abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 mei 2025 @ 12:00:29 #151
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217653102
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Komt door de eenzijdige stroom van nieuws en de bijpassende beeldvorming.
Wordt het echte verhaal laten zien, is dit totaal anders.
Welke zijde dan?
https://www.telegraaf.nl/tag/isra%C3%ABl
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_217653103
quote:

[..]
Op een gegeven moment wordt het wel tijd dat men stopt met verschuilen achter een vermeende bevooroordeling van 'de media'.
Incelfrikandel
pi_217653107
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:55 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Waarom zou het relevant moeten zijn voor het stemhokje?
Omdat je dan werkelijk iets kan veranderen? bijv stemmen op een partij, of persoon die kritisch is op Israel.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 12:02:03 #154
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217653122
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom? zelfs in Amerika zie je al jaren die verandering. Maar zolang de meerderheid het niet belangrijk genoeg vindt om mee te nemen in het stemhokje, is het irrelevant.
Hoezo, de huidige politici nemen hun achterban wel degelijk mee in beleid.

Zeker in de permanente campagnemodus van Kermiskabinet-1
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_217653136
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Omdat je dan werkelijk iets kan veranderen? bijv stemmen op een partij, of persoon die kritisch is op Israel.
Je ziet dat een CDA in feite meebeweegt met wat de achterban vindt, die partij is aardig gedraaid de afgelopen maanden.
Incelfrikandel
pi_217653141
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:02 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Hoezo, de huidige politici nemen hun achterban wel degelijk mee in beleid.

Zeker in de permanente campagnemodus van Kermiskabinet-1
Ja? denk je? ik denk dat over 10 jaar er definitief nieuwe bewoners in Gaza wonen, en de WestBank Judea en Samaria is geworden. VS steunt Israel nog steeds nagenoeg zonder restricties, EU denkt nog steeds: het zal wel, andere Arabische landen laten de Palestijnen nog steeds in de steek.

Duurt nog even. Maar vast weddenschap? :)
pi_217653145
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:53 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ja eens hoor, mede door de manier waarop China de pers in toom houdt is het een stuk moeilijker om informatie te vergaren dan in Gaza.

Al kan iedereen zien dat er wel veel wijst in de richting van genocide in China, en wederom etnische zuivering.
Ja maar mijn bedoeling is in elk geval niet het leed van de Oeigoeren te ontkennen. Ik zeg dat we alleen over dat leed weten door dezelfde organisaties die Gaza als genocide aanduiden. Bij de Oeigoeren houden diezelfde organisaties een iets grotere slag om de arm. Volgens mij is ook lang niet zo duidelijk om hoeveel doden het daar bijvoorbeeld zou gaan.
In elk geval is het wel heel typisch om in een ver weg conflict tussen China en de Oeigoeren waar weinig informatie is heel erg aan te nemen dat de VN en Amnesty en Human Rights watch precies de waarheid vertellen. Terwijl dezelfde organisaties in Israel maar wat bij elkaar zouden liegen voor hun donors. Helemaal waar zal het trouwens niet zijn dat het moeilijker is informatie te verzamelen, voor zover ik weet zijn er meer journalisten dood rondom het Gaza conflict dan in China.
Etnische zuivering zal het zeker zijn voor de Oeigoeren, dat is hoe China rolt jammer genoeg. Daar mogen we wat mij betreft zeker diplomatiek dingen over zeggen. In elk geval is het heel typisch dat China zich in moet houden richting Oeigoeren maar dat Israel dat niet hoeft richting Palestijnen.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 12:04:52 #158
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217653149
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja? denk je? ik denk dat over 10 jaar er definitief nieuwe bewoners in Gaza wonen, en de WestBank Judea en Samaria is geworden. VS steunt Israel nog steeds nagenoeg zonder restricties, EU denkt nog steeds: het zal wel, andere Arabische landen laten de Palestijnen nog steeds in de steek.

Duurt nog even. Maar vast weddenschap? :)
Oh dat denk ik ook hoor
pi_217653150
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:04 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Oh dat denk ik ook hoor
Haha nou dan.
pi_217653489
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Whatabout en zand in de ogen proberen te strooien.

1/3 was veiligheidstroep volgens jou op 7 oktober en daarmee zeg je eigenlijk dat het 'gelegitimeerde' doelwitten waren en probeer je de beestachtige aanvallen goed te praten.

Volgens mij realiseer jij je niet hoe intens ziek het is wat je allemaal typt.
Wikipedia.

Is Wikipedia volgens jou ook ziek?

En ik ben een beetje klaar met mensen die net doen alsof ze oktober 7 super erg vonden vanwege de burgerdoden, terwijl de etnische zuivering van vandaag niet heel belangrijk is.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 12:54:18 #161
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217653574
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Damn.
SGP, wat een ranzige vieze kutpartij.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217653627
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Je ziet bij de drie christelijke partijen waar ze op de religekkiesschaal staan.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 13:03:17 #163
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217653675
quote:

[..]
Correct.

De eenzijdige, selectieve berichtgeving die pro-Palestijnen is en anti-Israël is wakkert deze sentimenten aan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wikipedia.

Is Wikipedia volgens jou ook ziek?

En ik ben een beetje klaar met mensen die net doen alsof ze oktober 7 super erg vonden vanwege de burgerdoden, terwijl de etnische zuivering van vandaag niet heel belangrijk is.
De aanslagen van 7 oktober was erg vanwege de intentie en de bruutheid van het terreur.

Palestijnse terroristen die met bodycams op, doelbewust van Israelisch dorp naar Israelisch dorp trekken om Israëliërs/Joden op de meest brute manieren om het leven te brengen. Dit onder luidt toejuichen van "onschuldige" Palestijnse burgers.
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Afgaande op die statistiek zit het probleem vooral bij de links en progressieve partijen.

Maar wat wisten we natuurlijk al langer, het gedachtegoed binnen die contreien is door en door verrot. Het is een en al kosmopolitische drek met progressieve identiteitspolitiek, Israël-haat, Islamofilie en progressieve identiteitspolitiek.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217653757
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

De eenzijdige, selectieve berichtgeving die pro-Palestijnen is en anti-Israël is wakkert deze sentimenten aan.
[..]
De aanslagen van 7 oktober was erg vanwege de intentie en de bruutheid van het terreur.

Palestijnse terroristen die met bodycams op, doelbewust van Israelisch dorp naar Israelisch dorp trekken om Israëliërs/Joden op de meest brute manieren om het leven te brengen. Dit onder luidt toejuichen van "onschuldige" Palestijnse burgers.
[..]
Afgaande op die statistiek zit het probleem vooral bij de links en progressieve partijen.

Maar wat wisten we natuurlijk al langer, het gedachtegoed binnen die contreien is door en door verrot. Het is een en al kosmopolitische drek met progressieve identiteitspolitiek, Israël-haat, Islamofilie en progressieve identiteitspolitiek.
Over 40 jaar zal men zeggen dat deze oorlog het einde van Israël inzette en de SGP stemmer zal er niks aan veranderen. Het land is volledig afhankelijk van Amerikaanse hulp en Trump is net militair verslagen en heeft gekozen voor Arabische vrienden.

Zal wel even wennen worden voor Israëliërs om naast voormalig Gazanen in de sociale huur te moeten hier.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 13:23:22 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217653839
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Is dat zo? Toen Saoedi-Arabië Jemen helemaal de moeder bombardeerde was de houding van de Nederlandse regering precies zoals een demonstrant dat wenst? Nigga, please.
Amnesty was er bijvoorbeeld niet heel ontevreden over
https://www.amnesty.nl/jaarverslag/jaarverslag2016/saudi-arabie
pi_217653906
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Amnesty was er bijvoorbeeld niet heel ontevreden over
https://www.amnesty.nl/jaarverslag/jaarverslag2016/saudi-arabie
Waarom ook telkens naar iets anders wijzen. Ik zeg bijvoorbeeld al lang dat we Saudi Arabie niet als bondgenoot moeten zien maar dat we liever de banden met Iran kunnen aanhalen. Het westen heeft de winnaars in die regio gekozen. Maar Iran is toch een vooruitstrevender land voor een groot deel dan de Qatars en S-A's van deze wereld. De Qatars en S-A's hebben in elk geval geen probleem om in onze moskeeen conservatief gedachtegoed te verspreiden of om anti-westers terrorisme te financieren.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 14:07:54 #167
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217654238
quote:
Gaat om de inhoud he, wat jij doet is de link sturen met alle berichten.

Wat probeer je hiermee? Je gram te halen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 16 mei 2025 @ 14:10:44 #168
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217654252
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Op een gegeven moment wordt het wel tijd dat men stopt met verschuilen achter een vermeende bevooroordeling van 'de media'.
Hoezo als dat het enige is wat men te zien krijgt op de journaals?
1947-2016
pi_217654284
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 14:21:08 #170
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217654313
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom ook telkens naar iets anders wijzen. Ik zeg bijvoorbeeld al lang dat we Saudi Arabie niet als bondgenoot moeten zien maar dat we liever de banden met Iran kunnen aanhalen. Het westen heeft de winnaars in die regio gekozen. Maar Iran is toch een vooruitstrevender land voor een groot deel dan de Qatars en S-A's van deze wereld. De Qatars en S-A's hebben in elk geval geen probleem om in onze moskeeen conservatief gedachtegoed te verspreiden of om anti-westers terrorisme te financieren.
De jonge bevolking ja, niet de ayatola's en hun aanhang.

Verder moet je je mond houden met 'telkens naar iets anders wijzen', de whataboutisms zijn hier niet uit de lucht te slaan en het barbaarse terrorisme van hamas wordt gewoon goedgepraat, waaronder door jou. Openlijk.

:r
1947-2016
pi_217654318
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoezo als dat het enige is wat men te zien krijgt op de journaals?
Zelfs als dat zo zou zijn: er zijn maar weinig mensen die alleen journaals kijken, zo kom je niet op 67%.
Incelfrikandel
pi_217654350
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 13:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

[..]

[..]

Waarom frame je Israël-haat als iets puur links? Er zijn in Amerika bijvoorbeeld ook steeds meer conservatieven met een groot platform zoals Candace Owens die zich uitspreken tegen Israël. Thierry Baudet is ook kritisch.

Je hoeft niet links of rechts te zijn om je uit te spreken tegen onrecht.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 14:31:58 #173
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217654404
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:25 schreef Nexum het volgende:

[..]
Waarom frame je Israël-haat als iets puur links? Er zijn in Amerika bijvoorbeeld ook steeds meer conservatieven met een groot platform zoals Candace Owens die zich uitspreken tegen Israël. Thierry Baudet is ook kritisch.

Daar heb je helemaal gelijk in, dat sentiment is ook groeiende bij een deel van conservatief rechts (woke rechts) en het meest zorgwekkende is nog wel dat zij veel openlijker antisemitisch zijn (zoals bijvoorbeeld Candace Owens) dan de norm is aan de andere kant van het politieke spectrum. Ik heb mij daar ook al een aantal keer tegen uit gesproken.

Maar we hebben het hier niet over de VS, maar over een peiling van de Nederlandse samenleving, en dit sentiment leeft hier gelukkig nog niet zo bij conservatief rechts. In Nederland zien we vooral de red–green alliance die zich drukmaakt over Israël. Kortom, een coalitie van een deel van (progressief) links en moslims.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217654419
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:25 schreef Nexum het volgende:

[..]

Hij lult altijd maar wat weg. Van Baudet verbaasde het me trouwens wel hoor. Die was heel fel in het debat in de tweede kamer. Sowieso gaat het niet om Israel haat, maar om mensen die geïnformeerd zijn en niet van genocide houden. We kunnen in dit topic toch precies zien dat alleen de totale wappies nog Israel steunen. Nog gekker dan Baudet blijkbaar. _O-

Bekijk deze YouTube-video
_O-
pi_217654436
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 14:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
We kunnen in dit topic toch precies zien dat alleen de totale wappies nog Israel steunen.
Dat is ook weer wat vergezocht.
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')