Israël was kwalitatief erg goed. Een van de weinigen die niet vals als een kraai aan het zingen was. De meest zuivere sowieso.quote:Op maandag 19 mei 2025 21:25 schreef Redefine het volgende:
Dan heb je nog het verschil in het liedje. In beide gevallen zeker geen sprake van een kutlied. Maar bij Israël is het een degelijke inzending die niks bijzonders doet, terwijl dat van Oekraïne daadwerkelijk opviel.
Die van Griekenland ook. Die stond ook niet bovenaan.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Israël was kwalitatief erg goed. Een van de weinigen die niet vals als een kraai aan het zingen was. De meest zuivere sowieso.
En dan even… niet beloond door de vakjury. Dat stinkt pas. Want Oostenrijk… puur effectbejag, muzikaal volkomen kut.
Dus niet eens met dat het niets bijzonders is. De uitvoering was gewoon top.
Zwitserland was 11e in Portugal. Voor de rest nergens in de buurt van de punten, en regelmatig ook bij de onderste 5.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:10 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe 'hoog' Zwitserland in geheel gescoord heeft in de televote. Is ze in veel landen op de 11de plek terecht gekomen?
Ik heb hiervoor het perfecte gifje gevondenquote:Op maandag 19 mei 2025 22:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zwitserland was 11e in Portugal. Voor de rest nergens in de buurt van de punten, en regelmatig ook bij de onderste 5.
Al scoorde UK nog lager.
Met een beetje samenzwering zou je kunnen zeggen dat die 0 punten wel heel goed uitkwamen om Oostenrijk nog langs Israel te katalpulteren, maar dan had je ook een punt of 25 kunnen gevenquote:Op maandag 19 mei 2025 19:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee maar ook met dat in gedachten is 0 punten gewoon echt héél raar voor een liedje als dit.
Er is een groot grijs gebied tussen ‘beste’ en rechter rijtje.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:53 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die van Griekenland ook. Die stond ook niet bovenaan.
Plus dat goed kunnen zingen een liedje ook niet per se het beste maakt. Zelfs niet voor een jury.
Zoals wel vaker liegt deze Vanya. Dit is niet waar. Het scheelt weliswaar niet veel, maar toch.quote:Op maandag 19 mei 2025 19:00 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dit soort dingen zijn wel opvallend natuurlijk, ook al speelt er meer mee of je op een nummer stemt (Zwitserland had al gewonnen etc.)./
Belarus heeft zelf de stekker uit EBU lidmaatschap getrokken. ORT van Rusland zou niet eens de helft van de content mogen uitzenden ivm aangescherpte anti-homo wetgeving. En in de EBU regels staat weer dat je alle deelnemers moet tonen.quote:Op maandag 19 mei 2025 21:29 schreef Redefine het volgende:
Je punt over dat het niet om de landen gaat maar om de omroepen slaat dan weer nergens op. Want dan dan zouden Rusland en Wit-Rusland niet uitgesloten zijn.
Wit-Rusland heeft de stekker eruit getrokken omdat hun liedjes steeds werden afgekeurd. Daarna zijn ze niet meer teruggekeerd.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:34 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Belarus heeft zelf de stekker uit EBU lidmaatschap getrokken. ORT van Rusland zou niet eens de helft van de content mogen uitzenden ivm aangescherpte anti-homo wetgeving. En in de EBU regels staat weer dat je alle deelnemers moet tonen.
Als je bovenstaande puur vanuit het perspectief van het ESF ziet, is het wellicht logisch (en ook dan kunnen de meningen erover verschillen). Maar in het grotere perspectief is het denk ik erg schadelijk om slachtoffers en daders op dezelfde wijze te behandelen. Of dat nou in het ESF is of elders.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:00 schreef Maerwynn het volgende:
Ik vind dat elk land dat zich in een actieve oorlog bevindt niet mee zou mogen doen op het ESF om te voorkomen dat het stemmen een politiek spel wordt. Dus zowel Oekraïne als Israël zouden uitgesloten moeten zijn van deelname totdat er weer "vrede"is in het land. Mensen kunnen zich nou eenmaal niet gedragen en inmenging van trollenlegers in televoting is ook niet te voorkomen.
Oorlogsvoering is geen zwart-wit aangelegenheid. Het is een grijs gebied. Maar het ESF wil zelf dat de politieke inmenging zo klein mogelijk is, dan moet je politiek ook niet zo zwaar mee laten spelen in de voting. Sympathie stemmen helpen de essentie van het festival om zeep. Dus vandaar dat ook het slachtoffer uitgesloten zou moeten zijn. Het is niet hun schuld, maar op deze manier kan je een absolute drol van een nummer sturen en winnen. Daarmee ondermijn je het bestaan van het festival. Want als ze Israël nu wel uit zouden sluiten, maar de Oekraïne niet, dan weet ik al wie er volgend jaar de televoting wint. Of je moet het hele idee van stemmen opnieuw gaan uitvinden.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:23 schreef Strani het volgende:
Maar in het grotere perspectief is het denk ik erg schadelijk om slachtoffers en daders op dezelfde wijze te behandelen.
Ik zie de oplossing inderdaad meer in dat laatste. Kappen met die 20 stemmen per nummer zou al een heel goed begin zijn. Ik ben heel benieuwd hoe de scores er dan zouden hebben uitgezien.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:54 schreef Maerwynn het volgende:
[..]
Oorlogsvoering is geen zwart-wit aangelegenheid. Het is een grijs gebied. Maar het ESF wil zelf dat de politieke inmenging zo klein mogelijk is, dan moet je politiek ook niet zo zwaar mee laten spelen in de voting. Sympathie stemmen helpen de essentie van het festival om zeep. Dus vandaar dat ook het slachtoffer uitgesloten zou moeten zijn. Het is niet hun schuld, maar op deze manier kan je een absolute drol van een nummer sturen en winnen. Daarmee ondermijn je het bestaan van het festival. Want als ze Israël nu wel uit zouden sluiten, maar de Oekraïne niet, dan weet ik al wie er volgend jaar de televoting wint. Of je moet het hele idee van stemmen opnieuw gaan uitvinden.
@Strani corrigeer me als het niet kloptquote:"Het is erg teleurstellend om te zien dat Israël nog steeds meedoet aan het festival", vertelde JJ, winnaar van het Eurovisiesongfestival 2025, aan EL PAÍS. "Ik zou graag zien dat het Eurovisiesongfestival volgend jaar in Wenen wordt gehouden, zonder Israël."
Zou er weer van alles en nog wat hebben gespeeld achter de schermen?quote:Op woensdag 21 mei 2025 18:49 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Vertaling
[..]
@:Strani corrigeer me als het niet klopt
Misschien zaten ze sowieso niet bij de andere delegaties? Aangezien ze daar vorig jaar weg zijn gehaald.quote:Op woensdag 21 mei 2025 23:55 schreef TheVulture het volgende:
Er is volgens mij ook helemaal niemand die met haar op de foto of video is gegaan van de andere delegaties of vergis ik me?
De Noren vertrouw ik ook niet geheel, die wilden volgens mij tot een paar jaar geleden voor 100% televote gaan, als ik me niet vergis toen Keiino de televote in 2019 wonquote:Op donderdag 22 mei 2025 14:47 schreef Fred_B het volgende:
De Noorse omroep wil volgend jaar een ander stemsysteem:
[ x ]
Ik denk dat de minimale lijn gelegd moet leggen bij staatssteun wat betreft promotie. Als ze geen landen uit gaan sluiten, vind ik minstens dat ze die reclames betaald vanuit de staatskas moeten verbieden. Kan echt niet. Doet Oekraïne ook niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Als je bovenstaande puur vanuit het perspectief van het ESF ziet, is het wellicht logisch (en ook dan kunnen de meningen erover verschillen). Maar in het grotere perspectief is het denk ik erg schadelijk om slachtoffers en daders op dezelfde wijze te behandelen. Of dat nou in het ESF is of elders.
Ja, eens. En ook stevig beboeten als dat alsnog gebeurt.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:40 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik denk dat de minimale lijn gelegd moet leggen bij staatssteun wat betreft promotie. Als ze geen landen uit gaan sluiten, vind ik minstens dat ze die reclames betaald vanuit de staatskas moeten verbieden. Kan echt niet. Doet Oekraïne ook niet.
Die gast is wel vertrokken ondertussen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De Noren vertrouw ik ook niet geheel, die wilden volgens mij tot een paar jaar geleden voor 100% televote gaan, als ik me niet vergis toen Keiino de televote in 2019 won
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |