abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217860951
Guck mal, das sind doch die Crocksons :o
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217887705
Zijn de hoorspelen eigenlijk ergens online te luisteren?
Ik heb nog een bandje van de versie van de Diamant, en het is interessant hoe deze versies net weer anders (korter) zijn dan de serie. Bij de Diamant wordt er bijvoorbeeld met een vliegtuig over het kasteel van de boeven gevlogen en zingt Adriaan Zo vrij als een vogel.
  zondag 8 juni 2025 @ 19:23:24 #78
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217887926
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 18:59 schreef Writersright het volgende:
Zijn de hoorspelen eigenlijk ergens online te luisteren?
Ik heb nog een bandje van de versie van de Diamant, en het is interessant hoe deze versies net weer anders (korter) zijn dan de serie. Bij de Diamant wordt er bijvoorbeeld met een vliegtuig over het kasteel van de boeven gevlogen en zingt Adriaan Zo vrij als een vogel.
De bedoeling was in de serie met een zweefvliegtuig te vliegen, maar dat ging cameratechnisch mis, las ik op de site van Adriaan.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217888314
Dat is interessant. Ik vond juist de opnames in de Sleutel met het zweefvliegtuig veel toevoegen. Gezien ze ook weer vlogen in de Professor, is het misschien uiteindelijk wel verfrissend dat het niet in de Diamant zat.
  maandag 9 juni 2025 @ 10:33:14 #80
66444 Lord_Vetinari
pi_217891862
Ik vraag me al tijden af, wat voor auto B100 heeft op Curacao. Die witte pick up, die Vlugge Japie dan steelt. Aan sommige details denk ik dat het een Citroën is, maar verder….?
pi_217972959
Over auto's gesproken, in de Diamant serie rijdt de politie in een 2CV, dat vind ik zo mooi :D O+ _O_
  dinsdag 17 juni 2025 @ 22:16:47 #82
66444 Lord_Vetinari
pi_217973301
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 21:35 schreef TLC het volgende:
Over auto's gesproken, in de Diamant serie rijdt de politie in een 2CV, dat vind ik zo mooi :D O+ _O_
Vroeger bij ons in de gemeente reden ze in DAFs. Van 33jes tot 66jes. En dan denk je, dat ze wel over zullen gaan op de Volvo 343…. Nope. Ford Sierra’s. Nou zat er een ford dealer in de gemeente, dus ja…
  dinsdag 17 juni 2025 @ 22:21:44 #83
66444 Lord_Vetinari
pi_217973339
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 20:52 schreef TLC het volgende:
Guck mal, das sind doch die Crocksons :o
Ook inconsequent ja. In Kroon zien B en A in het museum, beeldjes van de Crocksons. B laat dan duidelijk merken dat hij de Crocksons als acrobatenduo kent. Maar A zegt dan niet, dat hij zelf, met zijn broer, de Crocksons was. In Amerika (en ook in Europa, in Spanje) vertelt A dat hij met zijn broer de Crocksons was. En B reageert dan alsof hij nog nooit van de Crocksons gehoord heeft.
pi_217973407
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vraag me al tijden af, wat voor auto B100 heeft op Curacao. Die witte pick up, die Vlugge Japie dan steelt. Aan sommige details denk ik dat het een Citroën is, maar verder….?
Het is een Vanclee Mungo :Y

Gebouwd op een 2CV-onderstel. Ik zie ook wel de gelijkenis met de Mehari.
pi_217973706
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ook inconsequent ja. In Kroon zien B en A in het museum, beeldjes van de Crocksons. B laat dan duidelijk merken dat hij de Crocksons als acrobatenduo kent. Maar A zegt dan niet, dat hij zelf, met zijn broer, de Crocksons was. In Amerika (en ook in Europa, in Spanje) vertelt A dat hij met zijn broer de Crocksons was. En B reageert dan alsof hij nog nooit van de Crocksons gehoord heeft.
Plus Siegfried en Roy spreken hun dus eerst aan met Crocksons :P
  dinsdag 17 juni 2025 @ 23:04:14 #86
66444 Lord_Vetinari
pi_217973767
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:59 schreef TLC het volgende:

[..]
Plus Siegfried en Roy spreken hun dus eerst aan met Crocksons :P
Bassie maakt daarvan 'Die Siegfried en Roy noemden jou steeds Adriaan Crockson', even negerend, dat die twee in de meervoudsvorm spraken.
pi_217975371
De laatste tijd krijg ik heel veel de vraag wanneer er weer een Meet&Greet is. Die vraag kan ik nu eindelijk beantwoorden. Op zaterdag 28 juni ben ik in @museumvlaardingen. Daar kun je vragen stellen, met mij op de foto en ga ik signeren. Kijk voor alle informatie op onderstaande link: https://www.museumvlaardingen.nl/.../adriaan-komt-weer...

Op naar Vlaardingen met al onze vragen over nare collegas die niet meewerken, Aard Klaris, waarom zijn boek geen traditionele uitgever had en wie het heeft proefgelezen.
pi_217976247
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 09:29 schreef Writersright het volgende:
De laatste tijd krijg ik heel veel de vraag wanneer er weer een Meet&Greet is. Die vraag kan ik nu eindelijk beantwoorden. Op zaterdag 28 juni ben ik in @:museumvlaardingen. Daar kun je vragen stellen, met mij op de foto en ga ik signeren. Kijk voor alle informatie op onderstaande link: https://www.museumvlaardingen.nl/.../adriaan-komt-weer...

Op naar Vlaardingen met al onze vragen over nare collegas die niet meewerken, Aard Klaris, waarom zijn boek geen traditionele uitgever had en wie het heeft proefgelezen.
Ik vermoed dat je dan de rest van je leven niet meer welkom bent in Vlaardingen :P
pi_217976408
quote:
18s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 23:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Bassie maakt daarvan 'Die Siegfried en Roy noemden jou steeds Adriaan Crockson', even negerend, dat die twee in de meervoudsvorm spraken.
Bassie snapt geen talen wanneer het hem uitkomt. Kijk maar naar zijn alcoholpannekoeken
pi_217977036
En dat Bassie tegen een vrouw in badpak zegt 'zooww dat ziet er gezond uit :9~ ' dat kan anno 2025 echt niet meer o|O
pi_217984387
De meet en greets met Aad zijn snel uitverkocht
  vrijdag 27 juni 2025 @ 09:12:52 #92
66444 Lord_Vetinari
pi_218054977
pi_218055056
Foutje moet kunnen baas!
pi_218071421
Bekijk deze YouTube-video

Aad gister.

Er komt een plaat met de bekende liedjes van B&A. Helaas met zo'n foto uit eind jaren 90, die ook voor de DVD's gebruikt is toen.
Bevat liedjes die al wel op CD zijn verschenen, maar niet op plaat.

[ Bericht 17% gewijzigd door Writersright op 29-06-2025 11:06:05 ]
pi_218071619
Edit: dubbel
  dinsdag 1 juli 2025 @ 14:21:47 #96
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_218090308
Wie onze bekende B&A fansite met locaties, goofs, muziektitels etc mist. Geen paniek!!!
Ik ben momenteel bezig om de hosting daarvan zelf voor mij op te nemen.

Als alles goed gaat is de URL op korte termijn weer in de lucht.

Maar mocht iemand ideeën hebben voor een goede naam. Dan verneem ik die ook erg graag.
Wel eentje waarbij we Bassie & Adriaan niet noemen vanwege gebruik van hun namen (al ben ik van mening dat een fansite hier uitzondering op hoort te zijn, als je maar nadruk op 'fan' legt.)
  dinsdag 1 juli 2025 @ 14:54:13 #97
436222 Japepk
Padvinder
pi_218090669
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:21 schreef Claude_Viole het volgende:
Wie onze bekende B&A fansite met locaties, goofs, muziektitels etc mist. Geen paniek!!!
Ik ben momenteel bezig om de hosting daarvan zelf voor mij op te nemen.

Als alles goed gaat is de URL op korte termijn weer in de lucht.

Maar mocht iemand ideeën hebben voor een goede naam. Dan verneem ik die ook erg graag.
Wel eentje waarbij we Bassie & Adriaan niet noemen vanwege gebruik van hun namen (al ben ik van mening dat een fansite hier uitzondering op hoort te zijn, als je maar nadruk op 'fan' legt.)
Mooi werk! En leuke uitdaging, haha. Zolang je het maar niet 'clown en acrobaat' noemt. Een kreet vind ik altijd wel leuk. Allememaggies (lastig voor google denk ik) of een Drommels goede fansite ofzo.
't Echte en 't ware!
  dinsdag 1 juli 2025 @ 16:24:40 #98
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_218091487
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:54 schreef Japepk het volgende:

[..]
Mooi werk! En leuke uitdaging, haha. Zolang je het maar niet 'clown en acrobaat' noemt. Een kreet vind ik altijd wel leuk. Allememaggies (lastig voor google denk ik) of een Drommels goede fansite ofzo.
Die twee gaan erg ver als het gaat om het beschermen van hun naam en werken.
RetroForum had vroeger aan aan de stok met ze? Kan iemand even wat ophelderen?
pi_218093384
Je kan het heel algemeen doen en het circusfans noemen.

Of breder trekken en het (jeugd)nostalgie info oid, dan zou het eventueel later breder naar andere series getrokken kunnen worden.
  woensdag 2 juli 2025 @ 08:34:48 #100
311340 J83
New kid, be nice
pi_218097057
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:21 schreef Claude_Viole het volgende:

Hallo Vriendjes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')