abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217693475
Weer een dag voorbij waarin Trump genegeerd en voor lul gezet werd door zijn vriendje Poetin.

Zwakste land ooit. Het is zielig.
  Moderator maandag 19 mei 2025 @ 22:21:56 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217693487
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 22:20 schreef Korenfok het volgende:

[..]
en de baltics worden gewoon verdedigd, navo landen zijn massaal aan het optuigen omdat daar het conflict als eerst zal open breken aan land of polen via Witrusland.
niet massaal maar je gaat ze wel moeten killen en dan heb je de poppen aan het dansen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 mei 2025 @ 22:23:05 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217693501
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 22:18 schreef Korenfok het volgende:

[..]
ze verwoord prima wat er spelt en haalt juist bij de wegkijkers willen de wind uit de zeilen.

Rusland is een dreiging voor de baltische staten zoals jullie paar weken geleden nog riepen, want die zouden niet verdedigd worden, maar rusland is geen gevaar voor europa?
De Baltische staten zijn de facto onverdedigbaar. Maar ze zitten wel in de NAVO en daarmee hebben ze toch de beste veiligheidsgarantie die mogelijk is. Ik geloof niet dat Rusland een gevaar is voor heel Europa, want daar is het gewoon niet sterk genoeg voor. Nog los daarvan dat hun ambitie vooral op de gebieden ligt die voorheen onderdeel waren van de Soviet-Unie.
The End Times are wild
pi_217693516
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ze werkt als rode lap op een stier op het hele conflict. En dat is wanneer diplomatiek nodig is, altijd nadelig.
Poetin respecteert ons slappe gelul niet en de VS is niet langer onze bondgenoot, dus ik mag hopen dat er in de EU wat mensen de boel wakker houden. Wat betreft de VS speken die x reacties boekdelen. Over 4 jaar is Trump misschien weg, maar zijn stemmers blijven.
pi_217693518
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 22:20 schreef Glazenmaker het volgende:
Weer een dag voorbij waarin Trump genegeerd en voor lul gezet werd door zijn vriendje Poetin.

Zwakste land ooit. Het is zielig.
En wat moet Trump dan doen in jouw ogen voordat je tevreden bent? Klinkt alsof klagen het enige is wat jullie kunnen. Makkelijk praten vanaf de zijlijn maar wat is je alternatief?
Graag verwijderen
  maandag 19 mei 2025 @ 22:26:23 #156
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217693525
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 22:23 schreef LXIV het volgende:

[..]
De Baltische staten zijn de facto onverdedigbaar. Maar ze zitten wel in de NAVO en daarmee hebben ze toch de beste veiligheidsgarantie die mogelijk is. Ik geloof niet dat Rusland een gevaar is voor heel Europa, want daar is het gewoon niet sterk genoeg voor. Nog los daarvan dat hun ambitie vooral op de gebieden ligt die voorheen onderdeel waren van de Soviet-Unie.
Het risico is dat rusland binnen nu en 2 jaar de suwalkigap ontsluiten, europa is niet klaar voor de oorlog voor 28/29
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_217693535
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 22:24 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
En wat moet Trump dan doen in jouw ogen voordat je tevreden bent? Klinkt alsof klagen het enige is wat jullie kunnen. Makkelijk praten vanaf de zijlijn maar wat is je alternatief?
JD ontslaan, nieuwe verkiezingen afroepen en aftreden.
pi_217693549
quote:

[..]
Van Rusland een Noord-Korea maken en Oekraïne al het wapentuig en intel geven die nodig is om de klus te klaren.
  Moderator maandag 19 mei 2025 @ 22:30:19 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217693560
quote:
7s.gif Op maandag 19 mei 2025 22:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het risico is dat rusland binnen nu en 2 jaar de suwalkigap ontsluiten, europa is niet klaar voor de oorlog voor 28/29
_O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217693561
quote:

[..]
Baltische staten zijn bezet geweest door de sovjet unie he. maar is nu onderdeel van onze unie en navo.

zelfde geld voor Finland, Polen.

Eeerste wat er gebeurd als Rusland die landen aanvalt is de inname van Kallinggrad. Want dat stuk is onverdedigbaar.

Maar niks wijst er op dat het rusland voor de wind gaat sterker nog, alle grootschalige aanvallen zijn weer naar beneden (voorraad is weer op blijkbaar).
  maandag 19 mei 2025 @ 22:32:44 #161
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217693568
quote:

[..]
Zich aan zijn woord houden en zich niet constant laten afpoeieren met een dode mus van Poetin.
  maandag 19 mei 2025 @ 22:35:12 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217693577
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 22:30 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Baltische staten zijn bezet geweest door de sovjet unie he. maar is nu onderdeel van onze unie en navo.

zelfde geld voor Finland, Polen.

Eeerste wat er gebeurd als Rusland die landen aanvalt is de inname van Kallinggrad. Want dat stuk is onverdedigbaar.

Maar niks wijst er op dat het rusland voor de wind gaat sterker nog, alle grootschalige aanvallen zijn weer naar beneden (voorraad is weer op blijkbaar).
Ik denk dat die grootschalige aanvallen erg kostbaar waren voor het resultaat dat ze boekten. Voorlopig heeft Rusland nog wel wat in de pap te brokkelen, maar dat gaat er in de toekomst niet beter uit zien.

Wist je dat Rusland nog geinformeerd heeft of Duitsland interesse had in Kaliningrad na de val van de Soviet Unie? maar Duitsland wilde het niet hebben, ook niet voor weinig.

Natuurlijk zijn die NAVO-EU landen nu buiten bereik van Rusland. Maar wellicht zit er ergens nog wel een verlangen. Met name in Estland wonen ook veel ethnisch/linguistische russen. Ik geloof wel dat Putin het liefst had gehad dat deze landjes nog in een soort Russisch rijk hoorden. Maar dat geldt niet voor West-Europa.
The End Times are wild
pi_217693861
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 21:19 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

:')
Jij moet ophangen, nee jij, nee jij, ah toe nou jij, neehee jij O+
A mind with a heart of it's own
  maandag 19 mei 2025 @ 23:30:01 #164
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_217693940
quote:
81s.gif Op maandag 19 mei 2025 23:13 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Jij moet ophangen, nee jij, nee jij, ah toe nou jij, neehee jij O+
Nee, het duurde 3 uur omdat:

Trump: Vlad, hoe gaat het? Moeten wel wat doen aan oekraine, he.
Vlad: We moeten het eigenlijk even hebben over rurik, in het jaar 862.....

Trump: Ja maar BIDEN....

3 uur voorbij.
pi_217694151
Zoals ik het begrijp is er dus niets uitgekomen.
Oekraïne gaat niet toegeven aan de eisen die Rusland stelt voor het beginnen van de onderhandelingen en Trump gaat lekker golfen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 00:19:56 #166
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_217694174
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 00:12 schreef bedachtzaam het volgende:
Oekraïne gaat niet toegeven aan de eisen die Rusland stelt voor het beginnen van de onderhandelingen en Trump gaat lekker golfen.
En dan zeggen europa en oekraine:

"Hey, no biggie, donald. We snappen dat je het te druk hebt met taylor swift en beyonce dissen, maar je vind het nog wel prima dat wij wapentuig bij je kopen?"
  dinsdag 20 mei 2025 @ 02:59:54 #167
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217694370
quote:
'Maar hij heeft het tenminste geprobeerd en dat kan je van de rest niet zeggen!'

En wat is Poetin trouwens afgevallen he? Hij ziet er prachtig uit
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_217694397
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 22:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is klaar nu!
[ x ]
Grappig dat hij allemaal voordelen voor Rusland neerzet en niets voor Amerika. Allemaal goed voor Rusland!
  dinsdag 20 mei 2025 @ 05:04:42 #169
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217694410
quote:

[..]
Waarom onverdedigbaar? Ze liggen aan de zee en zijn klein dus marineondersteuning voor luchtverdediging / bombardementen en amfibische landingen zijn mogelijk. Luchtsteun is mogelijk vanuit Polen en Finland/Zweden. Een Duits/Pools landleger met tanks en artillerie kan de landondersteuning bieden.

De landen zijn erg dicht bebost en niet erg dichtbevolkt dus met mijnenvelden en verdedigingslinies kan de opmars vertraagd worden tot er versterkingen komen.

Daarna kunnen Frankrijk, Engeland, Nederland, Italië etc. nog komen. Wat het wel lastig maakt is dat er duizenden zo niet tienduizenden doden gaan vallen afhankelijk van de duur en de intensiteit van het conflict.

Ik denk dat als je een inval van dit "onverdedigbare" gebied wil voorkomen je Rusland een hoge prijs moet laten betalen. Leg mijnenvelden aan, graaf greppels, plaats meer luchtverdediging en vliegtuigen in Polen / Finland en verhoog de marineinzet in de Baltische Zee.

Dit alles onder de aanname dat er serieuze aanwijzingen zijn dat dit gaat gebeuren.
pi_217694428
Plus gelijk Rusland en Wit-Rusland binnenvallen en bombarderen bij alle grenzen. Denk dat Oekraïne ook wel interesse heeft.
pi_217694464
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 05:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waarom onverdedigbaar? Ze liggen aan de zee en zijn klein dus marineondersteuning voor luchtverdediging / bombardementen en amfibische landingen zijn mogelijk. Luchtsteun is mogelijk vanuit Polen en Finland/Zweden. Een Duits/Pools landleger met tanks en artillerie kan de landondersteuning bieden.

De landen zijn erg dicht bebost en niet erg dichtbevolkt dus met mijnenvelden en verdedigingslinies kan de opmars vertraagd worden tot er versterkingen komen.

Daarna kunnen Frankrijk, Engeland, Nederland, Italië etc. nog komen. Wat het wel lastig maakt is dat er duizenden zo niet tienduizenden doden gaan vallen afhankelijk van de duur en de intensiteit van het conflict.

Ik denk dat als je een inval van dit "onverdedigbare" gebied wil voorkomen je Rusland een hoge prijs moet laten betalen. Leg mijnenvelden aan, graaf greppels, plaats meer luchtverdediging en vliegtuigen in Polen / Finland en verhoog de marineinzet in de Baltische Zee.

Dit alles onder de aanname dat er serieuze aanwijzingen zijn dat dit gaat gebeuren.
Sjonge wat een oorlogshitsers hier.
En zonder enig besef van realiteit.
Rusland heeft helemaal geen interesse in die kleine landjes.
Onbelangrijk voor Rusland en die Baltische staten zijn straat arm, altijd al geweest.
En als de EU zo dom is om Rusland of Oekraine te helpen om Rusland aan te vallen: die Russische supersonische raketten bereiken Berlijn en Londen binnen de 15 seconden en zijn nagenoeg niet neer te halen.
Dus de Russen kunnen de EU letterlijk verdelgen binnen 15 seconden.
Dus laat die bloeddorstige plannetjes nu maar lekker in de ijskast amateur generaals....
Het is geen PC spelletje....
pi_217694469
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 05:42 schreef TheJanitor het volgende:
Plus gelijk Rusland en Wit-Rusland binnenvallen en bombarderen bij alle grenzen. Denk dat Oekraïne ook wel interesse heeft.
Kun je het nog gestoorder brengen.....wat een verstand....
pi_217694491
quote:
Eisen:
Oekraine niet in nato maar neutraal.
4 gebieden (Zaporizhzhia, Kherson, Luhansk, Donetsk) bij Rusland en Oekrainiers moeten zich terug trekken.
Krim erkennen
Geen militaire industrie in Oekraine
Geen westerse wapens in Oekraine.

Oekraine gaat hier nooit mee akkoord dus gaan we gewoon verder met dit oliedomme conflikt en is straks Odessa aan de beurt....
pi_217694545
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 06:29 schreef Stopteken het volgende:

[..]
Eisen:
Oekraine niet in nato maar neutraal.
4 gebieden (Zaporizhzhia, Kherson, Luhansk, Donetsk) bij Rusland en Oekrainiers moeten zich terug trekken.
Krim erkennen
Geen militaire industrie in Oekraine
Geen westerse wapens in Oekraine.

Oekraine gaat hier nooit mee akkoord dus gaan we gewoon verder met dit oliedomme conflikt en is straks Odessa aan de beurt....
En hoe is Oekraine neutraal als fazal staat van rusland?

Plus als Oekraine niet akkoord gaat, waarom stellen ze dan van die bizarre eisen?
pi_217694633
quote:
7s.gif Op maandag 19 mei 2025 23:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, het duurde 3 uur omdat:

Trump: Vlad, hoe gaat het? Moeten wel wat doen aan oekraine, he.
Vlad: We moeten het eigenlijk even hebben over rurik, in het jaar 862.....

[ afbeelding ]

Trump: Ja maar BIDEN....

[ afbeelding ]

3 uur voorbij.
Samen in een senioren opvang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')