SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Als je in de eerste zit, krijg je dan niet automatisch een linkje?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 13:20 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken.
Ik zit in de eerste lening, tegen 7,5%. Geen idee wat hij met geld hiervan gedaan heeft, maar nu een tweede lening waarin hij het ‘restant liquiditeiten’ van de eerste lening (103k) als eigen inbreng inlegt. Ook wordt vermeld dat de eerste lening is opgegaan aan een verstrekte kortlopende hypotheek, terwijl hij in die pitch aangaf de lening te willen gebruiken voor liquiditeiten voor aankopen.
Ik vind het een beetje een vreemd verhaal.
Nee, heb niets gehad.quote:Op zondag 25 mei 2025 13:19 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Als je in de eerste zit, krijg je dan niet automatisch een linkje?
quote:Op zondag 25 mei 2025 10:59 schreef obligataire het volgende:
Dat onderbouwde voorstel blijkt uiteraard weer lastig om in elkaar te flansen.![]()
Project 27871 Ju*st Esc**apeDan is vermoedelijk het beste voorstel voor de investeerders om de lening in zijn geheel op te eisen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zat er ook net naar te kijken. (Kra*ak aan de Kreek, hoe verzinnen ze hetquote:Op maandag 26 mei 2025 09:59 schreef Fredericm het volgende:
Nieuwe aanbieding Kraak holding , bij Collin. Hoe kan het kreek 21 maassluis ooit 1,8 miljoen waard zijn? Volgens huispedia ongeveer 1 miljoen
Is wel vaker bij nieuwbouw (villa's). Op google maps zie ik iig een aardig huis in aanbouw.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:19 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik zat er ook net naar te kijken. (Kra*ak aan de Kreek, hoe verzinnen ze het)
WOZ:
Adres
Kre***ek 21 31**47PWM***aassluis
WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2024 936.000 euro
01-01-2023 915.000 euro
01-01-2022 358.000 euro
WOZ-gegevens
Identificatie:
055600641735
Grondoppervlakte:
597m2
Kenmerken
Bouwjaar:
2022
Gebruiksdoel:
woonfunctie
Oppervlakte:
227m2
Op Google Maps zag ik het pand nog niet staan, alleen bouwgrond.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:59 schreef Fredericm het volgende:
Nieuwe aanbieding Kraak holding , bij Collin. Hoe kan het kreek 21 maassluis ooit 1,8 miljoen waard zijn? Volgens huispedia ongeveer 1 miljoen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 26 mei 2025 13:24 schreef Jaco078 het volgende:
Herfinanciering van de Boerderijwinkel.
LinkjeDe zekerheden lijken goed, maar de businesscase een stuk minder. Ik twijfelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LinkjeToch gek dat dit bericht dan slechts 4 dagen voor de geplande aflossing komt. Ik kan me voorstellen dat veel investeerders uit het eerste project hun geld gewoon doorrollen, waarom dan niet een week of 2 eerder dit bericht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje zelfde mening hier ... negatief resultaat. Maar met die volledige 1ste hyp + 2de hyp ouders + minimaal 270K in het verschiet lijken me dat toch genoeg zekerheden?quote:Op maandag 26 mei 2025 13:41 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
De zekerheden lijken goed, maar de businesscase een stuk minder. Ik twijfel
Heb over die 270 heengelezen, neem hem wel meequote:Op maandag 26 mei 2025 13:47 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Beetje zelfde mening hier ... negatief resultaat. Maar met die volledige 1ste hyp + 2de hyp ouders + minimaal 270K in het verschiet lijken me dat toch genoeg zekerheden?
LinkjeZelf heb ik deze mail ook ontvangen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze heeft de afgelopen 2 jaar netjes aan haar verplichtingen voldaan.
Ondanks de wat verslechterde secundaire leningsvoorwaarden rol ik mijn investering wel door.
Handig voor de fiscus om te weten.quote:De verslechtering van de cashflow komt met name door de hogere inkoopkosten waar dan weer voor een deel ook eigen gebruik in is verwerkt waardoor de privé-opnames heel beperkt kunnen blijven.
Gemorste melkquote:Op maandag 26 mei 2025 14:26 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Het gaat hier uitsluitend om producten met een verstreken houdbaarheidsdatum.
Ik kan je op een briefje geven dat dit in elk relatief klein detailhandelsbedrijf in meer of mindere maten gebeurd.quote:
Zeker; en de boekhouder/accountant moet dit privégebruik corrigeren op de inkoop zodat uiteindelijk een zakelijke marge resteert. Maar of dat altijd (goed) gebeurt..........quote:Op maandag 26 mei 2025 14:31 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik kan je op een briefje geven dat dit in elk relatief klein detailhandelsbedrijf in meer of mindere maten gebeurd.
Tuurlijk, en helemaal in het boerenbedrijf (daar zijn ook gewoon normen voor), maar moest wel glimlachen.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:31 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik kan je op een briefje geven dat dit in elk relatief klein detailhandelsbedrijf in meer of mindere maten gebeurd.
Die businesscase is een drama. 't Menske heeft 821K aan schulden, maakt verlies en is financieel geheel afhankelijk van haar vader. Dat is lief maar hoe lang houdt deze dat vol.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Tuurlijk, en helemaal in het boerenbedrijf (daar zijn ook gewoon normen voor), maar moest wel glimlachen.
Wel basis meegenomen, meer uit sympathie dan op basis van de businesscase. Was wel leuk projectje geweest voor een leuke incentive.
Dat is toch wel een belangrijk punt die ontbreekt.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:05 schreef KrekelJapie het volgende:
3 projecten kaasmakerij WvjG
https://waardevoorjegeld.nl/projecten
1 met verpanding en
1 aflossingsvrij met hypothecaire dekking en
1 lineaire met hypothecaire dekking
Zie alleen de waarde van het pand niet terug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |