abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217576116
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:41 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Dus voor een huis van 300.000 zou dat al minstens 250 euro per maand zijn. :'(
De herbouwwaarde is zonder de grondwaarde dus het zal lager liggen. De grondwaarde onder een sociale woningen is beperkt dus ga ook weer niet uit van commerciële grondprijzen.
pi_217576172
Ik heb van 2 verschillende corporaties gehuurd. De eerste was ronduit slecht: elk jaar de huur maximaal verhogen maar de staat van de flat was erbarmelijk. Schimmel in de badkamer, hang- en sluitwerk kapot, de portiekdeur sloot niet goed waardoor er allemaal gajes rondhing. Als je belde gaven ze niet thuis of kwamen ze met wat lapmiddelen. Het was gewoon een cash cow.

Daarna verhuisd naar het midden van het land en een wereld van verschil. Appartement zag er netjes uit, alles werd goed onderhouden en schoongemaakt, keuken werd vervangen waarbij ook een vaatwasser werd geplaatst en ze kwamen de boel schilderen en al het hekwerk van de galerij vervangen. Je moet het ook maar een beetje treffen denk ik.

Was uiteindelijk blij dat we konden kopen, dat wel. Paar maanden terug nog eens bij dat eerste huis wezen kijken omdat ik toevallig in de buurt moest zijn. Ben er nu 10 jaar weg maar nog steeds dezelfde verpauperde teringbende.
  donderdag 8 mei 2025 @ 16:10:52 #278
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_217576263
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bovenop het gebouw waarin je flat zit, zit toch een dak?
Oh ja, maar wat ze daar uitvoeren weet ik natuurlijk niet. Net als gedoe met de liften, daar heb ik ook niks mee te maken, want onze woning zit op de begane grond.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 16:14:57 #279
5428 crew  miss_sly
pi_217576296
quote:
2s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:10 schreef Tijn het volgende:

[..]
Oh ja, maar wat ze daar uitvoeren weet ik natuurlijk niet. Net als gedoe met de liften, daar heb ik ook niks mee te maken, want onze woning zit op de begane grond.
Maar dat zijn wel allemaal kosten voor het opstal, en die zijn voor de eigenaar, dus de woningcorporatie en eventueel voor de leden van de VvE indien niet alles huur is, maar er ook koopwoningen tussen zitten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217576366
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:01 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik heb van 2 verschillende corporaties gehuurd. De eerste was ronduit slecht: elk jaar de huur maximaal verhogen maar de staat van de flat was erbarmelijk. Schimmel in de badkamer, hang- en sluitwerk kapot, de portiekdeur sloot niet goed waardoor er allemaal gajes rondhing. Als je belde gaven ze niet thuis of kwamen ze met wat lapmiddelen. Het was gewoon een cash cow.

Daarna verhuisd naar het midden van het land en een wereld van verschil. Appartement zag er netjes uit, alles werd goed onderhouden en schoongemaakt, keuken werd vervangen waarbij ook een vaatwasser werd geplaatst en ze kwamen de boel schilderen en al het hekwerk van de galerij vervangen. Je moet het ook maar een beetje treffen denk ik.

Was uiteindelijk blij dat we konden kopen, dat wel. Paar maanden terug nog eens bij dat eerste huis wezen kijken omdat ik toevallig in de buurt moest zijn. Ben er nu 10 jaar weg maar nog steeds dezelfde verpauperde teringbende.
Ja, dat klopt zeker wel.

Maar dan moet je niet de huurprijs bevriezen, maar bijvoorbeeld het verplichtte energielabel nog verhogen. Voor 1 jan 2029 moet het allemaal minstens naar D, als je de huurders echt wil helpen breng je alles naar C. En misschien toch makkelijker een soort ombudsman die je bij schimmel in kan schakelen en een verhuurder kan dwingen onderhoud te plegen, want schimmel in je huurhuis kan echt niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217576399
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:57 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
De herbouwwaarde is zonder de grondwaarde dus het zal lager liggen. De grondwaarde onder een sociale woningen is beperkt dus ga ook weer niet uit van commerciële grondprijzen.
Herbouwwaarde ligt momenteel juist heel hoog, omdat je nu verplicht gasloos moet herbouwen. Dus die waarde kun je beter niet nemen. Maar reken bij een rijtjeshuis van rond de 100m2 al snel rond de 250 euro per maand als particulier, een woningcorporatie zal wel goedkoper uit zijn.

Flats vind ik moeilijk inschatten: de woningen zijn goedkoper in onderhoud, maar de openbare ruimtes, lift, dak e.d. zijn er natuurlijk ook nog. VVE is niet voor niets vaak nog best hoog.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217576602
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dit was in 2017.
hij zou het zo weer doen....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217577011
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat klopt zeker wel.

Maar dan moet je niet de huurprijs bevriezen, maar bijvoorbeeld het verplichtte energielabel nog verhogen. Voor 1 jan 2029 moet het allemaal minstens naar D, als je de huurders echt wil helpen breng je alles naar C. En misschien toch makkelijker een soort ombudsman die je bij schimmel in kan schakelen en een verhuurder kan dwingen onderhoud te plegen, want schimmel in je huurhuis kan echt niet.
Toch had de woningbouwvereniging geen boodschap aan die schimmel. Maar goed, een badkamer zonder raam en zonder afzuiging, tja. De deur trok ook helemaal krom door het vocht :')

Dat vind ik nog een van de grootste voordelen van een koophuis: dat je niet afhankelijk bent van een krenterige woningbouwvereniging die voor je gaat bepalen welk (klein) onderhoud er wel en niet vanaf kan.
pi_217577067
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 17:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Toch had de woningbouwvereniging geen boodschap aan die schimmel.
Daarom zeg ik: als je wat wil voor huurders doe je daar wat aan. En zorg je niet door een huurbevriezing dat woningcorporaties juist niet genoeg geld hebben voor dergelijk groot onderhoud.
  donderdag 8 mei 2025 @ 17:20:36 #285
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_217577084
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar dat zijn wel allemaal kosten voor het opstal, en die zijn voor de eigenaar, dus de woningcorporatie en eventueel voor de leden van de VvE indien niet alles huur is, maar er ook koopwoningen tussen zitten.
Ja, dat snap ik. Maar ja, daar weet ik natuurlijk verder niks van B-)
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 17:22:25 #286
5428 crew  miss_sly
pi_217577114
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2025 17:20 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik. Maar ja, daar weet ik natuurlijk verder niks van B-)
Uiteraard. En ook als jij daar niets vanaf weet, kost dat klauwen vol met geld B-)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 8 mei 2025 @ 18:59:43 #287
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217578294
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:41 schreef KaheemSaid het volgende:
Laten we dan eens beleid gaan voeren op die krappe arbeidsmarkt en de daarbij horende arbeidsmigratie.
als je woningen gaat bouwen dan komen er arbeidsmigranten genoeg

dat is het probleem niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 8 mei 2025 @ 19:01:48 #288
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217578317
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 15:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Oudere mensen zullen er geen last van hebben als allerlei rekeningen worden doorgeschoven naar volgende generaties.

Dus misschien moet er ook maar een maximum leeftijd aan het kiesrecht verbonden worden.
ik stem voor een hogere AOW en iedereen een alleenstaande AOW , dat scheelt in het uitzoekwerk voor de SVB
en dan kunnen ouderen ook probleemloos samenwonen , scheelt weer huizen he

als er weer bejaardenhuizen gebouwd zouden worden helemaal

Thuispluisflats
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 8 mei 2025 @ 19:03:08 #289
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217578337
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 16:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het stemgedrag van oudere mensen is een groot probleem idd. "I've got mine and screw you"
vertel , ouderen stemmen niet zo woke links denk ik

die maak t het allemaal niet uit , hoeveel bramen er groeien
  donderdag 8 mei 2025 @ 19:03:45 #290
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217578346
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 19:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
vertel , ouderen stemmen niet zo woke links denk ik

die maak t het allemaal niet uit , hoeveel bramen er groeien
Ja die stemmen allemaal aan de kant van de vermogenden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 8 mei 2025 @ 19:04:46 #291
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217578356
quote:
9s.gif Op donderdag 8 mei 2025 19:03 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja die stemmen allemaal aan de kant van de vermogenden.
als je zo oud bent dan maakt je niet meer druk om geld beste man

wat is geld ?/
pi_217580453
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 19:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als je zo oud bent dan maakt je niet meer druk om geld beste man

wat is geld ?/
Genoeg om voor een hogere AOW te stemmen?
  donderdag 8 mei 2025 @ 22:33:45 #293
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217580671
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 22:14 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Genoeg om voor een hogere AOW te stemmen?
nou nee
AOW is gekoppeld aan het minimumloon, dus daar kun je niets aan verschoffelen
quote:
Op 1 januari 2025 steeg het wettelijk minimumloon met 2,75%.
Het uurloon voor werknemers van 21 jaar en ouder is dan minimaal ¤ 14,06.
Per 1 juli 2025 is er opnieuw een stijging, nu met 2,42%.
Wil je jongeren in dienst nemen, dan betaal je in 2025 ook een stukje meer.
Het zou wel een goede zaak zijn om de AOW ( die financieel toch al volslagen mis is als omslagstelsel,)
om te vormen naar een BASIS inkomen van 75% van minimumloon, tegelijk met de bijstand de IOAW en de Wajong
De heffing van 17,9% kan dan ook vervallen ,dat slaat toch nergens op
quote:
Wat is het percentage voor de volksverzekeringen in 2024?
Het tarief voor deze premies volksverzekeringen is in totaal 27,65% (gelijk aan 2023).
De premies volksverzekeringen bestaan uit premies voor de AOW (17,9%), Anw (0,1%) en AWBZ/Wlz (9,65%)
De SVB kan het beoordeel werk in de toekomst niet meer aan anders, het aantal ambtenaren kan alleen dalen als de administratie vereenvoudigd wordt, en dus met minder gesnuffel in iemands privé leven

gewoon per persoon 75% van het minimumloon als vast bedrag,
niks gezeur meer van samenwonend of al dan niet gehuwd of samenwonend met een partner in het buitenland ja dan nee

gelijktijdig de pensioenspaarplicht uit de CAO halen en in de Individuele Arbeid Overeenkomst , als vervolg op de Wtp

quote:
Wat is het verschil tussen IOAW en bijstand?
Bent u tussen uw 50e en 60e jaar werkloos geworden en heeft u de volledige WW-uitkering ontvangen? Dan vraagt u geen bijstandsuitkering aan maar een IOAW-uitkering.
Dat is de afkorting voor Inkomensvoorziening Oudere en gedeeltelijk Arbeidsongeschikte Werkloze werknemers.

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 09-05-2025 11:29:58 ]
  vrijdag 9 mei 2025 @ 11:33:21 #294
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217583820
Nieuw uitje, nieuwe boos:
quote:
Minister Faber (Asiel en Migratie) is boos dat de jonge asielzoekers uit het Friese Sint Annaparochie alsnog op een uitje gaan tijdens de dorpskermis. "Ik ga hier zeker over in gesprek met het COA", zegt Faber bij aanvang van de ministerraad.
Iedere keer dat Faber ergens in het nieuws komt worden de motieven opnieuw duidelijk: asielzoekers pesten. Het hoeft geen doel te dienen, als er in de media maar duidelijk is dat Faber en de PVV heel erg boos worden over ieder nieuwsbericht dat begint met 'asielzoekers mogen', of iets van die strekking.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217583907
En mw Faber, misbaksel, mag naar de kapper …van belastinggeld?

Hoe zat dat dan?
Oh zo: https://www.welingelichte(...)-niet-goedkoop-57174
  Moderator vrijdag 9 mei 2025 @ 11:45:32 #296
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217583914
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iedere keer dat Faber ergens in het nieuws komt worden de motieven opnieuw duidelijk: asielzoekers pesten. Het hoeft geen doel te dienen, als er in de media maar duidelijk is dat Faber en de PVV heel erg boos worden over ieder nieuwsbericht dat begint met 'asielzoekers mogen', of iets van die strekking.
Van politiek via twitter krijg ik ook altijd spontane aids:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217583952
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Echt, ik wordt héél erg boos van dat zij van ons belastinggeld niet alleen niks nuttigs doet, maar zelfs mensen die de wet uitvoeren aan het pesten is. Kunnen we daarover niet eens vragen aan Schoof gaan stellen?
  vrijdag 9 mei 2025 @ 11:53:33 #298
12221 Tijn