Dat is wel heel erg weinig ja. Ik denk dat ze in Malta, Azerbeidzjan, Cyprus en Israël nu wel notities aan met maken in welke landen het makkelijk scoren is.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
25.000 stemmen in een semi is wel bizar weinig eigenlijk. Geen wonder dat Cyprus in Oost-Europa aan het klooien was met simkaarten.
Ik bedoel, als je 20x stemt op je favoriet is dat al 0,1% van het resultaat. Er zijn polls op FOK waar je stem minder zwaar meeweegt.
Oh ja hoor, daar gaan we weer. Antisemitisme, natuurlijk. Al die Israëli's die weinig hebben met het regime van Netanyahu zijn zeker ook allemaal antisemiet?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De deelname van Israel werkt bij bepaald volk als rode lap op een stier.
Daarom maar Israel weghalen ipv dat volk verbannen?
Lijkt me niet de juiste oplossing. Maar zo kennen we de 'a-politieke' terreur wel weer. Altijd maar wijzen naar Israel ipv wijzen naar de juiste kant.
Antisemitisme in optima forma.
Naar de 'juiste kant' ook nog. Zo zo.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lijkt me niet de juiste oplossing. Maar zo kennen we de 'a-politieke' terreur wel weer. Altijd maar wijzen naar Israel ipv wijzen naar de juiste kant.
zucht.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat we volgend jaar in elk geval een nieuw stemsyteem hebben. Want dit lokt natuurlijk allerlei “Bankzitters naar de Top 2000 stemmen” acties uit.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg weinig ja. Ik denk dat ze in Malta, Azerbeidzjan, Cyprus en Israël nu wel notities aan met maken in welke landen het makkelijk scoren is.
Dat mag je wel hopen ja. Anders speel je de usual suspects wel in de kaart. En best kans dat er een organisatie is die nu denkt 'oh, dan kunnen wij het weleens proberen.'quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik neem aan dat we volgend jaar in elk geval een nieuw stemsyteem hebben. Want dit lokt natuurlijk allerlei “Bankzitters naar de Top 2000 stemmen” acties uit.
Ja, dat geheel europe en australie de nummers voor het eerst echt horen op het songfestival. Dan heb je dat bookmakers geneuzel ook niet en dat je al ongeveer kan raden wie gaat winnen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:52 schreef Maerwynn het volgende:
Ik vind dat elk land dat zich in een actieve oorlog bevindt niet mee zou mogen doen op het ESF om te voorkomen dat het stemmen een politiek spel wordt. Dus zowel Oekraïne als Israël zouden uitgesloten moeten zijn van deelname totdat er weer "vrede"is in het land. Mensen kunnen zich nou eenmaal niet gedragen en inmenging van trollenlegers in televoting is ook niet te voorkomen.
Ook denk ik dat het in het voordeel van het festival zou zijn als ze in de maanden vooraf de promotie van de nummers in de studio versie zouden verminderen. Dit geeft namelijk een vertekend beeld bij de live versies van de uitzendingen zelf. Wat ook weer flinke invloed heeft op de algehele stemming.
Het mag allemaal wat meer back to the roots. Minder props, promo's, politiek. Maar dat is mijn mening
Jij wilt dat iedereen in een jaren 60 bubbel duikt, zonder internet, zonder zenders van de hele wereld op je tv of laptop te kunnen zien? Zie je het echt gebeuren?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:10 schreef Kinga het volgende:
[..]
Ja, dat geheel europe en australie de nummers voor het eerst echt horen op het songfestival. Dan heb je dat bookmakers geneuzel ook niet en dat je al ongeveer kan raden wie gaat winnen.
Ik vind het wel knap dat bij Sanremo altijd wel zo lukt, met weinig tot geen lekken.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:28 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Jij wilt dat iedereen in een jaren 60 bubbel duikt, zonder internet, zonder zenders van de hele wereld op je tv of laptop te kunnen zien? Zie je het echt gebeuren?
Bron: Eurovisionfunquote:Greek Government Spokesperson on Israel’s Win in the Televote: “We’re Not Going to Audit How People Voted”
Greek government spokesperson Pavlos Marinakis was asked today to comment on the results of Eurovision 2025 and the recent statement by Minister of Health Adonis Georgiadis, who said that “Israel is going through difficult times.”
Despite many public broadcasters and politicians across Europe questioning the results of the televote — which saw Israel claim first place — the Greek government spokesperson Pavlos Marinakis expressed support, showing no intention of disputing the outcome. This stance may also reflect the position of ERT (the Greek national broadcaster), which falls under his political authority.
While not directly contradicting the Health Minister, Marinakis maintained a low profile and interpreted the Eurovision results through a musical rather than a political lens.
“Eurovision is a music competition. Artists and songs participate. The public and juries vote based on their own criteria. And indeed, the European public placed Israel first, according to how each individual chose to vote.”
He went on to reiterate the Greek government’s consistent support for Israel, reminding the public of the reasons the war in Gaza began.
“We’re not going to audit how people voted. We’ve made our position on the Middle East clear. We have a long-standing alliance with Israel, which — by Hamas and not by the Palestinian people — suffered an unprecedented and unjust attack. Even babies were taken hostage, and that’s how it all started.”
Regarding Minister Georgiadis’s comment that most countries’ juries are left-leaning and therefore didn’t vote for Israel, Marinakis distanced himself, saying:
“The juries awarded points based on their own criteria. This is not a process in which countries are judged based on political or geopolitical moves.”
It’s worth noting that Health Minister Adonis Georgiadis, following the Eurovision 2025 grand final, posted on social media:
“Across Europe, the public chose Israel as their top preference, and the artistic juries — always left-leaning, everywhere and here too — ranked it very low (we placed it unacceptably low). A complete divide between the public and the juries. Kudos to the people who were not swayed by leftist propaganda and supported the great Western democracy of the Middle East during these difficult times and in this contest.”
Die zijn bang dat ze niet meer de standaard 12 punten krijgen van Cyprus.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:54 schreef Fred_B het volgende:
De Europese eenheid begint nu ook op het ESF onder druk te staan. Griekenland geeft een krachtig signaal af achter Israël te staan:
[..]
Bron: Eurovisionfun
Deze politicus geeft precies aan wat het probleem is als zijn soort lui zich met Eurovisie gaan bemoeien: hij heeft het helemaal niet over het liedje. Alleen maar over het land.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:54 schreef Fred_B het volgende:
De Europese eenheid begint nu ook op het ESF onder druk te staan. Griekenland geeft een krachtig signaal af achter Israël te staan:
[..]
Bron: Eurovisionfun
quote:“Across Europe, the public chose Israel as their top preference, and the artistic juries — always left-leaning, everywhere and here too — ranked it very low (we placed it unacceptably low). A complete divide between the public and the juries. Kudos to the people who were not swayed by leftist propaganda and supported the great Western democracy of the Middle East during these difficult times and in this contest.”
Bij dat soort figuren werkt propaganda ook altijd maar één kant op he. Die voorstemmers zijn uiteraard niet massaal gezwicht voor rechtse propaganda. Echt niet hoor.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:55 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Deze politicus geeft precies aan wat het probleem is als zijn soort lui zich met Eurovisie gaan bemoeien: hij heeft het helemaal niet over het liedje. Alleen maar over het land.
[..]
Volgens Wilders (en co) bestaat er dus een linkse en rechtse voorkeur voor muziek. En het festival is niet politiek.quote:
Gaat het daar zo slecht aan toe? Ik vind het persoonlijk wel een fijne website. Vaak beter dan de Wiwi's.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:12 schreef Greys het volgende:
Ik heb geen idee wat er allemaal aan de hand is bij Eurovoix maar ik zie meerdere mensen vertrekken en gezien de reactie van Gabe is dat geen toeval. Want Dan reageert daar weer op met 'it does indeed'.
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Ik heb geen idee of het er daar slecht aan toe gaat, vandaar m'n 'Ik heb geen idee wat er aan de hand is' aan het begin van m'n post.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:43 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Gaat het daar zo slecht aan toe? Ik vind het persoonlijk wel een fijne website. Vaak beter dan de Wiwi's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |