ah je hebt het over een niet bestaande toekomst visie. zo schiet het lekker op lolquote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik keek naar de kaarten van Bibi. Wist ik dat hij loog!
[ afbeelding ]
Mensen die etnische zuiveringen plegen zijn normaal gesproken zo betrouwbaar. Hoe kon ik dit nou weten?
[ afbeelding ]
Geen complot maar wel een diepgeworteld wantrouwen in alle organisaties die het mogelijk oneens zijn met de groep mensen waarmee jij besloten hebt het eens te zijn.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:54 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wat heeft dat er dan mee te maken..
en nee, geen complot. gewoon feiten.
Dus als ik dronken ben, dan ben ik dus evident geen genocidesupporter?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Liever dronken dan genocidesupporter zijn.
Hij staat denk ik ver buiten de werkelijkheid als hij westerse landen als pro-Palestijns noemt. Zeker historisch is vrijwel het gehele westen altijd pro-Israel geweest. Dat is ook het probleem, te lang heeft men weggekeken van apartheidsstaat Israel. Maar nu gaat Israel zelfs die hele pro-Israel landen te ver. Nouja ze hebben de VS en Hongarije nog in hun hoekje.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zou ik doen, ja. En dan op de (middel)lange termijn gaan lopen janken dat je mondiaal gezien steeds minder gezien wordt als een betrouwbare partner.
nee, wantrouwen tegen een organisatie waarvan een hele waslijst bestaat met fanatiek anti isaelische eisen en verdachtmakingen. en het dan raar vinden dat israel er een beetje schijt aan heeft nu.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Geen complot maar wel een diepgeworteld wantrouwen in alle organisaties die het mogelijk oneens zijn met de groep mensen waarmee jij besloten hebt het eens te zijn.
Geld uit Qatar helpt veel, inderdaad.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hij staat denk ik ver buiten de werkelijkheid als hij westerse landen als pro-Palestijns noemt. Zeker historisch is vrijwel het gehele westen altijd pro-Israel geweest. Dat is ook het probleem, te lang heeft men weggekeken van apartheidsstaat Israel. Maar nu gaat Israel zelfs die hele pro-Israel landen te ver. Nouja ze hebben de VS en Hongarije nog in hun hoekje.
Ik denk dat je je iets teveel blindstaart op de schreeuwers, die als ze iets voor elkaar krijgen vooral ervoor zorgen dat mensen in ieder geval niet die kant kiezen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hij staat denk ik ver buiten de werkelijkheid als hij westerse landen als pro-Palestijns noemt. Zeker historisch is vrijwel het gehele westen altijd pro-Israel geweest. Dat is ook het probleem, te lang heeft men weggekeken van apartheidsstaat Israel. Maar nu gaat Israel zelfs die hele pro-Israel landen te ver. Nouja ze hebben de VS en Hongarije nog in hun hoekje.
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geld uit Qatar helpt veel, inderdaad.
https://www.wsj.com/world(...)ce-spending-7a64dd75
Inderdaad, ik merk namelijk vooral een toenemende afkeer in Nederland van alles wat met die Pro-Palestina meute van doen heeft.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat je je iets teveel blindstaart op de schreeuwers, die als ze iets voor elkaar krijgen vooral ervoor zorgen dat mensen in ieder geval niet die kant kiezen.
Nee, was daar al ver voor, is je al eens verteld.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Tuurlijk Caspar Veldkamp ging meteen om toen hij zag dat Trump een vliegtuig kreeg.
Hou toch op met die kolder.
https://eenvandaag.avrotr(...)met-ingrijpen-160209quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat je je iets teveel blindstaart op de schreeuwers, die als ze iets voor elkaar krijgen vooral ervoor zorgen dat mensen in ieder geval niet die kant kiezen.
Ach jee, het 'opiniepanel'.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:32 schreef skysherrif het volgende:
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)met-ingrijpen-160209
uhuh
Nee, wat je ziet is iemand die geen zin heeft in hypocriet tribalisme en popie-jopie faux-empathie.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:33 schreef skysherrif het volgende:
Maar dat er genoeg mensen in Nederland niets geven om oorlogsmisdaden geloof ik anders prima, we zien het hier dagelijks in dit topic immers.
Waaronder de poster boven mij
Ben heel benieuwd naar al deze extreem onterechte, fanatieke anti-Israelische eisen en verdachtmakingen. Want volgens mij is Israël al vele decennia een trouwe bondgenoot van zowel nagenoeg alle Europese landen en de VS, en kunnen ze ook prima met niet islamitische landen in Azië.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:26 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nee, wantrouwen tegen een organisatie waarvan een hele waslijst bestaat met fanatiek anti isaelische eisen en verdachtmakingen. en het dan raar vinden dat israel er een beetje schijt aan heeft nu.
dit is iets wat al vele decennia lang speelt. niet alleen nu.
Nee hoor. Ik heb niets met schreeuwers. Ik lijk toch niet op Etto. Die heeft het constant over demonstranten en Qatar. Voor mij ligt het probleem overduidelijk in Israel. Een land als het VK dat altijd op hand van Israel was verandert echt niet van positie door een paar schreeuwers in Nederland of online. Merz die zeer pro-Israel was draait ook niet bij om een paar schreeuwers.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Snel. Verander het televoting systeem voor Eurovisie. Israël heeft te veel stemmen vanuit het publiek gekregen.quote:
Studenten krijgen gelijk omdat de CvB's nul ruggengraat hebben. Of, natuurlijk, gewoon net zo ideologisch gemotiveerd.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb niets met schreeuwers. Ik lijk toch niet op Etto. Die heeft het constant over demonstranten en Qatar. Voor mij ligt het probleem overduidelijk in Israel. Een land als het VK dat altijd op hand van Israel was verandert echt niet van positie door een paar schreeuwers in Nederland of online. Merz die zeer pro-Israel was draait ook niet bij om een paar schreeuwers.
Het is bijzondere werkelijkheids ontkenning dat de demonstraties een averechts effect zouden hebben. We zien letterlijk dat de studenten gelijk krijgen. We zien letterlijk dat de regering eindelijk van standpunt is veranderd. Maar volgens jou is het tegenovergestelde waar, ja dat kan je vinden dan zit je ernaast.
Ja was ook belachelijk dat ze mee mochten doen. Rusland is er ook niet meer bij sinds hun invasie.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Snel. Verander het televoting systeem voor Eurovisie. Israël heeft te veel stemmen vanuit het publiek gekregen.
Ik zou nog meer eindeloos extra veel onderzoek gaan doen waarom Israël zoveel stemmen van de publieke opinie kreeg. Dan vind je vast wel wat.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja was ook belachelijk dat ze mee mochten doen. Rusland is er ook niet meer bij sinds hun invasie.
Ook triest dat ze het boegeroep censureerden.
Tuurlijk alles wat je niet uitkomt leg je uit dat het te maken heeft met je stokpaardjes. Je bent altijd rotsvast overtuigd van je eigen gelijk en past je mening niet aan nieuwe informatie aan. Het komt niet in je op dat het ook kan dat de uitkomst is wat die CvB's zeggen Israel pleegt oorlogsmisdaden. Het klopt ook weer overduidelijk niet wat je zegt want de universiteiten hebben juist meer dan een jaar protest over zich heen gehad omdat ze duidelijk wel enige ruggengraat hadden. Ze stelden in elk geval ook juist de samenwerking niet te willen verbreken want dat vonden ze belangrijk. Maar volgens jou is het tegenovergestelde waar.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Studenten krijgen gelijk omdat de CvB's nul ruggengraat hebben. Of, natuurlijk, gewoon net zo ideologisch gemotiveerd.
Welke nieuwe informatie?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tuurlijk alles wat je niet uitkomt leg je uit dat het te maken heeft met je stokpaardjes. Je bent altijd rotsvast overtuigd van je eigen gelijk en past je mening niet aan nieuwe informatie aan. Het komt niet in je op dat het ook kan dat de uitkomst is om wat die CvB's zeggen Israel pleegt oorlogsmisdaden. Het klopt ook weer overduidelijk niet wat je zegt want de universiteiten hebben juist meer dan een jaar protest over zich heen gehad omdat ze duidelijk wel enige ruggengraat hadden. Ze stelden in elk geval ook juist de samenwerking niet te willen verbreken want dat vonden ze belangrijk. Maar volgens jou is het tegenovergestelde waar.
https://www.ru.nl/over-on(...)he-universiteiten-opquote:
Maar jij claimt desondanks, het besluit is omdat ze geen ruggengraat hebben. Het besluit is ideologisch. Het komt door geld uit Qatar.quote:De grond voor dit besluit is dat het college van bestuur het oordeel van de adviescommissie overneemt dat de mensenrechtenschendingen door Israël in de Palestijnse gebieden ernstig en systematisch zijn, en dat de betreffende universiteiten in een aantal gevallen bijdragen aan directe en specifieke schending van mensenrechten en mogelijk betrokken zijn bij schendingen van wetenschappelijke integriteit. Het college van bestuur is geschokt door de aanhoudende berichten over de toenemende schaal waarop mensenrechtenschendingen door Israël plaatsvinden.
Andere conflictgebieden
Het college van bestuur heeft de commissie verzocht zich (ook) te richten op instellingsbrede samenwerkingsverbanden met universiteiten die gevestigd zijn in andere landen/conflictgebieden dan Israël en de Palestijnse gebieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |