Kansloze missie. Er is geen praten aan. Kom gewoon met sancties. Tarieven van 500% op Russische olie bijvoorbeeld, dan is het zo afgelopen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:32 schreef Straatcommando. het volgende:
https://www.nu.nl/algemee(...)iders-bij.html#nujij
Dit zijn cijfers van specifieke elite brigades die als firebrigades gebruikt worden zoals de Grossdeutschlanddivisie in Rusland gebruikt werd om gaten in het front te dichten.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zeer onrealistisch gezien het artillerie overwicht van Rusland en hun vermogen tijdelijk luchtoverwicht te scheppen.
Verder vecht Oekraïne ook voor 80% met de bodem van de samenleving, mensen met een opleiding of geld zijn naar het buitenland of kopen de recruteerders om. Net als bij Rusland zijn het vooral halve analfabeten uit achterlijke dorpjes die grotendeels de loopgraven vullen.
Dat ze dat dan nog niet aan gedacht hebben, het is eigenlijk zo eenvoudig!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kansloze missie. Er is geen praten aan. Kom gewoon met sancties. Tarieven van 500% op Russische olie bijvoorbeeld, dan is het zo afgelopen.
Dat vermoed ik ja, iets meer bij de Russen omdat die constant aanvallen en nauwelijks vooruit komenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Maar een verhouding van 1/5 ten gunste van de Oekraïners is irreëel. Zeker omdat de Russen dus artillerie overwicht hebben. Oekraïne heeft het voordeel van Amerikaanse Intel.
Ik denk dus dat de verliezen vergelijkbaar zijn.
EU isoleert Rusland al. Alleen de rest van de wereld doet hier niet aan mee.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kansloze missie. Er is geen praten aan. Kom gewoon met sancties. Tarieven van 500% op Russische olie bijvoorbeeld, dan is het zo afgelopen.
De politieke wil om Rusland op de knieën te dwingen is er niet. Ook niet in Europa.
Ja, omdat Rusland het offensief voert zijn hun verliezen wat hoger. Zeker in de omstandigheden waarin tegenwoordig oorlog gevoerd wordt.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat vermoed ik ja, iets meer bij de Russen omdat die constant aanvallen en nauwelijks vooruit komen
Het is ook niet heel interessant tbh, groter probleem is als je kijkt naar het percentage slachtoffers tov de totale bevolking
Dat zal bik de oekrainers wel (veel?) hoger liggen
Lees je wat ik schrijf? De politieke wil is er niet.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat ze dat dan nog niet aan gedacht hebben, het is eigenlijk zo eenvoudig!
Dat zou geen enkel effect hebben. Wat wel kan is sancties opleggen aan landen die Russische olie kopen. Maar sancties tegen China, India, Japan, Zuid Korea en Turkije lijken me weinig haalbaar.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De politieke wil om Rusland op de knieën te dwingen is er niet. Ook niet in Europa.
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lees je wat ik schrijf? De politieke wil is er niet.
Europe against the rest!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zou geen enkel effect hebben. Wat wel kan is sancties opleggen aan landen die Russische olie kopen. Maar sancties tegen China, India, Japan, Zuid Korea en Turkije lijken me weinig haalbaar.
Klopt en de impact is ook groter omdat de mensen die kia/wia zijn belangrijker zijn voor de economie dan een ongeletterde Rus uit de Oeral. Even gechargeerd natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat vermoed ik ja, iets meer bij de Russen omdat die constant aanvallen en nauwelijks vooruit komen
Het is ook niet heel interessant tbh, groter probleem is als je kijkt naar het percentage slachtoffers tov de totale bevolking
Dat zal bik de oekrainers wel (veel?) hoger liggen
Is het ook, maar het is wel goed dat het gebeurt want vroeg of laat zal Trump kleur moeten bekennen..welke kleur dan ook.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oranje waarschijnlijkquote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Is het ook, maar het is wel goed dat het gebeurt want vroeg of laat zal Trump kleur moeten bekennen..welke kleur dan ook.
Je verhaal over 80% onderkant van de samenleving is echt onzin voor Oekraïne. Dan zouden ze ook nooit genoeg kunnen mobiliseren.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Maar een verhouding van 1/5 ten gunste van de Oekraïners is irreëel. Zeker omdat de Russen dus artillerie overwicht hebben. Oekraïne heeft het voordeel van Amerikaanse Intel.
Ik denk dus dat de verliezen vergelijkbaar zijn.
Ja, er zijn mensen die nog altijd in de periode van voor de 2e wereldoorlog hangen qua internationale betrekkingen en krachtsverhoudingen. Europa kan wel willen maar is gewoon onmachtig, zeker omdat we een groot deel van de productie naar andere landen gebracht hebben.quote:
Zij zitten wel op het heetste deel van het front waarschijnlijk dus het feitelijke percentage qua aantal slachtoffers zou meer dan hun relatieve aantal manschappen zijn. Skysherrif weet vast hun exacte locaties wel.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit zijn cijfers van specifieke elite brigades die als firebrigades gebruikt worden zoals de Grossdeutschlanddivisie in Rusland gebruikt werd om gaten in het front te dichten.
Aangezien dit soort cijfers over slechts 1-2% van de troepen gaat is het niet representatief voor het hele front. Een verdeling van 1-5 doden is onzin natuurlijk, met dergelijke cijfers zouden de Russen geen voortgang hebben kunnen boeken.
Dat ook. Maar er zijn maar een paar landen die er echt geharnast in zitten zoals NL, Denmarken, Finland, Duitsland, Frankrijk, UK. Een heel klein deel van de wereldbevolking.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, er zijn mensen die nog altijd in de periode van voor de 2e wereldoorlog hangen qua internationale betrekkingen en krachtsverhoudingen. Europa kan wel willen maar is gewoon onmachtig, zeker omdat we een groot deel van de productie naar andere landen gebracht hebben.
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ook. Maar er zijn maar een paar landen die er echt geharnast in zitten zoals NL, Denmarken, Finland, Duitsland, Frankrijk, UK. Een heel klein deel van de wereldbevolking.
Landen als China, India, NK zien dit als hun kans om de macht van het Westen defnitief te breken. En de rest van de wereld aanschouwt het alleen maar.
Dat heb ik gehoord van de mensen die deze Oekraïners trainen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Je verhaal over 80% onderkant van de samenleving is echt onzin voor Oekraïne. Dan zouden ze ook nooit genoeg kunnen mobiliseren.
Daarnaast heb je weet ik wel niet hoeveel duizenden interviews met soldaten die voor de oorlog leraar of in de IT zaten. Laat staan zorgpersoneel.
Russische propagandashows gemist? Die droegen Trump op handen, totdat ie niet langer/dieper voor Putler op de knietjes ging.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:36 schreef phpmystyle het volgende:
Wat grappig is dat iedereen er continu naast zit. Zelfs mijn zeer gewaardeerde user @:LXIV dacht dat Poetin met de komst van Trump zijn handen mocht dichtknijpen omdat hij een gouden uitweg zou aangeboden krijgen. Maar die uitweg lijkt Poetin bruut van tafel te vegen. Sterker nog: hij zet Trump voor het oog van de wereld voor gek toen hij een call had met Poetin maar bewust 2 uur later kwam opdagen omdat hij in een tv programma zat.
Misschien moet je er bij benadrukken dat jouw hele vreemde uitspraken jouw mening is en alles behalve iets met de waarheid van doen heeft.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb al 100 keer beaamt dat Oekraïense kinderen in Rusland verblijven, maar dat ze daar zijn opgenomen omdat het weeskinderen betreft.
Ik neem aan dat ze weer teruggaan naar Oekraine of diens ouders als dat kan. Welke idioot gaat nou kinderen kidnappen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |