abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 mei 2025 @ 12:10:49 #94
37887 Dauthi
Progressive
pi_217592811
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 09:07 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Typisch rechts egoïsme, ikke ikke en de rest kan stikken
Daar hebben ze bij links absoluut geen last van.
Elkaar moralistisch de maat nemen door elkaar continue te beschuldigen niet extreem genoeg te zijn.
Waarbij uiteindelijk bijna iedere organisatie en overheid verwordt tot dictatuur.

:')
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  zaterdag 10 mei 2025 @ 12:17:52 #95
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217592857
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:10 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Daar hebben ze bij links absoluut geen last van.
Elkaar moralistisch de maat nemen door elkaar continue te beschuldigen niet extreem genoeg te zijn.
Waarbij uiteindelijk bijna iedere organisatie en overheid verwordt tot dictatuur.

:')
De meeste, als niet alle dictaturen zijn ontstaan uit links communistische ideeën en linkse would be democratieën , ala Groen Links

Men kan Musk wel een lul vinden maar ik ben bang dat hij als visionair dat hij is, hij wel gelijk gaat krijgen

wat ik zie van NGO s in Africa , dat er net als die UNHCR mensen weinig tot niets goed uit voortkomt, alleen maar extra ellende
Die Europese NGO s in Afrka slapen in de duurste hotels met allerlei "genodigden""

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2025 14:26:35 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  FOK!fotograaf zaterdag 10 mei 2025 @ 12:21:52 #96
842 Zorro
Z
pi_217592891
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
Deze opmerking is ongeveer net zo dom als te zeggen dat Rinus Michels een slecht mens is omdat hij alleen maar op oorlog uit was.
Aangezien Michels inderdaad een lul was (in zijn werk dan, over hem als mens heb ik geen mening want dat weet ik niet) is dat niet het beste voorbeeld.

En ontopic: Wie zegt dat niet iedereen er beter van wordt als er minder bevolking is? Die Musk denkt gewoon veel verder vooruit :)
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zaterdag 10 mei 2025 @ 12:28:49 #97
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_217592938
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 17:41 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee hij was een Special government employee
Owja, net zoals dat Rusland een Special Operation in Oekraïne uitvoert ipv dat ze in oorlog zijn :D
Krekker is de bom!
pi_217593230
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Denk dat je notes er hier vol mee staan. Je gaat hier op dit forum al jaren vol voor iedere extreemrechtse frame.
Dan kun je vast voorbeelden noemen.
pi_217593259
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat vreemd zeg, als je mij als extreemlinks neerzet. Middenfiguren tot extreemlinks benoemen gebeurt vooral als je kompas op een bepaalde manier is afgesteld
Je gaat bijvoorbeeld mee met de extremistische transgenderideogie. En je wenst een fascistische, gewelddadige en vrouwenhatende levensopvatting (islam) tot in het extreme te verdedigen.

Dat zijn al twee voorbeelden waardoor ik van mening ben dat jij in jouw opvattingen in ieder geval deels extremistisch bent.
pi_217593285
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 13:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je gaat bijvoorbeeld mee met de extremistische transgenderideogie. En je wenst een fascistische, gewelddadige en vrouwenhatende levensopvatting (islam) tot in het extreme te verdedigen.

Dat zijn al twee voorbeelden waardoor ik van mening ben dat jij in jouw opvattingen in ieder geval deels extremistisch bent.
Ieder fatsoenlijk weldenkend intellectueel deugmens is hier voor.

twitter

https://x.com/oliverbrown_tel/status/1921090851050070436

https://www.telegraph.co.(...)aces-transgender-fa/
pi_217593300
Waarom moet één land zoveel van de kosten dragen?
Bv soedan daar betaald amerika bijna 50% van de rekening voor noodhulp.
Wereldwijd schijnt het nog hoger te liggen.
pi_217593313
Elon Musk actueel vermogen: circa $344 miljard.
Weggeven aan goede doelen: circa $8 miljard.

Bill Gates actueel vermogen: circa $169 miljard.
Weggeven aan goede doelen: circa $100 miljard.

Bill _O_
  zaterdag 10 mei 2025 @ 14:13:46 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217593527
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 13:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Volgens mij wijk ik in mijn opvattingen over de islam en transgenders ook niet af van de gemiddelde centrumpoliticus.

Maargoed je bent als niet MAGA-aanhanger hier al snel extreemlinks. Dus op dat kompas zal ik dat wel zijn.
pi_217593585
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 13:29 schreef Lt.Bookman het volgende:
Elon Musk actueel vermogen: circa $344 miljard.
Weggeven aan goede doelen: circa $8 miljard.

Bill Gates actueel vermogen: circa $169 miljard.
Weggeven aan goede doelen: circa $100 miljard.

Bill _O_
Stel deze gulle bijna arme pauper, geef morgen bijna alles weg, en houdt enkel nog 1% aan (1 miljard).
En hij leeft nog 30 jaar en haalt de 100, dat is 33.3 miljoen per jaar dat hij kan uitgeven, dat is afgerond een klein tonnetje per dag. En dat is nog zonder rente %. Een auto van $250.000 is voor pauper Bill 25 cent, een huis van 10 miljoen is alsof je 10 dollar uitgeeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jed1Gam op 10-05-2025 14:32:05 ]
  zaterdag 10 mei 2025 @ 14:28:49 #105
323876 michaelmoore
pi_217593599
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:21 schreef Zorro het volgende:

[..]
Aangezien Michels inderdaad een lul was (in zijn werk dan, over hem als mens heb ik geen mening want dat weet ik niet) is dat niet het beste voorbeeld.

En ontopic: Wie zegt dat niet iedereen er beter van wordt als er minder bevolking is? Die Musk denkt gewoon veel verder vooruit :)
Nou Musk denkt meer in het wet van de sterkste

in oorlogen sterven ook velen en dat de zwakkeren doodgaan dat is niet zo een ramp, hetzelfde gebeurde met corona , daar om heeft inenten ook niet zoveel zin , zeker niet in een overpopulatie

https://nl.wikipedia.org/wiki/Survival_of_the_fittest
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 10 mei 2025 @ 14:31:45 #106
323876 michaelmoore
pi_217593624
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 13:27 schreef Kopofmunt het volgende:
Waarom moet één land zoveel van de kosten dragen?
Bv soedan daar betaald amerika bijna 50% van de rekening voor noodhulp.
Wereldwijd schijnt het nog hoger te liggen.
en 6 maand later dan vechten ze zich kapot van de hoetsies tegen de toetsies
  zaterdag 10 mei 2025 @ 14:34:51 #107
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217593639
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 14:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Volgens mij wijk ik in mijn opvattingen over de islam en transgenders ook niet af van de gemiddelde centrumpoliticus.

Maargoed je bent als niet MAGA-aanhanger hier al snel extreemlinks. Dus op dat kompas zal ik dat wel zijn.
Ach, dan zal ik in de ogen van die persoon ook wel een extremist zijn. Whahahahaha.
En heeft een volledige blinde vlek over zijn eigen standpunten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217593805
twitter

Het kalergi plan
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217593868
Tijd dat Epic een enkeltje VS doet, match made in heaven.
pi_217593883
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 14:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk dat voormalig centrumlinkse partijen als D66 en PvdA zich ook dit soort extreemlinkse denkbeelden hebben laten aanpraten. Maar dat verandert nu eenmaal niets aan de zaak.

Jouw tweede opmerking is een beetje in de categorie huilie, huilie. En overigens enorme onzin. Fok is de laatste 10 jaar enorm opgeschoven naar links en jij bent hier allesbehalve een roepende in de woestijn, laat staan de meest extreemlinkse gozer van Fok!

Maarre: ga je nog jouw beschuldiging richting mij hard maken, of was dat gewoon maar een losse flodder?
  zaterdag 10 mei 2025 @ 15:25:53 #111
323876 michaelmoore
pi_217593908
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 15:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk dat voormalig centrumlinkse partijen als D66 en PvdA zich ook dit soort extreemlinkse denkbeelden hebben laten aanpraten. Maar dat verandert nu eenmaal niets aan de zaak.

Jouw tweede opmerking is een beetje in de categorie huilie, huilie. En overigens enorme onzin. Fok is de laatste 10 jaar enorm opgeschoven naar links en jij bent hier allesbehalve een roepende in de woestijn, laat staan de meest extreemlinkse gozer van Fok!

Maarre: ga je nog jouw beschuldiging richting mij hard maken, of was dat gewoon maar een losse flodder?
inderdaad je hoeft maar iets te zeggen over Rob Jetten of D66 of Groen Links of snelweg blokkades en je hebt gelijk een BAN van een paar weken aan je broek en net voordat de ban is afgelopen, krijg je er nog een , dan nog een, en dan nog een

tot je het Danny gaat melden en dat is de BAN gelijk dezelfde dag opgeheven

Start je een topic dat de plastic circulatie verwerking hier wordt opgeheven dan gaat je hele topic gelijk in de prullenbak
  zaterdag 10 mei 2025 @ 16:29:29 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217594282
quote:

[..]

Dit klinkt een beetje als de spookrijder die klaagt dat er allemaal spookrijders zijn.

D66 en PvdA zijn geen extreemlinkse partijen, geen enkele serieuze analist vind dat ook. Dus ja als je dat dan wel vind, dan zal je zelf wel een beetje op een uiteinde zijn gaan zitten.
pi_217594515
quote:
83s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 09:20 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Wat een bijzondere reactie van een ogenschijnlijk intelligent persoon :D
Het is niet zo ingewikkeld, hoor. De subjectiviteit van moraal betekent niet dat je geen sterke morele mening mag hebben. Daar is niks absoluuts aan. Er wordt dus een valse dichotomie voorgesteld, en dat noemen we een drogreden.
  zaterdag 10 mei 2025 @ 17:24:00 #114
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_217594635
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 17:03 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Het is niet zo ingewikkeld, hoor. De subjectiviteit van moraal betekent niet dat je geen sterke morele mening mag hebben. Daar is niks absoluuts aan. Er wordt dus een valse dichotomie voorgesteld, en dat noemen we een drogreden.
Neen. De user waar ik op reageerde stelde dat er sprake was van geen moraal. Dat is het absolute waar ik het over had: 'anders dan mijn moraal is geen moraal'. Natuurlijk mag je een sterke morele mening hebben en door het daar met andersdenkenden over te hebben ontwikkel je jezelf. Als je het echter zo eenzijdig ziet als die user zit je vast in je eigen wereldje en dat is zonde.
pi_217594937
het artikel lijkt nu het woord 'moord' niet meer te bevatten. bedankt voor de snapshot TC, zo zien we toch hun originele verwoording. en f--k de NOS.
pi_217595063
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 16:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dit klinkt een beetje als de spookrijder die klaagt dat er allemaal spookrijders zijn.

D66 en PvdA zijn geen extreemlinkse partijen, geen enkele serieuze analist vind dat ook. Dus ja als je dat dan wel vind, dan zal je zelf wel een beetje op een uiteinde zijn gaan zitten.
Heb je nou gelezen wat ik schreef, of ben je diagonaal gaan lezen, lekker gaan invullen en dat was het dan?
  zaterdag 10 mei 2025 @ 19:05:53 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217595287
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 18:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heb je nou gelezen wat ik schreef, of ben je diagonaal gaan lezen, lekker gaan invullen en dat was het dan?
Ik heb het zeker gelezen. Mensen uit het politieke midden als extreemlinks framen is een bekende uit het propagandahandboek van MAGA-fans.
  zaterdag 10 mei 2025 @ 19:27:20 #118
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217595395
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 18:00 schreef HowardRoark het volgende:
Ik gaf het net al in een ander topic aan. Het Westen is niet verplicht om de problemen in de rest van de wereld op te lossen. Dat lijken naïeve altruïsten als Gates zich niet te beseffen die denken dat het wél de verantwoordelijkheid van het Westen is om in Mali kinderen van de honger te redden en in Burkina Faso de mensen te beschermen te HIV.
Klopt maar we doen het ook (vooral) om ons zelf te helpen. Als je de epidemieën daar houdt en de armoede weet te bestrijden dan komen ze niet hier heen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 10 mei 2025 @ 19:34:56 #119
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217595453
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 19:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Klopt maar we doen het ook (vooral) om ons zelf te helpen. Als je de epidemieën daar houdt en de armoede weet te bestrijden dan komen ze niet hier heen.
Dat eerste vind ik echt een uitstekend argument, daar heb je zeker een punt. Het tweede lijkt nog niet te werken. Juist uit een continent als Afrika heb je een enorme stroom aan migranten die dolgraag naar het Westen willen. Dit zijn vaak de mensen die in de gammele bootjes stappen en een levensgevaarlijke oversteek maken naar Zuid-Europa.

De realiteit is dat met de medische hulp er wel meer mensen in leven worden gehouden en beschermd tegen ziektes, maar de samenlevingen waarin zij opgroeien lijken namelijk niet stabieler en welvarender te worden. En dat er een deel van de hulp in de zakken weet te belanden van corrupte leiders is ook geen geheim.

Uiteindelijk zullen zulke landen toch echt zelf stappen moeten zetten naar meer stabiliteit en welvaart, het Westen kan dat niet voor hen doen. En een eeuwige stroom van enorme bedragen aan ontwikkelingshulp gaat het ook niet oplossen zo blijkt. Dat creëert vooral een grote afhankelijkheid, geen zelfredzaamheid.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217595710
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 19:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik heb het zeker gelezen. Mensen uit het politieke midden als extreemlinks framen is een bekende uit het propagandahandboek van MAGA-fans.
Wat is je punt? Want ik doe dat niet.

Even voor de goede orde: het is wel heel grappig dat ik prima voorbeelden kan geven waarom ik jou deels extremistische denkbeelden vind hebben, maar dat jij desgevraagd niets hebt kunnen noemen aangaande de beschuldiging van jouw kant dat ik extreemrechts zou zijn.

Overigens: jij strooit sowieso nogal eens met dat soort kwalificaties. Die je ook dan niet waar kan maken.

Maar als iemand jou beticht van enkele extremistische denkbeelden, dan is de wereld te klein...
  zaterdag 10 mei 2025 @ 22:49:51 #121
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217596898
quote:

[..]

Fok is de laatste 10 jaar helemaal niet enorm opgeschoven naar links, wat een gezwets.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 10 mei 2025 @ 22:54:48 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217596923
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 20:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat is je punt? Want ik doe dat niet.

Even voor de goede orde: het is wel heel grappig dat ik prima voorbeelden kan geven waarom ik jou deels extremistische denkbeelden vind hebben, maar dat jij desgevraagd niets hebt kunnen noemen aangaande de beschuldiging van jouw kant dat ik extreemrechts zou zijn.

Overigens: jij strooit sowieso nogal eens met dat soort kwalificaties. Die je ook dan niet waar kan maken.

Maar als iemand jou beticht van enkele extremistische denkbeelden, dan is de wereld te klein...
Nou je stelt dat mijn opvattingen over de islam en transgenders extreemlinks zouden zijn, terwijl die gewoon overeen komen met het politieke midden van ons spectrum. Dus als je dat al extreemlinks vind, dan zit je eerder zelf ver naar rechts. Dat je Trump en Musk in allerlei topics bewierrookt, dat past daar ook wel bij.
pi_217597192
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou je stelt dat mijn opvattingen over de islam en transgenders extreemlinks zouden zijn, terwijl die gewoon overeen komen met het politieke midden van ons spectrum. Dus als je dat al extreemlinks vind, dan zit je eerder zelf ver naar rechts. Dat je Trump en Musk in allerlei topics bewierrookt, dat past daar ook wel bij.
Dus als je als politieke partij meer in het midden zit (of in ieder geval historisch gezien zat) is elk standpunt wat je inneemt per definitie niet extremistisch volgend jou.

Ja, zo lust ik er nog een paar.

Verder lieg je dat ik Trump en Musk bewierrook. Trump heb ik de minst slechte optie genoemd (naast oplichter, hork, enz) en Musk vind ik een succesvol ondernemer (wat meer een feitelijke constatering is dan een mening), wat helemaal niets zegt over zijn politieke standpunten.

En dat is dan jouw onderbouwing dat ik extreem rechts zou zijn? Waar slaat dit op?

Verder valt op dat je de nuance in wat ik schrijf totaal niet herkent. Bijzonder voor iemand die zichzelf een gematigd en dus ook genuanceerd persoon vindt. Dat ben je absoluut niet op diverse vraagstukken. Waaronder de twee genoemde punten. Sterker nog: je zit daar volledig dogmatisch in.

Ook jij hebt je deze extreemlinkse denkbeelden laten aanpraten. Je bent ook niet de enige. De VN hanteert ook dat islamofobie een heel groot probleem is (onjuist, angst voor een levensopvatting die fascistisch, gewelddadig en antisemitisch is, is rationeel en derhalve volkomen terecht, wat helaas vaak bewezen wordt), terwijl terreur uit naam van de islam wordt weggeredeneerd als losstaand van de islam. Alsof het keer op keer op keer toeval is.

En voordat je het verschil tussen islam en moslims weer niet herkent (nuance enzo…): ik heb het over de leer zelf, niet over moslims, want velen hebben een eigen versie voor zichzelf, wat zo lang de giftige elementen eruit zijn gefilterd natuurlijk prima is.

Ps: jouw oproep om een besmeur campagne te beginnen (waar deze discussie mee begon) is natuurlijk ook een extremistisch standpunt. Volstrekt idioot.

[ Bericht 3% gewijzigd door VEM2012 op 10-05-2025 23:43:13 ]
pi_217597208
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Fok is de laatste 10 jaar helemaal niet enorm opgeschoven naar links, wat een gezwets.
Kennelijk zie je het niet. Dat is iets anders. Ooit werd Fok! (ten onrechte overigens) geregeld betiteld als Stormfront light. Nou, je moet wel een hele harde klap hebben gehad van de molenwiek als je dat nog steeds denkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')