abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217690490
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:18 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dit staat los van inhoudelijke discussie hierover, maar ik zou het sowieso veel leuker vinden als de spokespersons de televote-punten bekend maken. Dat voelt toch iets meer als 'our' Douze Points. En dat het daarmee eindigt. Heb je waarschijnlijk wel veel scenario's waarin er totaal geen spanning meer is, maar de randomness dat een rangschikking nu alle kanten uit kan nadat je al ellenlang punten hebt gegeven is ook raar.
Gewoon terug naar het oude systeem en alles op 1 hoop. Dan filter je ook de uitschieters er tussenuit.
pi_217690662
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 16:13 schreef d_elise het volgende:
Merk aan mezelf dat ik het echt jammer vind dat dit nu het tweede jaar op rij is waarbij ik geen post eurovision joy voel. Vorig jaar natuurlijk vooral boosheid en nu voornamelijk gelatenheid en desinteresse. Ik vind dat zó zonde.

En waarschijnlijk volgend jaar weer hetzelfde liedje: als Nederland een grote televotefavoriet is, mogen we waarschijnlijk weer dat ene land neutraliseren en als we een juryliedje hebben worden we weer net onopvallend genoeg op een slechte positie gezet. (Geldt natuurlijk ook voor andere landen). Het esf is nooit helemaal eerlijk of apolitiek, maar dit is gewoon niet meer te doen zo.
Ik merk ook dat mijn hoofd totaal niet bij staat over wat er volgend jaar gaat gebeuren. Ik denk alleen "wat gaat de eerste nationale finale worden? FIKmas of toch een ander land?".
De afgelopen jaren geniet ik meer dan de nationale finales en Sanremo dan van het ESF.
  maandag 19 mei 2025 @ 18:28:34 #228
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_217690969
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 16:03 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Daar voelen ze zich helaas toe genoodzaakt omdat Israël een enorme propaganda-campagne op touw zet om mensen op ze te laten stemmen. En die campagne werkt dus ook. Uiteindelijk komt Israël natuurlijk hoger uit dan ze puur op basis van het liedje zouden doen, dus dat de jury ze wellicht een beetje tegenwerkt is prima te verantwoorden.
Hoe is dat dan te verantwoorden? Volgens mij mag je als land prima 'campagne' voeren om stemmen te trekken. Nederland doet dat ook op bijvoorbeeld de socials. Israel is daar alleen beter in. Dat is te verantwoorden.

Als organisatie bewust de boel riggen om de uitslag te beinvloeden, terwijl je doet alsof het allemaal eerlijk verloopt, dat is niet te verantwoorden. We worden beflikkerd.
Laffe huichelaar
  maandag 19 mei 2025 @ 19:08:48 #229
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_217691262
CLAUDE NU BIJ EVA.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  ESF Reporter maandag 19 mei 2025 @ 19:09:48 #230
87554 Cee
Welluk?
pi_217691271
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 18:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Hoe is dat dan te verantwoorden? Volgens mij mag je als land prima 'campagne' voeren om stemmen te trekken. Nederland doet dat ook op bijvoorbeeld de socials. Israel is daar alleen beter in. Dat is te verantwoorden.

In het geval van Israël worden de campagnes gesteund door geld van de regering.
En aangezien de EBU claimt dat het ESF non-political is en politiek zich niet mag mengen hiermee, zou dit dus volgens de EBU not done moeten zijn. Buiten of het nu gerigged is of niet.
pi_217691282
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:16 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Het was een lui gemaakt lied, drie keer dezelfde tekst in drie verschillende talen, waarom in godsnaam in het Frans? Het was alleen maar effect bejag. En dat begon al bij de artiest, die een prima stem heeft, maar dat is niet de belangrijkste reden waarom juist ZIJ naar voren is geschoven. ESF is niet politiek, volgens de EBU, maar alles wat Israël en KAN doet IS politiek. En jij valt er voor kennelijk. Maar de echte liefhebbers van het ESF willen hun eerlijke wedstrijd terug.
Dit, zo'n lied zou normaal gesproken ergens tussen plek 10 en 15 eindigen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_217691312
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:09 schreef Cee het volgende:

[..]
En aangezien de EBU claimt dat het ESF non-political is en politiek zich niet mag mengen hiermee, zou dit dus volgens de EBU not done moeten zijn. Buiten of het nu gerigged is of niet.
Dat doet de regering vast niet rechtstreeks. AvroTROS draait ook op subsidie, dus op overheidsgeld. De grens is dan wel erg moeilijk te bepalen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217691316
twitter

De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217691329
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat doet de regering vast niet rechtstreeks. AvroTROS draait ook op subsidie, dus op overheidsgeld. De grens is dan wel erg moeilijk te bepalen.
WEL dus. En ze verbergen het nog niet eens ook.
pi_217691364
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:25 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Maar wat is dan kwaliteit? Het is wel goed gezongen, maar qua songwriting is het echt moeilijk van AI te onderscheiden. Verschrikkelijke tekst, ook nog eens letterlijk vertaald naar het Frans voor het tweede couplet. Een aaneenschakeling van clichés in de productie. Het glazuur springt toch gewoon van je tanden. Hier luister je toch niet voor je plezier naar?
Ik heb de tekst nergens gelezen, maar het was toch gewoon een lied over dat liefde eeuwig duurt en alles kan weerstaan? Het meest bezongen onderwerp in de wereld? Ja, drietalig, maar daar mag Nederland niet echt over klagen. Ze gebruikten nog hun eigen taal naast Engels en Frans, Nederland alleen Engels en Frans.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217691383
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zo naïef kun je niet zijn. Israël gebruikt Eurovisie als propaganda-tool, zelfs al ben je fanatiek Israël-supporter dan zou dat toch duidelijk moeten zijn. En natuurlijk pompt de Israëlische overheid daar miljoenen in.

Avrotros voert volgens mij geen campagne ter meerdere eer en glorie van het beleid van de Nederlandse regering. Die brengen gewoon een liedje en performance, en geven hun geld daar aan uit.
pi_217691420
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 18:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als organisatie bewust de boel riggen om de uitslag te beinvloeden, terwijl je doet alsof het allemaal eerlijk verloopt, dat is niet te verantwoorden. We worden beflikkerd.
Israël is daar beter in... ja ammehoela. Ik kan voor een deel wel meegaan in dat mensen Israël willen steunen in hun bestaansrecht, maar moet je daar nou echt de zo overduidelijke realiteit voor ontkennen? Deze televoteuitslag is totaal fake, heeft niks met het liedje te maken. Dát is beflikkerd worden. Als je ook maar enigszins denkt dat een willekeurig ander land met hetzelfde liedje en performance (en zonder propagandacampagne) de televote zou kunnen winnen ben je wel erg delusional.
pi_217691471
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:23 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Zo naïef kun je niet zijn. Israël gebruikt Eurovisie als propaganda-tool, zelfs al ben je fanatiek Israël-supporter dan zou dat toch duidelijk moeten zijn. En natuurlijk pompt de Israëlische overheid daar miljoenen in.

Avrotros voert volgens mij geen campagne ter meerdere eer en glorie van het beleid van de Nederlandse regering. Die brengen gewoon een liedje en performance, en geven hun geld daar aan uit.
Israël doet dat waarschijnlijk ook gewoon via hun omroep of via één of andere stichting. Ik ben absoluut geen Israël-supporter, maar het verschil tussen Israël die hun liedje en land promoot via Eurovisie met belastinggeld en alle andere landen die het ook via belastinggeld doen is echt juridisch niet zo makkelijk te maken.
pi_217691556
zucht

Laat maar
  maandag 19 mei 2025 @ 19:43:56 #240
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_217691628
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Israël doet dat waarschijnlijk ook gewoon via hun omroep of via één of andere stichting. Ik ben absoluut geen Israël-supporter, maar het verschil tussen Israël die hun liedje en land promoot via Eurovisie met belastinggeld en alle andere landen die het ook via belastinggeld doen is echt juridisch niet zo makkelijk te maken.
Ik heb de AVROTROS er niet op kunnen betrappen dat ze een scherm op Times Square hebben gehuurd om mensen op te roepen om op Claude te stemmen.
Ik vind dat wel héél ver gaan om jouw inzending te promoten.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_217691644
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:38 schreef Aadrianus het volgende:
zucht

Laat maar
Tja, je kunt een hoop vinden. En ik vind ook dat Israël het songfestival sloopt. Maar als je iets wil besluiten, moet het wel juridisch stand houden. En dat doet het uitsluiten van Israël omdat ze hun liedje en dus hun land promoten met belastinggeld waarschijnlijk gewoon niet. We hebben gelukkig een rechtsstaat, daar moeten ook de 'goeden' zich aan houden.
pi_217691685
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:43 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik heb de AVROTROS er niet op kunnen betrappen dat ze een scherm op Times Square hebben gehuurd om mensen op te roepen om op Claude te stemmen.
Ik vind dat wel héél ver gaan om jouw inzending te promoten.
Klopt, maar lijkt me niet verboden: als je het via twitter of tiktok mag, mag het ook via borden in tuinen of via schermen. Of via reclamespotjes.
  maandag 19 mei 2025 @ 19:48:56 #243
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_217691689
Wat bedoelen sommige users met 'dat ene land'?
#superniger2020
pi_217691692
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:16 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Het was een lui gemaakt lied, drie keer dezelfde tekst in drie verschillende talen, waarom in godsnaam in het Frans? Het was alleen maar effect bejag. En dat begon al bij de artiest, die een prima stem heeft, maar dat is niet de belangrijkste reden waarom juist ZIJ naar voren is geschoven. ESF is niet politiek, volgens de EBU, maar alles wat Israël en KAN doet IS politiek. En jij valt er voor kennelijk. Maar de echte liefhebbers van het ESF willen hun eerlijke wedstrijd terug.
Meest slimme dat Israël had kunnen doen, de aanslag van 7 oktober persoonlijk maken door een zanger/zangeres te sturen die het overleeft heeft.

Een persoonlijk verhaal komt veel beter binnen dan iemand met een standpunt of argument. En je kunt het moeilijk verbieden vanwege de inhoud (wat met een politieke songtekst wel kan).
pi_217691698
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, je kunt een hoop vinden. En ik vind ook dat Israël het songfestival sloopt. Maar als je iets wil besluiten, moet het wel juridisch stand houden. En dat doet het uitsluiten van Israël omdat ze hun liedje en dus hun land promoten met belastinggeld waarschijnlijk gewoon niet. We hebben gelukkig een rechtsstaat, daar moeten ook de 'goeden' zich aan houden.
Nee, juridisch ga je dit nooit rond krijgen. Net als je niets bijzonders gaat ontdekken in de televotingdata.

Het punt is alleen dat deze gang van zaken ongeveer even absurd is als een WK-wedstrijd Brazilië-Engeland, waar de scheidsrechter Brazilië 8 penalty’s geeft. Dan ga je waarschijnlijk ook maar heel moeilijk daadwerkelijk kunnen bewijzen dat dit verkocht is. Alleen moet je dan met de andere landen gewoon collectief besluiten dat je met zo’n gang van zaken niets meer te maken wil hebben.
pi_217691701
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:48 schreef superniger het volgende:
Wat bedoelen sommige users met 'dat ene land'?
Carpetland
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 mei 2025 @ 19:50:04 #247
163650 Greys
pi_217691704
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, maar lijkt me niet verboden: als je het via twitter of tiktok mag, mag het ook via borden in tuinen of via schermen. Of via reclamespotjes.
Behalve dat het ene gratis is (het bord in de tuin, een leuke vitale tiktok) en het andere (het scherm op Times Square) misschien wel tienduizenden euro's kost dat andere deelnemers/omroepen natuurlijk niet hebben.

Ik denk niet dat ze hier iets mee kunnen hoor. Maar het is wel veel apart allemaal.

Net even gekeken:

Dat enorrrrrm populaire lied dat de televotes won omdat mensen het zo geweldig vonden staat in geen enkel ander land in de top 10 van Spotify. Geen ENKEL. Alleen eigen land. Waarom luisteren al die stemmers er niet naar dan als het zo geweldig was?

Even geteld: Estland staat in VIJFTIEN landen in de top 10 Spotify. Zweden nog meer geloof ik.

Kortom, nadat al die enorme fans van het lied van Israël erop gestemd hebben luisteren ze niet eens meer naar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217691731
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zucht (agiain).
  maandag 19 mei 2025 @ 19:52:27 #249
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_217691747
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:09 schreef Cee het volgende:

[..]
De AVROTROS krijgt ook geld van onze regering. Daar mogen ze ook reclamecampagnes mee inkopen.
#superniger2020
  Moderator maandag 19 mei 2025 @ 19:53:24 #250
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_217691757
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:49 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee, juridisch ga je dit nooit rond krijgen. Net als je niets bijzonders gaat ontdekken in de televotingdata.

Het punt is alleen dat deze gang van zaken ongeveer even absurd is als een WK-wedstrijd Brazilië-Engeland, waar de scheidsrechter Brazilië 8 penalty’s geeft. Dan ga je waarschijnlijk ook maar heel moeilijk daadwerkelijk kunnen bewijzen dat dit verkocht is. Alleen moet je dan met de andere landen gewoon collectief besluiten dat je met zo’n gang van zaken niets meer te maken wil hebben.
Ik ben wel benieuwd naar de statistieken van de stemmen. Ik vermoed dat er voor Israël onevenredig vaak 20 keer per creditkaart/simkaart is gestemd. Verschillende berichten op internet van mensen die met meerdere creditcards (en ook uit verschillende landen) volledig de 20 stemmen aftikken
Maar die data gaan we nooit te zien krijgen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')