Nee, maar geloofsgedreven desinformatie kent vele vormen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
en de straten staan al anderhalf jaar vol met stationsbezettende, herdenking verstorende, universiteitslopende pro-Israël demonstranten, inderdaad.
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat zei je niet, je zei dat dan wel geen genocide zou zijn
waarom?
[..]
kappen met dat gejullie
Ja... aantal Joden op straat is precies nul.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:36 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee, maar geloofsgedreven desinformatie kent vele vormen.
Ja dit topic is ook weinig discussie eerlijk gezegd. Twee kampen die volledig langs elkaar heen praten. De ene kant heeft best vertrouwen in de organisaties die je noemt. De andere in geval van Israel opeens niet. Maar dan hebben we het over een genocide in een ander land bijvoorbeeld Darfur of China en dan kunnen de users die in geval van Israel zeggen Amnesty, VN, WHO, BBC maken propaganda opeens van diezelfde organisaties wel direct aannemen dat ze de waarheid spreken.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:36 schreef Buitendam het volgende:
Ik denk dat als je de cijfers van Amnesty, VN, WHO of de BBC afdoet als onzin dan zit je toch redelijk ver in een wappiehoek waarin een discussie überhaupt erg moeilijk wordt.
Een kentering gefinancierd door oliestaten in het M.O.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dit topic is ook weinig discussie eerlijk gezegd. Twee kampen die volledig langs elkaar heen praten. De ene kant heeft best vertrouwen in de organisaties die je noemt. De andere in geval van Israel opeens niet. Maar dan hebben we het over een genocide in een ander land bijvoorbeeld Darfur of China en dan kunnen de users die in geval van Israel zeggen Amnesty, VN, WHO, BBC maken propaganda opeens van diezelfde organisaties wel direct aannemen dat ze de waarheid spreken.
Achja, ik zie in elk geval gelukkig in de echte wereld wel een kentering plaatsvinden. Hier is het allemaal wat meer ingegegraven geloof ik. Ik hoop dat ik later moet toegeven dat ik ongelijk had over genocide door Israel. Daar ga ik niet vanuit. Benieuwd of het pro-Israel kamp ook bereid zou zijn om het eigen ongelijk toe te geven, ik heb daar zeer lage verwachtingen van.
Volgens mij ben je echt 100% met jezelf aan het discussiërenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja... aantal Joden op straat is precies nul.
Logisch ook, want al ver voor 7 oktober 23 was het best gevaarlijk met een keppeltje door de grote steden te lopen.
Echt, wat is er nodig om die 'progressieve' oogjes een keer open te doen gaan?
Of je kunt me even aangeven waar al die gigantisiche pro-Israël demo's hebben plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens mij ben je echt 100% met jezelf aan het discussiëren
Prettige avond, neem er nog een!
De cijfers zijn ook onbetrouwbaar, dus ja die zeggen mij niets.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Eerst bazelen over kwaliteit en dan dit uit je toetsenbord krijgen. Chapeau.
We kunnen nog een keer de cijfers doornemen van doden en gewonden, maar als men die afdoet als onbetrouwbaar is het natuurlijk moeilijk om een gesprek te voeren.
Nee dat is gewoon een gevolg van het verstrijken van tijd en het onafgebroken geweld. Bijvoorbeeld de escalatie nu met de voorgenomen etnische zuivering van Gaza, het beschieten van diplomaten. Het zal ook ingegeven zijn door een beetje zelfbehoud, de regering is ook gevallen over het Srebrenica rapport. Op dezelfde manier zullen politci nu niet willen dat ze Israel hebben gesteund tot onweerlegbaar is dat ze daarmee totaal tegen het internationaal recht gingen en genocide faciliteerden. Europese staten hebben zich gecommiteerd om dat te voorkomen, iets waar ze nu opzichtig in falen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een kentering gefinancierd door oliestaten in het M.O.
Nee, het is het gevolg van geldstromen uit het M.O.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat is gewoon een gevolg van het verstrijken van tijd en het onafgebroken geweld. Bijvoorbeeld de escalatie nu met de voorgenomen etnische zuivering van Gaza, het beschieten van diplomaten. Het zal ook ingegeven zijn door een beetje zelfbehoud, de regering is ook gevallen over het Srebrenica rapport. Op dezelfde manier zullen politci nu niet willen dat ze Israel hebben gesteund tot onweerlegbaar is dat ze daarmee totaal tegen het internationaal recht gingen en genocide faciliteerden. Europese staten hebben zich gecommiteerd om dat te voorkomen, iets waar ze nu opzichtig in falen.
Tuurlijk Caspar Veldkamp is gedraaid omdat hij steekpennignen uit het M.O heeft aangenomenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het is het gevolg van geldstromen uit het M.O.
Dat bedoel ik, met jezelf in discussiequote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of je kunt me even aangeven waar al die gigantisiche pro-Israël demo's hebben plaatsgevonden.
Nee, Amerikaanse uni's zijn erdoor gefinancierd. En zoals altijd sijpelt het Amerikaanse altijd over in het Nederlandse.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tuurlijk Caspar Veldkamp is gedraaid omdat hij steekpennignen uit het M.O heeft aangenomen
Heard it here first.
Civitas Christiana neemt geen hond serieus. En is daarbij katholiek. Daar heeft de bijbelbelt niet veel mee op.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, met jezelf in discussie![]()
Ik doelde op je Bible-belt comment, en daardoor de tientallen gefotoshopte afbeeldingen van Civitas Cristiana en onze politici die daarmee staan te zwaaien.
Lees het morgen nog een keer rustig na, geldt ook voor degene die je elke keer gelijk een like geeft.
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Ik zei niet dat er geen genocide zou zijn in Darfur. Ik reageerde op plekken waar genocide zou zijn. Het is mij onduidelijk wat daarmee bedoelt werd. Ik dacht dat hij het had over Zuid-Afrika die user kennende. Moet ik ook uitleggen waarom ik niet in de Zuid-Afrikaanse genocide geloof
Is het dan een genocide in Darfur? En waarom is het dat dan niet in Israel? Ik zeg toch duidelijk ik vind het prima om beide een genocide te noemen. In geval van Darfur zou ik dat dan direct aannemen van organisaties die dat zeggen, ik heb me er niet in verdiept. Het blijft ook heel raar om te zeggen je moet je verdiepen in alle genocides op aarde zijn om iets te mogen zeggen van eentje.
Zelfs als het beide genocides zijn is onze relatie daarmee nog niet hetzelfde, daarvan heb ik voorbeelden gegeven. Zoals regeringsbeleid of economische binding, waarschijnlijk is ook de situatie ook niet hetzelfde. Ik weet van beide conflicten niet evenveel af. Jij volgens mij ook niet. Toch ben je in het ene geval heel gemakkelijk, dat is genocide en in het andere geval dat jij extreem erop vindt lijken zeg je nee dat mogen we nog geen genocide noemen. Je zei zelfs zoiets als dat het het begrip genocide zou devalueren. Hoe zit dat dan met darfur een genocide noemen zonder dat we precies weten wat daar aan de hand is?
Waarom komen er alleen maar wedervragen. Nogal flauw als ik jouw vragen beantwoord en jij de mijne open laat. Nogal flauw dat je me iets in de mond legt wat ik niet gezegd heb.
Stonden niet zowel Wilders als van der Plas te zwaaien met hun photoshopjes?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Civitas Christiana neemt geen hond serieus. En is daarbij katholiek. Daar heeft de bijbelbelt niet veel mee op.
Maar is dit weer de doorsnee 'progressieve' kneejerk reactie, dat wanneer het over de islam gaat die drie katholieken en vijf grefo's die we nog hebben weer even opgevoerd worden?
Als jij niet weet of het genocide is in Darfur. Waarom moet ik me dan over Darfur uitspreken om iets over Gaza te zeggen. Ik weet niet of het genocide is in Darfur maar dat zou hypcoriet want ik zeg ik denk wel te weten dat er genocide is in Gaza. Maar als ik iets zeg over Gaza dan claim ik daarmee toch geen kennis te hebben van informatie over het conflict in Darfur.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:55 schreef sp3c het volgende:
[..]je kunt niet mij een halfboekwerk in de mond leggen en dan klagen dat ik aan de hand van jouw quote woorden in de mond zou leggen hoor
ik weet niet of het wel of niet genocide is in Darfur net zoals ik het niet weet in Israel, genocide is heel lastig te bewijzen en mijn standpunt is juist altijd geweest dat we heel terughoudend moeten zijn als we het gebruiken
Proest...quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Stonden niet zowel Wilders als van der Plas te zwaaien met hun photoshopjes?
Ingaande op dat we dus niet alle fundamentalisten als even achterlijk behandelen.
je sprak je erover uit, je zei letterlijk dat het het dan wel niet zou zijnquote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als jij niet weet of het genocide is in Darfur. Waarom moet ik me dan over Darfur uitspreken om iets over Gaza te zeggen. Ik weet niet of het genocide is in Darfur maar dat zou hypcoriet want ik zeg ik denk wel te weten dat er genocide is in Gaza. Maar als ik iets zeg over Gaza dan claim ik daarmee toch geen kennis te hebben over de informatie over het conflict in Darfur.
Ik vind het prima om in geval van Darfur te vertrouwen op dezelfde organisaties die het naar mijn mening in Gaza aan het rechte eind hebben.
Doe iedereen en lol en ga die discussies met jezelf lekker aan voor de spiegelquote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Proest...
Nee, dat doen we inderdaad niet.
Die zes gristenen die we nog hebben, dat is pas het probleem.
'Progressieven' en hun islam-fetisj![]()
Dat je een randverschijnsel als Civitas Christiana aan moet halen - en niet eens weet dat de calvinistische bijbelbelt helemaal niets met de Hoer van Babylon te maken wil hebben - zegt genoeg.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:59 schreef Fretwork het volgende:
En alsof ik de islam in verdediging neem hier. Ik heb pas drie keer hoeven aangeven dat ik die hoogleraar een achterlijke invalshoek vond hebben
.
Echt waar jochie, je zit vooral jezelf in de weg met je zwart-wit denkbeelden en doorgeschoven postgedrag.
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat je een randverschijnsel als Civitas Christiana aan moet halen - en niet eens weet dat de calvinistische bijbelbelt helemaal niets met de Hoer van Babylon te maken wil hebben - zegt genoeg.
Ik dacht dat het over de zogenaamde Zuid-Afrikaanse genocide ging. Ik vraag me net als jij af waarom de ene wel en de andere niet. Ik zeg laten we zeggen beide, of geen van beide. Maar ik geloof best dat er genocide is in Darfur en ik denk te weten dat er genocide is in Israel dus het eerste heeft mijn voorkeur.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
je sprak je erover uit, je zei letterlijk dat het het dan wel niet zou zijn
dat vond ik een verwonderlijke uitspraak en daarom vroeg ik waarom die wel en die ander niet
Van wie moet extreem-links dat dan? Als je het mij vraagt moet je je nergens over inlezen, al zou je dat wel moeten doen in een discussie over het onderwerp in kwestie.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Ik heb zelf wel medelijden met extreem links. Niet alleen moeten inlezen in Gaza, maar ook nog alle oorlogen en gEnOcIdEs in de hele wereld*.
Het is niet een overhoring die ik graag zou aangaan.
*aanname, het alternatief is nog iets enger
je denkt dat Darfur in Zuid Afrika ligt?????quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik dacht dat het over de zogenaamde Zuid-Afrikaanse genocide ging. Ik vraag me net als jij af waarom de ene wel en de andere niet. Ik zeg laten we zeggen beide, of geen van beide. Maar ik geloof best dat er genocide is in Darfur en ik denk te weten dat er genocide is in Israel dus het eerste heeft mijn voorkeur.
Nee ik dacht dat hij het over Zuid Afrika had. In de post aar ik op reageerde staat nergens over welke genocides die user het had.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
je denkt dat Darfur in Zuid Afrika ligt?????
dan zou ik er helemaal geen uitspraken over doen nee en waarom de een wel en de ander niet is gewoon te beargumenteren lijkt me, zijn twee compleet verschillende situaties, enige dag die je in die oorlog kunt vergelijken met wat er in Israel aan de hand is is 7 oktober 2023
Daar reageerde ik op. Nergens staat waar dit over gaat, ik dacht dat hij Zuid-Afrika bedoelde.quote:Er vindt geen genocide plaats in Israël. Op plekken waar er daadwerkelijk één plaatsvindt / plaatsvond, zag ik je nooit in het topic.
ja of je doet wat israel nu doet; dat je de VN niet meer kan vertrouwen als partij in dit conflict. die nemen vanuit dat collectief de een na de andere anti israelische stelling in. de lijst van zaken waaraan je dat kan afleiden is eindeloos. de VN als instituut wordt aan alle kanten misbruikt om israel te beschadigen. dan geef je de israelische extremistische regering alleen maar goede reden om de VN te negeren.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Inderdaad. En als je stopt met op burgers te schieten of totale randdebielen als Netanyahu als landsleider te maken kan de VN daarmee stoppen. Het is allemaal geen hogere wiskunde.
Lol. De reden dat de een na de andere Isrealische instelling wordt ingenomen is het gedrag van Israel. Israel beschadigt met dat gedrag zichzelf. Israel probeert instituties als de VN te beschadigen want die zeggen wat van Israels gedrag. iets wat bij jou blijkbaar goed scoort.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:29 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja of je doet wat israel nu doet; dat je de VN niet meer kan vertrouwen als partij in dit conflict. die nemen vanuit dat collectief de een na de andere anti israelische stelling in. de lijst van zaken waaraan je dat kan afleiden is eindeloos. de VN als instituut wordt aan alle kanten misbruikt om israel te beschadigen. dan geef je de israelische extremistische regering alleen maar goede reden om de VN te negeren.
waar clubjes van pro palestijnse landen en bestuurders niets anders doen dan verdachtmakingen tegen israel in het nieuws pushen. de helft van de VN is zwaar verrot.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:06 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Diezelfde VN die een representatie is van 95% van de wereld ja. Het ICJ valt onder de VN maar is een losstaande organisatie.
Zou ik doen, ja. En dan op de (middel)lange termijn gaan lopen janken dat je mondiaal gezien steeds minder gezien wordt als een betrouwbare partner.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:29 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja of je doet wat israel nu doet; dat je de VN niet meer kan vertrouwen als partij in dit conflict. die nemen vanuit dat collectief de een na de andere anti israelische stelling in. de lijst van zaken waaraan je dat kan afleiden is eindeloos. de VN als instituut wordt aan alle kanten misbruikt om israel te beschadigen. dan geef je de israelische extremistische regering alleen maar goede reden om de VN te negeren.
jij moet maar eens wat gaan lezen..quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lol. De reden dat de een na de andere Isrealische instelling wordt ingenomen is het gedrag van Israel. Israel beschadigt met dat gedrag zichzelf. Israel probeert instituties als de VN te beschadigen want die zeggen wat van Israels gedrag. iets wat bij jou blijkbaar goed scoort.
Dat de VN misbruikt wordt blijkt nergens uit, ze rapporteren over de gang van zaken die het daglicht niet kan verdragen. De Isrealische regering negeert de VN al meer dan 20 jaar. Anders zouden ze nu geen nederzettingen meer hebben.
Gelukkig is Israel een baken van verlichting en mogen de geannexeerde Palestijnen stemmen. Oh nee die mogen op basis van afkomst niet meedoen. Apartheidsstaat.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:40 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
jij moet maar eens wat gaan lezen..
dat de VN de nederzettingen bestempeld als illegaal, is wel een goed voorbeeld eigenlijk. israel heeft van diezelfde VN mandaad gekregen over deze stukken omstreden land, totdat er een echt akkoord komt. maar de VN, vanuit andere hoeken, besluit dan ook dat joden er niet mogen wonen, gewoon keihard racisme. alleen palestijnen mogen. israel is het daar niet mee eens en de nederzettingen zijn altid een statement geweest, en op ander niveau een troef om te kunnen onderhandelen.
uiteraard wordt deze houding gecriminaliseerd en weggeveegd.
Jawel hoor, die mogen stemmen op de Westoever. Behalve dat de Palestijnse Autoriteit de verkiezingen steeds uitstellen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gelukkig is Israel een baken van verlichting en mogen de geannexeerde Palestijnen stemmen. Oh nee die mogen op basis van afkomst niet meedoen. Apartheidsstaat.
Och gut, een complot. Maar onze politici die zich niet uitspreken omdat Wilders gelijk op Twitter de oorlog verklaart, of een beoogd vicepremier die nogal close is met de Mossad zijn gelukkig een baken van objectiviteit.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:36 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
waar clubjes van pro palestijnse landen en bestuurders niets anders doen dan verdachtmakingen tegen israel in het nieuws pushen. de helft van de VN is zwaar verrot.
helaas gaat dat zo met goedbedoelende organisaties. zie de opkomst en teloorgang van het communisme. en ingrijpen is niet mogelijk, want de organisatie is vrijwel machteloos.
het is niet geannexeerd, het is gebied onder VN mandaad. absoluut dus niet israel. de palestijnen hebben ook zulk gebied. ook onder VN besluit. en dat is ook geen palestina.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gelukkig is Israel een baken van verlichting en mogen de geannexeerde Palestijnen stemmen. Oh nee die mogen op basis van afkomst niet meedoen. Apartheidsstaat.
Op de Israëlische kaarten die Bibi internationaal gebruikt is de westoever al ingelijfd. Vandaar dat ik het een racistische apartheidsstaat noem.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jawel hoor, die mogen stemmen op de Westoever. Behalve dat de Palestijnse Autoriteit de verkiezingen steeds uitstellen.
Het alternatief, namelijk de Westoever inlijven bij Israël zodat ze in Israël zouden mogen stemmen is denk ik ook niet echt optimaal in jouw ogen, of wel?
wat heeft dat er dan mee te maken..quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Och gut, een complot. Maar onze politici die zich niet uitspreken omdat Wilders gelijk op Twitter de oorlog verklaart, of een beoogd vicepremier die nogal close is met de Mossad zijn gelukkig een baken van objectiviteit.
aan jou moet ik dat vertellen, want dat wist je nietquote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oh wellicht moet je dat aan de regering van Israel vertellen.
Ik keek naar de kaarten van Bibi. Wist ik dat hij loog!quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:55 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
aan jou moet ik dat vertellen, want dat wist je niet
En als een andere politicus weer een andere kaart gebruikt, is alles dan opgelost? Of als hij allemaal hartjes erop tekent?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Op de Israëlische kaarten die Bibi internationaal gebruikt is de westoever al ingelijfd. Vandaar dat ik het een racistische apartheidsstaat noem.
Past denk ik beter in bepaalde andere subforums.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:00 schreef skysherrif het volgende:
Waarom heet het topic eigelijk Israel - Hamas?
Of kan er niet beter een apart topic voor Genocide in gaza komen?
Zolang het in ONZ staat mag je die vast maken.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:00 schreef skysherrif het volgende:
Waarom heet het topic eigelijk Israel - Hamas?
Of kan er niet beter een apart topic voor Genocide in gaza komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |