abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217416598
Ruim 80 jaar geleden noemden we Joden bashers Nazi's, en nu?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 20 april 2025 @ 00:58:30 #102
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217416605
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 00:52 schreef Montagui het volgende:
Ruim 80 jaar geleden noemden we Joden bashers Nazi's, en nu?
Queers for Palestine, XR, moslims, progressieve academici.
  zondag 20 april 2025 @ 07:30:24 #103
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_217416799
Mwoah.... met een paar spuitbussen is er nog wel een Patty Brard van te maken
pi_217416807
Vanmorgen op SBS zag ik dit voorbij komen. Stond er zo'n slappe deuger voor de camera die wel heel voorzichtig naar een hoek zocht waar de dader vandaan kan komen..

Vooral niet de olifant benoemen..
:')
pi_217416952
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 07:36 schreef Toine51 het volgende:
Vanmorgen op SBS zag ik dit voorbij komen. Stond er zo'n slappe deuger voor de camera die wel heel voorzichtig naar een hoek zocht waar de dader vandaan kan komen..

Vooral niet de olifant benoemen..
:')
Dat is al tien stappen verder dan @Starhopper die nota bene in het verleden de reet van Trump en Baudet likte :')
Als je dan omslaat naar het ultieme deugtypetje heb je een serieuze mentale uitdaging om het mild te zeggen.
pi_217416966
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 08:36 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Dat is al tien stappen verder dan @:starhopper die nota bene in het verleden de reet van Trump en Baudet likte :')
Als je dan omslaat naar het ultieme deugtypetje heb je een serieuze mentale uitdaging om het mild te zeggen.
Mensen kunnen van mening veranderen maar ik ben het met je eens dat dit een bizarre switch is
  zondag 20 april 2025 @ 09:59:39 #107
396550 Richestorags
pi_217417684
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 08:36 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Dat is al tien stappen verder dan @:starhopper die nota bene in het verleden de reet van Trump en Baudet likte :')
Het is als de rabiate anti-roker ex-roker.
pi_217419744
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 13:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Net zo goed extreemlinkse ideologie met reeds historische wortels (Jodenvervolgingen in USSR bijvoorbeeld) en moslimextremisme is ook extreemrechtse ideologie.

Jij wil alleen maar één kant benadrukken vanuit jouw agenda.
En dan is GL/PVDA extreemlinks toch? En NVU is liberaal rechts. Zoiets?
  zondag 20 april 2025 @ 13:28:40 #109
396550 Richestorags
pi_217419791
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 13:23 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
En dan is GL/PVDA extreemlinks toch? En NVU is liberaal rechts. Zoiets?
Ik weet niet waar de Nederlandse Vereniging voor Urologie politiek staat.

PvdA is gewoon centrumlinks, GL is extreemlinks.
pi_217419845
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 13:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]

PvdA is gewoon centrumlinks, GL is extreemlinks.
Communistisch ja. Niet normaal.
  zondag 20 april 2025 @ 13:43:20 #111
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217420036
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 09:50 schreef thedeedster het volgende:
Niks anders dan antisemitisme. Wat heeft deze afbeelding te maken met hetgeen er gebeurt in het Midden-Oosten? Niks.
Dat is ook precies de reden waarom ik me nooit heb kunnen vinden in dit soort dwaze acties. Bovendien moet ik ook eerlijk bekennen dat ik volstrekt geen zin heb in de strafrechtelijke en financiële gevolgen van vandalisme.
pi_217420068
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 13:28 schreef Richestorags het volgende:
Waarschijnlijk zijn die tegen jongensbesnijdenis, dus dat zullen dan wel antisemieten zijn.
  zondag 20 april 2025 @ 14:02:18 #113
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_217420382
Ik vind het plaatje nu mooier. Voor zover relevant. Man wat was ze slecht getekend? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_217421123
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 23:12 schreef Hathor het volgende:

[..]
Oog om oog Mutant, dat is het enige dat Israel doet. Ik geloof dat jullie moslims daar een beetje moeite mee hebben is het niet?
Das een beetje de Hamas redenering. In dat opzicht hebben de Israelische regering en Hamas elkaar gevonden. Daar zou iedereen afstand van moeten nemen, moslim of geen moslim. Maar het lijkt erop dat je het wel prima vindt, want Israël.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217421187
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 00:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
We hebben het nu niet over "de andere kant". Dit topic gaat over iets wat er met het Anne Frank kunstwerk is gebeurd.

Daarnaast kan jij het alleen maar over de andere kant hebben als beroepsslachtoffer. Dit terwijl je stil bent over de mensenrechtenschendingen en illegale bezettingen van Marokko, Turkije, Soedan, Hamas, de Taliban etc. Want dat zijn je broeders.

Je bent me er wel één.
Je trekt het breder, dan doe ik dat ook. Daar moet je niet van opkijken. Verder ook hier weer een vals frame omdat je op inhoud niet verder komt. Ik ben diegene die een topic heeft geopend over Marokko en de bezetting van de WS. Ik ben diegene die zeer fel van leer trok richting Hamas op 7 oktober. En zo kunnen we verder gaan. Daar kan je nog een puntje aan zuigen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 20 april 2025 @ 15:06:15 #116
396550 Richestorags
pi_217421225
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 15:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Je trekt het breder, dan doe ik dat ook. Daar moet je niet van opkijken. Verder ook hier weer een vals frame omdat je op inhoud niet verder komt. Ik ben diegene die een topic heeft geopend over Marokko en de bezetting van de WS. Ik ben diegene die zeer fel van leer trok richting Hamas op 7 oktober. En zo kunnen we verder gaan. Daar kan je nog een puntje aan zuigen.
En je bent degene die hier met een totaal offtopic rant komt over Israël. Daar hoef ik inhoudelijk niet op in te gaan, daar zijn andere topics voor. Waarin je mij regelmatig kritisch kunt zien zijn op Israël.

Het is echter wel ironisch dat alle termen bij jou nogal gretig de revue passeren, van moslimhater etc. tot buitenlanderhater aan toe, waarvan je mij ook al tig keer hebt beschuldigd maar je je als Pontius Pilatus opstelt wanneer je selectieve "broeder"sympathie voor de Palestijnen wordt besproken. Misschien zelf wat minder fel van leer trekken en wat meer openstaan voor de mogelijkheid van je eigen bias?
pi_217421381
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 00:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Misschien ook eens stoppen met iedereen voor moslimhater uit te maken dan?
Als je Joden collectief wegzet als wrede boeven, babymoordenaars of hen onmenselijke eigenschappen toedicht dan ben je een antisemiet. Als je dat doet bij moslims, dan ben je een moslimhater.

Het is nogal problematisch als je van mening bent dat je wel vrijelijk de gedragingen van terroristische groeperingen of staten kan toedichten aan moslims, maar dat het niet kan bij Joden. Dan ben je simpelweg met twee maten aan het meten.

Teksten als moslims willen niet integreren of moslims willen de wereld overnemen vallen gewoon onder de categorie moslimhaat. Het enige doel daarvan is om hen collectief weg te zetten als een gevaar voor de maatschappij. Dit is niet anders als je daar Joden van maakt of welk volk dan ook. Het is allemaal geen rocketscience.

Wil je niet als hater weggezet worden, dan is het goed om de nuance in de discussie op te zoeken. Je kan prima stellen dat een deel van de moslimbevolking ernstige moeite heeft met het meekomen in de maatschappij bijvoorbeeld. Je kan ook prima stellen dat je de Islam liever niet in je land hebt omdat je XYZ. Het wordt al weer anders als je allerlei ondemocratische of onrechtstatelijke voorstellen daaraan koppelt. Zoals massadeportatie of klassenjustitie. Dan kom je weer snel in de hater-categorie.

De meest voorkomende variant is de variant, ik vind dat moslims zo denken (insert eigen wild conservatieve exotische interpretatie), dus jullie moslims zijn kut. Die variant noem ik de protocollen van de moslims-variant.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217421383
quote:
15s.gif Op zondag 20 april 2025 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind het plaatje nu mooier. Voor zover relevant. Man wat was ze slecht getekend? :?

:{²
Sommigen hebben ook al gesuggereerd dat de maker van die schildering het zelf gedaan heeft. Het zou kunnen dat hij het zelf eigenlijk ook niet mooi vond en het graag opnieuw wil doen.
pi_217421436
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 15:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En je bent degene die hier met een totaal offtopic rant komt over Israël. Daar hoef ik inhoudelijk niet op in te gaan, daar zijn andere topics voor. Waarin je mij regelmatig kritisch kunt zien zijn op Israël.
Getuige de reacties is het niet offtopic. En nee je hoeft er zeker niet inhoudelijk op in te gaan. Die vrijheid heb je volledig.

quote:
Het is echter wel ironisch dat alle termen bij jou nogal gretig de revue passeren, van moslimhater etc. tot buitenlanderhater aan toe, waarvan je mij ook al tig keer hebt beschuldigd maar je je als Pontius Pilatus opstelt wanneer je selectieve "broeder"sympathie voor de Palestijnen wordt besproken. Misschien zelf wat minder fel van leer trekken en wat meer openstaan voor de mogelijkheid van je eigen bias?
Je ziet zelf de ironie niet van je eigen reactie, terwijl ik je net wijs op je eigen valse frames? Best knap.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 20 april 2025 @ 17:58:59 #120
396550 Richestorags
pi_217423217
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 15:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Als je Joden collectief wegzet als wrede boeven, babymoordenaars of hen onmenselijke eigenschappen toedicht dan ben je een antisemiet.
Correct.

quote:
Als je dat doet bij moslims, dan ben je een moslimhater.
Ook correct. Ik zie echter niemand dat doen, jij wel?

quote:
Het is nogal problematisch als je van mening bent dat je wel vrijelijk de gedragingen van terroristische groeperingen of staten kan toedichten aan moslims, maar dat het niet kan bij Joden. Dan ben je simpelweg met twee maten aan het meten.
Wie doet dat dan? Wat ik voornamelijk zie is dat mensen de gedragingen van terrostische groeperingen of staten koppelen aan de Islam zelf, waar gewoon een case voor te maken valt.

quote:
Teksten als moslims willen niet integreren
Dat wil een behoorlijk aantal dan ook niet en dat verbergen ze ook niet. Ik zie wederom niemand hier praten over alle moslims.

quote:
of moslims willen de wereld overnemen vallen gewoon onder de categorie moslimhaat.
Ook die aspiraties verbergt een deel niet en daar is ook religieuze rechtvaardiging voor te vinden.

quote:
Het enige doel daarvan is om hen collectief weg te zetten als een gevaar voor de maatschappij. Dit is niet anders als je daar Joden van maakt of welk volk dan ook. Het is allemaal geen rocketscience.
Het is ook geen rocketscience. Laten we het eens omdraaien als je stelt dat er geen collectief gevaar is. Je zou moslims in een aantal groepen kunnen indelen:

-Radicalen in woord en daad (relatief klein percentage)
-Radicalen in woord (groter percentage)
-Gelovig maar niet radicaal (vrij groot percentage)
-Gelovig met enigszins seculiere inborst (ook een vrij grote groep)
-Cultuurmoslim (vrij grote groep)
-Heimelijk ex-moslim (vrij groot en groeiend)

Welke van deze groepen zou jij actief in verzet zien komen als v.v.m.u., de vrijheid tot seksuele expressie en andere waarden steeds verder onder druk komen te staan? Laat staan als een land daadwerkelijk wordt overgenomen, zoals in Libanon? Hoeveel moslims nemen het op voor Lale Gül, de Koranverbrander, Samuel Patty etc.?

quote:
Wil je niet als hater weggezet worden, dan is het goed om de nuance in de discussie op te zoeken. Je kan prima stellen dat een deel van de moslimbevolking ernstige moeite heeft met het meekomen in de maatschappij bijvoorbeeld.
Dat is precies wat ik stel.

quote:
Je kan ook prima stellen dat je de Islam liever niet in je land hebt omdat je XYZ.
Is ook wat ik stel. Ik zit niet te wachten op een religie die we weer actief moeten gaan hervormen en beteugelen als er weinig initiatief vanuit die religie zelf komt en conservatieve aanwas groeit uit bijvoorbeeld Afghanistan en Syrië.

quote:
Het wordt al weer anders als je allerlei ondemocratische of onrechtstatelijke voorstellen daaraan koppelt. Zoals massadeportatie of klassenjustitie. Dan kom je weer snel in de hater-categorie.
Ik heb gepleit voor selectieve deportatie en strenger beleid aan de poort.

quote:
De meest voorkomende variant is de variant, ik vind dat moslims zo denken (insert eigen wild conservatieve exotische interpretatie), dus jullie moslims zijn kut. Die variant noem ik de protocollen van de moslims-variant.
Die mensen lopen hier bijna niet rond. Wel zie ik dat jij en anderen constant dat frame schetsen rond users zoals ik, Etto, HowardRoark, Scorpie etc.
  zondag 20 april 2025 @ 18:00:34 #121
396550 Richestorags
pi_217423237
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 15:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Getuige de reacties is het niet offtopic. En nee je hoeft er zeker niet inhoudelijk op in te gaan. Die vrijheid heb je volledig.
We kunnen er best over discussiëren. Maar je bagatelliseerde al direct mijn eigen punt over de laagten die de anti-Israël crowd bewandelt en begon met je eigen rant over de Palestijnen. Misschien eerst daarop ingaan?

quote:
Je ziet zelf de ironie niet van je eigen reactie, terwijl ik je net wijs op je eigen valse frames? Best knap.
Welke valse frames?
  zondag 20 april 2025 @ 18:27:52 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217423457
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 15:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Als je Joden collectief wegzet als wrede boeven, babymoordenaars of hen onmenselijke eigenschappen toedicht dan ben je een antisemiet. Als je dat doet bij moslims, dan ben je een moslimhater.

Teksten als moslims willen niet integreren of moslims willen de wereld overnemen vallen gewoon onder de categorie moslimhaat. Het enige doel daarvan is om hen collectief weg te zetten als een gevaar voor de maatschappij. Dit is niet anders als je daar Joden van maakt of welk volk dan ook. Het is allemaal geen rocketscience.

Wil je niet als hater weggezet worden, dan is het goed om de nuance in de discussie op te zoeken. Je kan prima stellen dat een deel van de moslimbevolking ernstige moeite heeft met het meekomen in de maatschappij bijvoorbeeld. Je kan ook prima stellen dat je de Islam liever niet in je land hebt omdat je XYZ. Het wordt al weer anders als je allerlei ondemocratische of onrechtstatelijke voorstellen daaraan koppelt. Zoals massadeportatie of klassenjustitie. Dan kom je weer snel in de hater-categorie.

Op dit moment lopen er geen duizenden Joden of Christenen door de Rotterdams straten religieuze kreten te zingen.

Dat gebeurt eigenlijk sowieso niet.

Was dat wel het geval, had je mij daar ook over gehoord.

Of wanneer er wederom geroepen wordt om versterkte gebedsoproepen, (gescheiden) gebedsruimten, 'begrip en tolerantie' voor overtuigingen m.b.t. vrouwen en homo's die men al decennia niet meer accepteert van andere religies en tot op het bot ridiculiseert.

Ook geen kilo's extra katernen in de krant over Joodse of Christelijke feestdagen, over 'de gezelligheid en schoonheid' van die religies. Geen posters van Bijbel-belt vrouwen in de Amsterdamse abri's.

Was dat er allemaal wel, had je mij daar ook over gehoord.

Is er allemaal niet. En terecht. Maar de islam, kennelijk moet alles daarvoor wijken, is elke kritiek per definitie suspect en moet er maar automatisch 'respect' voor zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 20 april 2025 @ 19:01:52 #123
117098 Hathor
Effe niet
pi_217423870
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 14:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Das een beetje de Hamas redenering. In dat opzicht hebben de Israelische regering en Hamas elkaar gevonden. Daar zou iedereen afstand van moeten nemen, moslim of geen moslim. Maar het lijkt erop dat je het wel prima vindt, want Israël.
Tsja ik zou dezelfde redenering jouw kant op kunnen gooien.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')