Deze opmerking is ongeveer net zo dom als te zeggen dat Rinus Michels een slecht mens is omdat hij alleen maar op oorlog uit was.quote:
quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zit je ook al zo lang je leeft in de “boze kereltjes die niet aan feiten doen”-fuik?
Denk dat je notes er hier vol mee staan. Je gaat hier op dit forum al jaren vol voor iedere extreemrechtse frame.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, wat leef jij in een illusie zeg… Maar ook wel heel knap van je dat je nu mij als extreem rechts neerzet. Heb je ook voorbeelden van denkbeelden van mij die van mij een extremist maken?
Want beschuldigingen moet je ook hard kunnen maken.
In die zin dat Gates een erg pragmatisch man is en vooral heel veel investeert in zaken die oplosbaar zijn, kortom hij gooit zijn geld niet even in een put, hij doet echt onderzoek naar zaken als Malaria en Schone Toiletten, ik heb de lange documentaire reeks gezien van hem, en het is best indrukwekkend, als hij een probleem wilt oplossen gaat hij en ze team ook bijzonder ver om de materie te snappen.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:00 schreef HowardRoark het volgende:
Ik gaf het net al in een ander topic aan. Het Westen is niet verplicht om de problemen in de rest van de wereld op te lossen. Dat lijken naïeve altruïsten als Gates zich niet te beseffen die denken dat het wél de verantwoordelijkheid van het Westen is om in Mali kinderen van de honger te redden en in Burkina Faso de mensen te beschermen te HIV.
Wat vreemd zeg, als je mij als extreemlinks neerzet. Middenfiguren tot extreemlinks benoemen gebeurt vooral als je kompas op een bepaalde manier is afgesteldquote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, wat leef jij in een illusie zeg… Maar ook wel heel knap van je dat je nu mij als extreem rechts neerzet. Heb je ook voorbeelden van denkbeelden van mij die van mij een extremist maken?
Want beschuldigingen moet je ook hard kunnen maken.
Het was de modus operandi van Microsoft, samen met FUD. Gates was allesbehalve een lieverdje. Tot nu toe heeft hij zijn stichting voornamelijk gebruikt voor politiek gewin, anderen dwingen de dingen op zijn manier te doen. Hij is er alleen voor zichzelf, liefdadigheid is voor hem gewoon marketing.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Deze opmerking is ongeveer net zo dom als te zeggen dat Rinus Michels een slecht mens is omdat hij alleen maar op oorlog uit was.
Het was de Modus Operandi van alle software bedrijven in die tijd, groot verschil.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het was de modus operandi van Microsoft, samen met FUD. Gates was allesbehalve een lieverdje. Tot nu toe heeft hij zijn stichting voornamelijk gebruikt voor politiek gewin, anderen dwingen de dingen op zijn manier te doen. Hij is er alleen voor zichzelf, liefdadigheid is voor hem gewoon marketing.
Zoals de user Raw85 al zegt is er in Nederland een hulpplicht, wat betekent dat het strafbaar is om geen hulp te bieden aan iemand die in levensgevaar verkeert.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 08:56 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als jij ligt te verzuipen in de gracht zijn omstanders ook niet verplicht jouw probleem op te lossen.
Het heeft met zelfverantwoordelijkheid te maken. Er is al decennialang miljarden naar zulke landen geschonken, dat mag op een gegeven moment wel eens klaar zijn.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 09:07 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Typisch rechts egoïsme, ikke ikke en de rest kan stikken
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, jij bent er hier vrij open over dat je altijd D66 stemt.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, ik ben gewoon een centrumfiguur. Al begrijp ik dat dat op het extreemrechtse kompas niet zo lijkt.
Hoeveel notes heb jij eigenlijk? En dit is een oprechte vraag.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Denk dat je notes er hier vol mee staan. Je gaat hier op dit forum al jaren vol voor iedere extreemrechtse frame.
1 per maand, dit kwartaal.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hoeveel notes heb jij eigenlijk? En dit is een oprechte vraag.
Ik heb het ook over het algemeen beste Howard, rechts heeft de neiging sociale dingen af te breken wat voor de doelgroep ook vaak best goed uit komt want zij maken toch geen gebruik van die vangnetten tot dat de omstandigheden veranderen en zelf dat vangnet nodig hebben en er afhankelijk van zijnquote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoals de user Raw85 al zegt is er in Nederland een hulpplicht, wat betekent dat het strafbaar is om geen hulp te bieden aan iemand die in levensgevaar verkeert.
Wellicht was het handiger om een goed argument te maken waarom Westerse landen elk jaar opnieuw miljarden in bodemloze putten in Afrika of elders moeten steken, waarbij in te veel gevallen ook geld in de zakken zal belanden van corrupte leiders.
[..]
Het heeft met zelfverantwoordelijkheid te maken. Er is al decennialang miljarden naar zulke landen geschonken, dat mag op een gegeven moment wel eens klaar zijn.
[..]
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, jij bent er hier vrij open over dat je altijd D66 stemt.
Dan ben je centrumlinks, met soms behoorlijk radicale standpunten rondom migratie en Europa. D66 is dan ook een partij met een kosmopolitisch wereldbeeld en niet vies van culturele zelfhaat, Islamofilie en progressieve identiteitspolitiek.
Smerigquote:Op zaterdag 10 mei 2025 09:42 schreef Hexagon het volgende:
Mooi, als hij nou een een miljardje gooit in een flinke besmeurcampagne tegen Trump en Musk is hij helemaal de held.
Dat doe je dan goed, gezien het feit dat het overgrote merendeel van jouw posts uit sneren, gezuig en ad hominems bestaat ..quote:
.. Waar dit weer een mooi bewijs van is.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 11:01 schreef KareldeStoute het volgende:
D66 als centrumlinks bestempelen lukt overigens ook alleen als je zelf rechts bent buiten het normaal gehanteerde spectrum.
Op nationaal gebied steun ik dit ook niet, wat mij betreft is dit één van de grote manco's van rechts. Maar we hebben het hier over hulp buiten de grenzen, daar mag je wel kritischer zijn vind ik. Juist omdat zulk geld ook nationaal kan worden besteed om de verzorgingsstaat te versterken.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 11:01 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb het ook over het algemeen beste Howard, rechts heeft de neiging sociale dingen af te breken wat voor de doelgroep ook vaak best goed uit komt want zij maken toch geen gebruik van die vangnetten tot dat de omstandigheden veranderen en zelf dat vangnet nodig hebben en er afhankelijk van zijn
Fijn dat we over het eerste punt eens zijn, komt niet vaak voor dat wij het eens zijn met elkaarquote:Op zaterdag 10 mei 2025 11:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op nationaal gebied steun ik dit ook niet, wat mij betreft is dit één van de grote manco's van rechts. Maar we hebben het hier over hulp buiten de grenzen, daar mag je wel kritischer zijn vind ik. Juist omdat zulk geld ook nationaal kan worden besteed om de verzorgingsstaat te versterken.
Daar hebben ze bij links absoluut geen last van.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 09:07 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Typisch rechts egoïsme, ikke ikke en de rest kan stikken
De meeste, als niet alle dictaturen zijn ontstaan uit links communistische ideeën en linkse would be democratieën , ala Groen Linksquote:Op zaterdag 10 mei 2025 12:10 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Daar hebben ze bij links absoluut geen last van.
Elkaar moralistisch de maat nemen door elkaar continue te beschuldigen niet extreem genoeg te zijn.
Waarbij uiteindelijk bijna iedere organisatie en overheid verwordt tot dictatuur.
Aangezien Michels inderdaad een lul was (in zijn werk dan, over hem als mens heb ik geen mening want dat weet ik niet) is dat niet het beste voorbeeld.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Deze opmerking is ongeveer net zo dom als te zeggen dat Rinus Michels een slecht mens is omdat hij alleen maar op oorlog uit was.
Owja, net zoals dat Rusland een Special Operation in Oekraïne uitvoert ipv dat ze in oorlog zijnquote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee hij was een Special government employee
Dan kun je vast voorbeelden noemen.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Denk dat je notes er hier vol mee staan. Je gaat hier op dit forum al jaren vol voor iedere extreemrechtse frame.
Je gaat bijvoorbeeld mee met de extremistische transgenderideogie. En je wenst een fascistische, gewelddadige en vrouwenhatende levensopvatting (islam) tot in het extreme te verdedigen.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat vreemd zeg, als je mij als extreemlinks neerzet. Middenfiguren tot extreemlinks benoemen gebeurt vooral als je kompas op een bepaalde manier is afgesteld
Ieder fatsoenlijk weldenkend intellectueel deugmens is hier voor.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je gaat bijvoorbeeld mee met de extremistische transgenderideogie. En je wenst een fascistische, gewelddadige en vrouwenhatende levensopvatting (islam) tot in het extreme te verdedigen.
Dat zijn al twee voorbeelden waardoor ik van mening ben dat jij in jouw opvattingen in ieder geval deels extremistisch bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |