abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 mei 2025 @ 13:11:00 #51
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_217806385
En het huis van de burgemeester!
Rini dankjewel.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 13:17:32 #52
508590 Grotetijd
What A Truly Magnificent View
pi_217806456
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 17:01 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Eigenlijk best bizar om te bedenken dat Bassie al veertig was tijdens de eerste serie. Wat me ook opvalt is dat ze in vrij korte tijd echt heel snel oud worden, vooral Adriaan.
Bas leek er per serie wel 5 Kilo bij te krijgen ja... En Aad vond ik er in de eerste 2 series vrij oud uitzien voor z'n leeftijd (was nog geen 40) en vond 'm er eigenlijk pas vanaf Europa/Amerika uit zien naar een man van z'n leeftijd.
Well, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
  zaterdag 31 mei 2025 @ 18:03:48 #53
466281 WismutVeilchen83
pi_217809895
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 13:17 schreef Grotetijd het volgende:

[..]
Bas leek er per serie wel 5 Kilo bij te krijgen ja... En Aad vond ik er in de eerste 2 series vrij oud uitzien voor z'n leeftijd (was nog geen 40) en vond 'm er eigenlijk pas vanaf Europa/Amerika uit zien naar een man van z'n leeftijd.
Mensen uit die tijd (de jaren 30 en 40) zagen er sowieso vroeger wat ouder uit dan de generatie van nu.
Rini dankjewel.
pi_217810088
Dat B2 niet gehoord heeft dat hij uit de gevangenis mag betekent niet dat hij vast blijft zitten, en waarom zoekt de Baron een schuilplaats als hij zojuist legitiem uit de gevangenis is gekomen ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 31 mei 2025 @ 18:48:42 #55
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217810160
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 18:34 schreef TLC het volgende:
Dat B2 niet gehoord heeft dat hij uit de gevangenis mag betekent niet dat hij vast blijft zitten, en waarom zoekt de Baron een schuilplaats als hij zojuist legitiem uit de gevangenis is gekomen ?
Omdat hij van plan is een grote slag te slaan. Voorbereiding, noemen we dat.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 31 mei 2025 @ 18:49:53 #56
66444 Lord_Vetinari
pi_217810167
Wat mij overigens verbaast in de Europa reis, is dat de huurwagen in Luxemburg (een Lotus, ook nog, alsof je die kunt huren bij Avis of zo) een Nedelands kenteken heeft,
pi_217810536
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 18:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Mensen uit die tijd (de jaren 30 en 40) zagen er sowieso vroeger wat ouder uit dan de generatie van nu.
Het "probleem" met Adriaan is ook dat hij acrobaat speelde. En dat deed hij goed in Plaaggeest/Sleutel/Diamant. Daarna niet meer. Dus werd hij een acrobaat zonder acrobatentrucs. Dat lijkt dan "extra oud". Een over the hill acrobaat. Als Adriaan bijvoorbeeld een schilder zou zijn, dan zou het contrast minder erg lijken.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 21:02:41 #58
466281 WismutVeilchen83
pi_217811476
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 19:40 schreef Writersright het volgende:

[..]
Het "probleem" met Adriaan is ook dat hij acrobaat speelde. En dat deed hij goed in Plaaggeest/Sleutel/Diamant. Daarna niet meer. Dus werd hij een acrobaat zonder acrobatentrucs. Dat lijkt dan "extra oud". Een over the hill acrobaat. Als Adriaan bijvoorbeeld een schilder zou zijn, dan zou het contrast minder erg lijken.
Volgens mij was de conclusie van degene waar ik op reageerde juist toch dat hij er in de eerste series juist relatief oud uit zag?
Rini dankjewel.
pi_217812841
Klopt, maar het is niet alleen het uiterlijk van Adriaan, het is ook het gedrag. Hij deed daadwerkelijk goede stunts in het begin. Toen dat verdween werd de oudheid van Adriaan extra benadrukt. Als hij alsnog in de Kroon van dat soort stunts zou doen, zou hij minder oud voelen.
pi_217818593
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 18:34 schreef TLC het volgende:
In welke serie?
pi_217819304
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 14:33 schreef Halcon het volgende:

[..]
In welke serie?
Reis door Europa
pi_217819367
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:28 schreef TLC het volgende:

[..]
Reis door Europa
Oh ok, enige serie inderdaad waarin hij niet ontsnapt volgens mij :)

Hij wil met bommen gaan rommelen, dus wie weet is dat de reden.
pi_217819507
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:33 schreef Halcon het volgende:

[..]
Oh ok, enige serie inderdaad waarin hij niet ontsnapt volgens mij :)

Hij wil met bommen gaan rommelen, dus wie weet is dat de reden.
Ik vraag me wel af wat vlugge Japie in de tussentijd heeft uitgespookt nadat hij de Baron in de steek liet, want na de avonturen in Europa duikt hij ineens op in Willemstad :o
pi_217819585
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:41 schreef TLC het volgende:

[..]
Ik vraag me wel af wat vlugge Japie in de tussentijd heeft uitgespookt nadat hij de Baron in de steek liet, want na de avonturen in Europa duikt hij ineens op in Willemstad :o
Als de van Toor's nog fit waren en dezelfde instelling hadden als de makers van Undercover/Ferry, dan waren dit soort verhaallijnen tot in den treuren uitgewerkt in nieuw films en series. :)

Misschien werd de grond in Nederland hem te heet onder zijn voeten en is hij geëmigreerd naar Curaçao? Misschien daar op vakantie? Rentenieren? Samenwerking met de Baron zal hij stop hebben gezet. Voor hem niet interessant om niks waardevols te stelen, maar alleen maar achter B&A aan te zitten. Hij zal ook wel ingezien hebben dat dat alleen maar meer verblijf in de bak oplevert.
pi_217824814
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 21:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Volgens mij was de conclusie van degene waar ik op reageerde juist toch dat hij er in de eerste series juist relatief oud uit zag?
Hmm, ik vond hem er altijd uitzien als een jonge god in de eerste series, maar ik kan het andere perspectief ook wel zien. Ligt misschien ook een beetje aan z'n gezicht.
pi_217843162
Ik vind de stunts die Adriaan doet wel echt gaaf. Dat klimmen op de muren van het kasteel blijft er spectaculair uitzien.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 22:32:38 #67
66444 Lord_Vetinari
pi_217843265
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:25 schreef Writersright het volgende:
Ik vind de stunts die Adriaan doet wel echt gaaf. Dat klimmen op de muren van het kasteel blijft er spectaculair uitzien.
Zeker als je weet dat hij bij het bovenkomen ontdekte dat zijn veiligheidslijn niet vast zat.
pi_217843448
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:25 schreef Writersright het volgende:
Of de handstand op de reling van de Euromast, Bassie geeft em daar zelfs een duw :o :{
  woensdag 4 juni 2025 @ 01:39:14 #69
66444 Lord_Vetinari
pi_217843950
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 22:45 schreef TLC het volgende:

[..]
Of de handstand op de reling van de Euromast, Bassie geeft em daar zelfs een duw :o :{
Die stunt is gedaan op een reling die lager was dan de stapel stoelen van de Crocksons.
pi_217845038
De gevaarlijkste acrobatenstunt blijft nog toen ze dat katje gered hadden.
pi_217847730
Heeft iemand de remaster/upscaling van reis door europa / USA gezien, en is dat een beetje goed gelukt? die is op Videoland hoorde ik. maar heb (uiteraard) geen abbo.
  woensdag 4 juni 2025 @ 15:59:07 #72
66444 Lord_Vetinari
pi_217848841
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 09:24 schreef Writersright het volgende:
De gevaarlijkste acrobatenstunt blijft nog toen ze dat katje gered hadden.
Nee, toen Adriaan tegen de schuilplaats van de boeven opklom om het afluisterapparaat te plaatsen.
pi_217848854
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nee, toen Adriaan tegen de schuilplaats van de boeven opklom om het afluisterapparaat te plaatsen.
Volgens Adriaan was dat het katje, maar dat was pre-Plaaggeest natuurlijk.
Uit die rijdende auto springen was ook een hoogtepuntje.
  woensdag 4 juni 2025 @ 16:08:38 #74
66444 Lord_Vetinari
pi_217848890
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 16:01 schreef Writersright het volgende:

[..]
Volgens Adriaan was dat het katje, maar dat was pre-Plaaggeest natuurlijk.
Uit die rijdende auto springen was ook een hoogtepuntje.
In Schat aan herinneringen vertelt hij dat het die klimpartij was. Van dat katje vertelt hij in Plaaggeest, dus ik schat in dat dat meer was om de spanning in het verhaal op te voeren.
  donderdag 5 juni 2025 @ 16:00:39 #75
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_217858494
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 14:00 schreef viseenoptie het volgende:
Heeft iemand de remaster/upscaling van reis door europa / USA gezien, en is dat een beetje goed gelukt? die is op Videoland hoorde ik. maar heb (uiteraard) geen abbo.
Nee, vreselijk. Er is op Retroforum door een user een héle goede uiteenzetting geplaatst (ik zou hier beginnen, en daarna voor de technische knowhow déze post van gebruiker 'Deemster' doornemen. Tot slot ging diezelfde user even extra door en ontdekte hier dat de AI-upscale is gedaan met alles op standje heftig ingesteld). Natuurlijk is het voor de doelgroep (kinderen) prima, maar dat is toch een gedachte uit de categorie 'als het maar beweegt zal het goed zijn'.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_217860951
Guck mal, das sind doch die Crocksons :o
pi_217887705
Zijn de hoorspelen eigenlijk ergens online te luisteren?
Ik heb nog een bandje van de versie van de Diamant, en het is interessant hoe deze versies net weer anders (korter) zijn dan de serie. Bij de Diamant wordt er bijvoorbeeld met een vliegtuig over het kasteel van de boeven gevlogen en zingt Adriaan Zo vrij als een vogel.
  zondag 8 juni 2025 @ 19:23:24 #78
66444 Lord_Vetinari
pi_217887926
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 18:59 schreef Writersright het volgende:
Zijn de hoorspelen eigenlijk ergens online te luisteren?
Ik heb nog een bandje van de versie van de Diamant, en het is interessant hoe deze versies net weer anders (korter) zijn dan de serie. Bij de Diamant wordt er bijvoorbeeld met een vliegtuig over het kasteel van de boeven gevlogen en zingt Adriaan Zo vrij als een vogel.
De bedoeling was in de serie met een zweefvliegtuig te vliegen, maar dat ging cameratechnisch mis, las ik op de site van Adriaan.
pi_217888314
Dat is interessant. Ik vond juist de opnames in de Sleutel met het zweefvliegtuig veel toevoegen. Gezien ze ook weer vlogen in de Professor, is het misschien uiteindelijk wel verfrissend dat het niet in de Diamant zat.
  maandag 9 juni 2025 @ 10:33:14 #80
66444 Lord_Vetinari
pi_217891862
Ik vraag me al tijden af, wat voor auto B100 heeft op Curacao. Die witte pick up, die Vlugge Japie dan steelt. Aan sommige details denk ik dat het een Citroën is, maar verder….?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')