Ik wist niet dat Russische grondtroepen in heel Oekraïne actief waren.quote:Op maandag 28 april 2025 14:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Russen moeten voorzichtiger zijn met grondoptreden bij de bevolking, dat vooropgesteld.
Maar ik zie oprecht niet in hoe je al die aanvallen met wat luchtverdedigingssystemen wil voorkomen. Die worden gewoon gesatureerd bij aanvallen.
Wie, Schoof?quote:Op maandag 28 april 2025 14:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De man krijgt ooit nog een nobelprijs voor de vrede.
India voelt zich nog steeds verraden door de weigering aan (Amerikaanse) steun in het conflict met China, circa 196x. Rusland steunde India juist wel met wapens, wat een reden is voor de huidige Indiaase houding tov rusland/USSR.quote:Op maandag 28 april 2025 13:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook opvallend dat India liever Franse dan Amerikaanse straaljagers wil.
Stik er lekker in vlad, en iedereen die bij de parade komt opdagen mag zich gewaarschuwd beschouwen dat ze naast een valide militair doelwit staan.quote:Op maandag 28 april 2025 13:56 schreef Scjvb het volgende:
Moskou:
Poetin kondigt tijdelijk staakt-het-vuren aan voor feestdagen mei
© https://www.msn.com/nl-nl(...)c60c105aaf3827c&ei=8
Nu opnieuw maar weer zien wat hiervan terechtkomt. Laten we wel wezen: het begint zo langzamerhand inderdaad steeds ongeloofwaardiger te worden!
Artikel door ANP • 26m
[ afbeelding ]Poetin kondigt tijdelijk staakt-het-vuren aan voor feestdagen mei
© Copyright ANP 2025
MOSKOU (ANP/RTR) - De Russische president Vladimir Poetin heeft een tijdelijk staakt-het-vuren in Oekraïne aangekondigd voor feestdagen in mei. Dat bestand geldt in de periode rond 9 mei, de dag waarop Rusland jaarlijks de overwinning in de Tweede Wereldoorlog viert.
Poetin heeft het staakt-het-vuren eenzijdig uitgeroepen, net zoals hij deed tijdens het paasweekend. Toen was er niet met Oekraïne overlegd en werd het bestand veelvuldig geschonden. De regering in Kyiv heeft nog niet gereageerd op de nieuwe aankondiging.
De Russische president heeft al wel aangegeven dat Rusland zal reageren als Oekraïne zich niet aan het staakt-het-vuren houdt.
Ik kan me niet voorstellen dat Rusland de beveiliging in Moskou niet op orde heeft die week.quote:Op maandag 28 april 2025 14:53 schreef nixxx het volgende:
[..]
Stik er lekker in vlad, en iedereen die bij de parade komt opdagen mag zich gewaarschuwd beschouwen dat ze naast een valide militair doelwit staan.
Dat maakt niet uit.quote:Op maandag 28 april 2025 14:57 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat Rusland de beveiliging in Moskou niet op orde heeft die week.
Het lukt ze ook niet om hun olieraffinaderijen te beschermen, dus heel Moskou beschermen is een utopie.quote:Op maandag 28 april 2025 14:57 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat Rusland de beveiliging in Moskou niet op orde heeft die week.
Russia stronkquote:Op maandag 28 april 2025 14:57 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Huh, dat is vreemd. De rus zegt iets totaal anders.quote:Op maandag 28 april 2025 11:45 schreef MaxMark het volgende:
Leuk draadje van ons aller Vatniksoep over de stand van de Russische economie.
Ter herinnering: zelfs de economie van de Benelux is groter (die van Texas ook, vandaar plaatje). Experts, waaronder het hoofd van de Russische bank zelf, verwachten grote problemen na de zomer - zo eind 2025, begin 2026. De oorlog moet daarom tegen die tijd voor Rusland voorbij zijn.
[ x ]
The Reader App link voor mensen zonder Twitter.
Rusland natuurlijk.quote:Op maandag 28 april 2025 15:26 schreef oheng het volgende:
[..]
Huh, dat is vreemd. De rus zegt iets totaal anders.
RIA: Russia is among the world's four largest economies
Wie moet ik nu geloven?
Heel verstandig.quote:Op maandag 28 april 2025 15:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit.
Het luchtalarm zal moeten klinken als er drones of raketten worden gedetecteerd. Doen ze het niet en komt er eentje doorheen is dat op live TV te volgen. Gaat het alarm af is dat ook op TV. Niet bepaald demonstraties van Poetin's krachtige leiderschap.
quote:Russians are publishing lists of those who will visit Moscow on May 9.
Hungarian Prime Minister Viktor Orbán will not participate in the 'victory parade' in Moscow on May 9. The office of the Hungarian Prime Minister rejected the invitation of the Russian authorities.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lnuvc6zis22n
Misschien vallen ze zelfs wel binnen...quote:Op maandag 28 april 2025 15:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ben je bang dat Rusland dan misschien een raket op Oekraïne zal schieten?
Dat zou wel een escalatie zijn.quote:Op maandag 28 april 2025 16:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Misschien vallen ze zelfs wel binnen...
Nee, maar dat het Kremlin dit ziet als een daad van agressie (vernedering) en dat dat het vredesproces hindert. Geen vuurtjes opstoken aub.quote:Op maandag 28 april 2025 15:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ben je bang dat Rusland dan misschien een raket op Oekraïne zal schieten?
Oh noes! Geen escalatie!quote:
quote:Op maandag 28 april 2025 16:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, maar dat het Kremlin dit ziet als een daad van agressie (vernedering) en dat dat het vredesproces hindert. Geen vuurtjes opstoken aub.
Zelffde geldt voor Kremlin.
Dat willen ze zeker niet als we Poetin voor gek zetten met loeiende alarmbellen en gillende bezoekers op het rode plein.quote:Op maandag 28 april 2025 16:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Wanneer ga je nou eens snappen dat het Kremlin helemaal geen vrede wil?
Hoho, Rusland wil alleen maar dat Oekraine; demilitairiseerd, zijn eigen bevolking laat uitmoorden (denazificeerd). Geen zelfstandige Relaties heeft met navo landen, al hun buurlanden, behalve deze 2 (Wit)Rusland ( de enige twee waar ze juist geen contact mee willen)quote:Op maandag 28 april 2025 16:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Rusland schoot de vorige keer vrolijk door. Maar dit keer niet?quote:Op maandag 28 april 2025 16:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, maar dat het Kremlin dit ziet als een daad van agressie (vernedering) en dat dat het vredesproces hindert. Geen vuurtjes opstoken aub.
Zelffde geldt voor Kremlin.
Zodra dat het Kremlin-narratief wordt uiteraard.quote:Op maandag 28 april 2025 16:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
goh kom je daar nu al achter. Hou er nou gewoon eens mee op...quote:Op maandag 28 april 2025 14:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het komt er dus op neer dat jij het niet noodzakelijk vindt dat Oekraïne de bevolking, energie infrastructuur etc probeert te beschermen tegen Russische raketten.
Zelfde hiervoor..quote:Op maandag 28 april 2025 16:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Máááán wat hoop ik dat ze zijn feestje verstieren. Dikke vinger naar het Kremlin en het Witte huis. Met een Europese raket graag.quote:Op maandag 28 april 2025 16:40 schreef Ulx het volgende:
Poetin gaat niet in op een voordtel voor per direct 30 dagen wapenstilstand. Dus zijn voorstel geeft aan dat hij wel Oekraine wil kunnen beschieten maar dat hij als de dood is dat Oekraine een stunt uithaalt op zijn feestje.
Ik zou alle 'wereldleiders' persoonlijk benaderen om niet te gaan, omdat er misschien wel eens wat kan gebeuren. Staat Poetje mooi voor lulquote:Op maandag 28 april 2025 15:23 schreef nixxx het volgende:
[..]
Russia stronk
Eeh valt wel mee denk ik.. misschien zou ik als Oekraïne wel drones sturen zonder springlading.. wel het feestje verstoren maar niet verantwoordelijk om presidenten van andere landen te verwonden of doden. Afzwaaiende russische luchtafweer is hun eigen probleem
indrukwekkende lijst. Gewoon de hele voormalige Sovjet Unie met China en Brazilië.quote:
Goed punt.quote:‼️ “Why wait until May 8? If Russia can cease fire for 3 days, it can stop it today — if it truly wants peace. No need for parades, just act now,” — Ukraine’s Deputy FM Andriy Sybiha on Putin’s self-declared truce proposal.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lnuxube33s2s
Ze gaan toch vrijwillig bij soldaten in de buurt staan?quote:Op maandag 28 april 2025 17:02 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Die worden gebruikt als menselijk schild. Nu kan Oekraïne de parade niet bombarderen.
quote:🇩🇪🇺🇦 Merz: We are not an uninvolved third-party or a mediator between two opponents. We are standing unequivocally on Ukraine's side.
Niet combattant.quote:Op maandag 28 april 2025 17:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze gaan toch vrijwillig bij soldaten in de buurt staan?
Bedankt voor het plaatsen. De afdronk die ik er van heb is dat Poetin zijn hele land de vernieling in trekt voor zijn eigen waanideeën, machtswellust en nalatenschap en dat je datzelfde nu ook heel erg ziet bij Trump. Bij Xi en de kartrekkers binnen de EU merk je wel echt dat ze handelen met het oog op een goede toekomst voor hun land/landen.quote:Op maandag 28 april 2025 11:45 schreef MaxMark het volgende:
Leuk draadje van ons aller Vatniksoep over de stand van de Russische economie.
Ter herinnering: zelfs de economie van de Benelux is groter (die van Texas ook, vandaar plaatje). Experts, waaronder het hoofd van de Russische bank zelf, verwachten grote problemen na de zomer - zo eind 2025, begin 2026. De oorlog moet daarom tegen die tijd voor Rusland voorbij zijn.
[ x ]
The Reader App link voor mensen zonder Twitter.
Je loopt achter met het officiele standpunt van putin.quote:
Idd, ik denk dat zelfs die kleuter van een Trump hier nog niet intraptquote:
Een beter punt om te maken is dat of Poetin gaat akkoord met een onvoorwaardelijk staakt het vuren waarna de onderhandelingen kunnen beginnen of er is geen sprake van een staakt het vuren.quote:
Het is een feest/herdenking over de grote vaderlandse oorlog. Ze zijn daar niet aan het oefenen. Zijn veelal veteranen.quote:Op maandag 28 april 2025 17:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit is toch een militaire oefening? Dan zijn die soldaten gewoon militair doelwit.
Militairen, dus doelwit.quote:Op maandag 28 april 2025 17:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is een feest/herdenking over de grote vaderlandse oorlog. Ze zijn daar niet aan het oefenen. Zijn veelal veteranen.
Dit inderdaad, als Poetin niet akkoord gaat met de voorgestelde onvoorwaardelijk staakt het vuren, is het gewoon een doelwit.quote:Op maandag 28 april 2025 17:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Militairen, dus doelwit.![]()
Zo doet Rusland dat ook in Oekraïne, dus ik snap niet waarom dat andersom niet precies hetzelfde zou zijn.
Wij hebben ook parades met militairen, dan zijn die ook doelwit?quote:Op maandag 28 april 2025 17:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Militairen, dus doelwit.![]()
Zo doet Rusland dat ook in Oekraïne, dus ik snap niet waarom dat andersom niet precies hetzelfde zou zijn.
Dan heb je bijzonder verwachtingen.quote:Op maandag 28 april 2025 17:41 schreef Momo het volgende:
Valt mij tegen dat Fico van Slowakije naar die parade gaat
Mij ook. Hij moet gewoon gaan.quote:Op maandag 28 april 2025 17:41 schreef Momo het volgende:
Valt mij tegen dat Fico van Slowakije naar die parade gaat
Tja, dan houdt hij zijn parade maar ergens achter in Siberië als hij zijn troepen niet in gevaar wil brengen.quote:Op maandag 28 april 2025 17:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij hebben ook parades met militairen, dan zijn die ook doelwit?
Kom op man, dat is een ongekende escalatie als we dat doen.
Doe niet zo dom. Dan worden wij ook doelwit.quote:Op maandag 28 april 2025 17:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tja, dan houdt hij zijn parade maar ergens achter in Siberië als hij zijn troepen niet in gevaar wil brengen.
Omdat Poetin zijn troepen uit ijdelheid in gevaar wil brengen worden wij ook doelwit? Wat?quote:Op maandag 28 april 2025 17:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doe niet zo dom. Dan worden wij ook doelwit.
Je kan toch niet zomaar burgers en marcherende soldaten aanvallen in Moskou? Kom op man. Je gaat toch niet zomaar mensen aanvallen?quote:Op maandag 28 april 2025 17:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat Poetin zijn troepen uit ijdelheid in gevaar wil brengen worden wij ook doelwit? Wat?![]()
![]()
![]()
Verlaag onze militaire uitgaven zodat we iedereens bitch kunnen worden, prachtig waren we in WO2 maar zo slim geweestquote:Op maandag 28 april 2025 17:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mij ook. Hij moet gewoon gaan.
Jasper van Dijk (SP) interviewt iemand uit vredesbeweging. Goed interview.
Bekijk deze YouTube-video
Oekraïners als ze dit soort poep lezen...quote:Op maandag 28 april 2025 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan toch niet zomaar burgers en marcherende soldaten aanvallen in Moskou? Kom op man. Je gaat toch niet zomaar mensen aanvallen?
Wtf dit.
Dat zijn immers legitieme doelwitten volgens Rusland. Waarom zou dat andersom ook niet zo zijn?quote:Op maandag 28 april 2025 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan toch niet zomaar burgers en marcherende soldaten aanvallen in Moskou? Kom op man. Je gaat toch niet zomaar mensen aanvallen?
Wtf dit.
Had allang moeten gebeuren. Die oorlog had de Russen veel harder moeten raken.quote:Op maandag 28 april 2025 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wtf dit.
Traditie gebiedt nu eenmaal dat zijn (Poetins) parade op de gebruikelijke manier plaatsvindt.quote:Op maandag 28 april 2025 17:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tja, dan houdt hij zijn parade maar ergens achter in Siberië als hij zijn troepen niet in gevaar wil brengen.
Mmmm... ik heb je nooit gehoord over lef van Rusland om Oekraïense burgers te vermoorden.quote:Op maandag 28 april 2025 17:54 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Traditie gebiedt nu eenmaal dat zijn parade op de gebruikelijke manier plaatsvindt.
Even los gezien van het huidige conflict, hebben andere landen dat te respecteren en het feest ofwel deze traditionele herdenking niet in gevaar te brengen door onverwachte acties tegen Rusland te bezigen (mocht iemand daar het lef voor hebben).
Ik kan me geen enkele reden bedenken waarom Oekraïne dat zou moeten respecteren eigenlijk.quote:Op maandag 28 april 2025 17:54 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Traditie gebiedt nu eenmaal dat zijn parade op de gebruikelijke manier plaatsvindt.
Even los gezien van het huidige conflict, hebben andere landen dat te respecteren en het feest ofwel deze traditionele herdenking niet in gevaar te brengen door onverwachte acties tegen Rusland te bezigen (mocht iemand daar het lef voor hebben).
Heb continu gezegd dat het onbestaanbaar is dat er inslagen zijn van bommen en granaten in woonwijken. Wat mij betreft gaan ze daar ook rekenschap over afleggen hoe dat kon gebeuren.quote:Op maandag 28 april 2025 17:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Oekraïners als ze dit soort poep lezen...
[ afbeelding ]
Waar is je verontwaardiging voor hun leed?
Nee dan kun je beter een kinderziekenhuis double tappen. De tweede keer net zodra de evacuatie op gang is gekomen.quote:Op maandag 28 april 2025 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wtf dit.
Ja dat is grove fout. Als je dit als artillerist in het leger bewust doet, dan ben je een vieze k.....quote:Op maandag 28 april 2025 17:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dan kun je beter een kinderziekenhuis double tappen. De tweede keer net zodra de evacuatie op gang is gekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Daarom zou het bericht luid en duidelijk moeten zijn, Gaat Poetin niet akkoord met het onvoorwaardelijk staakt het vuren dan is het een legitiem doelwit.quote:Op maandag 28 april 2025 17:56 schreef MaxMark het volgende:
Oekraïne moet gewoon zeggen dat ze zich niet voor Rusland's publiciteitsstunt hoeven in te houden op die dag. Dan zullen alle staatshoofden zich ook wel bedenken, alvorens ze heen gaan. Alhoewel dat voor Putin natuurlijk wel het perfecte human shield is.
Vredesduiven zouden hier akkoord mee moeten gaan.quote:Op maandag 28 april 2025 18:00 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Daarom zou het bericht luid en duidelijk moeten zijn, Gaat Poetin niet akkoord met het onvoorwaardelijk staakt het vuren dan is het een legitiem doelwit.
Een prachtige stok om Poetin naar de tafel te dwingen en ook een mooie waarschuwing voor iedereen die daar naartoe zou gaan.
Gaat Poetin niet akkoord, dan kunnen ze beter wegblijven.
quote:Op maandag 28 april 2025 17:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat is grove fout. Als je dit als artillerist in het leger bewust doet, dan ben je een vieze k.....
Ik kan mij domweg niet voorstellen dat de generale staf toestemming voor zoiets zou geven.
Ooh je kan je weer eens iets niet voorstellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, gaan we niet doen!quote:Op maandag 28 april 2025 18:00 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Daarom zou het bericht luid en duidelijk moeten zijn, Gaat Poetin niet akkoord met het onvoorwaardelijk staakt het vuren dan is het een legitiem doelwit.
Een prachtige stok om Poetin naar de tafel te dwingen en ook een mooie waarschuwing voor iedereen die daar naartoe zou gaan.
Gaat Poetin niet akkoord, dan kunnen ze beter wegblijven.
Een parade bombarderen waar tientallen staatshoofden aanwezig zijn. Lijkt mij geen goed plan. Geen enkel militair voordeel en enorme diplomatieke schade.quote:Op maandag 28 april 2025 18:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vredesduiven zouden hier akkoord mee moeten gaan.
Onderhandelen over wat? Stoppen met schieten?quote:Op maandag 28 april 2025 18:04 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom moet er eerst een staakt het vuren komen om te onderhandelen? Kan er niet gewoon gelijk onderhandeld worden?
Ik zou niet weten waarom niet, andersom is het immers ook een doelwit.quote:Op maandag 28 april 2025 18:03 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nee, gaan we niet doen!Vind wel dat Putin zich nu wel eens aan het staakt-het-vuren moet gaan houden.
Omdat het moet stoppen!quote:Op maandag 28 april 2025 18:04 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom moet er eerst een staakt het vuren komen om te onderhandelen? Kan er niet gewoon gelijk onderhandeld worden?
Als Poetin niet akkoord gaat kunnen ze beter wegblijven. Ze zijn dan gewaarschuwd.quote:Op maandag 28 april 2025 18:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een parade bombarderen waar tientallen staatshoofden aanwezig zijn. Lijkt mij geen goed plan. Geen enkel militair voordeel en enorme diplomatieke schade.
Grondgebied, frozen assets, sancties, navo en eu lidmaatschap, ze hebben een hoop te babbelen hoor.quote:Op maandag 28 april 2025 18:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Onderhandelen over wat? Stoppen met schieten?
Poetin doet dat ook he? En dat praat jij dan goedquote:Op maandag 28 april 2025 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wtf dit.
Ja Poetin is gek. Zijn inschatting zal zijn dat bij een staakt-het-vuren Oekraiene sneller kan herstellen dan Rusland. Indien er geen ovk komt dan moet je weer doorgaan. Poetin lijkt mi een berekende man.quote:Op maandag 28 april 2025 18:06 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet, andersom is het immers ook een doelwit.
[..]
Omdat het moet stoppen!
quote:Op maandag 28 april 2025 17:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat is grove fout. Als je dit als artillerist in het leger bewust doet, dan ben je een vieze k.....
Ik kan mij domweg niet voorstellen dat de generale staf toestemming voor zoiets zou geven.
Dat was géén fout..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Nou dan gaat hij door en is zijn geliefde parade dus een doelwit.quote:Op maandag 28 april 2025 18:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja Poetin is gek. Zijn inschatting zal zijn dat bij een staakt-het-vuren Oekraiene sneller kan herstellen dan Rusland. Indien er geen ovk komt dan moet je weer doorgaan. Poetin lijkt mi een berekende man.
Staatshoofden van landen die toch al hun reet afvegen met Oekraïne.quote:Op maandag 28 april 2025 18:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een parade bombarderen waar tientallen staatshoofden aanwezig zijn. Lijkt mij geen goed plan. Geen enkel militair voordeel en enorme diplomatieke schade.
Ik veroordeel het, ranzig dat het is gebeurd. Maar of dit een order is van de generale staf vraag ik mij af.quote:Op maandag 28 april 2025 18:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Poetin doet dat ook he? En dat praat jij dan goed
Heel bijzonder, dat je je dat iedere keer weer afvraagt als het om Rusland gaat. Je zou toch zeggen dat je na ruim 3 jaar oorlog wel patronen zou herkennen én zou weten welke walgelijke dingen de Russen op hun geweten hebben..quote:Op maandag 28 april 2025 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik veroordeel het, ranzig dat het is gebeurd. Maar of dit een order is van de generale staf vraag ik mij af.
Burgers mogen nooit een doelwit worden. Zeker omdat in dit conflict Oekraïense burgers niet deelnemen aan de oorlog. In Gaza ligt dat anders.
Je denkt dat de piloten die kruisraketten afvuren op Oekraïense steden die doelen zelf kunnen en mogen bepalen?quote:Op maandag 28 april 2025 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik veroordeel het, ranzig dat het is gebeurd. Maar of dit een order is van de generale staf vraag ik mij af.
Burgers mogen nooit een doelwit worden. Zeker omdat in dit conflict Oekraïense burgers niet deelnemen aan de oorlog. In Gaza ligt dat anders.
Er moeten eerst nog een aantal honderdduizend jonge mannen in de bloei van hun leven sterven voor deze heilige oorlog, erna pas kan er naar vrede gekeken worden. Zo gaat dat.quote:Op maandag 28 april 2025 16:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat willen ze zeker niet als we Poetin voor gek zetten met loeiende alarmbellen en gillende bezoekers op het rode plein.
Het zou best kunnen dat ie geen vrede wil. Poetin wil pas vrede als er niks meer te halen valt. Of dat wel/niet zo is is een afweging die alleen Rusland en Oekraiene kunnen maken. Maar van gunnen en gematigdheid is geen sprake meer.
Als er al een luchtmacht is die vanaf de grond aangestuurd wordt is het de Russische welquote:Op maandag 28 april 2025 18:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je denkt dat de piloten die kruisraketten afvuren op Oekraïense steden die doelen zelf kunnen en mogen bepalen?
Ze zijn in uniform en bewapend.quote:Op maandag 28 april 2025 17:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is een feest/herdenking over de grote vaderlandse oorlog. Ze zijn daar niet aan het oefenen. Zijn veelal veteranen.
Wij?quote:Op maandag 28 april 2025 17:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
tuurlijk welquote:Op maandag 28 april 2025 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wtf dit.
jij wel , jij wordt uitgeleverdquote:Op maandag 28 april 2025 17:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je heeft geen zin, ze vinden het veel te leuk om er elke keer weer op te reageren..quote:Op maandag 28 april 2025 18:42 schreef RamboDirk het volgende:
Negeer die troll nu gewoon des te eerder stop het. Bloedzuigers voeden zich juist door aandacht.
Het is gebruikelijk om niet aan te vallen als er staatshoofden op bezoek zijn. Als er buitenlandse staatshoofden op bezoek zijn in Kiiv wordt dat ook doorgegeven aan Rusland.quote:Op maandag 28 april 2025 17:56 schreef MaxMark het volgende:
Oekraïne moet gewoon zeggen dat ze zich niet voor Rusland's publiciteitsstunt hoeven in te houden op die dag. Dan zullen alle staatshoofden zich ook wel bedenken, alvorens ze heen gaan. Alhoewel dat voor Putin natuurlijk wel het perfecte human shield is.
Toch is dat voor Rusland al een aantal keer geen enkele belemmering gebleken om Kiev te bestoken.quote:Op maandag 28 april 2025 18:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is gebruikelijk om niet aan te vallen als er staatshoofden op bezoek zijn. Als er buitenlandse staatshoofden op bezoek zijn in Kiiv wordt dat ook doorgegeven aan Rusland.
https://www.nytimes.com/2(...)n-ukraine-visit.htmlquote:Op maandag 28 april 2025 18:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is gebruikelijk om niet aan te vallen als er staatshoofden op bezoek zijn. Als er buitenlandse staatshoofden op bezoek zijn in Kiiv wordt dat ook doorgegeven aan Rusland.
Nou denk ik best daar daarover gecommuniceerd wordt. Maar goed, dat kan ook de andere kant op, door op voorhand te communiceren dat Moskou op een zeker moment niet veilig is.quote:Op maandag 28 april 2025 19:04 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)n-ukraine-visit.html
Bekijk deze YouTube-video
Het zou nog lager zijn dan Pearl Harbour. Dus het kan hier op voldoende steun rekenen.quote:Op maandag 28 april 2025 18:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Staatshoofden van landen die toch al hun reet afvegen met Oekraïne.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |