ZWEDENUit welke restpartij van V&D hebben die hun pakken gesleept? Het lijkt wel of ze uit een aflevering van Derrick naar nu zijn gesprongen.
-Volgens mij hebben die Zweden niet alleen de outfits, maar ook die gasten ergens van
Marktplaats gehaald.
Ze hebben jarenlang warm en droog op zolder gestaan. Weinig gebruikt.
-Koop twee zangers, en je krijgt de accordeonist er gratis bij!
KAJ komt eigenlijk uit Finland. Maar ze waren uitgenodigd voor de Zweedse voorronde. Dus ze zullen in Finland wel even met de wenkbrauwen fronzen als Zweden wint. Dat is toch alsof een grote ster als Maan of Snelle namens Duitsland mee zou doen. In dat geval zou dat immers ook ongetwijfeld één van de favorieten zijn.
Het is wel een flinke stap terug. Vorig jaar nog Loreen en nu deze gedateerde hoempa-muziek.
-KAJ 3 is blijkbaar de versie van K3 voor het bejaardenhuis.
Hebben ze daar geen selectiecommissie met Cornald die dit tegen kan houden?
-Cörnäld Måås?
Zijn Zweedse broer had toch even moeten voorkomen dat ze jaren na ABBA zo de verkeerde afslag zouden nemen.
-Ga jij weleens naar de sauna eigenlijk?
Af en toe. Laatst was ik een tijdje niet geweest en kwam ik weer in de sauna bij ons, maar het was helemaal verbouwd. Dus ik dacht van het zal wel, en heb me uitgekleed en ben naar binnen gegaan. Bleek dat ze verhuisd waren en dit tegenwoordig een slagerij was. Daar kwam ik niet echt lekker uit toen ze me zo binnen zagen komen.
-Nou nou, hopelijk stak die niet de verkeerde worst in dat snij-apparaat!
Ik zei: “Je mag het vlees houden, ik neem de benen wel!”
-En toen ben je op je varkenspootjes weggerend?
Ja, en met een plastic zak om die andere zak.
-Dat is in elk geval netjes.
Ja, dit is ook niet echt gebeurd hoor. Ik bedenk dat nu gewoon ter plekke als grap.
-Niet? Ik zag het al helemaal voor me.
Nee nee, ik haal mijn vlees altijd bij Albert Heijn, dus ik kom nooit bij de slager.
-Hij was wel heel leuk.
Het is voor Zweden belangrijk om nog eens te winnen, want dan zijn ze alleen recordhouder in het aantal overwinningen.
-Ook recordhouder in het aantal variaties op ABBA sturen naar het festival?
Dit lijkt toch niet op ABBA?
-Nee dat is waar. Dan zullen ze nu wel niet winnen.
Tenzij de jury weer enthousiast is. Zweden hoeft immers de vlag maar neer te leggen, en al die mislukte DJ’s en musicalsterren in de jury houden de bordjes 12 punten alweer omhoog.
-Gras is groen. Water is nat. Brubbey mist een kans.