Dat je zelf de vrijheid hebt om te bepalen waarvoor je protesteert. En de inhoud van jouw protest wordt dus door niemand anders bepaalt.quote:
Mijn hemel...quote:Op donderdag 24 april 2025 13:04 schreef Sweet_Jane het volgende:
Wat moet ik überhaupt zien op die plaatjes? Oké, ze staan op politiewagens dat mag niet. Verder zie ik vooral wanhopige mensen met protestvlaggen die iets roepen, maar ik denk dat het geluid van je foto’s stuk is, want ik kan hier niet uit opmaken wat ze roepen en bedoelen. De protestvlaggen kun je uiteraard op meerdere manieren interpreteren, maar moeten we mensen met MAGA-petjes ook opsluiten/verbieden in het openbaar te tonen? Misschien hebben die voor mij wel dezelfde lading als zo’n vlag voor jou.
Jij denkt dat ze niet weten wat de sharia ?quote:Op donderdag 24 april 2025 13:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je leest niet.
Dat wensen ze niet, want ze weten niet eens wat het is. Voor woke is het allemaal vooral gezellig, exotisch en leerzaam, alles wat van buiten Europa komt.
Aangezien het vrij prominent in het nieuws is. En dat demonstreren tegen wat in Darfur of Afghanistan gebeurt weinig zin heeft. De regering is het toch al met ze eens.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom specifiek altijd en alleen Gazanen?
Waarschijnlijk denken ze dat het een heerlijk exotisch gerecht is, duizendmaal beter dan hutspot met worst.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze niet weten wat de sharia ?
[..]
Aangezien het vrij prominent in het nieuws is. En dat demonstreren tegen wat in Darfur of Afghanistan gebeurt weinig zin heeft. De regering is het toch al met ze eens.
Een foto met een man met een dood (?) kind in zijn armen. Een wanted poster van een oorlogscrimineel. Een vlag die een protestbeweging zich heeft toegeëigend. Ja inderdaad, dat zal allemaal wel “kk joden” betekenen. Dat zal vast nooit “laat het doden en uithongeren stoppen, denk aan de kinderen, de mensen, het volk!” Kunnen betekenen.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mijn hemel..._!
Als je toch niet kan opmaken wat ze allemaal bedoelen met die uitdossing van ze waarom slepen ze die vlaggen, borden, foto's en palliesjaaltjes dan mee?
Net als je dacht dat het niet gekker kon....
"Vreedzaam verlopen demonstraties". We hoeven ons nergens zorgen om te maken hoor, op 4 mei.quote:Op donderdag 24 april 2025 12:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Over het verzetten van de doelpalen gesproken...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar ze riepen heus geen "Kankerjoden!" hoor. Nee, dat komt van een bron die mij niet bevalt...
Er staat dat mensen mogen demonstreren voor een zaak zonder dat een ander bepaalt of dit wel of niet de juiste zaak is.quote:
Maar de regering doet daar ook geen reet aan toch? En dat is uiteindelijk wat ze willen, dat er ACTIE wordt ondernomen en WEL NU!!!!!!quote:Op donderdag 24 april 2025 13:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze niet weten wat de sharia ?
[..]
Aangezien het vrij prominent in het nieuws is. En dat demonstreren tegen wat in Darfur of Afghanistan gebeurt weinig zin heeft. De regering is het toch al met ze eens.
Dan herdenk je die oorlogsslachtoffers. Zijn er genoeg die met je mee doen en stil staan bij wat er in Gaza gebeurt. Alleen ga je niet lopen demonstreren en daarmee andere mensen hun herdenking versierenquote:Op donderdag 24 april 2025 12:41 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Dit dacht ik eerst ook, maar na enige reflectie denk ik: hoe kan je in godsnaam met droge ogen het verleden herdenken en roepen “nooit meer!” terwijl er in de Gazastrook mensen opzettelijk worden uitgehongerd en uitgeroeid? Als opzettelijk ziekenhuizen en hulpverleners gebombardeerd worden? Ik vind dat iets heel schijnheiligs hebben. Vrede en vrijheid zijn werkwoorden. Er is wat mij betreft geen betere manier van herdenken dan actie ondernemen om herhaling van het verleden te voorkomen.
quote:Op donderdag 24 april 2025 13:10 schreef Sweet_Jane het volgende:
Een foto met een man met een dood (?) kind in zijn armen. Een wanted poster van een oorlogscrimineel. Een vlag die een protestbeweging zich heeft toegeëigend. Ja inderdaad, dat zal allemaal wel “kk joden” betekenen. Dat zal vast nooit “laat het doden en uithongeren stoppen, denk aan de kinderen, de mensen, het volk!” Kunnen betekenen.
Ik zie alleen maar wanhopige mensen, ik kan uit de foto's totaal niet opmaken wat ze allemaal bedoelen en willen...quote:Op zondag 13 april 2025 10:26 schreef Sweet_Jane het volgende:
Geloof je het zelf? Meest recente voorbeeld wat me te binnen schiet zijn de gewelddadige “protesten” tegen AZC’s, zoals bijvoorbeeld in Best.
En dat is nog los van het feit dat rechts beleid over lijken gaat.
quote:Op donderdag 24 april 2025 13:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[afbeelding ] Op donderdag 24 april 2025 12:41 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Dit dacht ik eerst ook, maar na enige reflectie denk ik: hoe kan je in godsnaam met droge ogen het verleden herdenken en roepen “nooit meer!” terwijl er in de Gazastrook mensen opzettelijk worden uitgehongerd en uitgeroeid? Als opzettelijk ziekenhuizen en hulpverleners gebombardeerd worden? Ik vind dat iets heel schijnheiligs hebben. Vrede en vrijheid zijn werkwoorden. Er is wat mij betreft geen betere manier van herdenken dan actie ondernemen om herhaling van het verleden te voorkomen.
De dodenherdenking heeft nooit een karakter gehad waarbij door individuen via vlaggen of borden werd duidelijk gemaakt wie er precies werd herdacht. Wat dat betreft is het net als een stil gebed.quote:Dan herdenk je die oorlogsslachtoffers. Zijn er genoeg die met je mee doen en stil staan bij wat er in Gaza gebeurt. Alleen ga je niet lopen demonstreren en daarmee andere mensen hun herdenking versieren
quote:Nu iets over het bidden. Wees niet zoals de schijnheiligen: die bidden zo dat iedereen het kan horen en zien, op de hoek van de straat en in de synagoge.
Nou nee, de regering kan van alles vinden van Afghanistan en Soedan, maar meer dan dat kunnen ze niet.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar de regering doet daar ook geen reet aan toch? En dat is uiteindelijk wat ze willen, dat er ACTIE wordt ondernomen en WEL NU!!!!!!
De demonstraties gaan niet over dat iemand zegt "hey jullie hebben best gelijk" maar dat er actie wordt ondernomen.
Ja ik had die quote geslooptquote:Op donderdag 24 april 2025 13:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De dodenherdenking heeft nooit een karakter gehad waarbij door individuen via vlaggen of borden werd duidelijk gemaakt wie er precies werd herdacht. Wat dat betreft is het net als een stil gebed.
En als we het dan toch over bidden hebben had Jezus onze Pallieknuffelaars al in de smiezen 2000 jaar geleden:
[..]
Ik zie inderdaad op deze afbeeldingen ook geen gewelddadig protest. 10/10 would recommend. Als je buiten de afbeeldingen maar niet met vuurwerk gooit of met eieren of dingen sloopt of agenten/tegendemonstranten aanvalt.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Ik zie alleen maar wanhopige mensen, ik kan uit de foto's totaal niet opmaken wat ze allemaal bedoelen en willen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar kwam vriendje Mutant ook al mee. Dat is totale onzin.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, de regering kan van alles vinden van Afghanistan en Soedan, maar meer dan dat kunnen ze niet.
Ze hebben wel allerlei betrekkingen met Israel waar ze wat mee kunnen doen. Dus los van wat je verder vind dat wel en niet moet gebeuren. Er is een verschil in de middelen die de regering heeft.
Dat dacht ik ook na enige reflectie toen ik tot de conclusie kwam, hoe kunnen we nou de dodenherdenking houden met droge ogen terwijl Haïti is ingestort en bendes het land regeren?quote:Op donderdag 24 april 2025 12:41 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Lol. Deze krans wordt nu gelegd voor x tutututuuu, deze krans wordt nu gelegd voor x tutututuuu. De discussie over of we ook slachtoffers van de koloniale oorlogen gingen herdenken heb ik me vast ingebeeld. Gelukkig ben jij vrij om in gedachten te herdenken wie jij wil in je hoofd in die twee minuten, maar doen alsof wie er herdacht wordt geen officieel karakter heeft in de ceremonies is echt lulkoek.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
[..]
De dodenherdenking heeft nooit een karakter gehad waarbij door individuen via vlaggen of borden werd duidelijk gemaakt wie er precies werd herdacht. Wat dat betreft is het net als een stil gebed.
En als we het dan toch over bidden hebben had Jezus onze Pallieknuffelaars al in de smiezen 2000 jaar geleden:
[..]
Alsjeblieft, organiseer dit! Doe het meteen! Post een oproepje of Facebook, koop bloemen, zoek een mooi pleintje uit. Ik zal je geen strobreed in de weg leggen, want ik vind dit ook vreselijk.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook na enige reflectie toen ik tot de conclusie kwam, hoe kunnen we nou de dodenherdenking houden met droge ogen terwijl Haïti is ingestort en bendes het land regeren?
Terwijl er in Soedan verkrachtingen en hongersnoden als wapen en volksverhuizingen en afslachtingen op grote schaal worden ingezet?
Ik vind dat iets heel schijnheiligs hebben. Vrede en vrijheid zijn werkwoorden. Er is wat mij betreft geen betere manier van herdenken dan actie ondernemen om herhaling van het verleden te voorkomen.
In de ceremonies ja. Niet bij de inviduele deelnemers. Gaat ook lastig, bij een moment van stilte.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:29 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Lol. Deze krans wordt nu gelegd voor x tutututuuu, deze krans wordt nu gelegd voor x tutututuuu. De discussie over of we ook slachtoffers van de koloniale oorlogen gingen herdenken heb ik me vast ingebeeld. Gelukkig ben jij vrij om in gedachten te herdenken wie jij wil in je hoofd in die twee minuten, maar doen alsof wie er herdacht wordt geen officieel karakter heeft in de ceremonies is echt lulkoek.
Het zal een eenzame aangelegenheid worden dan. Het zal alsnog neerkomen op een individuele herdenking. Dit gaat namelijk om zaken waarbij de daders iets te donker kleuren op de kleurstalen.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:31 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Alsjeblieft, organiseer dit! Doe het meteen! Post een oproepje of Facebook, koop bloemen, zoek een mooi pleintje uit. Ik zal je geen strobreed in de weg leggen, want ik vind dit ook vreselijk.
Ik vind Halsema's opmerking dat het 'hoogstwaarschijnlijk vredelievend maar we zullen het nooit zeker weten' zal verlopen ook erg bijzonder. Zij anticipeert op rellen.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
"Vreedzaam verlopen demonstraties". We hoeven ons nergens zorgen om te maken hoor, op 4 mei.
Selectief gespeelde naiviteit idd. Zouden ze dat ook doen als (ik noem maar iets extreems) deelnemers van anti-AZC demonstraties met swastikavlaggen op de proppen zouden komen?quote:Op donderdag 24 april 2025 13:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mijn hemel..._!
Als je toch niet kan opmaken wat ze allemaal bedoelen met die uitdossing van ze waarom slepen ze die vlaggen, borden, foto's en palliesjaaltjes dan mee?
Net als je dacht dat het niet gekker kon....
Meneer Wagensveld wilde slechts een boek verbranden om zich op te warmen. Daar hoeven mensen zich ook niet om aan te stellen.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Selectief gespeelde naiviteit idd. Zouden ze dat ook doen als (ik noem maar iets extreems) deelnemers van anti-AZC demonstraties met swastikavlaggen op de proppen zouden komen?
"Ja jij weet toch niet wat een hakenkruis voor lading bij die mensen zelf heeft"
"Ze staan wel met hun rechterarm gestrekt maar je hoort toch niet wat ze erbij roepen"
"Misschien zijn ze alleen maar fan van zorgvuldig geplande autowegen, en niet van de slechte dingen die het Derde Rijk heeft gedaan"
Waar denk je nou eigenlijk dat dit allemaal om gaat? Niet om die twee minuten stilte, daar zijn zij niet op tegen. Zij willen gewoon erkenning voor hun leed voor het voortdurende oorlogsgeweld tijdens een dodenherdenking voor oorlogsgeweld. De organisatie had gewoon graag gezien dat er ook een krans gelegd wordt om alle doden in dat conflict. Ze erkennen dat dit niet gaat lukken en organiseren dit daarom zelf, is dat nou echt zo verkeerd?quote:Op donderdag 24 april 2025 13:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In de ceremonies ja. Niet bij de inviduele deelnemers. Gaat ook lastig, bij een moment van stilte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |