abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217485863
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2025 10:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee. Maar van herbewapening hoeft geen sprake te zijn als er EU troepen worden gestationeerd.

Dit schreef je:

Dat is het aan Oekraiene en EU om in de tussentijd zsm te herbewapenen.

EU troepen in Oekraïne is nog steeds een verkapt Navo lidmaatschap.

quote:
Maar een acceptabele uitkomst voor Moskou is een uitkomst dat ze weer in staat zijn om naar eigen inzicht de oorlog weer voort te zetten. Het Westen kan alleen reageren door zsm de linies daar te verstevigen.

Als je daar niet in wil bewegen dan ga je een lange attritie oorlog tegemoet. Dan kan alleen als je gebacked wordt door usa.
Trump wil dat niet.
Biden zag tenminste dat Rusland kapot loopt op Oekraïne, met weinig kosten voor de VS.

Trump wil juist Poetin van de ondergang redden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 28 april 2025 @ 12:51:31 #177
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_217485889
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2025 12:03 schreef ExTec het volgende:
Prima, ligt de bal weer bij die oranje idioot.

[ x ]
Dit zijn de eisen van het begin van de driedaagse oorlog. Trump boekt vooruitgang
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_217485965
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Rusland verliest India als klant.
Ook opvallend dat India liever Franse dan Amerikaanse straaljagers wil.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 28 april 2025 @ 13:06:54 #179
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217486022
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2025 12:19 schreef Scjvb het volgende:

[..]
De quote illustreert (helaas) dat concessies vooralsnog noodzakelijk lijken te zijn in goede hoop de ''impasse'' aldaar te doorbreken.

En Rusland ligt dwars, dus helaas zullen die behalve hoop ook geen pasklare oplossingen dan wel garanties voor de toekomst bieden.

Kortom, moeilijke kwestie! :|W
kortom Trump moet opzouten, als er oorlog komt tussen NATO en Ruzzia dan heb je aan Trump ook niks

die wil Poetin te vriend houden voor als ie de macht grijpt in de USA in 2028

Want de bestorming van het Capitool dat was kwajongens werk, nu tijd voor het grote werk als in Syria
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217486026
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2025 12:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je gaat met dure patriots niet al die drones en veldartillerie tegenhouden. Sowieso geloof ik niet in al die maatregelen voor een sterkere verdediging. Ze drukken toch wel door.

Volgens mij is de laatste maatregel dat je doelen in Rusland uitschakelt zodat hun stocks op enig moment gaan opdrogen en geen voertuigen met gebouwd en of gereviseerd wordt. Voor USA is dat iets dat haalbaar zou moeten zijn. Of de wil er is, is de vraag natuurlijk.

Heb soms de indruk dat Oekraïne tegen heel veel wespen vecht maar niet het wespennest kan bereiken.
Burgerbevolking beschermen tegen raketaanvallen vind je niet van belang merk ik.
  maandag 28 april 2025 @ 13:10:05 #181
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217486039
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 13:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Burgerbevolking beschermen tegen raketaanvallen vind je niet van belang merk ik.
Met die ongeleide mlrs grad die clustermunitie schieten is niks opgewassen. Er is geen technische quick fix. Men lijkt dat te denken.

Dat soms wijken geraakt worden met al die dramatische beelden van dien dien is zwaar, zwaar kut. Soms denk ik ook van kan dat niet anders ofzo?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_217486043
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2025 13:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Met Trump aan de macht is dat niet zo vreemd.
pi_217486055
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2025 13:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Met die ongeleide mlrs grad die clustermunitie schieten is niks opgewassen. Er is geen technische quick fix. Men lijkt dat te denken.

Dat soms wijken geraakt worden met al die dramatische beelden van dien dien is zwaar, zwaar kut. Soms denk ik ook van kan dat niet anders ofzo?
Door betere luchtverdediging.
Maar hij geeft het bij voorbaat op merk ik.

Misschien moet de bevolking gewoon buiten gaan staan, dan zijn er de volgende aanval minder potentiële slachtoffers.
  maandag 28 april 2025 @ 13:12:11 #184
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_217486058
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 12:43 schreef Joppiez het volgende:
en zich weer richten op het bedreigen van wat woestijnratten.
Nee, hij heeft een economie die hij verder ten gronde kan richten.
pi_217486072
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2025 13:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Soms :'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):')
pi_217486087
quote:

[..]
Je weet niet wat de eisen waren. India was nooit een USA klant voor wapens. Pakistan wel.

Landen kochten bij de VS ook omdat je dan op steun kon rekenen. Dat voordeel is verdwenen dankzij het gedrag van Trump en trawanten en dus veranderde de beoordeling. De techniek is een belangrijke factor, maar niet alles. En als je een leverancier niet helemaal vertrouwt koop je er niet. Zo simpel is het.
  maandag 28 april 2025 @ 13:17:02 #187
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217486088
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 13:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Door betere luchtverdediging.
Maar hij geeft het bij voorbaat op merk ik.

Misschien moet de bevolking gewoon buiten gaan staan, dan zijn er de volgende aanval minder potentiële slachtoffers.
Je gaat niet niet een heel legerkorps tegenhouden met wat luchtverdediging. Sowieso wat heb je aan luchtverdediging als het merendeel veldartillerie is wat er afgeschoten wordt. Met dure luchtverdeding kun je soms overheidsgebouwen beschermen, of andere belangrijke locaties. Luchtverdediging is heel duur om te organiseren.

Maar Oekraine kan met die prtl/cheetah's al veel drones tegen houden. Maar niet alles.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 28 april 2025 @ 13:17:44 #188
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217486093
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 13:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je weet niet wat de eisen waren. India was nooit een USA klant voor wapens. Pakistan wel.

Landen kochten bij de VS ook omdat je dan op steun kon rekenen. Dat voordeel is verdwenen dankzij het gedrag van Trump en trawanten en dus veranderde de beoordeling. De techniek is een belangrijke factor, maar niet alles. En als je een leverancier niet helemaal vertrouwt koop je er niet. Zo simpel is het.
Prijs.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217486107
quote:

[..]
Niet echt. Dat is al decennia zo. Want Amerika bewapende de aartsvijand, en wilde nooit technologie delen (wapens, propulsie)
pi_217486110
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 13:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 13:20 schreef Radegast het volgende:

[..]
Niet echt. Dat is al decennia zo. Want Amerika bewapende de aartsvijand, en wilde nooit technologie delen (wapens, propulsie)
Ja true.
pi_217486124
quote:

[..]

quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2025 13:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Prijs.
Munitie. Integratiemogelijkheden. Aanpassingen.
pi_217486260
quote:
Russian media report that Putin has announced a ceasefire on May 9, which will last from 00:00 on May 8 until 00:00 on May 11.

This is simply ridiculous. He is offered a complete ceasefire, he refuses, yet again announces a temporary ceasefire. Just like last time?
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lnuoeyqjmc2l
Inderdaad, het lijkt me dat hij gewoon de pleuris kan krijgen. Even een paar dagen niet omdat hij bang is voor een luchtalarm bij de parade? En dan zelf gewoon doorschieten zeker?
pi_217486274
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 11:45 schreef MaxMark het volgende:
Ter herinnering: zelfs de economie van de Benelux is groter (die van Texas ook, vandaar plaatje). Experts, waaronder het hoofd van de Russische bank zelf, verwachten grote problemen na de zomer - zo eind 2025, begin 2026. De oorlog moet daarom tegen die tijd voor Rusland voorbij zijn.
Wat ik bijzonder vind ik dat Rusland gewoon deze gok lijkt te willen wagen, zo belangrijk is het winnen van de oorlog voor ze. Soms denk je van "ah, ze moeten nu toch wel over de brug komen" maar dan doen ze het nog steeds nog niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 28 april 2025 @ 13:45:05 #194
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217486285
Daar valt inderdaad wat voor te zeggen. Dat sowieso.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_217486297
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 13:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat ik bijzonder vind ik dat Rusland gewoon deze gok lijkt te willen wagen, zo belangrijk is het winnen van de oorlog voor ze. Soms denk je van "ah, ze moeten nu toch wel over de brug komen" maar dan doen ze het nog steeds nog niet.
Poetin's lot en dat van de mensen om hem heen is verbonden aan de uitkomst van de oorlog. Daarom is opgeven geen optie.
  maandag 28 april 2025 @ 13:56:16 #196
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217486353
Moskou:

Poetin kondigt tijdelijk staakt-het-vuren aan voor feestdagen mei
© https://www.msn.com/nl-nl(...)c60c105aaf3827c&ei=8

Nu opnieuw maar weer zien wat hiervan terechtkomt. Laten we wel wezen: het begint zo langzamerhand inderdaad steeds ongeloofwaardiger te worden!

Artikel door ANP • 26m

© Copyright ANP 2025

MOSKOU (ANP/RTR) - De Russische president Vladimir Poetin heeft een tijdelijk staakt-het-vuren in Oekraïne aangekondigd voor feestdagen in mei. Dat bestand geldt in de periode rond 9 mei, de dag waarop Rusland jaarlijks de overwinning in de Tweede Wereldoorlog viert.

Poetin heeft het staakt-het-vuren eenzijdig uitgeroepen, net zoals hij deed tijdens het paasweekend. Toen was er niet met Oekraïne overlegd en werd het bestand veelvuldig geschonden. De regering in Kyiv heeft nog niet gereageerd op de nieuwe aankondiging.

De Russische president heeft al wel aangegeven dat Rusland zal reageren als Oekraïne zich niet aan het staakt-het-vuren houdt.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_217486384
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2025 13:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je gaat niet niet een heel legerkorps tegenhouden met wat luchtverdediging. Sowieso wat heb je aan luchtverdediging als het merendeel veldartillerie is wat er afgeschoten wordt. Met dure luchtverdeding kun je soms overheidsgebouwen beschermen, of andere belangrijke locaties. Luchtverdediging is heel duur om te organiseren.

Maar Oekraine kan met die prtl/cheetah's al veel drones tegen houden. Maar niet alles.
Het komt er dus op neer dat jij het niet noodzakelijk vindt dat Oekraïne de bevolking, energie infrastructuur etc probeert te beschermen tegen Russische raketten.
pi_217486393
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2025 13:56 schreef Scjvb het volgende:
Moskou:

© https://www.msn.com/nl-nl(...)c60c105aaf3827c&ei=8

Nu opnieuw maar weer zien wat hiervan terechtkomt. Laten we wel wezen: het begint zo langzamerhand inderdaad steeds ongeloofwaardiger te worden!

Artikel door ANP • 26m

[ afbeelding ]Poetin kondigt tijdelijk staakt-het-vuren aan voor feestdagen mei
© Copyright ANP 2025

MOSKOU (ANP/RTR) - De Russische president Vladimir Poetin heeft een tijdelijk staakt-het-vuren in Oekraïne aangekondigd voor feestdagen in mei. Dat bestand geldt in de periode rond 9 mei, de dag waarop Rusland jaarlijks de overwinning in de Tweede Wereldoorlog viert.

Poetin heeft het staakt-het-vuren eenzijdig uitgeroepen, net zoals hij deed tijdens het paasweekend. Toen was er niet met Oekraïne overlegd en werd het bestand veelvuldig geschonden. De regering in Kyiv heeft nog niet gereageerd op de nieuwe aankondiging.

De Russische president heeft al wel aangegeven dat Rusland zal reageren als Oekraïne zich niet aan het staakt-het-vuren houdt.
En Oekraïne heeft geen enkele reden om zich aan een eenzijdige staakt het vuren te houden.
Andersom houdt Rusland zich daar ook niet aan.

Dus waarom zou Oekraïne een Russische feestdag moeten faciliteren.
  maandag 28 april 2025 @ 14:08:06 #199
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217486434
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 14:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het komt er dus op neer dat jij het niet noodzakelijk vindt dat Oekraïne de bevolking, energie infrastructuur etc probeert te beschermen tegen Russische raketten.
Russen moeten voorzichtiger zijn met grondoptreden bij de bevolking, dat vooropgesteld.
Maar ik zie oprecht niet in hoe je al die aanvallen met wat luchtverdedigingssystemen wil voorkomen. Die worden gewoon gesatureerd bij aanvallen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 28 april 2025 @ 14:08:24 #200
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217486439
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 14:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
En Oekraïne heeft geen enkele reden om zich aan een eenzijdige staakt het vuren te houden.
Andersom houdt Rusland zich daar ook niet aan.

Dus waarom zou Oekraïne een Russische feestdag moeten faciliteren.
De man krijgt ooit nog een nobelprijs voor de vrede.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')