abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217690656
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:49 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Ja, zeker als het om relatief weinig mensen gaat die stemmen dan maakt 20x (of 60x keer met drie creditcards van drie landen) op één land wel een groot verschil

De aantallen uit Spanje bijvoorbeeld.
De kijkcijfers zijn nog niet bekend maar vorig jaar waren er het er 4,88 miljoen in Spanje.

[ afbeelding ]

Fred_B in ESF / [2025] Statistiekentopic
Ik vind die online votes best veel. Heb het idee dat in Nederland bijna iedereen per sms stemt. Maar kan er ook aan liggen dat in NL een creditcard weinig wordt gebruikt.
pi_217691094
Het gaat ook niet om OF Israël zoveel stemmen heeft gekregen, maar de manier waarop ze het hebben gedaan.

Er zit een heel groot verschil tussen het traditionele promotie maken (pre-partys, interviews) en grootschalige campagnes wereldwijd (met vermoedens van SIM-kaart fraude). Azerbeidzjan is ook toen in 2013 hard op de vingers getikt en we hebben zelf gezien wat dat met hun resultaten heeft gedaan.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  maandag 19 mei 2025 @ 19:00:02 #103
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217691189
twitter

Dit soort dingen zijn wel opvallend natuurlijk, ook al speelt er meer mee of je op een nummer stemt (Zwitserland had al gewonnen etc.)./
  Moderator maandag 19 mei 2025 @ 19:19:09 #104
375570 crew  Cyan9
pi_217691352
Wie volgt? Nou, Finland en Slovenië..

twitter

twitter
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_217691357
Slovenië was vorig jaar ook al boos, en een matige startpositie en non-kwalificatie hebben dat niet minder gemaakt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217691369
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:00 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Dit soort dingen zijn wel opvallend natuurlijk, ook al speelt er meer mee of je op een nummer stemt (Zwitserland had al gewonnen etc.)./
Wat erg :')
  maandag 19 mei 2025 @ 19:25:38 #107
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_217691404
quote:
[ x ]

Nee maar ook met dat in gedachten is 0 punten gewoon echt héél raar voor een liedje als dit.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  maandag 19 mei 2025 @ 19:26:19 #108
478909 molloot200
alles muziek.
pi_217691412
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:20 schreef Fred_B het volgende:

Slovenië was vorig jaar ook al boos, en een matige startpositie en non-kwalificatie hebben dat niet minder gemaakt.
Die startpositie daar konden ze niet heel veel aan doen maar die NQ is met dát liedje ook niet echt een verrassing toch? Ze hebben er alles aan gedaan qua staging maar zo achteraf gezien is het niet gek dat ze het niet hebben gehaald. En dat is echt aan hunzelf te danken want ook vanaf plek 7 (de beste plek die ze hadden kunnen krijgen) hadden ze het niet gehaald lijkt mij.
  maandag 19 mei 2025 @ 19:27:56 #109
478909 molloot200
alles muziek.
pi_217691425
Later even een bredere analyse. Ben net terug van een weekendje weg. Heb wel 1 en ander te zeggen, al is het meeste waarschijnlijk inmiddels gezegd.

Goed dat veel landen opstaan tegen Israël en de televote, dit gaat alleen werken als veel landen het aankaarten. Mooi dat er voor het eerst wat meer begint te spelen. Nu eens kijken of AVROTROS ballen kan tonen.
pi_217691481
quote:
0s.gif [b]Op maandag 19 mei 2025 19:25 schreef Strani het volgende:[/b
[..]
Nee maar ook met dat in gedachten is 0 punten gewoon echt héél raar voor een liedje als dit.
Als Israël alle televotes wegkaapt, voel je dat in de onderste regionen natuurlijk het hardst.
  maandag 19 mei 2025 @ 20:00:38 #111
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_217691846
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:32 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Als Israël alle televotes wegkaapt, voel je dat in de onderste regionen natuurlijk het hardst.
Nou ja, alle andere landen schuiven dan een plekje omlaag in de televoteresultaten. En daarbij zou ik Zwitserland sowieso niet in de onderste regionen verwachten. Dus los van het hele Israëlverhaal, snap ik dit ook niet zo goed.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_217691929
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 20:00 schreef Strani het volgende:

[..]
Nou ja, alle andere landen schuiven dan een plekje omlaag in de televoteresultaten. En daarbij zou ik Zwitserland sowieso niet in de onderste regionen verwachten. Dus los van het hele Israëlverhaal, snap ik dit ook niet zo goed.
Israël zou, als het een ander land was geweest, met dat lied misschien een kwart van de televotes gekregen hebben. Dan worden de andere landen van veel meer stemmen voorzien en zou Zwitserland echt wel ergens bij de bovenste 10 uitgekomen zijn en punten hebben gekregen. Ik vond het lied prima, maar de staging was mweh. En ze hadden natuurlijk het nadeel van het thuisland zijn en dat blijkt (bijna) altijd een nadeel.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 mei 2025 @ 20:07:15 #113
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_217691932
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:27 schreef molloot200 het volgende:
Later even een bredere analyse. Ben net terug van een weekendje weg. Heb wel 1 en ander te zeggen, al is het meeste waarschijnlijk inmiddels gezegd.

Goed dat veel landen opstaan tegen Israël en de televote, dit gaat alleen werken als veel landen het aankaarten. Mooi dat er voor het eerst wat meer begint te spelen. Nu eens kijken of AVROTROS ballen kan tonen.
Wat bedoel je concreet met ballen tonen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 mei 2025 @ 20:09:25 #114
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_217691962
quote:
84s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:19 schreef Cyan9 het volgende:
Wie volgt? Nou, Finland en Slovenië..

[ x ]

[ x ]
"Reconsider the member countries performing", lekker vaag :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 19 mei 2025 @ 21:25:45 #115
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217692968
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 16:35 schreef VEM2012 het volgende:
Toch wel bijzonder. Oekraïne wordt aangevallen: laten we hen een winst kado doen ook al hebben ze een kutlied. Israël wordt aangevallen: hoe durven ze terug te slaan, boycot!
Een stukje hypocrisie zit er uiteraard wel in. Maar er zijn wel meerdere grote verschillen aan te wijzen. Als iets één keer gebeurd vinden mensen het al storend, maar accepteren ze het nog wel, maar meerdere keren? Dat geldt zowel voor het puur uit het sympathie stemmen waar Oekraïne al een keer zo heeft gewonnen. Als bij Israël dat zowel vorig als dit jaar de televote (bijna) won met een nummer dat nou niet echt een televote magneet is (kijk o.a. maar naar de Spotify charts).

Dan heb je nog het verschil in het liedje. In beide gevallen zeker geen sprake van een kutlied. Maar bij Israël is het een degelijke inzending die niks bijzonders doet, terwijl dat van Oekraïne daadwerkelijk opviel. Oekraïne zou met dat lied ruim boven Israël eindigen bij elk songfestival. Als Israël echt een goede inzending had gehad, dan was de onvrede alsnog heel groot geweest. Maar dan had je wel vaak gehoord 'al is het wel een leuk liedje.' Je zag dit bijvoorbeeld ook bij de inzending van Oekraïne het jaar na de winst. Dat was echt een totaal onopvallend nummer, maar toch kwam kreeg het heel veel punten van het publiek. Dat viel toch echt een stuk minder lekker bij de fans (plus dat Oekraïne dan voor de tweede keer sympathie stemmen kreeg).

Verder heeft Oekraïne niet extreem veel geld erin gepompt om mensen maar op het liedje te laten stemmen, wat Israël nu al twee jaar doet. De stemmenwerf video had (en mogelijk zelfs nog heeft) meer views dan de de video van de inzending zelf. Dat is toch absurd.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 19 mei 2025 @ 21:29:19 #116
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217692999
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 16:35 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Dit is wel erg complotterig hoor.
En volgens mij vergeten heel veel mensen hier iets: het is geen landenwedstrijd, het zijn geen Olympische spelen. Dat maken wij ervan. Maar het is een BROADCASTING union. En het zijn dus deelnemende BROADCASTERS.

Als het een Olympisch concept zou zijn, dan zouden Russische artiesten die sinds 2022 naar andere landen zijn verhuisd, ook mee kunnen doen onder een neutrale vlag. En Belarus etc....

Maar zo werkt EBU niet en zolang ze KAN niet kunnen pakken op iets wat tot uitsluiting moet leiden, mag Israël gewoon meedoen. En dat sommigen daar niet mee om kunnen gaan en in compleet Israël-bashen vervallen, sja.... dat is toch iets wat sommige mensen diep in zichzelf moeten onderzoeken en gewoon bepaalde evidente dingen aangaande hun werkelijke sentimenten jegens de joodse medemensch eerlijk moeten toegeven.
Ik vind het punt of fraude ook wel storend zonder bewijs. Israël koopt de stemmen via extreem veel content, door in te zetten op het sentiment en door te pushen te stemmen via de Geert Wilders' van deze wereld. Die hebben geen fraude nodig lijkt mij. Zeker omdat sympathisanten vanzelf al heel veel gaan stemmen.

Je punt over dat het niet om de landen gaat maar om de omroepen slaat dan weer nergens op. Want dan dan zouden Rusland en Wit-Rusland niet uitgesloten zijn.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 19 mei 2025 @ 21:30:48 #117
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217693014
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 16:51 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Dit is wel erg complotterig hoor.
En volgens mij vergeten heel veel mensen hier iets: het is geen landenwedstrijd, het zijn geen Olympische spelen. Dat maken wij ervan. Maar het is een BROADCASTING union. En het zijn dus deelnemende BROADCASTERS.

Als het een Olympisch concept zou zijn, dan zouden Russische artiesten die sinds 2022 naar andere landen zijn verhuisd, ook mee kunnen doen onder een neutrale vlag. En Belarus etc....

Maar zo werkt EBU niet en zolang ze KAN niet kunnen pakken op iets wat tot uitsluiting moet leiden, mag Israël gewoon meedoen. En dat sommigen daar niet mee om kunnen gaan en in compleet Israël-bashen vervallen, sja.... dat is toch iets wat sommige mensen diep in zichzelf moeten onderzoeken en gewoon bepaalde evidente dingen aangaande hun werkelijke sentimenten jegens de joodse medemensch eerlijk moeten toegeven.
[/quote]

Kijk, dat is dus precies wat Israël de hele tijd doet; de feiten zo verdraaien dat de schuld bij een ander ligt.
Sowieso hebben ze het 'je hebt kritiek op mij, dus dan ben je van een dubieus allooi' tot een kunst verheven. Want o wee dat je zou zeggen dat ze iets fout doen hoor :O

Al vind ik de suggestie van fraude wel vrij matig.
  maandag 19 mei 2025 @ 21:38:11 #118
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217693102
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:26 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Daar is alle reden toe. Ik vraag me alleen wel af wat de vervolgstap is van RTVE. Als ze nu de cijfers krijgen, en het blijkt dat van de 140.000 stemmen uit Spanje er 47.621 naar Israël zijn gegaan, wat kunnen ze daar dan mee?
Ik denk inderdaad dat een audit van de stemmen weinig uit gaat halen. Behalve dat ze het als signaal willen gebruiken.
  maandag 19 mei 2025 @ 21:41:03 #119
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217693132
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:31 schreef Momo het volgende:
Zou wel eens cijfers willen zien van het aandeel stemmers met 20 stemmen op 1 land.
Dat zou wel interessant zijn. Verder zou ik wel willen weten hoeveel mensen er hebben gekeken in een land. en hoeveel er hebben gestemd en dan die verhouding vergelijken met voorgaande jaren. Waarbij je (dat weten we eigenlijk wel) kunt zien of er meer mensen die niet hebben gekeken wel hebben gestemd.

En ook nog wel een vergelijking tussen dit jaar, vorig jaar en 2022. Ik vermoed dat er heel veel meer gestemd is op Israël in veel landen dan toen op Oekraïne.
  maandag 19 mei 2025 @ 21:44:27 #120
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217693168
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:49 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Ja, zeker als het om relatief weinig mensen gaat die stemmen dan maakt 20x (of 60x keer met drie creditcards van drie landen) op één land wel een groot verschil

De aantallen uit Spanje bijvoorbeeld.
De kijkcijfers zijn nog niet bekend maar vorig jaar waren er het er 4,88 miljoen in Spanje.

[ afbeelding ]

Fred_B in ESF / [2025] Statistiekentopic
Voor een land met een inwonersaantal is dat niet extreem veel. Zeker als je meervoudige stemmers nog gaat meenemen. Waarbij je ook nog in het meest extreme geval 50,1% van die totale stemmen hoef te hebben, waardoor het nog minder wordt. In een realistisch scenario is dat natuurlijk al veel minder. Ik denk dat je in de meeste landen maximaal 35% van de stemmen nodig hebt om de 12 punten te krijgen.

Als je dat allemaal zo doorrekent dan kun je best snel met een flinke groep die hards stemmen binnen halen. In het verleden hebben Azerbeidzjan en Malta dat al laten zien.
  maandag 19 mei 2025 @ 21:47:05 #121
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217693193
quote:
[ x ]

Dat zegt wel wat. Maar eigenlijk ook weer niet zoveel. Snap eindigde achterin en is wel een van de meest gestreamde ESF inzendingen.

Plus dat ook vaak wel wordt vergeten dat als je overal elfde eindigt je het helemaal niet zo slecht doet, maar wel nul punten krijgt.

En het is ook nog eens het gastland, waardoor mensen wat minder de neiging hebben om te stemmen.

Ondanks dit alles vind ik de nul punten voor Zwitserland wel vrij bizar.
pi_217693385
quote:
[ x ]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe 'hoog' Zwitserland in geheel gescoord heeft in de televote. Is ze in veel landen op de 11de plek terecht gekomen?
  maandag 19 mei 2025 @ 22:29:55 #123
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217693555
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 22:10 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe 'hoog' Zwitserland in geheel gescoord heeft in de televote. Is ze in veel landen op de 11de plek terecht gekomen?
Dat is hier na te kijken: https://eurovision.tv/eve(...)inal/results/albania

Rechts onderin de televoting. En dan per land het bekijken.
  maandag 19 mei 2025 @ 22:40:28 #124
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217693613
NWS / Israël - Hamas - #338 Strijd tussen (etto-ronddraai) gaat NIET verder!

Dit gaat nu erg naar een politieke discussie heen, graag hier verder:
  maandag 19 mei 2025 @ 22:42:56 #125
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217693631
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 22:40 schreef Momo het volgende:
NWS / Israël - Hamas - #338 Strijd tussen (etto-ronddraai) gaat NIET verder!

Dit gaat nu erg naar een politieke discussie heen, graag hier verder:
Ik zag die break later pas. Maar prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')