abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 april 2025 @ 09:14:47 #176
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217444258
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:08 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Er zijn ook heel veel YouTube kanalen en websites waarbij alles van Musk de hemel in wordt geprezen en je een ban krijgt als je wat onvriendelijks zegt. Op YouTube en Google zie je dan ook alleen die jubelkanalen. Je leeft in een bubbel waar, zoals @:epicbeardman het zegt, alles wat Elon aanraakt in goud verandert. Zo houden ze de hype hoog.
Ja en nog steeds is het niet onmogelijk, tot op heden heeft ie na verloop van tijd opeens iedereen weten te verassen met een bovenmenselijk resultaat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 23 april 2025 @ 09:20:42 #177
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217444291
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja en nog steeds is het niet onmogelijk, tot op heden heeft ie na verloop van tijd opeens iedereen weten te verassen met een bovenmenselijk resultaat
Ik denk hier vaak aan als ik in de Hyperloop van Rotterdam naar München stap.
Antifa
pi_217444430
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 08:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Doge? Ik had de indruk dat het meer te maken had met het doen van nazigroeten en een dagelijkse gestoorde diarree van rechts-radicale meuk die hij propageert.
Internationaal wel
Maar nationaal heeft Doge meer effect op de Amerikaanse burger.
En Doge ligt niet bepaald lekker bij de linkse achterban van Tesla.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217444439
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja en nog steeds is het niet onmogelijk, tot op heden heeft ie na verloop van tijd opeens iedereen weten te verassen met een bovenmenselijk resultaat
Er is geen enkele sprake van een bovenmenselijk resultaat.

Musk is als Steve Job: hij heeft een cult status, wat goed was voor zijn bedrijven, maar verder ook niet.
Vele visioenen van Musk zijn drastisch naar beneden bijgesteld.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217444448
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 08:48 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik vind het echt verbazingwekkend wat voor een emotionele band mensen met een automerk kunnen hebben. Als dit b.v. General Electric of J&J was geweest, dan had niemand er moeite mee gehad om te kijken naar de kwartaalcijfers en de prognoses en te concluderen dat de resultaten niet zo best waren, maar op de een of andere manier vinden mensen dat bij Tesla moeilijk.
Wie dan? Ik zie werkelijk niemand beweren dat dit goede cijfers zijn.
pi_217444455
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er is geen enkele sprake van een bovenmenselijk resultaat.

Musk is als Steve Job: hij heeft een cult status, wat goed was voor zijn bedrijven, maar verder ook niet.
Vele visioenen van Musk zijn drastisch naar beneden bijgesteld.
Vooral downplayen wat Jobs en Musk hebben bereikt.

Misschien even in de spiegel kijken?
pi_217444468
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:08 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Er zijn ook heel veel YouTube kanalen en websites waarbij alles van Musk de hemel in wordt geprezen en je een ban krijgt als je wat onvriendelijks zegt. Op YouTube en Google zie je dan ook alleen die jubelkanalen. Je leeft in een bubbel waar, zoals @:epicbeardman het zegt, alles wat Elon aanraakt in goud verandert. Zo houden ze de hype hoog.
Wat op zich ook wel weer gevaarlijk is. Zeker niet alles wat de man aanraakt verandert in goud. Kijk je naar Tesla dan hebben ze op het moment bovendien met marktomstandigheden te maken die niet heel gunstig zijn. Pakweg 20% van de inkomsten komen uit China. Nou is daar weliswaar sprake van lokale productieketens, maar China zal zich echt niet enkel beperken tot heffingen om de VS een voet dwars te zetten en met Musk als prominente bondgenoot van Trump loopt het bedrijf in mijn ogen nog wel wat extra risico op dat vlak. Ze hebben wel weer een licht voordeel dat hun productielijnen wat minder afhankelijk zijn van internationale supply chains.

Ik blijf erbij dat de waarde van Tesla nog heel erg leunt op 'belofte' op het gebied van volledige autonoom rijden en de nieuwe markten die met 'echt driverless' kunnen worden aangeboord, alsmede grootste beloftes over autonome robots. En persoonlijk betwijfel ik of Tesla daar nog wel echt de voortrekkersrol heeft. Musk en zijn bedrijven lijken vooral succesvol te zijn in de disruptieve fase. Ik vraag me af of die markt zich nog wel in dat stadium bevindt met vele kapers op de kust die zoals hier gisteren werd aangegeven al verder lijken te zijn met stappen om richting echt chauffeurloos vervoer en transport te gaan. Dan moet zoals LXIV gisteren stelde 'camera only' i.c.m. het training op grote hoeveelheden videodata echt een enorme vlucht nemen ten opzichte van combi's van camera + lidar e.d.
Ik zou op dit moment niet direct in Tesla stappen in ieder geval.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217444473
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wie dan? Ik zie werkelijk niemand beweren dat dit goede cijfers zijn.
Je ziet toch je eigen gedrag wel? Ik kan me niet voorstellen dat je zelf gelooft dat je met een hele objectieve blik naar het aandeel Tesla kijkt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 23 april 2025 @ 10:00:47 #184
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217444511
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:53 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat op zich ook wel weer gevaarlijk is. Zeker niet alles wat de man aanraakt verandert in goud. Kijk je naar Tesla dan hebben ze op het moment bovendien met marktomstandigheden te maken die niet heel gunstig zijn. Pakweg 20% van de inkomsten komen uit China. Nou is daar weliswaar sprake van lokale productieketens, maar China zal zich echt niet enkel beperken tot heffingen om de VS een voet dwars te zetten en met Musk als prominente bondgenoot van Trump loopt het bedrijf in mijn ogen nog wel wat extra risico op dat vlak. Ze hebben wel weer een licht voordeel dat hun productielijnen wat minder afhankelijk zijn van internationale supply chains.

Ik blijf erbij dat de waarde van Tesla nog heel erg leunt op 'belofte' op het gebied van volledige autonoom rijden en de nieuwe markten die met 'echt driverless' kunnen worden aangeboord, alsmede grootste beloftes over autonome robots. En persoonlijk betwijfel ik of Tesla daar nog wel echt de voortrekkersrol heeft. Musk en zijn bedrijven lijken vooral succesvol te zijn in de disruptieve fase. Ik vraag me af of die markt zich nog wel in dat stadium bevindt met vele kapers op de kust die zoals hier gisteren werd aangegeven al verder lijken te zijn met stappen om richting echt chauffeurloos vervoer en transport te gaan. Dan moet zoals LXIV gisteren stelde 'camera only' i.c.m. het training op grote hoeveelheden videodata echt een enorme vlucht nemen ten opzichte van combi's van camera + lidar e.d.
Ik zou op dit moment niet direct in Tesla stappen in ieder geval.
ik zie de toekomst voor Musk toch het meest in Space X en het op verzoek de ruimte in pompen van satellieten met ladingen tegelijk
En op Mars een kolonie starten met robots

Maar ook in AI kan ie best een rol gan spelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 23 april 2025 @ 10:01:26 #185
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217444520
Het is de vraag of Musk als geniale gek nu een aanwinst of een probleem voor Tesla is. Hij kan ook bokkensprongen maken die het bedrijf juist schaden. Die hele cybertruck is zo'n sprong. Kost alleen maar geld .Van de andere kant moeten we ook eerlijk toegeven dat zonder Musk Tesla niet eens bestaan had en de automobielindustrie nog grotendeels niet gelectrificeerd was.
Misschien is Musk wel op zijn sterkst in de startfase om de hele boel op de schop te draaien en daarna eerder een last. Op zeker moment gaat het er ook om efficient en saai veel auto's te produceren die mensen willen kopen.

Hoe dan ook vind ik het waanzin om zulke slechte cijfers te negeren enkel omdat Musk zegt weer 3 dagen pw voor Tesla te komen werken!
The End Times are wild
pi_217444526
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vooral downplayen wat Jobs en Musk hebben bereikt.

Misschien even in de spiegel kijken?
Noem eens een bovenmenselijk resultaat.

Ik wacht wel even.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217444568
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:54 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je ziet toch je eigen gedrag wel? Ik kan me niet voorstellen dat je zelf gelooft dat je met een hele objectieve blik naar het aandeel Tesla kijkt.
Kom eens met iets concreets. Dan kan ik daarop reageren.

En even: wie in deze discussie is wel 100% objectief? ;)
pi_217444574
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:53 schreef Monolith het volgende:
Ik blijf erbij dat de waarde van Tesla nog heel erg leunt op 'belofte' op het gebied van volledige autonoom rijden en de nieuwe markten die met 'echt driverless' kunnen worden aangeboord, alsmede grootste beloftes over autonome robots. En persoonlijk betwijfel ik of Tesla daar nog wel echt de voortrekkersrol heeft. Musk en zijn bedrijven lijken vooral succesvol te zijn in de disruptieve fase. Ik vraag me af of die markt zich nog wel in dat stadium bevindt met vele kapers op de kust die zoals hier gisteren werd aangegeven al verder lijken te zijn met stappen om richting echt chauffeurloos vervoer en transport te gaan. Dan moet zoals LXIV gisteren stelde 'camera only' i.c.m. het training op grote hoeveelheden videodata echt een enorme vlucht nemen ten opzichte van combi's van camera + lidar e.d.
Ik zou op dit moment niet direct in Tesla stappen in ieder geval.
Het grootste probleem daarmee is, dat als het zou waarmaken wat Musk al ~10 jaar belooft, ze dat stilletjes zouden ontwikkelen en daarna een vervoersbedrijf worden. Want als je de auto binnen een jaar terug kunt verdienen door hem zelfstandig te laten rijden, ben je een dief van je eigen portemonnee als je hem zou verkopen.

Natuurlijk zitten daar wat meer haken en ogen aan. Het grootste probleem met beeldherkenning is precies dat: je moet herkennen wat je ziet. Weet je dat niet, dan kun je ook niet de afstand inschatten. Voor stereoscopisch beeld is de resolutie te laag. Zonder microfoons ga je ook geen sirenes herkennen. En een AI model is vooral een gewogen gemiddelde, zeldzame dingen zie je daar niet snel in terug.

Je zou ook nog kunnen zeggen dat ze alle huidige FSD gebruikers nodig hebben als beta-testers en om de data te verzamelen om het model te kunnen bouwen. Ze krijgen er niet voor betaald en als FSD een ongeluk veroorzaakt is de bestuurder de pineut.

En als laatste is het natuurlijk erg Californië-centric. Niet overal is het altijd zonnig weer en is de wegbewijzering hetzelfde, of rijden ze aan de linkerkant van de weg.
pi_217444580
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Noem eens een bovenmenselijk resultaat.

Ik wacht wel even.
In de letterlijke zin niets. Want beiden zijn mensen.

Maar in de zin: wat Max Verstappen presteert is bovenmenselijk… Kijk naar de resultaten van deze heren.
pi_217444583
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kom eens met iets concreets. Dan kan ik daarop reageren.

En even: wie in deze discussie is wel 100% objectief? ;)
Je leest letterlijk je eigen opmerking niet waarbij je een aantijging jegens 'anderen' doet die teleurgesteld zouden zijn over de koersstijging? Dat is een typisch gevalletje projectie. Jij hebt kennelijk een emotionele band met Tesla en kan een rationele analyse van risico's niet accepteren kennelijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217444612
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:11 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het grootste probleem daarmee is, dat als het zou waarmaken wat Musk al ~10 jaar belooft, ze dat stilletjes zouden ontwikkelen en daarna een vervoersbedrijf worden. Want als je de auto binnen een jaar terug kunt verdienen door hem zelfstandig te laten rijden, ben je een dief van je eigen portemonnee als je hem zou verkopen.

Natuurlijk zitten daar wat meer haken en ogen aan. Het grootste probleem met beeldherkenning is precies dat: je moet herkennen wat je ziet. Weet je dat niet, dan kun je ook niet de afstand inschatten. Voor stereoscopisch beeld is de resolutie te laag. Zonder microfoons ga je ook geen sirenes herkennen. En een AI model is vooral een gewogen gemiddelde, zeldzame dingen zie je daar niet snel in terug.

Je zou ook nog kunnen zeggen dat ze alle huidige FSD gebruikers nodig hebben als beta-testers en om de data te verzamelen om het model te kunnen bouwen. Ze krijgen er niet voor betaald en als FSD een ongeluk veroorzaakt is de bestuurder de pineut.

En als laatste is het natuurlijk erg Californië-centric. Niet overal is het altijd zonnig weer en is de wegbewijzering hetzelfde, of rijden ze aan de linkerkant van de weg.
Musk gaat op zeker niet alles waarmaken wat hij zegt. Hij droomt heel groot en heeft het vermogen om daar opvallend veel van waar te maken, maar er zitten flinke miskleunen bij.

Mars vind ik nog steeds een idioot plan. Maar goed, als mensen daar naartoe willen verkassen… zelf weten. Ik snap het nog eerder als Bonnie Blue naar Afghanistan vertrekt, maar ok.
pi_217444622
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:11 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het grootste probleem daarmee is, dat als het zou waarmaken wat Musk al ~10 jaar belooft, ze dat stilletjes zouden ontwikkelen en daarna een vervoersbedrijf worden. Want als je de auto binnen een jaar terug kunt verdienen door hem zelfstandig te laten rijden, ben je een dief van je eigen portemonnee als je hem zou verkopen.

Natuurlijk zitten daar wat meer haken en ogen aan. Het grootste probleem met beeldherkenning is precies dat: je moet herkennen wat je ziet. Weet je dat niet, dan kun je ook niet de afstand inschatten. Voor stereoscopisch beeld is de resolutie te laag. Zonder microfoons ga je ook geen sirenes herkennen. En een AI model is vooral een gewogen gemiddelde, zeldzame dingen zie je daar niet snel in terug.

Je zou ook nog kunnen zeggen dat ze alle huidige FSD gebruikers nodig hebben als beta-testers en om de data te verzamelen om het model te kunnen bouwen. Ze krijgen er niet voor betaald en als FSD een ongeluk veroorzaakt is de bestuurder de pineut.

En als laatste is het natuurlijk erg Californië-centric. Niet overal is het altijd zonnig weer en is de wegbewijzering hetzelfde, of rijden ze aan de linkerkant van de weg.
Nou ja, het is de vraag of ze dan zelf een vervoersbedrijf gaan worden. De echte marge in tech zit hem ook vaak meer in licenties, pay per use, een percentage van behaalde omzet, etc. Dus als ze de technologie zo kunnen maken dat hij relatief eenvoudig te integreren is in andere auto's / voertuigen, dan kan het ook best zijn dat Tesla verschuift van primair autofabrikant naar leverancier van technologie om maar wat te noemen.

Maart het is in mijn ogen dus vooral geen markt meer waarin Musk en zijn bedrijf degene zijn die zeggen 'wij gaan dit realiseren' en de rest van de markt ze hard uitlacht zoals in de beginperiode van Tesla of SpaceX, maar een markt waar al heel veel concurrerende bedrijven zijn met ook vrij diepe zakken die hard aan de weg timmeren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217444640
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:12 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je leest letterlijk je eigen opmerking niet waarbij je een aantijging jegens 'anderen' doet die teleurgesteld zouden zijn over de koersstijging? Dat is een typisch gevalletje projectie. Jij hebt kennelijk een emotionele band met Tesla en kan een rationele analyse van risico's niet accepteren kennelijk.
Totaal niet. Ik lees er een zuurheid in ‘resultaat niet best en nog steeds gaat de koers niet door het putje’.

Ik zie zelf graag de koers even door het putje gaan, dan kan ik daar weer veel geld mee verdienen. Ik zit er dus allesbehalve emotioneel in.
pi_217444646
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Totaal niet. Ik lees er een zuurheid in ‘resultaat niet best en nog steeds gaat de koers niet door het putje’.

Ik zie zelf graag de koers even door het putje gaan, dan kan ik daar weer veel geld mee verdienen. Ik zit er dus allesbehalve emotioneel in.
Als je het zelf maar gelooft, zullen we maar zeggen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217444671
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:18 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, het is de vraag of ze dan zelf een vervoersbedrijf gaan worden. De echte marge in tech zit hem ook vaak meer in licenties, pay per use, een percentage van behaalde omzet, etc. Dus als ze de technologie zo kunnen maken dat hij relatief eenvoudig te integreren is in andere auto's / voertuigen, dan kan het ook best zijn dat Tesla verschuift van primair autofabrikant naar leverancier van technologie om maar wat te noemen.

Maart het is in mijn ogen dus vooral geen markt meer waarin Musk en zijn bedrijf degene zijn die zeggen 'wij gaan dit realiseren' en de rest van de markt ze hard uitlacht zoals in de beginperiode van Tesla of SpaceX, maar een markt waar al heel veel concurrerende bedrijven zijn met ook vrij diepe zakken die hard aan de weg timmeren.
De enige die hen een beetje het vuur aan de schenen legt is BYD van wat ik zie. En die hebben wel diepe zakken, maar kennelijk niets erin. In ieder geval geen geld…
pi_217444683
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:22 schreef Monolith het volgende:

[..]
Als je het zelf maar gelooft, zullen we maar zeggen.
Nee, jij hebt natuurlijk een betere kijk op mijn mentale staat dan ik.
pi_217444745
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:18 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, het is de vraag of ze dan zelf een vervoersbedrijf gaan worden. De echte marge in tech zit hem ook vaak meer in licenties, pay per use, een percentage van behaalde omzet, etc. Dus als ze de technologie zo kunnen maken dat hij relatief eenvoudig te integreren is in andere auto's / voertuigen, dan kan het ook best zijn dat Tesla verschuift van primair autofabrikant naar leverancier van technologie om maar wat te noemen.

Maart het is in mijn ogen dus vooral geen markt meer waarin Musk en zijn bedrijf degene zijn die zeggen 'wij gaan dit realiseren' en de rest van de markt ze hard uitlacht zoals in de beginperiode van Tesla of SpaceX, maar een markt waar al heel veel concurrerende bedrijven zijn met ook vrij diepe zakken die hard aan de weg timmeren.
Ja, op termijn gaat Mercedes dat winnen. Die betalen de rekening ook als je een ongeluk krijgt als hun autopiloot aan staat. Die zijn er ook al het langste mee bezig, met een heleboel testfaciliteiten in Duitsland. Maar die gebruiken de bestuurders ook niet als testers. Ze zijn ook meer gericht op vrachtwagens dan personenauto's.

Dat heeft zowel voor- als nadelen: weinig ruchtbaarheid, dus weinig mensen weten het, maar ook vele malen minder ongelukken. Ze wachten gewoon totdat ze klaar zijn voor autonome vrachtwagens. De personenauto's in Californië zijn meer van: "Kijk, wij kunnen dat beter!"

Interessant genoeg maakten in de jaren 80, na de uitvinding van de microcomputer, de meeste grote automerken testcircuits om er mee te experimenteren, maar omdat ze dat niet op korte termijn konden verwezenlijken is alleen Mercedes er mee doorgegaan.
pi_217444769
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Musk gaat op zeker niet alles waarmaken wat hij zegt. Hij droomt heel groot en heeft het vermogen om daar opvallend veel van waar te maken, maar er zitten flinke miskleunen bij.
.
welk percentage zie jij als veel in veel van waar maken?
pi_217444813
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:35 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, op termijn gaat Mercedes dat winnen. Die betalen de rekening ook als je een ongeluk krijgt als hun autopiloot aan staat. Die zijn er ook al het langste mee bezig, met een heleboel testfaciliteiten in Duitsland. Maar die gebruiken de bestuurders ook niet als testers. Ze zijn ook meer gericht op vrachtwagens dan personenauto's.

Dat heeft zowel voor- als nadelen: weinig ruchtbaarheid, dus weinig mensen weten het, maar ook vele malen minder ongelukken. Ze wachten gewoon totdat ze klaar zijn voor autonome vrachtwagens. De personenauto's in Californië zijn meer van: "Kijk, wij kunnen dat beter!"

Interessant genoeg maakten in de jaren 80, na de uitvinding van de microcomputer, de meeste grote automerken testcircuits om er mee te experimenteren, maar omdat ze dat niet op korte termijn konden verwezenlijken is alleen Mercedes er mee doorgegaan.
Ik vind het niet te voorspellen wie hier de grote speler gaat worden, het kan nog zoveel kanten op. Ik heb begin deze eeuw Technische Informatica gestudeerd en in die tijd was de hardware allemaal nog erg primitief. Daar zijn hele grote stappen gemaakt. In dit tijd trainden wij bijvoorbeeld een neuraal netwerk dagen op een relatief beperkte set afbeeldingen om een image search te bouwen met een image als input en als je dan een afbeelding van een geel kanariepietje als input gebruikte, dan kreeg je als resultaat gele schoolbussen, want ook veel geel. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217444825
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:35 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, op termijn gaat Mercedes dat winnen.
Dat zal de reden zijn dat ze weer de focus zijn gaan leggen op ICE omdat ze het financieel niet kunnen bolwerken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')