abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217593109
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:43 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dan ga je op zaterdag bijwerken, ga je landelijker wonen, verhuis je naar "imburgn, duitsland, of verder naar het oosten, etc.

De enige reden dat er 2 inkomens nodig zijn is de levensstandaard en dat we eigenlijk een metropool zijn als land.
Meeste mensen die ik ken die opgescheept zitten met schandalig hoge huurprijzen leven al behoorlijk sober. Geen vakanties, geen onnodig dure spullen, huisraad bij elkaar geschraapt op marktplaats etc etc.
Ik heb ook het land verlaten omdat ik ¤1400 huur voor 60 m2 toch echt iets te duur vind.
Nadeel is wel dat ik nu elke dag 100 kilometer moet rijden om op het werk te komen etc.
Mijn punt is dat de overheid hun prioriteiten niet op orde hebben, er moet goed beleid gevoerd worden om de woonlasten drastisch omlaag te brengen.
pi_217593143
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:08 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Een vrouw draagt, baart en zoogt het kind. Zelfs als de vrouw de kostwinner is en de man thuiszit, zal de vrouw toch echt uit de roulatie zijn rondom de bevalling. Vandaar ook dat het vaker de vrouwen zijn die minder of niet werken als er eenmaal kinderen zijn.
Komt helaas ook altijd veel meer werk bij vrouwen terecht, zie ik veelal in m’n omgeving bij vriendinnen en collega’s. Dat heeft mij wel laten zien dat ik pas aan kinderen begin als ik zeker weet dat ik de juiste man naast me heb.
  zaterdag 10 mei 2025 @ 13:02:09 #128
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217593149
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:08 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Een vrouw draagt, baart en zoogt het kind. Zelfs als de vrouw de kostwinner is en de man thuiszit, zal de vrouw toch echt uit de roulatie zijn rondom de bevalling. Vandaar ook dat het vaker de vrouwen zijn die minder of niet werken als er eenmaal kinderen zijn.
Toch is NL kampioen deeltijd werken voor vrouwen.
In andere landen gaan vrouwen veel vaker wel weer fulltime werken na hun verlof.

Hoe kan dat?
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 10 mei 2025 @ 13:11:13 #129
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217593202
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 10 mei 2025 @ 15:17:58 #130
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217593867
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Meeste mensen die ik ken die opgescheept zitten met schandalig hoge huurprijzen leven al behoorlijk sober. Geen vakanties, geen onnodig dure spullen, huisraad bij elkaar geschraapt op marktplaats etc etc.
Ik heb ook het land verlaten omdat ik ¤1400 huur voor 60 m2 toch echt iets te duur vind.
Nadeel is wel dat ik nu elke dag 100 kilometer moet rijden om op het werk te komen etc.
Mijn punt is dat de overheid hun prioriteiten niet op orde hebben, er moet goed beleid gevoerd worden om de woonlasten drastisch omlaag te brengen.
Helaas lijk je wel een schreeuwende in de woestijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217593928
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 17:36 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Als ze nou eens voldoende huizen bouwen en het mogelijk maken dat je een gezin kan onderhouden met 1 voltijdbaan zoals vroegah....
Moet ook het eisenlijstje wat omlaag.

Lekker weer 20 jaar met 1 auto doen, zoals vroeger normaal was.
1 keer per jaar op vakantie, naar de camping in de regio ofzo.
1 televisie en 1 computer in het huis.
Gewoon lekker thuis koken elke dag, uit gaan eten is voor echt bijzondere momenten. Een aantal keer per jaar hooguit.
Enz enz.

Willen mensen dat? Zal je ook verklappen dat als je dat wil, je doorgaans al prima met 1 salaris uit de voeten kunt.
pi_217593994
quote:
Artikel gaat niet in op waarom het deeltijdwerken in Nederland zoveel meer voorkomt dan in andere (Europese) landen.
pi_217594043
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 15:29 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Gewoon lekker thuis koken elke dag, uit gaan eten is voor echt bijzondere momenten. Een aantal keer per jaar hooguit.
Enz enz.

Willen mensen dat? Zal je ook verklappen dat als je dat wil, je doorgaans al prima met 1 salaris uit de voeten kunt.
Werkelijk? En aan wat voor soort huis met bijbehorend prijskaartje zat je te denken?
pi_217595583
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 15:29 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Enz enz.

Een hoop mensen leven al zo, die zitten echt niet elke week in het restaurant, rijden een zeer bescheiden auto, hebben een bescheiden vakantie als ze al weg gaan etc.
pi_217600157
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 19:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een hoop mensen leven al zo, die zitten echt niet elke week in het restaurant, rijden een zeer bescheiden auto, hebben een bescheiden vakantie als ze al weg gaan etc.
Voor jou heb ik dezelfde vraag. Aan wat voor huis met bijbehorend prijskaartje zat je te denken om dit allemaal te huisvesten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')