SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
Non sequitur.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:50 schreef theunderdog het volgende:
https://www.demorgen.be/n(...)grootmacht~b8ef697d/
Duitsland gaat gewoon weer zijn hok in.
Eens. Maar het is een gevoel. Mijn gevoel zegt dat dit soort 'experts' weer veel invloed gaan hebben. Maar hoop het niet.quote:
De afgelopen 50 jaar is verre van de norm mbt hoe het e.e.a. werkt. Tijden veranderen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eens. Maar het is een gevoel. Mijn gevoel zegt dat dit soort 'experts' weer veel invloed gaan hebben. Maar hoop het niet.
Ik hoop met je mee.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
De afgelopen 50 jaar is verre van de norm mbt hoe het e.e.a. werkt. Tijden veranderen.
Is het niet een vorm van kortzichtigheid om te veronderstellen dat hoe we nu het e.e.a. doen heulemaal nooit meer gaat veranderen....?quote:
Nee. Het is een gevoel dat er nog teveel 'oude' mensen in Duitsland zitten die met hun hoofd tegen de muur aan gaan bonken bij elke militaire investering. Omdat hun analyse niet verder gaat dan hun (overgeërfde) nazi trauma.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is het niet een vorm van kortzichtigheid om te veronderstellen dat hoe we nu het e.e.a. doen heulemaal nooit meer gaat veranderen....?
Alsof de wereld begon toen onze generaties het levenslicht zagen, ofzo?
De ossies zijn nooit heel erg gedenazificeerd door de Russen. Eerder wijsgemaakt dat die uit het westen kwamen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Het is een gevoel dat er nog teveel 'oude' mensen in Duitsland zitten die met hun hoofd tegen de muur aan gaan bonken bij elke militaire investering. Omdat hun analyse niet verder gaat dan hun (overgeërfde) nazi trauma.
Ik hoop dat Mertz zijn wensen realiteit worden.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
De ossies zijn nooit heel erg gedenazificeerd door de Russen. Eerder wijsgemaakt dat die uit het westen kwamen.
Ik hoop dat Mertz dit dossier met dezelfde kalmte oppakt als Scholz.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik hoop dat Mertz zijn wensen realiteit worden.
De hoop van een Russofiel.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoop dat Mertz dit dossier met dezelfde kalmte oppakt als Scholz.
Wil je stoppen mij zo te noemen?quote:
Ans van Dijk was 'gewoon' Joods.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wil je stoppen mij zo te noemen?
Ik ben bewoon Europeaan en ik sta voor de Europeaanse zaak.
quote:
Het is wel allemaal heel vermoeiend hoor, dat gebash op php. Dit is nu eenmaal een discussieforum, daar horen mensen met verschillende meningen. Echt iedere keer wordt op de man gespeeld ipv dat er inhoudelijk wordt ingegaan.quote:
Je hebt recht op je eigen meningen, niet op je eigen feiten.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:11 schreef LXIV het volgende:
Dit is nu eenmaal een discussieforum, daar horen mensen met verschillende meningen.
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hebt recht op je eigen meningen, niet op je eigen feiten.
En wat is hier dan mis mee? Leg eens uit. En leg ook eens uit waarom Putin geld zou uitgeven om jullie dit te laten lezen. En waarom deze mening buiten de acceptabele meningen in Nederland valt.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoop dat Mertz dit dossier met dezelfde kalmte oppakt als Scholz.
Er heeft een mod uit de doeken gedaan dat ge-engineerd trollen hier wel degelijk voorgekomen is.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:16 schreef LXIV het volgende:
En leg ook eens uit waarom Putin geld zou uitgeven om jullie dit te laten lezen.
Het Europese belang is dat Rusland terug z’n hok in gaat, een proces van dekolonisatie in gang zet en stopt met het nastreven van imperialistische doelen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wil je stoppen mij zo te noemen?
Ik ben bewoon Europeaan en ik sta voor de Europeaanse zaak.
Voor PHP geld het vast niet, zit hier al te lang.. Hij is wel duidelijk beinvloed door Russiche Propaganda. Ik gok dat ie zich laat beinvloeden door debiliteit uit de FvD hoek; gezien zijn gelul ook over "Oude normen en waarden" en te progesieve pausen gaat.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er heeft een mod uit de doeken gedaan dat ge-engineerd trollen hier wel degelijk voorgekomen is.
Of dat dan voor meneer php geld, geen idee.
Maar wel weer een gevalletje waar uit blijkt dat louter omdat jij het je niet voor kan stellen, het dus niet voorkomt, niet klopt.
In denk dat het zelfs in het belang van de hele wereld is.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het Europese belang is dat Rusland terug z’n hok in gaat, een proces van dekolonisatie in gang zet en stopt met het nastreven van imperialistische doelen.
Zo lang Rusland meent een wereldmacht met recht op een eigen invloedssfeer te zijn, vormen ze een bedreiging voor onze veiligheid.
Het Europeaanse belang is dat wij kunnen samenleving met de Russische wereld. De Russische wereld gaat niet verdwijnen en heeft gewoon een grote invloed in de wereld. Ik handel liever met ze dan dat ik met ze oorlog voer.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het Europese belang is dat Rusland terug z’n hok in gaat, een proces van dekolonisatie in gang zet en stopt met het nastreven van imperialistische doelen.
Zo lang Rusland meent een wereldmacht met recht op een eigen invloedssfeer te zijn, vormen ze een bedreiging voor onze veiligheid.
In dit topic op dit forum posten heeft niets met beïnvloeding te maken omdat het maar door een heel beperkt aantal mensen gelezen wordt die zich er verder ook helemaal niet door laten beïnvloeden. Verder hebben deze mensen nauwelijks iets te vertellen in de maatschappij, dus vanuit dat oogpunt is het ook niet de moeite.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er heeft een mod uit de doeken gedaan dat ge-engineerd trollen hier wel degelijk voorgekomen is.
Of dat dan voor meneer php geld, geen idee.
Maar wel weer een gevalletje waar uit blijkt dat louter omdat jij het je niet voor kan stellen, het dus niet voorkomt, niet klopt.
Je beseft dat de Russen nog nooit een goede buur geweest zijn? Of uberhaupt dat willen zijn..quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het Europeaanse belang is dat wij kunnen samenleving met de Russische wereld. De Russische wereld gaat niet verdwijnen en heeft gewoon een grote invloed in de wereld. Ik handel liever met ze dan dat ik met ze oorlog voer.
Liever een goede buur dan een verre trans-Atlantische vriend.
De Russen moeten accepteren dat ze geen wereldmacht meer zijn. Net als Frankrijk en UK dat na de oorlog moesten.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het Europeaanse belang is dat wij kunnen samenleving met de Russische wereld. De Russische wereld gaat niet verdwijnen en heeft gewoon een grote invloed in de wereld. Ik handel liever met ze dan dat ik met ze oorlog voer.
Liever een goede buur dan een verre trans-Atlantische vriend.
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
In dit topic op dit forum posten heeft niets met beïnvloeding te maken omdat het maar door een heel beperkt aantal mensen gelezen wordt die zich er verder ook helemaal niet door laten beïnvloeden. Verder hebben deze mensen nauwelijks iets te vertellen in de maatschappij, dus vanuit dat oogpunt is het ook niet de moeite.
Zoals ik al zei: van beïnvloeding hebben jullie bijna net zo weinig verstand als van militaire zaken, zou dat mogelijk zijn.
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zelfs tijdens de soviet periode deden wij zaken met hun. En ook daarna, tot ongeveer 02-2022.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:23 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Je beseft dat de Russen nog nooit een goede buur geweest zijn? Of uberhaupt dat willen zijn..
Op fok? Lijkt me onwaarschijnlijk want het is niet zo n relevant medium, maar vooruit, wie weet.quote:
De banden tussen Europa en Rusland waren best warm toen de geest van Merkel en Sarkozy nog rondwaarde in het Europese denken. Er was prima mee samen te werken. Wij kenden hun gevoeligheden en handelde daar na. Wij hebben de Russen snel economisch en technologisch laten groeien door afname van energie en export van technologie. Ergens is er iets misgegaan. En dat is niet alleen het imperiale denken van ome Vlad.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:23 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Je beseft dat de Russen nog nooit een goede buur geweest zijn? Of uberhaupt dat willen zijn..
Natuurlijk wel, voordat Rusland een teringzooi ging maken in Oekraïne was er namelijk niets aan de hand.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:32 schreef phpmystyle het volgende:
. Ergens is er iets misgegaan. En dat is niet alleen het imperiale denken van ome Vlad.
Zelfs de annexatie van de Krim hebben we door de vingers gezien omdat de handel voor ging.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:39 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, voordat Rusland een teringzooi ging maken in Oekraïne was er namelijk niets aan de hand.
Kun je nagaan hoe makkelijk we in feite voor Rusland waren, maar volgens @phpmystyle ligt het aan Europaquote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zelfs de annexatie van de Krim hebben we door de vingers gezien omdat de handel voor ging.
Daarvoor was er al gezeik hoor... Het leek allemaal wel goed te gaan tussen de Russen en ons.. Maar in werkelijkheid was Putin ons gewoon in slaap aan het sussen; en tegelijkertijd onrust hier veroorzaken door bijvoorbeeld desinformatie te lanceren.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:39 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, voordat Rusland een teringzooi ging maken in Oekraïne was er namelijk niets aan de hand.
Okè, ik zal bijten. Wat is er dan aan Europese zijde misgegaan?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:32 schreef phpmystyle het volgende:
Ergens is er iets misgegaan. En dat is niet alleen het imperiale denken van ome Vlad.
Het betrekken van Oekraïne en Georgië bij de NAVO en de Europese Unie is gewoon een heel gevoelig punt voor Rusland. De NAVO en de Europese Unie hadden nooit de banden moeten aanhalen met Oekraïne en Georgië.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:52 schreef De_engineer het volgende:
[..]
Okè, ik zal bijten. Wat is er dan aan Europese zijde misgegaan?
Het zijn toch echt de Russen geweest die ondanks de ooit acceptabele handelsrelatie met het westen altijd wantrouwen bleven koesteren. Elke uitbreiding van EU of NAVO, waar betrokken landen en organisaties alle recht toe hadden, werd door Rusland persoonlijk opgevat als een bedreiging.
Het was geen hechte vriendschap, maar wel een duurzame vrede. Leg maar eens uit hoe het de schuld van Europa of Oekraïene is dat Rusland die situatie doorbrak.
Alleen heeft Rusland daar 0,0 over te zeggen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:05 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het betrekken van Oekraïne en Georgië bij de NAVO en de Europese Unie is gewoon een heel gevoelig punt voor Rusland. De NAVO en de Europese Unie hadden nooit de banden moeten aanhalen met Oekraïne en Georgië.
Die roep kwam toch echt vanuit de Oekraïnse samenleving. Mede doordat Rusland zich niet gedraagd als een goede buur...quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:05 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het betrekken van Oekraïne en Georgië bij de NAVO en de Europese Unie is gewoon een heel gevoelig punt voor Rusland. De NAVO en de Europese Unie hadden nooit de banden moeten aanhalen met Oekraïne en Georgië.
Rusland was altijd al de beschermheer van Georgië en Oekraïne en heeft naar mijn inziens ook wel wat te zeggen in hoe je je kameraden behandeld. Als dan één van je vrienden vreemdgaat, dan zeg je daar toch wat van?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alleen heeft Rusland daar 0,0 over te zeggen.
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Rusland was altijd al de beschermheer van Georgië en Oekraïne en heeft naar mijn inziens ook wel wat te zeggen in hoe je je kameraden behandeld. Als dan één van je vrienden vreemdgaat, dan zeg je daar toch wat van?
Ja, zelfde als dat je de maffia "beschermgeld" moet betalen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:16 schreef Erno-BE het volgende:
Rusland was altijd al de beschermheer van Georgië en Oekraïne
Ja, en je schiet zijn huis in puin, verkracht zijn vrouw en ontvoert zijn kinderen.. want ja, daar heb je toch wat over te zeggen..quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Rusland was altijd al de beschermheer van Georgië en Oekraïne en heeft naar mijn inziens ook wel wat te zeggen in hoe je je kameraden behandeld. Als dan één van je vrienden vreemdgaat, dan zeg je daar toch wat van?
Je hebt z'n München speech uit 2008 toch wel gehoord?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:46 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Daarvoor was er al gezeik hoor... Het leek allemaal wel goed te gaan tussen de Russen en ons.. Maar in werkelijkheid was Putin ons gewoon in slaap aan het sussen; en tegelijkertijd onrust hier veroorzaken door bijvoorbeeld desinformatie te lanceren.
Dit is wel Olympische klasse mentale gymnastiek zeg.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En Genghis was de beschermheer van China ongetwijfeld.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Klopt, ik verkracht ook regelmatig de vrouwen van mijn vrienden. Zo werkt dat nou eenmaal.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Rusland beschermde Oekraine en Georgie tegen Rusland, niemand anders was namelijk van plan die landen aan te vallen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
2007 bedoel je.. Maar wat heeft dat van doen met mijn verhaal? Er was (voor het gevoel van de meeste mensen) geen directe dreiging voor Europa/het westen. Natuurlijk gebeurde er van alles en nog wat, maar voor de gewone mens niet echt zichtbaar of beter gezegd, de westerse bevolking had er geen oog voor..quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je hebt z'n München speech uit 2008 toch wel gehoord?
Volgens mij is dit erg naïef gedacht. Het is een feit dat de Russen betaalden om wat stickers te plakken.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
In dit topic op dit forum posten heeft niets met beïnvloeding te maken omdat het maar door een heel beperkt aantal mensen gelezen wordt die zich er verder ook helemaal niet door laten beïnvloeden. Verder hebben deze mensen nauwelijks iets te vertellen in de maatschappij, dus vanuit dat oogpunt is het ook niet de moeite.
Zoals ik al zei: van beïnvloeding hebben jullie bijna net zo weinig verstand als van militaire zaken, zou dat mogelijk zijn.
Het is misgegaan doordat de Russen een oorlog gestart zijn.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De banden tussen Europa en Rusland waren best warm toen de geest van Merkel en Sarkozy nog rondwaarde in het Europese denken. Er was prima mee samen te werken. Wij kenden hun gevoeligheden en handelde daar na. Wij hebben de Russen snel economisch en technologisch laten groeien door afname van energie en export van technologie. Ergens is er iets misgegaan. En dat is niet alleen het imperiale denken van ome Vlad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |