tekenen kan hier: https://actie.degoedezaak(...)ederlandse-bevolkingquote:Op het platform van De Goede Zaak is een petitie gestart om PVV-minister van Vreemdelingenhaat Marjolein Faber uit haar ambt te zetten. De ondertekenaars willen op die manier laten zien "dat het Nederlandse volk klaar is met een minister die de hand boven het hoofd gehouden wordt om de coalitie bij elkaar te houden. Dit terwijl de minister iedere keer weer laat blijken totaal ongeschikt te zijn aan de functie als minister. De minister toont namelijk geen ministeriële verantwoordelijkheid. Dit kan dus niet langer en de minister moet of zelf opstappen of weggestuurd worden in het belang van Nederland waar echte problemen opgelost dienen te worden."
Keihard ben je.quote:Op maandag 12 mei 2025 10:32 schreef VoMy het volgende:
Opsluiten in een spiegelpaleis zou ik ook prima vinden.
quote:122.009 van 200.000 handtekeningen
Mensen mogen alleen hun ongenoegen uiten over een minister als het ons uit komt.quote:Op maandag 12 mei 2025 10:43 schreef ReplaR het volgende:
"Wij accepteren alleen de democratie als het ons uitkomt"
Links
Invloed uit te oefenen op hoe lang de meerderheid van de kamer Faber nog blijft handhaven.quote:Op maandag 12 mei 2025 10:46 schreef AchJa het volgende:
En wat denkt die bolle Vincent Janssen hier precies mee te bereiken dan? Met zijn "Het volk"...
Dus een soort van inmenging in een legaal verlopen democratisch proces?quote:Op maandag 12 mei 2025 10:50 schreef Hexagon het volgende:
Invloed uit te oefenen op hoe lang de meerderheid van de kamer Faber nog blijft handhaven.
Nee, aangezien de tweede kamer zelf kan beslissen of ze er wat mee doen of niet.quote:Op maandag 12 mei 2025 10:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus een soort van inmenging in een legaal verlopen democratisch proces?
Nou dan kan de meerderheid van de kamer die ondertekeningen prima in de kliko gooien als ze menen dat Faber de beste is voor die positie.quote:Anyway, 122.000 ondertekeningen is nog geen 2 zetels. Als ze de 2.5 miljoen halen hebben ze ongeveer het aantal PVV zetels. Maar dat was altijd maar een minderheid en niet "het volk" begreep ik altijd.
update: weer 15 minuten verder en 1000 stemmers erbij, de teller staat nu op 123.000quote:Op maandag 12 mei 2025 10:43 schreef Moonversion het volgende:
Kan iemand de TT editten? We zijn nog geen kwartier verder en inmiddels staat de teller op 122.000
[..]
ieder kwartier 1000 handtekeningen voor een motie van wantrouwenquote:123.002 van 200.000 handtekeningen
Dat is dan ook precies wat er gaat gebeuren.quote:Op maandag 12 mei 2025 10:58 schreef Hexagon het volgende:
Nou dan kan de meerderheid van de kamer die ondertekeningen prima in de kliko gooien als ze menen dat Faber de beste is voor die positie.
Zeker, maar dit soort acties kunnen uiteindelijk wel effect hebben op de hoeveelheid goodwill die Faber en de PVV hebben.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies wat er gaat gebeuren.
Maar he, alle mensen die hun naam ingevuld hebben voelen zich weer even helemaal goed.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies wat er gaat gebeuren.
Ostracisme is terug van weggeweest.quote:Op maandag 12 mei 2025 10:55 schreef AchJa het volgende:
Daarom moet je er ook gewoon niet aan beginnen om met die Groen Linkse Radicalen in zee te gaan.quote:Op maandag 12 mei 2025 10:43 schreef ReplaR het volgende:
"Wij accepteren alleen de democratie als het ons uitkomt"
Links
Gokje; de ondertekenaars stemmen sowieso geen PVV.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker, maar dit soort acties kunnen uiteindelijk wel effect hebben op de hoeveelheid goodwill die Faber en de PVV hebben.
Ik denk niet dat de organisator werkelijk denkt dat men naar aanleiding van zijn actie een motie van wantrouwen gaat indienen. Maar het kan wel degelijk meehelpen in verzwakking van haar positie.
Maar misschien wel op een van hun coalitiepartnersquote:Op maandag 12 mei 2025 11:14 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Gokje; de ondertekenaars stemmen sowieso geen PVV.
Tja, ik verwacht geen Schoof II eerlijk gezegd.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar misschien wel op een van hun coalitiepartners
Bij de verkiezingen in 2023 stemden 3.846.659 op linkse partijen dus dat zou best kunnen. En dan?quote:Op maandag 12 mei 2025 10:31 schreef Moonversion het volgende:
https://www.bnnvara.nl/jo(...)-naar-huis-te-sturen
[..]
tekenen kan hier: https://actie.degoedezaak(...)ederlandse-bevolking
121.013 van 200.000 handtekeningen
dit burgerinitiatief gaat de miljoen halen
Het grappige is ongeveer iedereen is tegen deze klungelsmurf, de ene helft omdat ze niet genoeg actie onderneemt, de andere helft omdat ze te veel actie onderneemt
Als het democratisch proces zijn werk zou doen, en Faber ook daadwerkelijk het beleid waarop de huidige regering gekozen is zou uitvoeren, dan was deze actie helemaal niet nodig. Maar het is overduidelijk dat deze vrouw absoluut incapabel is, dus dan kan het geen kwaad als de onvrede over haar gekwantificeerd wordt.quote:Op maandag 12 mei 2025 10:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Anyway, 122.000 ondertekeningen is nog geen 2 zetels. Als ze de 2.5 miljoen halen hebben ze ongeveer het aantal PVV zetels. Maar dat was altijd maar een minderheid en niet "het volk" begreep ik altijd.
Je mag de Tweede Kamer vragen om dat te doen. Democratie is niet een keer stemmen en vervolgens 4 jaar je bek moeten houden, wat sommigen hier lijken te denken.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:42 schreef TweedeKlum het volgende:
Alleen de Tweede Kamer kan een minister wegsturen, dit is nogal sneu.
Tuurlijk, maar dit is zinloos, over onderbuikjes gesproken.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je mag de Tweede Kamer vragen om dat te doen. Democratie is niet een keer stemmen en vervolgens 4 jaar je bek moeten houden, wat sommigen hier lijken te denken.
Ja en?quote:Op maandag 12 mei 2025 11:42 schreef TweedeKlum het volgende:
Alleen de Tweede Kamer kan een minister wegsturen, dit is nogal sneu.
Hoezo is dit nou weer zinloos?quote:Op maandag 12 mei 2025 11:46 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dit is zinloos, over onderbuikjes gesproken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje zielloze manier van politiek. Eens in de 4 jaar mag je ergens op stemmen en daarna vooral je bek houden. Alsof iedere PVV stemmer hoopte op een totaal incompetente minister op hun belangrijkste onderwerp.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:47 schreef koemleit het volgende:
Kijk ik vind die Faber de meest mislukte Ministers sinds ooit.
Maar ons proces werkt zo.
Wij kiezen een tweede kamer, daarin zit dus een volksvertegenwoordiging.
Wij geven deze mensen (doorgaans) een mandaag voor 4 jaar, om beslissingen voor ons te nemen.
Wij hebben deze mensen deskundig genoeg geacht om dit 4 jaar voor ons te doen.
Dus zo'n keuze moet bij hen liggen, zij vertegenwoordigen ons en als ze dat niet goed doen (mijns inziens) dan maak ik de volgende keer een andere keuze.
Daarom ben ik ook tegen referenda.
Dus ik zal deze petitie niet tekenen.
(tegelijkertijd staat het ook een ieder vrij zo een petitie te starten, daar is verder niks ondemocratisch aan).
De gemiddelde PVV'er vindt het volgens mij geweldig wat Faber doet. Lekker afgeven op asielzoekers en een hoop negativiteit genereren. Precies wat de PVV al jaren beloofd heeft. En het aantal asielzoekers is nog gedaald ook!quote:Op maandag 12 mei 2025 11:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Beetje zielloze manier van politiek. Eens in de 4 jaar mag je ergens op stemmen en daarna vooral je bek houden. Alsof iedere PVV stemmer hoopte op een totaal incompetente minister op hun belangrijkste onderwerp.
nee hoor zie mijn laatste zin. Je mag zeggen wat je wil, je mag petitites starten wat je wil.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Beetje zielloze manier van politiek. Eens in de 4 jaar mag je ergens op stemmen en daarna vooral je bek houden. Alsof iedere PVV stemmer hoopte op een totaal incompetente minister op hun belangrijkste onderwerp.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan is dus iedere demonstratie, ieder opinieartikel, iedere petitie, iedere oproep zinloos in jouw ogen?quote:Op maandag 12 mei 2025 11:46 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dit is zinloos, over onderbuikjes gesproken.
Op Facebook zitten alleen nog maar obese 50+ die van hun geloof 5x per dag in een comment moeten schelden op buitenlanders dus dat lijkt me sterk.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:51 schreef Poefbank het volgende:
Dit gaat niet om het functioneren van Faber. Het is ordinaire bühnewerk om elkaar op de borst te kunnen kloppen over hoe barmhartig men wel niet is. Samengebracht door het algoritme van Facebook.
Nee maar deze specifieke petitie is dat wel omdat Nederland bestuurlijk zo niet ingericht is. Ga demonstreren of de dingen doen die ik hierboven schreef maar dit slaat nergens op.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan is dus iedere demonstratie, ieder opinieartikel, iedere petitie, iedere oproep zinloos in jouw ogen?
Nederland is ook niet bestuurlijk ingericht, dat een column in de krant direct tot een ander beleid leidt. Het is niet zo verschillend. Het doel in invloed uitoefenen op welke besluiten die kamerleden maken.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:56 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nee maar deze specifieke petitie is dat wel omdat Nederland bestuurlijk zo niet ingericht is. Ga demonstreren of de dingen doen die ik hierboven schreef maar dit slaat nergens op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |