Nee dit heb ik het meeste alleen gedaan. Mn pa helpt ook wel mee hoor en m'n ma soms ook. Vandaag hebben ze gordijnrails schoongemaakt en uitgezocht.quote:Op maandag 21 april 2025 18:46 schreef AnneX het volgende:
Heb je hulp? Bij het klussen en isoleren dan😎
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Euh…quote:Op maandag 21 april 2025 18:53 schreef Blues het volgende:
Veel mooie spullies van m'n ouders stonden later in flat van zussie.
Toen zij overleed hebben haar kinderen (en wij) afstand gedaan vd erfenis. Wat o.a. betekent dat we niet meer in haar huis mochten om bijv. herinneringen weg te halen
De inboedel was vast niet geïnventariseerd door een notaris, neem ik aan.quote:Op maandag 21 april 2025 18:53 schreef Blues het volgende:
Toen zij overleed hebben haar kinderen (en wij) afstand gedaan vd erfenis. Wat o.a. betekent dat we niet meer in haar huis mochten om bijv. herinneringen weg te halen
Jammer en angst voor niks, zolang je het hele huis niet leeghaalt…quote:Op maandag 21 april 2025 19:05 schreef Blues het volgende:
We zijn 1x in haar flat geweest na overlijden paar dingen meegenomen, sleutel bij buuv gevraagd (die ze meteen niet meer terugkreeg uiteraard), zoon zussie was niet blij met onze actie, bang voor de consequenties, dus we zijn er nooit meer geweest helaas.
Dat kan dan wel een heel duur voorwerp worden als de notaris er achterkomt.quote:Op maandag 21 april 2025 19:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De inboedel was vast niet geïnventariseerd door een notaris, neem ik aan.
Dan had je toch nog wel een voorwerp (of 2) mee kunnen nemen?
Tot je een notaris treft die tot het uiterste wil gaan.quote:Op maandag 21 april 2025 19:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jammer en angst voor niks, zolang je het hele huis niet leeghaalt…
Formeel misschien wel, in de praktijk simpelweg niet.quote:Op maandag 21 april 2025 19:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat kan dan wel een heel duur voorwerp worden als de notaris er achterkomt.
Dit betekend namelijk aanvaarding van de erfenis.
Totdat er een bewakingscamera hangt. Ik zou het risico niet nemen. Het is namelijk de taak van de notaris om de erfenis bij de nabestaanden te krijgen. En extra belangrijk als er een grote schuld is.quote:Op maandag 21 april 2025 19:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Formeel misschien wel, in de praktijk simpelweg niet.
Tenzij je de notaris uitnodigt om mee te gaan als je een voorwerp ophaalt uit een woning, maar die kans acht ik zo goed als uitgesloten..
Nogmaals, formeel zal je gelijk hebben.quote:Op maandag 21 april 2025 19:20 schreef z80 het volgende:
[..]
Totdat er een bewakingscamera hangt. Ik zou het risico niet nemen. Het is namelijk de taak van de notaris om de erfenis bij de nabestaanden te krijgen. En extra belangrijk als er een grote schuld is.
Hierbij kunnen de schuldeisers ook met de camerabeelden komen. Zodat zij hun geld alsnog kunnen innen.
En ja dat kan heel ver gaan. Zeker als het om veel geld gaat.
Ach wat triest zoiets.quote:Op maandag 21 april 2025 18:53 schreef Blues het volgende:
Dezelfde vlinderstruikquote:Op maandag 21 april 2025 18:23 schreef derLudolf het volgende:
De vlinderstruik alweer gesnoeid? Mogen we al een letter weten?
Tuin ziet er al stuk beter uit als de vorige keer dat je foto's liet zienBrekerzand is mooi spul
![]()
¤20 voor 15kg zanden ik vond de 3,5m³ voor ¤50 thuis geleverd laatst al "veel", maar bij het zandgat betaal je al ¤10-¤12 ex btw tegenwoordig. Was wel mooi, er reed steeds iemand met een 25 tons shovel voor m'n huis langs, van m'n buren. Een van de medewerkers bracht zwarte grond (ligt schuin tegenover m'n huis, het bedrijf zelf zit links van me) naar z'n huis en reed steeds leeg voor m'n huis langs. "Heb je toevallig ook geel zand liggen?" Toen minuten later had ik het al.
Trouwens, het maaien nog niet gerobotiseerd?
Ja, had kaat al eerder gepost.quote:Op maandag 21 april 2025 19:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Er is een Blues geboren![]()
https://www.ad.nl/show/ka(...)ooier-zijn~a4a12231/
quote:Op maandag 21 april 2025 19:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Dit was de eerste keer dat we hiermee in aanraking kwamen en we wilden uiteraard haar zoon/mijn neef niet in de problemen brengen. Wij wisten ook niet goed hiermee om te gaan, maar het was wel heel vervelend allemaal.quote:Op maandag 21 april 2025 19:30 schreef MadMaster het volgende:
Nogmaals, formeel zal je gelijk hebben.
Ik denk niet dat er in het geval van Blues sprake was van wat je beschrijft.
Inmiddels hebben we 3 erfenissen via rechterlijke vastlegging verworpen en hebben we desondanks uit alle 3 de huizen een persoonlijk aandenken van 0,0 financiële waarde meegenomen. Het heeft slechts een emotionele waarde.
Met medeweten overigens van alle betrokkenen die allen ook de erfenis hebben verworpen…
Wel over nagedacht. Wellicht ooit. Maar wat Sigme zegtquote:Op maandag 21 april 2025 15:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zat me laatst af te vragen, heb jij nog plannen om (in delen) de Camino te lopen? Lijkt me echt iets voor jou.
Zoals oudste zwager.quote:Op maandag 21 april 2025 23:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Kijk net naar het nieuws, conclaaf voor de nieuwe paus is natuurlijk in de sixtijnse kapel. Ook lullig wanneer je volgende week een vakantie hebt gepland en kaartjes hebt gekocht voor bezoek aan de kapel
Wat een toeval. Dan komt hij net aan wanneer de uitvaart geweest is waarschijnlijk. Maar de sixtijnse kapel zal hij vast niet in mogenquote:Op maandag 21 april 2025 23:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zoals oudste zwager.
Die vertrekt zaterdag met de bus naar Rome voor een week.
Jij blijft maar aan het snoeienquote:
Annuleren maar? Gekkenwerk nu natuurlijk.quote:Op maandag 21 april 2025 23:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zoals oudste zwager.
Die vertrekt zaterdag met de bus naar Rome voor een week.
Het lukte niet om tussen al die koningen door op het plein te komen ?quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Annuleren maar? Gekkenwerk nu natuurlijk.
That said, ik ben één keer in Rome geweest, in 2006, en ik hoef er niet nog een keer heen. Op eoa manier leek het een goed idee om op Driekoningen naar het St Pietersplein te gaan. Snap het nog steeds niet.
al die mensen willen op dat plein zijn. Tegelijk. Snap er niks van.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het lukte niet om tussen al die koningen door op het plein te komen ?
Annuleren 😂 Dat is een nono.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Annuleren maar? Gekkenwerk nu natuurlijk.
That said, ik ben één keer in Rome geweest, in 2006, en ik hoef er niet nog een keer heen. Op eoa manier leek het een goed idee om op Driekoningen naar het St Pietersplein te gaan. Snap het nog steeds niet.
Ik mocht dit jaar beginnen met sparen voor de Rome reis van school als ik dat wilde; mijn uk staat te popelen die kant op te gaan.quote:Op dinsdag 22 april 2025 11:18 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben een keer met Pasen in Rome geweesten in de vijfde klas natuurlijk. Ik vind het prachtig, zou zo nog wel eens willen. Maar DRUK. Mijn oudste gaat als hij zo doorgaat over vier jaar.
Nee! NEE! NeeNeeNee! Not. Njet. Niet waar. Onzin. NIET WAAR!quote:Op maandag 21 april 2025 19:07 schreef z80 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |