abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217696646
Nooit mochten we deze aantallen weten om manipulatie te voorkomen, maar nu worden ze gewoon hup gedeeld. :D
  dinsdag 20 mei 2025 @ 12:16:52 #127
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217696674
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 12:10 schreef Fred_B het volgende:

[..]
25.000 stemmen in een semi is wel bizar weinig eigenlijk. Geen wonder dat Cyprus in Oost-Europa aan het klooien was met simkaarten.

Ik bedoel, als je 20x stemt op je favoriet is dat al 0,1% van het resultaat. Er zijn polls op FOK waar je stem minder zwaar meeweegt.
Dat is wel heel erg weinig ja. Ik denk dat ze in Malta, Azerbeidzjan, Cyprus en Israël nu wel notities aan met maken in welke landen het makkelijk scoren is.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_217696727
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 11:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De deelname van Israel werkt bij bepaald volk als rode lap op een stier.
Daarom maar Israel weghalen ipv dat volk verbannen?

Lijkt me niet de juiste oplossing. Maar zo kennen we de 'a-politieke' terreur wel weer. Altijd maar wijzen naar Israel ipv wijzen naar de juiste kant.

Antisemitisme in optima forma.
Oh ja hoor, daar gaan we weer. Antisemitisme, natuurlijk. Al die Israëli's die weinig hebben met het regime van Netanyahu zijn zeker ook allemaal antisemiet?
pi_217696762
quote:

[..]

Lijkt me niet de juiste oplossing. Maar zo kennen we de 'a-politieke' terreur wel weer. Altijd maar wijzen naar Israel ipv wijzen naar de juiste kant.

Naar de 'juiste kant' ook nog. Zo zo.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_217696791
quote:

[..]

zucht.
pi_217696848
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 12:16 schreef Redefine het volgende:

[..]
Dat is wel heel erg weinig ja. Ik denk dat ze in Malta, Azerbeidzjan, Cyprus en Israël nu wel notities aan met maken in welke landen het makkelijk scoren is.
Ik neem aan dat we volgend jaar in elk geval een nieuw stemsyteem hebben. Want dit lokt natuurlijk allerlei “Bankzitters naar de Top 2000 stemmen” acties uit.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 13:34:22 #132
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217697458
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 12:34 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik neem aan dat we volgend jaar in elk geval een nieuw stemsyteem hebben. Want dit lokt natuurlijk allerlei “Bankzitters naar de Top 2000 stemmen” acties uit.
Dat mag je wel hopen ja. Anders speel je de usual suspects wel in de kaart. En best kans dat er een organisatie is die nu denkt 'oh, dan kunnen wij het weleens proberen.'
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 17:10:16 #133
130755 Kinga
versier hier
pi_217699563
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 11:52 schreef Maerwynn het volgende:
Ik vind dat elk land dat zich in een actieve oorlog bevindt niet mee zou mogen doen op het ESF om te voorkomen dat het stemmen een politiek spel wordt. Dus zowel Oekraïne als Israël zouden uitgesloten moeten zijn van deelname totdat er weer "vrede"is in het land. Mensen kunnen zich nou eenmaal niet gedragen en inmenging van trollenlegers in televoting is ook niet te voorkomen.

Ook denk ik dat het in het voordeel van het festival zou zijn als ze in de maanden vooraf de promotie van de nummers in de studio versie zouden verminderen. Dit geeft namelijk een vertekend beeld bij de live versies van de uitzendingen zelf. Wat ook weer flinke invloed heeft op de algehele stemming.

Het mag allemaal wat meer back to the roots. Minder props, promo's, politiek. Maar dat is mijn mening
Ja, dat geheel europe en australie de nummers voor het eerst echt horen op het songfestival. Dan heb je dat bookmakers geneuzel ook niet en dat je al ongeveer kan raden wie gaat winnen.
pi_217699714
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:10 schreef Kinga het volgende:

[..]
Ja, dat geheel europe en australie de nummers voor het eerst echt horen op het songfestival. Dan heb je dat bookmakers geneuzel ook niet en dat je al ongeveer kan raden wie gaat winnen.
Jij wilt dat iedereen in een jaren 60 bubbel duikt, zonder internet, zonder zenders van de hele wereld op je tv of laptop te kunnen zien? Zie je het echt gebeuren?
  ESF Reporter dinsdag 20 mei 2025 @ 17:48:38 #135
87554 Cee
Welluk?
pi_217699922
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:28 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Jij wilt dat iedereen in een jaren 60 bubbel duikt, zonder internet, zonder zenders van de hele wereld op je tv of laptop te kunnen zien? Zie je het echt gebeuren?
Ik vind het wel knap dat bij Sanremo altijd wel zo lukt, met weinig tot geen lekken.
Maar dat is natuurlijk beperkt tot 1 omroep en er zijn wel heel veel mensen mee gemoeid, maar nog altijd een stuk minder dan hij ESF.
Ergens zou het wel mooi zijn als het mogelijk was.

Alleen dan heb je geen national finals en preparties en voorpret. ;(
  dinsdag 20 mei 2025 @ 18:27:27 #136
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217700260
twitter
pi_217700575
De Europese eenheid begint nu ook op het ESF onder druk te staan. Griekenland geeft een krachtig signaal af achter Israël te staan:

quote:
Greek Government Spokesperson on Israel’s Win in the Televote: “We’re Not Going to Audit How People Voted”

Greek government spokesperson Pavlos Marinakis was asked today to comment on the results of Eurovision 2025 and the recent statement by Minister of Health Adonis Georgiadis, who said that “Israel is going through difficult times.”

Despite many public broadcasters and politicians across Europe questioning the results of the televote — which saw Israel claim first place — the Greek government spokesperson Pavlos Marinakis expressed support, showing no intention of disputing the outcome. This stance may also reflect the position of ERT (the Greek national broadcaster), which falls under his political authority.

While not directly contradicting the Health Minister, Marinakis maintained a low profile and interpreted the Eurovision results through a musical rather than a political lens.

“Eurovision is a music competition. Artists and songs participate. The public and juries vote based on their own criteria. And indeed, the European public placed Israel first, according to how each individual chose to vote.”

He went on to reiterate the Greek government’s consistent support for Israel, reminding the public of the reasons the war in Gaza began.

“We’re not going to audit how people voted. We’ve made our position on the Middle East clear. We have a long-standing alliance with Israel, which — by Hamas and not by the Palestinian people — suffered an unprecedented and unjust attack. Even babies were taken hostage, and that’s how it all started.”

Regarding Minister Georgiadis’s comment that most countries’ juries are left-leaning and therefore didn’t vote for Israel, Marinakis distanced himself, saying:

“The juries awarded points based on their own criteria. This is not a process in which countries are judged based on political or geopolitical moves.”

It’s worth noting that Health Minister Adonis Georgiadis, following the Eurovision 2025 grand final, posted on social media:

“Across Europe, the public chose Israel as their top preference, and the artistic juries — always left-leaning, everywhere and here too — ranked it very low (we placed it unacceptably low). A complete divide between the public and the juries. Kudos to the people who were not swayed by leftist propaganda and supported the great Western democracy of the Middle East during these difficult times and in this contest.”
Bron: Eurovisionfun
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator dinsdag 20 mei 2025 @ 19:01:48 #138
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217700689
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 18:54 schreef Fred_B het volgende:
De Europese eenheid begint nu ook op het ESF onder druk te staan. Griekenland geeft een krachtig signaal af achter Israël te staan:
[..]
Die zijn bang dat ze niet meer de standaard 12 punten krijgen van Cyprus.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 20 mei 2025 @ 19:29:14 #139
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_217701118
What the hell is happening during the postcards?

Bekijk deze YouTube-video
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_217701386
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 18:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Deze politicus geeft precies aan wat het probleem is als zijn soort lui zich met Eurovisie gaan bemoeien: hij heeft het helemaal niet over het liedje. Alleen maar over het land.

quote:
“Across Europe, the public chose Israel as their top preference, and the artistic juries — always left-leaning, everywhere and here too — ranked it very low (we placed it unacceptably low). A complete divide between the public and the juries. Kudos to the people who were not swayed by leftist propaganda and supported the great Western democracy of the Middle East during these difficult times and in this contest.”
pi_217701492
In Nederland heb je ook zo’n gast

twitter
C’est Davie :o)
  dinsdag 20 mei 2025 @ 20:07:11 #142
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217701521
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 19:55 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Deze politicus geeft precies aan wat het probleem is als zijn soort lui zich met Eurovisie gaan bemoeien: hij heeft het helemaal niet over het liedje. Alleen maar over het land.
[..]

Bij dat soort figuren werkt propaganda ook altijd maar één kant op he. Die voorstemmers zijn uiteraard niet massaal gezwicht voor rechtse propaganda. Echt niet hoor.
pi_217701770
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 20:05 schreef Dave het volgende:
In Nederland heb je ook zo’n gast

[ x ]
Volgens Wilders (en co) bestaat er dus een linkse en rechtse voorkeur voor muziek. En het festival is niet politiek.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 20:38:37 #144
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217701945
twitter
pi_217702068

Dit is altijd leuk om te zien :)
pi_217702496
Van YouTube over overheidsagentschap tot ambassades: zo voerde Israël actief campagne voor Yuval Raphael

Zowel via het Israeli Government Advertising Agency, via de officiële socialemediakanalen van de staat als via verschillende ambassades heeft Israël een gecoördineerde campagne gevoerd om bij de televoting te stemmen voor Yuval Raphael op het Songfestival. De checkredactie van VRT NWS zet alles op een rijtje.

Oostenrijk won dan wel het Eurovisiesongfestival, achteraf gaat het alleen maar over het resultaat van Israël. Het land kreeg 297 punten van de publieksjury’s in Europa en werd zo tweede.

De Israëlische inzending voor het Eurovisiesongfestival slaagde er in om in liefst 13 landen een maximumscore via televoting te halen. Ook van het Belgische publiek kreeg Israël 12 punten. Onder anderen VRT NWS-Songfestivalkenner Gianni Paelinck keek voor dat resultaat naar de campagne die de Israëlische overheid zou gevoerd hebben op sociale media.

Hoe doorslaggevend deze campagne in het resultaat was, valt niet met zekerheid te zeggen. Reclame maken voor een inzending of 20 keer stemmen, is ook niet tegen de regels van het Songfestival. Het is wel opvallend dat een agentschap van de Israëlische overheid actief reclame maakte voor de Israëlische inzending en daarbij onder andere gebruik maakte van officiële profielen op sociale media.

Aanmoedigen om 20 keer te stemmen
Ongeveer een maand geleden werd een youtubekanaal met de naam “Vote #04 New Day Will Rise“ aangemaakt. Het account staat vermeld als afkomstig uit Israël. De 89 video’s die het kanaal heeft, werden allemaal tussen 6 en 16 mei aangemaakt en werden al 8,3 miljoen keer bekeken.

Op het kanaal roept Raphael in verschillende talen, van Maltees tot Fins, Europese kijkers op voor haar te stemmen. De video waarin Raphael Belgen oproept voor haar te stemmen was op het moment van schrijven 120.000 keer bekeken. Telkens wordt uitdrukkelijk vermeld dat iedereen 20 keer kan stemmen.

Op 6 mei verschenen video’s die zich specifiek richtten op het publiek in landen die op 15 mei in dezelfde halve finale als Israël optraden, en dus konden stemmen. Op 16 mei, een dag voor de finale, werd het publiek in alle stemgerechtigde landen opgeroepen te stemmen.

Bekijk de video van Raphael gericht op Nederlandstaligen:

Officiële kanalen
Het youtubekanaal zelf is geen officieel kanaal van de Israëlische overheid, maar volgens het Centrum voor advertentietransparantie van Google worden de video’s wel als betaalde advertenties verspreid door het Israeli Government Advertising Agency. Het agentschap is een geverifieerde adverteerder bij Google.

"Goed Songfestivalnummer, maar nog betere campagne": hoe Israël ondanks controverse toch meeste stemmen kreeg van de kijker

Het agentschap omschrijft zich als “een communicatiegroep voor diverse overheidsdiensten, ondernemingen, overheidsbedrijven en beursgenoteerde bedrijven.”

Volgens de advertentiebibliotheek van Google heeft het agentschap al voor zo’n 5.000 advertenties betaald, waarin steeds de positie van de Israëlische overheid verdedigd wordt. Dat gaat over de oorlog in Gaza, maar dus ook over het Eurovisiesongfestival.

Naast betaalde advertenties deelden officiële socialemediakanalen van de staat Israël de oproep om 20 keer te stemmen, op onder andere Instagram, TikTok en X. Ook de Israëlische ambassades van Israël in verschillende landen riepen op om te stemmen op Yuval Raphael. De Israëlische ambassade in België deelde zowel in het Frans als het Nederlands een oproep op X.

Niet het enige land
De Israëlische inzending was niet de enige waarvoor dit jaar op sociale media reclame te vinden was. Advertenties voor de Maltese Miriana Conte zijn zowel bij Google als Meta in de advertentiebibliotheek te vinden, betaald door de Maltese openbare omroep. Ook van andere inzendingen uit bijvoorbeeld Frankrijk, Italië of Oostenrijk vinden we advertenties terug.

Die advertenties lijken geen deel van een gecoördineerde advertentiecampagne, waarbij overheidskanalen worden ingeschakeld, zoals bij Israël het geval is. Het gaat hier eerder om reclame door de publieke omroep van het land of de platenmaatschappij van de artiest.

https://www.vrt.be/vrtnws(...)rovisiesongfestival/
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 mei 2025 @ 14:12:50 #147
163650 Greys
pi_217707947
Ik heb geen idee wat er allemaal aan de hand is bij Eurovoix maar ik zie meerdere mensen vertrekken en gezien de reactie van Gabe is dat geen toeval. Want Dan reageert daar weer op met 'it does indeed'.

twitter

twitter

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217708276
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 14:12 schreef Greys het volgende:
Ik heb geen idee wat er allemaal aan de hand is bij Eurovoix maar ik zie meerdere mensen vertrekken en gezien de reactie van Gabe is dat geen toeval. Want Dan reageert daar weer op met 'it does indeed'.

[ x ]

[ x ]

[ x ]
Gaat het daar zo slecht aan toe? Ik vind het persoonlijk wel een fijne website. Vaak beter dan de Wiwi's.
pi_217709228
Ik ben toch nieuwsgierig hoe het met Celine Dion zat. Stond ze echt niet op de planning of moest ze last minute afzeggen?

(Geen idee of dit het juiste topic is. Ik ben het overzicht een beetje kwijt :s) )
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 mei 2025 @ 16:44:12 #150
163650 Greys
pi_217709248
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 14:43 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Gaat het daar zo slecht aan toe? Ik vind het persoonlijk wel een fijne website. Vaak beter dan de Wiwi's.
Ik heb geen idee of het er daar slecht aan toe gaat, vandaar m'n 'Ik heb geen idee wat er aan de hand is' aan het begin van m'n post. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')