Geheimzinnigeopdrachtenquote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:21 schreef Claude_Viole het volgende:
Wie onze bekende B&A fansite met locaties, goofs, muziektitels etc mist. Geen paniek!!!
Ik ben momenteel bezig om de hosting daarvan zelf voor mij op te nemen.
Als alles goed gaat is de URL op korte termijn weer in de lucht.
Maar mocht iemand ideeën hebben voor een goede naam. Dan verneem ik die ook erg graag.
Wel eentje waarbij we Bassie & Adriaan niet noemen vanwege gebruik van hun namen (al ben ik van mening dat een fansite hier uitzondering op hoort te zijn, als je maar nadruk op 'fan' legt.)
tubularbells (of buisklokken voor de NL vertaling)quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:21 schreef Claude_Viole het volgende:
Wie onze bekende B&A fansite met locaties, goofs, muziektitels etc mist. Geen paniek!!!
Ik ben momenteel bezig om de hosting daarvan zelf voor mij op te nemen.
Als alles goed gaat is de URL op korte termijn weer in de lucht.
Maar mocht iemand ideeën hebben voor een goede naam. Dan verneem ik die ook erg graag.
Wel eentje waarbij we Bassie & Adriaan niet noemen vanwege gebruik van hun namen (al ben ik van mening dat een fansite hier uitzondering op hoort te zijn, als je maar nadruk op 'fan' legt.)
Lang verhaal in een hele kleine notendop:quote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:24 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Die twee gaan erg ver als het gaat om het beschermen van hun naam en werken.
RetroForum had vroeger aan aan de stok met ze? Kan iemand even wat ophelderen?
U gaat door voor de koelkastquote:Op zondag 6 juli 2025 18:17 schreef Writersright het volgende:
Wel triest dat iemand een wit voetje bij Bassie probeerde te halen. Wat wilde hij daarme bereiken? Vriendjes worden met Bas?
Als ik een snelle zoektocht doe, zie ik dat hij mocht acteren in De nieuwe avonturen van Clown Bassie: De reis van Zwarte Piet. Nou ehhh fantastisch?quote:Op zondag 6 juli 2025 21:30 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
U gaat door voor de koelkastDe beste gozer heeft zelfs jaren later er nog over lopen zeiken toen zijn naam weer eens viel, en de beheerder online lopen doxxen.
Het moet gezegd worden: het is tegenwoordig géén Bassie en Adriaan-forum meer. Al zeker 20 jaar niet meer.
Ik denk dat Bas en Aad het goed met fans en zelfs collega's kunnen vinden maar zodra iemand in de buurt van hun geld komt, gaat er een trigger af. Dat begrijp ik tot op zekere hoogte ook, gezien ze er hard voor moesten werken en alles zelf bekostigden.quote:Op zondag 6 juli 2025 23:07 schreef Japepk het volgende:
En zo zonde, want een goede fanscene is onbetaalbaar tegenwoordig. Veel fanmedia zijn tegenwoordig bijna professioneel en een goed ambassadeur voor je merk. Ondersteun dat, je hebt er alleen maar baat bij. Vroeger was het wel anders, dus dat zal hun sentiment zijn
Zucht.quote:Op maandag 7 juli 2025 00:16 schreef TLC het volgende:
Bij de korte afleveringen zie je na afloop B&A zwaaien vanachter hun caravanraam als ze wegrijden, maar wie bestuurd de auto dan ?
Niemand. Eén van hun beste stunts. Baksteen op het gaspedaal en rijden maar. Je ziet het niet in de intro, maar onderweg scheppen Bassie en Adriaan hiermee twee fietsers, een duif en een parkbankje. Ook kon er niet geremd worden totdat Adriaan terug was geklommen naar de auto. Na al die schade besloten ze dat dit een te gevaarlijke stunt was en voor de volgende serie werd een ander begin opgenomen.quote:Op maandag 7 juli 2025 00:16 schreef TLC het volgende:
Bij de korte afleveringen zie je na afloop B&A zwaaien vanachter hun caravanraam als ze wegrijden, maar wie bestuurd de auto dan ?
Lijkt me sowieso geen geslaagd concept eigenlijk. B&A zijn de enigen die de kinderen toespreken, het zou gek zijn als de boeven ineens tegen de camera zouden praten. En dat is toch wel een beetje wat zo'n lied eigenlijk is. Daarnaast maakt het ze sympathieker terwijl ze de slechteriken moeten zijn.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:28 schreef Bpalma het volgende:
Er was toch ooit een boevenlied opgenomen. Waarom is het lied nooit uitgebracht?
Enter de intro van de Schatkaart waar ze OP HET DAK VAN HUN PRELUDE ZITTEN TE ZWAAIENquote:Op maandag 7 juli 2025 15:12 schreef Mr.Pomtip het volgende:
[..]
Niemand. Eén van hun beste stunts. Baksteen op het gaspedaal en rijden maar. Je ziet het niet in de intro, maar onderweg scheppen Bassie en Adriaan hiermee twee fietsers, een duif en een parkbankje. Ook kon er niet geremd worden totdat Adriaan terug was geklommen naar de auto. Na al die schade besloten ze dat dit een te gevaarlijke stunt was en voor de volgende serie werd een ander begin opgenomen.
Of het was gewoon een grappig effect voor de intro, waarbij iemand anders van de crew even reed...
Dat klinkt veiliger, totdat je je realiseert dat Robin reed. Baksteen op het gaspedaal en...
Nog even snel cashen voor Bassie dood is. Aad en Bas kunnen absoluut niet goed met fans overweg; ja, als ze maar vuistdiep erin gaan bij de clown en acrobaat. Alles FANTASTISCH vinden, alles kopen zonder mokken. Kritische vragen? Dan kan je opzouten. Zelfreflectie zijn de heren te Rotterdams voor: het is AL-TIJD de schuld van een ander. Altijd.quote:Op maandag 7 juli 2025 11:31 schreef Writersright het volgende:
[..]
Ik denk dat Bas en Aad het goed met fans en zelfs collega's kunnen vinden maar zodra iemand in de buurt van hun geld komt, gaat er een trigger af. Dat begrijp ik tot op zekere hoogte ook, gezien ze er hard voor moesten werken en alles zelf bekostigden.
(...)
Juist die fanbase is dan inderdaad belangrijk, anders worden ze zo de nieuwe Peppi en Kokki qua langzaamaan vergeten.
Vind de Plaaggeest nog altijd de leukste serie uit de hele reeks.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:41 schreef Japepk het volgende:
In het geval van de plaaggeest is het ook echt zo gegaan. De pilot was de bakkerij en de Tros zei inderdaad dat er een ander/spannend element in moest. Jaap Stobbe was aangewezen als mentor en dat idee zal wellicht in samenspraak gekomen zijn. Daarna hebben Bas en Aad vaker toegegeven dat die plaaggeest geen goed idee was hoor.
Hoe komt dat? Wat maakt die serie voor jou leuker dan de rest?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:00 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Vind de Plaaggeest nog altijd de leukste serie uit de hele reeks.
Al die vreemde personages. Naast de Plaaggeest ook de Schandebakker. De niet kunnende acterende garagehouder en die rare schooldirecteur.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 18:35 schreef Writersright het volgende:
[..]
Hoe komt dat? Wat maakt die serie voor jou leuker dan de rest?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |