Deels was dit al ingecalculeerd denk ik, aandeel was al ~50% omlaag.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:03 schreef LXIV het volgende:
Meer dan 4% omhoog en geen significante reactie nabeurs
Echt verrassen zal het niemand nee.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Deels was dit al ingecalculeerd denk ik, aandeel was al ~50% omlaag.
Maar soms komt de klap wat later.
Nee, want het is ver onder de verwachting. En eigenlijk moet een bedrijf met de waardering van Tesla de verwachting telkens overtreffen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Deels was dit al ingecalculeerd denk ik, aandeel was al ~50% omlaag.
Maar soms komt de klap wat later.
Wel oppassen voor emotionele miljardairs die de shorts uitroken. Of hebben zelfs miljardairs niet genoeg vermogen om dat op serieuze wijze te bewerkstelligen?quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, want het is ver onder de verwachting. En eigenlijk moet een bedrijf met de waardering van Tesla de verwachting telkens overtreffen.
Het bedrijf staat er nu veel slechter voor, qua cijfers, reputatie en verwachtingen dan een jaar geleden toen het ruim onder de 200 stond.
Ben benieuwd. Zit al fors short vanaf begin februari, dollar werkt natuurlijk ook nog mee, is wel spannend.
Miljardairs hebben geen cash, hun geld zit al in aandelen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel oppassen voor emotionele miljardairs die de shorts uitroken. Of hebben zelfs miljardairs niet genoeg vermogen om dat op serieuze wijze te bewerkstelligen?
Met enkele tientallen miljarden en wat tweets zouden sommigen een eind kunnen komen.. Al zal dat natuurlijk nooit stand houden op de wat langere termijn.
Koers sluit omhoog nadat Musk tweet dat Tesla meer waard wordt dan de grootste 5 techbedrijven gecombineerd.quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:43 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Minor setback voor een major comeback
Dat kan de val hooguit een beetje dempen. Het gaat precies zo als in q4 denk ik. Slechte cijfers, praatje van Elon en de eerste dagen in het groen en daarna 6 weken naar benedenquote:Op woensdag 23 april 2025 00:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nee, Trump is zojuist teruggekomen op zijn uitspraken van gisteren over Powell. En hij geeft aan milder te zullen zijn tegenover China. Sindsdien zijn veel beurskoersen een stuk hoger.
Vind je wel dapper dat je dwars door dat sentiment en die koersmanipulatie heen short. Ik neem aan geen kortlopende shortsquote:Op dinsdag 22 april 2025 23:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Koers sluit omhoog nadat Musk tweet dat Tesla meer waard wordt dan de grootste 5 techbedrijven gecombineerd.
Dan kunnen de cijfers nog zo dramatisch zijn en de waardering nog zo absurd hoog, met zo’n bericht explodeert de koers.
Met q2 draait tesla verlies. Maar dan zal musk tweeten dat in de toekomst 10 keer meer waard zal zijn als de grootste 5 techs. Een stijgt de koers nog verder
Nee. Sprinters met een relatief hoge stoplossquote:Op woensdag 23 april 2025 00:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vind je wel dapper dat je dwars door dat sentiment en die koersmanipulatie heen short. Ik neem aan geen kortlopende shorts
quote:Musks werk DOGE schaadt Tesla
Elektrische autofabrikant Tesla boekte in de eerste drie maanden van dit jaar 71 procent minder winst dan in dezelfde periode een jaar eerder. Analisten waarschuwen al maanden dat Musks werk voor DOGE het merk Tesla schaadt.
Begin april meldde de nieuwssite Politico al dat Musk een stap terug zou doen binnen de Amerikaanse overheid. Het Witte Huis deed dat bericht destijds af als „riooljournalistiek.”
Ja, binnenkort komt de wunderwaffe...quote:Op dinsdag 22 april 2025 23:43 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Minor setback voor een major comeback
Ik heb begrepen dat, dat komt omdat mensen op de nieuwe modellen aan het wachten zijn...quote:Op woensdag 23 april 2025 06:27 schreef michaelmoore het volgende:
Ik ben bang dat DOGE voor altijd vast zit aan TESLA
[..]
Doge? Ik had de indruk dat het meer te maken had met het doen van nazigroeten en een dagelijkse gestoorde diarree van rechts-radicale meuk die hij propageert.quote:Op woensdag 23 april 2025 06:27 schreef michaelmoore het volgende:
Ik ben bang dat DOGE voor altijd vast zit aan TESLA
[..]
Ik vind het echt verbazingwekkend wat voor een emotionele band mensen met een automerk kunnen hebben. Als dit b.v. General Electric of J&J was geweest, dan had niemand er moeite mee gehad om te kijken naar de kwartaalcijfers en de prognoses en te concluderen dat de resultaten niet zo best waren, maar op de een of andere manier vinden mensen dat bij Tesla moeilijk.quote:Op woensdag 23 april 2025 08:30 schreef VEM2012 het volgende:
Valt het weer tegen dat de koers niet door het putje is gegaan?
Er zijn ook heel veel YouTube kanalen en websites waarbij alles van Musk de hemel in wordt geprezen en je een ban krijgt als je wat onvriendelijks zegt. Op YouTube en Google zie je dan ook alleen die jubelkanalen. Je leeft in een bubbel waar, zoals @epicbeardman het zegt, alles wat Elon aanraakt in goud verandert. Zo houden ze de hype hoog.quote:Op woensdag 23 april 2025 08:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind het echt verbazingwekkend wat voor een emotionele band mensen met een automerk kunnen hebben. Als dit b.v. General Electric of J&J was geweest, dan had niemand er moeite mee gehad om te kijken naar de kwartaalcijfers en de prognoses en te concluderen dat de resultaten niet zo best waren, maar op de een of andere manier vinden mensen dat bij Tesla moeilijk.
Ja en nog steeds is het niet onmogelijk, tot op heden heeft ie na verloop van tijd opeens iedereen weten te verassen met een bovenmenselijk resultaatquote:Op woensdag 23 april 2025 09:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Er zijn ook heel veel YouTube kanalen en websites waarbij alles van Musk de hemel in wordt geprezen en je een ban krijgt als je wat onvriendelijks zegt. Op YouTube en Google zie je dan ook alleen die jubelkanalen. Je leeft in een bubbel waar, zoals @:epicbeardman het zegt, alles wat Elon aanraakt in goud verandert. Zo houden ze de hype hoog.
Ik denk hier vaak aan als ik in de Hyperloop van Rotterdam naar München stap.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja en nog steeds is het niet onmogelijk, tot op heden heeft ie na verloop van tijd opeens iedereen weten te verassen met een bovenmenselijk resultaat
Internationaal welquote:Op woensdag 23 april 2025 08:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Doge? Ik had de indruk dat het meer te maken had met het doen van nazigroeten en een dagelijkse gestoorde diarree van rechts-radicale meuk die hij propageert.
Er is geen enkele sprake van een bovenmenselijk resultaat.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja en nog steeds is het niet onmogelijk, tot op heden heeft ie na verloop van tijd opeens iedereen weten te verassen met een bovenmenselijk resultaat
Wie dan? Ik zie werkelijk niemand beweren dat dit goede cijfers zijn.quote:Op woensdag 23 april 2025 08:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind het echt verbazingwekkend wat voor een emotionele band mensen met een automerk kunnen hebben. Als dit b.v. General Electric of J&J was geweest, dan had niemand er moeite mee gehad om te kijken naar de kwartaalcijfers en de prognoses en te concluderen dat de resultaten niet zo best waren, maar op de een of andere manier vinden mensen dat bij Tesla moeilijk.
Vooral downplayen wat Jobs en Musk hebben bereikt.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er is geen enkele sprake van een bovenmenselijk resultaat.
Musk is als Steve Job: hij heeft een cult status, wat goed was voor zijn bedrijven, maar verder ook niet.
Vele visioenen van Musk zijn drastisch naar beneden bijgesteld.
Wat op zich ook wel weer gevaarlijk is. Zeker niet alles wat de man aanraakt verandert in goud. Kijk je naar Tesla dan hebben ze op het moment bovendien met marktomstandigheden te maken die niet heel gunstig zijn. Pakweg 20% van de inkomsten komen uit China. Nou is daar weliswaar sprake van lokale productieketens, maar China zal zich echt niet enkel beperken tot heffingen om de VS een voet dwars te zetten en met Musk als prominente bondgenoot van Trump loopt het bedrijf in mijn ogen nog wel wat extra risico op dat vlak. Ze hebben wel weer een licht voordeel dat hun productielijnen wat minder afhankelijk zijn van internationale supply chains.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Er zijn ook heel veel YouTube kanalen en websites waarbij alles van Musk de hemel in wordt geprezen en je een ban krijgt als je wat onvriendelijks zegt. Op YouTube en Google zie je dan ook alleen die jubelkanalen. Je leeft in een bubbel waar, zoals @:epicbeardman het zegt, alles wat Elon aanraakt in goud verandert. Zo houden ze de hype hoog.
Je ziet toch je eigen gedrag wel? Ik kan me niet voorstellen dat je zelf gelooft dat je met een hele objectieve blik naar het aandeel Tesla kijkt.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wie dan? Ik zie werkelijk niemand beweren dat dit goede cijfers zijn.
ik zie de toekomst voor Musk toch het meest in Space X en het op verzoek de ruimte in pompen van satellieten met ladingen tegelijkquote:Op woensdag 23 april 2025 09:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat op zich ook wel weer gevaarlijk is. Zeker niet alles wat de man aanraakt verandert in goud. Kijk je naar Tesla dan hebben ze op het moment bovendien met marktomstandigheden te maken die niet heel gunstig zijn. Pakweg 20% van de inkomsten komen uit China. Nou is daar weliswaar sprake van lokale productieketens, maar China zal zich echt niet enkel beperken tot heffingen om de VS een voet dwars te zetten en met Musk als prominente bondgenoot van Trump loopt het bedrijf in mijn ogen nog wel wat extra risico op dat vlak. Ze hebben wel weer een licht voordeel dat hun productielijnen wat minder afhankelijk zijn van internationale supply chains.
Ik blijf erbij dat de waarde van Tesla nog heel erg leunt op 'belofte' op het gebied van volledige autonoom rijden en de nieuwe markten die met 'echt driverless' kunnen worden aangeboord, alsmede grootste beloftes over autonome robots. En persoonlijk betwijfel ik of Tesla daar nog wel echt de voortrekkersrol heeft. Musk en zijn bedrijven lijken vooral succesvol te zijn in de disruptieve fase. Ik vraag me af of die markt zich nog wel in dat stadium bevindt met vele kapers op de kust die zoals hier gisteren werd aangegeven al verder lijken te zijn met stappen om richting echt chauffeurloos vervoer en transport te gaan. Dan moet zoals LXIV gisteren stelde 'camera only' i.c.m. het training op grote hoeveelheden videodata echt een enorme vlucht nemen ten opzichte van combi's van camera + lidar e.d.
Ik zou op dit moment niet direct in Tesla stappen in ieder geval.
Noem eens een bovenmenselijk resultaat.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vooral downplayen wat Jobs en Musk hebben bereikt.
Misschien even in de spiegel kijken?
Kom eens met iets concreets. Dan kan ik daarop reageren.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je ziet toch je eigen gedrag wel? Ik kan me niet voorstellen dat je zelf gelooft dat je met een hele objectieve blik naar het aandeel Tesla kijkt.
Het grootste probleem daarmee is, dat als het zou waarmaken wat Musk al ~10 jaar belooft, ze dat stilletjes zouden ontwikkelen en daarna een vervoersbedrijf worden. Want als je de auto binnen een jaar terug kunt verdienen door hem zelfstandig te laten rijden, ben je een dief van je eigen portemonnee als je hem zou verkopen.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:53 schreef Monolith het volgende:
Ik blijf erbij dat de waarde van Tesla nog heel erg leunt op 'belofte' op het gebied van volledige autonoom rijden en de nieuwe markten die met 'echt driverless' kunnen worden aangeboord, alsmede grootste beloftes over autonome robots. En persoonlijk betwijfel ik of Tesla daar nog wel echt de voortrekkersrol heeft. Musk en zijn bedrijven lijken vooral succesvol te zijn in de disruptieve fase. Ik vraag me af of die markt zich nog wel in dat stadium bevindt met vele kapers op de kust die zoals hier gisteren werd aangegeven al verder lijken te zijn met stappen om richting echt chauffeurloos vervoer en transport te gaan. Dan moet zoals LXIV gisteren stelde 'camera only' i.c.m. het training op grote hoeveelheden videodata echt een enorme vlucht nemen ten opzichte van combi's van camera + lidar e.d.
Ik zou op dit moment niet direct in Tesla stappen in ieder geval.
In de letterlijke zin niets. Want beiden zijn mensen.quote:Op woensdag 23 april 2025 10:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Noem eens een bovenmenselijk resultaat.
Ik wacht wel even.
Je leest letterlijk je eigen opmerking niet waarbij je een aantijging jegens 'anderen' doet die teleurgesteld zouden zijn over de koersstijging? Dat is een typisch gevalletje projectie. Jij hebt kennelijk een emotionele band met Tesla en kan een rationele analyse van risico's niet accepteren kennelijk.quote:Op woensdag 23 april 2025 10:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kom eens met iets concreets. Dan kan ik daarop reageren.
En even: wie in deze discussie is wel 100% objectief?
Musk gaat op zeker niet alles waarmaken wat hij zegt. Hij droomt heel groot en heeft het vermogen om daar opvallend veel van waar te maken, maar er zitten flinke miskleunen bij.quote:Op woensdag 23 april 2025 10:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het grootste probleem daarmee is, dat als het zou waarmaken wat Musk al ~10 jaar belooft, ze dat stilletjes zouden ontwikkelen en daarna een vervoersbedrijf worden. Want als je de auto binnen een jaar terug kunt verdienen door hem zelfstandig te laten rijden, ben je een dief van je eigen portemonnee als je hem zou verkopen.
Natuurlijk zitten daar wat meer haken en ogen aan. Het grootste probleem met beeldherkenning is precies dat: je moet herkennen wat je ziet. Weet je dat niet, dan kun je ook niet de afstand inschatten. Voor stereoscopisch beeld is de resolutie te laag. Zonder microfoons ga je ook geen sirenes herkennen. En een AI model is vooral een gewogen gemiddelde, zeldzame dingen zie je daar niet snel in terug.
Je zou ook nog kunnen zeggen dat ze alle huidige FSD gebruikers nodig hebben als beta-testers en om de data te verzamelen om het model te kunnen bouwen. Ze krijgen er niet voor betaald en als FSD een ongeluk veroorzaakt is de bestuurder de pineut.
En als laatste is het natuurlijk erg Californië-centric. Niet overal is het altijd zonnig weer en is de wegbewijzering hetzelfde, of rijden ze aan de linkerkant van de weg.
Nou ja, het is de vraag of ze dan zelf een vervoersbedrijf gaan worden. De echte marge in tech zit hem ook vaak meer in licenties, pay per use, een percentage van behaalde omzet, etc. Dus als ze de technologie zo kunnen maken dat hij relatief eenvoudig te integreren is in andere auto's / voertuigen, dan kan het ook best zijn dat Tesla verschuift van primair autofabrikant naar leverancier van technologie om maar wat te noemen.quote:Op woensdag 23 april 2025 10:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het grootste probleem daarmee is, dat als het zou waarmaken wat Musk al ~10 jaar belooft, ze dat stilletjes zouden ontwikkelen en daarna een vervoersbedrijf worden. Want als je de auto binnen een jaar terug kunt verdienen door hem zelfstandig te laten rijden, ben je een dief van je eigen portemonnee als je hem zou verkopen.
Natuurlijk zitten daar wat meer haken en ogen aan. Het grootste probleem met beeldherkenning is precies dat: je moet herkennen wat je ziet. Weet je dat niet, dan kun je ook niet de afstand inschatten. Voor stereoscopisch beeld is de resolutie te laag. Zonder microfoons ga je ook geen sirenes herkennen. En een AI model is vooral een gewogen gemiddelde, zeldzame dingen zie je daar niet snel in terug.
Je zou ook nog kunnen zeggen dat ze alle huidige FSD gebruikers nodig hebben als beta-testers en om de data te verzamelen om het model te kunnen bouwen. Ze krijgen er niet voor betaald en als FSD een ongeluk veroorzaakt is de bestuurder de pineut.
En als laatste is het natuurlijk erg Californië-centric. Niet overal is het altijd zonnig weer en is de wegbewijzering hetzelfde, of rijden ze aan de linkerkant van de weg.
Totaal niet. Ik lees er een zuurheid in ‘resultaat niet best en nog steeds gaat de koers niet door het putje’.quote:Op woensdag 23 april 2025 10:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je leest letterlijk je eigen opmerking niet waarbij je een aantijging jegens 'anderen' doet die teleurgesteld zouden zijn over de koersstijging? Dat is een typisch gevalletje projectie. Jij hebt kennelijk een emotionele band met Tesla en kan een rationele analyse van risico's niet accepteren kennelijk.
Als je het zelf maar gelooft, zullen we maar zeggen.quote:Op woensdag 23 april 2025 10:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Totaal niet. Ik lees er een zuurheid in ‘resultaat niet best en nog steeds gaat de koers niet door het putje’.
Ik zie zelf graag de koers even door het putje gaan, dan kan ik daar weer veel geld mee verdienen. Ik zit er dus allesbehalve emotioneel in.
De enige die hen een beetje het vuur aan de schenen legt is BYD van wat ik zie. En die hebben wel diepe zakken, maar kennelijk niets erin. In ieder geval geen geld…quote:Op woensdag 23 april 2025 10:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, het is de vraag of ze dan zelf een vervoersbedrijf gaan worden. De echte marge in tech zit hem ook vaak meer in licenties, pay per use, een percentage van behaalde omzet, etc. Dus als ze de technologie zo kunnen maken dat hij relatief eenvoudig te integreren is in andere auto's / voertuigen, dan kan het ook best zijn dat Tesla verschuift van primair autofabrikant naar leverancier van technologie om maar wat te noemen.
Maart het is in mijn ogen dus vooral geen markt meer waarin Musk en zijn bedrijf degene zijn die zeggen 'wij gaan dit realiseren' en de rest van de markt ze hard uitlacht zoals in de beginperiode van Tesla of SpaceX, maar een markt waar al heel veel concurrerende bedrijven zijn met ook vrij diepe zakken die hard aan de weg timmeren.
Nee, jij hebt natuurlijk een betere kijk op mijn mentale staat dan ik.quote:Op woensdag 23 april 2025 10:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je het zelf maar gelooft, zullen we maar zeggen.
Ja, op termijn gaat Mercedes dat winnen. Die betalen de rekening ook als je een ongeluk krijgt als hun autopiloot aan staat. Die zijn er ook al het langste mee bezig, met een heleboel testfaciliteiten in Duitsland. Maar die gebruiken de bestuurders ook niet als testers. Ze zijn ook meer gericht op vrachtwagens dan personenauto's.quote:Op woensdag 23 april 2025 10:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, het is de vraag of ze dan zelf een vervoersbedrijf gaan worden. De echte marge in tech zit hem ook vaak meer in licenties, pay per use, een percentage van behaalde omzet, etc. Dus als ze de technologie zo kunnen maken dat hij relatief eenvoudig te integreren is in andere auto's / voertuigen, dan kan het ook best zijn dat Tesla verschuift van primair autofabrikant naar leverancier van technologie om maar wat te noemen.
Maart het is in mijn ogen dus vooral geen markt meer waarin Musk en zijn bedrijf degene zijn die zeggen 'wij gaan dit realiseren' en de rest van de markt ze hard uitlacht zoals in de beginperiode van Tesla of SpaceX, maar een markt waar al heel veel concurrerende bedrijven zijn met ook vrij diepe zakken die hard aan de weg timmeren.
welk percentage zie jij als veel in veel van waar maken?quote:Op woensdag 23 april 2025 10:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Musk gaat op zeker niet alles waarmaken wat hij zegt. Hij droomt heel groot en heeft het vermogen om daar opvallend veel van waar te maken, maar er zitten flinke miskleunen bij.
.
Ik vind het niet te voorspellen wie hier de grote speler gaat worden, het kan nog zoveel kanten op. Ik heb begin deze eeuw Technische Informatica gestudeerd en in die tijd was de hardware allemaal nog erg primitief. Daar zijn hele grote stappen gemaakt. In dit tijd trainden wij bijvoorbeeld een neuraal netwerk dagen op een relatief beperkte set afbeeldingen om een image search te bouwen met een image als input en als je dan een afbeelding van een geel kanariepietje als input gebruikte, dan kreeg je als resultaat gele schoolbussen, want ook veel geel.quote:Op woensdag 23 april 2025 10:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, op termijn gaat Mercedes dat winnen. Die betalen de rekening ook als je een ongeluk krijgt als hun autopiloot aan staat. Die zijn er ook al het langste mee bezig, met een heleboel testfaciliteiten in Duitsland. Maar die gebruiken de bestuurders ook niet als testers. Ze zijn ook meer gericht op vrachtwagens dan personenauto's.
Dat heeft zowel voor- als nadelen: weinig ruchtbaarheid, dus weinig mensen weten het, maar ook vele malen minder ongelukken. Ze wachten gewoon totdat ze klaar zijn voor autonome vrachtwagens. De personenauto's in Californië zijn meer van: "Kijk, wij kunnen dat beter!"
Interessant genoeg maakten in de jaren 80, na de uitvinding van de microcomputer, de meeste grote automerken testcircuits om er mee te experimenteren, maar omdat ze dat niet op korte termijn konden verwezenlijken is alleen Mercedes er mee doorgegaan.
Dat zal de reden zijn dat ze weer de focus zijn gaan leggen op ICE omdat ze het financieel niet kunnen bolwerken.quote:Op woensdag 23 april 2025 10:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, op termijn gaat Mercedes dat winnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |