quote:De Giro d’Italia is ook dit jaar weer helaas weer live en exclusief te volgen via Eurosport 1 en HBO Max. Geen Renaat en Jose of Tom Dumoulin bij de NOS. De uitzending op HBO Max om 13:00, voordat de etappe start.Er is een kans op een buitje en het zal 23 graden worden ongeveer deze dag. Er zijn een noordenwind zijn van windkracht 3, misschien windkracht 4. Ik zal wat plaatjes van het ECMWF model in de spoiler stoppen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 12-05-2025 19:53:43 ]
Wanneer hebben Kooij en Groves voor de laatste keer tegen elkaar gesprint? Vorig jaar in de Giro? Kooij heeft toch al een aantal uitstekende uitslagen gereden sindsdien.quote:Op maandag 12 mei 2025 23:01 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Lijkt mij ook de te kloppen man ja. In principe de beste pure sprinter in dit startveld.
Dat lijkt me altijd Kooij. Zou ook Bennettt (al is hij op leeftijd) en Moschetti boven Groves zetten eigenlijkquote:Op maandag 12 mei 2025 23:01 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Lijkt mij ook de te kloppen man ja. In principe de beste pure sprinter in dit startveld.
Sowieso is alles onduidelijk, wat deze sprint wel leuk maakt. Normaal zou ik ook Kooij zeggen. Al verwacht ik ook veel van Bennett, Moschetti en Fretin. Dan heb je Kanter, die soms ineens op kop ligt en het wellicht door kan trekken, Lonardi die altijd goed positioneert voor een ruime top-10, en Zijlaard die toch ook wel erg snel is.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 00:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat lijkt me altijd Kooij. Zou ook Bennettt (al is hij op leeftijd) en Moschetti boven Groves zetten eigenlijk
Sterkte van Groves is dat hij een klimmetje kan overleven (al valt dat deze Giro ook flink tegen). Maar ook bij Kooij zijn er flinke vraagtekens, dus kan best een interessant sprintje worden
Ja eerste vlakke sprint in een grote ronde is altijd een interessante.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 07:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Sowieso is alles onduidelijk, wat deze sprint wel leuk maakt. Normaal zou ik ook Kooij zeggen. Al verwacht ik ook veel van Bennett, Moschetti en Fretin. Dan heb je Kanter, die soms ineens op kop ligt en het wellicht door kan trekken, Lonardi die altijd goed positioneert voor een ruime top-10, en Zijlaard die toch ook wel erg snel is.
Mijn voorspelling:
1. Kooij
2. Bennett
3. Fretin
4. Moschetti
5. Lonardi
Als Kooij nou goed had gereden in Eschborn had ik niet getwijfeld. En daarnaast liet ie in etappe 1 ook wel erg snel lopen, en gaf hij vooraf al aanpas vanaf vandaag serieus mee te doen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 08:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja eerste vlakke sprint in een grote ronde is altijd een interessante.
Mijn wantrouwen richting Kooij zitten 'em er vooral in een algeheel wantrouwen jegens Visma, wellicht niet terecht.
Denk niet dat de wind sterk genoeg is, zie spoiler.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 06:49 schreef Bugno3 het volgende:
Windje schuin in de rug langs de kust. Waaieralarm?
Hopelijk ergens wat zuiging ergens en daardoor nervositeit en wat breukjes.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 08:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk niet dat de wind sterk genoeg is, zie spoiler.
Ik verwacht ook die top 4, al weet je het nooit met Groves en Pedersenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 07:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Sowieso is alles onduidelijk, wat deze sprint wel leuk maakt. Normaal zou ik ook Kooij zeggen. Al verwacht ik ook veel van Bennett, Moschetti en Fretin. Dan heb je Kanter, die soms ineens op kop ligt en het wellicht door kan trekken, Lonardi die altijd goed positioneert voor een ruime top-10, en Zijlaard die toch ook wel erg snel is.
Mijn voorspelling:
1. Kooij
2. Bennett
3. Fretin
4. Moschetti
5. Lonardi
Die twee hebben wel de beste treintjes. Dus eigenlijk zouden die vooraan moeten beginnen, en met die bocht op het einde, zou dat gewoon top-5 moeten zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik verwacht ook die top 4, al weet je het nooit met Groves en Pedersen
Ja dat heb ik ook, Visma bakt er bijzonder weinig van momenteel. Daarom schat ik Groves momenteel hoger in dan Kooij. Maar ik laat me graag verrassen natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 08:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja eerste vlakke sprint in een grote ronde is altijd een interessante.
Mijn wantrouwen richting Kooij zitten 'em er vooral in een algeheel wantrouwen jegens Visma, wellicht niet terecht.
Op een luie UCI-commissaris die zijn geld al binnen heeft.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:57 schreef Mykonos het volgende:
Die laatste bocht lijkt een redelijk brede rotonde, maar dat is op 200 meter van de streep ofzo? Waar slaat dat nou weer op.
Daar reed hij helemaal niet toch?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 08:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als Kooij nou goed had gereden in Eschborn had ik niet getwijfeld. En daarnaast liet ie in etappe 1 ook wel erg snel lopen, en gaf hij vooraf al aanpas vanaf vandaag serieus mee te doen.
Helaasquote:
Het helpt ongetwijfeld niet, maar de achterstand van Wout tov Tadej en Mathieu is ook groot omdat hij telkens langdurig in lappenmand zit. Waar Wout al blij zijn als hij zijn oude niveau haalt kunnen Tadej en Mathieu weer een laag erbovenop leggen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Karsten en Jeroen zien ook in dat op trainingskamp gaan met je jonge kinderen, zoals Wout opportuun acht, een zekerheidje is voor een ziekte.
Voordeel voor Wout was dan weer wel dat hij door zijn ziekte veel met zijn kinderen kon spelen.
Het is nog meer dan 50 km, valt toch wel mee?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kooij wil even laten zien dat hij er zin in heeft.
Maar erg slim is het niet.
Kan ook helemaal geen kwaad om je preventief te positioneren. Matthews won ook ooit een groene trui omdat Sagan uitviel. En toen Demare. En toen Kittel.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het is nog meer dan 50 km, valt toch wel mee?
Als Kooij vandaag wint, doet hij ook volledig mee voor de puntentrui, terwijl Pedersen al 2 zeges heeft..
Ja, daarmee ben ik het wel eens, maar van Mads gaat ie 1 op 1 niet winnen lijkt me.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:24 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Kan ook helemaal geen kwaad om je preventief te positioneren. Matthews won ook ooit een groene trui omdat Sagan uitviel. En toen Demare. En toen Kittel.
Mads heeft veel meer ritten om te scoren inderdaad (zoals ook morgen), maar geloof niet dat dit beiden veel energie heeft gekostquote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, daarmee ben ik het wel eens, maar van Mads gaat ie 1 op 1 niet winnen lijkt me.
Die van San Remoquote:
Ik heb het nog niet gehoord, maar ik vind het lied van Nederland niet goed.quote:
Was laatst zo'n koers waar het peloton in de finale over een middeleeuws bruggetje moestquote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
De altijd levensgevaarlijke Italiaanse wegen.
Gran Camino!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Was laatst zo'n koers waar het peloton in de finale over een middeleeuws bruggetje moestWeet even niet meer waar dat was.
Hij kan er geen kloot van hoorde ik.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:52 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet gehoord, maar ik vind het lied van Nederland niet goed.
Waarom?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hij haalt meteen z'n gram op deze opmerking
Zei er iemand Zwiep?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er werd daar wel een rare zwieper gemaakt door iemand.
Vind het nog heel wat dat hij Groves en Bennett voor blijft.quote:
Die lijkt echt uit noodzaak opgesteld te zijn en helemaal niet in orde te zijn met zijn knieproblemenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Heel hard gelachen om Grofs die op z'n Groenewegens in vijf seconden 20 plaatsen verloor.
Weet ik niet, niet op gelet. Die vissenkom viel me tijdens de race al op.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nou hij wees op z'n helm. Of kwam jouw opmerking daarna?
Claude swiept sowieso wel door naar de finalequote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:19 schreef Mani89 het volgende:
Een sweep godbetert. Dit belooft wat voor vanavond.
Als de koers net wat anders was gelopen had hij kunnen winnen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Benieuwd wat excuus van Gerben Thijssen gaat zijn
Heeft Wout al z’n overgebleven energie gestopt in die klim in rit 1? Het lijkt nergens meer op daarnaquote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
Met een normale Wout was dit voor Kooij geweest inderdaad.
Miskooped.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Eerder Cofidis. Astana gaat het vrij makkelijk halen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Heeft Astana een beginnend probleem?
Shari is weer in training en laat Gerben niet meer meedelen met de supplementen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Van Uden kan of winnen als hij 400m op kop rijdt (alula tour 2024) of zijn team laat hem op plek 20 beginnen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De beste prestatie van Van Uden dit jaar tot nu toe was een vierde plaats in een rit in de Algarve. Recentelijk liet hij met een 6e plaats in Turkije zien dat deze overwinning er zonder meer aan zat te komen.
Ik krijg steeds meer het idee dat hij echt bang is geworden door al die valpartijenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:26 schreef Koffieplanter het volgende:
Door dat manoeuvre van Affini zit Kooij op 700m al in tweede wiel, veel te makkelijk om daarna van alle kanten overspoeld te worden. Met andere woorden, schuld van Wout.
Ze dachten mee in het proces!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:26 schreef Faraday01 het volgende:
Hebben jullie Bardet en Poole ook zo veel zien werken deze rit?
Nee, die sprokkelen zo veel punten. Scaroni gaat ook nog wel roze pakkenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die tijdrithelmen moeten ze rap gaan verbieden in ritten in lijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:28 schreef Koffieplanter het volgende:
Door die vissenkom kan ik niet eens herkennen wie deze geïnterviewde renner is.
Hij zei wel dat een leadout minder stress oplevert dan zelf sprinten, maar minder gevaarlijk is het niet..quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat hij echt bang is geworden door al die valpartijen
De strijd zal met Cofidis wordenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:28 schreef Durmada het volgende:
[..]
Nee, die sprokkelen zo veel punten. Scaroni gaat ook nog wel roze pakken
Heb hem zien beuken met Pedersen, maar geen idee of dat de aanleiding was voor een DQ.quote:
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ze zijn bij Picnic niet bezig met de punten, maar Welten kan zo oplepelen dat een rit in een grote ronde 180 punten is.
Maar wel een modelploegmaat!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
https://www.hln.be/giro/k(...)t-in-beeld~ae8024e3/
Wout was lichtelijk geïrriteerd aan de finish.
quote:Niet dat de Lillenaar vandaag helemaal niéts heeft gedaan voor de ploeg. Tijdens de rit toonde hij zich een modelploegmaat door drinkbussen uit te delen aan z’n teamgenoten.
Wel een modelploegmaat lees ik. Stukje Wout van Nazareth.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
quote:Van Aert bolde pas als 129ste binnen en leek toch wat teleurgesteld toen hij na de aankomst aan de ploegbus arriveerde. Haast meteen dook hij naar binnen.
Niet dat de Lillenaar vandaag helemaal niéts heeft gedaan voor de ploeg. Tijdens de rit toonde hij zich een modelploegmaat door drinkbussen uit te delen aan z’n teamgenoten. Al had hij vooraf wellicht gehoopt dat z’n rol uitgebreider zou zijn dan dat.
Een Wout van Aert liveblog in een rit waarin hij zelfs in het gunstige geval hooguit de sprint zou aantrekken voor Kooij. Deze Belgische obsessie gaat echt veel en veel te ver.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik vond daar allebei fout om eerlijk te zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:43 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Heb hem zien beuken met Pedersen, maar geen idee of dat de aanleiding was voor een DQ.
De laatste winnaars in Matera zijn Demare en Degenkolb, maar deze finale lijkt wel iets zwaarder te zijn. Had iets voor Wout kunnen zijn!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sprinten of klimmen morgen? Het zijn allebei (de profielen) uiterste volgens mij.
De finale is vergelijkbaar met 2020, toen won Demare de sprint van een vrij grote groep. Daarvoor lijkt het wel zwaarder, dan zou het daar moeten gebeurenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sprinten of klimmen morgen? Het zijn allebei (de profielen) uiterste volgens mij.
Kaarten van Steefquote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee joh. Die gaan nog steeds als de brandweer. Ook al winnen ze vandaag niet. Als Picnic het opeens al goed gaat doen, dan is dat vooral vervelend voor Cofidis.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat het iets makkelijker is om Kanter straffen dan Pedersen. Maar ik kan er naast zitten.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vond daar allebei fout om eerlijk te zijn.
Morele Modelploegmaat. Van ritwinnaar in de Tour naar waterdrager. Speltip 7: piek nooit te vroegquote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar wel een modelploegmaat!
[..]
Profiel vanuit veloviewer:quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou ik ook zijn als Marc Reef of all places mij stond op te wachtenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
Altijd tegen Woutquote:Na afloop dook een gefrustreerde Van Aert meteen de bus in. “Hij werd keer op keer opgehouden. Dan is het onmogelijk om je werk te doen”, geeft ploegleider Marc Reef aan in gesprek met VTM.
Hou op, schei uit, ga weg.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:00 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dit heeft potentie om Froomeiaanse vormen aan te nemen de komende jaren.
Op deze leeftijd van Wout kon zelfs Peter Sagan alleen nog maar wat puntjes bij elkaar sprokkelen in de Giro's.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:00 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dit heeft potentie om Froomeiaanse vormen aan te nemen de komende jaren.
Die Iris in 'Kop over Kop' heeft geen enkele toegevoegde waarde.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:46 schreef wimderon het volgende:
Bobbie in een grijze polo. Nu is het wielerseizoen écht begonnen.
[ afbeelding ]
De kilo's die Bobbie kwijt lijkt te zijn heeft Kleik overgenomen?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:46 schreef wimderon het volgende:
Bobbie in een grijze polo. Nu is het wielerseizoen écht begonnen.
[ afbeelding ]
Ja Kelderman heeft sowieso geen klassementsambities meer toch?quote:Op woensdag 14 mei 2025 07:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Alle seinen op groen voor rittenkaper Wielco
Wil voor een rit gaan inderdaad, maar dan is het wel random om opeens in deze rit 2 minuten te verliezen. En die ruimte voor een vlucht krijgt hij ook met deze achterstand nog niet, dan moet het verschil nog wat groter zijnquote:Op woensdag 14 mei 2025 09:03 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja Kelderman heeft sowieso geen klassementsambities meer toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |