abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217616392
Uw onmisbare rubriek met deskundige inzichten in de meest bijzondere inzendingen van dit jaar *O*
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217616396
IJSLAND

-Nou als die geen ADHD hebben, dan weet ik het niet meer.
Ze hebben in heel Reykjavik en omstreken een bibliotheekverbod.
-In de stiltecoupé zullen ze ook wel niet welkom zijn.
Ze hebben in IJsland geen treinen, dus dat scheelt.
-Oh, geen wonder dat die twee het spoor bijster zijn dan.

Eén van die twee heeft een achter die zonnebril één of andere jampotbril verstopt, dan is dit toch wat hipper.
-Het is buiten in IJsland -10, net als zijn sterkte?
Ja, hij heeft niet alleen in zijn huis dubbele beglazing.
-Ik ben dol op dubbele beglazing, vooral gevuld met Cognac, dat wel.

Het liedje gaat over roeien.
-Zijn ze met de roeiboot van IJsland naar Basel gekomen?
Dat kan wel, eerst over de Noordzee en dan de Rijn afvaren.
-Onderweg Wijk Bij Duurstede platbranden, gewoon omdat het kan.
De 3JS gingen ook ooit over de Rijn met een boot van Volendam naar Düsseldorf.
-Dan hebben we een meteen nog een overeenkomst, want deze heren gaan net zo goed scoren als die Kwakman en co.
Misschien kunnen deze Kwik en Kwek met Kwakman een keer een plaat opnemen.
-Dan kunnen ze namens Duckstad naar het Songfestival!

Leuke taal is dat wel, dat IJslands, of IJs, wat is het eigenlijk?
-Dat weet ik niet, maar dit is sowieso een Zuid-Reykjaviks dialect.
Dat is absoluut waar. Er zit ook wel een vleugje Akranes door.
-Ja, die diepe O-klank komt uit die regio.
Moeten we niet iets over het liedje zeggen, in plaats van dit geleuter?
-Ik heb er nu 30 seconden van gehoord, en daar wilde ik het eigenlijk bij laten.
pi_217616402
ESTLAND

Ze weten tegenwoordig van gekkigheid niet wat ze moeten verzinnen. Waar is de tijd van Vicky Léandros en Lenny Kuhr gebleven?

Het is een vriend van Käärijä en onze eigen Joost Klein.
-Nou, op dat plaatje met die drie drakenkoppen is dit dan wel die rechtse die niet helemaal goed is. Die op Prinses Ariane lijkt zeg maar.

Man, dat kan je toch niet zeggen!
-Maar het is wel zo. Volgens mij had Maxima na twee keer genoeg van Willem om haar te bezwangeren en heeft ze het met Pardoes van de Efteling gedaan, en was dit het resultaat.
Jij bent niet zo van het koningshuis begrijp ik?
-Oh jawel hoor. Ik ben dol op Maxima. Die vent met die plofkop ernaast hoeft van mij nooit, maar je moet toch iemand koning maken.
Als Claude wint, zullen we hem voordragen als nieuwe koning.
-Daar hou ik je aan!

Hij heeft wel gelijk dat een lekkere Espresso nooit weg is. Ik vind alleen dat VOF De Kunst het thema beter bezong.
-Ja, die gozer die dit zingt is duidelijk ook een gebruiker. Het pure spul dus zonder de suiker.
Rita Corita zong ook over koffie.
-Rafaëlla toen we nog een nationale voorronde hadden.
Alleen Thé Lau had naar het schijnt een andere voorkeur.

Maar dit is dus wat je krijgt als je het publiek laat kiezen. Dan wordt het ESF één groot rariteitenkabinet. Eigenlijk een circus van de wansmaak, waarin dit soort Oost-Europese randfiguren komen bovendrijven. Nou, doe mij Lenny Kuhr maar.
Oh, ben ik niet de eerste die dat zegt? Dat verbaast me niets.
pi_217616406
BELGIË

Wat is dit nou weer voor een halve gare?
-Marco Borsato is in België niet gecanceld zie ik. Want vandaag is rood de kleur van zijn outfit.

Hij heet Seppe Herreman en komt uit Oostende.
-Oostende is wel gezellig, zo lekker aan zee.
Terrasje, zonnetje, biertje erbij, niets mis mee.
-Maar zaterdag zit Herreman in de zon op het terras. Leest in de HLN dat die al uitgeschakeld was.
Als het in de HLN staat hoeft het niet waar te zijn hè.
-Hij leest wel honderd keer de krant. Het staat er echt, pagina 18 zwart omrand.
Oh oh oh, even rustig ademhalen. Hij gaat wel 12 punten van Nederland krijgen toch?
-Ja, maar bij ons trekken de Toppers en Mart Hoogkamer volle zalen. Ik ga er vanuit dat ze in de rest van Europa wel smaak hebben.

Hij heeft zichzelf genoemd naar Sebastian, de rode krab uit de Kleine Zeemeermin.
-Dat is elk geval een onschuldigere film dan waar De Dikke Lulband naar keek toen ze hun naam bedachten.
Krabben zijn heel onschuldig.
-Ik krijg jeuk aan me dikke lul van dat hoge gezang. Eigenlijk overal. Dan moet je pas krabben.
Maar hij zingt het toch heel mooi?
-Ik krijg spontaan medelijden met de krabben in Oostende. Moet je je voorstellen dat die dit moeten aanhoren. En wij kunnen onze vingers in onze oren steken, maar probeer dat maar eens met twee van die scharen!
pi_217616411
ZWEDEN

Uit welke restpartij van V&D hebben die hun pakken gesleept? Het lijkt wel of ze uit een aflevering van Derrick naar nu zijn gesprongen.
-Volgens mij hebben die Zweden niet alleen de outfits, maar ook die gasten ergens van Marktplaats gehaald.
Ze hebben jarenlang warm en droog op zolder gestaan. Weinig gebruikt.
-Koop twee zangers, en je krijgt de accordeonist er gratis bij!

KAJ komt eigenlijk uit Finland. Maar ze waren uitgenodigd voor de Zweedse voorronde. Dus ze zullen in Finland wel even met de wenkbrauwen fronzen als Zweden wint. Dat is toch alsof een grote ster als Maan of Snelle namens Duitsland mee zou doen. In dat geval zou dat immers ook ongetwijfeld één van de favorieten zijn.

Het is wel een flinke stap terug. Vorig jaar nog Loreen en nu deze gedateerde hoempa-muziek.
-KAJ 3 is blijkbaar de versie van K3 voor het bejaardenhuis.
Hebben ze daar geen selectiecommissie met Cornald die dit tegen kan houden?
-Cörnäld Måås?
Zijn Zweedse broer had toch even moeten voorkomen dat ze jaren na ABBA zo de verkeerde afslag zouden nemen.
-Ga jij weleens naar de sauna eigenlijk?
Af en toe. Laatst was ik een tijdje niet geweest en kwam ik weer in de sauna bij ons, maar het was helemaal verbouwd. Dus ik dacht van het zal wel, en heb me uitgekleed en ben naar binnen gegaan. Bleek dat ze verhuisd waren en dit tegenwoordig een slagerij was. Daar kwam ik niet echt lekker uit toen ze me zo binnen zagen komen.
-Nou nou, hopelijk stak die niet de verkeerde worst in dat snij-apparaat!
Ik zei: “Je mag het vlees houden, ik neem de benen wel!”
-En toen ben je op je varkenspootjes weggerend?
Ja, en met een plastic zak om die andere zak.
-Dat is in elk geval netjes.
Ja, dit is ook niet echt gebeurd hoor. Ik bedenk dat nu gewoon ter plekke als grap.
-Niet? Ik zag het al helemaal voor me.
Nee nee, ik haal mijn vlees altijd bij Albert Heijn, dus ik kom nooit bij de slager.
-Hij was wel heel leuk.

Het is voor Zweden belangrijk om nog eens te winnen, want dan zijn ze alleen recordhouder in het aantal overwinningen.
-Ook recordhouder in het aantal variaties op ABBA sturen naar het festival?
Dit lijkt toch niet op ABBA?
-Nee dat is waar. Dan zullen ze nu wel niet winnen.
Tenzij de jury weer enthousiast is. Zweden hoeft immers de vlag maar neer te leggen, en al die mislukte DJ’s en musicalsterren in de jury houden de bordjes 12 punten alweer omhoog.
-Gras is groen. Water is nat. Brubbey mist een kans.
pi_217616415
SPANJE

Dit is nou eindelijk eens gewoon een normaal liedje dat leuk in elkaar zit. Dit kan je zo op de radio draaien, en dan vindt iedereen het gezellig.
-Ja, dit wordt allemaal in die nachtclubs gedraaid aan de Costa del Sol. Dat vindt de jeugd hartstikke mooi allemaal.
En Spaans is een mooie taal. Dat gaat ook iedereen in Europa aanspreken.
-Ik denk dat we volgend jaar in Madrid zitten voor de 70e editie.

Melody komt uit Dos Hermanas, dat is een stad bij Sevilla.
-Dos Hermanas por favor, Dos Hermanas por favor, Melody die hep een snor, Dos Hermanas por favor!
Totaal niet leuk, en ik zou Tom Waes misschien sowieso even met rust laten.
-Ach wat kan ons het schelen. Als Tom nu naar ons kijkt, ziet die ons drie keer zitten.
Maar tegenover Melody is het ook niet zo sympathiek.
-Nou ja, er heeft ook ooit een vrouw met een baard gewonnen, dus waarom zou een snor niet kunnen?

Wie geeft de punten van Spanje eigenlijk, Sinterklaas?
-Die is wel van het uitdelen van cadeautjes.
En voor iedereen een leuk gedichtje erbij natuurlijk!

-Beste Kaj,
Jullie liedje is nogal saai
Ik heb het besproken met Piet
Maar punten krijgen jullie niet

Dit is goed!

-Tommy, je bent een Est
Maar je liedje is niet al te best
Ik heb een mijter op, jij een stuk of acht neuten.
Dat kost je nu de kop, want naar punten kan je fleuten

Dit zouden ze meten moeten invoeren, dit is veel leuker dan de normale puntentelling!

-Rooie Sebastiaan,
Ik zou de oren het liefst van m’n kop slaan
Je bent vast een aardige knul
Maar dat gekrijs krijgt een punt of nul

Ben je nou Sinterklaas zelf of Directeurtje van VI?
-Ja, er moet nog wat geschaafd worden aan het format.
pi_217616417
ZWITSERLAND

Mooi liedje wel. Het lijkt een beetje op dat andere Voyage, Voyage, Voyage, dat Frankrijk een paar jaar terug stuurde.
-Nee, dat was Voilà.
Oh ja, van die Barbara David ofzo.
-Nee, Barbara Pravi was dat. Anne-Marie David was weer iemand anders.
Oh, ik geloof dat ik niet met Twee Voor Twaalf hoef mee te doen.
-Maar jij bent wel goed in de Paardensprong.
Dat is zeker een nuttige kwaliteit, al zeg ik het zelf.
-Dan doe ik de muziekvragen wel.
Doe jij ook die langdradige vragen van die HKU-studenten, die altijd een filmpje maken, maar er eigenlijk geen reet van kunnen?
-Ach, die mensen doen ook hun best. Het is toch goed dat er ruimte is voor mensen die het nog moeten leren om zich op zo’n project te storten?
Fraai is dat. Vroeger stuurden ze dat soort types in een indianenpak naar het Songfestival, en je zag wat er toen van kwam. Hoe heette die vrouw ook al weer?
-Dat zoeken we op!

De zangeres Zoë komt zelf uit Basel, dus die speelt een thuiswedstrijd.
-Dan maar hopen dat de punten die andere landen scoren niet dubbel tellen, anders wordt het een moeilijk verhaal.
Ik denk niet dat ze gaat winnen, maar dat zou wel heel bijzonder zijn in eigen huis.
-Wij hebben de kans wel laten liggen om in Rotterdam een lokale ster als Lee Towers te sturen. Met You Never Walk Alone had die gegarandeerd gewonnen.
Maar je mag toch geen covers zingen op het Songfestival?
-Wat is je punt?

Mooi liedje hoor. Waarom is Zwitserland eigenlijk niet in de halve finale?
(Die hebben vorig jaar gewonnen)
Oh, dat wist ik helemaal niet. Ik dacht iedereen daar aan meedeed.
(Nee, de gastheer en de 5 grote landen niet)
Ach ja, de laatste keer dat ik keek was met die vrouw op d’r blote voeten. Michelle geloof ik, toen was dat nog niet. Maar sindsdien vind ik dat hele festival enorm achteruit gegaan. Het is allemaal show. En bij het stemmen allemaal politiek.
(Waarom zit u dan in dit programma?)
Ja, ik moet binnenkort in de vakjury van Nederland punten geven. En Zwitserland vind ik wel goed, dus die krijgt van mij 12 punten. En dan nog een paar aan Ierland, want dat is ook altijd goed. En wat naar België natuurlijk. Al die achterlijke landen geef ik niks hoor.
(Dat mag u van tevoren toch niet zeggen?)
Ach, ze verstaan toch geen Nederlands daar bij Eurovisie. Bovendien is het juist goed als er eens iemand punten aan normale liedjes geeft.

pi_217616423
NEDERLAND

Nou, ik heb niets gehoord dat beter is dan Nederland hoor. Het zou toch wat zijn als we niet winnen van die Espresso-dinges of die Sauna-jongens.
-Het zou een absolute schande zijn als zulk circus boven zo’n mooi liedje als dat van ons eindigt.

Zet hem op Claude! Van al die kermis van andere landen kan jij toch niet verliezen!

Zou die een rondvaart op de grachten willen of door de haven van Enkhuizen?
-Waarom niet allebei, dan kan die onderweg zwaaien naar Jan in Volendam!

Ik hoop dat hij het goed gaat doen. Anders gaat Claude zakken bij de bookmakers.
-Nee man, na dat optreden van Claude schieten zijn winstkansen omhoog.
Precies, anders zorgt dat violentrio er wel voor. Niemand heeft betere dan onze Claude-violen.
-Hij moet ook geen sterke parfum meenemen, want dan krijg je dat Claude hommels aantrekt.
Gebeurde dat bij de Claudities dan?
-Geen idee, maar daar was de concurrentie nog Claude om oud ijzer.
Precies, hopelijk ver-Claude hij het niet in Basel.
-Nee, al het Claude-jesvolk in Europa gaat op hem stemmen hoor.
Wist je trouwens dat het eigenlijk uitgesproken wordt als “klauwt”?
-Nee? Nou hopelijk eindigt hij als Claude One, dan zijn wij vanzelf op Claude 9!
Zo is dat, veel succes en maak ons trots!

pi_217616426
Veel kijkplezier vanavond! :)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 13 mei 2025 @ 14:15:08 #10
39237 crew  H_T
2733
pi_217618728
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:12 schreef Fred_B het volgende:
Dank je wel! Elke keer weer leuk dit topic te lezen :D
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 16:41:58 #11
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_217619952
Heel tof weer
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 17:49:07 #12
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_217620748
De werken van die dekselse Fred_B. Weer gelachen. :D
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 18:19:51 #13
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_217621082
Heel leuk geschreven weer O+
Bedankt Fred!
Fuck the EBU
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:55:58 #14
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_217621961
Heeel leuk gedaan Fred!
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:58:59 #15
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_217621994
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:12 schreef Fred_B het volgende:
Fredgod _O_
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_217638801
AUSTRALIË

De Milkshake Man? Nou, hij ziet er zelf ook uit alsof die een kind van de melkboer is. Van het paard van de melkboer zou ik bijna zeggen!

Een outfit-wissel is ook wel iets wat sinds Bucks Fizz elk jaar gekopieerd wordt hè?
-Er doen er anders genoeg mee die in aanmerking komen voor een outfit-wissel.
Zouden ze dat doen net als bij het voetbal, na afloop shirtjes ruilen?
-Dat Claude opeens bij Jeroen Pauw in dat rooie pak van die Belg staat? Dat zou wel leuk zijn.

Waarom doet Australië eigenlijk mee aan het EUROvisie Songfestival?
-Dat weten we nu toch wel? Eurovisie slaat niet alleen op Europa.
Toch deugt het ergens niet. Ik doe toch ook niet mee aan het Rad van Fortuin in Australië?
-Volgens mij kan je je daar gewoon voor opgeven als je dat zou willen.
Ja, daar ben ik lekker mee. Dan mag ik helemaal naar Sydney vliegen en kom ik terug met een kruimeldief als prijs.
-En dan kom je er hier achter dat die Australische stekker niet past.
Ja, potjandorie nog eens aan toe zeg!

De zanger heet Go-Jo…
-Klojo?
GO-JO dus. En hij komt uit het uiterste zuidwesten van Australië, niet ver van Cape Leeuwin.
-Met het risico dat ik het weer verkeerd versta, maar dat klinkt vrij Nederlands.
Dat doet het ook, het is genaamd naar het VOC-schip De Leeuwin dat dit gebied voor het eerst ontdekt heeft.
-Kijk, als Claude nou een beetje van die VOC-mentaliteit meeneemt en ook een leeuwinnenhart, dan gaat het helemaal goedkomen.
Maar Go-Jo komt uit een dorp Manjimup, dat vooral bekend is door de jaarlijkse kersenspuugcompetitie.
-Oh, als dat het type entertainment is, kan ik me voorstellen dat je het verder van huis gaat zoeken.
Ja, het Songfestival is voor hem de taart op de kers zogezegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')