abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217476236
De aflossing en rente en dus de afronding van APOC project AD II mis ik in de mail van de verzamelbetaling. Of kijk ik niet goed?
pi_217478629
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 00:49 schreef eenjongen... het volgende:
De aflossing en rente en dus de afronding van APOC project AD II mis ik in de mail van de verzamelbetaling. Of kijk ik niet goed?
Zit ik niet in, maar misschien komt dat doordat er nog een paar dagen van de maand resteren, dus ook enkele betalingen, dat zie je bij meerdere projecten.

Wat niet helemaal goed gaat is Young Staff, die flaporen zijn zo te zien 'vergeten' dat er nog 2 laatste termijntjes betaald moeten worden.

Duurzaam recreatiepark mis ik ook, daar is hier al eerder over bericht meen ik.

Foodm.De Fam betaalt ook al een paar weken niet meer, maar is failliet en het dossier ligt bij de curator. Volgens het laatste bericht van alweer 2,5 maand geleden :N
Pecunia non olet
pi_217479158
Inmiddels one week overdue bij CCF 49230 Great Peninsula Serv BV inz Graan voor Visch 18413.
met HA + 1e hypo + pandrecht. Wachten op bet danwel updateje v CCF. Pandje staat niet in de sale.

[ Bericht 10% gewijzigd door peterc op 27-04-2025 14:25:15 ]
  zondag 27 april 2025 @ 19:48:55 #154
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_217482292
Ze lopen een beetje achter met updates, vind ik. Over een paar weken radiostilte hoeven we het hier niet te gaan hebben, dat hoort gewoon bij crowdfunding.

Op 28/1 een update gehad over
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Er was toen een betalingsregeling overeengekomen. Die is echter nooit nageleefd. Zonder de details te kennen, ben ik in dergelijke gevallen voorstander van een keiharde aanpak.

Op 12/3 een update gehad over
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zodra pand definitief verkocht zou zijn, dan zouden we bericht krijgen. We hebben echter niks meer gehoord. Daaruit zou je dan de conclusie kunnen trekken dat de verkoop tóch niet is doorgegaan. Maar ik verwacht eerlijk gezegd eerdaags gewoon de aflossing, en op dat moment ook een update.
pi_217484957
Vraagje, ik heb nu 2 fondsen die vandaag bij Collin de maandtermijn gemist hebben. Ik dacht dat Collin altijd de maandtermijn uitbetaalde als er geen bijzondere situatie was en anders terugvorderde. Het lijkt mij wel zo handig als Collin een bericht stuurt aan de investeerders als er iets is. Anders kunnen ze heel veel berichten gaan beantwoorden. Weet iemand hoe de Collin procedure is?
pi_217485114
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 09:58 schreef Fredericm het volgende:
Vraagje, ik heb nu 2 fondsen die vandaag bij Collin de maandtermijn gemist hebben. Ik dacht dat Collin altijd de maandtermijn uitbetaalde als er geen bijzondere situatie was en anders terugvorderde. Het lijkt mij wel zo handig als Collin een bericht stuurt aan de investeerders als er iets is. Anders kunnen ze heel veel berichten gaan beantwoorden. Weet iemand hoe de Collin procedure is?
Allereerst:

quote:
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
De dag is nog niet om en dit zou vandaag nog handmatig toegevoegd kunnen worden.
De kans is groter dat je een deze dagen het bekende mailtje gaat krijgen zodat jou administratie weer gelijk loopt met de actuele situatie. Oftewel, dat de betaling van vorige maand teruggeboekt wordt…

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 28-04-2025 13:00:44 ]
pi_217485608
https://www.collincrowdfund.nl/goudsmederij-bommel-v-o-f-2/

dit soort rentes zijn eigenlijk veel te laag, ltv lijkt aantrekkelijk maar het is een winkelpandje Een beetje vastgoedbank hanteert vergelijkbare rente tov netto rendement. Echt scharrig richting investeerders!
pi_217485617
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2025 10:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Allereerst:
[..]
De dag is nog niet om en dit zou vandaag nog handmatig toegevoegd kunnen worden.
De kans is groter dat je een deze dagen het bekende mailtje gaat krijgen zodat jou administratie weer gelijk loopt met de actuele situatie. Oftewel, dat de vorige maand teruggeboekt wordt…
Mijn vraag was gericht op de procedure,niet de specifieke casus
pi_217485654
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:05 schreef moedernatuur het volgende:

dit soort rentes zijn eigenlijk veel te laag, ltv lijkt aantrekkelijk maar het is een winkelpandje Een beetje vastgoedbank hanteert vergelijkbare rente tov netto rendement. Echt scharrig richting investeerders!
Rente is gewoon fair. Dat het minder interessant is voor particulieren door het krankzinnige box 3 systeem is een ander verhaal.
pi_217485719
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 09:58 schreef Fredericm het volgende:
Fondsen? of individuele leningen?
pi_217485724
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:14 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
Rente is gewoon fair. Dat het minder interessant is voor particulieren door het krankzinnige box 3 systeem is een ander verhaal.
bij rnhb ben je tot 5 jaar op basis van ltv al ca 6,5% kwijt, als de bank het al niet doet, dan moet er gewoon een stuk risico opslag bij , lijkt mij logisch.
pi_217485913
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:27 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Fondsen? of individuele leningen?
Individuele leningen,ivm
3 dagen regel geen namen genoemd
  maandag 28 april 2025 @ 12:58:57 #163
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_217485955
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 19:48 schreef InVestEerder het volgende:
Plomer Properties II
Hij staat niet meer op funda. Ik verwacht dat hij dan wel verkocht is of anders opnieuw er opgezet.. Maar inderdaad wel vreemd dat we maar niks horen.
pi_217485982
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:14 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
Ik betwijfel of je hiervoor in de plaats bij een (vastgoed)bank eenvoudig soortgelijke kortlopende lening gaat krijgen met vergelijkbare rente. Ik heb eerder dit jaar voor een nieuw bedrijfspand wat vastgoedfinanciers gesproken en als je over commercieel vastgoed + aflossingsvrij en een ltv boven de 50% spreekt (of als er nog een andere financieringslast is) dan hebben ze ineens niet meer zoveel interesse of lopen de percentages op.

Wat betreft het project, er wordt niet afgelost dus het risico verminderd op dat punt niet en dat geeft mij toch wel weer een minder gevoel ondanks de gestegen omzet en winst (maar waar is die voor gebruikt?) en zorgt op relatief korte termijn weer voor het risico bij herfinanciering. Bij de oude lening was de rentevergoeding 1% punt hoger en werd er in 5 jaar bijna 44% afgelost, nu is er geen aflossing meer gedurende de looptijd en er is blijkbaar afgelopen jaar een extra (tijdelijke?) financiering nodig geweest waar we verder geen details van kennen, daar zal ook een reden voor zijn. Pand was 5 jaar geleden getaxeerd op 370k en het lijkt er op dat we voor verpanding nu niet meer achter de bank moet aansluiten zoals dat de vorige keer wel het geval was, dus wat betreft de zekerheden zal het wel loslopen denk ik.
pi_217485985
quote:

Het linkje voor wie wil

SPOILER
pi_217486005
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:54 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Individuele leningen,ivm
3 dagen regel geen namen genoemd
De praktijk/proceduren is zoals ik vanmorgen heb geschreven.
pi_217486566
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 13:02 schreef raser1981 het volgende:

[..]
Het linkje voor wie wil

SPOILER
Dank.
Heb het linkje ook gekregen omdat ik ook in de oude lening zit.
Voor mij is de ondergrens m.b.t. de geboden rente in combinatie met de te verwachte belastingdruk ook wel bereikt . Aan de andere kant, de zekerheden lijken mij t.o.v. de vorige lening, ondanks de hij aflossingsvrij is, nu wel beter en als de lening netjes op tijd na 18 maanden gaat worden terugbetaald zou dit dus 1e helft november 2026 zijn. Tegen die tijd dus weer de optie om het op dat moment even op de spaarrekening te laten staan.
pi_217487429
quote:

quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2025 14:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dank.
Heb het linkje ook gekregen omdat ik ook in de oude lening zit.
Voor mij is de ondergrens m.b.t. de geboden rente in combinatie met de te verwachte belastingdruk ook wel bereikt . Aan de andere kant, de zekerheden lijken mij t.o.v. de vorige lening, ondanks de hij aflossingsvrij is, nu wel beter en als de lening netjes op tijd na 18 maanden gaat worden terugbetaald zou dit dus 1e helft november 2026 zijn. Tegen die tijd dus weer de optie om het op dat moment even op de spaarrekening te laten staan.
Voor investeerders die ondanks de zéér lage rente geïnteresseerd zijn in dit project nog even met aanvullende informatie van onze gewaardeerde #peterc van 5 jaar geleden:

quote:
12s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:12 schreef peterc het volgende:

[..]
Onderneming is gevestigd in het winkelhart van Veldhoven, pand ligt op de scheiding / grens van het "oude" gedeelte naar het nieuwe overdekte gedeelte. Pand is indertijd als een soort overbrugging van oud > nieuw gebouwd. Zie google earth, dan begrijp je het wel. Voordeel van het oude gedeelte + Bommel pand is dat veel panden eigendom zijn van (oude) winkeliers / particulieren die het pand bij de bouw van het Citycentrum konden kopen. Veel van deze panden zijn nu gewoon "afbetaald" en mogelijk ook wel verhandeld maar zijn vaak toch particulier eigendom. Het nieuwe gedeelte is van een belegger HAL

https://www.ed.nl/veldhov(...)ps://www.google.com/

Deze berekent natuurlijk ook huur, wat je merkt is dat best veel winkeliers van nieuw naar oud gaan. Je kan ook wel raden waarom.

Daarnaast is https://www.vsloun.nl/ een goede juwelier (enigszins vergelijkbaar) welke in de passage (overdekt) deel zat onlangs gestopt.

https://www.lucardi.nl/nl(...)es-lucardi-veldhoven

zit er weliswaar ook, maar dat is duidelijk een categorie goedkoper / lager. Vergelijk maar delicatesse met de Nettorama, met beiden niets mis maar duidelijk verschil.

Voordeel van het oude gedeelte is de flexibiliteit in het OG, in het overdekte deel zitten / zaten veel winkelketens, en zijn er best veel wisselingen en leegstand. OG lijkt wat mij betreft wel OKE, nu de business nog beoordelen

Ga morgen er weleens langs en ff kijken, en misschien wel ff naar binnen
quote:
12s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:26 schreef peterc het volgende:

[..]
er vandaag ff langs gehobbeld, precies zoals ik eerder al opmerkte, was er weer een winkelier die van nieuw naar oud gaat. Maar goed, daarom ging het niet, ben niet binnen geweest, wat heen en terug gelopen en het pand bekeken, al die tijd zat al de drie vrouw personeel klanten te helpen , en in deze tijd moet je daar niet tussen gaan lopen banjeren. Misschien dat ik er maandag nog ff binnenga. Bovenetage is er later opgezet zag ik, aan de overzijde is dat niet het geval (Blokker)
Dus je hebt een winkelpand met een aardige bovenruimte. Kan een plus of een min zijn.
De bovenruimte is zeker niet geschikt voor sales, maar voor werkruimte, atelier of kantoor,

Er is toch wat beschikbaar aan panden op de Pleintjes, Horst, Meent i h City centrum.

Maar lijken me inderdaad gedreven en betrokken ondernemers. Minpuntje is dat als de vermogenspositie van de ondernemers na +20 jaar ondernemen beperkt is.
Daarnaast was het zeer verstandig om het OG te kopen, maar een hypo afsluiten met een rente van 10%, weet zo niet wat daarachter heeft gezeten. Kan ook een bewuste deal geweest zijn?
Misschien heeft #peterc nog wel een update :P
Vooralsnog heb ik hem i.v.m. de 18 maanden toch maar voor mijn basisbedrag meegenomen.
pi_217487683
Nieuwe project via Collin met een 2e hypotheek op een woonhuis:

Eethuis Leyenburger
¤ 150.000 | 9,0 % rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/eethuis-leyenburger/

Wel een negatief e.v.
pi_217487905
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2025 16:54 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe project via Collin met een 2e hypotheek op een woonhuis:

Eethuis Leyenburger
¤ 150.000 | 9,0 % rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/eethuis-leyenburger/

Wel een negatief e.v.
Klopt, en dat komt doordat hij zo te zien 171K heeft opgegeten van de zaak. Vraag me af wat ie daarmee gedaan heeft.
Pecunia non olet
pi_217487998
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 17:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
Klopt, en dat komt doordat hij zo te zien 171K heeft opgegeten van de zaak. Vraag me af wat ie daarmee gedaan heeft.
Dat zijn heeeel veel frikadellen! 😀
pi_217488022
Investeringslinkje overname Duitse vuurvaste materialenfabriek bij Collin: 5M¤, 9%, 48 mnd, 1e hyp.
pi_217488027
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 17:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dit staat er over in de pitch:

quote:
Toelichting jaarcijfers
De onderneming is per mei 2023 gestart. Verder is in 2024 een negatief eigen vermogen ontstaan door hogere privé-onttrekkingen voor de verbouwing van het woonhuis en heeft de ondernemer verschillende apparaten moeten vervangen.
pi_217488394
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2025 17:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dit staat er over in de pitch:
[..]
Toelichting jaarcijfers
De onderneming is per mei 2023 gestart. Verder is in 2024 een negatief eigen vermogen ontstaan door hogere privé-onttrekkingen voor de verbouwing van het woonhuis en heeft de ondernemer verschillende apparaten moeten vervangen.

De vaste activa op de balans plussen slechts 15k in 2024, dus zo spannend was dat nou ook weer niet. Als de rest is opgegaan aan een verbouwing, dan was dat een serieuze. Wat ik betwijfel.
pi_217488486
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 17:41 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Investeringslinkje overname Duitse vuurvaste materialenfabriek bij Collin: 5M¤, 9%, 48 mnd, 1e hyp.
Het onderpand betreft traditioneel industrieel erfgoed van zeer grote afmetingen, inclusief twee gemetselde fabrieksschoorstenen en pittoresk overwoekerde spoorlijn, gelegen in een verstild middenduits dorpje in natuurrijke omgeving. Ik denk niet dat er erg veel belangstelling zal zijn bij een eventuele gedwongen verkoop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')