abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 19 april 2025 @ 09:47:42 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_217409347

quote:
Muurschildering van Anne Frank in Amersfoort vernield, gezicht uitgewist
Een muurschildering van Anne Frank in Amersfoort is vernield. Het gezicht is door een onbekende uitgewist. De schildering staat al zestien jaar op de binnenkant van een geluidsmuur langs de A28.

Wanneer het kunstwerk is vernield, is niet bekend. Nog maar kort geleden had de gemeente Amersfoort het juist opgeknapt.

De maker van de schildering, kunstenaar Bas van Oudheusden, zegt tegen RTV Utrecht dat hij het jammer vindt dat het beschadigd is, maar dat hij "niet extreem boos" is. "Het is niet vernield door een aantal jochies dat even langs kwam lopen. Het is best netjes gedaan. Het voelt alsof er een boodschap achter zit", zegt hij.

Iets creatiefs doen
De kunstenaar wil graag in contact komen met degene die het gezicht heeft uitgewist om de boodschap die erachter zit te begrijpen.

Hij maakte de schildering toen hij 18 jaar was, nadat hij het dagboek van Anne Frank had gelezen. Op dat moment was hij aan het oefenen met het maken van graffiti. Hij printte een bekende foto van Anne Frank uit en ging op zoek naar een rustige plek om eraan te werken. Die vond hij bij de geluidsmuur langs de A28, in stadsbos Nimmerdor. Zestien jaar later is het kunstwerk nog steeds op diezelfde plek te zien.

Van Oudheusden weet nog niet of hij de vernielde muurschildering gaat herstellen. "Misschien kan ik er iets creatiefs mee doen."

niet normaal hoor
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zaterdag 19 april 2025 @ 09:50:50 #2
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217409389
Niks anders dan antisemitisme. Wat heeft deze afbeelding te maken met hetgeen er gebeurt in het Midden-Oosten? Niks.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217409504
Het is natuurlijk lastig vast te stellen wie de daders zijn, maar het past wel in een patroon van soortgelijk vandalisme dat we de afgelopen 1,5 jaar hebben gezien in het Westen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 09:50 schreef thedeedster het volgende:
Niks anders dan antisemitisme. Wat heeft deze afbeelding te maken met hetgeen er gebeurt in het Midden-Oosten? Niks.
Tja, dit is dan ook wat er in net iets te veel gevallen schuilt gaat achter alle vermeende empathie voor de Palestijnen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 09:56 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Want jij denkt dat dit willekeurig is en niks met antisemitisme te maken heeft?

Geloof je die zielige moslims ook die met de Jodenjacht aan de rechter zeiden dat het gewoon een voetbalterm is zoals Kakkerlakken jacht.
Veel media deden dit wel. En dan voornamelijk de media uit een bepaalde hoek waar stellig het argument werd gemaakt dat dit geen antisemitisme was. Sterker nog, de moslimjongeren die al 24 uur van te voren via Telegram bezig waren 'Jodenjacht' op te zetten, waren zogenaamd zelf de slachtoffers van "agressieve" Israëlische hooligans.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 19 april 2025 @ 10:05:44 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_217409513
quote:
De maker van de schildering, kunstenaar Bas van Oudheusden, zegt tegen RTV Utrecht dat hij het jammer vindt dat het beschadigd is, maar dat hij "niet extreem boos" is. "Het is niet vernield door een aantal jochies dat even langs kwam lopen. Het is best netjes gedaan. Het voelt alsof er een boodschap achter zit", zegt hij.
Laconiek reageren level 95.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 19 april 2025 @ 10:19:01 #5
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_217409576
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Hij heeft een punt. Vandalistische extreemrechtse pubers hadden er ongetwijfeld zeer verbeeldingsloos zwarte of rode hakenkruizen overheen gekalkt.

Dit lijkt meer op een vage, gezichtsverhullende rouwsluier uit de kleuren van de Israëlische vlag.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_217409623
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Uit welke hoek zou het anders komen? De andere mogelijkheden zijn Marokkanen / moslims of kaalkopjes.

Maar gezien het gedrag van de Palestina crowd en de laagten die zij bewandelen durf ik wel mijn geld te zetten op de Palestina hoek (QfP of moslims).
Ik weet het niet, maar ik vind dat die conclusie erg snel getrokken word
  zaterdag 19 april 2025 @ 10:30:56 #7
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_217409653
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Uit welke hoek zou het anders komen? De andere mogelijkheden zijn Marokkanen / moslims of kaalkopjes.

Maar gezien het gedrag van de Palestina crowd en de laagten die zij bewandelen durf ik wel mijn geld te zetten op de Palestina hoek (QfP of moslims).
Ik zou niet uitsluiten dat de oorspronkelijke maker het zelf gedaan heeft. Je hoeft inmiddels al lang geen QfP, moslim of kaalkopje meer te zijn om een zeer diepe teleurstelling te voelen bij de daden van de Israelische regering.
  zaterdag 19 april 2025 @ 10:32:31 #8
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217409666
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:27 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik weet het niet, maar ik vind dat die conclusie erg snel getrokken word
Ik vind van niet. Joodse instellingen moeten tegen een bekende hoek worden beschermd, bij de opening van het Nationaal Holocaust monument kwam er een bekende hoek de opening verstoren.

Ik ben net terug van een week door Spanje wandelen en struikel daar weer over de Davidster = Hakenkruis (Zionisme = Nazisme) symbolen. Deze kwam ik vorig jaar ook veelvuldig tegen. Dit bedoel ik met de laagten die worden bewandeld en de obsessie om het terug te brengen naar WO2.
  zaterdag 19 april 2025 @ 10:33:48 #9
396550 Richestorags
pi_217409673
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:30 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Ik zou niet uitsluiten dat de oorspronkelijke maker het zelf gedaan heeft. Je hoeft inmiddels al lang geen QfP, moslim of kaalkopje meer te zijn om een zeer diepe teleurstelling te voelen bij de daden van de Israelische regering.
Wat heeft Anne Frank precies te maken met de Israëlische regering?
  zaterdag 19 april 2025 @ 10:35:07 #10
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217409680
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 09:47 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]

niet normaal hoor
Het gezicht lijkt ergens niet. Ze ziet er lelijker uit op de muurschildering. De ogen staan vreemd.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 19 april 2025 @ 10:36:17 #11
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_217409687
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat heeft Anne Frank precies te maken met de Israëlische regering?
Geen idee, ik zeg dat dat een mogelijke gedachte kan zijn achter de defacing. Alleen degene die de aanpassing heeft gedaan kan je vertellen wat de werkelijke intentie is.
pi_217409691
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik vind van niet. Joodse instellingen moeten tegen een bekende hoek worden beschermd, bij de opening van het Nationaal Holocaust monument kwam er een bekende hoek de opening verstoren.

Ik ben net terug van een week door Spanje wandelen en struikel daar weer over de Davidster = Hakenkruis (Zionisme = Nazisme) symbolen. Deze kwam ik vorig jaar ook veelvuldig tegen. Dit bedoel ik met de laagten die worden bewandeld en de obsessie om het terug te brengen naar WO2.
Lastig item, de kans is dat je gelijk hebt, mensen slaan ook door in deze kwestie, als ik zeg tegen het Israëlisch beleid te zijn wat ze nu voeren krijg ik ook dikwijls het verwijt een anti semiet te zijn terwijl ik dat niet ben
  zaterdag 19 april 2025 @ 10:46:28 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217409736
Ik vind het knap dat de kunstenaar zo reageert, en het zou me ergens niet verbazen als hij gelijk heeft.
Binnen bepaalde kringen (vooral alt right in de VS) gaat nu het verhaal dat Anne Frank een fictief persoon zou zijn, en het dagboek ook fictie zou zijn.
Ergo: binnen bepaalde kringen probeert men Anne Frank te wissen.

Ergens hoop ik dat dit een waarschuwing is dat dit gaande is, want het is wel duidelijk zichubaar gebleven dat het Amne Frank moet voorstellen, maar men is begonnen haar te wissen, net zoals men haar aan de andere kant van de wereld begint te wissen.

En dan hoop ik oprecht dat dat de waarschuwing is die men bedoeld heeft met het veranderen/vernielen van dit kunstwerk.
Maar misschien ben ik naïef.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 19 april 2025 @ 10:49:41 #14
396550 Richestorags
pi_217409749
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:37 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Lastig item, de kans is dat je gelijk hebt, mensen slaan ook door in deze kwestie, als ik zeg tegen het Israëlisch beleid te zijn wat ze nu voeren krijg ik ook dikwijls het verwijt een anti semiet te zijn terwijl ik dat niet ben
Wat ook debiel is want je mag best kritiek hebben op het Israëlische beleid (het lijkt me ook lastig om dat niet te hebben, al is het maar op bepaalde fronten).

Wat dat moeilijk maakt is dat daadwerkelijke antisemieten van XR, QfP en bepaalde moslims beweren slechts "kritiek te hebben op Israël" om hun antisemitisme te verbloemen / goed te praten.

Het komt erop neer dat dit conflict gewoon veel intense emoties oproept en mensen daar zelf maar mee om moeten leren gaan.
  zaterdag 19 april 2025 @ 11:00:44 #15
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217409799
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:46 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het knap dat de kunstenaar zo reageert, en het zou me ergens niet verbazen als hij gelijk heeft.
Binnen bepaalde kringen (vooral alt right in de VS) gaat nu het verhaal dat Anne Frank een fictief persoon zou zijn, en het dagboek ook fictie zou zijn.
Ergo: binnen bepaalde kringen probeert men Anne Frank te wissen.

Ergens hoop ik dat dit een waarschuwing is dat dit gaande is, want het is wel duidelijk zichubaar gebleven dat het Amne Frank moet voorstellen, maar men is begonnen haar te wissen, net zoals men haar aan de andere kant van de wereld begint te wissen.

En dan hoop ik oprecht dat dat de waarschuwing is die men bedoeld heeft met het veranderen/vernielen van dit kunstwerk.
Maar misschien ben ik naïef.
Denk eerder dat het de alt right in NL is (fictieve holocaust etc.) :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217409801
Ziek.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217409802
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:37 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Drogredenering. Kritiek op het beleid van Israël mag absoluut, maar dingen als:

'Israël heeft eigenlijk geen bestaansrecht'
'Geen zionisten gewenst'
'Israël is een racistische apartheidstaat'
'Israël zijn nazis die genocide plegen'
'Zionisme is nazisme'
'Israël handelt in Palestijnse organen'
'Joden moeten terug naar Polen'
'Intifada, Intifada!'
'Joden zijn allemaal bekeerde Charzaren'
'Israëliërs vermoorden bewust Palestijnse kinderen'
'Hamas is slechts een verzetsbeweging'
'Israël is een koloniale staat van het Westen'
'Israël moet geboycot worden'
'From the River to the Sea'

Betreft geen genocide maar simpelweg haat, leugens, bloedsprookjes en ongebreideld antisemitisme. Dit kan er dan ook weer toe leiden dat synagogen of kunstwerken mbt de Holocaust worden beklad of vernield.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217409830
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2025 11:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Drogredenering. Kritiek op het beleid van Israël mag absoluut, maar dingen als:

'Israël heeft eigenlijk geen bestaansrecht'
'Geen zionisten gewenst'
'Israël is een racistische apartheidstaat'
'Israël zijn nazis die genocide plegen'
'Zionisme is nazisme'
'Israël handelt in Palestijnse organen'
'Joden moeten terug naar Polen'
'Intifada, Intifada!'
'Joden zijn allemaal bekeerde Charzaren'
'Israëliërs vermoorden bewust Palestijnse kinderen'
'Hamas is slechts een verzetsbeweging'
'Israël is een koloniale staat van het Westen'
'Israël moet geboycot worden'
'From the River to the Sea'

Betreft geen genocide maar simpelweg haat, leugens, bloedsprookjes en ongebreideld antisemitisme. Dit kan er dan ook weer toe leiden dat synagogen of kunstwerken mbt de Holocaust worden beklad of vernield.
Veel punten die jij hier noemt is haat en geen kritiek, en dit soort berichten zorgt vaak voor nog meer haat daar geef ik je gelijk in
  zaterdag 19 april 2025 @ 11:15:53 #19
508590 Grotetijd
What A Truly Magnificent View
pi_217409887
Kan MrBean wel oplappen
Well, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
pi_217410118
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 11:15 schreef Grotetijd het volgende:
Kan MrBean wel oplappen
pi_217410183
Dan kan er i.i.g. een beter gezicht voor in de plaats komen, dit is net zo'n slechte tattoo die mensen weleens van hun geliefden maken, vooral die ogen :{
pi_217410252
quote:
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]

niet normaal hoor
Het gezicht in de afbeelding liet nogal te wensen over in vergelijking met de foto.

Mijn boodschap zou zijn, probeer het nog eens.
pi_217410275
Heeft wel iets moderns zo
  zaterdag 19 april 2025 @ 12:09:34 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217410282
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 11:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Denk eerder dat het de alt right in NL is (fictieve holocaust etc.) :D
Dat kan ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_217410317
Is zeker ook weer geen antisemitisme maar antizionisme :')
  zaterdag 19 april 2025 @ 12:16:42 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217410324
quote:
Klopt. Veel mensen kunnen die essentiële onderscheid niet maken.
Net zoals aanvallen op joden in Nederland altijd puur anti semitische zijn. Want deze joden wonen juist niet in Israël! Met andere woorden, ze mogen nergens bestaan.
Jammer dat de overheid zo laks optreedt tegen Jodenhaat, en sommige onderdelen zoals de publieke omroep, zelfs begrip en welwillendheid tonen.
In zulke gevallen moet je streng optreden. De daders en hun hele families terug naar het herkomstland zonder behoud van uitkering. Dan is het echt zo voorbij.
The End Times are wild
pi_217410335
quote:

[..]
Nou ja, er zijn kunstenaars die ervan overtuigd zijn dat de reactie van het publiek bij het kunstwerk hoort.
Zoals kunstwerken waar het publiek word uitgenodigd om deel te nemen of het kunstwerk van Banksy die halverwege de veilig vernietigd werd, wetende dat de reactie van het publiek erg groot zou zijn.

Ik vind het zelf best wel knap dat er zo iets al 16 jaar op een geluidsmuur heeft kunnen staan, menig graffiti puber heeft natte dromen over geluidsmuren taggen met hun kut naamlogo :P
Twiddel
  zaterdag 19 april 2025 @ 12:26:43 #28
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_217410403
quote:

[..]
En ook mooi naïef.
pi_217410464
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 12:26 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Heb je het niet begrepen of ben je altijd zo onbeschoft?
Check de UI. Onbeschoft dekt de lading niet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 19 april 2025 @ 12:38:27 #30
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217410477
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 april 2025 12:35 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Check de UI. Onbeschoft dekt de lading niet.
Ja…
pi_217410481
Vreemd dat er hier in dit topic wordt uitgegaan van linkse daders. Links richt zich tegen (het huidige) Israël, niet tegen de holocaust. Acties tegen de holocaust en Anne Frank is juist typisch extreemrechts. Uiteraard valt niets uit te sluiten, het kan zelfs onpartijdige baldadigheid zijn, maar links is een onwaarschijnlijke kandidaat.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zaterdag 19 april 2025 @ 12:49:33 #32
330914 Sherlock_Holmes
pi_217410530
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 12:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Is zeker ook weer geen antisemitisme maar antizionisme :')
Protest tegen de regering _O_
  zaterdag 19 april 2025 @ 12:54:25 #33
330914 Sherlock_Holmes
pi_217410561
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 12:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Vreemd dat er hier in dit topic wordt uitgegaan van linkse daders. Links richt zich tegen (het huidige) Israël, niet tegen de holocaust. Acties tegen de holocaust en Anne Frank is juist typisch extreemrechts. Uiteraard valt niets uit te sluiten, het kan zelfs onpartijdige baldadigheid zijn, maar links is een onwaarschijnlijke kandidaat.
Extreemrechts en extreemlinks zijn nogal aan het optrekken, dus ik zou niet weten waarom je dan niet ondersteuning zou bieden.
pi_217410578
quote:
Het is best netjes gedaan. Het voelt alsof er een boodschap achter zit", zegt hij.
Dit klinkt erg verdacht. Alsof ie het zelf heeft gedaan.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_217410602
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 12:57 schreef mackinac het volgende:

[..]
Moest ik ook direct aan denken. Als je niet beter wist zou je denken dat het zo eruit moet zien
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 19 april 2025 @ 13:31:56 #36
396550 Richestorags
pi_217410829
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 11:53 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Wat vreemd, ik zie je niet reageren op de beschuldigingen uit de andere hoek meerdere malen eerder in dit topic? :? Is daar een reden voor? :?

Verder zijn er zowat maar een handvol ideologieën in Nederland die hier mee te maken zouden kunnen hebben. Lijkt me zéér sterk dat dit geen antisemitische vernieling is, wat extreemrechts gedachtegoed is.
Net zo goed extreemlinkse ideologie met reeds historische wortels (Jodenvervolgingen in USSR bijvoorbeeld) en moslimextremisme is ook extreemrechtse ideologie.

Jij wil alleen maar één kant benadrukken vanuit jouw agenda.
  zaterdag 19 april 2025 @ 13:37:36 #37
396550 Richestorags
pi_217410871
quote:

[..]
Het is wel verdacht idd. Een verkapt compliment aan hemzelf gericht.
pi_217410895
quote:

[..]
Ja, ik vind het ook wat merkwaardig, de wijze van reageren. En daarbij ook aangerekend hoe het vernield is: het is inderdaad heel zorgvuldig gedaan, en zo te zien ook weer toegankelijk te herstellen. Dat terwijl rebelse rotpubers of propallies meestal juist als zwijnen tekeer gaan bij het aanrichten van vernielingen.
  zaterdag 19 april 2025 @ 13:40:49 #39
396550 Richestorags
pi_217410897
quote:
Extreemlinks bewandelt grote laagten met haar antisemitische inborst anders. Het gaat al lang niet meer om Israël alleen.

De theorie dat Israël bestaat uit blanke Oost-Europese bekeerde kolonisten en dat het "gerechtvaardigd" zou zijn dat Joden uit alle landen zijn gegooid en Israël de nieuwe Nazi's zijn bezig met een Holocaust 2.0 vindt gretig aftrek bij extreemlinks.

Dat ze daarvoor de Holocaust moeten erkennen is hooguit erg dienend voor dat frame, niet dat ze dat per se willen. Impliciet bagatelliseren ze de Holocaust enorm door te doen alsof er een Holocaust 2.0 plaatsvindt.
pi_217411221
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 13:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Extreemlinks bewandelt grote laagten met haar antisemitische inborst anders. Het gaat al lang niet meer om Israël alleen.

De theorie dat Israël bestaat uit blanke Oost-Europese bekeerde kolonisten en dat het "gerechtvaardigd" zou zijn dat Joden uit alle landen zijn gegooid en Israël de nieuwe Nazi's zijn bezig met een Holocaust 2.0 vindt gretig aftrek bij extreemlinks.

Dat ze daarvoor de Holocaust moeten erkennen is hooguit erg dienend voor dat frame, niet dat ze dat per se willen. Impliciet bagatelliseren ze de Holocaust enorm door te doen alsof er een Holocaust 2.0 plaatsvindt.
Het is allemaal heel heftig. Tegelijk zien we aan de andere kant de beweringen dat de Palestijnen maar moeten verdwijnen omdat duizenden jaren geleden in dat gebied Joden hebben gewoond. Of dat we van Gaza maar een Amerikaanse resort moeten maken en Palestijnen maar massaal moeten deporteren.

Of dat massabombardementen gerechtvaardigd of genocide gerechtvaardigd is want 'Hamas'.

Het interessante is dat dit soort ideeën dan ook nog eens uit dezelfde hoek worden geopperd die zo erg begaan is met het lot van de Joden destijds. Verwijzen naar de Holocaust om vervolgens zelf een nieuwe zwarte pagina te introduceren. Ik blijf het knap vinden.. en ze zitten toch echt vooral vaak aan de rechts conservatieve kant..
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 19 april 2025 @ 14:43:04 #41
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217411235
Wat een ranzige, ziekmakende bende aan reacties hier. Er is NIKS bekend over wie dit heeft gedaan, maar meteen grijpt een hele rits figuren dit aan om hun haat tegen moslims, linkse mensen of pro-Palestina activisten eruit te kotsen. Geen bewijs nodig, gewoon keihard projecteren en in de hoogste versnelling gaan demoniseren. Walgelijk. Jullie gebruiken de vernieling van een muurschildering van Anne Frank, nota bene een symbool van waar haat en ontmenselijking toe leiden, om zelf keihard te ontmenselijken. De ironie is bijna niet te bevatten. Het enige wat jullie hier laten zien is je eigen diepgewortelde racisme en haat. Geen greintje fatsoen, geen oog voor nuance, alleen maar een drang om te spugen op wie jullie toch al haten. Echt weerzinwekkend.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_217411252
quote:
87s.gif Op zaterdag 19 april 2025 14:43 schreef Starhopper het volgende:
Wat een ranzige, ziekmakende bende aan reacties hier. Er is NIKS bekend over wie dit heeft gedaan, maar meteen grijpt een hele rits figuren dit aan om hun haat tegen moslims, linkse mensen of pro-Palestina activisten eruit te kotsen. Geen bewijs nodig, gewoon keihard projecteren en in de hoogste versnelling gaan demoniseren. Walgelijk. Jullie gebruiken de vernieling van een muurschildering van Anne Frank, nota bene een symbool van waar haat en ontmenselijking toe leiden, om zelf keihard te ontmenselijken. De ironie is bijna niet te bevatten. Het enige wat jullie hier laten zien is je eigen diepgewortelde racisme en haat. Geen greintje fatsoen, geen oog voor nuance, alleen maar een drang om te spugen op wie jullie toch al haten. Echt weerzinwekkend.
Gezien er geen hakenkruis op staat en alleen het gezicht is uitgewist verwacht ik eigenlijk een misplaatste kunstactie. De ander de maat nemen is echter leuker. Zeker als je na weken van bagger en mislukkingen van Trumpgod eindelijk weer eens moreel verheven slachtoffertje kan spelen als gezellig rechts.
pi_217411255
Zolang niet bekend is wie het gedaan heeft, kun je daar alleen maar over speculeren.

En als we dan toch bezig zijn met speculeren, zolang de dader niet bekend is, is het ook mogelijk dat dit een Jules Croisetje is. Dus dat joden of zionisten het zelf gedaan hebben zodat ze weer lekker kunnen klagen over antisemitisme.
  zaterdag 19 april 2025 @ 14:52:53 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217411274
Wie het ook heeft gedaan. Trieste actie.

Tenzij het de artiest zelf was om een soort statement te maken.
pi_217411308
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 14:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het is allemaal heel heftig. Tegelijk zien we aan de andere kant de beweringen dat de Palestijnen maar moeten verdwijnen omdat duizenden jaren geleden in dat gebied Joden hebben gewoond. Of dat we van Gaza maar een Amerikaanse resort moeten maken en Palestijnen maar massaal moeten deporteren.

Of dat massabombardementen gerechtvaardigd of genocide gerechtvaardigd is want 'Hamas'.

Het interessante is dat dit soort ideeën dan ook nog eens uit dezelfde hoek worden geopperd die zo erg begaan is met het lot van de Joden destijds. Verwijzen naar de Holocaust om vervolgens zelf een nieuwe zwarte pagina te introduceren. Ik blijf het knap vinden.. en ze zitten toch echt vooral vaak aan de rechts conservatieve kant..
Er is natuurlijk al langer een campagne aan de gang om de holocaust the bagetelliseren door die af te zetten tegen de verzonnen genocide in Gaza, alsof dat ook maar enigzins vergelijkbaar is. Het is gewoon ranzig antisemitisme van de feitelijke supporters van Hamas, Hamas dat ook alle joden wil uitroeien. En daar ben jij dan een apologeet van, om te kotsen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217411322
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
BNW
Ja daar posten ze onder andere!
  zaterdag 19 april 2025 @ 15:04:26 #47
330914 Sherlock_Holmes
pi_217411328
quote:
Soms maak ik me echt zorgen.
pi_217411353
quote:
AI gegeneerde reactie :')
  zaterdag 19 april 2025 @ 15:08:54 #49
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217411359
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat dit door radicale agressieve activisten uit welk kamp dan ook is gedaan. Dan verwacht je toch eerder zaken als hakenkruizen, "dood aan zionisten", "kk joden" en meer van dat soort verderfelijke teksten. Inclusief verdere onbeheerste bekladding/vernieling van zo'n beschildering.

Ik zou er inderdaad niet van opkijken wanneer deze kunstenaar dit zelf heeft gedaan of ervan wist, om ergens aandacht voor te krijgen in de media/het publieke debat. Niet om hem te beschuldigen van vandalisme of verdacht te maken van slechte intenties overigens, want zoals hier al aangegeven kan de axhterliggende boodschap ook zijn dat de herinnering aan de verschrikkingen van WWII (waar Anne Frank een symbool/het gezicht van is) langzaamaan vervagen/worden uitgewist. Uiteraard is dit pure speculatie en heeft hij er helemaal niks mee te maken.

Het lijkt mijns inziens echter iets te 'smaakvol' te zijn gedaan om van puur ordinair vandalisme uit te gaan. Maakt het alsnog onnodig en droevig natuurlijk.
  zaterdag 19 april 2025 @ 15:10:03 #50
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217411364
quote:
Ah, vandaar al die vernielde monumenten en verstoorde herdenkingen!
  zaterdag 19 april 2025 @ 15:16:44 #51
330914 Sherlock_Holmes
pi_217411403
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Israël is overal (net als de stemmen).
  Forum Admin zaterdag 19 april 2025 @ 15:17:11 #52
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217411406
quote:

[..]

Hoefijzermodel is hier ook van toepassing.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217411411
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Welke herdenking is volgens jou verstoord waar de holocaust of oktober werd herdacht zonder de totaal debiele Israëlische tegenreactie ook te steunen?
pi_217411415
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Er is natuurlijk al langer een campagne aan de gang om de holocaust the bagetelliseren door die af te zetten tegen de verzonnen genocide in Gaza, alsof dat ook maar enigzins vergelijkbaar is. Het is gewoon ranzig antisemitisme van de feitelijke supporters van Hamas, Hamas dat ook alle joden wil uitroeien. En daar ben jij dan een apologeet van, om te kotsen.
Ik ben niet zo onder de indruk van valse verdachtmakingen. Die tactiek om iedereen maar weg te zetten als Jodenhater of antisemiet werkt allang niet meer. De Holocaust staat op zichzelf, net als deze genocide op de Palestijnen op zichzelf staat. In dat opzicht is het ook helemaal niet noodzakelijk om een vergelijking te maken. Een normaal mens walgt namelijk per definitie van moord, doodslag of geweld tegen onschuldige mensen. Daar valt nogal wat te winnen, ook bij die mensen die dwepen met de Holocaust wanneer het hen uitkomt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217411431
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik ben niet zo onder de indruk van valse verdachtmakingen. Die tactiek om iedereen maar weg te zetten als Jodenhater of antisemiet werkt allang niet meer. De Holocaust staat op zichzelf, net als deze genocide op de Palestijnen op zichzelf staat. In dat opzicht is het ook helemaal niet noodzakelijk om een vergelijking te maken. Een normaal mens walgt namelijk per definitie van moord, doodslag of geweld tegen onschuldige mensen. Daar valt nogal wat te winnen, ook bij die mensen die dwepen met de Holocaust wanneer het hen uitkomt.
Israel misbruikt de holocaust al jaren als schild om een nieuwe massamoord te plegen, maar tegenstanders van alle oorlogen mogen absoluut niet zeggen dat het gek is voor de nabestaanden van concentratiekamp bewoners om een hele bevolking weg te zetten als beesten die ook zo behandeld moeten worden achter een groot hek met te weinig eten.

Dan ben je aan het bagatelliseren.
pi_217411460
quote:

[..]
Er is géén genocide gaande op de Palestijnen. Hiermee herhaal je alweer anti-Israël talking points.

Het terugslaan tegen een barbaarse samenleving waar moslimfundamentalisme, een zucht voor terreur en antisemitisme de norm zijn is géén genocide. Hoevaak sommige moslims en naïeve of kwaadwillende Westerlingen dit ook blijven herhalen.

Het herhalen van leugens maakt het namelijk niet ineens de waarheid en kan er in dit geval dus ook weer zorgen voor een stijging van antisemitisme en vandalisme tegen synagoges of andere dingen gerelateerd aan de Holocaust.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Israel misbruikt de holocaust al jaren als schild om een nieuwe massamoord te plegen, maar tegenstanders van alle oorlogen mogen absoluut niet zeggen dat het gek is voor de nabestaanden van concentratiekamp bewoners om een hele bevolking weg te zetten als beesten die ook zo behandeld moeten worden achter een groot hek met te weinig eten.

Dan ben je aan het bagatelliseren.
En er staat een hek rond de Gazastrook vanwege het verwerpelijke gedrag van de Palestijnen. Israël kan dat hek weghalen en dan krijg je een herhaling van 7 oktober op landelijk schaal, is dat dan de bedoeling?
pi_217411506
Volgens mij is het vrij realistisch dat er naar de linkse en/of moslim kant wordt gekeken.
Die kant is het laatste 2 jaar stevig bezig met vandalisme, protestacties, graffiti, bedrijven onderkalken, gebouwen bezetten.

Wat doet extreem rechts? Af en toe een hakenkruis ergens op kalken? Dat is het wel.

Dus acht ik de kans groter dat het van de pro-palestina kant af komt.

Al heb ik ook wel weer mijn twijfels over beiden.
Extreem rechts zou er een hakenkruis op kalken.
Pro-Palestijnen zouden er "Free Palestine" op kalken.

Maar gewoon leeg maken zonder een 'boodschap' is een beetje vaag.
  zaterdag 19 april 2025 @ 15:37:03 #58
330914 Sherlock_Holmes
pi_217411528
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welke herdenking is volgens jou verstoord waar de holocaust of oktober werd herdacht zonder de totaal debiele Israëlische tegenreactie ook te steunen?
Die selectie is heel goed ^O^
  zaterdag 19 april 2025 @ 15:39:03 #59
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_217411543
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat een obsessie zeg met dat marginale groepje.
De enige die ze obsessief aandacht willen geven zijn d66ers
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 19 april 2025 @ 15:41:32 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217411578
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:39 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
De enige die ze obsessief aandacht willen geven zijn d66ers
Ben jij lid van D66 tegenwoordig? Aangezien je ze aandacht geeft.
pi_217411631
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is géén genocide gaande op de Palestijnen. Hiermee herhaal je alweer anti-Israël talking points.

Het terugslaan tegen een barbaarse samenleving waar moslimfundamentalisme, een zucht voor terreur en antisemitisme de norm zijn is géén genocide. Hoevaak sommige moslims en naïeve of kwaadwillende Westerlingen dit ook blijven herhalen.

Het herhalen van leugens maakt het namelijk niet ineens de waarheid en kan er in dit geval dus ook weer zorgen voor een stijging van antisemitisme en vandalisme tegen synagoges of andere dingen gerelateerd aan de Holocaust.
[..]
En er staat een hek rond de Gazastrook vanwege het verwerpelijke gedrag van de Palestijnen. Israël kan dat hek weghalen en dan krijg je een herhaling van 7 oktober op landelijk schaal, is dat dan de bedoeling?
Grappig hoe de geschiedenis zich kan herhalen he. Duitsland is de oorlog aan het verliezen en wil Rusland uit de oorlog krijgen, dus steunen ze communisten. De communisten worden vervolgens zelf het grote probleem in de volgende oorlog. Duitsland zegt dat de joden niet echt mensen zijn en stopt ze weg in Ghetto's en later in concentratiekampen.

De nabestaanden daarvan zeggen dat de oorspronkelijke bewoners van de regio niet echt mensen zijn en stoppen ze weg in steeds kleinere en kleinere enclaves met een groot hek eromheen. Nationalisten, socialisten en communisten plegen aanslagen en voeren oorlog tegen Israel, dus wordt gezocht naar alternatieven om de oude vijanden te ontregelen. Hallo moslim fundamentalisten.

Dus om je eindvraag te beantwoorden: nee 7 oktober is niet de bedoeling, maar een gevolg van incompetentie en boosaardigheid. Een eigen goal. Al weet ik niet hoe erg de elite het vindt gezien de gretigheid waarmee jonge joodse mensen voor het leven getraumatiseerd, verminkt en gedood worden.
pi_217411713
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Grappig hoe de geschiedenis zich ka
n herhalen he. Duitsland is de oorlog aan het verliezen en wil Rusland uit de oorlog krijgen, dus steunen ze communisten. De communisten worden vervolgens zelf het grote probleem in de volgende oorlog. Duitsland zegt dat de joden niet echt mensen zijn en stopt ze weg in Ghetto's en later in concentratiekampen.

De nabestaanden daarvan zeggen dat de oorspronkelijke bewoners van de regio niet echt mensen zijn en stoppen ze weg in steeds kleinere en kleinere enclaves met een groot hek eromheen. Nationalisten, socialisten en communisten plegen aanslagen en voeren oorlog tegen Israel, dus wordt gezocht naar alternatieven om de oude vijanden te ontregelen. Hallo moslim fundamentalisten.

Dus om je eindvraag te beantwoorden: nee 7 oktober is niet de bedoeling, maar een gevolg van incompetentie en boosaardigheid. Een eigen goal. Al weet ik niet hoe erg de elite het vindt gezien de gretigheid waarmee jonge joodse mensen voor het leven getraumatiseerd, verminkt en gedood worden.
De oorspronkelijk bewoners van deze regio zijn Joden zelf, niet een verzameling van Arabische moslims uit landen als Egypte, Syrië, Jemen, Saoedi-Arabië en Jordanië.

Verder is deze post nogal opmerkelijk te noemen. Je zet de nabestaanden van de Holocaust dus min of meer weg als nazis en schuift Israël ook nog eens de aanslagen van 7 oktober in de schoenen. Clownesk.
pi_217411812
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De oorspronkelijk bewoners van deze regio zijn Joden zelf, niet een verzameling van Arabische moslims uit landen als Egypte, Syrië, Jemen, Saoedi-Arabië en Jordanië.

Verder is deze post nogal opmerkelijk te noemen. Je zet de nabestaanden van de Holocaust dus min of meer weg als nazis en schuift Israël ook nog eens de aanslagen van 7 oktober in de schoenen. Clownesk.
Ik heb de relevante artikelen al meerdere keren gepost voor je. Is er een reden waarom je joodse journalisten niet geloofd?
pi_217411840
quote:

[..]
Ik ben niet zo onder de indruk van valse verdachtmakingen. Die tactiek om iedereen maar weg te zetten als Jodenhater of antisemiet werkt allang niet meer. De Holocaust staat op zichzelf, net als deze genocide op de Palestijnen op zichzelf staat.
Er is geen genocide en de toestand in Gaza staat helemaal niet op zichzelf. Nederlandse joden hebben daar ook helemaal niks mee te maken.

quote:
In dat opzicht is het ook helemaal niet noodzakelijk om een vergelijking te maken. Een normaal mens walgt namelijk per definitie van moord, doodslag of geweld tegen onschuldige mensen. Daar valt nogal wat te winnen, ook bij die mensen die dwepen met de Holocaust wanneer het hen uitkomt.
Nee hoor. Gaza is een ver van mijn bed show, die komt na 70 jaar proberen de joden uit te roeien, die onschuldige mensen zijn hun eigen Hamas zo weinig waard dat ze niet de moeite nemen om een unifrom aan te trekken zodat de vijand burgers kan sparen. De andere Arabieren daar zijn ook totaal onverschillig tegenover hun lot en geven alleen maar om de dader, de slachtoffers zijn de stok om de hond te slaan. Walging om geweld tegen moslims is er niet eens, alleen walging wanneer ongelovigen de dader zijn. Walging om het 7 oktober geweld tegen ongelovigen was al helemaal ver te zoeken.

Niet dat dat volgens mij normale mensen zijn, maar ik vind het wel normaal om meer te geven om wat hier gebeurd is en gebeurt dan om al die onophoudelijke barbarij ver weg. De enige reden dat Gaza hier zo aanwezig is, is omdat het om moslims vs joden gaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217411866
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:28 schreef HowardRoark het volgende:
Jij vindt dat er geen genocide gaande is, maar meerdere internationaal opererende organisaties vinden van wel. En ze staan ook vrij sterk als het gaat om bewijzen. En ook al zou er in theorie geen genocide plaatsvinden, in die zin dat het niet onder die specifieke definitie valt, dan nog vinden er op ongekende schaal mensenrechtenschendingen plaats en structurele schendingen van het oorlogsrecht en internationaal recht. Wat dat betreft voorziet de Israelische regering zelf in anti-Israel talking points door houding en gedrag. Daar hoeft extreem-links dus niet eens moeite voor te doen.

Het is ook niet dat enig weldenkend mens de wandaden van Israel kan goedpraten door te verwijzen naar de wandaden van Hamas. Je pretendeert immers zelf zoveel beter te zijn dan de ander, dan is het gek als je dat gedrag gaat kopiëren.

De Holocaust is Israël ontstegen. Gelukkig. We moeten het van elkaar loskoppelen, we kunnen niet anders. We mogen en kunnen Joden hier namelijk niet aankijken op wandaden van de staat Israël. Tegelijkertijd voorkomt het dat de staat Israël kan teren op de 'schuld' van het Westen en daarmee de Holocaust kaapt voor eigen geopolitieke belangen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217412007
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2025 16:23 schreef HeatWave het volgende:
Als het doel van Israel een genocide zou zijn, waarom doen ze er dan zo onnodig lang over?

Als ze willen kan heel Gaza in 48 uur weggevaagd zijn, totaal :').
Genocide hoeft geen doel te zijn, maar kan een middel zijn om een doel te bereiken. Genocide is verder niet tijdsgebonden. De Holocaust vond ook niet in 48 uur plaats.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 19 april 2025 @ 16:36:33 #67
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217412084
quote:
Opsporen en ook zo bestraffen
Mag wel eens gedaan zijn met de haat richting Jodenmensen hier. Vooral zoiets.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217412147
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 16:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee. Dat is geen mening. Die is er niet.

Hoe hard je ook schreeuwt, hoe vaak je het ook herhaalt.
Doet er niet toe, de argumentatielijn blijft hetzelfde. Structurele mensenrechtenschendingen, schending internationaal (oorlogs)recht. Verder hoef ik niet te schreeuwen, want genoeg organisaties die dat, inclusief onderbouwing, al doen. Verschuilen achter wel of geen genocide helpt dus niet, want het punt blijft staan.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator zaterdag 19 april 2025 @ 17:06:15 #69
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_217412295
Het is echt geen gezicht op deze manier.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_217412318
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 17:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het is echt geen gezicht op deze manier.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 19 april 2025 @ 17:32:35 #71
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217412427
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 16:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Doet er niet toe, de argumentatielijn blijft hetzelfde. Structurele mensenrechtenschendingen, schending internationaal (oorlogs)recht. Verder hoef ik niet te schreeuwen, want genoeg organisaties die dat, inclusief onderbouwing, al doen. Verschuilen achter wel of geen genocide helpt dus niet, want het punt blijft staan.
Ja. Organisaties met een bepaald petje op ja.

Kom maar terug als erg geen Jodenmensen meer worden vermoord, verkracht en van bij feestjes worden afgeslacht op bizarre wijze. Kom maar terug als er geen standaard haat meer is vanuit 1 hoek naar anderen. Kom maar terug als er niet aan de kleinsten geleerd wordt dat een land vernietigd moet worden.

Al die organisaties die het allemaal zielig vinden dat een terroristische organisatie en hun aanhang terecht wordt aangevallen. Al die organisaties zijn allemaal stil gebleven mbt tot de intens zieke afslachtingen van 7 oktober, de feesten in de straten daarna aan moslim kant en wat er geleerd wordt in de islam.

Hou je muil ajb over oRgANiSAtieSSssS
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217412485
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 16:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Jij vindt dat er geen genocide gaande is, maar meerdere internationaal opererende organisaties vinden van wel. En ze staan ook vrij sterk als het gaat om bewijzen. En ook al zou er in theorie geen genocide plaatsvinden, in die zin dat het niet onder die specifieke definitie valt, dan nog vinden er op ongekende schaal mensenrechtenschendingen plaats en structurele schendingen van het oorlogsrecht en internationaal recht. Wat dat betreft voorziet de Israelische regering zelf in anti-Israel talking points door houding en gedrag. Daar hoeft extreem-links dus niet eens moeite voor te doen.

Het is ook niet dat enig weldenkend mens de wandaden van Israel kan goedpraten door te verwijzen naar de wandaden van Hamas. Je pretendeert immers zelf zoveel beter te zijn dan de ander, dan is het gek als je dat gedrag gaat kopiëren.

De Holocaust is Israël ontstegen. Gelukkig. We moeten het van elkaar loskoppelen, we kunnen niet anders. We mogen en kunnen Joden hier namelijk niet aankijken op wandaden van de staat Israël. Tegelijkertijd voorkomt het dat de staat Israël kan teren op de 'schuld' van het Westen en daarmee de Holocaust kaapt voor eigen geopolitieke belangen.
Nee hoor, we hebben het hier over oorlog. Slachtoffers, destructie, leed en erbarmelijke omstandigheden zijn hier altijd een onderdeel van. Als de Palestijnen dit niet hadden gewild dan had men deze oorlog ook niet moeten beginnen.

Het blijft mbt dit conflict fascinerend om te zien dat het gejammer over 'mensenrechten' en 'oorlogsmisdaden' altijd pas begint als Israël is getroffen door terrorisme en met een tegenreactie komt.

7 oktober:

Israël slaat terug:

Kortom, deze meme geeft het eigenlijk perfect weer:

zaterdag 19 april 2025 @ 17:41:04 #73
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217412490
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 16:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Opsporen en ook zo bestraffen
Mag wel eens gedaan zijn met de haat richting Jodenmensen hier. Vooral zoiets.
Maar je vond tegelijkertijd dat een groep die daadwerkelijk de Holocaust ontkende, Joden als de as van het kwaad zien, Anne Frank betitelden als de eerste schrijver met een balpen en antisemitische leuzen op gebouwen projecteerden niet moesten worden vervolgd.

Ja, wat is het nou _O-

Overigens ben ik van mening dat je niet de spot mag drijven met afbeeldingen van Anne Frank.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217412670
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2025 17:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, we hebben het hier over oorlog. Slachtoffers, destructie, leed en erbarmelijke omstandigheden zijn hier altijd een onderdeel van. Als de Palestijnen dit niet hadden gewild dan had men deze oorlog ook niet moeten beginnen.

Het blijft mbt dit conflict fascinerend om te zien dat het gejammer over 'mensenrechten' en 'oorlogsmisdaden' altijd pas begint als Israël is getroffen door terrorisme en met een tegenreactie komt.

7 oktober:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Israël slaat terug:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kortom, deze meme geeft het eigenlijk perfect weer:

[ afbeelding ]
Bla bla. Geef eens antwoord waarom je joodse journalisten niet wil vertrouwen.
pi_217413480
Ach het kan altijd erger

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 19 april 2025 @ 19:50:30 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217413532
quote:

[..]
De ironie :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217413564
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2025 17:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Het is echt pure kots wat jij hier allemaal neer spuwt. Kan het niet genuanceerder?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 19 april 2025 @ 19:52:29 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217413573
quote:
Deze is echt té geforceerd, starhopper. Volgende keer ietsje minder opzichtig, s.v.p.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 19 april 2025 @ 19:53:42 #79
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217413606
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 19:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het is echt pure kots wat jij hier allemaal neer spuwt. Kan het niet genuanceerder?
Die nuance is aan beide zijden al compleet en volledig zoek.

Daarom wapper ik ook niet met Israëlische of Palestijnse vlaggen en ga ik voor beide de straat niet op.

Het is hier in Nederland (en het Westen) een cultuurstrijd die met het leed daar de facto niets van doen heeft. Ordinair geïmporteerd tribalisme uitgevochten door lieden die dat gebied op een kaart nog niet kunnen aanwijzen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217413748
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 19:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je het niet eens bent met mijn perspectief, dat kan natuurlijk, maar wat ik daar stel betreft wel de realiteit in deze situatie. De Palestijnen zijn zelf de oorlog begonnen, in een oorlog vallen nu eenmaal slachtoffers en het is opmerkelijk dat het gejammer over vermeende mensenrechten pas begint als Israël terugslaat. Als jij dit anders ziet, prima, maar kom dan met een goed onderbouwd tegenargument. Een post wegzetten als 'kots' is dat in elk geval niet.
pi_217414046
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2025 20:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je het niet eens bent met mijn perspectief, dat kan natuurlijk, maar wat ik daar stel betreft wel de realiteit in deze situatie. De Palestijnen zijn zelf de oorlog begonnen, in een oorlog vallen nu eenmaal slachtoffers en het is opmerkelijk dat het gejammer over vermeende mensenrechten pas begint als Israël terugslaat. Als jij dit anders ziet, prima, maar kom dan met een goed onderbouwd tegenargument. Een post wegzetten als 'kots' is dat in elk geval niet.
Nee jij bent gewoon "boehoeee alles van Palestina is terrorisme, alles is geoorloofd voor Israël, boem boem burgerdoden boeeeiieeeend"

Daarom vroeg ik ook, kan het iets genuanceerder.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217414094
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het gezicht lijkt ergens niet. Ze ziet er lelijker uit op de muurschildering. De ogen staan vreemd.
Dit ja, ik denk niet dat het antisemitisme was, dan was het ook niet zo netjes gebeurd.
Ik denk eerder dat het door iemand gedaan was die niet wilde dat zij als zo'n downie afgebeeld was.
pi_217414170
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 20:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nee jij bent gewoon "boehoeee alles van Palestina is terrorisme, alles is geoorloofd voor Israël, boem boem burgerdoden boeeeiieeeend"

Hmm.

Nee hoor, dit staat niet in mijn post. Kortom, je reageert niet echt op de inhoud.
  zaterdag 19 april 2025 @ 20:29:27 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217414265
quote:

[..]

Geef zelf eens een genuanceerd voorbeeld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 19 april 2025 @ 21:23:21 #85
330914 Sherlock_Holmes
pi_217414800
quote:

[..]

Wat een niveau ook.
pi_217415523
quote:
Ik bewaar deze post even om je hypocriete houding in toekomstige topics te duiden.
pi_217415559
quote:
Net zoals jij elke post van MickeyMM aangrijpt om je ongenoegen te laten blijken, maar weet je wat ik dacht, laat ik eens onderzoek doen, wat blijkt jullie zijn vriendinnetjes, ik dacht eerst kloontjes, maar nee. Mickey werkt doorgaans wat later door, en jij gaat wat eerder pitten, maar als jullie rond 6 uur aan de maaltijd zit gaan jullie helemaal samen los.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 19 april 2025 @ 22:37:47 #88
486919 Swango
Just saying
pi_217415583
Mijn vermoeden is dat het wel uit de pro-palestina hoek komt.
Er was al klagenzang van pro-palestinagepeupel dat de palestijnse slachtoffers geen gezicht hadden in de media en de Israelische slachtoffers wel, plus de posters van de Israelische gijzelaars werden demonstratief van de muren getrokken.

Dan past het wissen van Anne Frank's gezicht in het kunstwerk wel aardig in dat straatje, terwijl ( zoals eerder is gezegd in dit topic ) zowel Anne Frank en alle slachtoffers van de Holocaust niets, maar dan ook niets hebben te maken met het huidige conflict in het Midden-Oosten.
pi_217415598
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 22:37 schreef Swango het volgende:
Mijn vermoeden is dat het wel uit de pro-palestina hoek komt.
Er was al klagenzang van pro-palestinagepeupel dat de palestijnse slachtoffers geen gezicht hadden in de media en de Israelische slachtoffers wel, plus de posters van de Israelische gijzelaars werden demonstratief van de muren getrokken.

Dan past het wissen van Anne Frank's gezicht in het kunstwerk wel aardig in dat straatje, terwijl ( zoals eerder is gezegd in dit topic ) zowel Anne Frank en alle slachtoffers van de Holocaust niets, maar dan ook niets hebben te maken met het huidige conflict in het Midden-Oosten.
Pro palestina had een dikke verfbom erop gegooid, ik gok eerder op een vriend of de kunstenaar zelf.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217415835
https://nos.nl/artikel/25(...)beklad-met-free-gaza

quote:
Beeld Anne Frank en andere monumenten in Amsterdam beklad met 'Free Gaza'

Drie beelden in Amsterdam-Zuid zijn beklad met rode verf en bespoten met de tekst 'Free Gaza'. Onder meer het beeld van Anne Frank op het Merwedeplein is besmeurd. De handen zijn rood gemaakt.

Een voorbijganger ontdekte de bekladding op het Merwedeplein vanochtend, zegt een woordvoerder van de politie. De gemeente gaat het beeld schoonmaken en de politie is een onderzoek gestart. Getuigen wordt verzocht zich te melden, schrijft stadszender AT5.

Volgens de omroep zijn zeker zes beelden in het stadsdeel Amsterdam-Zuid beklad. Onder meer op het beeld van Indiase vrijheidsleider Mahatma Gandhi op de nabijgelegen Churchilllaan en een verzetsmonument op de Apollolaan is rode verf te zien en de tekst 'Gaza'.

De politie onderzoekt of de verschillende bekladdingen met elkaar te maken hebben. Er wordt gesproken met getuigen en de politie roept andere getuigen op zich te melden.

80 jaar geleden

Het is de tweede keer in korte tijd dat het beeld van Anne Frank is beklad. Begin juli gebeurde dat ook al. Toen werden de voeten roodgemaakt en was op de sokkel het woord 'Gaza' gespoten.

Het beeld staat op het Merwedeplein omdat Anne Frank daar, samen met haar ouders en zus, woonde van 1933 tot 1942. Daarna moest het gezin onderduiken in het Achterhuis op de Prinsengracht.

Vandaag is het precies 80 jaar geleden dat Anne Frank daar samen met de andere onderduikers werd ontdekt en afgevoerd. Ze stierf begin 1945 op 15-jarige leeftijd in het concentratiekamp Bergen-Belsen. Het dagboek dat ze schreef tijdens de Tweede Wereldoorlog is na haar dood uitgegeven en is wereldwijd een veelgelezen boek.

De Anne Frank Stichting heeft "met afschuw kennisgenomen" van de bekladding. "Deze bekladding raakt ons opnieuw in het hart", zegt algemeen directeur Ronald Leopold. "Het beeld herinnert ons aan een jong meisje, met ambities en dromen. Een meisje dat vermoord is, enkel en alleen omdat zij Joods was."

Het beeld werd ook al eens van zijn plek getrokken en de sokkel is ook al eerder kapotgemaakt. De Anne Frank Stichting gaat aangifte doen van de bekladding.

'Respectloos en schandalig'
Ook de gemeente Amsterdam laat weten aangifte te doen van de verschillende bekladdingen. "Het is respectloos en schandalig", zegt een woordvoerder van burgemeester Femke Halsema. "We maken alles zo snel mogelijk schoon."
Nog niet zolang terug.
  zaterdag 19 april 2025 @ 23:04:01 #91
486919 Swango
Just saying
pi_217415842
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 22:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
Pro palestina had een dikke verfbom erop gegooid, ik gok eerder op een vriend of de kunstenaar zelf.
Ik kan me ook nog wel wallpaintings herinneren van Anne Frank met een Yasser Arafatsjaaltje om, en dat kwam zeker uit de pro-palestinahoek.
pi_217415943
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 16:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Oog om oog Mutant, dat is het enige dat Israel doet. Ik geloof dat jullie moslims daar een beetje moeite mee hebben is het niet?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217415999
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 23:12 schreef Hathor het volgende:

[..]
Oog om oog Mutant, dat is het enige dat Israel doet. Ik geloof dat jullie moslims daar een beetje moeite mee hebben is het niet?
Joden die terugslaan, daar houden (islamitische) antisemieten niet van.

Maar ook veel Nederlandse jodenhaters niet. Die herdenken zogenaamd op 4 mei, maar ze herdenken de jood die zich gewillig liet afvoeren.

Anno 2025 zijn joden veel beter verenigd, hebben eindelijk een eigen staat zoals er 23 (!) islamitische staten zijn. Dit laatste hoor je niks over, hoezo mag er niet 1 klein joods staatje zijn, maar wel 23 islamitische staten?
  zaterdag 19 april 2025 @ 23:19:25 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217416035
quote:

[..]
Netanyahu deugt niet en Israël reageert m.i. op bepaalde momenten gewoon buitenproportioneel.

Palestijnen hebben verder recht op een thuis daar. Ook hun land. Trump en z'n debiele ideeën moeten vooral blijven waar ze horen: in de leegte tussen zijn oren.

Dat gezegd hebbende, irriteert mij die 'solidariteit' met Palestijnen vooral, omdat het in de meeste gevallen niets te maken heeft met werkelijke empathie voor die mensen, maar omdat ze dezelfde religie belijden. Daarom ook hier in NL hele massa's de straat op, natuurlijk. Opkomen voor de Ummah. Daarom zul je mij ook never de straat zien op gaan met die mensen: daar zit geen greintje daadwerkelijke sympathie voor mensenrechten in... enkel tribalisme. Marcheren en scanderen voor de mensenrechten van vrouwen, homo's en andersdenkenden voorál in de islamitische wereld, daar is wat minder animo voor, geloof ik.

Ook wij zijn hier thans 'gezegend' met een Hadith-shop (geweldig, niqaabs in de etalage, en dat in Nederland anno 2025), en welke vlag hangt daar? De Palestijnse.

Het is in de kern gewoon religieus fundamentalisme, en de onbelezen en naïve niet-islamitische meelopers hebben hún eigen tribale hobby: opkomen voor alles wat niet-Westers, niet-'koloniaal' en niet-christelijk is; de woke meute, aldus, die het leed van de Palestijnen ook niet interesseert, enkel het kleurtje en de religie van die mensen.

Het is één walgelijke hypocriete bende.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217416091
Ummah klinkt trouwens als iets wat je zou zeggen als je onverwachts een komkommer in je reet krijgt gestoken.
pi_217416116
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Netanyahu deugt niet en Israël reageert m.i. op bepaalde momenten gewoon buitenproportioneel.

Palestijnen hebben verder recht op een thuis daar. Ook hun land. Trump en z'n debiele ideeën moeten vooral blijven waar ze horen: in de leegte tussen zijn oren.

Dat gezegd hebbende, irriteert mij die 'solidariteit' met Palestijnen vooral, omdat het in de meeste gevallen niets te maken heeft met werkelijke empathie voor die mensen, maar omdat ze dezelfde religie belijden. Daarom ook hier in NL hele massa's de straat op, natuurlijk. Opkomen voor de Ummah. Daarom zul je mij ook never de straat zien op gaan met die mensen: daar zit geen greintje daadwerkelijke sympathie voor mensenrechten in... enkel tribalisme. Marcheren en scanderen voor de mensenrechten van vrouwen, homo's en andersdenkenden voorál in de islamitische wereld, daar is wat minder animo voor, geloof ik.

Ook wij zijn hier thans 'gezegend' met een Hadith-shop (geweldig, niqaabs in de etalage, en dat in Nederland anno 2025), en welke vlag hangt daar? De Palestijnse.

Het is in de kern gewoon religieus fundamentalisme, en de onbelezen en naïve niet-islamitische meelopers hebben hún eigen tribale hobby: opkomen voor alles wat niet-Westers, niet-'koloniaal' en niet-christelijk is; de woke meute, aldus, die het leed van de Palestijnen ook niet interesseert, enkel het kleurtje en de religie van die mensen.

Waar is die shop als ik vragen mag?
  zaterdag 19 april 2025 @ 23:44:20 #97
486919 Swango
Just saying
pi_217416254
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dit is wel een heel mooie (bijna rauw psychologische schets) analyse van de doorsnee pro-palestinademonstrant.
  zaterdag 19 april 2025 @ 23:51:33 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217416315
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 23:25 schreef Hathor het volgende:

[..]
Waar is die shop als ik vragen mag?
Meerdere plekken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 20 april 2025 @ 00:33:20 #99
396550 Richestorags
pi_217416555
quote:

[..]
Misschien ook eens stoppen met iedereen voor moslimhater uit te maken dan?
  zondag 20 april 2025 @ 00:39:30 #100
396550 Richestorags
pi_217416578
quote:

[..]

We hebben het nu niet over "de andere kant". Dit topic gaat over iets wat er met het Anne Frank kunstwerk is gebeurd.

Daarnaast kan jij het alleen maar over de andere kant hebben als beroepsslachtoffer. Dit terwijl je stil bent over de mensenrechtenschendingen en illegale bezettingen van Marokko, Turkije, Soedan, Hamas, de Taliban etc. Want dat zijn je broeders.

Je bent me er wel één.

[ Bericht 1% gewijzigd door Richestorags op 20-04-2025 00:46:05 ]
pi_217416598
Ruim 80 jaar geleden noemden we Joden bashers Nazi's, en nu?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 20 april 2025 @ 00:58:30 #102
396550 Richestorags
pi_217416605
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 00:52 schreef Montagui het volgende:
Ruim 80 jaar geleden noemden we Joden bashers Nazi's, en nu?
Queers for Palestine, XR, moslims, progressieve academici.
  zondag 20 april 2025 @ 07:30:24 #103
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_217416799
Mwoah.... met een paar spuitbussen is er nog wel een Patty Brard van te maken
pi_217416807
Vanmorgen op SBS zag ik dit voorbij komen. Stond er zo'n slappe deuger voor de camera die wel heel voorzichtig naar een hoek zocht waar de dader vandaan kan komen..

Vooral niet de olifant benoemen..
:')
pi_217416952
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 07:36 schreef Toine51 het volgende:
Vanmorgen op SBS zag ik dit voorbij komen. Stond er zo'n slappe deuger voor de camera die wel heel voorzichtig naar een hoek zocht waar de dader vandaan kan komen..

Vooral niet de olifant benoemen..
:')
Dat is al tien stappen verder dan @Starhopper die nota bene in het verleden de reet van Trump en Baudet likte :')
Als je dan omslaat naar het ultieme deugtypetje heb je een serieuze mentale uitdaging om het mild te zeggen.
pi_217416966
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 08:36 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Dat is al tien stappen verder dan @:starhopper die nota bene in het verleden de reet van Trump en Baudet likte :')
Als je dan omslaat naar het ultieme deugtypetje heb je een serieuze mentale uitdaging om het mild te zeggen.
Mensen kunnen van mening veranderen maar ik ben het met je eens dat dit een bizarre switch is
  zondag 20 april 2025 @ 09:59:39 #107
396550 Richestorags
pi_217417684
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 08:36 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Dat is al tien stappen verder dan @:starhopper die nota bene in het verleden de reet van Trump en Baudet likte :')
Het is als de rabiate anti-roker ex-roker.
pi_217419744
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 13:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Net zo goed extreemlinkse ideologie met reeds historische wortels (Jodenvervolgingen in USSR bijvoorbeeld) en moslimextremisme is ook extreemrechtse ideologie.

Jij wil alleen maar één kant benadrukken vanuit jouw agenda.
En dan is GL/PVDA extreemlinks toch? En NVU is liberaal rechts. Zoiets?
  zondag 20 april 2025 @ 13:28:40 #109
396550 Richestorags
pi_217419791
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 13:23 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
En dan is GL/PVDA extreemlinks toch? En NVU is liberaal rechts. Zoiets?
Ik weet niet waar de Nederlandse Vereniging voor Urologie politiek staat.

PvdA is gewoon centrumlinks, GL is extreemlinks.
pi_217419845
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 13:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]

PvdA is gewoon centrumlinks, GL is extreemlinks.
Communistisch ja. Niet normaal.
  zondag 20 april 2025 @ 13:43:20 #111
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217420036
quote:
Dat is ook precies de reden waarom ik me nooit heb kunnen vinden in dit soort dwaze acties. Bovendien moet ik ook eerlijk bekennen dat ik volstrekt geen zin heb in de strafrechtelijke en financiële gevolgen van vandalisme.
pi_217420068
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 13:28 schreef Richestorags het volgende:
Waarschijnlijk zijn die tegen jongensbesnijdenis, dus dat zullen dan wel antisemieten zijn.
  zondag 20 april 2025 @ 14:02:18 #113
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_217420382
Ik vind het plaatje nu mooier. Voor zover relevant. Man wat was ze slecht getekend? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_217421123
quote:

[..]
Das een beetje de Hamas redenering. In dat opzicht hebben de Israelische regering en Hamas elkaar gevonden. Daar zou iedereen afstand van moeten nemen, moslim of geen moslim. Maar het lijkt erop dat je het wel prima vindt, want Israël.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217421187
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 00:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
We hebben het nu niet over "de andere kant". Dit topic gaat over iets wat er met het Anne Frank kunstwerk is gebeurd.

Daarnaast kan jij het alleen maar over de andere kant hebben als beroepsslachtoffer. Dit terwijl je stil bent over de mensenrechtenschendingen en illegale bezettingen van Marokko, Turkije, Soedan, Hamas, de Taliban etc. Want dat zijn je broeders.

Je bent me er wel één.
Je trekt het breder, dan doe ik dat ook. Daar moet je niet van opkijken. Verder ook hier weer een vals frame omdat je op inhoud niet verder komt. Ik ben diegene die een topic heeft geopend over Marokko en de bezetting van de WS. Ik ben diegene die zeer fel van leer trok richting Hamas op 7 oktober. En zo kunnen we verder gaan. Daar kan je nog een puntje aan zuigen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 20 april 2025 @ 15:06:15 #116
396550 Richestorags
pi_217421225
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 15:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Je trekt het breder, dan doe ik dat ook. Daar moet je niet van opkijken. Verder ook hier weer een vals frame omdat je op inhoud niet verder komt. Ik ben diegene die een topic heeft geopend over Marokko en de bezetting van de WS. Ik ben diegene die zeer fel van leer trok richting Hamas op 7 oktober. En zo kunnen we verder gaan. Daar kan je nog een puntje aan zuigen.
En je bent degene die hier met een totaal offtopic rant komt over Israël. Daar hoef ik inhoudelijk niet op in te gaan, daar zijn andere topics voor. Waarin je mij regelmatig kritisch kunt zien zijn op Israël.

Het is echter wel ironisch dat alle termen bij jou nogal gretig de revue passeren, van moslimhater etc. tot buitenlanderhater aan toe, waarvan je mij ook al tig keer hebt beschuldigd maar je je als Pontius Pilatus opstelt wanneer je selectieve "broeder"sympathie voor de Palestijnen wordt besproken. Misschien zelf wat minder fel van leer trekken en wat meer openstaan voor de mogelijkheid van je eigen bias?
pi_217421381
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 00:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Misschien ook eens stoppen met iedereen voor moslimhater uit te maken dan?
Als je Joden collectief wegzet als wrede boeven, babymoordenaars of hen onmenselijke eigenschappen toedicht dan ben je een antisemiet. Als je dat doet bij moslims, dan ben je een moslimhater.

Het is nogal problematisch als je van mening bent dat je wel vrijelijk de gedragingen van terroristische groeperingen of staten kan toedichten aan moslims, maar dat het niet kan bij Joden. Dan ben je simpelweg met twee maten aan het meten.

Teksten als moslims willen niet integreren of moslims willen de wereld overnemen vallen gewoon onder de categorie moslimhaat. Het enige doel daarvan is om hen collectief weg te zetten als een gevaar voor de maatschappij. Dit is niet anders als je daar Joden van maakt of welk volk dan ook. Het is allemaal geen rocketscience.

Wil je niet als hater weggezet worden, dan is het goed om de nuance in de discussie op te zoeken. Je kan prima stellen dat een deel van de moslimbevolking ernstige moeite heeft met het meekomen in de maatschappij bijvoorbeeld. Je kan ook prima stellen dat je de Islam liever niet in je land hebt omdat je XYZ. Het wordt al weer anders als je allerlei ondemocratische of onrechtstatelijke voorstellen daaraan koppelt. Zoals massadeportatie of klassenjustitie. Dan kom je weer snel in de hater-categorie.

De meest voorkomende variant is de variant, ik vind dat moslims zo denken (insert eigen wild conservatieve exotische interpretatie), dus jullie moslims zijn kut. Die variant noem ik de protocollen van de moslims-variant.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217421383
quote:
15s.gif Op zondag 20 april 2025 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind het plaatje nu mooier. Voor zover relevant. Man wat was ze slecht getekend? :?

:{²
Sommigen hebben ook al gesuggereerd dat de maker van die schildering het zelf gedaan heeft. Het zou kunnen dat hij het zelf eigenlijk ook niet mooi vond en het graag opnieuw wil doen.
pi_217421436
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 15:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En je bent degene die hier met een totaal offtopic rant komt over Israël. Daar hoef ik inhoudelijk niet op in te gaan, daar zijn andere topics voor. Waarin je mij regelmatig kritisch kunt zien zijn op Israël.
Getuige de reacties is het niet offtopic. En nee je hoeft er zeker niet inhoudelijk op in te gaan. Die vrijheid heb je volledig.

quote:
Het is echter wel ironisch dat alle termen bij jou nogal gretig de revue passeren, van moslimhater etc. tot buitenlanderhater aan toe, waarvan je mij ook al tig keer hebt beschuldigd maar je je als Pontius Pilatus opstelt wanneer je selectieve "broeder"sympathie voor de Palestijnen wordt besproken. Misschien zelf wat minder fel van leer trekken en wat meer openstaan voor de mogelijkheid van je eigen bias?
Je ziet zelf de ironie niet van je eigen reactie, terwijl ik je net wijs op je eigen valse frames? Best knap.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 20 april 2025 @ 17:58:59 #120
396550 Richestorags
pi_217423217
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 15:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Als je Joden collectief wegzet als wrede boeven, babymoordenaars of hen onmenselijke eigenschappen toedicht dan ben je een antisemiet.
Correct.

quote:
Als je dat doet bij moslims, dan ben je een moslimhater.
Ook correct. Ik zie echter niemand dat doen, jij wel?

quote:
Het is nogal problematisch als je van mening bent dat je wel vrijelijk de gedragingen van terroristische groeperingen of staten kan toedichten aan moslims, maar dat het niet kan bij Joden. Dan ben je simpelweg met twee maten aan het meten.
Wie doet dat dan? Wat ik voornamelijk zie is dat mensen de gedragingen van terrostische groeperingen of staten koppelen aan de Islam zelf, waar gewoon een case voor te maken valt.

quote:
Teksten als moslims willen niet integreren
Dat wil een behoorlijk aantal dan ook niet en dat verbergen ze ook niet. Ik zie wederom niemand hier praten over alle moslims.

quote:
of moslims willen de wereld overnemen vallen gewoon onder de categorie moslimhaat.
Ook die aspiraties verbergt een deel niet en daar is ook religieuze rechtvaardiging voor te vinden.

quote:
Het enige doel daarvan is om hen collectief weg te zetten als een gevaar voor de maatschappij. Dit is niet anders als je daar Joden van maakt of welk volk dan ook. Het is allemaal geen rocketscience.
Het is ook geen rocketscience. Laten we het eens omdraaien als je stelt dat er geen collectief gevaar is. Je zou moslims in een aantal groepen kunnen indelen:

-Radicalen in woord en daad (relatief klein percentage)
-Radicalen in woord (groter percentage)
-Gelovig maar niet radicaal (vrij groot percentage)
-Gelovig met enigszins seculiere inborst (ook een vrij grote groep)
-Cultuurmoslim (vrij grote groep)
-Heimelijk ex-moslim (vrij groot en groeiend)

Welke van deze groepen zou jij actief in verzet zien komen als v.v.m.u., de vrijheid tot seksuele expressie en andere waarden steeds verder onder druk komen te staan? Laat staan als een land daadwerkelijk wordt overgenomen, zoals in Libanon? Hoeveel moslims nemen het op voor Lale Gül, de Koranverbrander, Samuel Patty etc.?

quote:
Wil je niet als hater weggezet worden, dan is het goed om de nuance in de discussie op te zoeken. Je kan prima stellen dat een deel van de moslimbevolking ernstige moeite heeft met het meekomen in de maatschappij bijvoorbeeld.
Dat is precies wat ik stel.

quote:
Je kan ook prima stellen dat je de Islam liever niet in je land hebt omdat je XYZ.
Is ook wat ik stel. Ik zit niet te wachten op een religie die we weer actief moeten gaan hervormen en beteugelen als er weinig initiatief vanuit die religie zelf komt en conservatieve aanwas groeit uit bijvoorbeeld Afghanistan en Syrië.

quote:
Het wordt al weer anders als je allerlei ondemocratische of onrechtstatelijke voorstellen daaraan koppelt. Zoals massadeportatie of klassenjustitie. Dan kom je weer snel in de hater-categorie.
Ik heb gepleit voor selectieve deportatie en strenger beleid aan de poort.

quote:
De meest voorkomende variant is de variant, ik vind dat moslims zo denken (insert eigen wild conservatieve exotische interpretatie), dus jullie moslims zijn kut. Die variant noem ik de protocollen van de moslims-variant.
Die mensen lopen hier bijna niet rond. Wel zie ik dat jij en anderen constant dat frame schetsen rond users zoals ik, Etto, HowardRoark, Scorpie etc.
  zondag 20 april 2025 @ 18:00:34 #121
396550 Richestorags
pi_217423237
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 15:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Getuige de reacties is het niet offtopic. En nee je hoeft er zeker niet inhoudelijk op in te gaan. Die vrijheid heb je volledig.
We kunnen er best over discussiëren. Maar je bagatelliseerde al direct mijn eigen punt over de laagten die de anti-Israël crowd bewandelt en begon met je eigen rant over de Palestijnen. Misschien eerst daarop ingaan?

quote:
Je ziet zelf de ironie niet van je eigen reactie, terwijl ik je net wijs op je eigen valse frames? Best knap.
Welke valse frames?
  zondag 20 april 2025 @ 18:27:52 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217423457
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 15:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Als je Joden collectief wegzet als wrede boeven, babymoordenaars of hen onmenselijke eigenschappen toedicht dan ben je een antisemiet. Als je dat doet bij moslims, dan ben je een moslimhater.

Teksten als moslims willen niet integreren of moslims willen de wereld overnemen vallen gewoon onder de categorie moslimhaat. Het enige doel daarvan is om hen collectief weg te zetten als een gevaar voor de maatschappij. Dit is niet anders als je daar Joden van maakt of welk volk dan ook. Het is allemaal geen rocketscience.

Wil je niet als hater weggezet worden, dan is het goed om de nuance in de discussie op te zoeken. Je kan prima stellen dat een deel van de moslimbevolking ernstige moeite heeft met het meekomen in de maatschappij bijvoorbeeld. Je kan ook prima stellen dat je de Islam liever niet in je land hebt omdat je XYZ. Het wordt al weer anders als je allerlei ondemocratische of onrechtstatelijke voorstellen daaraan koppelt. Zoals massadeportatie of klassenjustitie. Dan kom je weer snel in de hater-categorie.

Op dit moment lopen er geen duizenden Joden of Christenen door de Rotterdams straten religieuze kreten te zingen.

Dat gebeurt eigenlijk sowieso niet.

Was dat wel het geval, had je mij daar ook over gehoord.

Of wanneer er wederom geroepen wordt om versterkte gebedsoproepen, (gescheiden) gebedsruimten, 'begrip en tolerantie' voor overtuigingen m.b.t. vrouwen en homo's die men al decennia niet meer accepteert van andere religies en tot op het bot ridiculiseert.

Ook geen kilo's extra katernen in de krant over Joodse of Christelijke feestdagen, over 'de gezelligheid en schoonheid' van die religies. Geen posters van Bijbel-belt vrouwen in de Amsterdamse abri's.

Was dat er allemaal wel, had je mij daar ook over gehoord.

Is er allemaal niet. En terecht. Maar de islam, kennelijk moet alles daarvoor wijken, is elke kritiek per definitie suspect en moet er maar automatisch 'respect' voor zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 20 april 2025 @ 19:01:52 #123
117098 Hathor
Effe niet
pi_217423870
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 14:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Das een beetje de Hamas redenering. In dat opzicht hebben de Israelische regering en Hamas elkaar gevonden. Daar zou iedereen afstand van moeten nemen, moslim of geen moslim. Maar het lijkt erop dat je het wel prima vindt, want Israël.
Tsja ik zou dezelfde redenering jouw kant op kunnen gooien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')