Een beetje zoals dat heel veel pro-Palestijnse pleitbezorgers er heel snel bij waren om context schetsen rondom 7 oktober door te zeggen dat het conflict al veel is begonnen en de Palestijnse bevolking in hun recht stond “terug te slaan”. Daar doet me dit een beetje aan denken.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een context schetsen om de acties van Israel recht te praten ja.
Dat zeg ik nergens, dus weer een zoveelste rookgordijn om het niet over de inhoud te hoeven hebben.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:19 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Een beetje zoals dat heel veel pro-Palestijnse pleitbezorgers er heel snel bij waren om context schetsen rondom 7 oktober door te zeggen dat het conflict al veel is begonnen en de Palestijnse bevolking in hun recht stond “terug te slaan”. Daar doet me dit een beetje aan denken.
Ja het conflict is inderdaad iets ouder dan 2 jaar. Daarbij dat is toch ook zo, als Israel op een aanslag als 7 oktober terug mag slaan zoals nu. Waarom zou de andere kant dan nooit mogen terugslaan, die moeten vechten met de handen op de rug ofzo?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:19 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Een beetje zoals dat heel veel pro-Palestijnse pleitbezorgers er heel snel bij waren om context schetsen rondom 7 oktober door te zeggen dat het conflict al veel is begonnen en de Palestijnse bevolking in hun recht stond “terug te slaan”. Daar doet me dit een beetje aan denken.
Ik zeg dan ook niet dat jij het zegt, ik zeg alleen dat heel veel pro-Hamas/pro-Palestijnse vechters van de zaak zich daarvan bedienen, en dat jouw retoriek mij daar aan doet denken. Doe ermee wat je wilt, het was vooral een tip om de associatie met vermeende terroristen en jezelf wat minder prominent te doen lijken, want ik kan mij niet voorstellen dat jij je sympathiek opstelt ten opzichte van de Hamas partijquote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens, dus weer een zoveelste rookgordijn om het niet over de inhoud te hoeven hebben.
Dan zou in dit geval het adagium “gegokt en verloren” gelden; immers, het door het Palestijnse volk gekozen Hamas heeft gegokt dat 7 oktober voor hen een winst zou opleveren, en nu, bijna 2 jaar verder, moeten we vooral constateren dat Israël de volledige overwinning aan het veilig stellen is. Er wordt simpelweg door scorched earth tactieken toe te passen voor gezorgd dat de “Palestijnse zaak” nooit meer vruchtbare bodem gaat krijgen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja het conflict is inderdaad iets ouder dan 2 jaar. Daarbij dat is toch ook zo, als Israel op een aanslag als 7 oktober terug mag slaan zoals nu. Waarom zou de andere kant dan nooit mogen terugslaan, die moeten vechten met de handen op de rug ofzo?
Er is geen pro Hamas. Niemand moet die terroristische organisatie. Dat Israel zich geen haar beter toont, dat is het teleurstellende.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:44 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat jij het zegt, ik zeg alleen dat heel veel pro-Hamas/pro-Palestijnse vechters van de zaak zich daarvan bedienen, en dat jouw retoriek mij daar aan doet denken. Doe ermee wat je wilt, het was vooral een tip om de associatie met vermeende terroristen en jezelf wat minder prominent te doen lijken, want ik kan mij niet voorstellen dat jij je sympathiek opstelt ten opzichte van de Hamas partij
Nee, helemaal niet. Je moet eens ophouden met het optuigen van die rare stropoppen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee niet direct nee.
Maar filmpjes daarvan worden gepost om alles dat Israel daar doet te vergoeilijken. Dus dan is dat de enige conclusie die je kan trekken.
De beelden laten iets totaal anders zien.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Er is geen pro Hamas. Niemand moet die terroristische organisatie. Dat Israel zich geen haar beter toont, dat is het teleurstellende.
Nee. Maar wel dat het op papier illegaal is, maar dat we er niets mee gaan doen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:16 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het gaat hier om het overtreden van internationale wetgeving. Je kan niet eenzijdig besluiten dat je omdat je niet handhaaft het minder illegaal is. Als je echt geloofde en handelde naar een twee staten oplossing die enigzins levensvatbaar zou zijn, dan had je die nederzettingen niet neergezet.
Daarom zeg ik ook in reactie op capricia dat de twee staten oplossing bij de erkenning van Israël al gedoemd was te falen.
Nouja ik denk dat dat een hele naieve interpretatie van de zaak is. Men is aan het zuiveren, maar ze zullen waarschijnlijk niet iedereen uitroeien. Zeker een plan om bijvoorbeeld een miljoen mensen in een ander instabiel land te dumpen is eerder een poging om ze te planten in zeer vruchtbare bodem voor terrorisme. Dan over een jaar of 10 kan Israel een hap uit Libië nemen uit zelfverdediging zeker. Zowel Israel en Hamas zetten nog altijd in op het zuiveren van de gehele tegenpartij, ja op die manier eindigt het nooit natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:47 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dan zou in dit geval het adagium “gegokt en verloren” gelden; immers, het door het Palestijnse volk gekozen Hamas heeft gegokt dat 7 oktober voor hen een winst zou opleveren, en nu, bijna 2 jaar verder, moeten we vooral constateren dat Israël de volledige overwinning aan het veilig stellen is. Er wordt simpelweg door scorched earth tactieken toe te passen voor gezorgd dat de “Palestijnse zaak” nooit meer vruchtbare bodem gaat krijgen.
De filmpjes op 7 oktober, waarbij (tien)duizenden Palestijnse feestvierders de lichamen van ontzielde Israëliërs bespuugden, doen mij anders vermoeden.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Er is geen pro Hamas. Niemand moet die terroristische organisatie. Dat Israel zich geen haar beter toont, dat is het teleurstellende.
Ja dat de lokale bevolking wel tevreden is dat snap ik wel. Die zien ook een keer de andere kant wat pijn lijden.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:53 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
De filmpjes op 7 oktober, waarbij (tien)duizenden Palestijnse feestvierders de lichamen van ontzielde Israëliërs bespuugden, doen mij anders vermoeden.
Tel hierbij op dat Hamas nog steeds brede steun geniet onder de Palestijnse bevolking: https://www.christenenvoo(...)uist-heeft-gehandeld
Toegegeven, de bron is gekleurd, maar het artikel lijkt neutraal geschreven te zijn en de herleidbare bron is PSR, wat factchecken mogelijk maakt.
Desalniettemin, ik durf wel te zeggen dat jouw claim dat “niemand Hamas moet” niet volledig juist is.
Zoals een festival met dansende jongeren verkrachten en vermoorden, een moeder vastbinden in de keuken voor een oven waar haar baby in wordt gestopt alvorens de oven werd aangezet door een terrorist? De talloze zelfmoordaanslagen waarbij vele doden en gewonden zijn gevallen door de jaren heen? Een kind een kogel door het hoofd schieten in de armen van haar moeder en voor de ogen van haar broertje? Een jonge vrouw verkrachten in groepsverband en tijdens de verkrachting haar borsten eraf snijden? Mensen gijzelen en uiteindelijk een klein weerloos babietje met de handen wurgen? En nog veel meer gruwelijkheden waarvan ik niet eens wist dat de mens daartoe in staat was. Dit soort gruwelijkheden hebben zich al eerder daar in de geschiedenis voorgedaan zoals in Hebron 1929 en tijdens de Yom Kipoeroorlog.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat de lokale bevolking wel tevreden is dat snap ik wel. Die zien ook een keer de andere kant wat pijn lijden.
Zo zie je ook onderzoeken dat de Israelische bevolking de troepen steunt of de aangekondigde etnische zuivering van 2 miljoen mensen. Er is hele diepe haat aan beide zijden.
Wat ik meer bedoelde in Nederland bij Pro-Palestina ziet niemand Hamas zitten. Ik in elk geval niet, maar ik zeg wel het is niet meer dan normaal dat de Israelische onderdrukking zulk terrorisme uitlokt. We moeten niet doen alsof dat Palestijnen een bijzonder geweldadig volk maakt, bij het type koloniale onderdrukking dat Israel doet kan de onderdrukte zich enkel vrijvechten.
Weer 100 doden in 24 uur, minstens 53.000 doden vanaf oktober 2023 waarvan 70 procent vrouwen zijn en kinderen, en steeds meer delen van Gaza die bezet worden en Israël zegt ook niet meer terug te geven….quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:53 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
De filmpjes op 7 oktober, waarbij (tien)duizenden Palestijnse feestvierders de lichamen van ontzielde Israëliërs bespuugden, doen mij anders vermoeden.
Tel hierbij op dat Hamas nog steeds brede steun geniet onder de Palestijnse bevolking: https://www.christenenvoo(...)uist-heeft-gehandeld
Toegegeven, de bron is gekleurd, maar het artikel lijkt neutraal geschreven te zijn en de herleidbare bron is PSR, wat factchecken mogelijk maakt.
Desalniettemin, ik durf wel te zeggen dat jouw claim dat “niemand Hamas moet” niet volledig juist is.
Volgens mij zegt hij dat nergens, maar goed…,quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:05 schreef Swango het volgende:
[..]
Zoals een festival met dansende jongeren verkrachten en vermoorden, een moeder vastbinden in de keuken voor een oven waar haar baby in wordt gestopt alvorens de oven werd aangezet door een terrorist? De talloze zelfmoordaanslagen waarbij vele doden en gewonden zijn gevallen door de jaren heen? Een kind een kogel door het hoofd schieten in de armen van haar moeder en voor de ogen van haar broertje? Een jonge vrouw verkrachten in groepsverband en tijdens de verkrachting haar borsten eraf snijden? Mensen gijzelen en uiteindelijk een klein weerloos babietje met de handen wurgen? En nog veel meer gruwelijkheden waarvan ik niet eens wist dat de mens daartoe in staat was. Dit soort gruwelijkheden hebben zich al eerder daar in de geschiedenis voorgedaan zoals in Hebron 1929 en tijdens de Yom Kipoeroorlog.
Dat vind jij allemaal een logisch antwoord op die zogenaamde bezetting van Gaza waar al sinds 2005 geen enkele jood meer woont.
Er is meer dan Gaza. Dan kan je allemaal schokkende individuele gevallen noemen. We kunnen ook bijvoorbeeld kijken hoeveel slachtoffers er aan welke kant gevallen zijn de afgelopen 2 jaar. Laten we niet doen alsof er geen Israelische verkrachtingen waren of dat type oorlogsmisdaden. Op kinderen schieten is het IDF ook heel goed in.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:05 schreef Swango het volgende:
[..]
Zoals een festival met dansende jongeren verkrachten en vermoorden, een moeder vastbinden in de keuken voor een oven waar haar baby in wordt gestopt alvorens de oven werd aangezet door een terrorist? De talloze zelfmoordaanslagen waarbij vele doden en gewonden zijn gevallen door de jaren heen? Een kind een kogel door het hoofd schieten in de armen van haar moeder en voor de ogen van haar broertje? Een jonge vrouw verkrachten in groepsverband en tijdens de verkrachting haar borsten eraf snijden? Mensen gijzelen en uiteindelijk een klein weerloos babietje met de handen wurgen? En nog veel meer gruwelijkheden waarvan ik niet eens wist dat de mens daartoe in staat was. Dit soort gruwelijkheden hebben zich al eerder daar in de geschiedenis voorgedaan zoals in Hebron 1929 en tijdens de Yom Kipoeroorlog.
Dat vind jij allemaal een logisch antwoord op die zogenaamde bezetting van Gaza waar al sinds 2005 geen enkele jood meer woont.
je draait de boel een beetje om, de Palestijnen gebruiken geen terreur omdat Israel ze uit zou moorden, Israel doet dit omdat de Palestijne terreur gebruikenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Er is meer dan Gaza. Dan kan je allemaal schokkende individuele gevallen noemen. We kunnen ook bijvoorbeeld kijken hoeveel slachtoffers er aan welke kant gevallen zijn de afgelopen 2 jaar. Laten we niet doen alsof er geen Israelische verkrachtingen waren of dat type oorlogsmisdaden. Op kinderen schieten is het IDF ook heel goed in.
Dus ja uiteraard als Palestijnen weten dat ze als beesten worden uitgemoord is het best logisch dat ze andersom ook niet direct boos worden over dezelfde behandeling voor de tegenstander. Als je tegen het meest immorele leger op aarde vecht, ja dan zul je dat niet op morele wijze doen.
De bron is een bekende namelijk PCPSRquote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:53 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Hamas doet dat. Je hoeft niet een heel volk weg te zetten als terroristen, dat klopt niet.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
je draait de boel een beetje om, de Palestijnen gebruiken geen terreur omdat Israel ze uit zou moorden, Israel doet dit omdat de Palestijne terreur gebruiken
het ´meest immorele leger op aarde´ wordt met iedere Palestijnse actie een stukje immoreler, dat kunnen wij hier in het westen vreselijk vinden maar het is idd een redelijk logisch gevolg op wat daar al een jaar of 100 aan de hand is
Tsja. Vraag het een Palestijn nu het al bijna 1,5 jaar bommen regent op ze, en ze zullen zoals gezegd nog weinig op hebben met Israël.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De bron is een bekende namelijk PCPSR
Iedereen kan alle vragen van peiling 95 teruglezen op https://pcpsr.org/en/node/997
Je zal zien dat wat CvI schrijft klopt. Ook al nemen ze alleen een aantal vragen over
Het gaat dus om de antwoorden op de vraag Vindt u dat het besluit van Hamas om op 7 oktober een offensief tegen Israël te beginnen juist of onjuist was?
[ afbeelding ]
Dan is 50% misschien nog wel weinig.
Of veel. Als je het volgende artikel in het achterhoofd houdt: IDF says documents found in Gaza show Hamas was falsifying prominent polling results
https://www.timesofisrael(...)ent-polling-results/
Ik zie niet echt een reden om dat onderscheid te makenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hamas doet dat. Je hoeft niet een heel volk weg te zetten als terroristen, dat klopt niet.
Ja, dat is een fout die in veel oorlogen wordt gemaakt en dat loopt nooit goed af.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik zie niet echt een reden om dat onderscheid te maken
En waar bestaat de Palestijnse terreurbeweging Hamas uit? Palestijnen. En waarmee vullen ze verliezen aan? Palestijnen. Wie stonden er 7 oktober 2023 juichend in de straten voor de Palestijnen terroristen van Hamas? De Palestijnen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hamas doet dat. Je hoeft niet een heel volk weg te zetten als terroristen, dat klopt niet.
Dat hebben ze nooit gehad.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tsja. Vraag het een Palestijn nu het al bijna 1,5 jaar bommen regent op ze, en ze zullen zoals gezegd nog weinig op hebben met Israël.
Niet helemaal waar en is ook niet wat ik zegquote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, dat is een fout die in veel oorlogen wordt gemaakt en dat loopt nooit goed af.
Voor de Amerikanen waren ook alle noord Vietnamezen van de Vietcong
Mooi dat er een nieuwe onderzoek uit is, de laatste was van bijna een jaar terug.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De bron is een bekende namelijk PCPSR
Iedereen kan alle vragen van peiling 95 teruglezen op https://pcpsr.org/en/node/997
Je zal zien dat wat CvI schrijft klopt. Ook al nemen ze alleen een aantal vragen over
Het gaat dus om de antwoorden op de vraag Vindt u dat het besluit van Hamas om op 7 oktober een offensief tegen Israël te beginnen juist of onjuist was?
[ afbeelding ]
Dan is 50% misschien nog wel weinig.
Of veel. Als je het volgende artikel in het achterhoofd houdt: IDF says documents found in Gaza show Hamas was falsifying prominent polling results
https://www.timesofisrael(...)ent-polling-results/
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:05 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
je draait de feiten om: bij moslims ligt het altijd aan anderen, nooit aan moslims.
Dat zegt letterlijk niemand....quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Precies.. schuimbekkende agressieve moslims zijn nooit dader..altijd slachtoffer
Misschien Hamas aanpakken door daadwerkelijk Hamas aan te vallen?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tja, ik kan me voorstellen dat je dat denkt als je ZELF er zaken inziet die niet geschreven zijn.
Dan lijkt het er meer op dat je erg graag je eigen vooringenomen mening bevestigd wil zien, en dus gaat invullen.
Mooi man.
Maar goed, even voor de duidelijkheid.
Ik ben pro onschuldige Palestijnen.
Ik ben anti-Hamas.
Ik ben tegen genocide.
Ik ben ook niet blij met de manier hoe Israël de zaken nu aanpakt, maar vooralsnog zie ik geen andere oplossing om de vorm van terrorisme door Hamas aan te pakken.
Jij wel?
Wat hebben internationale verdragen en overeenkomsten dan nog voor zin?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Maar wel dat het op papier illegaal is, maar dat we er niets mee gaan doen.
Meneertje alle moslims zijn slecht en altijd verkeerdquote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En waar bestaat de Palestijnse terreurbeweging Hamas uit? Palestijnen. En waarmee vullen ze verliezen aan? Palestijnen. Wie stonden er 7 oktober 2023 juichend in de straten voor de Palestijnen terroristen van Hamas? De Palestijnen.
[..]
Dat hebben ze nooit gehad.
Dus elke Palestijn is een terrorist?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik zie niet echt een reden om dat onderscheid te maken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |