Dat vermoedde ik al maar weet niet waar ik het moet zoekenquote:Op zondag 1 juni 2025 00:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat ik bij de bruggen was gebleven
Ik denk ergens waar ook water isquote:Op maandag 2 juni 2025 17:20 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Dat vermoedde ik al maar weet niet waar ik het moet zoeken
Gokje: het heeft iets met bruggen te maken?quote:
Ja en een plaats waar tot nog niet zo lang geleden "toerisme" was. Voornamelijk mannen overigens.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 01:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Gokje: het heeft iets met bruggen te maken?
En ook best veel Duitse mannen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:37 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Ja en een plaats waar tot nog niet zo lang geleden "toerisme" was. Voornamelijk mannen overigens.
Til is Gronings voor brugquote:Op donderdag 5 juni 2025 19:18 schreef marcel.de het volgende:
Brug in Enumatil, moi, we blijven in Grunnen
hier
Eens langs gefietst, vanuit Tolbert
Tussenstand:
marcel.de 14
r_one 12
TARAraboemdijee 11
alpeko 9
PSM 4
Rockfire 3
Sableheart 3
DikDikkie 2
FrankRicard 2
Parafoonnotulist 1
eenjongen... 1
nieuwe:
[ afbeelding ]
Ah, weer wat geleerdquote:Op donderdag 5 juni 2025 21:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Til is Gronings voor brug
Het stomme is dat de betekenis over de jaren onbekender is geworden.
Dus de til vernoemd naar Enuma, werd het dorpje Enumatil, en de brug aldaar nu de Enumatilbrug
Zelfde met de Steentil in de Stad Groningen, de straat er naartoe werd de Steentilstraat, en de brug werd weer vernoemd naar de straat, dus nu Steentilbrug
Haha, ik keek als eerste bij de Maarsseveensche Plassen, was ik dus wel in de buurtquote:Op maandag 9 juni 2025 11:45 schreef eenjongen... het volgende:
Maar bij Maarssen. Ik had er wat hulp van mijn vriendin voor nodig![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |