abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:22:36 #101
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217583024
quote:
Waarom?
quote:
Ouder dan ooit eerder, en sinds 1970 is het gemiddelde nooit meer gedaald...
Draagt sterk bij aan de daling van het geboortecijfer.

Dit gaat een catch up krijgen over 20-30 jaar waarbij nog minder vrouwen kinderen krijgen. Nu is het al zo dat 1 op de 5 vrouwen nooit kinderen krijgt.
Moeten zij weten.
quote:
We moeten echt naar een 4-daagse werkweek en gratis kinderopvang
Gratis kinderopvang bestaat niet.
Huilen dan.
pi_217583067
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom?
[..]
Moeten zij weten.
[..]
Even los van de kosten is "gratis" kinderopvang ook qua personeel niet eens mogelijk. Met de huidige vraag naar kinderopvang is er al een flink tekort aan personeel.
pi_217583241
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 17:24 schreef Mikeytt het volgende:
We moeten echt naar een 4-daagse werkweek en gratis kinderopvang
Nee we moeten weer teruggaan naar de eenverdiener maar helaas is alles zo duur geworden dat dat niet meer mogelijk is.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_217583392
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mijn ervaring is het tegenovergestelde. Juist de jaren na afronding van je opleiding zijn belangrijk voor je carrière. Weet je het dan goed te doen, dan boek je de meeste progressie zo tot midden 30/begin 40. Dat is een logisch moment om aan kinderen te beginnen: je hebt een huis, je inkomen is stabiel, je kunt vanwege je ervaring eventueel elders een baan vinden. En je hebt genoeg tijd gehad om iemand te vinden met wie je het aandurft aan kinderen te beginnen. Het is voor vrouwen alleen wrang dat dit voor hen vanuit biologisch opzicht juist het einde van de periode is waarin ze het beste aan kinderen kunnen beginnen.
En daar wringt nu net de schoen, we moeten terug naar de basis en waarom is het zo belangrijk voor een vrouw om het maximale uit hun carrière te halen?
Geld is de enige drijfveer en daarvoor zetten ze de primaire taak van de vrouw aan de kant. Het is een manier van denken dat uiteindelijk de doodsteek word voor de westerse samenleving.
Zonder kinderen is er geen toekomst mogelijk, dat is de harde waarheid.
Ik heb ooit eens een studie gelezen dat vrouwen doorgaans gelukkiger zijn als huisvrouw. Ik vind dat we dat als samenleving meer moeten waarderen en als het even kan moeten stimuleren.
quote:
Maar dit is een vrij specifieke invulling van "carrièremogelijkheden" en daarmee is je vraag misleidend. In de jaren '50 en '60 van de vorige eeuw was bijvoorbeeld de verwachting dat een vrouw stopte met werken als ze trouwde. Tot de jaren '60 was er zelfs een arbeidsverbod voor gehuwde vrouwen. Logisch dus dat ze jonger kinderen kregen. Vanaf de jaren '70 werd dit patroon doorbroken.
Het is zeker beter geworden voor de vrouw, maar dat vrouwen meer zijn gaan werken en hun kinderwens uitstellen is een direct gevolg van een falende economie waardoor het noodzakelijk is dat vrouwen moeten gaan werken.
Begrijp mij niet verkeerd hoor, ik vind dat vrouwen die keuze moeten hebben maar het moet een keuze zijn geen verplichting.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chivaz op 09-05-2025 10:41:48 ]
  vrijdag 9 mei 2025 @ 10:28:43 #105
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217583410
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:58 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee we moeten weer teruggaan naar de eenverdiener maar helaas is alles zo duur geworden dat dat niet meer mogelijk is.
Tja, men wil rechts, men krijgt een teringdure markt waar de arbeider steeds minder baat heeft.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_217583447
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:28 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Tja, men wil rechts, men krijgt een teringdure markt waar de arbeider steeds minder baat heeft.
Het was links die met de tweeverdiener aankwam.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 10:33:02 #107
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217583452
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom?
[..]
Moeten zij weten.
[..]
Waarom? Omdat het bijdraagt aan het alsmaar dalende geboortecijfer. Er is niets mis met een daling op normaal tempo, maar het extreme tempo waarop ons land is verrechtst heeft ervoor gezorgd dat dit op een dusdanig tempo gaat dat onze verzorgingsstaat dat niet kan houden.

Verder bestaat gratis kinderopvang wel. Zo zou je ook kunnen stellen dat 1+1 gratis aanbiedingen illegaal zouden moeten zijn omdat de term gratis technisch gezien niet klopt en dus bedrog is.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 10:37:16 #108
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217583482
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:32 schreef HSG het volgende:

[..]
Als je niks weet van de geschiedenis, zeg dan gewoon niks :')
Het was links die kwam met de vrouwenemancipatie.

Het waren de rechts-liberalen die het tweeverdienerschap hebben gemotiveerd met talloze wetgeving.
pi_217583587
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:28 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Even los van de kosten is "gratis" kinderopvang ook qua personeel niet eens mogelijk. Met de huidige vraag naar kinderopvang is er al een flink tekort aan personeel.
.....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217583594
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:33 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Waarom? Omdat het bijdraagt aan het alsmaar dalende geboortecijfer. Er is niets mis met een daling op normaal tempo, maar het extreme tempo waarop ons land is verrechtst heeft ervoor gezorgd dat dit op een dusdanig tempo gaat dat onze verzorgingsstaat dat niet kan houden.

Verder bestaat gratis kinderopvang wel. Zo zou je ook kunnen stellen dat 1+1 gratis aanbiedingen illegaal zouden moeten zijn omdat de term gratis technisch gezien niet klopt en dus bedrog is.
Ons land rechts?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217583641
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:58 schreef HSG het volgende:
teruggaan naar de eenverdiener
Hoewel dit absoluut een individuele keuze is en iedereen het zelf mag weten, plaatst dit vrouwen die niets zelf verdienen in een kwetsbare positie. Je bent compleet financieel afhankelijk van je partner. Mocht deze om welke reden dan ook wegvallen, ben je aangewezen op bijstand of je blijft juist bij een partner, omdat je weggaan niet kunt veroorloven. Daarnaast geen pensioensopbouw voor de vrouw. Idealiter zou er een degelijk werk / leefbalans moeten zijn waar beide ouders evenveel tijd investeren in verzorging van de kinderen en het huishouden. Uiteraard is dat pas mogelijk als de vrouw gestopt is met borstvoeding, maar lang niet iedereen doet dit sowieso.
pi_217583932
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:32 schreef HSG het volgende:

[..]
Nou, vooral VVD die in vrijwel elk kabinet heeft gezeten van de laatste 30 jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cockwhale op 09-05-2025 12:07:22 ]
pi_217584007
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En daar wringt nu net de schoen, we moeten terug naar de basis en waarom is het zo belangrijk voor een vrouw om het maximale uit hun carrière te halen?
Geld is de enige drijfveer en daarvoor zetten ze de primaire taak van de vrouw aan de kant. Het is een manier van denken dat uiteindelijk de doodsteek word voor de westerse samenleving.
Zonder kinderen is er geen toekomst mogelijk, dat is de harde waarheid.
Ik heb ooit eens een studie gelezen dat vrouwen doorgaans gelukkiger zijn als huisvrouw. Ik vind dat we dat als samenleving meer moeten waarderen en als het even kan moeten stimuleren.
[..]
Het is zeker beter geworden voor de vrouw, maar dat vrouwen meer zijn gaan werken en hun kinderwens uitstellen is een direct gevolg van een falende economie waardoor het noodzakelijk is dat vrouwen moeten gaan werken.
Begrijp mij niet verkeerd hoor, ik vind dat vrouwen die keuze moeten hebben maar het moet een keuze zijn geen verplichting.
Falende economie door te grote bemoeizuchtige overheid.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 12:07:16 #114
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217584051
Tegenwoordig kun je je maar beter goed afvragen af je überhaupt nog wel aan kinderen moet beginnen.

Daarnaast werkt de huizenmarkt ook niet echt mee want de leeftijd waarop je tegenwoordig een huis kunt kopen waarin je fatsoenlijk met een gezin zou kunnen wonen zal ook steeds hoger worden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_217584417
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
.....
Zeg het eens
pi_217584593
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:28 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ja precies, de werkgevers zijn door rechts de enigen die nog probleemloos kunnen feesten in Nederland. De werknemers hebben slechts de lasten.
pi_217586540
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:01 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Hoewel dit absoluut een individuele keuze is en iedereen het zelf mag weten, plaatst dit vrouwen die niets zelf verdienen in een kwetsbare positie. Je bent compleet financieel afhankelijk van je partner. Mocht deze om welke reden dan ook wegvallen, ben je aangewezen op bijstand of je blijft juist bij een partner, omdat je weggaan niet kunt veroorloven. Daarnaast geen pensioensopbouw voor de vrouw. Idealiter zou er een degelijk werk / leefbalans moeten zijn waar beide ouders evenveel tijd investeren in verzorging van de kinderen en het huishouden. Uiteraard is dat pas mogelijk als de vrouw gestopt is met borstvoeding, maar lang niet iedereen doet dit sowieso.
Waarom benoem jij steeds de vrouw?

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:37 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Als je niks weet van de geschiedenis, zeg dan gewoon niks :')
Het was links die kwam met de vrouwenemancipatie.

Het waren de rechts-liberalen die het tweeverdienerschap hebben gemotiveerd met talloze wetgeving.
Mag jij vinden.
pi_217586568
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:46 schreef HSG het volgende:

Omdat 99% van de mensen die vinden dat er altijd een ouder thuis moet zijn eigenlijk bedoelen dat de vrouw thuis mag blijven en de man 40 uur werkt.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 17:24:56 #119
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217586980
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:49 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Omdat 99% van de mensen die vinden dat er altijd een ouder thuis moet zijn eigenlijk bedoelen dat de vrouw thuis mag blijven en de man 40 uur werkt.
Het zou beter zijn deze focus op vrouwen of mannen er uit te halen inderdaad. Het moet mogelijk zijn om een gezin te vormen op het salaris van een gezinslid.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217589861
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:49 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ah dus vrouwen mogen niet meer werken?
pi_217589996
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 22:33 schreef HSG het volgende:

[..]
Ah dus vrouwen mogen niet meer werken?
Dat vraag je aan mij? Ik constateer slechts wat doorgaans de mening is. Niet mijn mening trouwens, wij werken beiden 32 uur. Inmiddels zouden we het zelfs kunnen redden op 1x32 uur, maar we willen beiden blijven werken.
pi_217592792
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:46 schreef HSG het volgende:

[..]
[..]
Mag jij vinden.
Een vrouw draagt, baart en zoogt het kind. Zelfs als de vrouw de kostwinner is en de man thuiszit, zal de vrouw toch echt uit de roulatie zijn rondom de bevalling. Vandaar ook dat het vaker de vrouwen zijn die minder of niet werken als er eenmaal kinderen zijn.
pi_217592861
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 17:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het zou beter zijn deze focus op vrouwen of mannen er uit te halen inderdaad. Het moet mogelijk zijn om een gezin te vormen op het salaris van een gezinslid.
Dus je wil levenstandaard naar beneden halen? is niet moeilijk hoor.
Zoek een baan met modaal inkomen waar je op de fiets naar toe kunt;

modaal netto inkomen: 3000 euro.

sociale huur inc vaste lasten 1500 euro. heb 2 kinderen (onkosten plus eten maand 700 euro) hoe je 200 euro over flexibel te besteden en spaar je 500 euro per maand. Beter is om 700 euro per maand te sparen, voor grotere buffer.

Veel bevindelijk gereformeerden leven op deze wijze (mocht je gelijk gaan roepen, dat het niet kan).

Dat 2 inkomens nodig zijn is dat wij 4 keer luxer zijn gaan leven.
pi_217592998
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:18 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dus je wil levenstandaard naar beneden halen? is niet moeilijk hoor.
Zoek een baan met modaal inkomen waar je op de fiets naar toe kunt;

modaal netto inkomen: 3000 euro.

sociale huur inc vaste lasten 1500 euro. heb 2 kinderen (onkosten plus eten maand 700 euro) hoe je 200 euro over flexibel te besteden en spaar je 500 euro per maand. Beter is om 700 euro per maand te sparen, voor grotere buffer.

Veel bevindelijk gereformeerden leven op deze wijze (mocht je gelijk gaan roepen, dat het niet kan).

Dat 2 inkomens nodig zijn is dat wij 4 keer luxer zijn gaan leven.
Je mag jezelf gelukkig prijzen met sociale huur, zelfs dat is voor veel mensen onbereikbaar en die zijn dus verplicht om dat netto inkomen voor de helft te besteden aan de huur.
pi_217593029
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je mag jezelf gelukkig prijzen met sociale huur, zelfs dat is voor veel mensen onbereikbaar en die zijn dus verplicht om dat netto inkomen voor de helft te besteden aan de huur.
Dan ga je op zaterdag bijwerken, ga je landelijker wonen, verhuis je naar "imburgn, duitsland, of verder naar het oosten, etc.

De enige reden dat er 2 inkomens nodig zijn is de levensstandaard en dat we eigenlijk een metropool zijn als land.
pi_217593109
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:43 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dan ga je op zaterdag bijwerken, ga je landelijker wonen, verhuis je naar "imburgn, duitsland, of verder naar het oosten, etc.

De enige reden dat er 2 inkomens nodig zijn is de levensstandaard en dat we eigenlijk een metropool zijn als land.
Meeste mensen die ik ken die opgescheept zitten met schandalig hoge huurprijzen leven al behoorlijk sober. Geen vakanties, geen onnodig dure spullen, huisraad bij elkaar geschraapt op marktplaats etc etc.
Ik heb ook het land verlaten omdat ik ¤1400 huur voor 60 m2 toch echt iets te duur vind.
Nadeel is wel dat ik nu elke dag 100 kilometer moet rijden om op het werk te komen etc.
Mijn punt is dat de overheid hun prioriteiten niet op orde hebben, er moet goed beleid gevoerd worden om de woonlasten drastisch omlaag te brengen.
pi_217593143
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:08 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Een vrouw draagt, baart en zoogt het kind. Zelfs als de vrouw de kostwinner is en de man thuiszit, zal de vrouw toch echt uit de roulatie zijn rondom de bevalling. Vandaar ook dat het vaker de vrouwen zijn die minder of niet werken als er eenmaal kinderen zijn.
Komt helaas ook altijd veel meer werk bij vrouwen terecht, zie ik veelal in m’n omgeving bij vriendinnen en collega’s. Dat heeft mij wel laten zien dat ik pas aan kinderen begin als ik zeker weet dat ik de juiste man naast me heb.
  zaterdag 10 mei 2025 @ 13:02:09 #128
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217593149
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:08 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Toch is NL kampioen deeltijd werken voor vrouwen.
In andere landen gaan vrouwen veel vaker wel weer fulltime werken na hun verlof.

Hoe kan dat?
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 10 mei 2025 @ 13:11:13 #129
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217593202
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 10 mei 2025 @ 15:17:58 #130
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217593867
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Meeste mensen die ik ken die opgescheept zitten met schandalig hoge huurprijzen leven al behoorlijk sober. Geen vakanties, geen onnodig dure spullen, huisraad bij elkaar geschraapt op marktplaats etc etc.
Ik heb ook het land verlaten omdat ik ¤1400 huur voor 60 m2 toch echt iets te duur vind.
Nadeel is wel dat ik nu elke dag 100 kilometer moet rijden om op het werk te komen etc.
Mijn punt is dat de overheid hun prioriteiten niet op orde hebben, er moet goed beleid gevoerd worden om de woonlasten drastisch omlaag te brengen.
Helaas lijk je wel een schreeuwende in de woestijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217593928
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 17:36 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Als ze nou eens voldoende huizen bouwen en het mogelijk maken dat je een gezin kan onderhouden met 1 voltijdbaan zoals vroegah....
Moet ook het eisenlijstje wat omlaag.

Lekker weer 20 jaar met 1 auto doen, zoals vroeger normaal was.
1 keer per jaar op vakantie, naar de camping in de regio ofzo.
1 televisie en 1 computer in het huis.
Gewoon lekker thuis koken elke dag, uit gaan eten is voor echt bijzondere momenten. Een aantal keer per jaar hooguit.
Enz enz.

Willen mensen dat? Zal je ook verklappen dat als je dat wil, je doorgaans al prima met 1 salaris uit de voeten kunt.
pi_217593994
quote:
Artikel gaat niet in op waarom het deeltijdwerken in Nederland zoveel meer voorkomt dan in andere (Europese) landen.
pi_217594043
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 15:29 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Gewoon lekker thuis koken elke dag, uit gaan eten is voor echt bijzondere momenten. Een aantal keer per jaar hooguit.
Enz enz.

Willen mensen dat? Zal je ook verklappen dat als je dat wil, je doorgaans al prima met 1 salaris uit de voeten kunt.
Werkelijk? En aan wat voor soort huis met bijbehorend prijskaartje zat je te denken?
pi_217595583
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 15:29 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Enz enz.

Een hoop mensen leven al zo, die zitten echt niet elke week in het restaurant, rijden een zeer bescheiden auto, hebben een bescheiden vakantie als ze al weg gaan etc.
pi_217600157
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 19:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een hoop mensen leven al zo, die zitten echt niet elke week in het restaurant, rijden een zeer bescheiden auto, hebben een bescheiden vakantie als ze al weg gaan etc.
Voor jou heb ik dezelfde vraag. Aan wat voor huis met bijbehorend prijskaartje zat je te denken om dit allemaal te huisvesten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')