abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218229135
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 08:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Aad heeft met zo ongeveer iedereen ruzie, toch?
Ook met Robin ? :o ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 17 juli 2025 @ 15:28:40 #152
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218239953
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 14:54 schreef TLC het volgende:

[..]
Ook met Robin ? :o ;(
Met Robin kun je geen ruzie krijgen. Robin is een snoezepoes.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218269385
Prachtige stem heeft van Gorchum ook. Zo zou naar luisterboeken van hem kunnen luisteren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Writersright op 20-07-2025 15:08:52 ]
  zondag 20 juli 2025 @ 17:11:35 #155
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218270775
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 14:40 schreef Writersright het volgende:
Prachtige stem heeft van Gorchum ook. Zo zou naar luisterboeken van hem kunnen luisteren.
Vind ik ook van Paul van Gorcum, trouwens. Van Gorchum ken ik niet dus ik weet niet hoe zijn stem klinkt of wat hij met B en A te maken heeft.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218295484
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Vind ik ook van Paul van Gorcum, trouwens. Van Gorchum ken ik niet dus ik weet niet hoe zijn stem klinkt of wat hij met B en A te maken heeft.
Mierenneuker, in de context lijkt mij vrij duidelijk over wie hij het heeft
pi_218350310
Jammer dat Lara niet in meer series zit. Ik snap dat het niet praktisch is qua de reisseries, maar ik vond haar echt wat toevoegen in de Schatkaart en Kroon. Het voelde voor mij ook natuurlijker als element dan Robin.

Al is de positie van hulptrainer, op het stoeltje naast het veld tijdens de wedstrijd tegen WVOKNTL natuurlijk hilarisch absurd :')

Evenals het feit dat het goedgekeurd werd dat een volwassen Clown/man als keeper mocht dienen in een jeugdelftal. En dan vervolgens klagen dat de kinderen van het andere team te oud zouden zijn en het niet eerlijk zou zijn. :D
pi_218352350
Ik lees net dat Aad Klaris afgelopen vrijdag is overleden :{

https://www.facebook.com/(...)ajRxk27KkqjP7vJuR6sl
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 28 juli 2025 @ 14:02:59 #159
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_218352468
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:13 schreef Writersright het volgende:
Jammer dat Lara niet in meer series zit. Ik snap dat het niet praktisch is qua de reisseries, maar ik vond haar echt wat toevoegen in de Schatkaart en Kroon. Het voelde voor mij ook natuurlijker als element dan Robin.

Al is de positie van hulptrainer, op het stoeltje naast het veld tijdens de wedstrijd tegen WVOKNTL natuurlijk hilarisch absurd :')

Evenals het feit dat het goedgekeurd werd dat een volwassen Clown/man als keeper mocht dienen in een jeugdelftal. En dan vervolgens klagen dat de kinderen van het andere team te oud zouden zijn en het niet eerlijk zou zijn. :D
Ik moet altijd lachen om die wedstrijd, compleet met scheidsrechter, op een veld van 5x10 meter. En die spelfout in W.V.O.S.K.N.T.L., die ook. En Bassie die z'n eigen stripboek leest. Gewoon reclame voor hun eigen merchandise, kan gewoon :')
pi_218352650
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 14:02 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ik moet altijd lachen om die wedstrijd, compleet met scheidsrechter, op een veld van 5x10 meter. En die spelfout in W.V.O.S.K.N.T.L., die ook. En Bassie die z'n eigen stripboek leest. Gewoon reclame voor hun eigen merchandise, kan gewoon :')
Die doelen ook. :')
  maandag 28 juli 2025 @ 14:25:22 #161
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_218352673
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:47 schreef PeterKelder het volgende:
Ik lees net dat Aad Klaris afgelopen vrijdag is overleden :{

https://www.facebook.com/(...)ajRxk27KkqjP7vJuR6sl
Aahw ;( De man achter de prachtige muziek in mijn jeugd..
Rini dankjewel.
pi_218353875
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 14:23 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die doelen ook. :')
Dat hele veld ziet er uit als een oorlogsgebied ipv een normaal grasveld.
En het is enorm lullig dat er alleen een kleedkamer is voor de B&A boys. W.V.O.S.K.N.T.L moest blijkbaar in de bosjes omkleden?
pi_218353888
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 14:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Aahw ;( De man achter de prachtige muziek in mijn jeugd..
Vervelende manier waarop ook. Unieke muziek die hij maakte voor de series. Speels en met die typische 80's synthesizers. Heerlijk.

Ik ben benieuwd of Aad er nog iets over gaat zeggen maar ik vermoed van niet.
  maandag 28 juli 2025 @ 17:08:08 #164
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_218353913
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 17:01 schreef Writersright het volgende:

[..]
En het is enorm lullig dat er alleen een kleedkamer is voor de B&A boys. W.V.O.S.K.N.T.L moest blijkbaar in de bosjes omkleden?
Ik heb altijd gedacht dat die in ingang aan de achterkant hadden. Dus het clubgebouw is in tweeën gesplitst waarvan de B&A boys links voor hun deur hebben en WVOSKNTL rechts achter. Van douches hadden ze alleen nog nooit gehoord. Denk ook dat de tegenstander het kom we gaan er weer tegenaan door de slechte isolatie gehoord heeft en ze geïntimideerd waren.
Rini dankjewel.
pi_218353963
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 17:08 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ik heb altijd gedacht dat die in ingang aan de achterkant hadden. Dus het clubgebouw is in tweeën gesplitst waarvan de B&A boys links voor hun deur hebben en WVOSKNTL rechts achter. Van douches hadden ze alleen nog nooit gehoord. Denk ook dat de tegenstander het kom we gaan er weer tegenaan door de slechte isolatie gehoord heeft en ze geïntimideerd waren.
Dat had inderdaad gekund ja. Het is een beetje lastig zien, doordat het kleed"gebouw" volgens mij alleen een voor- en zijkant heeft.
  maandag 28 juli 2025 @ 18:59:20 #166
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_218354805
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 17:03 schreef Writersright het volgende:

[..]
Vervelende manier waarop ook. Unieke muziek die hij maakte voor de series. Speels en met die typische 80's synthesizers. Heerlijk.

Ik ben benieuwd of Aad er nog iets over gaat zeggen maar ik vermoed van niet.
Aad is vast blij, want nu kan die originele muziek er weer onder. :P
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_218356483
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 17:01 schreef Writersright het volgende:

[..]
Die liepen naar de achterkant. Blijkbaar hadden die daar de ingang.

Dat veld was inderdaad een knollentuin
  maandag 28 juli 2025 @ 21:45:46 #168
174940 W00fer
Maar echt
pi_218356973
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 18:59 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Aad is vast blij, want nu kan die originele muziek er weer onder. :P
Nee, want de rechten liggen bij zijn productiemaatschappij en die zal overgegaan zijn naar de erven.
Bovendien eindigt auteursrecht pas 70 jaar na de overlijdensdatum
https://www.auteursrecht.(...)van-het-auteursrecht

Bovendien heeft Klaris de mastertapes al teruggegeven

https://www.ad.nl/show/ov(...)e-eigendom~a39172ab/

https://www.trouw.nl/voor(...)3A%2F%2Fwww.ad.nl%2F

Dus ik denk niet dat de originele muziek er weer onder kan. Bovendien is het een kostbaar en tijdrovend proces om de inmiddels geremasterde series weer te voorzien van hermontages met de muziek.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 28 juli 2025 @ 21:49:12 #169
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218357001
Vraag me ook af wie er tegenwoordig het voor het zeggen heeft nu Bastiaan niet meer in staat is dit zelf te doen, zou Arie alles doen of de volgende generatie?
  dinsdag 29 juli 2025 @ 09:31:28 #170
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_218359620
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 21:45 schreef W00fer het volgende:

[..]
Nee, want de rechten liggen bij zijn productiemaatschappij en die zal overgegaan zijn naar de erven.

Dus ik denk niet dat de originele muziek er weer onder kan. Bovendien is het een kostbaar en tijdrovend proces om de inmiddels geremasterde series weer te voorzien van hermontages met de muziek.
Aad vind vast wel weer een passende oplossing. :P
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_218360548
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 21:45 schreef W00fer het volgende:

[..]

Nou ja, het zou in theorie kunnen. Immers hebben ze vijf jaar geleden een compilatie geupload met alle originele leaders met de arrangementen van Klaris:

Bekijk deze YouTube-video

Tijdrovend zou het wel kunnen zijn, maar ja, Martijn moet ook aan het werk gehouden worden en de Van Toors weten heus wel dat de melkkoe nog niet geheel leeg is gemolken en de die-hard fans wel willen dokken voor een box-set met alle 'originele' muziek onder de series :P
  dinsdag 29 juli 2025 @ 15:17:54 #172
174940 W00fer
Maar echt
pi_218362557
Er komt geen boxset meer want ze zijn gestopt met DVD productie.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_218362591
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 10:57 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Nou ja, het zou in theorie kunnen. Immers hebben ze vijf jaar geleden een compilatie geupload met alle originele leaders met de arrangementen van Klaris:

Bekijk deze YouTube-video

Tijdrovend zou het wel kunnen zijn, maar ja, Martijn moet ook aan het werk gehouden worden en de Van Toors weten heus wel dat de melkkoe nog niet geheel leeg is gemolken en de die-hard fans wel willen dokken voor een box-set met alle 'originele' muziek onder de series :P
Martijn werkt nu ook voor Ernst en Bobbie.

Zelfs al hebben ze alle rechten nu gratis en is het makkelijk te monteren, dan nog denk ik niet dat Aad een hermontage laat doen. Waarvoor zou hij dat doen? Voor de paar oudere nostalgische fans?
De Smorenberg-versies zijn immers al zo'n 30 jaar de "definitieve" versies.

[ Bericht 10% gewijzigd door Writersright op 29-07-2025 15:28:32 ]
pi_218364237
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:23 schreef Writersright het volgende:

[..]
Martijn werkt nu ook voor Ernst en Bobbie.

Zelfs al hebben ze alle rechten nu gratis en is het makkelijk te monteren, dan nog denk ik niet dat Aad een hermontage laat doen. Waarvoor zou hij dat doen? Voor de paar oudere nostalgische fans?
De Smorenberg-versies zijn immers al zo'n 30 jaar de "definitieve" versies.
Goh, waarvoor laat Aad een LP maken met liedjes die al 8000 keer op cd en cassette zijn verschenen en die blijkbaar in eerste persing al na drie dagen uitverkocht was? Voor de enorme aanwas aan nieuwe fans? :')

Daarbij: vorig jaar is de Amerika-serie al volledig door de digitale wasstraat gehaald 'voor de toekomst' (en eerder werd de Schatkaart al goedkoop met AI opgeschaald) en schijnt het plan te zijn dat op termijn met alle series te gaan doen. In principe is dat voor streaming en uitzendingen op RTL Telekids of Pebble, maar daarmee worden die 'investeringen' niet terugverdiend.
Daarnaast hebben zij ook wel gezien dat de videobanden met de 'originele' muziek jarenlang voor grof geld op Marktplaats verkocht werden. Grof geld wat níet in de zakken van de clown en acrobaat en hun familie terecht is gekomen. Verwijt mij cynisme wat je wil, maar de broers hebben rustig afgewacht tot hun muzikale Plaaggeest van het toneel verdween om eventueel gezeik in de kiem te smoren. En het zal niet vandaag of morgen zijn, maar het zou mij niks verbazen als er binnen enkele jaren de aankondiging komt voor een Ultieme Collectie met alle series digitaal opgepoetst á la de nieuwste Amerika-remaster en met de originele arrangementen en muziek van Klaris eronder, desnoods als audio-optie náást die van Smorenburg.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 15:17 schreef W00fer het volgende:
Er komt geen boxset meer want ze zijn gestopt met DVD productie.
Zeg nooit nooit, of hoe zei Adriaan het op zijn site?

quote:
Er zijn helaas voorlopig ook geen plannen om de series op een eventuele andere fysieke drager uit te brengen.
Mijn gokje: blu-ray, ook om dan te kunnen pronken met de verbeterde beeldkwaliteit. Maakt geen mallemoer uit dat dat medium ook al stervende is, zolang het maar geld oplevert voor de familie Van Toor. En die paar oudere nostalgische fans maken dat wel mogelijk :P
pi_218364383
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 18:58 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Goh, waarvoor laat Aad een LP maken met liedjes die al 8000 keer op cd en cassette zijn verschenen en die blijkbaar in eerste persing al na drie dagen uitverkocht was? Voor de enorme aanwas aan nieuwe fans? :')

Daarbij: vorig jaar is de Amerika-serie al volledig door de digitale wasstraat gehaald 'voor de toekomst' (en eerder werd de Schatkaart al goedkoop met AI opgeschaald) en schijnt het plan te zijn dat op termijn met alle series te gaan doen. In principe is dat voor streaming en uitzendingen op RTL Telekids of Pebble, maar daarmee worden die 'investeringen' niet terugverdiend.
Daarnaast hebben zij ook wel gezien dat de videobanden met de 'originele' muziek jarenlang voor grof geld op Marktplaats verkocht werden. Grof geld wat níet in de zakken van de clown en acrobaat en hun familie terecht is gekomen. Verwijt mij cynisme wat je wil, maar de broers hebben rustig afgewacht tot hun muzikale Plaaggeest van het toneel verdween om eventueel gezeik in de kiem te smoren. En het zal niet vandaag of morgen zijn, maar het zou mij niks verbazen als er binnen enkele jaren de aankondiging komt voor een Ultieme Collectie met alle series digitaal opgepoetst á la de nieuwste Amerika-remaster en met de originele arrangementen en muziek van Klaris eronder, desnoods als audio-optie náást die van Smorenburg.
Daar heb je inderdaad goede punten. Als er ook maar iets vann geld uit te knijpen is, dan gebeurt dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')