abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217723425
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:57 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Wel heel vreemd dát bij de vorige Collin lening de taxatiewaarde 1175K was en nu 1685K, waar is die extra 5 ton vandaan gekomen. De 850K leningen zullen er wel uit komen lijkt mij.
Dat lijkt me ook. Kijkend naar de WOZ waarden van buren ligt de prijs voor even grote kavels en vergelijkbare huizengrootte op ongeveer 5k/m2. Dat betekent een prognose WOZ waarde van 1270k voor dit huis van 254m2 (volgens wozwaardeloket). Het is wel staalbouw - daar zullen niet alle kopers van gecharmeerd zijn wellicht - maar 850k moet altijd lukken normaal gesproken.
pi_217723647
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 09:22 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook. Kijkend naar de WOZ waarden van buren ligt de prijs voor even grote kavels en vergelijkbare huizengrootte op ongeveer 5k/m2. Dat betekent een prognose WOZ waarde van 1270k voor dit huis van 254m2 (volgens wozwaardeloket). Het is wel staalbouw - daar zullen niet alle kopers van gecharmeerd zijn wellicht - maar 850k moet altijd lukken normaal gesproken.
Ik begrijp het niet helemaal. De hoofdelijke aansprakelijkheid is volgens de pitch voor de helft (i.e., 175k) materieel op basis van de overwaarde op de privewoning en het beleggingsobject. Maar alleen het beleggingsobject heeft al een overwaarde van een miljoen.
pi_217723825
Leningaanvrager: World Investments B.V.
Doel van de lening: (Ver)bouw onroerend goed
Leningbedrag: ¤ 1.150.000
Rente: 7.50 %
Looptijd: 18 maanden
Deze lening betreft een non-publieke funding

Linkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.collincrowdfund.nl/world-investments-b-v/

[ Bericht 12% gewijzigd door ovdm op 23-05-2025 10:15:22 ]
pi_217723866
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:02 schreef ovdm het volgende:

Linkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pitch: https://www.collincrowdfund.nl/world-investments-b-v
pi_217724138
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:02 schreef ovdm het volgende:

Linkje:
SPOILER
https://www.collincrowdfund.nl/world-investments-b-v/
Gaat wel hard
pi_217724295
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:32 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Gaat wel hard
Collin fondsje.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_217724428
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 20:45 schreef moedernatuur het volgende:

[..]
lijkt me wel een mooie post eerlijk gezegd, genoeg overwaarde en blijkbaar ook voldoende EV want hij leeft van inkomsten uit leningen. Pak hem wel mee.
Snel geweest moeten zijn. :+
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_217724735
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Collin fondsje.
Ook al meer dan 700 investeerders;)
pi_217724748
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 11:31 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Ook al meer dan 700 investeerders;)
Oh, gaat inderdaad wel hard dan ja. :+ Basis meegenomen.
pi_217725839
Nieuw 12 maanden project via Collin met een 1e hypotheek:

Trentino Vastgoed B.V. 2
¤ 200.000 | 8,0 % rente | 12 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/trentino-vastgoed-b-v-2/
pi_217726383
Nou, nou, GvE/Flanderijn is momenteel goed bezig. Ook van onderstaande project (uit 2015) voor de tweede maal dit jaar een maandtermijn kunnen incasseren. Toch van verschillende oude projecten waar na jaren weer wat beweging zichtbaar is.

quote:
Beste investeerder,
Graag informeren wij u over de actuele stand van zaken met betrekking tot uw investering in leningnummer 010212, verbonden aan het project Te@m Fieldb0x.
Ontvangsten Via een derdenbeslag heeft de deurwaarder gelden geïncasseerd, waarvan wij inmiddels een tussentijdse afdracht (TTA) hebben ontvangen. Wat betekent dit voor u? De betaling van termijn 50 is volledig ontvangen. Wij zullen de bijbehorende uitbetaling aan u uitvoeren op dinsdag 27 mei 2025.
Monitoring Wij blijven dit project nauwgezet volgen en houden u op de hoogte van alle relevante ontwikkelingen
Met vriendelijke groet,
Team Geldvoorelkaar.nl
pi_217726832
Mis hier nog steeds de rentebetaling van Landt*ng van 15 mei, de andere betaling van 20 mei is wel gewoon bijgeschreven.

Even afwachten maar.
pi_217727225
GvE: Wij informeren u hierbij dat project 20991 Belasting- en Administratiekantoor Vr*lijk volledig is afgelost.
De laatste 2 termijnen worden dinsdag 27 mei aan u uitbetaald.

Vrolijk nieuws 😀
pi_217727291
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 16:17 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje badkamer-ondernemer met dekkende 2e hypotheken (2x)
SPOILER
Moest wel lachen om de naam :)
pi_217729020
pi_217732803
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 11:11 schreef obligataire het volgende:

[..]
Naam (voluit in beeld), nummer, bedrag, omschrijving mutatie.
Dan is t perfect.
Inderdaad en mocht de huidige volgorde echt niet te wijzigen zijn dan zou ik toch zeggen verkort omschrijving van "Terugbetaling lening" of "Investering lening" Het woord "lening" kan weg of er kunnen ook afkortingen voor worden gebruikt ipv terugbetaling dan termijn.
pi_217732966
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 09:01 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Inderdaad en mocht de huidige volgorde echt niet te wijzigen zijn dan zou ik toch zeggen verkort omschrijving van "Terugbetaling lening" of "Investering lening" Het woord "lening" kan weg of er kunnen ook afkortingen voor worden gebruikt ipv terugbetaling dan termijn.
Inderdaad, het zijn allemáál leningen dus wat voegt dat woord nog toe.
Pecunia non olet
pi_217733747
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 13:47 schreef Horsemen het volgende:

Trentino Vastgoed B.V. 2

Zekerheid met die 1e hypotheek is prima. Ben zelf opzoek naar kortlopende leningen, dus als iemand een linkje heeft hou ik mij aanbevolen
pi_217734997
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:40 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Zekerheid met die 1e hypotheek is prima. Ben zelf opzoek naar kortlopende leningen, dus als iemand een linkje heeft hou ik mij aanbevolen
Ik denk ook dat het een prima project is. Als hij langer zou hebben gelopen zou ik hem ook meenemen. Een 6 tot maximaal 12 maanden project is voor mij o.a. qua werk / administratie gewoon niet interessant maar kan voor een ander juist weer prima zijn. Zelf lees ik dergelijke projecten normaliter geeneens door.
pi_217735372
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 13:47 schreef Horsemen het volgende:

Trentino Vastgoed B.V. 2

Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken.
Ik zit in de eerste lening, tegen 7,5%. Geen idee wat hij met geld hiervan gedaan heeft, maar nu een tweede lening waarin hij het ‘restant liquiditeiten’ van de eerste lening (103k) als eigen inbreng inlegt. Ook wordt vermeld dat de eerste lening is opgegaan aan een verstrekte kortlopende hypotheek, terwijl hij in die pitch aangaf de lening te willen gebruiken voor liquiditeiten voor aankopen.
Ik vind het een beetje een vreemd verhaal.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_217736739
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 13:20 schreef Essebes het volgende:

[..]
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken.
Ik zit in de eerste lening, tegen 7,5%. Geen idee wat hij met geld hiervan gedaan heeft, maar nu een tweede lening waarin hij het ‘restant liquiditeiten’ van de eerste lening (103k) als eigen inbreng inlegt. Ook wordt vermeld dat de eerste lening is opgegaan aan een verstrekte kortlopende hypotheek, terwijl hij in die pitch aangaf de lening te willen gebruiken voor liquiditeiten voor aankopen.
Ik vind het een beetje een vreemd verhaal.
Het antwoord op mijn vraag stond al Collin site
pi_217737780
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:37 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Het antwoord op mijn vraag stond al Collin site
Dat heb ik gelezen ja. Maar als je geld leent om liquiditeit te hebben voor aankopen en je het ged dan besteed aan het verlenen van een hypotheek, dan is dat toch vreemd? Of kijk ik daar niet goed naar?
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_217738680
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 16:47 schreef Essebes het volgende:

[..]
Dat heb ik gelezen ja. Maar als je geld leent om liquiditeit te hebben voor aankopen en je het ged dan besteed aan het verlenen van een hypotheek, dan is dat toch vreemd? Of kijk ik daar niet goed naar?
De reden zullen we niet achterkomen. Ik heb mijn kinderen ook moeten helpen met de koop van hun huis. Hij is pas 43, dat zal wel niet

[ Bericht 2% gewijzigd door Fredericm op 24-05-2025 18:12:28 ]
pi_217738692

[ Bericht 100% gewijzigd door Fredericm op 24-05-2025 18:11:33 ]
pi_217743067
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 09:01 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Je kan toch ook gewoon naar verwachte transacties gaan?
Dan weet je precies wat de volgende dag betaald zal worden. Dat is mooi overzichtelijk en het periode nummer staat er ook bij. Een hele mooie toevoeging is dat van Collin, ik kijk eigenlijk alleen daar nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')