Ik vind die online votes best veel. Heb het idee dat in Nederland bijna iedereen per sms stemt. Maar kan er ook aan liggen dat in NL een creditcard weinig wordt gebruikt.quote:Op maandag 19 mei 2025 17:49 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ja, zeker als het om relatief weinig mensen gaat die stemmen dan maakt 20x (of 60x keer met drie creditcards van drie landen) op één land wel een groot verschil
De aantallen uit Spanje bijvoorbeeld.
De kijkcijfers zijn nog niet bekend maar vorig jaar waren er het er 4,88 miljoen in Spanje.
[ afbeelding ]
Fred_B in ESF / [2025] Statistiekentopic
Wat ergquote:Op maandag 19 mei 2025 19:00 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dit soort dingen zijn wel opvallend natuurlijk, ook al speelt er meer mee of je op een nummer stemt (Zwitserland had al gewonnen etc.)./
Nee maar ook met dat in gedachten is 0 punten gewoon echt héél raar voor een liedje als dit.quote:Op maandag 19 mei 2025 19:00 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dit soort dingen zijn wel opvallend natuurlijk, ook al speelt er meer mee of je op een nummer stemt (Zwitserland had al gewonnen etc.)./
Die startpositie daar konden ze niet heel veel aan doen maar die NQ is met dát liedje ook niet echt een verrassing toch? Ze hebben er alles aan gedaan qua staging maar zo achteraf gezien is het niet gek dat ze het niet hebben gehaald. En dat is echt aan hunzelf te danken want ook vanaf plek 7 (de beste plek die ze hadden kunnen krijgen) hadden ze het niet gehaald lijkt mij.quote:Op maandag 19 mei 2025 19:20 schreef Fred_B het volgende:
Slovenië was vorig jaar ook al boos, en een matige startpositie en non-kwalificatie hebben dat niet minder gemaakt.
Als Israël alle televotes wegkaapt, voel je dat in de onderste regionen natuurlijk het hardst.quote:[b]Op maandag 19 mei 2025 19:25 schreef Strani het volgende:[/b
[..]
Nee maar ook met dat in gedachten is 0 punten gewoon echt héél raar voor een liedje als dit.
Nou ja, alle andere landen schuiven dan een plekje omlaag in de televoteresultaten. En daarbij zou ik Zwitserland sowieso niet in de onderste regionen verwachten. Dus los van het hele Israëlverhaal, snap ik dit ook niet zo goed.quote:Op maandag 19 mei 2025 19:32 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Als Israël alle televotes wegkaapt, voel je dat in de onderste regionen natuurlijk het hardst.
Israël zou, als het een ander land was geweest, met dat lied misschien een kwart van de televotes gekregen hebben. Dan worden de andere landen van veel meer stemmen voorzien en zou Zwitserland echt wel ergens bij de bovenste 10 uitgekomen zijn en punten hebben gekregen. Ik vond het lied prima, maar de staging was mweh. En ze hadden natuurlijk het nadeel van het thuisland zijn en dat blijkt (bijna) altijd een nadeel.quote:Op maandag 19 mei 2025 20:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja, alle andere landen schuiven dan een plekje omlaag in de televoteresultaten. En daarbij zou ik Zwitserland sowieso niet in de onderste regionen verwachten. Dus los van het hele Israëlverhaal, snap ik dit ook niet zo goed.
Wat bedoel je concreet met ballen tonen?quote:Op maandag 19 mei 2025 19:27 schreef molloot200 het volgende:
Later even een bredere analyse. Ben net terug van een weekendje weg. Heb wel 1 en ander te zeggen, al is het meeste waarschijnlijk inmiddels gezegd.
Goed dat veel landen opstaan tegen Israël en de televote, dit gaat alleen werken als veel landen het aankaarten. Mooi dat er voor het eerst wat meer begint te spelen. Nu eens kijken of AVROTROS ballen kan tonen.
"Reconsider the member countries performing", lekker vaagquote:Op maandag 19 mei 2025 19:19 schreef Cyan9 het volgende:
Wie volgt? Nou, Finland en Slovenië..
[ x ]
[ x ]
Een stukje hypocrisie zit er uiteraard wel in. Maar er zijn wel meerdere grote verschillen aan te wijzen. Als iets één keer gebeurd vinden mensen het al storend, maar accepteren ze het nog wel, maar meerdere keren? Dat geldt zowel voor het puur uit het sympathie stemmen waar Oekraïne al een keer zo heeft gewonnen. Als bij Israël dat zowel vorig als dit jaar de televote (bijna) won met een nummer dat nou niet echt een televote magneet is (kijk o.a. maar naar de Spotify charts).quote:Op maandag 19 mei 2025 16:35 schreef VEM2012 het volgende:
Toch wel bijzonder. Oekraïne wordt aangevallen: laten we hen een winst kado doen ook al hebben ze een kutlied. Israël wordt aangevallen: hoe durven ze terug te slaan, boycot!
Ik vind het punt of fraude ook wel storend zonder bewijs. Israël koopt de stemmen via extreem veel content, door in te zetten op het sentiment en door te pushen te stemmen via de Geert Wilders' van deze wereld. Die hebben geen fraude nodig lijkt mij. Zeker omdat sympathisanten vanzelf al heel veel gaan stemmen.quote:Op maandag 19 mei 2025 16:35 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Dit is wel erg complotterig hoor.
En volgens mij vergeten heel veel mensen hier iets: het is geen landenwedstrijd, het zijn geen Olympische spelen. Dat maken wij ervan. Maar het is een BROADCASTING union. En het zijn dus deelnemende BROADCASTERS.
Als het een Olympisch concept zou zijn, dan zouden Russische artiesten die sinds 2022 naar andere landen zijn verhuisd, ook mee kunnen doen onder een neutrale vlag. En Belarus etc....
Maar zo werkt EBU niet en zolang ze KAN niet kunnen pakken op iets wat tot uitsluiting moet leiden, mag Israël gewoon meedoen. En dat sommigen daar niet mee om kunnen gaan en in compleet Israël-bashen vervallen, sja.... dat is toch iets wat sommige mensen diep in zichzelf moeten onderzoeken en gewoon bepaalde evidente dingen aangaande hun werkelijke sentimenten jegens de joodse medemensch eerlijk moeten toegeven.
Sowieso hebben ze het 'je hebt kritiek op mij, dus dan ben je van een dubieus allooi' tot een kunst verheven. Want o wee dat je zou zeggen dat ze iets fout doen hoorquote:Op maandag 19 mei 2025 16:51 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Dit is wel erg complotterig hoor.
En volgens mij vergeten heel veel mensen hier iets: het is geen landenwedstrijd, het zijn geen Olympische spelen. Dat maken wij ervan. Maar het is een BROADCASTING union. En het zijn dus deelnemende BROADCASTERS.
Als het een Olympisch concept zou zijn, dan zouden Russische artiesten die sinds 2022 naar andere landen zijn verhuisd, ook mee kunnen doen onder een neutrale vlag. En Belarus etc....
Maar zo werkt EBU niet en zolang ze KAN niet kunnen pakken op iets wat tot uitsluiting moet leiden, mag Israël gewoon meedoen. En dat sommigen daar niet mee om kunnen gaan en in compleet Israël-bashen vervallen, sja.... dat is toch iets wat sommige mensen diep in zichzelf moeten onderzoeken en gewoon bepaalde evidente dingen aangaande hun werkelijke sentimenten jegens de joodse medemensch eerlijk moeten toegeven.
[/quote]
Kijk, dat is dus precies wat Israël de hele tijd doet; de feiten zo verdraaien dat de schuld bij een ander ligt.
Ik denk inderdaad dat een audit van de stemmen weinig uit gaat halen. Behalve dat ze het als signaal willen gebruiken.quote:Op maandag 19 mei 2025 17:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Daar is alle reden toe. Ik vraag me alleen wel af wat de vervolgstap is van RTVE. Als ze nu de cijfers krijgen, en het blijkt dat van de 140.000 stemmen uit Spanje er 47.621 naar Israël zijn gegaan, wat kunnen ze daar dan mee?
Dat zou wel interessant zijn. Verder zou ik wel willen weten hoeveel mensen er hebben gekeken in een land. en hoeveel er hebben gestemd en dan die verhouding vergelijken met voorgaande jaren. Waarbij je (dat weten we eigenlijk wel) kunt zien of er meer mensen die niet hebben gekeken wel hebben gestemd.quote:Op maandag 19 mei 2025 17:31 schreef Momo het volgende:
Zou wel eens cijfers willen zien van het aandeel stemmers met 20 stemmen op 1 land.
Voor een land met een inwonersaantal is dat niet extreem veel. Zeker als je meervoudige stemmers nog gaat meenemen. Waarbij je ook nog in het meest extreme geval 50,1% van die totale stemmen hoef te hebben, waardoor het nog minder wordt. In een realistisch scenario is dat natuurlijk al veel minder. Ik denk dat je in de meeste landen maximaal 35% van de stemmen nodig hebt om de 12 punten te krijgen.quote:Op maandag 19 mei 2025 17:49 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ja, zeker als het om relatief weinig mensen gaat die stemmen dan maakt 20x (of 60x keer met drie creditcards van drie landen) op één land wel een groot verschil
De aantallen uit Spanje bijvoorbeeld.
De kijkcijfers zijn nog niet bekend maar vorig jaar waren er het er 4,88 miljoen in Spanje.
[ afbeelding ]
Fred_B in ESF / [2025] Statistiekentopic
Dat zegt wel wat. Maar eigenlijk ook weer niet zoveel. Snap eindigde achterin en is wel een van de meest gestreamde ESF inzendingen.quote:Op maandag 19 mei 2025 19:00 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe 'hoog' Zwitserland in geheel gescoord heeft in de televote. Is ze in veel landen op de 11de plek terecht gekomen?quote:Op maandag 19 mei 2025 19:00 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dat is hier na te kijken: https://eurovision.tv/eve(...)inal/results/albaniaquote:Op maandag 19 mei 2025 22:10 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe 'hoog' Zwitserland in geheel gescoord heeft in de televote. Is ze in veel landen op de 11de plek terecht gekomen?
Ik zag die break later pas. Maar prima.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:40 schreef Momo het volgende:
NWS / Israël - Hamas - #338 Strijd tussen (etto-ronddraai) gaat NIET verder!
Dit gaat nu erg naar een politieke discussie heen, graag hier verder:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |