Deels was dit al ingecalculeerd denk ik, aandeel was al ~50% omlaag.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:03 schreef LXIV het volgende:
Meer dan 4% omhoog en geen significante reactie nabeurs
Echt verrassen zal het niemand nee.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Deels was dit al ingecalculeerd denk ik, aandeel was al ~50% omlaag.
Maar soms komt de klap wat later.
Nee, want het is ver onder de verwachting. En eigenlijk moet een bedrijf met de waardering van Tesla de verwachting telkens overtreffen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Deels was dit al ingecalculeerd denk ik, aandeel was al ~50% omlaag.
Maar soms komt de klap wat later.
Wel oppassen voor emotionele miljardairs die de shorts uitroken. Of hebben zelfs miljardairs niet genoeg vermogen om dat op serieuze wijze te bewerkstelligen?quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, want het is ver onder de verwachting. En eigenlijk moet een bedrijf met de waardering van Tesla de verwachting telkens overtreffen.
Het bedrijf staat er nu veel slechter voor, qua cijfers, reputatie en verwachtingen dan een jaar geleden toen het ruim onder de 200 stond.
Ben benieuwd. Zit al fors short vanaf begin februari, dollar werkt natuurlijk ook nog mee, is wel spannend.
Miljardairs hebben geen cash, hun geld zit al in aandelen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel oppassen voor emotionele miljardairs die de shorts uitroken. Of hebben zelfs miljardairs niet genoeg vermogen om dat op serieuze wijze te bewerkstelligen?
Met enkele tientallen miljarden en wat tweets zouden sommigen een eind kunnen komen.. Al zal dat natuurlijk nooit stand houden op de wat langere termijn.
Koers sluit omhoog nadat Musk tweet dat Tesla meer waard wordt dan de grootste 5 techbedrijven gecombineerd.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:43 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Minor setback voor een major comeback
Dat kan de val hooguit een beetje dempen. Het gaat precies zo als in q4 denk ik. Slechte cijfers, praatje van Elon en de eerste dagen in het groen en daarna 6 weken naar benedenquote:Op woensdag 23 april 2025 00:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nee, Trump is zojuist teruggekomen op zijn uitspraken van gisteren over Powell. En hij geeft aan milder te zullen zijn tegenover China. Sindsdien zijn veel beurskoersen een stuk hoger.
Vind je wel dapper dat je dwars door dat sentiment en die koersmanipulatie heen short. Ik neem aan geen kortlopende shortsquote:Op dinsdag 22 april 2025 23:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Koers sluit omhoog nadat Musk tweet dat Tesla meer waard wordt dan de grootste 5 techbedrijven gecombineerd.
Dan kunnen de cijfers nog zo dramatisch zijn en de waardering nog zo absurd hoog, met zo’n bericht explodeert de koers.
Met q2 draait tesla verlies. Maar dan zal musk tweeten dat in de toekomst 10 keer meer waard zal zijn als de grootste 5 techs. Een stijgt de koers nog verder
Nee. Sprinters met een relatief hoge stoplossquote:Op woensdag 23 april 2025 00:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vind je wel dapper dat je dwars door dat sentiment en die koersmanipulatie heen short. Ik neem aan geen kortlopende shorts
quote:Musks werk DOGE schaadt Tesla
Elektrische autofabrikant Tesla boekte in de eerste drie maanden van dit jaar 71 procent minder winst dan in dezelfde periode een jaar eerder. Analisten waarschuwen al maanden dat Musks werk voor DOGE het merk Tesla schaadt.
Begin april meldde de nieuwssite Politico al dat Musk een stap terug zou doen binnen de Amerikaanse overheid. Het Witte Huis deed dat bericht destijds af als „riooljournalistiek.”
Ja, binnenkort komt de wunderwaffe...quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:43 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Minor setback voor een major comeback
Ik heb begrepen dat, dat komt omdat mensen op de nieuwe modellen aan het wachten zijn...quote:Op woensdag 23 april 2025 06:27 schreef michaelmoore het volgende:
Ik ben bang dat DOGE voor altijd vast zit aan TESLA
[..]
Doge? Ik had de indruk dat het meer te maken had met het doen van nazigroeten en een dagelijkse gestoorde diarree van rechts-radicale meuk die hij propageert.quote:Op woensdag 23 april 2025 06:27 schreef michaelmoore het volgende:
Ik ben bang dat DOGE voor altijd vast zit aan TESLA
[..]
Ik vind het echt verbazingwekkend wat voor een emotionele band mensen met een automerk kunnen hebben. Als dit b.v. General Electric of J&J was geweest, dan had niemand er moeite mee gehad om te kijken naar de kwartaalcijfers en de prognoses en te concluderen dat de resultaten niet zo best waren, maar op de een of andere manier vinden mensen dat bij Tesla moeilijk.quote:Op woensdag 23 april 2025 08:30 schreef VEM2012 het volgende:
Valt het weer tegen dat de koers niet door het putje is gegaan?
Er zijn ook heel veel YouTube kanalen en websites waarbij alles van Musk de hemel in wordt geprezen en je een ban krijgt als je wat onvriendelijks zegt. Op YouTube en Google zie je dan ook alleen die jubelkanalen. Je leeft in een bubbel waar, zoals @epicbeardman het zegt, alles wat Elon aanraakt in goud verandert. Zo houden ze de hype hoog.quote:Op woensdag 23 april 2025 08:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind het echt verbazingwekkend wat voor een emotionele band mensen met een automerk kunnen hebben. Als dit b.v. General Electric of J&J was geweest, dan had niemand er moeite mee gehad om te kijken naar de kwartaalcijfers en de prognoses en te concluderen dat de resultaten niet zo best waren, maar op de een of andere manier vinden mensen dat bij Tesla moeilijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |