Lekker je naasten met de ellende achterlaten.quote:Op zaterdag 19 april 2025 12:52 schreef Hyaenidae het volgende:
Heb ik ook niet, boeit ook geen fuck meer toch als je dood bent.
Er moet vast wel een manier zijn om bij mijn rekeningen te komen toch, of gaat dat geld allemaal naar de staat na je dood? En anders verkopen ze mijn auto en huis maar als compensatie voor het graven van een gat om mij in te flikkeren.quote:Op zaterdag 19 april 2025 12:53 schreef roos94 het volgende:
[..]
Lekker je naasten met de ellende achterlaten.
Mooi
Meestal moeten de nabestaanden gewoon betalen zover ik weet. Alleen als ze niemand kunnen vinden doet de gemeente het.quote:Op zaterdag 19 april 2025 12:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik kan er geen krijgen
Echter vind ik wel, even in zijn algemeenheid, dat als je familie/partner/kinderen hebt dat het je verantwoordelijkheid is
Anderzijds kan je ook door de gemeente in de grond gestopt worden. Al vinden sommige nabestaanden zo'n begrafenis kil (vader, oom en tante zijn zo begraven).
Wel iets om over na te denken
Ze willen ook geld voor de vader die achterblijftquote:Op zaterdag 19 april 2025 13:03 schreef herverwijderd het volgende:
50k is wel extreem voor een uitvaart, zeker als anderen het op moeten hoesten.
Ik heb al sinds heel erg jong een uivaartverzekering, die hebben mijn ouders ooit voor al hun kinderen afgesloten, en toen we volwassen werden ging die over op onszelf zeg maar.
Die vader van die vrouw? Of de vader van de kinderen?quote:Op zaterdag 19 april 2025 13:05 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ze willen ook geld voor de vader die achterblijft
Vader van kinderenquote:Op zaterdag 19 april 2025 13:07 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Die vader van die vrouw? Of de vader van de kinderen?
Die snijdt de organen er dan maar uit voor de zwarte roetveeg marktquote:
Die is ook ongeneeslijk ziek?quote:
Zoals ik zei: drie familiefeden, door de gemeente gedaanquote:Op zaterdag 19 april 2025 12:56 schreef roos94 het volgende:
[..]
Meestal moeten de nabestaanden gewoon betalen zover ik weet. Alleen als ze niemand kunnen vinden doet de gemeente het.
Een uitvaartverzekering sluit je ook niet af voor jezelf.quote:Op zaterdag 19 april 2025 12:52 schreef Hyaenidae het volgende:
Heb ik ook niet, boeit ook geen fuck meer toch als je dood bent.
Het is wel een grote stap om mensen te verplichten om een uitvaartverzekering af te sluiten. De overheid kan natuurlijk wel een voorlichtingscampagne beginnen om mensen aan te moedigen om een uitvaartverzekering af te sluiten.quote:
Hij heeft een tijdelijk contract wat niet verlengd gaat worden. Ze willen dan dat hij extra geld heeft naast zijn tijdelijke ww-uitkering, zodat hij de tijd krijgt om te rouwen en voor hun kind te zorgen.quote:Op zaterdag 19 april 2025 13:47 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? En hij kan niet solliciteren of AW krijgen?
Want?quote:
Ja ik ben benieuwd wat zo met je doen als je rekening maar 100 euro is……quote:Op zaterdag 19 april 2025 14:03 schreef Jahr00n het volgende:
Als je geen 10k op kan hoesten pleuren ze je maar in de noordzee als je dood bent. Man man man wat een treurnis.
Dit dus. Je moet je alleen maar verzekeren voor gebeurtenissen die je niet kunt dragen.quote:Op zaterdag 19 april 2025 14:06 schreef Evangelion het volgende:
Juist een onzinverzekering en een bedrag wat je gewoon zelf achter de hand hoort te hebben voor noodgevallen.
En als je dat niet hebt, zijn er waarschijnlijk betere dingen waar je je schaarse geld aan kan uitgeven dan aan een uitvaartverzekering.
Veel plezier dr meequote:Op zaterdag 19 april 2025 14:31 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit verhaal van 50K wel klopt. Ik kan hem niet zo snel vinden op Gofundme. En TS heeft al een geschiedenis van dingen verzinnen, zoals het winnen van miljoenen in een loterij, wat niet op waarheid bleek te rusten.
Recent een crematie van een naaste gehad, we hebben op niks beknibbeld maar dat kostte lange na geen 50k.quote:Op zaterdag 19 april 2025 14:31 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit verhaal van 50K wel klopt. Ik kan hem niet zo snel vinden op Gofundme. En TS heeft al een geschiedenis van dingen verzinnen, zoals het winnen van miljoenen in een loterij, wat niet op waarheid bleek te rusten.
Aha, die 50K is dus niet helemaal voor de uitvaart. 30K is voor haar man om rond te komen na haar overlijden. Dat is een heel ander verhaal!quote:Op zaterdag 19 april 2025 14:45 schreef roos94 het volgende:
[..]
Veel plezier dr mee
https://steunactie.nl/fundraiser/daphna-s-laatste-wensen/-49335
Haar droomuitvaart kost zo’n 20.000¤, de rest is voor de achterblijvende vader zodat de hypotheek, kinderopvang en kleding voor hun kind betaald kan blijven worden.quote:Op zaterdag 19 april 2025 14:51 schreef ...TomTom het volgende:
[..]
Recent een crematie van een naaste gehad, we hebben op niks beknibbeld maar dat kostte lange na geen 50k.
Denk eerder aan een bedrag tussen de 15-20k.
Aha, je nam de moeite niet om wat verder het topic te lezen. Dat is een heel ander verhaal!quote:Op zaterdag 19 april 2025 14:55 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Aha, die 50K is dus niet helemaal voor de uitvaart. 30K is voor haar man om rond te komen na haar overlijden. Dat is een heel ander verhaal!
Je hebt gelijk. Mijn excuses!quote:Op zaterdag 19 april 2025 14:58 schreef roos94 het volgende:
[..]
Aha, je nam de moeite niet om wat verder het topic te lezen. Dat is een heel ander verhaal!![]()
Misschien wil ze een koets met 6 paarden in plaats van een zwarte auto, luxe gebak ipv droge cake, een live pianist in plaats van een mp4.quote:Op zaterdag 19 april 2025 14:52 schreef herverwijderd het volgende:
Een droomuitvaart, wat moet ik me daar dan weer bij voorstellen.
Bitterballen voor iedereen en een optreden van Gerard Jolingquote:Op zaterdag 19 april 2025 15:02 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Misschien wil ze een koets met 6 paarden in plaats van een zwarte auto, luxe gebak ipv droge cake, een live pianist in plaats van een mp4.
Wat maakt het uit? Dat mag ze toch zelf verzinnen? En als je daar niet voor wil doneren, doe je het niet.
Een prinsessenuitvaart.quote:Op zaterdag 19 april 2025 15:02 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Misschien wil ze een koets met 6 paarden in plaats van een zwarte auto, luxe gebak ipv droge cake, een live pianist in plaats van een mp4.
Wat maakt het uit? Dat mag ze toch zelf verzinnen? En als je daar niet voor wil doneren, doe je het niet.
Wij hadden wel broodje kroket en kaasbroodjes op de uitvaart van mijn vader. Was ook echt een droom.quote:Op zaterdag 19 april 2025 15:04 schreef roos94 het volgende:
[..]
Bitterballen voor iedereen en een optreden van Gerard Joling
Waren die kroketten wel van Kwekkeboom?quote:Op zaterdag 19 april 2025 15:07 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Wij hadden wel broodje kroket en kaasbroodjes op de uitvaart van mijn vader. Was ook echt een droom.
Van Van Dobbenquote:Op zaterdag 19 april 2025 15:08 schreef roos94 het volgende:
[..]
Waren die kroketten wel van Kwekkeboom?
Ja, maar hij was toch al dood dus hij kon er niet meer over klagen. Al heeft hij volgens mij wel nog tot een paar weken daarna rondgespookt in mijn frituurpan.quote:
laat die planken maar zitten, schuif me zo maar de oven in.quote:Op zaterdag 19 april 2025 13:17 schreef StateOfMind het volgende:
Heb geen boot, dus ook geen uitvaart nodig
Maar bizar dat dat zoveel moet kosten.
Voor mijn part timmeren ze 6 goedkope planken van de Gamma in elkaar en schuiven ze me zo de oven in, met pizza's.
https://www.viek-uitvaart(...)rplank%20te%20leggen.quote:Op zaterdag 19 april 2025 15:23 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
laat die planken maar zitten, schuif me zo maar de oven in.
Je hoeft ook geen kist te hebben. In een lijkwade kan ook.quote:Op zaterdag 19 april 2025 15:37 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
https://www.viek-uitvaart(...)rplank%20te%20leggen.
Als je geen uitvaartverzekering kan betalen, heb je er ook geen. Als je bijvoorbeeld heel veel schulden hebt.quote:Op zaterdag 19 april 2025 12:50 schreef roos94 het volgende:
Ik las vandaag een gofundme pagina van een jonge vrouw van in de 30 die ernstig ziek is en gaat sterven.
Super triest.
Nu stond er in de omschrijving: gediagnosticeerd op 29 jaar, en met 29 jaar hebben de meeste mensen geen uitvaartverzekering. Toen ze de diagnose had mocht ze hem niet afsluiten. Nu vragen wij jullie om 50k.
Toen kreeg ik wel even jeuk.
Want waarom heb je met 29 jaar (en een heel gezin ook al, notabene) geen uitvaartverzekering?
Ik heb er een sinds ik 18 ben. Lijkt me gewoon normaal. Het zou eigenlijk verplicht moeten zijn zodat dit soort fratsen niet meer voorkomen? We gaan allemaal een keer de pijp uit en tenzij je een miljonairsfamilie bent kan je vaak niet zomaar even +10k ophoesten. Dus gewoon verplichten die hap.
Dan hebben haar/hun ouders ook nooit een verzekering voor hun kinderen genomen. En ze hebben ook vorig jaar ofzo een huis gekocht, een uitvaartverzekering is niet heel duur. En ja, dan moet je keuzes maken wat er betaald wordt en wat je zelf moeten betalen.quote:Op zaterdag 19 april 2025 16:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als je geen uitvaartverzekering kan betalen, heb je er ook geen. Als je bijvoorbeeld heel veel schulden hebt.
Maar dat is niet meteen beschikbaar hè?quote:Op zaterdag 19 april 2025 17:12 schreef mschol het volgende:
ook geen uitvaartverzekering.. zowiezo krijgen ze een veelvoud van wat nodig is uit mn huis terug..
Ook hier geldt: erfenis is niet meteen beschikbaar hè en begrafenis/crematie moet al heel snel worden geregeld (en dan ook betaald)...quote:Op zaterdag 19 april 2025 17:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
50K?![]()
Dat is wel heel erg aan de prijs voor een uitvaart, kolere.
Los daarvan, geen uitvaarverzekering hier. Dat mogen de nabestaanden lekker uit de erfenis betalen en dan mogen ze van mijn part een uitvaart van 5 euro geven.
Hmm, mijn oma is in een gemeentegraf begraven. Maar alle kinderen (waaronder mijn vader) kregen toen toch wel een (kleine) erfenis. Ik neem aan dat de kosten voor de begrafenis door de gemeente daarvan afgetrokken zijn, maar dat weet ik verder niet.quote:Op zaterdag 19 april 2025 13:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zoals ik zei: drie familiefeden, door de gemeente gedaan
Alleen je hebt dan uiteraard geen recht op erfenis en zo
niet mijn probleemquote:Op zaterdag 19 april 2025 17:21 schreef Forbry het volgende:
[..]
Maar dat is niet meteen beschikbaar hè?
Oh! Zou best kunnen hoorquote:Op zaterdag 19 april 2025 17:33 schreef Forbry het volgende:
[..]
Hmm, mijn oma is in een gemeentegraf begraven. Maar alle kinderen (waaronder mijn vader) kregen toen toch wel een (kleine) erfenis. Ik neem aan dat de kosten voor de begrafenis door de gemeente daarvan afgetrokken zijn, maar dat weet ik verder niet.
Dan heet dat een ingetogen uitvaart.quote:Op zaterdag 19 april 2025 12:56 schreef roos94 het volgende:
[..]
Meestal moeten de nabestaanden gewoon betalen zover ik weet. Alleen als ze niemand kunnen vinden doet de gemeente het.
Mijn naaste erfgenamen hebben voldoende vet op de botten om dat uit te zingen, en mijn uitvaart gaat ook geen 50K kostenquote:Op zaterdag 19 april 2025 17:26 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ook hier geldt: erfenis is niet meteen beschikbaar hè en begrafenis/crematie moet al heel snel worden geregeld (en dan ook betaald)...
Ten eerste waarom heeft ze 50K nodig voor een uitvaart, een gouden urn ofzo?quote:Op zaterdag 19 april 2025 12:50 schreef roos94 het volgende:
Ik las vandaag een gofundme pagina van een jonge vrouw van in de 30 die ernstig ziek is en gaat sterven.
Super triest.
Nu stond er in de omschrijving: gediagnosticeerd op 29 jaar, en met 29 jaar hebben de meeste mensen geen uitvaartverzekering. Toen ze de diagnose had mocht ze hem niet afsluiten. Nu vragen wij jullie om 50k.
Toen kreeg ik wel even jeuk.
Want waarom heb je met 29 jaar (en een heel gezin ook al, notabene) geen uitvaartverzekering?
Ik heb er een sinds ik 18 ben. Lijkt me gewoon normaal. Het zou eigenlijk verplicht moeten zijn zodat dit soort fratsen niet meer voorkomen? We gaan allemaal een keer de pijp uit en tenzij je een miljonairsfamilie bent kan je vaak niet zomaar even +10k ophoesten. Dus gewoon verplichten die hap.
Waren dat Van Dobben hapjes?quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:33 schreef Vincent_student het volgende:
Bij een pas geleden uitvaart van een familielid, de overledene had een uitvaartverzekering, was de uitvaart tot in de puntjes geregeld. We kregen zelfs heerlijke hapjes en werd er ook bier en wijn geserveerd. Was gewoon allemaal verzekerd. Ja, we stonden er van te kijken, toen de schalen hapjes langs kwamen.
Modern Times.quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:10 schreef over_hedge het volgende:
...
oh en:
o Ze hebben spaargeld maar we gunnen hem in elk geval een financieel zorgeloos eerste jaar zonder zijn vrouw
Ze hebben dus gewoon spaargeld. En dan op internet voor meer geld gaan vragen..
Nouja het lijkt nog te werken ookquote:
4k om een oventje aan te zettenquote:Op zaterdag 19 april 2025 18:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
10K???
Voor een eenvoudige of sobere crematie, zonder uitgebreide plechtigheid of extra’s, beginnen de kosten vanaf ongeveer ¤4.000 tot ¤4.500. Een crematie zonder afscheidsdienst (ook wel technische crematie genoemd) is mogelijk vanaf circa ¤2.150 tot ¤2.500, maar hierbij zijn geen extra’s zoals een ceremonie, bloemen of rouwkaarten inbegrepen
Dit verplicht maken te verzekeren is geld pompen in deze industrie
Mijn erfgenamen gaan de hele weg naar de bank huilenquote:Op zaterdag 19 april 2025 12:53 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mooi
ligt er echt aan hoor, als je het vroeg afsluit zijn de kosten per jaar een stuk lager en een "voltooide" verzekering kan gewoon geclaimd worden door de nabestaanden. (ookal is die 30-40 jaar geleden afbetaald)quote:Op zaterdag 19 april 2025 19:47 schreef Twiitch het volgende:
Het interesseert me geen hol wat ze met mijn lichaam doen als ik dood ben, not my problem. En als je op je 29ste al een uitvaartverzekering hebt dan ben je wat we in de business noemen een sucker.
Bekijk deze YouTube-video
volgens de cijfers van cbs heeft minstens 25% van de nederlanders dat nietquote:Op zaterdag 19 april 2025 23:06 schreef June. het volgende:
Ik heb ook geen uitvaartverzekering. Normaliter verzeker je dingen die je anders niet zomaar kan ophoesten of waar je ineens mee wordt geconfronteerd. We gaan allemaal dood. We weten alleen niet wanneer. Bovendien, wat kost dat nu? 5 tot 10k? Dan hebben de meesten toch wel?
Nou snap ik ook wel weer dat het laatste waar je zorgen om maakt een uitvaart is als je moeite hebt om de dagelijkse eindjes aan elkaar te knopen.....Deze groep is groter dan je denk...quote:Op zondag 20 april 2025 00:22 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens de cijfers van cbs heeft minstens 25% van de nederlanders dat niet
het spaargeld is verder scheef verdeeld, dus zou mij niets verbazen als die groep nog groter is
Die in het bezit zijn van een ouija bord zullen misschien nog proberen verhaal te halen.quote:Op zaterdag 19 april 2025 12:53 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mooi
Niet iedereen heeft dat, en die groep is groter dan je denkt. De uitvaart van mijn moeder was mooi maar eenvoudig met een kleine groep mensen. Toch tik je dan al snel 8000 euro af. Mijn moeder had een eigen woning, en daar zat het geld in. De rekening van de crematie komt eerder dan dat het huis is verkocht, dus je moet het wel hebben liggen dan.quote:Op zaterdag 19 april 2025 23:06 schreef June. het volgende:
Ik heb ook geen uitvaartverzekering. Normaliter verzeker je dingen die je anders niet zomaar kan ophoesten of waar je ineens mee wordt geconfronteerd. We gaan allemaal dood. We weten alleen niet wanneer. Bovendien, wat kost dat nu? 5 tot 10k? Dan hebben de meesten toch wel?
7-10 is ruim voldoendequote:Op zaterdag 19 april 2025 13:23 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik heb er ook geen om meerdere redenen. We hebben een overlijdensrisicoverzekering die het aankoopbedrag van onze hypotheek uit keert. Mocht een van ons overlijden na afloop van de hypotheek mag ik hopen dat we genoeg geld op de bank hebben staan om de begrafenissen te betalen.
50k slaat nergens op. Voor 15K heb je echt meer dan voldoende.
quote:
Aldus chat gpt. Dus nee blijkbaar hebben veel mensen dit geld nietquote:Ongeveer 1 op de 3 Nederlanders heeft minder dan ¤2.500 spaargeld.
En uitvaartondernemers maken al groffe winsten. Als je zelf de uitvaart regels, dus zonder tussenkomst van een uitvaartondernemer, ben je misschien wel de helft goedkoper uit dan in het geval dat je het via een uitvaartondernemer doet.quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dit verplicht maken te verzekeren is geld pompen in deze industrie
Dat vind ik enorm. Bizar.quote:Op zondag 20 april 2025 10:46 schreef over_hedge het volgende:
[..]
[..]
Aldus chat gpt. Dus nee blijkbaar hebben veel mensen dit geld niet
En dan nog zou ik geen verzekering voor dit nemen. Maar dat is een ander verhaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |