'De Palestijnen' is niet hetzelfde als Hamas. Wat jij zegt, dat is wat Hamas doet. Dat weet je vast zelf ook wel. Maar ik begrijp dat jij een voorstander bent van collectief straffen?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, dus? Dat is toch het resultaat van het feit dat de Palestijnen zelf geen scheiding aanbrengen tussen burger en strijder. Of ben jij echt van mening dat het gebruik van burgers als menselijk schild gestimuleerd en beloond moet worden? Als er pakweg tien burgers rond een paar terroristen zitten, dan moet het Isralische leger maar zeggen: 'Ach, die laten we gewoon gaan ..'.
Ook de onnodige burgerslachtoffers komt door hoe de Palestijnen zelf vechten, niet door Isral.
Hamas is een Palestijnse terreurbeweging, die bestaat dus uit Palestijnen. Er we hebben tijdens de aanslagen van 7 oktober 2023 ook weer kunnen zien dat ze luid worden toegejuicht door deze zelfde Palestijnen. Er zijn zelfs Isralische gijzelaars van Palestijnse familie naar Palestijnse familie geplaatst. Je moet dus of wel heel erg naef of gewoon doelbewust wegkijken als je denkt dat Hamas iets heel anders is dan de Palestijnen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:28 schreef Strani het volgende:
[..]
'De Palestijnen' is niet hetzelfde als Hamas. Wat jij zegt, dat is wat Hamas doet. Dat weet je vast zelf ook wel. Maar ik begrijp dat jij een voorstander bent van collectief straffen?
Oh dat er in Palestina veel steun is voor Hamas hoor je mij niet ontkennen hoor. Wat de rdenen voor die steun zijn laat ik even in het midden.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:36 schreef HowardRoark het volgende:
Je moet dus of wel heel erg naef of gewoon doelbewust wegkijken als je denkt
Dan moet je dus ook niet stellen dat de Palestijnen niet hetzelfde zijn als Hamas. En de redenen voor die steun zijn dezelfde redenen die helaas al meer dan een eeuw in deze regio voor geweld en haat jegens Joden zorgen: moslimfundamentalisme, antisemitisme en gevoelens van etnische en religieuze suprematie.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh dat er in Palestina veel steun is voor Hamas hoor je mij niet ontkennen hoor. Wat de rdenen voor die steun zijn laat ik even in het midden.
Er worden geen kinderen 'vermoord'. Er komen kinderen om het leven omdat de Palestijnen geen verschil aanbrengen in hun samenleving tussen strijder en burger zoals de Geneefse Conventies verplichten. Dit niet doen is een oorlogsmisdaad.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar dat jij vanuit je luie stoel dit met droge ogen allemaal kunt schrijven terwijl daar kinderen die nog niet eens weten wat politiek s worden vermoord, dat vind ik schokkend.
Voor iemand die honger lijdt heeft hij een aardig gevuld tonnetje.quote:
Ik laat het hier weer bij verder, want jij en ik zitten qua manier van denken z ver van elkaar af dat we het nooit eens gaan worden.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan moet je dus ook niet stellen dat de Palestijnen niet hetzelfde zijn als Hamas. En de redenen voor die steun zijn dezelfde redenen die helaas al meer dan een eeuw in deze regio voor geweld en haat jegens Joden zorgen: moslimfundamentalisme, antisemitisme en gevoelens van etnische en religieuze suprematie.
[..]
Er worden geen kinderen 'vermoord'. Er komen kinderen om het leven omdat de Palestijnen geen verschil aanbrengen in hun samenleving tussen strijder en burger zoals de Geneefse Conventies verplichten. Dit niet doen is een oorlogsmisdaad.
Er zijn honderden kilometers aan tunnelstelsels onder de Gazastrook. Waarom wordt daar beschutting geboden aan vrouwen en kinderen? We zien zelfs het tegenovergestelde: de tunnels dienen om de terroristen te beschermen onder de burgers.
En vervolgens wijst men naar Isral dat er onnodig veel slachtoffers vallen, dan begrijp je niets wil en wil je dat ook niet.
Fijn om dit eens te lezen van anderen, dat je zo'n statement moet verdedigen uberhaupt vind ik al echt bruggen te ver en belachelijk.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Het idee dat geloof een eigendomsakte is, is belachelijk.
Prima, niets mis mee. Maar zodra men hier gaat rellen en slopen en agenten gaat aanvallen met zuur is het wel klaar met sympathie.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:22 schreef Zoddie het volgende:
Beide kanten zijn kut en Israel begint me nu ook langzaam meer te irriteren, ze doen ook echt wel heel erg hun best om maar meer internationale kritiek te krijgen.
Ja dat probeerde je gisteren ook al, iedereen die enige kritiek heeft op het genocidale beleid van Israel een terroristenaanhanger of Hamas ondersteuner noemen.Dat viel toen nogal plat, het is nu geen sterker argument geworden. Je ziet juist dus dat pro-Israel gewelddadig is en dat jij dat geweld verdedigt. Die stomme geweldloze pro-Palestina lui moeten hun bek maar houden. Wat dat betreft ben je zelf een terroristenaanhanger, je steunt het terroristische Israel en je vergoeilijkt terroristisch geweld tegen vreedzame demonstranten.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:21 schreef HeatWave het volgende:
Raar dat men geweld tegen een vijandige groep terroristenaanhangers met Hamasvlaggen niet veroordelen wil, heel raar.
Nee sjappemans, ik steun nergens Israel, heb al vaker gezegd dat ook "de joden" me niet zo veel kunnen boeien verder.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat probeerde je gisteren ook al, iedereen die enige kritiek heeft op het genocidale beleid van Israel een terroristenaanhanger of Hamas ondersteuner noemen.Dat viel toen nogal plat, het is nu geen sterker argument geworden. Je ziet juist dus dat pro-Israel gewelddadig is en dat jij dat geweld verdedigt. Die stomme geweldloze pro-Palestina lui moeten hun bek maar houden. Wat dat betreft ben je zelf een terroristenaanhanger, je steunt het terroristische Israel en je vergoeilijkt terroristisch geweld tegen vreedzame demonstranten.
Je bent vooral heel boos op wat je in de spiegel ziet geloof ik.
Wat hier gebeurt heeft verder weinig met Gaza te maken, deze mensen boeit het eigenlijk niet echt wat er in gaza gebeurt als het maar lekker Wij tegen Zij is.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Prima, niets mis mee. Maar zodra men hier gaat rellen en slopen en agenten gaat aanvallen met zuur is het wel klaar met sympathie.
En dat is voor 10000% maar van 1 kant gekomen.
Dat dus, het is gewoon islamitisch machtsvertoon in westerse straten.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:34 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Wat hier gebeurt heeft verder weinig met Gaza te maken, deze mensen boeit het eigenlijk niet echt wat er in gaza gebeurt als het maar lekker Wij tegen Zij is.
Het is hier een strijd tegen het Westen waar arabieren en sociale wetenschappenkutjes maar al te graag op haten.
De knokploeg in Katwijk gemist? Die Greetje toejuichte. https://nos.nl/artikel/25(...)palestijnse-betogersquote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee sjappemans, ik steun nergens Israel, heb al vaker gezegd dat ook "de joden" me niet zo veel kunnen boeien verder.
Wel zie ik maar van 1 kant de steun voor Hamas en het geweld dat daarmee gepaard gaat, in Nederland, in mijn stad.
Het lijkt er vooral op dat jouw perspectief over dit conflict op wensdenken is gebaseerd en dat van mij op feiten.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik laat het hier weer bij verder, want jij en ik zitten qua manier van denken z ver van elkaar af dat we het nooit eens gaan worden.
Nethanyahu niet blij hiermee want het is koren op de molen voor antisemitisme. Maakt zich geen zorgen om de inhoud.quote:“Israel is on the path to becoming a pariah among nations, like South Africa once was, if it doesn’t return to acting like a sane state,” said Golan. “A sane state does not wage war against civilians, does not kill babies as a hobby, and does not set goals of population expulsion for itself.”
Totale onzin natuurlijk. Protest tegen Israel omdat het genocide pleegt is uiteraard geen strijd tegen het westen. Het gaat juist om de onschuldige slachtoffers. Nogal dommig om te stellen dat iets waar het totaal niet over gaat eigenlijk het daadwerkelijke probleem is. Ja het protest is ook tegen idioot westers gedrag waar we genocide steunen en ervan wegkijken. Zoals je hier perfect weergeeft met je post. Die dus volledig het probleem ontkent en een verzonnen probleem verheft.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:34 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Wat hier gebeurt heeft verder weinig met Gaza te maken, deze mensen boeit het eigenlijk niet echt wat er in gaza gebeurt als het maar lekker Wij tegen Zij is.
Het is hier een strijd tegen het Westen waar arabieren en sociale wetenschappenkutjes maar al te graag op haten.
Zulke verzinsels van de linkse Yair Golan gaan in elk geval geen oplossing brengen. Toegeven aan Islamitische terroristen is geen optie meer. Daarmee wordt het terrorisme alleen maar verder gestimuleerd en is het wachten tot er een weer Isralische burgers ten prooi vallen aan het Palestijnse barbarisme.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:02 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nethanyahu niet blij hiermee want het is koren op de molen voor antisemitisme. Maakt zich geen zorgen om de inhoud.
Alles wat niet uitkomt om het ideale plaatje van Isral hoog te houden wordt afgedaan als een verzinsel. Dat is nu wel bekend.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zulke verzinsels van de linkse Yair Golan gaan in elk geval geen oplossing brengen. Toegeven aan Islamitische terroristen is geen optie meer. Daarmee wordt het terrorisme alleen maar verder gestimuleerd en is het wachten tot er een weer Isralische burgers ten prooi vallen aan het Palestijnse barbarisme.
Isral pleegt helemaal geen genocide en mensen die staan te juichen in de straten als er (dood)gemartelde Isralische burgers doorheen worden gereden in pick-up trucks of zelfs dolenthousiast helpen met het martelen en gijzelen (terrorisme wat jij als 'terecht' hebt omschreven), zijn niet onschuldig maar medeplichtig.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Totale onzin natuurlijk. Protest tegen Israel omdat het genocide pleegt is uiteraard geen strijd tegen het westen. Het gaat juist om de onschuldige slachtoffers. Nogal dommig om te stellen dat iets waar het totaal niet over gaat eigenlijk het daadwerkelijke probleem is. Ja het protest is ook tegen idioot westers gedrag waar we genocide steunen en ervan wegkijken. Zoals je hier perfect weergeeft met je post. Die dus volledig het probleem ontkent en een verzonnen probleem verheft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |