![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin Österdahl en Gerard Joling kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je brinta op hebt (of wijn), dat je midden in de nacht een feestje geeft, dat je jezelf een weinig subtiel naamtopic geeft, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je niet wist dat Spock een broer heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op donderdag 8 mei 2025 10:48 schreef Yesse het volgende:Ik moet voor een project veel mensen mailen. Ik heb inmiddels een fascinatie voor out-of-office replies. Wat een bizar verschil tussen mensen heb je hierin.
Mensen die gewoon GEEN info in hun out-of-office reply hebben:
[..]
OK leuk, maar wanneer ben je dan weer terug? Want dan zetten ze vaak wel: bij dringende vragen mail collega X of Y maar als je overmorgen weer terug bent dan wacht ik wel even
Of mensen die zoveel info in hun mail zetten dat je een halve dag bezig bent met lezen. Ook mensen die hun werk helemaal wegdelegeren en voor elk taakje een ander contactpersoon hebben.
Mensen die 1 keer per week afwezig zijn en dan toch een out-of-office instellen voor die ene dag met iets als:
[..]

Wel lekker vrolijk.
wel herkenbaar.
Ik heb wel eens gehad dat ik voor de kerstvakantie mijn out-of-office had aangezet, maar dat ik vergeten was om de datum van terugkomst was vergeten aan te passen van de herstvakantie.

Dus ik zou pas ergens in oktober terugkomen.
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op donderdag 8 mei 2025 11:18 schreef Yesse het volgende:[..]
Oeh dat zou lekker zijn

Ik heb overigens wel eens zulke lange tijden echt voorbij zien komen. Toen ik nog werkte bij een bedrijf waar ik contact had met Finse inkopers die met zwangerschapsverlof gingen (daar is het een jaar ofzo).
Klanten hadden blijkbaar in paniek een collega (mijn toenmalige leidinggevende) opgebeld daarover .
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op donderdag 8 mei 2025 11:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:[..]
wel herkenbaar.
Ik heb wel eens gehad dat ik voor de kerstvakantie mijn out-of-office had aangezet, maar dat ik vergeten was om de datum van terugkomst was vergeten aan te passen van de herstvakantie.

Dus ik zou pas ergens in oktober terugkomen.

Bij ons hadden we een Italiaanse leverancier die zijn data vaak niet aanpaste. Dus dan kreeg je nu bijvoorbeeld een mail. 'Ik ben van 12 t/m 18 oktober afwezig.'
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op donderdag 8 mei 2025 11:48 schreef Redefine het volgende:[..]
Bij ons hadden we een Italiaanse leverancier die zijn data vaak niet aanpaste. Dus dan kreeg je nu bijvoorbeeld een mail. 'Ik ben van 12 t/m 18 oktober afwezig.'
Ok, prima. Bedankt alvast voor het doorgeven. Tegen die tijd, weet ik dat niet meer hoor.
Fuck the EBU.
quote:
Een Eurovisie jaar is niet compleet zonder een FOK! ESF meltdown.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
Strani
Beroemde influencer
Stemmen ging vandaag een stuk sneller. We hebben afgesproken dat alle kardinalen van boven de 70 gewoon op hun plek blijven zitten en hun stem hardop uitspreken. Dat scheelt ongeveer 2 uur in het proces.
We zijn het nog niet erg eens. Op dit moment zijn er 131 kardinalen met 1 stem en 1 kardinaal met 2 stemmen.
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op donderdag 8 mei 2025 11:53 schreef Strani het volgende:Stemmen ging vandaag een stuk sneller. We hebben afgesproken dat alle kardinalen van boven de 70 gewoon op hun plek blijven zitten en hun stem hardop uitspreken. Dat scheelt ongeveer 2 uur in het proces.
We zijn het nog niet erg eens. Op dit moment zijn er 131 kardinalen met 1 stem en 1 kardinaal met 2 stemmen.
Dan heeft die ene kardinaal toch een meerderheid van stemmen.
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op donderdag 8 mei 2025 11:53 schreef Strani het volgende:Stemmen ging vandaag een stuk sneller. We hebben afgesproken dat alle kardinalen van boven de 70 gewoon op hun plek blijven zitten en hun stem hardop uitspreken. Dat scheelt ongeveer 2 uur in het proces.
Jij hebt twee stemmen?
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op donderdag 8 mei 2025 12:02 schreef Strani het volgende:[..]
Ja dat wel maar hij heeft een tweederde meerderheid nodig dus het kan nog eventjes duren vrees ik.
Ja, dan gaat het wel even duren.
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op donderdag 8 mei 2025 12:08 schreef Strani het volgende:[..]
Nee, ik heb 1 stem. Die met 0 stemmen zit nu te huilen in een hoek dat 'ie per ongeluk verkeerd gestemd heeft.
Die wilde op zichzelf stemmen, maar met een te onduidelijk handschrift dat het leek alsof ie op een andere gestemd had. Ja, dat is lullig
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Die heet Satriani wat slecht geschreven op Strani lijkt ja.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op donderdag 8 mei 2025 12:08 schreef Strani het volgende:[..]
Nee, ik heb 1 stem. Die met 0 stemmen zit nu te huilen in een hoek dat 'ie per ongeluk verkeerd gestemd heeft.
Die had wel goed gestemd. Maar die kreeg daarna een bericht met 'Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.'
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ze laten deelnemen aan Squid Game en dan kijken wie er over blijft.