abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 april 2025 @ 10:40:06 #151
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217485106
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 10:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
En jij denkt dat Rusland akkoord gaat met een fikse herbewapening van Oekraïne.
En akkoord gaat dat Oekraïne een pseudo Navo bondgenootschap aan gaat met de EU.
Nee. Maar van herbewapening hoeft geen sprake te zijn als er EU troepen worden gestationeerd.
Maar een acceptabele uitkomst voor Moskou is een uitkomst dat ze weer in staat zijn om naar eigen inzicht de oorlog weer voort te zetten. Het Westen kan alleen reageren door zsm de linies daar te verstevigen.

Als je daar niet in wil bewegen dan ga je een lange attritie oorlog tegemoet. Dan kan alleen als je gebacked wordt door usa.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 28 april 2025 @ 10:41:25 #152
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217485110
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 10:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jazeker, dan trekt de VS zich terug uit de onderhandelingen en zoeken ze het zelf maar uit.
Dit is niet Trump zijn oorlog, maar die van Biden.
[..]
Kijk naar de daden: de hulp die de VS biedt komt nog van Biden.
Trump weigert zelfs om verdedigingswapens aan Oekraïne te verkopen.
Maar in eerdere berichten zinspeelt hij op sancties. Hij kan natuurlijk de handelspartners van Rusland aanpakken, maar dat is nu wel tricky omdat ie diezelfde partners nu hevig sanctioneert met die tarieven.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217485379
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2025 09:36 schreef phpmystyle het volgende:
Weet iemand -of heeft gelezen- of Trump een consequentie verbindt als Rusland blijft weigeren om een staakt het vuren af te wijzen dan wel zelf met een reëel voorstel komt?

Trump heeft het soms over sancties, maar soms zegt ie dat usa dan heroverweegt om hier betrokken bij te blijven. het lijkt erop dat ie dat (on)bewust in het midden laat of zichzelf hierin tegenspreekt.
De Amerikaanse regering zegt toch steeds dat als de onderhandeling niet lukt ze zich terugtrekken en “zich op andere meer belangrijkere zaken richt”. Dat lijkt me een vrij duidelijk antwoord.

Wat ook duidelijk is is dat dit exact is wat Rusland wil(de). Gek he, dat Rusland niet meewerkt.
pi_217485420
Lavrov zit niet te wachten op eventuele opheffing van de sancties door de VS. De overvloed van Amerikaanse technologie en diensten zou de Russische interne markt dan gaan verstoren. Plus de plekken van de vertrokken buitenlandse bedrijven zijn nu al ingenomen door eigen ondernemingen en andere partijen .
  maandag 28 april 2025 @ 11:39:07 #155
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217485450
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 11:32 schreef Idisrom het volgende:
Lavrov zit niet te wachten op eventuele opheffing van de sancties door de VS. De overvloed van Amerikaanse technologie en diensten zou de Russische interne markt dan gaan verstoren. Plus de plekken van de vertrokken buitenlandse bedrijven zijn nu al ingenomen door eigen ondernemingen en andere partijen .
_O_ deze man weet er veel van
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 28 april 2025 @ 11:40:28 #156
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_217485458
Wel leuke kremlin-talkingpoints.
  maandag 28 april 2025 @ 11:41:33 #157
6484 ExTec
pi_217485463
Maar hoe zich dat verhoud met dat ze in rus ondertussen de geldpers niet op 11 maar op 12 hebben moeten zetten om de 2de bank te bail-outten, is lastig.
pi_217485486
Leuk draadje van ons aller Vatniksoep over de stand van de Russische economie.

Ter herinnering: zelfs de economie van de Benelux is groter (die van Texas ook, vandaar plaatje). Experts, waaronder het hoofd van de Russische bank zelf, verwachten grote problemen na de zomer - zo eind 2025, begin 2026. De oorlog moet daarom tegen die tijd voor Rusland voorbij zijn.

twitter

The Reader App link voor mensen zonder Twitter.
pi_217485505
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2025 10:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar in eerdere berichten zinspeelt hij op sancties. Hij kan natuurlijk de handelspartners van Rusland aanpakken, maar dat is nu wel tricky omdat ie diezelfde partners nu hevig sanctioneert met die tarieven.
Tegelijkertijd krijgt Rusland niet te maken met importheffingen.

En het verschil tussen Biden en Trump is dat Biden sanctie op sanctie heeft opgelegd aan Rusland, en Trump geen enkele.
Sterker nog, die zinspeelt op het herstellen van de handelsbetrekkingen met Rusland

En Rusland bombardeert vrolijk verder.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 28 april 2025 @ 11:50:17 #160
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217485517
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 11:23 schreef Joppiez het volgende:

[..]
De Amerikaanse regering zegt toch steeds dat als de onderhandeling niet lukt ze zich terugtrekken en “zich op andere meer belangrijkere zaken richt”. Dat lijkt me een vrij duidelijk antwoord.

Wat ook duidelijk is is dat dit exact is wat Rusland wil(de). Gek he, dat Rusland niet meewerkt.
Moeten we dat zo interpreteren? Dan hoeft het Kremlin aalleen maar "njet" te zeggen en zijn ze hun grootste pijn in hun aars kwijt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 28 april 2025 @ 11:51:07 #161
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217485524
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 11:32 schreef Idisrom het volgende:
Ik ben zeker onder de indruk wat Rusland zelfstandig kan. Maar ik kan mij niet onttrekken van de indruk dat sommige zaken nog steeds wel lastig zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 28 april 2025 @ 11:53:21 #162
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217485539
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 11:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tegelijkertijd krijgt Rusland niet te maken met importheffingen.

En het verschil tussen Biden en Trump is dat Biden sanctie op sanctie heeft opgelegd aan Rusland, en Trump geen enkele.
Sterker nog, die zinspeelt op het herstellen van de handelsbetrekkingen met Rusland

En Rusland bombardeert vrolijk verder.
Er zijn niet veel transacties rechtstreeks tussen Rus en USA. dat maakt sanctioneren lastig.
Je moet het mes op de keel gaan zetten dan bij hun partners.

Volgens mij is het enige wat USA kan doen aan dreigen is om doelen in Rusland uit te schakelen zodat hun productie van militaire goederen stagneert. Ik zie weinig mogelijkheden in wat links en rechts sancties tegen oligarchen of 250 bradleys ifv. Maakt geen indruk.

Benieuwd of Trump dat zou aandurven als Poetin persisteert in zijn weigerachtige houding.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217485587
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 21:01 schreef oheng het volgende:
Ik zie telkens meer video's voorbij komen met russische soldaten die zich verslagen laten doden door Oekrainsche drones. Ze staan/zitten/liggen, en ze weren de drones niet eens meer af. Ik zal de video's maar niet posten.

Waarom laat de russische wereld dit toe? Ze kunnen zich vandaag nog terugtrekken uit hun buurland.

De honger naar land blijkt vele malen groter dan hun menselijkheid.
Het lijkt overigens debiel gedrag van die soldaten, maar ze hebben een goede reden om te bevriezen wanneer ze merken dat er een drone boven hen vliegt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 28 april 2025 @ 12:03:32 #164
6484 ExTec
pi_217485597
Prima, ligt de bal weer bij die oranje idioot.

twitter
pi_217485623
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2025 12:03 schreef ExTec het volgende:

[ x ]
Trump heeft dus helemaal niets bereikt.
  maandag 28 april 2025 @ 12:10:47 #166
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217485634
quote:

[ x ]
klopt

quote:
Lavrov eist erkenning van Russische annexaties als voorwaarde voor gesprekken met Kiev

De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergei Lavrov stelt de internationale erkenning van de Russische annexatie van de Krim en andere Oekraïense regio's als voorwaarde voor onderhandelingen met Kiev.

Enkele uren eerder had het Kremlin nog gezegd dat het klaar was voor gesprekken "zonder voorwaarden vooraf".
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 28 april 2025 @ 12:17:42 #167
6484 ExTec
pi_217485672
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 12:08 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Trump heeft dus helemaal niets bereikt.
Alsof daar enige twijfel over bestond. :')
  maandag 28 april 2025 @ 12:19:36 #168
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217485684
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt
[..]

De quote illustreert (helaas) dat concessies vooralsnog noodzakelijk lijken te zijn in goede hoop de ''impasse'' aldaar te doorbreken.

En Rusland ligt dwars, dus helaas zullen die behalve hoop ook geen pasklare oplossingen dan wel garanties voor de toekomst bieden.

Kortom, moeilijke kwestie! :|W
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_217485748
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 10:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
De VS levert voor hun begrippen minimale steun aan Oekraïne.
Dat kunnen ze gemakkelijk opbrengen zonder dat het Defensiebudget omhoog moet.
Omdat wij het betalen. Zodra ze daar zelf volledig in stappen wordt het een duur geintje.
pi_217485758
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2025 11:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er zijn niet veel transacties rechtstreeks tussen Rus en USA. dat maakt sanctioneren lastig.
Je moet het mes op de keel gaan zetten dan bij hun partners.

Volgens mij is het enige wat USA kan doen aan dreigen is om doelen in Rusland uit te schakelen zodat hun productie van militaire goederen stagneert. Ik zie weinig mogelijkheden in wat links en rechts sancties tegen oligarchen of 250 bradleys ifv. Maakt geen indruk.

Benieuwd of Trump dat zou aandurven als Poetin persisteert in zijn weigerachtige houding.
Trump kan ook de verdediging van Oekraïne flink uitbreiden.
Zoals hierboven al beschreven kan Rusland de oorlog niet eeuwig volhouden.

Als Trump echt zo begaan was met slachtoffers, dan had hij het raketschild over Oekraïne versterkt, ipv te weigeren Patriots aan Oekraïne te verkopen.
pi_217485786
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 09:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Waar heb je het in hemelsnaam over.
Dat de VS daar niet gaat zitten.
pi_217485800
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:31 schreef Chadi het volgende:

[..]
Omdat wij het betalen. Zodra ze daar zelf volledig in stappen wordt het een duur geintje.
Wij betalen de Amerikaanse steun niet.
pi_217485838
quote:

[ x ]
Het enigste wat Trump kan doen om nog een beetje serieus genomen te worden zijn grootschalige Tomahawk leveringen oid :D of gewoon eerlijk zeggen dat hij niks kan betekenen in dit conflict, zijn mond houden verder; en zich weer richten op het bedreigen van wat woestijnratten.
pi_217485859
quote:
🇫🇷🇮🇳 India and France signed a $7.4 billion deal for 26 Rafale Marine fighter jets for the Indian Navy.

✈️ Rafale-Ms will replace the MiG-29Ks on aircraft carriers. Deliveries will begin in 2029 and finish by 2031.

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lnujppvt3s2o
Rusland verliest India als klant.
  maandag 28 april 2025 @ 12:46:20 #175
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217485860
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 12:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Trump kan ook de verdediging van Oekraïne flink uitbreiden.
Zoals hierboven al beschreven kan Rusland de oorlog niet eeuwig volhouden.

Als Trump echt zo begaan was met slachtoffers, dan had hij het raketschild over Oekraïne versterkt, ipv te weigeren Patriots aan Oekraïne te verkopen.
Je gaat met dure patriots niet al die drones en veldartillerie tegenhouden. Sowieso geloof ik niet in al die maatregelen voor een sterkere verdediging. Ze drukken toch wel door.

Volgens mij is de laatste maatregel dat je doelen in Rusland uitschakelt zodat hun stocks op enig moment gaan opdrogen en geen voertuigen met gebouwd en of gereviseerd wordt. Voor USA is dat iets dat haalbaar zou moeten zijn. Of de wil er is, is de vraag natuurlijk.

Heb soms de indruk dat Oekraïne tegen heel veel wespen vecht maar niet het wespennest kan bereiken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')