abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 22 mei 2025 @ 03:28:58 #201
485843 crew  Jippie
pi_217713162
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 01:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Kunnen jullie bij zulke extreme topics niet gebruik maken van gast- mods?
Voor jullie bekende users die vier, vijf uur meelezen, kunnen vegen en posten als mod?

Users en bezoekers hebben wel een plek nodig om hun hersenscheten te kunnen delen en die van anderen te willen lezen. En dat kan imo nergens zoals op Fok. Ik snap dat dat modden nu veel tijd kost, maar zijn oud mods hier niet voor te porren? @:yvonne
Hij was weer geopend nadat er met de stofkom doorheen was gegaan.
pi_217713488
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 01:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Kunnen jullie bij zulke extreme topics niet gebruik maken van gast- mods?
Voor jullie bekende users die vier, vijf uur meelezen, kunnen vegen en posten als mod?

Users en bezoekers hebben wel een plek nodig om hun hersenscheten te kunnen delen en die van anderen te willen lezen. En dat kan imo nergens zoals op Fok. Ik snap dat dat modden nu veel tijd kost, maar zijn oud mods hier niet voor te porren? @:yvonne
Je wat minder obsessief gedragen is geen optie?
  donderdag 22 mei 2025 @ 08:14:15 #203
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217713689
quote:
10s.gif Op donderdag 22 mei 2025 07:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je wat minder obsessief gedragen is geen optie?
Ik was er de hele avond niet en ook niet de reden. Zeg maar ff sorry.
  donderdag 22 mei 2025 @ 08:47:08 #204
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217713838
ff sorry
Huilen dan.
pi_217716116
Wanneer gaat het Oekraïne-topic weer open?
Radio Espantoso
  Forum Admin donderdag 22 mei 2025 @ 14:39:44 #206
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217716526
Niet
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217716565
Goed bezig man.

Een gebande BNW-trol komt de boel verzieken met een kloon en krijgt als dank een permanente sluiting van het NWS-topic.

Resultaat: alleen nog een compleet verwapt topic in BNW zodat er alleen nog plaats is voor desinfo op Fok! aangaande de oorlog in Oekraïne.
Radio Espantoso
  Forum Admin donderdag 22 mei 2025 @ 14:54:05 #208
pi_217716602
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 14:47 schreef Peligrosso het volgende:
Goed bezig man.

Een gebande BNW-trol komt de boel verzieken met een kloon en krijgt als dank een permanente sluiting van het NWS-topic.

Resultaat: alleen nog een compleet verwapt topic in BNW zodat er alleen nog plaats is voor desinfo op Fok! aangaande de oorlog in Oekraïne.
Bedank je mede users maar die mij en mijn collega's niet serieus nemen. Dit is niet vanwege 1 trol.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 22 mei 2025 @ 14:59:32 #209
pi_217716628
Oh en fyi die troll ligt er af, maar dat was niet voldoende en begon het gejank over het forum, notes en bans en dat we niet genoeg deden.

Het is alsof je je hond op de stoep laat schijten omdat de buurman dat ook laat gebeuren, om vervolgens boos te worden op de gemeente omdat die de stront niet opruimt. En dat al maanden lang. Helemaal klaar mee. Zeker als er dan ook nog eens helemaal niks wordt gedaan met onze inmiddels tientallen oproepjes om dat gewoon niet te doen. Zelfs andere users vroegen in het topic om het topic niet te laden ontsporen.

Wel hulde aan de users die een melding maakten en er niet op in gingen. O+
  donderdag 22 mei 2025 @ 15:15:58 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217716688
Kan dat respectloze gejank van RAVW uit het Jeffrey en Emma topic verwijderd worden? Het draait iedere keer toch uit op hetzelfde liedje dat helemaal niets met het topic te maken heeft maar vooral met hem.
En het geeft uitstekend aan waarom hij iedere keer gedoe heeft, er is namelijk een tijd en een plek voor dingen, en als je daar geen oog voor hebt dan word je uitgekotst omdat je iedere keer andere zaken verpest.

Het begint hier:
RAVW in NWS / Lichaampjes vermiste Jeffrey (10) en Emma (8) gevonden #7
Het verbaast me niet eens als het precies 24 uur na zijn ban is, een ban vanwege precies dit gedrag in hetzelfde topic.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_217716756
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh en fyi die troll ligt er af, maar dat was niet voldoende en begon het gejank over het forum, notes en bans en dat we niet genoeg deden.

Het is alsof je je hond op de stoep laat schijten omdat de buurman dat ook laat gebeuren, om vervolgens boos te worden op de gemeente omdat die de stront niet opruimt. En dat al maanden lang. Helemaal klaar mee. Zeker als er dan ook nog eens helemaal niks wordt gedaan met onze inmiddels tientallen oproepjes om dat gewoon niet te doen. Zelfs andere users vroegen in het topic om het topic niet te laden ontsporen.

Dank voor het modereren, wordt ook te weinig gezegd.

Dat er zo'n user af en toe tussendoor komt, zijn we inmiddels wel aan gewend. Ik hoop dat het weer wat bekoeld en het binnenkort alsnog weer open kan. Ik heb me altijd vooral gefocust op het positieve van het topic - elkaar een beetje informeren en soms ook een beetje dom lullen.
pi_217716835
quote:

Ik kan me wel vinden in wat je zegt, maar het resultaat blijft hetzelfde.
Dikke winst voor de desinfo-verspreiders.
Radio Espantoso
  Moderator donderdag 22 mei 2025 @ 16:02:13 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217716920
dikke winst voor de roebelhoerroepers
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217716985
De FOK!-policy lijkt niet voorbereid te zijn op lui die de boel hier overduidelijk komen verstieren, daardoor krijg je dit soort situaties.
pi_217717219
quote:
88s.gif Op donderdag 22 mei 2025 16:02 schreef sp3c het volgende:
dikke winst voor de roebelhoerroepers
Jouw humor is ondoorgrondelijk.
Radio Espantoso
pi_217717576
Missie geslaagd. Geen nieuws meer over die oorlog.
pi_217717931
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 15:15 schreef Leandra het volgende:
Kan dat respectloze gejank van RAVW uit het Jeffrey en Emma topic verwijderd worden? Het draait iedere keer toch uit op hetzelfde liedje dat helemaal niets met het topic te maken heeft maar vooral met hem.
En het geeft uitstekend aan waarom hij iedere keer gedoe heeft, er is namelijk een tijd en een plek voor dingen, en als je daar geen oog voor hebt dan word je uitgekotst omdat je iedere keer andere zaken verpest.

Het begint hier:
RAVW in NWS / Lichaampjes vermiste Jeffrey (10) en Emma (8) gevonden #7
Het verbaast me niet eens als het precies 24 uur na zijn ban is, een ban vanwege precies dit gedrag in hetzelfde topic.
"Steun", meneer de voorzitter.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217718787
quote:

Ik heb in het topic wat dingen geroepen over het forum en over de moderatie en ik ben ook wel bereid om dat terug te nemen aangezien het wellicht niet fair overkomt richting de crew. Ik heb ook in het topic gezegd dat de moderatie niet het beleid bepaalt en in die zin niets te verwijten valt. Als ik daarmee iemand voor het hoofd heb gestoten dan excuses.

Maar het is ook een soort onmacht vanuit de vaste schare users in het topic, die elke keer worden getrakteerd op dezelfde diarree die al tientallen keren met feiten en bronnen ontkracht is. In ieder geval voor mij is het nooit het doel geweest om het topic te laten ontsporen maar je wil die desinfo ook niet onweersproken laten, dus ik laat me dan toch verleiden om het te gaan weerleggen (zoals dat gelul over de “coup” tegen Yanukovich”).

Dit is wat ik erover kwijt wilde, doe ermee wat je wil :)
pi_217720534
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Pleun2011 op 22-05-2025 22:23:11 ]
  donderdag 22 mei 2025 @ 23:26:11 #220
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217721708
quote:

Je kunt nog zo vaak roepen dat men niet in moet gaan op trollen , maar het ligt nou eenmaal in de menselijke aard om op bullshit in te gaan, dat hou je simpelweg nooit tegen.

Helemaal over dit onderwerp, en al helemaal als het steevast een klein groepje users betreft die keer op keer op keer de kremlin talking points neer plempen hier.
Heulen met de vijand noemde men dat vroeger.

Hoe dan ook, of het bewust (desinformatie), onbewust (misinformatie) of gewoon trollen is, die visies gaan volledig tegen onze vrije westerse normen en waarden in.

Het is/was een interessant topic vol met informatie en de laatste ontwikkelingen, dat nou de nek om is gedraaid door de gevolgen aan te pakken en niet de oorzaak.

Zoals gezegd, reageren op bullshit/desinformatie/misinformatie ligt nou eenmaal in de menselijke aard, dus mensen zullen daar altijd tegenin gaan.

Bestrijd dan de oorzaak, en niet zoals nu, de gevolgen.
Want zo raak je alleen de grote groep.

Een dergelijke post als deze plaatste ik een aantal weken al eerder hier in de NWS FB, maar die was om wonderbaarlijke redenen snel verdwenen, dus blijkbaar raakte ik daarmee een gevoelige snaar.

Dus dit zal ook wel verdwijnen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 22 mei 2025 @ 23:26:53 #221
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217721712
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik heb in het topic wat dingen geroepen over het forum en over de moderatie en ik ben ook wel bereid om dat terug te nemen aangezien het wellicht niet fair overkomt richting de crew. Ik heb ook in het topic gezegd dat de moderatie niet het beleid bepaalt en in die zin niets te verwijten valt. Als ik daarmee iemand voor het hoofd heb gestoten dan excuses.

Maar het is ook een soort onmacht vanuit de vaste schare users in het topic, die elke keer worden getrakteerd op dezelfde diarree die al tientallen keren met feiten en bronnen ontkracht is. In ieder geval voor mij is het nooit het doel geweest om het topic te laten ontsporen maar je wil die desinfo ook niet onweersproken laten, dus ik laat me dan toch verleiden om het te gaan weerleggen (zoals dat gelul over de “coup” tegen Yanukovich”).

Dit is wat ik erover kwijt wilde, doe ermee wat je wil :)
Amen _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217722763
Waar is het Oekraïne topic gebleven
pi_217722998
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 15:28 schreef MaxMark het volgende:

Dat er zo'n user af en toe tussendoor komt, zijn we inmiddels wel aan gewend.
Jij volgde het Oekraine topic blijkbaar niet.
Het was niet 'af en toe'.
Dat topic stond voor 50% vol met Russische trollen. En niet slechts 1.

Als de mods al iets verwijderden zal dat wellicht eens 1% van de Russische berichten zijn.
Owh en ze reageren zelf op de trollen :')

quote:
Forum Admin
Straatcommando.
Op woensdag 21 mei 2025 12:14 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De link leggen tussen het ontkennen van Russische oorlogsmisdaden en het ontkennen van de holocaust heeft me ook een note opgeleverd.
Weet je wat joh,ik was bezig met de troep weer eens te vegen voor jullie, maar voor de zoveelste keer als jullie je zin niet krijgen beginnen jullie het topic zelf ook maar onder te kakken met geklaag dat het geen goed topic is en dat forum Trolls de hand boven het hoofd houdt etc

Dit na mijn talloze oproepen de boel simpelweg te negeren. Alsof jullie persee op zoek zijn naar gezeik en drama. Helemaal genoeg van, klaar met deze reeks. Slotje
Dit is echt te belachelijk voor woorden.
Mods/FA laten het zelf compleet uit de hand lopen (99% van de Russische propaganda bleef staan, dus niets van dat vegen).
Ze reageren zelf constant op de Russische trollen.
En dan janken over users die er wel eens op in gaan :')

Niet reageren is overigens sws nutteloos, want die trollen praten constant met elkaar.

Grijp gewoon in. Niemand wil die trollen en ze voegen niets toe. Alleen betaalde Russische propaganda.

Nu worden de users gestraft voor iets wat mods/FA moeten doen.
pi_217723010
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Maar het is ook een soort onmacht vanuit de vaste schare users in het topic, die elke keer worden getrakteerd op dezelfde diarree die al tientallen keren met feiten en bronnen ontkracht is. In ieder geval voor mij is het nooit het doel geweest om het topic te laten ontsporen maar je wil die desinfo ook niet onweersproken laten

Precies. Die valse propaganda hoort hier niet. Of dat nou beleid is om te laten staan of niet.
De mods/FA lieten het volledig los gaan.

Als lezende user moest je eerst 10 pagina's skippen om dan eens 1 relevante post te zien. En daarna kon je weer 10 pagina's skippen.

Door die Russische trollen werd her topic compleet vernield.

En niet reageren helpt niet. Mods reageerden zelf en de trollen op elkaar.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 23:26 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Je kunt nog zo vaak roepen dat men niet in moet gaan op trollen , maar het ligt nou eenmaal in de menselijke aard om op bullshit in te gaan, dat hou je simpelweg nooit tegen.

Helemaal over dit onderwerp, en al helemaal als het steevast een klein groepje users betreft die keer op keer op keer de kremlin talking points neer plempen hier.
Heulen met de vijand noemde men dat vroeger.

Hoe dan ook, of het bewust (desinformatie), onbewust (misinformatie) of gewoon trollen is, die visies gaan volledig tegen onze vrije westerse normen en waarden in.

Zoals gezegd, reageren op bullshit/desinformatie/misinformatie ligt nou eenmaal in de menselijke aard, dus mensen zullen daar altijd tegenin gaan.

Bestrijd dan de oorzaak, en niet zoals nu, de gevolgen.
Want zo raak je alleen de grote groep.

Precies. De Russische trollen zijn bekend. De oorzaak kun je dus zeer makkelijk aanpakken.
Buiten dat het wel toelaten van die propaganda totaal niet wenselijk is in een vrije Westerse wereld.
pi_217723039
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 07:23 schreef myShizzle het volgende:
Waar is het Oekraïne topic gebleven
Dat is de nek omgedraaid door poetinpijpers die teveel weerwoord kregen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')