Nee. Maar van herbewapening hoeft geen sprake te zijn als er EU troepen worden gestationeerd.quote:Op maandag 28 april 2025 10:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
En jij denkt dat Rusland akkoord gaat met een fikse herbewapening van Oekraïne.
En akkoord gaat dat Oekraïne een pseudo Navo bondgenootschap aan gaat met de EU.
Maar in eerdere berichten zinspeelt hij op sancties. Hij kan natuurlijk de handelspartners van Rusland aanpakken, maar dat is nu wel tricky omdat ie diezelfde partners nu hevig sanctioneert met die tarieven.quote:Op maandag 28 april 2025 10:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jazeker, dan trekt de VS zich terug uit de onderhandelingen en zoeken ze het zelf maar uit.
Dit is niet Trump zijn oorlog, maar die van Biden.
[..]
Kijk naar de daden: de hulp die de VS biedt komt nog van Biden.
Trump weigert zelfs om verdedigingswapens aan Oekraïne te verkopen.
De Amerikaanse regering zegt toch steeds dat als de onderhandeling niet lukt ze zich terugtrekken en “zich op andere meer belangrijkere zaken richt”. Dat lijkt me een vrij duidelijk antwoord.quote:Op maandag 28 april 2025 09:36 schreef phpmystyle het volgende:
Weet iemand -of heeft gelezen- of Trump een consequentie verbindt als Rusland blijft weigeren om een staakt het vuren af te wijzen dan wel zelf met een reëel voorstel komt?
Trump heeft het soms over sancties, maar soms zegt ie dat usa dan heroverweegt om hier betrokken bij te blijven. het lijkt erop dat ie dat (on)bewust in het midden laat of zichzelf hierin tegenspreekt.
quote:Op maandag 28 april 2025 11:32 schreef Idisrom het volgende:
Lavrov zit niet te wachten op eventuele opheffing van de sancties door de VS. De overvloed van Amerikaanse technologie en diensten zou de Russische interne markt dan gaan verstoren. Plus de plekken van de vertrokken buitenlandse bedrijven zijn nu al ingenomen door eigen ondernemingen en andere partijen .
Tegelijkertijd krijgt Rusland niet te maken met importheffingen.quote:Op maandag 28 april 2025 10:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar in eerdere berichten zinspeelt hij op sancties. Hij kan natuurlijk de handelspartners van Rusland aanpakken, maar dat is nu wel tricky omdat ie diezelfde partners nu hevig sanctioneert met die tarieven.
Moeten we dat zo interpreteren? Dan hoeft het Kremlin aalleen maar "njet" te zeggen en zijn ze hun grootste pijn in hun aars kwijt.quote:Op maandag 28 april 2025 11:23 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De Amerikaanse regering zegt toch steeds dat als de onderhandeling niet lukt ze zich terugtrekken en “zich op andere meer belangrijkere zaken richt”. Dat lijkt me een vrij duidelijk antwoord.
Wat ook duidelijk is is dat dit exact is wat Rusland wil(de). Gek he, dat Rusland niet meewerkt.
Ik ben zeker onder de indruk wat Rusland zelfstandig kan. Maar ik kan mij niet onttrekken van de indruk dat sommige zaken nog steeds wel lastig zijn.quote:Op maandag 28 april 2025 11:32 schreef Idisrom het volgende:
Lavrov zit niet te wachten op eventuele opheffing van de sancties door de VS. De overvloed van Amerikaanse technologie en diensten zou de Russische interne markt dan gaan verstoren. Plus de plekken van de vertrokken buitenlandse bedrijven zijn nu al ingenomen door eigen ondernemingen en andere partijen .
Er zijn niet veel transacties rechtstreeks tussen Rus en USA. dat maakt sanctioneren lastig.quote:Op maandag 28 april 2025 11:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tegelijkertijd krijgt Rusland niet te maken met importheffingen.
En het verschil tussen Biden en Trump is dat Biden sanctie op sanctie heeft opgelegd aan Rusland, en Trump geen enkele.
Sterker nog, die zinspeelt op het herstellen van de handelsbetrekkingen met Rusland
En Rusland bombardeert vrolijk verder.
Het lijkt overigens debiel gedrag van die soldaten, maar ze hebben een goede reden om te bevriezen wanneer ze merken dat er een drone boven hen vliegt.quote:Op zondag 27 april 2025 21:01 schreef oheng het volgende:
Ik zie telkens meer video's voorbij komen met russische soldaten die zich verslagen laten doden door Oekrainsche drones. Ze staan/zitten/liggen, en ze weren de drones niet eens meer af. Ik zal de video's maar niet posten.
Waarom laat de russische wereld dit toe? Ze kunnen zich vandaag nog terugtrekken uit hun buurland.
De honger naar land blijkt vele malen groter dan hun menselijkheid.
Trump heeft dus helemaal niets bereikt.quote:Op maandag 28 april 2025 12:03 schreef ExTec het volgende:
Prima, ligt de bal weer bij die oranje idioot.
[ x ]
kloptquote:Op maandag 28 april 2025 12:03 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
quote:Lavrov eist erkenning van Russische annexaties als voorwaarde voor gesprekken met Kiev
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergei Lavrov stelt de internationale erkenning van de Russische annexatie van de Krim en andere Oekraïense regio's als voorwaarde voor onderhandelingen met Kiev.
Enkele uren eerder had het Kremlin nog gezegd dat het klaar was voor gesprekken "zonder voorwaarden vooraf".
Alsof daar enige twijfel over bestond.quote:Op maandag 28 april 2025 12:08 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Trump heeft dus helemaal niets bereikt.
De quote illustreert (helaas) dat concessies vooralsnog noodzakelijk lijken te zijn in goede hoop de ''impasse'' aldaar te doorbreken.quote:
Omdat wij het betalen. Zodra ze daar zelf volledig in stappen wordt het een duur geintje.quote:Op maandag 28 april 2025 10:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
De VS levert voor hun begrippen minimale steun aan Oekraïne.
Dat kunnen ze gemakkelijk opbrengen zonder dat het Defensiebudget omhoog moet.
Trump kan ook de verdediging van Oekraïne flink uitbreiden.quote:Op maandag 28 april 2025 11:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zijn niet veel transacties rechtstreeks tussen Rus en USA. dat maakt sanctioneren lastig.
Je moet het mes op de keel gaan zetten dan bij hun partners.
Volgens mij is het enige wat USA kan doen aan dreigen is om doelen in Rusland uit te schakelen zodat hun productie van militaire goederen stagneert. Ik zie weinig mogelijkheden in wat links en rechts sancties tegen oligarchen of 250 bradleys ifv. Maakt geen indruk.
Benieuwd of Trump dat zou aandurven als Poetin persisteert in zijn weigerachtige houding.
Wij betalen de Amerikaanse steun niet.quote:Op maandag 28 april 2025 12:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Omdat wij het betalen. Zodra ze daar zelf volledig in stappen wordt het een duur geintje.
Het enigste wat Trump kan doen om nog een beetje serieus genomen te worden zijn grootschalige Tomahawk leveringen oidquote:Op maandag 28 april 2025 12:03 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Rusland verliest India als klant.quote:🇫🇷🇮🇳 India and France signed a $7.4 billion deal for 26 Rafale Marine fighter jets for the Indian Navy.
✈️ Rafale-Ms will replace the MiG-29Ks on aircraft carriers. Deliveries will begin in 2029 and finish by 2031.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lnujppvt3s2o
Je gaat met dure patriots niet al die drones en veldartillerie tegenhouden. Sowieso geloof ik niet in al die maatregelen voor een sterkere verdediging. Ze drukken toch wel door.quote:Op maandag 28 april 2025 12:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Trump kan ook de verdediging van Oekraïne flink uitbreiden.
Zoals hierboven al beschreven kan Rusland de oorlog niet eeuwig volhouden.
Als Trump echt zo begaan was met slachtoffers, dan had hij het raketschild over Oekraïne versterkt, ipv te weigeren Patriots aan Oekraïne te verkopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |