En vol in de voorverkoop.quote:Op donderdag 8 mei 2025 08:45 schreef quepos het volgende:
[..]
Nog even over die lifestyle toko, zag zo net dat investeerder 5541 voor de tweede keer heeft opgehoogd.
Daar denk ik nu ook aan. Er zullen misschien wat problemen ontstaan. Maar die 1e hypotheek is wat dat betreft wel een zekerheidje.
Idem, fors ingegaan. Kan goed dat deze over een paar maanden bij Team Bas loopt (zoals @Obli) dat altijd netjes zegt. Maar op zekerheden is dit wel een parel met een LTV van 30% tov WOZ.quote:Op donderdag 8 mei 2025 08:49 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik ben er zelf fors ingegaan met hetzelfde idee; ik houd sterk rekening met problemen maar de ouders gaan dat oplossen. Het is ook niet hun eigen woning maar een verhuurd huis, dus ze hebben wel wat geld kennelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weer een starter geholpen. Ik kan nergens vinden hoeveek hij dan moet aflossen bij passeren van het huisquote:Op donderdag 8 mei 2025 08:43 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Appartement van Grootenhuijs vastgoed 3 (CCF) is vlot verkocht ovb: https://www.funda.nl/detail/43963488
quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:01 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Collin
R*-BORN (gasten hebben op NLI onlangs de Pier van Scheveningen gefundMet 300k inleg (een CCF-fondsje?) Zelf pitch nog niet goed gelezen straks ff doen, maar als ik op streetview kijk kan het inderdaad wel een upgrade gebruiken, hoog alternatief gehalte daar in de straat kijkendeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en Tandem https://www.funda.nl/deta(...)slaan-10-a/43766360/
[ Bericht 12% gewijzigd door peterc op 08-05-2025 10:36:46 ]
Linkje Collin
R*-BORN (gasten hebben op NLI onlangs de Pier van Scheveningen gefundDaarvan hebben ze de eerste 5 termijnen netjes betaaldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat staat niet in de pitch, maar ik neem aan dat het wel ongeveer het bedrag is dat in de vorige pitch stond, 225k voor het 54m2 appartement.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:20 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Weer een starter geholpen. Ik kan nergens vinden hoeveek hij dan moet aflossen bij passeren van het huis
Linkje Collin
R*-BORN (gasten hebben op NLI onlangs de Pier van Scheveningen gefundik zou er met een ruime boog omheen lopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kan je ook aangeven waarom, ik vind het niet zo gek alleen steken ze er zelf wat (te) weinig inquote:Op donderdag 8 mei 2025 11:16 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
ik zou er met een ruime boog omheen lopen
ik ben bang dat dat scheveningen-verhaal een bodemloze put wordt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:35 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Daarvan hebben ze de eerste 5 termijnen netjes betaald
Ik doe wel meequote:Op donderdag 8 mei 2025 11:26 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
kan je ook aangeven waarom, ik vind het niet zo gek alleen steken ze er zelf wat (te) weinig in
dat Scheveningengebeuren wel ja, ik deed alleen mee uit sentimentele overwegingen (geboren en getogen Hagenaar) maar dit project is wel wat anders alleen heb ik wat twijfels over de ondernemers (weinig eigen inbreng)quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:47 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
ik ben bang dat dat scheveningen-verhaal een bodemloze put wordt.
Ik heb hem laten gaan. Met de hypotheek op die woning komt het geld heus wel terug, maar ik heb geen zin in het gedoe wanneer ze die hockeystickprognose bij lange na niet halen of ze zelfs nog een jaar verlies draaien. De kans is niet ondenkbeeldig dat binnen één of twee jaar al de woning verkocht moet worden. Dan neem ik liever een project met een lagere rente mee, zoals die Tandem, wat gewoon al enkele jaren goed loopt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 08:49 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik ben er zelf fors ingegaan met hetzelfde idee; ik houd sterk rekening met problemen maar de ouders gaan dat oplossen. Het is ook niet hun eigen woning maar een verhuurd huis, dus ze hebben wel wat geld kennelijk.
ben zelf actief in dergelijke gebieden / projecten en neem deze niet mee op gevoel wegens o.a.:quote:
ze willen zo graag financieren dat het belang van de investeerder in mijn optiek te vaak wordt vergeten of dat de belangen van de investeerder niet goed worden gewaardeerd in de rente %.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Er komen inderdaad téveel projecten voorbij waarvan je kunt voorspellen dat het spaak zal lopen en de zekerheden redding moeten brengen. Vandaag ook weer (die lifestyle toko).
Eigenlijk is het een pervers verdienmodel maar dat valt de investeerders niet kwalijk te nemen.
Collin zou idd strenger moeten selecteren òf een paar personeelsadvertenties voor Team Beheer moeten plaatsen.
Linkje Collin
R*-BORN (gasten hebben op NLI onlangs de Pier van Scheveningen gefundals je het hebt over theoretische borgstellingen, deze gasten zitten echt volgevreten met hoge leningen. Maar als je denkt zonder risico geen rendement dan zou ik zeker instappen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees net dat iemand zegt dat ze weinig ervaring hebben maar dat vind ik een vreemde. De mannen hebben echt wel een bewezen trackrecord alleen voor mij gaat het gewoon om het vastgoed en de verbonden risicos in de cash.
dank voor posten, deskundig advies waardevol en leerzaam. Wel 1 opmerking: de pitch inzake hun Scheveningen project bij Nli is veel uitgebreider en daarin viel te lezen dat de ondernemers toch wel wat ervaring hebbenquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:00 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
ben zelf actief in dergelijke gebieden / projecten en neem deze niet mee op gevoel wegens o.a.:
- huur is niet voldoende om de rente te betalen
- ze betalen ruim 2000 euro per m2 perceel (op erfpachtgrond)
- dergelijke ontwikkelingen duren in de regel 5-10 jaar tot start bouw
- mannen zijn redelijk onervaren en op groepsniveau zwaar gefinancierd. taxatiewaarde vind ik al hoog en helemaal als de markt wat verslechtert en onder druk verkocht moet worden.
Leningnemer:quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:43 schreef Ricky86 het volgende:
Nieuwe SIG: Aristotelesstraat 20:
Het pand wordt gehuurd door de eigen onderneming van de aanvragers, met een huurovereenkomst tot 2030.
Sterke punten zijn de vaste huurinkomsten, hypothecaire zekerheid en ervaring van de initiatiefnemers. Risico’s zijn er ook: relatief hoge financiering ten opzichte van de waarde, afhankelijkheid van één huurder. Ik loop er toch maar omheen.
Gezien het pand en de omgeving lijkt mij transformatie naar woningen zeer onwaarschijnlijk. Ik zou ook niet weten waarom het dan vanuit een aparte BV moet. Ik kan wel bedrijfseconomische en juridische redenen bedenken om het pand in een eigen BV onder te brengen, vooral voor het geval dat het misloopt.quote:Aankoop en verhuur van het pand gaan we vanuit AS20 BV doen. We hebben het pand bewust gescheiden van de drukkerij zodat we het wellicht in de toekomst kunnen transformeren naar woningen.
Dit zou de info uit het kadaster zijn: https://perceelloep.nl/ISM01/C/4850 die bij het adres hoort, maar dat komt niet helemaal overeen met de kadaster info uit de pitch (of de kadaster info van sig klopt niet).quote:Op donderdag 8 mei 2025 17:40 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Leningnemer:
[..]
Gezien het pand en de omgeving lijkt mij transformatie naar woningen zeer onwaarschijnlijk. Ik zou ook niet weten waarom het dan vanuit een aparte BV moet. Ik kan wel bedrijfseconomische en juridische redenen bedenken om het pand in een eigen BV onder te brengen, vooral voor het geval dat het misloopt.
Verder lijkt het een bedrijfsverzamelgebouw, maar de andere bedrijfjes hebben het adres van de zijstraat. Het is wat lastig te zien wat er nou allemaal onder "Aristotelesweg 20" valt. Betalen die andere bedrijven ook huur of is er sprake van verschillende eigendommen in één gebouw.
Al met al veel vragen, gedoe, geen zin in.
Er zitten meer dan 10 ondernemers in, totale huurstroom ca 200k per jaar / ca 1000 meter oppervlakte is 200 per m2. Aanvangshuur ligt daar even snel gezien tusssen de 140 - 170 per m2 over kleinere meters. Dus de m2 prijs is al beetje opgeblazen qua markthuur tov contracthuur. Verder zou je zeggen dat de huurstroom tov waarde wel heel apart is, je zou verwachten op basis van huurstroom dat een netto aanvangsrendement van 8 procent ook wel veilig is, dan kom je ruim boven de 2 mio waarde tegen. Snap deze dan ook niet echt. Verder ben ik benieuwd hoe zij de lening gaan blijven betalen met die achterlijk hoge rentes op het moment dat er een deel leeg komt te staan maar wellicht ben ik dan te kritisch.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:21 schreef tnhb het volgende:
[..]
Dit zou de info uit het kadaster zijn: https://perceelloep.nl/ISM01/C/4850 die bij het adres hoort, maar dat komt niet helemaal overeen met de kadaster info uit de pitch (of de kadaster info van sig klopt niet).
En dit is de info conform bag-register: https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag-viewer/?searchQuery=Aristotelesstraat+20%2C+3076BD+Rotterdam&objectId=0599010000489195&theme=BRT+Achtergrond&geometry.x=95530.345&geometry.y=433087.01&zoomlevel=15
Op die plek een transformatie naar woningen zie ik nog niet zo snel gebeuren. Het is uiteraard juridisch gewoon handiger voor de ondernemers om het geheel in een zelfstandige (dochter) BV onder te brengen, deze bv is opgericht op 7 april als bedrijf voor "het verrichten van werkzaamheden op het gebied van administratie".
Ja, hier, bij dezen:quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:10 schreef Fredericm het volgende:
Is er al een tandem linkje? Alvast bedankt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let op: nog maar 1 procent ruimte!!!
quote:Op donderdag 8 mei 2025 22:37 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ja, hier, bij dezen:Dankjewel net op tijd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let op: nog maar 1 procent ruimte!!!
Heb je toevallig ook een linkje van Pro/Zee technoservice bij Collin?
Idem net op tijd , nog maar 4,5k to go, thnxquote:Op donderdag 8 mei 2025 23:26 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Dankjewel net op tijd.
Ook ik was nog op tijd, echt super hoe je die linkjes iedere keer weet te vinden Jaco.quote:Op donderdag 8 mei 2025 23:32 schreef peterc het volgende:
[..]
Idem net op tijd , nog maar 4,5k to go, thnx
Wat te denken van Pro/Zee technoservice?quote:Op donderdag 8 mei 2025 23:26 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Dankjewel net op tijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let op: loopt al rap vol. Maandag live
quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:11 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje van bekende naam op CollinBetekent weer een aflossing op Globe 3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let op: loopt al rap vol. Maandag live
En denk ik ook op Globe 1 waarmee de grond is gekocht. Bij eerdere verkopen werd ook op allebei afgelost.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:30 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
Betekent weer een aflossing op Globe 3
Het gaat weer hard, iedereen wil zijn centjes graag ergens kwijt, ook die SA maakt grote kans vol te komen voor live gang, net als Tandem gisteravond.quote:
Beetje kort.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 15:39 schreef Ricky86 het volgende:
Nieuwe CCF: NIVAS Invest B.V. 2
Lijkt me een mooi project, verhuurde woningen met eerste hypotheek.
Of zie ik wat over het hoofd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vastgoed wordt aangekocht voor 820k, maar getaxeerde marktwaarde in huidige staat zou 1.230k zijn?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 15:39 schreef Ricky86 het volgende:
Nieuwe CCF: NIVAS Invest B.V. 2
Lijkt me een mooi project, verhuurde woningen met eerste hypotheek.
Of zie ik wat over het hoofd?
Ja veel grote voordelen bij GVE, ik blijf wel bij Collin.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:46 schreef Fredericm het volgende:
Dat is een groot voordeel van GVE boven Collin, bij GVE publiceren ze dd taxatie rapporten.
quote:Op zondag 27 april 2025 19:48 schreef InVestEerder het volgende:
Ze lopen een beetje achter met updates, vind ik. Over een paar weken radiostilte hoeven we het hier niet te gaan hebben, dat hoort gewoon bij crowdfunding.
Op 28/1 een update gehad overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Er was toen een betalingsregeling overeengekomen. Die is echter nooit nageleefd. Zonder de details te kennen, ben ik in dergelijke gevallen voorstander van een keiharde aanpak.
Op 12/3 een update gehad overInmiddels zijn we 2 volle werkweken verder en nog steeds totaal geen info. Dat vind ik slecht en het valt me echt tegen. Voor mij reden om Collin voorlopig op 'hold' te zetten. Beetje een principekwestie. Bij Collin zullen ze absoluut niet wakker liggen van mijn stille protest, omdat investeerders elkaar momenteel verdringen om van hun geld af te kunnen komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zodra pand definitief verkocht zou zijn, dan zouden we bericht krijgen. We hebben echter niks meer gehoord. Daaruit zou je dan de conclusie kunnen trekken dat de verkoop tóch niet is doorgegaan. Maar ik verwacht eerlijk gezegd eerdaags gewoon de aflossing, en op dat moment ook een update.
Het scenario dat bij mij steeds vaker door mijn hoofd spookt, is dat de toko een keer verkocht gaat worden.
Collin is door pioniers Jeroen en Bas uitgegroeid tot een zéér respectabel en succesvol bedrijf. Ik weet zeker dat o.a. de grootbanken dit met argusogen volgen en ik verwacht dat ze ook al wel eens in Oisterwijk op de koffie zijn geweest.
Voor de beide pioniers is het succes inmiddels bijna onmetelijk groot, veel beter kan het haast niet meer worden. En op het hoogtepunt moet je stoppen.
Als er een keer een club voorbij komt met een grote zak geld, een aanbieding die niet te weigeren valt, is de kans groot dat toko in andere handen komt. Bij GVE hebben we ervaren dat zo'n wissel niet per definitie goed uitpakt voor de kwaliteit van het platform. Ik weet dat de situatie niet vergelijkbaar is, omdat kinderen van Jeroen ook in het bedrijf zitten. Maar als de zak geld groot genoeg is, kan daarmee ook hún toekomst zijn veiliggesteld.
Bovenstaande is puur speculatie mijnerzijds, op geen enkel feit gebaseerd.
Maar het doet mij wel beseffen dat ik momenteel eigenlijk veel te veel eieren in dit ene mandje heb liggen.
[ Bericht 1% gewijzigd door InVestEerder op 09-05-2025 20:49:55 ]
Valide opmerking, heeft mij aan het twijfelen gebracht en bij twijfel niet inhalen!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:28 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Vastgoed wordt aangekocht voor 820k, maar getaxeerde marktwaarde in huidige staat zou 1.230k zijn?
en na verduurzaming 1.250k, verduurzaming staat ergens voor 20k dat lijkt me erg weinig. Klopt niet , ik blijf er wegquote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:28 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Vastgoed wordt aangekocht voor 820k, maar getaxeerde marktwaarde in huidige staat zou 1.230k zijn?
quote:100 miljoen euro gefinancierd!
Met trots kondigen wij aan dat KOM Group B.V. de grens van 100 miljoen euro aan financieringen heeft overschreden! Dit is een bijzondere mijlpaal waar we als team enorm trots op zijn. Sinds onze oprichting hebben we ons ingezet om ondernemers en bedrijven te helpen groeien door middel van crowdfunding.
Ruim 10 jaar geleden was het eerste project bij de KOM Group succesvol gefinancierd. Nu hebben we in maart 2025 de 100 miljoen bereikt in totaal gefinancierde projecten. Mede door de bijdrage van een succesvol 2024, is er een versnelde groei in het totale volume van gefinancierde projecten op het platform. Waar in 2024 nog 80 miljoen totale financiering op het platform was behaald, is dat in 2025 met 20 miljoen opgelopen. Deze mijlpaal laat ons zien dat de dienstverlening die wij uitvoeren op prijs gesteld wordt en dat geeft ons voldoening.
Na het behalen van deze mooie mijlpaal, zullen we vastberaden doorgaan met het ontwikkelen van oplossingen om voor ondernemers toegankelijk kapitaal aan te kunnen bieden via het crowdfunding platform. Zo blijven we werken aan de techniek om het fijne gebruik van het platform te waarborgen.
Wij danken zowel alle ondernemers als de investeerders die vertrouwen hebben getoond door gebruik te maken van onze diensten. Wij kijken uit naar de toekomst om nog meer ondernemers te ondersteunen in hun groeiplannen en om investeerders mooie projecten aan te kunnen bieden waar rendement op kan worden behaald.
Het scenario is niet ondenkbaar maar er is sinds de overname van GvE door Trustbuddy natuurlijk wel een en ander gebeurd in de vorm van Europese regelgeving. Ik ben daar niet zo bevreesd voor maar je mag wel verwachten dat dan de kosten voor de investeerders (fors) zullen stijgen, die overname moet terugverdiend worden.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:44 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Als er een keer een club voorbij komt met een grote zak geld, een aanbieding die niet te weigeren valt, is de kans groot dat toko in andere handen komt. Bij GVE hebben we ervaren dat zo'n wissel niet per definitie goed uitpakt voor de kwaliteit van het platform. Ik weet dat de situatie niet vergelijkbaar is, omdat kinderen van Jeroen ook in het bedrijf zitten. Maar als de zak geld groot genoeg is, kan daarmee ook hún toekomst zijn veiliggesteld.
Bovenstaande is puur speculatie mijnerzijds, op geen enkel feit gebaseerd.
Maar het doet mij wel beseffen dat ik momenteel eigenlijk veel te veel eieren in dit ene mandje heb liggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Voordelen van GVE boven Collin? Laat me niet lachen! Nooit zo’n slechte communicatie over probleemprojecten gehad als bij GVE!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:46 schreef Fredericm het volgende:
Dat is een groot voordeel van GVE boven Collin, bij GVE publiceren ze dd taxatie rapporten.
Meer dan volkomen mee eens dat communicatie door gve ver onder het nulpunt zit (zelfs persoonlijke toezegging door directie werd vervolgens gewoon genegeerd). Maar een minpunt van ccf is/blijft wat mij betreft het stelselmatig achterhouden van taxaties rapporten (na vragen beroepen ze zich op de privacywetgeving, de grootste onzin want info moet gewoon beschikbaar komen als die relevant is/kan zijn, desnoods onder strikte geheimhouding) terwijl we dus maar moeten geloven dat datgene wat ze stellen er ook zo staat en niet gebaseerd is op een eigen interpreretatie, bij gve staat er (bijna?) altijd een samenvatting van het taxatierapport met relevante informatie en bij sig is op verzoek inzage en/of krijg je extra details toegestuurd. Dus op dat punt doet ccf het zeker minder/slechter dan een aantal ander platformen en is daar zeker ook nog ruimte voor verbetering.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 11:17 schreef Slijker het volgende:
[..]
Voordelen van GVE boven Collin? Laat me niet lachen! Nooit zo’n slechte communicatie over probleemprojecten gehad als bij GVE!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |