1 | [url=hier de link]hier het adres [/url] |
1 | [img]hier de URL[/img] |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Scorelijst hierboven is bijgewerkt aan de hand van eindstandr_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Hoezo wist je uberhaupt dat je in Brabant moest zijn?quote:Op zaterdag 26 april 2025 07:14 schreef marcel.de het volgende:
Goedemorgen,
Ik zocht het meer zuid en oost Brabant ipv Zevenbergschenhoek
aan de hand van de soort kerk. Die zie je in Brabant maar ook wel in Belgie. Zoals in Essen enzo. Beetje die stijl.quote:Op zaterdag 26 april 2025 18:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Hoezo wist je uberhaupt dat je in Brabant moest zijn?
Heb je daar een arrangementje geboekt, dat je zo lovend bent over Kruisberg?quote:Op zaterdag 26 april 2025 20:56 schreef marcel.de het volgende:
En de KRUISBERG herkende ik dan weer wel.
Kruisberg
Wel toepasselijk vandaag en vorige week in de Amstel Gold Race de berg voor de Kruisbergquote:
Warme herinneringen aan menig motorvakantiequote:Op zaterdag 26 april 2025 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wel toepasselijk vandaag en vorige week in de Amstel Gold Race de berg voor de Kruisberg
quote:
Laat ze dat niet horen, daar in Hoogkerk. Hoogkerk is geen Groningenquote:
Vertel het Michelin:quote:Op maandag 28 april 2025 23:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Laat ze dat niet horen, daar in Hoogkerk. Hoogkerk is geen Groningen
quote:Noor (Groningen)
Deze is pas al geweest toen we een rondje Markten deden. De Beestenmarkt, Delft.quote:Op woensdag 30 april 2025 06:28 schreef marcel.de het volgende:
Dat is de Beestenmarkt in Sluis
Tussenstand:
r_one 5
alpeko 3
PSM 2
marcel.de 2
DikDikkie 1
FrankRicard 1
Nieuwe:
[ afbeelding ]
Klopt, met 'Oud Sluis', voormalig driesterren restaurant van Sergio Herman.quote:
Dit plein heet geen Markt (al is er wel weekmarkt) en dus ook niet iets met een Beesten. Toch ligt het qua antwoord erg in het verlengde van de vorige twee.quote:Op woensdag 30 april 2025 08:10 schreef alpeko het volgende:
[ afbeelding ]
Tussenstand:
r_one 5
alpeko 4
PSM 2
marcel.de 2
DikDikkie 1
FrankRicard 1
Wel een touw?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 06:45 schreef marcel.de het volgende:
ik kan er zover nog geen knoop aan vastknopen. Heel wat plaatsen met pleinen bekeken maar helaas.
Uh ja een touwquote:
In Amsterdam? Niet dat ik weet. Verre van Amsterdam hier. Zelfs buiten de Randstad al scheelt dat niet zo veel. Mss ligt het er nog wel binnen zelfs. Deze plaats heeft ooit nog tot Zuid-Holland behoort maar ligt tegenwoordig in het Gelderse.quote:Op maandag 5 mei 2025 14:43 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Uh ja een touw
En nog steeds niet.
Meeste hoofdkantoren Amsterdam en ook even in Borne gekeken, maar helaas. Zo komen we niet verder vrees ik.
De post is 5en half dag oud
Dat helpt nietquote:Op vrijdag 9 mei 2025 08:08 schreef marcel.de het volgende:
oei ik constateer dat hij nog stil staat. Jammer.
Het is zoals je ziet ook een uitkijktoren (de hoekpunt zie je erboven).
Ik vermoedt dat de fotograaf onder aan de trap stond
de bebording is er in het Nederlands en het Duits en de naam is "plat"quote:
De Kiekkaaste dus (ik denk, ik begin in het noorden en BAM, raakquote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:17 schreef marcel.de het volgende:
[..]
de bebording is er in het Nederlands en het Duits en de naam is "plat"
Ik weet hem denk ik maar ik weet nog niet hoe ik het moet delen. Even opzoeken.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:06 schreef r_one het volgende:
Nog meer eentje dan (weer Photosphere)![]()
[ afbeelding ]
Tussenstand:
r_one 8
alpeko 4
marcel.de 4
PSM 2
DikDikkie 1
FrankRicard 1
Vanaf PC: gewoon de adresbalk copy-pasten. Of klik in Streetview op "Delen" en dan "Link kopiëren".quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:24 schreef Parafoonnotulist het volgende:
[..]
Ik weet hem denk ik maar ik weet nog niet hoe ik het moet delen. Even opzoeken.
ik kreeg er geen naam bij, maar heb het afgekeken van jouw tekst.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Vanaf PC: gewoon de adresbalk copy-pasten. Of klik in Streetview op "Delen" en dan "Link kopiëren".
Dan ben je al een heel eind![]()
Superquote:
quote:
Nou, toe dan ...quote:
(niet makkelijk, weinig herkenbaars)quote:
Ik denk dat hij wel te doen is hoor.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 19:58 schreef r_one het volgende:
[..]
(niet makkelijk, weinig herkenbaars)
Nu nog even toevoegen graag, aan je post:
Tussenstand:
r_one 8
alpeko 4
marcel.de 4
PSM 2
DikDikkie 1
FrankRicard 1
Parafoonnotulist 1
Ja graag, bij een goed antwoord jezelf even opplussenquote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:51 schreef Parafoonnotulist het volgende:
[..]
Oh moet je dat elke keer doen.
Is goed!
Het is een 'park' langs een kanaal/rivier. Oh. én een goede plek om vogels te spotten.quote:Op zondag 11 mei 2025 19:00 schreef marcel.de het volgende:
@:Parafoonnotulist graag meer tips want naast een meer, plas of verbreding in een rivier met wilgen aan de waterkant kom ik niet verder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Waar taal verdampt, noteer ik het residu.”
quote:Op maandag 12 mei 2025 09:49 schreef Parafoonnotulist het volgende:
[..]
Het is een 'park' langs een kanaal/rivier. Oh. én een goede plek om vogels te spotten.okay en het was Photo Sphere dus niet een plaats waar je zo de weg kunt volgen; Tip voor volgende keer, dat graag vermelden als het Photo Sphere is (losse foto van locatie van users ipv de google streetview auto)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe plein is in IJmuiden
Plein 1945
Tussenstand:
r_one 8
alpeko 5
marcel.de 5
PSM 2
DikDikkie 1
FrankRicard 1
Parafoonnotulist 1
TARAraboemdijee 1
Nieuwe:
[ Bericht 13% gewijzigd door marcel.de op 12-05-2025 17:43:43 ]voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
"De Passage" is nog zichtbaar op de foto ..... en dat in combinatie met een "Plein"quote:
Destijds "mijn stad", het blijft onwerkelijk...quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:04 schreef r_one het volgende:
Too easy: hier begint zo meteen de 25e herdenking van de Vuurwerkramp
Nee. Helemaal niets. Paul van Buitenen heeft er niet voor niets de brui aan gegeven, een roepende in de woestijn.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:25 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Destijds "mijn stad", het blijft onwerkelijk...
Vuurwerkramp Culemborg Ik had de hints niet nodig hoor. Hadden we hier nou maar wat van geleerd, dan was die ramp in Enschede niet nodig geweest
En nu 25 jaar later ligt er nog steeds op 400 plekken vuurwerk opgeslagen in woonwijken. Hebben we dan nog steeds niks geleerd?
Zo simpel kan het soms zijn... Man met Twee Hoeden, Apeldoornquote:Op woensdag 14 mei 2025 08:31 schreef Rockfire het volgende:
[ afbeelding ]
Tussenstand:
r_one 11
alpeko 5
marcel.de 5
PSM 2
TARAraboemdijee 2
Rockfire 2
DikDikkie 1
FrankRicard 1
Parafoonnotulist 1
quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zo simpel kan het soms zijn... Man met Twee Hoeden, Apeldoorn
Waren er doden mee gemoeid?quote:
Wonder boven wonder geen doden. Wel een nog altijd zichtbare krater (het meertje links op de foto, achter het informatiebord)quote:
Maar bij een meteoriet denk ik dan weer niet snel aan dat het wonderlijk is dat er geen doden vielen. Dat gebeurt bij zoiets maar zelden. Ik dacht zelf aan de Kraters Dijk Wieringermeer maar daar kan ik het ook niet vinden. Interessante opgave. Welk wereldnieuws heb ik gemistquote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:00 schreef Rockfire het volgende:
Bij een krater denk je al snel aan een meteoriet, maar hier is het een krater van een blow-out: 't Haantje
Balen .... ik had gisteren een 'raak' Drents artikel maar kon de locatie nergens vindenquote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:00 schreef Rockfire het volgende:
Bij een krater denk je al snel aan een meteoriet, maar hier is het een krater van een blow-out: 't Haantje
Dat artikel had ik ook gevonden en helemaal onderaan staat een foto met "Kraterbosje in ’t Haantje", dat was voor mij genoeg om het te vinden in Google Mapsquote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Balen .... ik had gisteren een 'raak' Drents artikel maar kon de locatie nergens vinden
Staan de coördinaten gewoon in de Wiki![]()
Ik heb gezocht op kompas + stratenpatroon (van die luchtfoto), helaas.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:42 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Dat artikel had ik ook gevonden en helemaal onderaan staat een foto met "Kraterbosje in ’t Haantje", dat was voor mij genoeg om het te vinden in Google Maps
Klopt, was eveneens Willemsvaartquote:Op woensdag 21 mei 2025 06:32 schreef DikDikkie het volgende:
Spoolderbergbrug Zwolle
https://maps.app.goo.gl/mTcZmUN14xEWoKEq7
Ik meen ergens een kanaal bij een sluis ofzo (gezien de lantaarnpaals); wel jammer dat er geen kompas is.quote:
Ja dat dacht ik ook maar er zijn best veel kanalen en sluizen en dit is niet iets wat ik herken.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 12:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik meen ergens een kanaal bij een sluis ofzo (gezien de lantaarnpaals); wel jammer dat er geen kompas is.
Dat vermoedde ik al maar weet niet waar ik het moet zoekenquote:Op zondag 1 juni 2025 00:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat ik bij de bruggen was gebleven
Ik denk ergens waar ook water isquote:Op maandag 2 juni 2025 17:20 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Dat vermoedde ik al maar weet niet waar ik het moet zoeken
Gokje: het heeft iets met bruggen te maken?quote:
Ja en een plaats waar tot nog niet zo lang geleden "toerisme" was. Voornamelijk mannen overigens.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 01:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Gokje: het heeft iets met bruggen te maken?
En ook best veel Duitse mannen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:37 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Ja en een plaats waar tot nog niet zo lang geleden "toerisme" was. Voornamelijk mannen overigens.
Til is Gronings voor brugquote:Op donderdag 5 juni 2025 19:18 schreef marcel.de het volgende:
Brug in Enumatil, moi, we blijven in Grunnen
hier
Eens langs gefietst, vanuit Tolbert
Tussenstand:
marcel.de 14
r_one 12
TARAraboemdijee 11
alpeko 9
PSM 4
Rockfire 3
Sableheart 3
DikDikkie 2
FrankRicard 2
Parafoonnotulist 1
eenjongen... 1
nieuwe:
[ afbeelding ]
Ah, weer wat geleerdquote:Op donderdag 5 juni 2025 21:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Til is Gronings voor brug
Het stomme is dat de betekenis over de jaren onbekender is geworden.
Dus de til vernoemd naar Enuma, werd het dorpje Enumatil, en de brug aldaar nu de Enumatilbrug
Zelfde met de Steentil in de Stad Groningen, de straat er naartoe werd de Steentilstraat, en de brug werd weer vernoemd naar de straat, dus nu Steentilbrug
Haha, ik keek als eerste bij de Maarsseveensche Plassen, was ik dus wel in de buurtquote:Op maandag 9 juni 2025 11:45 schreef eenjongen... het volgende:
Maar bij Maarssen. Ik had er wat hulp van mijn vriendin voor nodig![]()
en de Tussenbroekweg niet te vergetenquote:
Boeiuh, het is en blijft "Broek".quote:Op dinsdag 17 juni 2025 19:39 schreef marcel.de het volgende:
[..]
en de Tussenbroekweg niet te vergeten
ah oke. Dat is ook zo'n hoekje die mij niet echt bekend is. Ben er rondom wel geweest, Veenhuizen, Zevenhuizen, Bakkeveen, Ureterp. Maar dit... Mooi plaatje hoor @Sableheartquote:Op donderdag 19 juni 2025 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
Ah ja, vroeg me al af wanneer Donkerbroek aan de beurt zou zijn
Ja maar niet de toren van Babèl.quote:
In de molendatabase staat hij toch echt onder Swartbroekquote:Op dinsdag 24 juni 2025 07:41 schreef marcel.de het volgende:
Dat vermoedde ik al wel maar dan nog kon ik hem niet vinden. Heb in de wiki lijst molens gezocht maar zag geen bekende foto en iets met broek
Nog net in Holtenbroek, inderdaad.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:29 schreef marcel.de het volgende:
Dat is in Zwolle
Tussenstand:
marcel.de 23
r_one 17
TARAraboemdijee 16
alpeko 11
Sableheart 7
PSM 5
eenjongen... 4
Rockfire 4
FrankRicard 3
DikDikkie 2
Parafoonnotulist 1
Nieuwe:
[ afbeelding ]
Iets met een splinter en een balk?quote:
Balkstraat in Ketelquote:Op donderdag 26 juni 2025 09:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Iets met een splinter en een balk?
Iets met een pot en een ketel?
Het is sowieso een grote, wat oudere plaats, met grachten ofzo. Ik gok Groningen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Balkstraat in Ketel
Of de Potstraat in Balk.
Ik kwam uit bij Pieter Mortier, niet bij Potgieter.quote:Op donderdag 26 juni 2025 11:42 schreef alpeko het volgende:
Nou warempel... Ik doe Pot.... in Amsterdam op maps... Potgietersstraat. Daar ligt ook een Q parking. Hint 1 snap ik dan. Hint 2 niet.
Gegeven dat we van de Ketelbrug kwamen, was ik bang dat de eerste hint puur als Ketel gezien zou worden, terwijl het een zwarte ketel was (de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet). Om dat te verduidelijken de tweede hint. De splinter in andermans oog zien, maar de balk in je eigen oog niet is een parabel die hetzelfde principe als de pot verwijt de ketel illustreert.quote:Op donderdag 26 juni 2025 11:42 schreef alpeko het volgende:
Nou warempel... Ik doe Pot.... in Amsterdam op maps... Potgietersstraat. Daar ligt ook een Q parking. Hint 1 snap ik dan. Hint 2 niet.
Diepzinnigquote:Op donderdag 26 juni 2025 19:06 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Gegeven dat we van de Ketelbrug kwamen, was ik bang dat de eerste hint puur als Ketel gezien zou worden, terwijl het een zwarte ketel was (de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet). Om dat te verduidelijken de tweede hint. De splinter in andermans oog zien, maar de balk in je eigen oog niet is een parabel die hetzelfde principe als de pot verwijt de ketel illustreert.
Zat ik toch aardig op het goede spoorquote:Op donderdag 26 juni 2025 19:06 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Gegeven dat we van de Ketelbrug kwamen, was ik bang dat de eerste hint puur als Ketel gezien zou worden, terwijl het een zwarte ketel was (de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet). Om dat te verduidelijken de tweede hint. De splinter in andermans oog zien, maar de balk in je eigen oog niet is een parabel die hetzelfde principe als de pot verwijt de ketel illustreert.
quote:Op donderdag 26 juni 2025 09:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Iets met een splinter en een balk?
Iets met een pot en een ketel?
Balkquote:Op donderdag 26 juni 2025 17:40 schreef marcel.de het volgende:
Balkbrug![]()
Tussenstand:
marcel.de 24
r_one 17
TARAraboemdijee 16
alpeko 12
Sableheart 8
PSM 5
eenjongen... 4
Rockfire 4
FrankRicard 3
DikDikkie 2
Parafoonnotulist 1
[ afbeelding ]
Do you mean Brooklyn?quote:Op maandag 30 juni 2025 22:10 schreef eenjongen... het volgende:
In het Engels blijven we in hetzelfde thema of nouja, een soort van;)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |