abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juli 2025 @ 22:23:19 #101
174940 W00fer
Maar echt
pi_218105184
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:21 schreef Claude_Viole het volgende:
Wie onze bekende B&A fansite met locaties, goofs, muziektitels etc mist. Geen paniek!!!
Ik ben momenteel bezig om de hosting daarvan zelf voor mij op te nemen.

Als alles goed gaat is de URL op korte termijn weer in de lucht.

Maar mocht iemand ideeën hebben voor een goede naam. Dan verneem ik die ook erg graag.
Wel eentje waarbij we Bassie & Adriaan niet noemen vanwege gebruik van hun namen (al ben ik van mening dat een fansite hier uitzondering op hoort te zijn, als je maar nadruk op 'fan' legt.)
Geheimzinnigeopdrachten
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_218107471
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:21 schreef Claude_Viole het volgende:
Wie onze bekende B&A fansite met locaties, goofs, muziektitels etc mist. Geen paniek!!!
Ik ben momenteel bezig om de hosting daarvan zelf voor mij op te nemen.

Als alles goed gaat is de URL op korte termijn weer in de lucht.

Maar mocht iemand ideeën hebben voor een goede naam. Dan verneem ik die ook erg graag.
Wel eentje waarbij we Bassie & Adriaan niet noemen vanwege gebruik van hun namen (al ben ik van mening dat een fansite hier uitzondering op hoort te zijn, als je maar nadruk op 'fan' legt.)
tubularbells (of buisklokken voor de NL vertaling)
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_218108670
Buisklokken klinkt zo kneuterig...I love it!
  zondag 6 juli 2025 @ 17:42:55 #104
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_218142453
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 16:24 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
Die twee gaan erg ver als het gaat om het beschermen van hun naam en werken.
RetroForum had vroeger aan aan de stok met ze? Kan iemand even wat ophelderen?
Lang verhaal in een hele kleine notendop:

- Begon als muziekwebsite voor achtergrondmuziekjes, een aanvulling op déze reeks hier op FOK!
- werd al snel uitgebreid tot portaal met een forum, online radiostation, infosite en muzieksite
- online radiostation begon als piraat, er was goed contact met van Toor Producties en alles werd in het werk gesteld om een legale uitzendlicentie te krijgen. Dit werd Europees geregeld via Duitsland (want veel goedkoper dan dit via NL te doen).
- Op het moment dat de licenties benodigd waren, werden deze niet goed genoeg bevonden door Bassie Producties
- Ongeveer gelijktijdig op de muzieksite had beheerder, om extra inkomsten bedoeld voor hosting sites te genereren, een third-party advertentie geplaatst (gerund door iemand anders), waarbij de tune van Hallo vriendjes als ringtone TE KOOP werd aangeboden (in monotone en polytone). Dit schoot Aad in het verkeerde keelgat die telefonische dreigementen begon te uiten met de begroeting "hallo vriendjes en vriendinnetjes" "zeg klootzak, haal die muziek van mij eens heel snel van je website af".
- een van de toenmalige moderators hoopte een wit voetje te halen bij Bassie, en praatte Bassie op eigen naam bij over wat er achter de schermen gebeurde, en maakte het toenmalige team zwart met halve en onwaarheden.
- De domeinnaam bassieenadriaan.nl werd overgedragen aan van Toor Producties (er is dus niks GECLAIMD)
- Forum werd herdoopt tot Clown En Acrobaat
- Ook daar werd boos op gereageerd en gedreigd met stappen
- Werd vervolgens een forumnaam die niks met B&A te maken had
- hetzelfde team begon in 2010 het huidige Retroforum

[ Bericht 1% gewijzigd door ArnieAlberts op 06-07-2025 21:41:48 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_218143077
Wel triest dat iemand een wit voetje bij Bassie probeerde te halen. Wat wilde hij daarme bereiken? Vriendjes worden met Bas?

Als ik die geschiedenis zo lees, was dat met die ringtones een misverstand en had Adriaan misschien niet alle kennis van de techniek. Dat zeggende lijkt Adriaan me niet het type dat zulke fouten erkent.

Ik had eerder wel eens gelezen dat je een bepaalde reactie krijgt wanneer je bij signeren zegt dat je van "het forum" bent, maar nu snap ik het wat en waarom. (En welk forum het was)
  zondag 6 juli 2025 @ 21:30:21 #106
328189 ArnieAlberts
pi_218144851
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 18:17 schreef Writersright het volgende:
Wel triest dat iemand een wit voetje bij Bassie probeerde te halen. Wat wilde hij daarme bereiken? Vriendjes worden met Bas?
U gaat door voor de koelkast O+ De beste gozer heeft zelfs jaren later er nog over lopen zeiken toen zijn naam weer eens viel, en de beheerder online lopen doxxen.

Het moet gezegd worden: het is tegenwoordig géén Bassie en Adriaan-forum meer. Al zeker 20 jaar niet meer.

[ Bericht 6% gewijzigd door ArnieAlberts op 06-07-2025 21:41:35 ]
  zondag 6 juli 2025 @ 23:07:41 #107
436222 Japepk
Padvinder
pi_218145694
En zo zonde, want een goede fanscene is onbetaalbaar tegenwoordig. Veel fanmedia zijn tegenwoordig bijna professioneel en een goed ambassadeur voor je merk. Ondersteun dat, je hebt er alleen maar baat bij. Vroeger was het wel anders, dus dat zal hun sentiment zijn
't Echte en 't ware!
pi_218145886
Bij de korte afleveringen zie je na afloop B&A zwaaien vanachter hun caravanraam als ze wegrijden, maar wie bestuurd de auto dan ? :?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_218147894
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:30 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
U gaat door voor de koelkast O+ De beste gozer heeft zelfs jaren later er nog over lopen zeiken toen zijn naam weer eens viel, en de beheerder online lopen doxxen.

Het moet gezegd worden: het is tegenwoordig géén Bassie en Adriaan-forum meer. Al zeker 20 jaar niet meer.
Als ik een snelle zoektocht doe, zie ik dat hij mocht acteren in De nieuwe avonturen van Clown Bassie: De reis van Zwarte Piet. Nou ehhh fantastisch?

(Ik blijf er bij dat de serie van Bassie met Charlie een aardige serie is, met veel mooie locaties, maar die Sinterklaas-serie is niet best)

quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 23:07 schreef Japepk het volgende:
En zo zonde, want een goede fanscene is onbetaalbaar tegenwoordig. Veel fanmedia zijn tegenwoordig bijna professioneel en een goed ambassadeur voor je merk. Ondersteun dat, je hebt er alleen maar baat bij. Vroeger was het wel anders, dus dat zal hun sentiment zijn
Ik denk dat Bas en Aad het goed met fans en zelfs collega's kunnen vinden maar zodra iemand in de buurt van hun geld komt, gaat er een trigger af. Dat begrijp ik tot op zekere hoogte ook, gezien ze er hard voor moesten werken en alles zelf bekostigden.

Er zijn tactvollere manieren om met dat soort situaties om te gaan, en als ik dan hoor hoe Adriaan scheldt (en hoe hij praat over ex-collega's) dan is dat behoorlijk jammer. Tuurlijk botert het soms niet tussen collega's en acteurs hoeven geen vrienden te blijven, maar zoals hij veel van zijn ex-collega's af heeft lopen blaffen is wel bizar.

Het is interesant om te denken hoe de toekomst (als die er is) van Bassie en Adriaan als franchise zal doorgaan en hoe lang. Nieuwe series komen er niet, Keet en Koen was schijnbaar geen groot genoeg succes om meer mee te doen en oude series worden op wanhopige manier met AI "gerestaureerd".

Juist die fanbase is dan inderdaad belangrijk, anders worden ze zo de nieuwe Peppi en Kokki qua langzaamaan vergeten.

[ Bericht 18% gewijzigd door Writersright op 07-07-2025 11:41:08 ]
  maandag 7 juli 2025 @ 11:33:47 #110
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218147916
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 00:16 schreef TLC het volgende:
Bij de korte afleveringen zie je na afloop B&A zwaaien vanachter hun caravanraam als ze wegrijden, maar wie bestuurd de auto dan ? :?
Zucht. :N
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218147965
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 11:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Zucht. :N
De vraag blijft hetzelfde :B
  maandag 7 juli 2025 @ 15:12:17 #112
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_218149786
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 00:16 schreef TLC het volgende:
Niemand. Eén van hun beste stunts. Baksteen op het gaspedaal en rijden maar. Je ziet het niet in de intro, maar onderweg scheppen Bassie en Adriaan hiermee twee fietsers, een duif en een parkbankje. Ook kon er niet geremd worden totdat Adriaan terug was geklommen naar de auto. Na al die schade besloten ze dat dit een te gevaarlijke stunt was en voor de volgende serie werd een ander begin opgenomen.

Of het was gewoon een grappig effect voor de intro, waarbij iemand anders van de crew even reed...

Dat klinkt veiliger, totdat je je realiseert dat Robin reed. Baksteen op het gaspedaal en... :D
pi_218152867
Er was toch ooit een boevenlied opgenomen. Waarom is het lied nooit uitgebracht?
pi_218153301

https://www.adriaan-homep(...)m-product-9538634075

Bassie & Adriaan - Zomerse Meezing Medley - CD SINGLE

Track 1 - Zomerse Meezing Medley 4:41
Track 2 - Benidorm 2:01

Op deze nieuwe single hoor je een Medley en een nieuwe versie van Benidorm met frisse, zomerse arrangementen. Een CD'tje om vrolijk van te worden!

EAN:743036112100
Release datum: 05-07-2025
Verpakking: Wallet

Random CD single die is uitgekomen.
Prijs van 12 euro is wat jammer.

Ben wel benieuwd naar de medley.
pi_218153445
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 20:28 schreef Bpalma het volgende:
Er was toch ooit een boevenlied opgenomen. Waarom is het lied nooit uitgebracht?
Lijkt me sowieso geen geslaagd concept eigenlijk. B&A zijn de enigen die de kinderen toespreken, het zou gek zijn als de boeven ineens tegen de camera zouden praten. En dat is toch wel een beetje wat zo'n lied eigenlijk is. Daarnaast maakt het ze sympathieker terwijl ze de slechteriken moeten zijn.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 09:25:02 #116
328189 ArnieAlberts
pi_218155964
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:12 schreef Mr.Pomtip het volgende:

[..]
Niemand. Eén van hun beste stunts. Baksteen op het gaspedaal en rijden maar. Je ziet het niet in de intro, maar onderweg scheppen Bassie en Adriaan hiermee twee fietsers, een duif en een parkbankje. Ook kon er niet geremd worden totdat Adriaan terug was geklommen naar de auto. Na al die schade besloten ze dat dit een te gevaarlijke stunt was en voor de volgende serie werd een ander begin opgenomen.

Of het was gewoon een grappig effect voor de intro, waarbij iemand anders van de crew even reed...

Dat klinkt veiliger, totdat je je realiseert dat Robin reed. Baksteen op het gaspedaal en... :D
Enter de intro van de Schatkaart waar ze OP HET DAK VAN HUN PRELUDE ZITTEN TE ZWAAIEN :D
  dinsdag 8 juli 2025 @ 09:37:45 #117
328189 ArnieAlberts
pi_218156050
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 11:31 schreef Writersright het volgende:

[..]
Ik denk dat Bas en Aad het goed met fans en zelfs collega's kunnen vinden maar zodra iemand in de buurt van hun geld komt, gaat er een trigger af. Dat begrijp ik tot op zekere hoogte ook, gezien ze er hard voor moesten werken en alles zelf bekostigden.

(...)

Juist die fanbase is dan inderdaad belangrijk, anders worden ze zo de nieuwe Peppi en Kokki qua langzaamaan vergeten.
Nog even snel cashen voor Bassie dood is. Aad en Bas kunnen absoluut niet goed met fans overweg; ja, als ze maar vuistdiep erin gaan bij de clown en acrobaat. Alles FANTASTISCH vinden, alles kopen zonder mokken. Kritische vragen? Dan kan je opzouten. Zelfreflectie zijn de heren te Rotterdams voor: het is AL-TIJD de schuld van een ander. Altijd.

Ik heb Bas noch Aad (die overigens net zo vals als Bas is, maar die kan het tegenover het grote publiek beter verbergen) ooit horen zeggen, "Nee, dat hebben WIJ achteraf verkeerd ingeschat/gedaan". Die arrogantie is stuitend. En dat zeg ik met jarenlang plezier om de series en liedjes, meerdere lachspektakelshow-bezoeken, aardig wat merch en foto's met Bas en/of Aad. Van mij geen cent meer.

En zeker geen 12 euro voor een kartonnen cd-single met twee tracks.

Die vergetelheid gaat hoe dan ook intreden. Het zijn Laurel en Hardy niet.
pi_218156941
Dat merk je misschien nog wel het meest bij de Plaaggeest-serie. Van de TROS moest er een spannend element in komen. En volgens Aad zou Jaap Stobbe een tweede rol gewild hebben die hij steeds groter wilde hebben, ten koste van Bas en Aad. En uiteraard deed Jaap Stobbe sowieso niks goed qua creatieve hulp en waren Bas en Aad zonder enige acteer en productie ervaring uiteraard al enorm goed bezig vanaf dag 1.

Ondanks dat Aad de serie bedacht zou hebben is het de schuld van anderen dat de Plaaggeest er in moest en het "slechtste" element uit de serie zou zijn.

Haal de Plaaggeest echter weg en je hebt Peppie en Kokkie 2.0 met Bassie en Adriaan die elke aflevering een ander baantje hebben.

Daarnaast is Aad degene die de streken van de Plaaggeest allemaal geschreven heeft. Aad vertelt altijd trots over dat hij alles geschreven heeft voor alle series, maar dat hij de scènes die de kijkers bang maakten schreef, daar hoor je hem niet over.
Arme Aad werd simpelweg onder druk gezet door de Tros en Jaap Stobbe.

Dat hij nog steeds collegas, zowel levenden als overleden blijft afzeiken bij zijn meet en greets zegt meer over hem dan over die collegas. Helemaal gezien je voor de rest nooit negatieve verhalen hoort over die collegas waar zogenaamd niet mee te werken was.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 12:41:58 #119
436222 Japepk
Padvinder
pi_218157349
In het geval van de plaaggeest is het ook echt zo gegaan. De pilot was de bakkerij en de Tros zei inderdaad dat er een ander/spannend element in moest. Jaap Stobbe was aangewezen als mentor en dat idee zal wellicht in samenspraak gekomen zijn. Daarna hebben Bas en Aad vaker toegegeven dat die plaaggeest geen goed idee was hoor.
't Echte en 't ware!
pi_218157949
Dat geloof ik ook wel, hoe Jaap en Tros erbij betrokken zijn. Mijn punt was meer hoe Aad Jaap publiekelijk af blijft branden, geen enkel positief punt kan noemen en geen verantwoordelijkheid neemt voor het feit dat hij er zelf ook bij betrokken was als schrijver.

Die "te enge" scènes heeft hij zelf geschreven. Het succes van een plaaggeest als element is voor een groot deel afhankelijk van hoe hij geschreven is en wat voor dialoog hij heeft en stunts hij uitvoert.

Het is puur het spannende element dat niet goed geschreven is en juist het element is wat de volgende series een groot deel vh succes is.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 15:00:43 #121
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_218158562
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:41 schreef Japepk het volgende:
In het geval van de plaaggeest is het ook echt zo gegaan. De pilot was de bakkerij en de Tros zei inderdaad dat er een ander/spannend element in moest. Jaap Stobbe was aangewezen als mentor en dat idee zal wellicht in samenspraak gekomen zijn. Daarna hebben Bas en Aad vaker toegegeven dat die plaaggeest geen goed idee was hoor.
Vind de Plaaggeest nog altijd de leukste serie uit de hele reeks.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_218160488
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:00 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Vind de Plaaggeest nog altijd de leukste serie uit de hele reeks.
Hoe komt dat? Wat maakt die serie voor jou leuker dan de rest?
  dinsdag 8 juli 2025 @ 18:53:41 #123
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_218160641
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 18:35 schreef Writersright het volgende:

[..]
Hoe komt dat? Wat maakt die serie voor jou leuker dan de rest?
Al die vreemde personages. Naast de Plaaggeest ook de Schandebakker. De niet kunnende acterende garagehouder en die rare schooldirecteur. :D
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_218160732
Dat zijn goede punten waar ik nog niet eerder aan gedacht heb. De Plaaggeest heeft inderdaad een aantal "normale" mensen waar B&A mee te maken krijgen. In de latere series hebben ze vooral te maken met de politie ed of normale mensen in een hele kleine bijrol.

Hoe absurd de Plaaggeest ook is, je ziet hier wel goed hoe mensen zoals de Schandebakker en de directeur met de fratsen van B&A omgaan. Nu ik er over denk, het is wel opvallend hoe ongelovelijk razend de directeur op Adriaan wordt wanneer hij Adriaan en de kinderen ziet lachen. Hij wil zelfs geen uitleg, hij is echt superboos.

Ik denk dat het met de garagehouder, waarvan de naam op verschillende manieren wordt uitgesproken op een akkoordje is gegooid: als hij in de serie mag, mogen ze gratis filmen.
pi_218161564
Een van de leukere personages uit de Plaaggeest is die vrouw met de hoed op het terras 'mag ik een kop koffie met een slagroomgebakje'

:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')