Serieus, dus jij zou het normaal vinden als Norris continue Piastri voor moet laten?quote:Op maandag 19 mei 2025 20:52 schreef DKUp het volgende:
Die punten van elkaar afsnoepen is echt zo dom. Helemaal als andere teams over een paar races in theorie sterker kunnen. worden dan McLaren.
Stella en Brown moeten daar wel echt goed naar kijken.
Die alternatieve strategie voor Piastri was ook maar slecht uitgevoerd.
Ooh, sorry, ik was vergeten dat je hier op het forum alleen maar meninkjes naast elkaar moest hebben.quote:Op maandag 19 mei 2025 20:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar wie ben jij dan?
Er zijn verschillen van mening, niets meer, niets minder.
Het merendeel van de F1-topics staat vol met ''zomaar wat roeptoeteren''. Nogmaals, ik ben niet in de positie om een oplossing te geven voor iets wat ook in jouw woorden niet eens bestaat. Waarom wil je dan een ''oplossing'' zien?quote:Op maandag 19 mei 2025 20:32 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nou, omdat domweg wat roeptoeteren weinig toevoegt aan een discussie op een forum misschien? Ik zie nog steeds geen oplossing in je post overigens. Die is er ook niet want er is in mijn optiek namelijk ook helemaal geen probleem. Norris in Piastri zijn aan elkaar gewaagd en vechten allebei om de titel. Het team hoeft helemaal niemand te bevoordelen.
Maar na race zes (of zelfs al eerder in het seizoen) teamafspraken maken waarbij de nummer één de bovenste positie krijgt gaat wel erg ver. Volgens mij stond na vier races Norris zelfs boven Piastriquote:Op maandag 19 mei 2025 20:52 schreef DKUp het volgende:
Die punten van elkaar afsnoepen is echt zo dom. Helemaal als andere teams over een paar races in theorie sterker kunnen. worden dan McLaren.
Stella en Brown moeten daar wel echt goed naar kijken.
Die alternatieve strategie voor Piastri was ook maar slecht uitgevoerd.
Jij stelt dat het een probleem is wat McLaren doet, niet ik. Maar even voor jouw beeld: coureurs pakken punten van elkaar af. Dat gebeurt al sinds 1950. Dat is namelijk de essentie van de sport.quote:Op maandag 19 mei 2025 21:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het merendeel van de F1-topics staat vol met ''zomaar wat roeptoeteren''. Nogmaals, ik ben niet in de positie om een oplossing te geven voor iets wat ook in jouw woorden niet eens bestaat. Waarom wil je dan een ''oplossing'' zien?
Ik stel alleen dat als ze teveel punten van elkaar weg blijven snoepen het op de langere termijn wel eens in het voordeel van verstappen kan werken. Jij stelt zelf dat dat een probleem. Er wordt alleen beweerd dat McLaren een keuze moet maken willen ze ook definitief WDC binnenslepen en nogmaals.... dat weten we niet eens zeker.
Maar als we hier allemaal stoppen met dit soort post dan wordt het ook maar een opsomming van feiten. Succes daarmee maar daarvoor kan ik ook prima op nu.nl terecht.
Ik stel nergens dat dat een probleem is. ik heb alleen middels een quote van Christian Albers uitgelegd waarom ze de keus niet maken en dat dat voor de sport het beste is. Dus waar maak ik een probleem van en waar moet dan vervolgens een oplossing voor bieden?quote:Op maandag 19 mei 2025 21:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Jij stelt dat het een probleem is wat McLaren doet, niet ik. Maar even voor jouw beeld: coureurs pakken punten van elkaar af. Dat gebeurt al sinds 1950. Dat is namelijk de essentie van de sport.
Bottas is zeker meer dan eens verteld dat hij Lewis voor moet laten.quote:Op maandag 19 mei 2025 21:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mercedes heeft maar een paar keer actief geswapt
Maar nooit in het begin van het seizoen en zeker niet in het jaar waarin Bottas tweede werd in het WK (19 en 20). Wel in 17 en 18 enkele keren toen hij voor Hamilton reed en die in de strijd was met Vettel. Vond ik persoonlijk zeker in Rusland 18 niet chique, maar wel beter te verantwoorden dan dat McLaren nu een rijder structureel zou voortrekken.quote:Op maandag 19 mei 2025 21:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bottas is zeker meer dan eens verteld dat hij Lewis voor moet laten.
Ik dacht voornamelijk in een situatie waar Hamilton met overspeed aan kwam cruisen. Of herinner ik het me zo verkeerd?quote:Op maandag 19 mei 2025 21:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bottas is zeker meer dan eens verteld dat hij Lewis voor moet laten.
Rusland 2018 had Bottas kunnen winnen. De enige reden dat dat niet zo was, is omdat Mercedes via de radio liet weten dat-ie Lewis voor moest laten.quote:Op maandag 19 mei 2025 21:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik dacht voornamelijk in een situatie waar Hamilton met overspeed aan kwam cruisen. Of herinner ik het me zo verkeerd?
Dat is inderdaad de enige win die hij op heeft moeten offeren. Heb het even nagekeken: voor die race was de WK-stand:quote:Op maandag 19 mei 2025 21:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Rusland 2018 had Bottas kunnen winnen. De enige reden dat dat niet zo was, is omdat Mercedes via de radio liet weten dat-ie Lewis voor moest laten.
GP Duitsland in, ik geloof 2018, toen mocht Bottas Hamilton niet aanvallen voor de eerste plaats terwijl hij na een SC sneller was.quote:Op maandag 19 mei 2025 21:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de enige win die hij op heeft moeten offeren. Heb het even nagekeken: voor die race was de WK-stand:
1. Hamilton 281
2. Vettel 241
3. Räikönnen 174
4. Bottas 171
Er waren toen inclusief Rusland nog 6 races te gaan. Vind ik uiteindelijk een lastige call. Uiteindelijk had Hamilton die punten totaal niet nodig, maargoed, dat wisten ze toen nog niet uiteraard.
Perez is zeker meerdere keren aan de kant gehaald voor Max.quote:Op maandag 19 mei 2025 21:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar na race zes (of zelfs al eerder in het seizoen) teamafspraken maken waarbij de nummer één de bovenste positie krijgt gaat wel erg ver. Volgens mij stond na vier races Norris zelfs boven Piastri
RBR heeft het volgens mij in het verstappen tijdperk nooit gedaan (kwam misschien ook wel door de rijvaardigheid van de nummer 2) en Mercedes heeft maar een paar keer actief geswapt?
quote:Op maandag 19 mei 2025 19:46 schreef Sally het volgende:
Ik verbaasde me dat Norris er voorbij mocht....
Maar ja: McLaren wil idd nog steeds geen eerste en tweede coureur kiezen.
quote:Op maandag 19 mei 2025 19:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Hier ook weer. Waarom zou Norris er niet voorbij mogen? Wat jullie willen is een veld met 10 coureurs. De situatie bij Redbull is de uitzondering, niet de regel.
quote:Op maandag 19 mei 2025 19:52 schreef Sally het volgende:
[..]
Piastri lijkt dit jaar de beste papieren te hebben voor het WDC.
Maar vooruit, het seizoen is net begonnen en nog lang.
Ik dacht slechts over Hongarije 24, toen Norris toch weer Piastri voorbij gelaten heeft (moest?). Dit voor de eerste overwinning van Piastri. En nota bene in de eennalaatste ronde pas.quote:Op maandag 19 mei 2025 20:30 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar dat wil toch niet zeggen dat die coureur altijd voorgelaten moet worden? En gaan we dan na 7 races met minder dan 20 punten verschil een coureur altijd het voordeel geven? Voor wat eigenlijk? Omdat de bang moeten zijn voor een derde coureur in de titelstrijd? Dus wanneer dan de komende 17 races Norris in 7 races erin slaagt op kop te liggen, wat niet ondenkbaar is, dan moet hij al die GP’s opgeven voor Piastri? Hoe lang volgen jullie de sport eigenlijk? Ik heb genoten van 1996, Hill vs Villeneuve. Van 1998, 1999 en 2000 toen Coulthard ook gewoon races won. Van 2007 en 2008 toen zowel Alonso, Hamilton, Massa en Räikkönen races wonnen. Of van 2010 en 2012 toen Webber, Button, Vettel én Hamilton races wonnen. Formule 1 op zijn best, je moet ervoor rijden en niet voorgelaten worden. Dat komt pas op het allerlaatst, of wanneer halverwege zonneklaar is dat maar één rijder kans maakt. Maar niet na 7 races en al helemaal niet wanneer je in principe gewoon het dominante team bent.
Dan moeten Stella en Brown op de koop toenemen dat er echt schepen verbrand gaan worden.quote:Op maandag 19 mei 2025 20:52 schreef DKUp het volgende:
Die punten van elkaar afsnoepen is echt zo dom. Helemaal als andere teams over een paar races in theorie sterker kunnen. worden dan McLaren.
Stella en Brown moeten daar wel echt goed naar kijken.
Nou, ja... dat is dan ook een goede visie waar ik me wel in kan vinden.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dan moeten Stella en Brown op de koop toenemen dat er echt schepen verbrand gaan worden.
Zó vroeg in het seizoen al één van de coureurs aanwijzen, terwijl het verschil in het WDC zo klein is?
Logisch gevolg is dat één van de twee coureurs zo gedesillusioneerd rond zal rijden dat een breuk tussen team en coureur een reële mogelijkheid wordt. Het (management)team om die coureur heen zal de pleuris uit laten breken in de pers, en keer op keer weer de media opzoeken (Webber bijv is hier zeker niet te beroerd voor).
Media die daar op hun beurt van zullen smullen, dit kan weken-, nee maandenlang uitgemolken worden.
En kijk waar we ons dan ineens bevinden: Het merk McLaren associëren we niet meer met succesen en Papaya optimisme (een zorgvuldig geboetseerd imago afgelopen jaren), maar over controverse, politiek spelletjes, infighting en ellebogenwerk.
Kijk, puur rationeel bekeken snap ik de uitspraak dat je beter af bent door geen punten van elkaar af te snoepen, maar in de praktijk zijn er andere krachten die meespelen. Dat is een direct gevolg van de keuze voor twee coureurs van gelijkwaardig kaliber.
Het is dan ook vooral een luxeprobleem. En sterker nog, als er geen Verstappen rond reed die in een inferieure auto toch nog steeds redelijke kansen heeft op het WDC had het helemaal niet eens een luxeprobleem geweest. dan hadden ze het lekker met elkaar uit mogen vechten want WCC halen ze sowieso wel en het zal het team dan worst wezen wie er WDC wordt.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dan moeten Stella en Brown op de koop toenemen dat er echt schepen verbrand gaan worden.
Zó vroeg in het seizoen al één van de coureurs aanwijzen, terwijl het verschil in het WDC zo klein is?
Logisch gevolg is dat één van de twee coureurs zo gedesillusioneerd rond zal rijden dat een breuk tussen team en coureur een reële mogelijkheid wordt. Het (management)team om die coureur heen zal de pleuris uit laten breken in de pers, en keer op keer weer de media opzoeken (Webber bijv is hier zeker niet te beroerd voor).
Media die daar op hun beurt van zullen smullen, dit kan weken-, nee maandenlang uitgemolken worden.
En kijk waar we ons dan ineens bevinden: Het merk McLaren associëren we niet meer met succesen en Papaya optimisme (een zorgvuldig geboetseerd imago afgelopen jaren), maar met controverse, politieke spelletjes, infighting en ellebogenwerk.
Kijk, puur rationeel bekeken snap ik de uitspraak dat je beter af bent door geen punten van elkaar af te snoepen, maar in de praktijk zijn er andere krachten die meespelen. Dat is een direct gevolg van de keuze voor twee coureurs van gelijkwaardig kaliber.
Dat maakt het natuurlijk ook zo interessant dit seizoen.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is dan ook vooral een luxeprobleem. En sterker nog, als er geen Verstappen rond reed die in een inferieure auto toch nog steeds redelijke kansen heeft op het WDC had het helemaal niet eens een luxeprobleem geweest. dan hadden ze het lekker met elkaar uit mogen vechten want WCC halen ze sowieso wel en het zal het team dan worst wezen wie er WDC wordt.
Maar feit is dat er nog een coureur op de grid staat die er als eerste bij is om te profiteren van andermans foutjes.
Het laatste jaar waarin we een vergelijkbaar scenario hadden was 2016 waarbij de nummer drie uiteindelijk op bijna 130 punten achterstand eindigde. Dat scenario light nog steeds op tafel maar acht ik met een Verstappen toch wat minder waarschijnlijk. De twee McLarens hoeven elkaar maar 1 keer van de baan te rijden en de stand ziet er heel anders uit.
Maar ja, het seizoen is nog lang en we zullen pas aan het eind weten of McLaren er verstandig aan gedaan heeft niet voor een eerste rijder te kiezen.
Natuurlijk mag je een mening hebben, maar in dit geval kom je er nooit uit want iedere beslissing van McLaren heeft gevolgen, maar geen beslissing ook.quote:Op maandag 19 mei 2025 21:01 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ooh, sorry, ik was vergeten dat je hier op het forum alleen maar meninkjes naast elkaar moest hebben.
Mompelt: Seizoen 2007.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is dan ook vooral een luxeprobleem. En sterker nog, als er geen Verstappen rond reed die in een inferieure auto toch nog steeds redelijke kansen heeft op het WDC had het helemaal niet eens een luxeprobleem geweest. dan hadden ze het lekker met elkaar uit mogen vechten want WCC halen ze sowieso wel en het zal het team dan worst wezen wie er WDC wordt.
Maar feit is dat er nog een coureur op de grid staat die er als eerste bij is om te profiteren van andermans foutjes.
Het laatste jaar waarin we een vergelijkbaar scenario hadden was 2016 waarbij de nummer drie uiteindelijk op bijna 130 punten achterstand eindigde. Dat scenario light nog steeds op tafel maar acht ik met een Verstappen toch wat minder waarschijnlijk. De twee McLarens hoeven elkaar maar 1 keer van de baan te rijden en de stand ziet er heel anders uit.
Maar ja, het seizoen is nog lang en we zullen pas aan het eind weten of McLaren er verstandig aan gedaan heeft niet voor een eerste rijder te kiezen.
1 denkfout: voor het teamkampioenschap maakt het niet uit en dat is belangrijker dan het rijderskampioenschap.quote:Op maandag 19 mei 2025 20:52 schreef DKUp het volgende:
Die punten van elkaar afsnoepen is echt zo dom. Helemaal als andere teams over een paar races in theorie sterker kunnen. worden dan McLaren.
Stella en Brown moeten daar wel echt goed naar kijken.
Die alternatieve strategie voor Piastri was ook maar slecht uitgevoerd.
Ja, maar dit moet dan wel van te voren zijn besproken.quote:Op maandag 19 mei 2025 21:00 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Serieus, dus jij zou het normaal vinden als Norris continue Piastri voor moet laten?Echt, ik was nooit zo’n voorstander van het hebben over mensen die F1 kijken sinds Verstappen en de die hard fans. Iedereen heeft een aanleiding nodig om te gaan kijken. Maar mensen die dit soort dingen roepen snappen echt niks van de sport.
Wanneer dan? Je doelt op Spanje en Baku 2022? Toen hij 20 seconden achter Max eindigde? Het enige dat het team toen gezegd heeft is ‘no fighting’. Maar met zo’n paceverschil vind ik dat nou niet een overwinning afpakken.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Perez is zeker meerdere keren aan de kant gehaald voor Max.
Maar toen streed Massa toch ook gewoon mee met Räikönnen? Het is toch niet zo dat Räikkönen het WK won omdat hij en Massa niet met elkaar vochten? Massa heeft Räikönnen toen ook punten afhandig gemaakt en andersom. Pas de laatste twee races toen Massa geen kans meer maakte moest hij Räikkönen voorlaten, met name in Brazilië uiteraard.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 08:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Mompelt: Seizoen 2007.
Waar Hamilton en Alonso met elkaar in de clinch lagen dat het WDC naar Kimi Raikkonen ging.
Zoiets werkt niet in het begin. Wat had McLaren dan moeten doen? Norris wint de eerste race, Piastri maakt een fout. Norris ligt 23 punten voor. Moeten ze vanaf dat moment Norris de voorkeur geven dan? Vervolgens blijkt Piastri een periode beter, wint 4 races. Maar uiteindelijk ligt hij maar iets van 13 punten voor op Piastri.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 08:40 schreef wdn het volgende:
[..]
1 denkfout: voor het teamkampioenschap maakt het niet uit en dat is belangrijker dan het rijderskampioenschap.
[..]
Ja, maar dit moet dan wel van te voren zijn besproken.
Iets als: als je voor staat in het kampioenschap krijgt je prioriteit als het in het belang is van die rijder. Maar dit speelt ook alleen als de 2 rijders direct achter elkaar liggen.
Wat ze nu hebben gedaan kan ze het kampioenschap voor de rijder kosten. De 2de helft is de RBR steeds beter dan de 1ste helft. Vorig jaar was MacLaren ook al aan het klooien: ze gaven puntjes weg aan de rijder die lager stond in het WK. Dan geef je het dus op...
Ik beb wel een voorstander van een 1ste en 2de rijder waarbij de 2de rijders eerste taak is het team kampioenschap en als 2de afsnoepen van punten van de anderen zodat de 1ste rijder makkelijker kampioen kan worden. En zodra dat is geregeld krijgt de 2de rijder de voorkeur in de race.
De keus KUNNEN ze ook helemaal niet maken omdat je een van de twee coureurs dan op geeft en daarmee in de schoot drijft van je concurrenten. Daar schiet je als team over de langere termijn ook helemaal niks mee op.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Zoiets werkt niet in het begin. Wat had McLaren dan moeten doen? Norris wint de eerste race, Piastri maakt een fout. Norris ligt 23 punten voor. Moeten ze vanaf dat moment Norris de voorkeur geven dan? Vervolgens blijkt Piastri een periode beter, wint 4 races. Maar uiteindelijk ligt hij maar iets van 13 punten voor op Piastri.
Het is gewoon eenvoudig: McLaren kan gewoonweg niet één coureur bevoordelen. Daarvoor liggen ze veel te dicht bij elkaar. Ik zou wel eens willen weten hoe iedereen hier spreekt als om de race een race alleen maar gewonnen wordt omdat de één de ander er voorbij laat.
Ze doen het gewoon zoals het hoort inderdaad: je hebt 2 coureurs en may the best win. Zo hoort het gewoon. En uiteindelijk zal echt wel eentje beter blijken en bijvoorbeeld 40 of 50 punten voor staan. Als je dan nog 4 races te gaan hebt en Verstappen is ook nog in de buurt, pas dan ga je iemand orders geven om wat extra punten te kunnen pakken. Zo is het in het verleden ook altijd gegaan. De enige uitzondering was Michael Schumacher in Oostenrijk 01 en 02 en met een beetje fantasie Alonso / Massa in Hockenheim. Maar toen stond Massa al zo ver weg dat ik ook dat best te billijken vond.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De keus KUNNEN ze ook helemaal niet maken omdat je een van de twee coureurs dan op geeft en daarmee in de schoot drijft van je concurrenten. Daar schiet je als team over de langere termijn ook helemaal niks mee op.
Schuiven ze Piastri naar voor als 1e rijder dan rijdt Norris volgend jaar niet meer voor McLaren. Rijdt hij dan volgend jaar alsnog voor McLaren dan zit je met een 2e rijder die een vermogen kost aan salaris. Daarnaast geeft dat Piastri een hele goede positie in contractonderhandelingen waarbij ze hem misschien wel meer moeten betalen dan Norris. Doen ze dat niet dan is hij zo weg bij McLaren.
Schuiven ze Norris naar voren draait heel dat circus weer om.
Het is een luxe die ze zichzelf verschaft hebben en of het een probleem is... voor de kijker niet en zolang McLaren uitspreekt dat ze inzetten op WCC en niet op WDC voor hen ook niet. En ik denk dat als ze uitspreken óók in te zetten op WDC ze niet anders kunnen dan voor een van de twee rijders kiezen want ander gaat Verstappen er mogelijk alsnog mee vandoor.
Maar het is natuurlijk niet zo dat we dan vervolgens gaan zien dat een van de twee coureurs de ander continue voorbij zou moeten laten gaan. Dat gaan de fans niet leuk vinden, dat gaan de coureurs niet leuk vinden en binnen het team zal de helft van de pitcrew daar ook weinig energie van krijgen.
Dus: McLaren heeft de luxe dat ze het beste rijdersduo onder contract hebben staan en dat zal intern tot de grote vraag leiden hoe ze daar in de huidige situatie en stand van zaken mee om moeten gaan. En geen keuze maken is toch stiekem een keuze maken en hoe dat uitpakt zullen we aan het einde van het seizoen wel zien. Ik denk niet dat Brown en Stella er op dit moment slechter van slapen.
Precies dat. Stel McLaren zou het écht gaan doen en elke race verzoeken aan een coureur om plaats te maken. Dan zouden alle online platforms ontploffen van verontwaardiging.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:43 schreef Starflyer het volgende:
Als Red Bull Racing in 2010 de keuze had gemaakt voor Webber in de laatste races, was niet Webber of Vettel, maar Alonso kampioen geworden. Het kan dus ook verkeerd uitpakken.
Kan je nagaan, nu ontploft FOK! F1 al omdat Norris Piastri mocht inhalen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dan zouden alle online platforms ontploffen van verontwaardiging.
Wel (te) laat natuurlijk, ik denk niet dat het Norris was gelukt om Verstappen te pakken maar hij had wel meer kans dan Piastri op die oudere banden.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 16:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kan je nagaan, nu ontploft FOK! F1 al omdat Norris Piastri mocht inhalen.
Nogmaals, het is een valse stelling dat dat überhaupt het geval zou zijn dat het elke races zou gebeuren.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Precies dat. Stel McLaren zou het écht gaan doen en elke race verzoeken aan een coureur om plaats te maken. Dan zouden alle online platforms ontploffen van verontwaardiging.
Was echter geen teamcall, maar Norris die dat uit zichzelf deed. Piastri is niet verteld om aan de kant te gaan voor Norris.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 16:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kan je nagaan, nu ontploft FOK! F1 al omdat Norris Piastri mocht inhalen.
Het probleem nu is dat Piastri en Norris elkaar in de weg gaan zitten. Stel de wagen van Red Bull wordt beter dan schiet McLaren zichzelf in de voet.quote:Op maandag 19 mei 2025 21:00 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Serieus, dus jij zou het normaal vinden als Norris continue Piastri voor moet laten?Echt, ik was nooit zo’n voorstander van het hebben over mensen die F1 kijken sinds Verstappen en de die hard fans. Iedereen heeft een aanleiding nodig om te gaan kijken. Maar mensen die dit soort dingen roepen snappen echt niks van de sport.
Niet elke race, maar wel heel veel races. Mensen doen alsof wanneer McLaren een keuze zou maken het zo is dat hooguit 1 of 2x het zo is dat een coureur opzij moet. Dat is niet zo. Norris is dit jaar in 3 races en in 1 sprint voor Piastri geëindigd waarbij het 3x zo was dat Piastri direct achter hem lag. Andersom is het zo dat Piastri in 4 races en 1 sprint voor Norris is geëindigd waarbij hij 2x rechtstreeks voor Norris is geëindigd. Dan heb ik het dus over de finish en niet eens over situaties in races waarbij ze dicht bij elkaar laten. Kortom: het komt zeer vaak voor, wat ook logisch is bij een dominant team en 2 coureurs die aan elkaar gewaagd zijn.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nogmaals, het is een valse stelling dat dat überhaupt het geval zou zijn dat het elke races zou gebeuren.
Nee, want dat je als coureurs elkaar in de weg zitten dat is nou net de essentie van formule 1.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:12 schreef DKUp het volgende:
[..]
Het probleem nu is dat Piastri en Norris elkaar in de weg gaan zitten. Stel de wagen van Red Bull wordt beter dan schiet McLaren zichzelf in de voet.
Je moet ook naar voren kijken. Nu is het hartstikke leuk dat stuivertje wisselen. Aan het einde van het seizoen wat minder.
Snap er gelukkig niks van volgens jou.
Ze halen het niveau van elkaar nog omhoog. Alleen kan het ook zo zijn dat je een rivaliteit creëert die veel punten gaat kosten met crashes onderling.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:28 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nee, want dat je als coureurs elkaar in de weg zitten dat is nou net de essentie van formule 1.
Dat is precies zoals het al 75 jaar gaat in de formule 1. Er staat een wereldtitel op het spel en die willen zowel Norris als Piastri winnen. Dat is nou net het mooie. Wat jij voorstelt is dat een team 1 coureur heeft en in het beste geval een tweede die of veel slechter moet zijn dan de eerste zodat hij nooit in de buurt rijdt of die consequent aan de kant gaat. Zo’n verdeling hebben alleen teams met een paydriver zoals Williams tot dit jaar of Redbull waar al sinds 2018 geen enkele coureur in de buurt komt van Verstappen. Maar elk normaal team heeft twee coureurs die aan elkaar gewaagd zijn. En dat ze daarbij soms elkaar in de weg rijden hoort er gewoon bij.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:35 schreef DKUp het volgende:
[..]
Ze halen het niveau van elkaar nog omhoog. Alleen kan het ook zo zijn dat je een rivaliteit creëert die veel punten gaat kosten met crashes onderling.
Dat suggereer ik ook nergens.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Was echter geen teamcall, maar Norris die dat uit zichzelf deed. Piastri is niet verteld om aan de kant te gaan voor Norris.
https://www.planetf1.com/(...)norris-oscar-piastri
Dan las ik dat mocht verkeerd.quote:
klopt en in de ronden voor zijn stop verloor Piastri plots veel tijd op Maxquote:Op dinsdag 20 mei 2025 22:13 schreef Jane het volgende:
Grappig hoe McLaren nu veelal het verwijt krijgt dat ze Piastri genaaid hebben met een slechte strategie, maar het was toch Oscar zelf die al heel snel over de radio riep dat 'Plan A' (vermoedelijk: 1-stopper) niet ging lukken, waarna hij binnengehaald werd voor z'n eerste bandenwissel. Het team had hem natuurlijk kunnen adviseren dat ze beter konden wachten, maar dat is ook lastig als z'n banden al te slecht werden en hij zelf aangeeft te willen wisselen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |