En vol in de voorverkoop.quote:Op donderdag 8 mei 2025 08:45 schreef quepos het volgende:
[..]
Nog even over die lifestyle toko, zag zo net dat investeerder 5541 voor de tweede keer heeft opgehoogd.
Daar denk ik nu ook aan. Er zullen misschien wat problemen ontstaan. Maar die 1e hypotheek is wat dat betreft wel een zekerheidje.
Idem, fors ingegaan. Kan goed dat deze over een paar maanden bij Team Bas loopt (zoals @Obli) dat altijd netjes zegt. Maar op zekerheden is dit wel een parel met een LTV van 30% tov WOZ.quote:Op donderdag 8 mei 2025 08:49 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik ben er zelf fors ingegaan met hetzelfde idee; ik houd sterk rekening met problemen maar de ouders gaan dat oplossen. Het is ook niet hun eigen woning maar een verhuurd huis, dus ze hebben wel wat geld kennelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weer een starter geholpen. Ik kan nergens vinden hoeveek hij dan moet aflossen bij passeren van het huisquote:Op donderdag 8 mei 2025 08:43 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Appartement van Grootenhuijs vastgoed 3 (CCF) is vlot verkocht ovb: https://www.funda.nl/detail/43963488
quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:01 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Collin
R*-BORN (gasten hebben op NLI onlangs de Pier van Scheveningen gefundMet 300k inleg (een CCF-fondsje?) Zelf pitch nog niet goed gelezen straks ff doen, maar als ik op streetview kijk kan het inderdaad wel een upgrade gebruiken, hoog alternatief gehalte daar in de straat kijkendeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en Tandem https://www.funda.nl/deta(...)slaan-10-a/43766360/
[ Bericht 12% gewijzigd door peterc op 08-05-2025 10:36:46 ]
Linkje Collin
R*-BORN (gasten hebben op NLI onlangs de Pier van Scheveningen gefundDaarvan hebben ze de eerste 5 termijnen netjes betaaldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat staat niet in de pitch, maar ik neem aan dat het wel ongeveer het bedrag is dat in de vorige pitch stond, 225k voor het 54m2 appartement.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:20 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Weer een starter geholpen. Ik kan nergens vinden hoeveek hij dan moet aflossen bij passeren van het huis
Linkje Collin
R*-BORN (gasten hebben op NLI onlangs de Pier van Scheveningen gefundik zou er met een ruime boog omheen lopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kan je ook aangeven waarom, ik vind het niet zo gek alleen steken ze er zelf wat (te) weinig inquote:Op donderdag 8 mei 2025 11:16 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
ik zou er met een ruime boog omheen lopen
ik ben bang dat dat scheveningen-verhaal een bodemloze put wordt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:35 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Daarvan hebben ze de eerste 5 termijnen netjes betaald
Ik doe wel meequote:Op donderdag 8 mei 2025 11:26 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
kan je ook aangeven waarom, ik vind het niet zo gek alleen steken ze er zelf wat (te) weinig in
dat Scheveningengebeuren wel ja, ik deed alleen mee uit sentimentele overwegingen (geboren en getogen Hagenaar) maar dit project is wel wat anders alleen heb ik wat twijfels over de ondernemers (weinig eigen inbreng)quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:47 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
ik ben bang dat dat scheveningen-verhaal een bodemloze put wordt.
Ik heb hem laten gaan. Met de hypotheek op die woning komt het geld heus wel terug, maar ik heb geen zin in het gedoe wanneer ze die hockeystickprognose bij lange na niet halen of ze zelfs nog een jaar verlies draaien. De kans is niet ondenkbeeldig dat binnen één of twee jaar al de woning verkocht moet worden. Dan neem ik liever een project met een lagere rente mee, zoals die Tandem, wat gewoon al enkele jaren goed loopt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 08:49 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik ben er zelf fors ingegaan met hetzelfde idee; ik houd sterk rekening met problemen maar de ouders gaan dat oplossen. Het is ook niet hun eigen woning maar een verhuurd huis, dus ze hebben wel wat geld kennelijk.
ben zelf actief in dergelijke gebieden / projecten en neem deze niet mee op gevoel wegens o.a.:quote:
ze willen zo graag financieren dat het belang van de investeerder in mijn optiek te vaak wordt vergeten of dat de belangen van de investeerder niet goed worden gewaardeerd in de rente %.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Er komen inderdaad téveel projecten voorbij waarvan je kunt voorspellen dat het spaak zal lopen en de zekerheden redding moeten brengen. Vandaag ook weer (die lifestyle toko).
Eigenlijk is het een pervers verdienmodel maar dat valt de investeerders niet kwalijk te nemen.
Collin zou idd strenger moeten selecteren òf een paar personeelsadvertenties voor Team Beheer moeten plaatsen.
Linkje Collin
R*-BORN (gasten hebben op NLI onlangs de Pier van Scheveningen gefundals je het hebt over theoretische borgstellingen, deze gasten zitten echt volgevreten met hoge leningen. Maar als je denkt zonder risico geen rendement dan zou ik zeker instappen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees net dat iemand zegt dat ze weinig ervaring hebben maar dat vind ik een vreemde. De mannen hebben echt wel een bewezen trackrecord alleen voor mij gaat het gewoon om het vastgoed en de verbonden risicos in de cash.
dank voor posten, deskundig advies waardevol en leerzaam. Wel 1 opmerking: de pitch inzake hun Scheveningen project bij Nli is veel uitgebreider en daarin viel te lezen dat de ondernemers toch wel wat ervaring hebbenquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:00 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
ben zelf actief in dergelijke gebieden / projecten en neem deze niet mee op gevoel wegens o.a.:
- huur is niet voldoende om de rente te betalen
- ze betalen ruim 2000 euro per m2 perceel (op erfpachtgrond)
- dergelijke ontwikkelingen duren in de regel 5-10 jaar tot start bouw
- mannen zijn redelijk onervaren en op groepsniveau zwaar gefinancierd. taxatiewaarde vind ik al hoog en helemaal als de markt wat verslechtert en onder druk verkocht moet worden.
Leningnemer:quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:43 schreef Ricky86 het volgende:
Nieuwe SIG: Aristotelesstraat 20:
Het pand wordt gehuurd door de eigen onderneming van de aanvragers, met een huurovereenkomst tot 2030.
Sterke punten zijn de vaste huurinkomsten, hypothecaire zekerheid en ervaring van de initiatiefnemers. Risico’s zijn er ook: relatief hoge financiering ten opzichte van de waarde, afhankelijkheid van één huurder. Ik loop er toch maar omheen.
Gezien het pand en de omgeving lijkt mij transformatie naar woningen zeer onwaarschijnlijk. Ik zou ook niet weten waarom het dan vanuit een aparte BV moet. Ik kan wel bedrijfseconomische en juridische redenen bedenken om het pand in een eigen BV onder te brengen, vooral voor het geval dat het misloopt.quote:Aankoop en verhuur van het pand gaan we vanuit AS20 BV doen. We hebben het pand bewust gescheiden van de drukkerij zodat we het wellicht in de toekomst kunnen transformeren naar woningen.
Dit zou de info uit het kadaster zijn: https://perceelloep.nl/ISM01/C/4850 die bij het adres hoort, maar dat komt niet helemaal overeen met de kadaster info uit de pitch (of de kadaster info van sig klopt niet).quote:Op donderdag 8 mei 2025 17:40 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Leningnemer:
[..]
Gezien het pand en de omgeving lijkt mij transformatie naar woningen zeer onwaarschijnlijk. Ik zou ook niet weten waarom het dan vanuit een aparte BV moet. Ik kan wel bedrijfseconomische en juridische redenen bedenken om het pand in een eigen BV onder te brengen, vooral voor het geval dat het misloopt.
Verder lijkt het een bedrijfsverzamelgebouw, maar de andere bedrijfjes hebben het adres van de zijstraat. Het is wat lastig te zien wat er nou allemaal onder "Aristotelesweg 20" valt. Betalen die andere bedrijven ook huur of is er sprake van verschillende eigendommen in één gebouw.
Al met al veel vragen, gedoe, geen zin in.
Er zitten meer dan 10 ondernemers in, totale huurstroom ca 200k per jaar / ca 1000 meter oppervlakte is 200 per m2. Aanvangshuur ligt daar even snel gezien tusssen de 140 - 170 per m2 over kleinere meters. Dus de m2 prijs is al beetje opgeblazen qua markthuur tov contracthuur. Verder zou je zeggen dat de huurstroom tov waarde wel heel apart is, je zou verwachten op basis van huurstroom dat een netto aanvangsrendement van 8 procent ook wel veilig is, dan kom je ruim boven de 2 mio waarde tegen. Snap deze dan ook niet echt. Verder ben ik benieuwd hoe zij de lening gaan blijven betalen met die achterlijk hoge rentes op het moment dat er een deel leeg komt te staan maar wellicht ben ik dan te kritisch.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:21 schreef tnhb het volgende:
[..]
Dit zou de info uit het kadaster zijn: https://perceelloep.nl/ISM01/C/4850 die bij het adres hoort, maar dat komt niet helemaal overeen met de kadaster info uit de pitch (of de kadaster info van sig klopt niet).
En dit is de info conform bag-register: https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag-viewer/?searchQuery=Aristotelesstraat+20%2C+3076BD+Rotterdam&objectId=0599010000489195&theme=BRT+Achtergrond&geometry.x=95530.345&geometry.y=433087.01&zoomlevel=15
Op die plek een transformatie naar woningen zie ik nog niet zo snel gebeuren. Het is uiteraard juridisch gewoon handiger voor de ondernemers om het geheel in een zelfstandige (dochter) BV onder te brengen, deze bv is opgericht op 7 april als bedrijf voor "het verrichten van werkzaamheden op het gebied van administratie".
Ja, hier, bij dezen:quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:10 schreef Fredericm het volgende:
Is er al een tandem linkje? Alvast bedankt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let op: nog maar 1 procent ruimte!!!
quote:Op donderdag 8 mei 2025 22:37 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ja, hier, bij dezen:Dankjewel net op tijd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let op: nog maar 1 procent ruimte!!!
Heb je toevallig ook een linkje van Pro/Zee technoservice bij Collin?
Idem net op tijd , nog maar 4,5k to go, thnxquote:Op donderdag 8 mei 2025 23:26 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Dankjewel net op tijd.
Heb je toevallig ook een linkje van Pro/Zee technoservice bij Collin?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |