abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:25:13 #51
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_217622260
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 21:17 schreef Immerdebestebob het volgende:
Als offertes summier zijn is dat vaak wel een rode vlag toch? Of is dat altijd zo rampzalig bij zulke bedrijven?

In het voortraject kan je toch vragen om duidelijker te specificeren en als het dan slordig blijft, dan ga je er niet mee in zee.
Dit is de offerte die ik gekregen heb, lijkt mij duidelijk?

quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 07:20 schreef Ivo1985 het volgende:
De laatste 25% dus niet betalen en desnoods rechtsbijstand inschakelen om even een briefje te schrijven (ingebrekestelling). Het werk is niet afgerond en pas na afronding krijgt de aannemer het resterende bedrag. Dat dat bedrag naar zijn idee niet voldoende is, had hij moeten bedenken toen hij de offerte opstelde. Heeft meneer alle tijd voor gehad, maar kennelijk naar eigen zeggen niet genoeg tijd voor genomen.

Schade veroorzaakt tijdens werkzaamheden (laten vallen van zonnepanelen-materiaal) is ook gewoon voor rekening van de aannemer, tenzij vooraf wat anders is overeengekomen.
Dat is niet anders dan wanneer de aannemer of zijn personeel een pallet dakpannen had laten stuiteren en opnieuw had moeten aanschaffen.

Het zou anders geweest zijn wanneer het een deel van het montagemateriaal door ouderdom en/of weersinvloeden onbruikbaar was. Het zonnepanelen spul was immers al jouw eigendom en als dat hergebruikt moet worden ben je als klant wel verantwoordelijk voor materiaal wat ik bruikbare staat is.
+
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:01 schreef capricia het volgende:
Blijft vreemd dat bij alle van de acht offertes er een miscalculatie plaats gevonden heeft, en dat de aannemer dat kennelijk bij TS wil gaan rechtbreien.
Hij is onhandig geweest met de offertes, hij had eigenlijk in moeten trekken op het moment dat hij de fout doorhad over nokvorsten. Maar hij gaf aan zelf ook door te willen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:08 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Prima als stok achter de deur om die laatste 2% ook in orde te maken.
En bovendien doorgaans conform de offerte. In de offerte staat namelijk meestal dat de laatste deelbetaling pas verschuldigd is na afronding van de werkzaamheden. Als 2% nog niet gedaan is, is het werk nog niet afgerond. Ongeacht hoe groot de overeengekomen laatste betaling is, mag die dus achtergehouden worden.

Overigens gaat het hier vermoedelijk om een stuk meer dan 2%. Een dakraam laten vervangen kost snel 1000 tot 1500 euro
Klopt, op de offerte (zie screenshot) is ook te zien dat de laatste 25% pas bij oplevering en tevredenheid is. De oplevering is niet volledig omdat het vervangen van het dakraam mist.

Overigens lijkt mij die 1000-1500 euro wat veel. Het dakraam zelf heb ik al, zij hoeven alleen te monteren.

----------------------------------------Update----------------------------------------
De zonnepanelen zijn geplaatst en dijkpijpje zit er ook in. Ik kreeg straks een appje van de aannemer:

Maar dan zijn de werkzaamheden van de offerte klaar hè

hij lijkt er dus vanuit te gaan dat het uurtje factuurtje wordt, maar dat is dus niet conform de offerte. Ik heb nog niet gereageerd, wacht wel tot morgen...+ de reacties hiero.

ik begin zelf een beetje geirriteerd te raken dat hij zijn fouten probeert te recht te breien bij mij. Daar waar ik eerder zei dat ik hem tegemoet zou willen komen voor bijvoorbeeld 250 euro kreeg ik steeds minder zin in. Hij loopt te kloten. Rechtsbijstandpapieren bijgepakt en ik zou hiervoor verzekerd moeten zijn.

Wat zouden jullie doen?

[ Bericht 29% gewijzigd door Party_P op 13-05-2025 20:32:34 ]
Drugs are good mkay?
pi_217624418
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:25 schreef Party_P het volgende:
Maar dan zijn de werkzaamheden van de offerte klaar hè
Wanneer is "dan"?
quote:
Rechtsbijstandpapieren bijgepakt en ik zou hiervoor verzekerd moeten zijn.
Groot kans dat, als je de rbv inschakelt, ze jou het bedrag vergoeden als het een conflict wordt. Dat is goedkoper dan een juridische strijd.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 22:14:18 #53
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_217625121
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:56 schreef r_one het volgende:

[..]
Wanneer is "dan"?
Nu ik het teruglees ga ik zelf ook twijfelen.

Aannemer: Hey Party_P. Zonnepanelen liggen erop, pijpje ook raam zijn we niet aan toe gekomen doen we dinsdag of woensdag we moeten nog één dak leggen dan tegen over jou

Ik: Okido, houd mij op de hoogte. Paneeltjes doen het goed! Wel tijd voor regenbui, had ze gewassen maar weer hoop stuifmeel erop
Aannemer: Ok. Mooi dat ze het weet goed doen. Maar dan zijn de werkzaamheden van de offerte klaar hè
Tja bedoelt hij nou dat de werkzaamheden klaar zijn nadat dakraam vervangen is, of beschouwt hij het alsof de werkzaamheden nu klaar zijn nadat ze vandaag zonnepanelen en dakpijpje vervangen hebben?

Hij heeft tot noch toe het dakraam uurtje factuurtje te willen. Dus klinkt het voor mij als het tweede, dus nu alles klaar in zijn ogen.

quote:
[..]
Groot kans dat, als je de rbv inschakelt, ze jou het bedrag vergoeden als het een conflict wordt. Dat is goedkoper dan een juridische strijd.
Hoe bedoel je "ze jou het bedrag vergoeden als het een conflict wordt". Welk bedrag bedoel je daarmee?
Drugs are good mkay?
pi_217627496
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 22:14 schreef Party_P het volgende:

[..]

Aannemer: Hey Party_P. Zonnepanelen liggen erop, pijpje ook raam zijn we niet aan toe gekomen doen we dinsdag of woensdag we moeten nog één dak leggen dan tegen over jou

Ik: Okido, houd mij op de hoogte. Paneeltjes doen het goed! Wel tijd voor regenbui, had ze gewassen maar weer hoop stuifmeel erop
Aannemer: Ok. Mooi dat ze het weet goed doen. Maar dan zijn de werkzaamheden van de offerte klaar hè
Tja bedoelt hij nou dat de werkzaamheden klaar zijn nadat dakraam vervangen is, of beschouwt hij het alsof de werkzaamheden nu klaar zijn nadat ze vandaag zonnepanelen en dakpijpje vervangen hebben?

Hij heeft tot noch toe het dakraam uurtje factuurtje te willen. Dus klinkt het voor mij als het tweede, dus nu alles klaar in zijn ogen.
Zo te lezen kiest hij eieren voor z'n geld, (chronologisch) dinsdag/woensdag dakraam monteren en "dan" is het klaar.

Laat 'm gewoon z'n gang gaan, betaal na woensdag de laatste 25% en "dan" is het voor jou ook klaar.
Stuurt-ie nog een aanvullende rekening? Gewoon storneren negeren.
quote:
[..]
Hoe bedoel je "ze jou het bedrag vergoeden als het een conflict wordt". Welk bedrag bedoel je daarmee?
Arbeidsloon om het dakraam te plaatsen (dakraam zelf had je al), het bedrag kun je zelf wel invullen. Zal geen honderden euro's kosten.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217628284
quote:

[..]

[..]
Je bent ook wel onzeker.
Vakman pur sang
  woensdag 14 mei 2025 @ 08:58:02 #56
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_217628805
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 23:36 schreef r_one het volgende:

[..]
Zo te lezen kiest hij eieren voor z'n geld, (chronologisch) dinsdag/woensdag dakraam monteren en "dan" is het klaar.

Laat 'm gewoon z'n gang gaan, betaal na woensdag de laatste 25% en "dan" is het voor jou ook klaar.
[..]
Arbeidsloon om het dakraam te plaatsen (dakraam zelf had je al), het bedrag kun je zelf wel invullen. Zal geen honderden euro's kosten.
Dank voor de tips! Ik laat hem z'n gang inderdaad gaan en erna die resterende 25% betalen. Ben benieuwd of hij niet al eerder om die (laatste) 25% gaat vragen en alsnog uurtje factuurtje wilt voor dakraam, maar dat zie ik dan wel weer. Dan wijs ik hem alsnog op wat er op de offerte staat. Voor nu mis ik alleen een nieuw dakraam en hij de laatste 25%.
Drugs are good mkay?
pi_217629221
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 08:58 schreef Party_P het volgende:
Ben benieuwd of hij niet al eerder om die (laatste) 25% gaat vragen
Dan zeg je gewoon "nee". Zo moeilijk is het allemaal niet.
.
  donderdag 15 mei 2025 @ 10:19:02 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217639300
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 09:14 schreef Party_P het volgende:
later door aannemer vermeld en gaf aan dit verlies te nemen
• Op offerte staat: 50% vooraf aanbetalen 25% op helft werkzaamheden en 25% bij afronding en tevredenheid.
• Wij vonden deze 50% vooraf aanbetalen teveel en in overleg is besloten dat minder overmaken mag, dit werd echter rommelig en heeft iedereen een redelijk random bedrag overgemaakt, ik kwam uit op 36,5%

dit is dus fout he van jou als project leider zijnde
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 15 mei 2025 @ 10:21:20 #59
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217639309
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 10:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dit is dus fout he van jou als project leider zijnde
Aan de ander kant is dat ook al weer recht getrokken, want nu zitten ze op 75%, wat vooraf je afgesproken.
  donderdag 15 mei 2025 @ 10:22:57 #60
323876 michaelmoore
pi_217639316
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 09:14 schreef Party_P het volgende:

Morgen komt de (door hem ingehuurde) zonnepanelenman de zonnepanelen monteren.

Kort samenvattend
• Binnen offerte: Dakpannen vervangen. Zonnepanelen hermonteren. Dakpijp + dakraam vervangen
• Uitgevoerd: dakpannen vervangen
• Nog te doen: Zonnepanelen monteren + dakpijp en dakraam vervangen
• Ingepland: zonnepanelen monteren
• Aannemer wil uurtje factuurtje voor dakraam (dakpijp wil hij nog zelf uitvoeren)

Mijn vragen aan jullie:
• Hoe sta ik mijn recht?
• Niet alle werkzaamheden zijn verricht, volgens mij is nu totaan 75% betalen wel correct/redelijk?
• De aannemer moet zich houden aan de afspraken die in de offerte staan, dus ook dakraam op zijn kosten vervangen?
• Dat hij de mist in gegaan is om nokvorsten financieel niet door te rekenen is niet mijn probleem toch?
• Als hij uiteindelijk echt niet dakraam wilt vervangen, dan wil ik ook niet totaan de 100% betalen, maar de kosten die komen kijken bij vervangen dakraam (door een ander) in mindering brengen. Is dat redelijk?
ik vind dat jij een zeurkous bent

quote:
Nog te doen: Zonnepanelen monteren + dakpijp en dakraam vervangen
is het bij de anderen wel goed gegaan ??
Dat is belangrijk om dat hij project leider bent en dus verantwoordelijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 15 mei 2025 @ 16:56:22 #61
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_217642767
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 10:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik vind dat jij een zeurkous bent
[..]
is het bij de anderen wel goed gegaan ??
Dat is belangrijk om dat hij project leider bent en dus verantwoordelijk
Vanwaar zeurkous? Het is toch niet meer dan logisch dat hetgene wat op de offerte staat ook daadwerkelijk uitgevoerd wordt binnen de prijs die de aannemer ervoor vraagt? Het kan toch niet zijn dat voor 1 onderdeel van de offerte nog extra betaald dient te worden?

Naast mij was er nog 2 huizen met zonnepanelen, dat is allemaal goed gegaan. Ik was de enige met afwijkend montage materiaal.

Ik ben wel de enige met dakpijpje en dakraam.

En projectleider...informeel misschien, niet officieel. Ik heb de buren enthousiast gemaakt en de aannemer heeft voor iedereen een aparte offerte gemaakt. Iedereen was akkoord en aannemer ging bij ieder huis aan de slag.
Drugs are good mkay?
  donderdag 15 mei 2025 @ 17:09:51 #62
323876 michaelmoore
pi_217642866
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:56 schreef Party_P het volgende:

[..]
Vanwaar zeurkous? Het is toch niet meer dan logisch dat hetgene wat op de offerte staat ook daadwerkelijk uitgevoerd wordt binnen de prijs die de aannemer ervoor vraagt? Het kan toch niet zijn dat voor 1 onderdeel van de offerte nog extra betaald dient te worden?

Naast mij was er nog 2 huizen met zonnepanelen, dat is allemaal goed gegaan. Ik was de enige met afwijkend montage materiaal.

Ik ben wel de enige met dakpijpje en dakraam.

En projectleider...informeel misschien, niet officieel. Ik heb de buren enthousiast gemaakt en de aannemer heeft voor iedereen een aparte offerte gemaakt. Iedereen was akkoord en aannemer ging bij ieder huis aan de slag.
de man heeft duidelijk niet op jouw dak raampje gelet en niet meegenomen in de offerte
wees een vent en betaal zelf dat domme dakraampje
  donderdag 15 mei 2025 @ 17:20:15 #63
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_217642987
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de man heeft duidelijk niet op jouw dak raampje gelet en niet meegenomen in de offerte
wees een vent en betaal zelf dat domme dakraampje
Misschien wat omhoog scrollen en screenshot van offerte bekijken? Ik zal het makkelijk voor je maken:

Dakraam staat erover duidelijk in.
Drugs are good mkay?
  donderdag 15 mei 2025 @ 17:23:28 #64
323876 michaelmoore
pi_217643016
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:20 schreef Party_P het volgende:

[..]
Misschien wat omhoog scrollen en screenshot van offerte bekijken? Ik zal het makkelijk voor je maken:

[ afbeelding ]

Dakraam staat erover duidelijk in.
ja zelf betalen en hem een mailtje sturen dat jij het zelf gedaan hebt en of er nog iets te regelen valt , als niet, dan niet

opgelost
  donderdag 15 mei 2025 @ 17:29:10 #65
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_217643053
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja zelf betalen en hem een mailtje sturen dat jij het zelf gedaan hebt en of er nog iets te regelen valt , als niet, dan niet

opgelost
Oftewel, de aannemer vind het best en wil niks regelen, want immers wil hij nu ook al uurtje factuurtje. Met jouw oplossing ben ik uiteindelijk de volle mep kwijt en heeft de aannemer niet gedaan want op de offerte staat.

Ik wacht nog even af, volgende week doet hij een ander huis in de straat en komt hij langs door het dakraam. Zodra dat gedaan is betaal ik direct de resterende 25%. Als hij nog een factuur stuurt voor dakraam heeft hij pech.
Drugs are good mkay?
pi_217643084
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:29 schreef Party_P het volgende:

[..]
Oftewel, de aannemer vind het best en wil niks regelen, want immers wil hij nu ook al uurtje factuurtje. Met jouw oplossing ben ik uiteindelijk de volle mep kwijt en heeft de aannemer niet gedaan want op de offerte staat.

Ik wacht nog even af, volgende week doet hij een ander huis in de straat en komt hij langs door het dakraam. Zodra dat gedaan is betaal ik direct de resterende 25%. Als hij nog een factuur stuurt voor dakraam heeft hij pech.
Beetje projectleider de-escaleert dat zo weer.
Vakman pur sang
pi_217643152
quote:

[..]

opgelost
Want? Omdat hij zijn zoon zich 8x verdaan heeft met de nokvorsten hoeft-ie zijn verplichtingen bij TS niet na te komen? Vind je 'm zielig ofzo?
.
pi_217643183
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:29 schreef Party_P het volgende:
en komt hij langs door het dakraam
:D

Moet er wel een dakraam in zitten :')

Ik zou gewoon door de voordeur komen
.
pi_217643213
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Beetje projectleider de-escaleert dat zo weer.
Beetje leidinggevende/werkgever weet het verschil tussen beroepsmatige en ad hoc 'projectleider'.
.
pi_217643252
quote:

[..]

opgelost
Nu is het werk nog niet uitgevoerd, dus hoeft TS nog niet te betalen. Als het werk straks naar behoren in uitgevoerd betaalt TS de resterende 25% van het offertebedrag en is alles daarmee klaar.

Als de aannemer het teveel gevraagd vindt om al het geoffreerde werk uit te voeren, dan is het ook teveel gevraagd aan TS om de laatste betaling te voldoen. Fouten in de offerte zijn voor rekening en risico van de aannemer, tenzij het dusdanig grote fouten zijn dat het voor de wederpartij ook duidelijk had moeten zijn dat het om een fout gaat. Een paar honderd euro voor wat nokvorsten en een paar manuren tbv dakraam montage zijn op het totaalbedrag niet in de orde van grootte dat TS dit had moeten weten.

Als bijvoorbeeld het dakraam niet op de offerte genoemd stond kon de aannemer daar nog een punt van maken "staat niet in de offerte, dus is het meerwerk" en wordt het een welles-nietes van wat mondeling bij de opname is afgesproken. Maar het staat nu wél in de offerte en de offerte specificeert geen bedrag per kostenpost, dus is het opgenomen in het totaalbedrag van de offerte. Daarover is geen discussie mogelijk.
  donderdag 15 mei 2025 @ 17:55:34 #71
323876 michaelmoore
pi_217643258
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:54 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Nu is het werk nog niet uitgevoerd, dus hoeft TS nog niet te betalen. Als het werk straks naar behoren in uitgevoerd betaalt TS de resterende 25% van het offertebedrag en is alles daarmee klaar.

Als de aannemer het teveel gevraagd vindt om al het geoffreerde werk uit te voeren, dan is het ook teveel gevraagd aan TS om de laatste betaling te voldoen. Fouten in de offerte zijn voor rekening en risico van de aannemer, tenzij het dusdanig grote fouten zijn dat het voor de wederpartij ook duidelijk had moeten zijn dat het om een fout gaat. Een paar honderd euro voor wat nokvorsten en een paar manuren tbv dakraam montage zijn op het totaalbedrag niet in de orde van grootte dat TS dit had moeten weten.

Als bijvoorbeeld het dakraam niet op de offerte genoemd stond kon de aannemer daar nog een punt van maken "staat niet in de offerte, dus is het meerwerk" en wordt het een welles-nietes van wat mondeling bij de opname is afgesproken. Maar het staat nu wél in de offerte en de offerte specificeert geen bedrag per kostenpost, dus is het opgenomen in het totaalbedrag van de offerte. Daarover is geen discussie mogelijk.
inderdaad hij kan het na verzenden van een laatste kennisgeving zelf betalen en de kosten in mindering brengen op de laatste betaling

klaar
pi_217643308
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
inderdaad hij kan het na verzenden van een laatste kennisgeving zelf betalen en de kosten in mindering brengen op de laatste betaling

klaar
Welke laatste kennisgeving? Wat zelf betalen? Welke kosten?

De aannemer komt het komende week fixen he :{w
.
pi_217643744
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 08:58 schreef Party_P het volgende:

[..]
Dank voor de tips! Ik laat hem z'n gang inderdaad gaan en erna die resterende 25% betalen. Ben benieuwd of hij niet al eerder om die (laatste) 25% gaat vragen en alsnog uurtje factuurtje wilt voor dakraam, maar dat zie ik dan wel weer. Dan wijs ik hem alsnog op wat er op de offerte staat. Voor nu mis ik alleen een nieuw dakraam en hij de laatste 25%.
die aannemer is niet heel snugger(al denkt hij van wel)de volgende keer gaa jullie niet meer met hem in zee,natuurlijk hebben ze volop werk,maar een goede reclame is ook belangrijk,zoniet heel belangrijk,dan komt eht geld vanzelf wel.
  Redactie Frontpage donderdag 15 mei 2025 @ 20:13:47 #74
38148 crew  Innisdemon
pi_217644369
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:08 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
. Een dakraam laten vervangen kost snel 1000 tot 1500 euro
Ja, maar TS heeft zelf het nieuwe dakraam aangeleverd.
Gezien alle werkzaamheden ben ik het met je eens dat je dan nog wel boven de 2% zit, qua werk wat niet uit is gevoerd.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:10:16 #75
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217645196
Diverse werkzaamheden voor 8 woningen, nokvorsten vergeten te calculeren (behoorlijke kostenpost), en vervolgens een paar honderd euro proberen te grabbelen? Wat is dit voor partij?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_217647808
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 08:59 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Precies dit. 2 % klopt niet en de klant houdt 25 % in op de betaling....
Als je slechts 2% inhoudt, weet je bijna zeker dat de klus nooit meer 100% wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door baskick op 15-05-2025 22:34:23 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage donderdag 15 mei 2025 @ 22:37:30 #77
38148 crew  Innisdemon
pi_217648181
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:28 schreef baskick het volgende:

[..]
Als je slechts 2% inhoudt, weet je bijna zeker dat de klus nooit meer 100% wordt.
Yep, dan neemt die aannemer zijn verlies vermoedelijk.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  donderdag 22 mei 2025 @ 20:53:12 #78
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_217719847
Korte update. Het was stil, dakraam is nog niet geplaatst en ik heb dus ook nog niet betaald.

Ondertussen bleek er 1 dakpan niet goed te liggen, dus bij regen kans op lekkage. Zojuist heeft de zoon van de aannemer dat gefixed.

Krijg ik net een berichtje van de aannemer dat de resterende 25% overgemaakt dient te worden. Hij is ook wel hardleers zeg. Ik ga er vanavond nog maar niet op reageren :')

Reageer morgen wel, zal wel weer over de zeik zijn.
Drugs are good mkay?
  donderdag 22 mei 2025 @ 21:02:24 #79
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217719935
Ze werken wel hard om een slechte naam te krijgen :')
  donderdag 22 mei 2025 @ 21:04:37 #80
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217719967
Wel echt een knakenpartij als ze de offertes niet goed kunnen doen :')
pi_217722347
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 20:53 schreef Party_P het volgende:
Krijg ik net een berichtje van de aannemer dat de resterende 25% overgemaakt dient te worden. Hij is ook wel hardleers zeg. Ik ga er vanavond nog maar niet op reageren
Wordt het onderhand dan nu niet eens tijd om hem schriftelijk in gebreke te stellen?!

En dan ook echt formeel, niet alleen maar van "ja maar ik heb m'n dakraam nog niet, gr gr P_P"
.
pi_217723042
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 20:53 schreef Party_P het volgende:
Korte update. Het was stil, dakraam is nog niet geplaatst en ik heb dus ook nog niet betaald.

Ondertussen bleek er 1 dakpan niet goed te liggen, dus bij regen kans op lekkage. Zojuist heeft de zoon van de aannemer dat gefixed.

Krijg ik net een berichtje van de aannemer dat de resterende 25% overgemaakt dient te worden. Hij is ook wel hardleers zeg. Ik ga er vanavond nog maar niet op reageren :')

Reageer morgen wel, zal wel weer over de zeik zijn.
Je hebt het je wel moeilijk gemaakt, door deze partij te kiezen, eens te gaan met gelul over vergeten posten.
Je belt nu zakelijk, toch vriendelijk maar resoluut en stelt hoe het zit, dat het dakraam erin moet en dat je dan netjes restant betaalt.
En anders ben je genoodzaakt om door te zetten naar je hele goeie rechtsbijstand (bluffen).

Dus zeg: je kunt drama krijgen of ff afmaken en je geld krijgen. Kies maar.
Laat zien dat je niet over je heen laat lopen, maar laat je niet uit de tent lokken om emotioneel of boos te worden.succes!
Vakman pur sang
  vrijdag 23 mei 2025 @ 09:44:56 #83
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_217723613
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 04:14 schreef r_one het volgende:

[..]
Wordt het onderhand dan nu niet eens tijd om hem schriftelijk in gebreke te stellen?!

En dan ook echt formeel, niet alleen maar van "ja maar ik heb m'n dakraam nog niet, gr gr P_P"
Daar zit ik wel aan te denken. Bijvoorbeeld met een voorbeeldbrief van DAS? Ik denk dat ik wel voldoende bewijslast heb om het goed te onderbouwen. Heb een tijdslijn van alles wat er speelde, whatsapp- en emailberichten.

Hij blijft, op dit moment via Whatsapp, maar aangeven dat Dakraam apart is en uurtje-factuurtje is. Dit heett hij enkele weken geleden mondelijk gemeld, maar heb daar geen akkoord op gegeven. Op dat moment vond ik belangrijker dat de zonnepanelen erop zouden komen en erna lag de focus voor mij op die losse dakpan. Heb gemeld dat dakraam ook best een week later gemonteerd mocht worden, geen haast. Nergens gemeld/akkoord gegaan dat het uurtje-factuurtje wordt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je hebt het je wel moeilijk gemaakt, door deze partij te kiezen, eens te gaan met gelul over vergeten posten.
Je belt nu zakelijk, toch vriendelijk maar resoluut en stelt hoe het zit, dat het dakraam erin moet en dat je dan netjes restant betaalt.
En anders ben je genoodzaakt om door te zetten naar je hele goeie rechtsbijstand (bluffen).

Dus zeg: je kunt drama krijgen of ff afmaken en je geld krijgen. Kies maar.
Laat zien dat je niet over je heen laat lopen, maar laat je niet uit de tent lokken om emotioneel of boos te worden.succes!
Dank voor je reactie! Wat bedoel je met "eens te gaan met gelul over vergeten posten"? Volgens mij is er nergens iets vergeten, de offerte is duidelijk, alleen 1 werkzaamheid is nog niet gedaan. Klinkt voor niet als vergeten, tenzij ik je verkeerd begrijp :)

Ik ben tot nu toe altijd erg rustig en luchtig naar hem geweest, geef hem ook ruim de tijd om met oplossingen te komen. Ik was al erg geduld met een week te wachten om 1 dakpan goed te laten leggen.

ik denk dat ik dit weekend maar een ingebrekestellingbrief ga maken en die naar hem stuur. Hij komt zijn afspraken niet na al vind hij zelf van wel omdat hij denkt dat ik akkoord ben gegaan met uurtje-factuurtje voor dakraam. Daar heb ik uiteraard geen akkoord op gegeven en daar heeft hij ook geen bewijs voor.
Drugs are good mkay?
pi_217724022
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 09:44 schreef Party_P het volgende:

[..]
Daar zit ik wel aan te denken. Bijvoorbeeld met een voorbeeldbrief van DAS? Ik denk dat ik wel voldoende bewijslast heb om het goed te onderbouwen. Heb een tijdslijn van alles wat er speelde, whatsapp- en emailberichten.

Hij blijft, op dit moment via Whatsapp, maar aangeven dat Dakraam apart is en uurtje-factuurtje is. Dit heett hij enkele weken geleden mondelijk gemeld, maar heb daar geen akkoord op gegeven. Op dat moment vond ik belangrijker dat de zonnepanelen erop zouden komen en erna lag de focus voor mij op die losse dakpan. Heb gemeld dat dakraam ook best een week later gemonteerd mocht worden, geen haast. Nergens gemeld/akkoord gegaan dat het uurtje-factuurtje wordt.
[..]
Dank voor je reactie! Wat bedoel je met "eens te gaan met gelul over vergeten posten"? Volgens mij is er nergens iets vergeten, de offerte is duidelijk, alleen 1 werkzaamheid is nog niet gedaan. Klinkt voor niet als vergeten, tenzij ik je verkeerd begrijp :)

Ik ben tot nu toe altijd erg rustig en luchtig naar hem geweest, geef hem ook ruim de tijd om met oplossingen te komen. Ik was al erg geduld met een week te wachten om 1 dakpan goed te laten leggen.

ik denk dat ik dit weekend maar een ingebrekestellingbrief ga maken en die naar hem stuur. Hij komt zijn afspraken niet na al vind hij zelf van wel omdat hij denkt dat ik akkoord ben gegaan met uurtje-factuurtje voor dakraam. Daar heb ik uiteraard geen akkoord op gegeven en daar heeft hij ook geen bewijs voor.
Ik zeg bewust eerst bellen.
Zo’n brief kan je verder van je doel af halen in eerste instantie.

Ik bedoel, dat hij die vorstnokken had vergeten in de offerte en jij daar enigzins begripvol op hebt gereageerd gaf hem ruimte om dingen niet te doen.

Je had moeten zeggen: vervelend maar het staat erin en je dmgaat gewoon alles maken. Duidelijkheid.

Dus bel, en luister niet naar papieren tijgers alhier die alles denken met een brief af te doen.
Bel en zorg dat die het ff afmaakt.
Of stuur de brief en blijf maandenlang vechten om aandacht.

Ik heb al 20 jaar ervaring in het inkopen, aansturen en afronden van partijen waaronder aannemers. Ik heb zoiets heel vaak meegemaakt en nog nooit via advocaten iets hoeven af te ronden, behalve bij miljoenen projecten.

Doel: het moet af, geen gedoe, geen lange weg, snel.
Vakman pur sang
  vrijdag 23 mei 2025 @ 11:29:20 #85
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_217724707
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik zeg bewust eerst bellen.
Zo’n brief kan je verder van je doel af halen in eerste instantie.

Ik bedoel, dat hij die vorstnokken had vergeten in de offerte en jij daar enigzins begripvol op hebt gereageerd gaf hem ruimte om dingen niet te doen.
Ik heb er toen begripvol op reageerd en gezegd dat het vervelend is. Maar dat zou dan toch geen legitieme reden zijn om bepaalde werkzaamheden dan maar weg te laten? Hij maakt een financiele fout.

Als je een auto besteld met op de offerte dakraam en lichtmetalen velgen kan het niet zo zijn dat je bij levering van de auto ook nog eens extra moet gaan betalen voor de velgen omdat hij ze niet in de prijs mee had gerekend?

quote:
Je had moeten zeggen: vervelend maar het staat erin en je dmgaat gewoon alles maken. Duidelijkheid.

Dus bel, en luister niet naar papieren tijgers alhier die alles denken met een brief af te doen.
Bel en zorg dat die het ff afmaakt.
Of stuur de brief en blijf maandenlang vechten om aandacht.

Ik heb al 20 jaar ervaring in het inkopen, aansturen en afronden van partijen waaronder aannemers. Ik heb zoiets heel vaak meegemaakt en nog nooit via advocaten iets hoeven af te ronden, behalve bij miljoenen projecten.

Doel: het moet af, geen gedoe, geen lange weg, snel.
Morgen maar eens bellen dan maar. Ben benieuwd of hij tot rede vatbaar is. Ik zal duidelijk aangeven dat hetgene wat in de offerte staat ook binnen de afgesproken prijs gedaan zal moeten worden. Zijn verweer zal vast de nokvorsten zijn, maar dat is zijn fout geweest en hij nam toentertijd zijn verlies ermee. Afspraak = afspraak. Hij probeert echter al weken het voor elkaar te krijgen dat ik akkoord geef op uurtje-factuurtje, maar dat akkoord heb ik dus niet gegeven, maar denk hij van wel.

Ik vermoed dat hij er niet mee akkoord zal gaan en vast blijven houden dat het dakraam uurtje-factuurtje zal gaan worden, waar ik niet mee akkoord wil gaan (en mijn vriendin al helemaal niet).

Ik zou hem dus in gebreke kunnen stellen met bijvoorbeeld een brief als we er echt niet uitkomen, mee eens? Stap erna is rechtsbijstand.

Voor nu zit ik zonder nieuw dakraam, hij nog zonder die laatste 25%. Kans is dat hij herinneringen/aanmaningen gaat sturen, maar volgens mij staat hij daar niet sterk mee en wordt het sowieso rechtsbijstand.
Drugs are good mkay?
pi_217725394
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 11:29 schreef Party_P het volgende:

[..]
Ik heb er toen begripvol op reageerd en gezegd dat het vervelend is. Maar dat zou dan toch geen legitieme reden zijn om bepaalde werkzaamheden dan maar weg te laten? Hij maakt een financiele fout.

Als je een auto besteld met op de offerte dakraam en lichtmetalen velgen kan het niet zo zijn dat je bij levering van de auto ook nog eens extra moet gaan betalen voor de velgen omdat hij ze niet in de prijs mee had gerekend?
[..]
Morgen maar eens bellen dan maar. Ben benieuwd of hij tot rede vatbaar is. Ik zal duidelijk aangeven dat hetgene wat in de offerte staat ook binnen de afgesproken prijs gedaan zal moeten worden. Zijn verweer zal vast de nokvorsten zijn, maar dat is zijn fout geweest en hij nam toentertijd zijn verlies ermee. Afspraak = afspraak. Hij probeert echter al weken het voor elkaar te krijgen dat ik akkoord geef op uurtje-factuurtje, maar dat akkoord heb ik dus niet gegeven, maar denk hij van wel.

Ik vermoed dat hij er niet mee akkoord zal gaan en vast blijven houden dat het dakraam uurtje-factuurtje zal gaan worden, waar ik niet mee akkoord wil gaan (en mijn vriendin al helemaal niet).

Ik zou hem dus in gebreke kunnen stellen met bijvoorbeeld een brief als we er echt niet uitkomen, mee eens? Stap erna is rechtsbijstand.

Voor nu zit ik zonder nieuw dakraam, hij nog zonder die laatste 25%. Kans is dat hij herinneringen/aanmaningen gaat sturen, maar volgens mij staat hij daar niet sterk mee en wordt het sowieso rechtsbijstand.
Ga nou eerst eens bellen op een normale manier, grote kans dat het zo is opgelost.
Vakman pur sang
pi_217725402
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 11:29 schreef Party_P het volgende:

Herhaling van zetten, dat blijft een oeverloze discussie dat gebel en ge-app. Het heeft in al die weken he-le-maal NIETS opgeleverd.

Nu hij zijn afspraak om afgelopen/vorige week het dakraam te plaatsen, niet is nagekomen (na al de nodige discussies) gewoon schriftelijk in gebreke stellen, inclusief fatale termijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door r_one op 23-05-2025 13:02:06 ]
.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 22:04:29 #88
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_217730478
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 12:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ga nou eerst eens bellen op een normale manier, grote kans dat het zo is opgelost.
Ik ga dit weekend bellen. De vorige keer dat ik meldde dat ik niet eens was met betaling werd hij erg boos aan de telefoon, terwijl ik heel erg rustig bleef en hem uit liet razen. Het zou mij niks verbazen dat het weer zo zou gaan en dan komen we natuurlijk niet verder.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 12:53 schreef r_one het volgende:

[..]
Herhaling van zetten, dat blijft een oeverloze discussie dat gebel en ge-app. Het heeft in al die weken he-le-maal NIETS opgeleverd.

Nu hij zijn afspraak om afgelopen/vorige week het dakraam te plaatsen, niet is nagekomen (na al de nodige discussies) gewoon schriftelijk in gebreke stellen, inclusief fatale termijn.
Dit moet ik wat nuanceren. Er was geen keiharde afspraak dat het dakraam afgelopen week geplaatst zou worden. Hij zij dat hij ergens deze week zou komen voor een ander huis in de straat en dan dakraam mee zou pakken. Dat huis is inmiddels nog niet gedaan.
Het is allemaal vaag en traag, veel excuses (verhuizing e.d.). De dakpannen vervangen was in 2 dagen gedaan, ik heb bijna 2 weken moeten wachten tot de zonnepanelen erop lagen. Mijn geduld is logischerwijs ook eindig en mag ook wel een keer afgerond worden.
Ik denk dat ik ook duidelijker moet zijn in wat de afspraken zijn en wat ik van hem verwacht. Niet mee eens (wat ik verwacht) is ingebreke gaan stellen.
Drugs are good mkay?
pi_217730572
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:04 schreef Party_P het volgende:
Dit moet ik wat nuanceren. Er was geen keiharde afspraak dat het dakraam afgelopen week geplaatst zou worden. Hij zij dat hij ergens deze week zou komen voor een ander huis in de straat en dan dakraam mee zou pakken. Dat huis is inmiddels nog niet gedaan.
Zo kwam het wel op mij over:
quote:

Dat is (na komend weekend) twee weken geleden.

Hij heeft klaarblijkelijk wel tijd om jou aan je kop te zeuren om die 25%.

quote:
Ik denk dat ik ook duidelijker moet zijn in wat de afspraken zijn en wat ik van hem verwacht.
Nou sorry, was je eerder al niet duidelijk genoeg? Hoe vaak wil jij nog "nóg duidelijker" zijn dan?
.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 10:09:19 #90
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_217733493
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:15 schreef r_one het volgende:

[..]
Zo kwam het wel op mij over:
[..]
Dat is (na komend weekend) twee weken geleden.

Hij heeft klaarblijkelijk wel tijd om jou aan je kop te zeuren om die 25%.
[..]
Nou sorry, was je eerder al niet duidelijk genoeg? Hoe vaak wil jij nog "nóg duidelijker" zijn dan?
Excuus, aannemer is wat wazig en is door de tijd heen niet altijd zijn beloftes na gekomen, zeker wat betreft wanneer de verder gingen bij mij en de buren.

Aannemer is vandaag in de straat bezig bij een ander huis. Heb hem heel kort even gesproken en gevraagd of hij later vandaag nog even tijd heeft voor een babbel.
Hij praatte nogal snel en wat geirriteerd en gaf aan dat het af is, maar wilde ook het dakraam nog gaan doen, maar dat het wel uurtje facuurtje is. Hij wilde op dat moment al in discussie gaan, maar gaf aan op dat moment niet in discussie te willen, hij was druk aan het werk, en later vandaag ff voor gaan zitten.

Nu weet ik alleen niet helemaal 100% zeker of die vandaag ook het dakraam wilt gaan doen, zou wel mooi zijn, kan hij het dakraam fixen en betaal ik hem erna die resterende 25%. Straks eens peilen. Beter dat hij het fixt dan verder conflict.
Zal vast later een rekening gaan komen, maar die negeer ik dan wel, zoals "r_one" ook eerder al meldde:

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 23:36 schreef r_one het volgende:

[ Bericht 12% gewijzigd door Party_P op 24-05-2025 10:17:38 ]
Drugs are good mkay?
pi_217733625
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:09 schreef Party_P het volgende:
wilde ook het dakraam nog gaan doen, maar dat het wel uurtje facuurtje is
Hij zal blijven volharden, wapen je daar vast voor.
Hou het gesprek op neutraal terrein en niet bij jou thuis binnen.
quote:
en betaal ik hem erna die resterende 25%
Wel per bank toch?!

Indien cash, dan tegen een reçuutje.
.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 10:28:11 #92
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217733642
Laat je niet gek maken. Uiteindelijk heeft de aannemer het grootste probleem. Laat hem lekker in zijn sop gaar koken.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 13:58:30 #93
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_217735677
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:24 schreef r_one het volgende:

[..]
Hij zal blijven volharden, wapen je daar vast voor.
Hou het gesprek op neutraal terrein en niet bij jou thuis binnen.
[..]
Wel per bank toch?!

Indien cash, dan tegen een reçuutje.
Dat denk ik ook dat hij volhardend zal blijven. Neutraal terrein zal dan wel buiten gaan zijn. En inderdaad per bank, ik ga niks cash betalen!

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
Laat je niet gek maken. Uiteindelijk heeft de aannemer het grootste probleem. Laat hem lekker in zijn sop gaar koken.
Dat klopt. Hij mist 1900 euro, ik een dakraam, die zelf ook nog wel kan plaatsen. Vind het alleen vervelend dat het allemaal zo moet gaan. Hij maakt financiele fouten en probeert hij op mij te verhalen.
Drugs are good mkay?
pi_217736345
Ja, redelijk vaak voorkomend tegenwoordig. Lekker "scherp" offreren, omdat ze toch al weten dat ze extra-offerte nog allerlei bedragen af proberen te luizen.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 15:18:27 #95
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217736521
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:02 schreef Halcon het volgende:
Ja, redelijk vaak voorkomend tegenwoordig. Lekker "scherp" offreren, omdat ze toch al weten dat ze extra-offerte nog allerlei bedragen af proberen te luizen.
Dat doen alleen beunhazen... Deze aannemer moet wel een slechte naam hebben.

Je kan ook gewoon normaal offreren en goed werk leveren. Dat is duurder aan het begin, maar er is werk zat en scheelt veel gezeik.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 16:06:06 #96
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_217737050
Kolere, dit liep uit de hand, bedreigd en politie gebeld :N

Aannemer kwam aan de deur en gaf aan dat het plaatsen van het dakraam niet door zou gaan vanwege de regen. Nouja prima, andere keer dus! Hij gaf wederom aan dat dit uurtje factuurtje zou gaan worden, waarop ik meldde dat dit niet de afspraak is. Hij vond van wel en werd steeds bozer tot hij mij begon te bedreigen, mij uit begon te dagen en dat ik een groot probleem heb als ik vanavond niet betaald heb. Als klap op de vuurpijl zei hij nog dood leuk "als ik het geld niet krijg, rijdt ik met de vrachtwagen dwars door het huis heen"

Ik heb hem nog geprobeerd rustig te krijgen maar dat lukte niet, deur dicht gegooid en politie gebeld. Daar inmiddels verhaal aan gedaan.

Ben ik even "blij" dat ik het gesprek opgenomen heb.

[ Bericht 3% gewijzigd door Party_P op 24-05-2025 16:25:27 ]
Drugs are good mkay?
pi_217737110
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 16:06 schreef Party_P het volgende:

Aannemer kwam aan de deur en gaf aan dat het plaatsen van het dakraam niet door zou gaan vanwege de regen. Nouja prima, andere keer dus! Hij gaf wederom aan dat dit uurtje factuurtje zou gaan worden, waarop ik meldde dat dit niet de afspraak is. Hij vond van wel en werd steeds bozer tot hij mij begon te bedreigen, mij uit begon te dagen en dat ik een groot probleem heb als ik vanavond niet betaald heb. Als klap op de vuurpijl zei hij nog dood leuk "als ik het geld niet krijg, rijdt ik met de vrachtwagen dwars door het huis heen"

Ik heb hem nog geprobeerd rustig te krijgen maar dat lukte niet, deur dicht gegooid en politie gebeld. Daar inmiddels verhaal aan gedaan.
Leuke mensen he, aannemers.
De één is wat minder malafide dan de ander. Jij hebt wel een pareltje getroffen zo te lezen.
pi_217738106
quote:

Nou die schriftelijke ingebrekestelling nog even erachteraan (kopietje offerte erbij, regel dakraam geel gemarkeerd), niet meer mee treuzelen nu.

PS: wat zei je vriendin?

[ Bericht 1% gewijzigd door r_one op 24-05-2025 17:14:23 ]
.
pi_217738665
Vergeet je melding bij de politie ook niet even om te zetten in een aangifte. Als de politie daar geen zin in heeft: je hebt gewoon recht op het doen van aangifte wanneer jij vermoed dat er sprake is van strafbare feiten. Bedreiging met geweld is een strafbaar feit.
pi_217739063
quote:

Ik hoop dat je de aangifte door gaat pakken. Zulk soort aannemers komen hier telkens mee weg en misbruiken dergelijke intimidatie gewoon voor financieel gewin.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')