abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217400502
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het gaat niet om geheimzinnigheid, het gaat er om dat Amerika niet keihard gaat uitspreken dat ze Oekraïne zullen helpen.
hohoho je denkt verkeerd. het is ONLY AMERICA. america first enzo. Trump boeit het geen reet of we hier oorlog voeren in de bijna EU.
Het gaat hem erom deals te maken met Rusland en Oekraïne zodat ze er zelf beste uit komen. Is dat niet de hele geschiedenis met USA? het land wat nooit eigenlijk aangevallen is? Ja door burgeroorlog noord/zuid tig jaar terug.

Nee nee het zint me voor geen meter en trump helpt er allemaal niet aan mee denk ik. niet voor ons eu dus.
Do what you love, love what you do!
pi_217400504
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waarom zouden ze dat niet doen?

Willen ze dan niet dat rus meewerkt?
Omdat dat een Geopolitieke nono is, je zet Rusland dan voor een onvolkomen feit, en dat is wat je doorgaans niet wilt. In ieder geval niet tegen een land als Rusland, dat kun je natuurlijk wel prima doen in een geval als Israël tegen iran.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:02:21 #203
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217400505
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Daar zou je serieus rekening mee kunnen houden. Maar de retoriek van Kallas, en beleid zoals het afschaffen van de Russische taal in Estland dragen er niet aan bij dat Poetin wat milder wordt.
We roepen het deels over ons zelf af he.
Nee. Rusland roept het over zichzelf af.

En al jaren trouwens. Dat ex-Sovjetstaten niet weten hoe snrl ze zich bij de NAVO en/of de EU moeten aanmelden ligt aan Rusland. Niet aan een imaginair "lokken" van die landen door de NAVO en de EU.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:02:22 #204
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217400506
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:00 schreef raptorix het volgende:

[..]
Rusland kan maar 1 ding goed, de boel blind platgooien en metertje voor metertje pakken door een stelletje paupers naar voren te brengen, als dat Russiche leger van je zo goed is, waarom heb je dan hulp van Noord Koreanen nodig :') :') :') :')
Het is niet mijn leger. Ik aanschouw het alleen.
NK soldaten zijn geen Russische soldaten en dus geen Russische families die met slecht nieuws geconfronteerd worden.
Rusland beschikt over veel huurlingen en sympathisanten. De EU heeft die dom weg niet, omdat maar weinigen sympathiseren met het EU standpunt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_217400514
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:01 schreef kree het volgende:

[..]
hohoho je denkt verkeerd. het is ONLY AMERICA. america first enzo. Trump boeit het geen reet of we hier oorlog voeren in de bijna EU.
Het gaat hem erom deals te maken met Rusland en Oekraïne zodat ze er zelf beste uit komen. Is dat niet de hele geschiedenis met USA? het land wat nooit eigenlijk aangevallen is? Ja door burgeroorlog noord/zuid tig jaar terug.

Nee nee het zint me voor geen meter en trump helpt er allemaal niet aan mee denk ik. niet voor ons eu dus.
Uiteraard, maar Oekraïne is natuurlijk ook niet helemaal achterlijk he, die gaan niet hun spulletjes voor niks weggeven.
pi_217400523
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is niet mijn leger. Ik aanschouw het alleen.
NK soldaten zijn geen Russische soldaten en dus geen Russische families die met slecht nieuws geconfronteerd worden.
Rusland beschikt over veel huurlingen en sympathisanten. De EU heeft die dom weg niet, omdat maar weinigen sympathiseren met het EU standpunt.
Hahah, je bedoeld dat ze boeren ronselen voor forse bedragen en zonder enige opleiding de gehaktmolen worden ingestuurd? Of je dacht dat NK gratis troepen stuurde omdat ze Putin zo een toffe kerel vinden?
pi_217400525
quote:
Rubio: "If it is not possible to end the war in Ukraine, we need to move on," he told reporters before departing Paris. "We need to determine very quickly now, and I'm talking about a matter of days, whether or not this is doable."

https://edition.cnn.com/2(...)-intl-hnk/index.html
https://bsky.app/profile/rebel44cz.bsky.social/post/3ln35xn24622e
quote:
Rubio says the EU should take a more active role in ending the war, suggesting that lifting European sanctions could be used as “part of a peace agreement.”

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ln35awwe7s2q
Eerst Europa negeren en proberen handjeklap met de Russen te doen, en als dat een enorme faal blijkt wegrennen en roepen dat Europa maar moet doen wat Poetin wil.

De regering Trump bestaat uit irrelevante prutsers.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2025 10:11:05 ]
pi_217400527
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Uiteraard, maar Oekraïne is natuurlijk ook niet helemaal achterlijk he, die gaan niet hun spulletjes voor niks weggeven.
nee klopt. maar hebben ze een andere keus dan?

USA zegt min of meer we helpen je niet meer tenzij?
Tegen EU zegt USA we geven geen steun meer tenzij?
Tegen Rusland zegt USA, we gaan Oekraïne helpen tenzij?

Dam,n. goh dat ik geen trump ben. dat is de hele strategie. en die Lummel in white house speelt het dan wel weer aardig uit. Dat het uiteindelijk weer geen reet opschiet en zoveel levens kost. goed dat maakte ze niet uit in Vietnam Irak Iran Koweit afganishtan en nu dit al helemaal niet wss.
pi_217400539
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:06 schreef kree het volgende:

[..]
nee klopt. maar hebben ze een andere keus dan?

USA zegt min of meer we helpen je niet meer tenzij?
Tegen EU zegt USA we geven geen steun meer tenzij?
Tegen Rusland zegt USA, we gaan Oekraïne helpen tenzij?

Dam,n. goh dat ik geen trump ben. dat is de hele strategie. en die Lummel in white house speelt het dan wel weer aardig uit. Dat het uiteindelijk weer geen reet opschiet en zoveel levens kost. goed dat maakte ze niet uit in Vietnam Irak Iran Koweit afganishtan en nu dit al helemaal niet wss.
Beiden zijn aan elkaar verbonden, het zou een afgang van jewelste zijn als Ukraine bijvoorbeeld een deal met China zou maken, niet dat ik dat snel zie gebeuren, maar het is van alle partijen een beetje pokeren.
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:09:13 #210
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217400544
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja leuk. Maar als je Russische minderheden gaat onderdrukken moet je niet verbaasd zijn als Poetin even komt aankloppen natuurlijk.
JA , zo lust ik er nog wel een paar , Poetin is in Bulgarije ook pasporten een het uitdelen geweest en nog steeds

dan heeft ie nog voldoende smoezen om door te gaan , in Polen wonen ook mensen die russich spreken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:10:44 #211
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_217400556
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
Omdat dat een Geopolitieke nono is, je zet Rusland dan voor een onvolkomen feit, en dat is wat je doorgaans niet wilt.
Uh huh, en nu tonen ze 0,0 intentie om in te schikken.

Dus ipv: als jij dit niet doet, ga ik dat doen, zeg je gewoon helemaal niks.

Ik zie het al, briljante strategie dit. :O

Maar nee; anders dan in jouw rijke fantasie, zijn er geen militaire garanties.

En ik denk dat je voldongen bedoelde, ipv onvolkomen.
pi_217400559
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja leuk. Maar als je Russische minderheden gaat onderdrukken moet je niet verbaasd zijn als Poetin even komt aankloppen natuurlijk.
Putin die in 1 keer om landgenoten geeft |:( |:( |:( |:(
pi_217400566
Russisch spreken maakt je geen rus.
pi_217400572
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Uh huh, en nu tonen ze 0,0 intentie om in te schikken.

Dus ipv: als jij dit niet doet, ga ik dat doen, zeg je gewoon helemaal niks.

Ik zie het al, briljante strategie dit. :O

Maar nee; anders dan in jouw rijke fantasie, zijn er geen militaire garanties.

En ik denk dat je voldongen bedoelde, ipv onvolkomen.
Waarom denk je dat de VS de Ukraine volop van informatie heeft voorzien nog voordat de oorlog startte?
En heeft de VS hier iets over naar buiten gebracht officieel?
pi_217400578
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:08 schreef raptorix het volgende:

[..]
Beiden zijn aan elkaar verbonden, het zou een afgang van jewelste zijn als Ukraine bijvoorbeeld een deal met China zou maken, niet dat ik dat snel zie gebeuren, maar het is van alle partijen een beetje pokeren.
ukraine had een deal met de EU moeten maken, veel eerder al.

Nu lukt dat niet meer omdat trump master er alweer zich in gemengd heeft. en al deal gesloten met Ukraine.

En het is ook de EU he want leg daar schuld neer. van ja de USA helpt wel.

Nou not dus? en nu is er een hele andere deal waar EU buiten staat.
pi_217400593
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:13 schreef kree het volgende:

[..]
ukraine had een deal met de EU moeten maken, veel eerder al.

Nu lukt dat niet meer omdat trump master er alweer zich in gemengd heeft. en al deal gesloten met Ukraine.
Het probleem is dat wij zelf ook enorm afhankelijk zijn van de VS.
pi_217400605
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:15 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem is dat wij zelf ook enorm afhankelijk zijn van de VS.
ja waar, maar het was te voorkomen geweest als EU wat meer sneller was geweest met beslissingen. Nu heeft trump de leiding genomen erin en het voordeel in onderhandelen. Je kunt zeggen wat je wil van hem. en denk dat het een oetlul is van eerste klas die afhangt van adviseurs. en dat denkt USA trouwens ook onderhand als je het sentiment ziet online.

Maar oke zakelijk was het wel weer een handige deal. en speelt alles tegen elkaar uit nou.
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:19:03 #218
6484 ExTec
pi_217400619
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
Waarom denk je dat de VS de Ukraine volop van informatie heeft voorzien nog voordat de oorlog startte?
En heeft de VS hier iets over naar buiten gebracht officieel?
Nou?

En wat heeft dat te maken met eventuele toekomstige militaire garanties?

Of dalen we nou af naar een kinderlijk:

quote:
JAAAA, MAAR DAT ZE INTEL GAVEN, HEBBEN ZE OOK NIET GEZEGD, DUS DAAROM ZEGGEN ZE NU OOK NIET DAT ER HEUS WEL MILITAIRE GARANTIES GAAN KOMEN! *)
Feit blijft dat als je dat niet in het vooruitzicht stelt, rus 0,0 motivatie heeft om het e.e.a. anders aan te gaan pakken.

Lees dat laatste nog een keer, want de essentie lijkt integraal over je hoofd te gaan:

Feit blijft dat als je dat niet in het vooruitzicht stelt, rus 0,0 motivatie heeft om het e.e.a. anders aan te gaan pakken.
pi_217400622
en afhankelijk van VS ja en is beetje uit de tweede wereld oorlog. En soort van deal toen gemaakt met elkaar.

OK zo zie je maar VS niet te vertrouwen want hangt af van 1 man. en dat is het hele kutte aan VS.
pi_217400632
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou?

En wat heeft dat te maken met eventuele toekomstige militaire garanties?

Of dalen we nou af naar een kinderlijk:
[..]

Lees dat laatste nog een keer, want de essentie lijkt integraal over je hoofd te gaan:

Het gaat mij niet zo zeer om het waarom, maar dat ze dit zwijgend doen, volgens jou is dat volkomen onlogisch dat als je iets doet, dat je het dan ook van de daken schreeuwt.
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:24:07 #221
6484 ExTec
pi_217400652
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het gaat mij niet zo zeer om het waarom, maar dat ze dit zwijgend doen, volgens jou is dat volkomen onlogisch dat als je iets doet, dat je het dan ook van de daken schreeuwt.
Nee, volgens mij werkt dreigen alleen goed, als je dat ook.... daadwerkelijk doet.

A'la: als jij dit of dat niet doet, ga ik dat doen.

Ipv niks zeggen.
pi_217400658
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, volgens mij werkt dreigen alleen goed, als je dat ook.... daadwerkelijk doet.

A'la: als jij dit of dat niet doet, ga ik dat doen.

Ipv niks zeggen.
Zoals ik zei kun je dat tegen zwakke landen prima doen, zoals bijvoorbeeld Iran, Yemen, Syrie, etc. Tegen een nucleaire macht ben je doorgaans wat terughoudender.
pi_217400667
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:26 schreef raptorix het volgende:

[..]
Zoals ik zei kun je dat tegen zwakke landen prima doen, zoals bijvoorbeeld Iran, Yemen, Syrie, etc. Tegen een nucleaire macht ben je doorgaans wat terughoudender.
Goede reden voor die landen dan ook maar voor nukes te gaan.
pi_217400673
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Goede reden voor die landen dan ook maar voor nukes te gaan.
Dat gaan ze nooit toestaan.
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:31:05 #225
6484 ExTec
pi_217400693
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:26 schreef raptorix het volgende:

[..]
Want?

Daarbij is helder zijn niet rus voor een voldongen, niet "onvolkomen", feit plaatsen.

rus heeft immers een keuze.
pi_217400713
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat gaan ze nooit toestaan.
dat hoop je dan maar, maar al met al ziet het er voor ons als EU niet best uit. en met iemand die het verstand heeft van 0 achter de knoppen in USA, zou me niet eens verbazen.

Oja geen voorstander ik van Trump. maar dat was denk al duidelijk ;)
pi_217400715
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Want?

Daarbij is helder zijn niet rus voor een voldongen, niet "onvolkomen", feit plaatsen.

rus heeft immers een keuze.
Omdat als de VS zegt: Wij beschermen de Ukraine bij een Russische aanval, en dat als Rusland dat doet, en de VS trekken hun keutel in, dat ze dan door niemand meer serieus worden genomen.
pi_217400720
was obama er nog maar, die had iig verstand. na een demente en nu weer die egoïst en zakenman trump.
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:34:46 #229
6484 ExTec
pi_217400724
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Omdat als de VS zegt: Wij beschermen de Ukraine bij een Russische aanval, en dat als Rusland dat doet, en de VS trekken hun keutel in, dat ze dan door niemand meer serieus worden genomen.
Dus er zijn geen garanties?

Duurt ff, maar dan heb je ook wat.
pi_217400726
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:33 schreef kree het volgende:

[..]
dat hoop je dan maar, maar al met al ziet het er voor ons als EU niet best uit. en met iemand die het verstand heeft van 0 achter de knoppen in USA, zou me niet eens verbazen.

Oja geen voorstander ik van Trump. maar dat was denk al duidelijk ;)
Dat soort landen zijn niet direct een bedreiging voor de VS, maar wel voor machtige spelers zoals SA, het gaat gewoon niet gebeuren.
pi_217400735
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dus er zijn geen garanties?

Duurt ff, maar dan heb je ook wat.
Je haalt mijn woorden uit de context.
pi_217400742
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat soort landen zijn niet direct een bedreiging voor de VS, maar wel voor machtige spelers zoals SA, het gaat gewoon niet gebeuren.
denk ik ook niet, maar je zegt het goed. geen bedreiging voor Usa. dat is het en weten ze.
voor ons hier he is het mss wel anders.

Maar de Usa wil zich graag overal in bemoeien en het is altijd politiek geweest met al die oorlogen van ze.
pi_217400752
EU is beetje kleine dochtertje die maar meehuppelt met vader USA, kan ik het zo zeggen beetje?
pi_217400755
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:37 schreef kree het volgende:

[..]
denk ik ook niet, maar je zegt het goed. geen bedreiging voor Usa. dat is het en weten ze.
voor ons hier he is het mss wel anders.

Maar de Usa wil zich graag overal in bemoeien en het is altijd politiek geweest met al die oorlogen van ze.
Als je dollar als standaardmunt wilt houden betaal je daar een prijs voor.
pi_217400758
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:38 schreef kree het volgende:
EU is beetje kleine dochtertje die maar meehuppelt met vader USA, kan ik het zo zeggen beetje?
Ik zou het meer een sugardaddy noemen.
pi_217400773
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als je dollar als standaardmunt wilt houden betaal je daar een prijs voor.
owh trump mans kwam al heel snel terug over zijn tarief toen de beurzen in zijn eigen land kelderde erdoor?

Jajaja was tactiek zo legde ze het uit, no way. want hoe zeer ze denken dat USA alleen maar alles is? en alleen kunnen. is niet zo.

Denk dat de gemiddelde burger op dit moment niet meer op trump zou stemmen.
pi_217400791
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik zou het meer een sugardaddy noemen.
nou iets daar tussen idd, teveel hebben we ons als EU afhankelijk gemaakt van USA. dat is sowieso denk wel waar.

maarre dat werkte ook tijden zo? en was opzich dan nog niks mis mee, totdat je een ongeleid projectiel krijgt daar als president.
pi_217400829
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:41 schreef kree het volgende:

[..]
nou iets daar tussen idd, teveel hebben we ons als EU afhankelijk gemaakt van USA. dat is sowieso denk wel waar.

maarre dat werkte ook tijden zo? en was opzich dan nog niks mis mee, totdat je een ongeleid projectiel krijgt daar als president.
Je moet niet onderschatten dat tussen 1910 en 1950 er 2 hele zware Europese oorlogen zijn geweest die ons allemaal straatarm hebben gemaakt. Een nieuw leger opbouwen was de minste prioriteit, zeker qua investeringen.
En de Amerikanen vonden het maar al te prima dat we het spul voortaan bij hun kochten.
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:47:30 #239
6484 ExTec
pi_217400839
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je haalt mijn woorden uit de context.
Wat is de context dan?

Een soort schrodingers garanties?

Ze zijn er wel, maar eigenlijk ook niet?
pi_217400844
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:46 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je moet niet onderschatten dat tussen 1910 en 1950 er 2 hele zware Europese oorlogen zijn geweest die ons allemaal straatarm hebben gemaakt. Een nieuw leger opbouwen was de minste prioriteit, zeker qua investeringen.
En de Amerikanen vonden het maar al te prima dat we het spul voortaan bij hun kochten.
waar maar oke toen was NL nog neutraal :)
Gelukkig maar want die oorlog ging nergens over ook. ja 100m vooruit en 100m terug en dat jaren lang.

Euhms wat was dat ook alweer. oja de Duitsers. :')

en idd usa vond dat wel best toen natuurlijk. ver van bed show.
pi_217400850
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat is de context dan?

Een soort schrodingers garanties?

Ze zijn er wel, maar eigenlijk ook niet?
Dit was een algemene context, maar jij gaat het gelijk weer betrekken op die mineralen deal, misschien moet je eens fatsoenlijk lezen wat ik schrijf.
pi_217400873
ik he ben sowieso antie oorlog en ben geen hippie ofzo.

Maar het nut ervan zie ik er niet van in, dat met Rusland nu en stukje Oekraïne of niet.

Het is dan ook niet die hele oorlog, het is politiek spel. en leiders die dit stimuleren of alleen voor winst eigen land eruit willen halen, die zouden geen leider moeten zijn he.

beetje alles wie er in omkomen enzo maakt ze niet zoveel uit. verlies enzo wss in de cijfers.
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:52:06 #243
6484 ExTec
pi_217400877
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:48 schreef raptorix het volgende:
maar jij gaat het gelijk weer betrekken op die mineralen deal
Nee, heb ik niet over gehad.

Ik sprak je aan op die militaire garanties, die er volgens jou, en jou alleen, "heus wel zijn". Ook al schreeuwen ze van de daken in washington dat ze er niet zijn,

En daar express geheimzinnig over doen, motiveert rus niet om het e.e.a. anders te doen.

Zoals ik al zei: dreigen kan ook alleen werken als je ook daadwerkelijk dreigt.
pi_217400910
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik sprak je aan op die militaire garanties, die er volgens jou, en jou alleen, "heus wel zijn". Ook al schreeuwen ze van de daken in washington dat ze er niet zijn,

En daar express geheimzinnig over doen, motiveert rus niet om het e.e.a. anders te doen.

dat laatste iig soort van mee eens. maarja ze gaan nooit zo hard erin, want USA wil deal en liefst met de USSR :'). en de EU en waar ze zelf meeste van profiteren.

Wat we hier in ons continent aan het klungelen zijn en hoeveel erbij omkomen boeit ze niet zo.
Ik denk dat je als EU hier veel harder en standpunt over moet innemen.
pi_217400917
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Man gooi jezelf weg, dacht je nou echt dat Ukraine een deal gaat maken zonder dat ze daar iets voor terug krijgen? En ik geef net al heel duidelijk aan dat dit lang niet altijd naar buiten wordt gebracht, maar volgens jou verzin ik dat allemaal, en is het heel geheimzinnig, flikker op als je het niet wilt begrijpen.
pi_217400928
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Man gooi jezelf weg, dacht je nou echt dat Ukraine een deal gaat maken zonder dat ze daar iets voor terug krijgen? En ik geef net al heel duidelijk aan dat dit lang niet altijd naar buiten wordt gebracht, maar volgens jou verzin ik dat allemaal, en is het heel geheimzinnig, flikker op als je het niet wilt begrijpen.
eens met je. alleen USA doet dit wel in de vorm van. oke we gaan ruzie maken met Rusland en we sluiten wat deals (want oke die trump is vriendjes met ze)
USA zegt wel we kunnen ook erbij ingrijpen in die oorlog en dat wil Rusland niet, want weten dat ze het verliezen.

EU staat erbij en kijkt ernaar.......

echt verbaas me er ook over soms, oke volgende project USA is oorlog met Iran, maar oke daar zit ook wel wat achter weer.

Enne het vervelende is het roept haat op naar elkaar en naties die eigenlijk als wereld samen zouden moeten werken. en kan wel. maarja doen ze niet.
pi_217400943
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:59 schreef kree het volgende:

[..]
eens met je. alleen USA doet dit wel in de vorm van. oke we gaan ruzie maken met Rusland en we sluiten wat deals (want oke die trump is vriendjes met ze)
USA zegt wel we kunnen ook erbij ingrijpen in die oorlog en dat wil Rusland niet, want weten dat ze het verliezen.

EU staat erbij en kijkt ernaar.......

echt verbaas me er ook over soms, oke volgende project USA is oorlog met Iran, maar oke daar zit ook wel wat achter weer.

Enne het vervelende is het roept haart op naar elkaar en naties die eigenlijk als wereld samen zouden moeten werken. en kan wel. maarja doen ze niet.
Waar het vooral neerkomt is dat de VS niet zoveel van de Russen te vrezen hebben, die vechten zich redelijk stuk op Oekraïne wat ze alleen maar een hoop geld en materiaal kost. De VS kan het zich prima permitteren door gewoon te zeggen: Hey Europa, jullie achtertuin staat in de fik!
pi_217400948
Zowel Rusland als Oekraine zijn dus compleet afhankelijk van anderen partijen in het beindigen van de Oorlog of het winnen van de Oorlog.

Rusland kan deze oorlog nooit winnen zlefstandig.
pi_217400955
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Waar het vooral neerkomt is dat de VS niet zoveel van de Russen te vrezen hebben, die vechten zich redelijk stuk op Oekraïne wat ze alleen maar een hoop geld en materiaal kost. De VS kan het zich prima permitteren door gewoon te zeggen: Hey Europa, jullie achtertuin staat in de fik!
ja helemaal mee eens.
en dat brengt ze in handige positie he
pi_217400964
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:04 schreef Korenfok het volgende:
Zowel Rusland als Oekraine zijn dus compleet afhankelijk van anderen partijen in het beindigen van de Oorlog of het winnen van de Oorlog.

Rusland kan deze oorlog nooit winnen zlefstandig.
De enige optie die Rusland heeft is als de VS Oekraïne totaal zou laten vallen en Putin bijvoorbeeld een lichte atoombom boven een middelgrote stad laat afgaan. Is die kans groot? Waarschijn niet, maar uitgesloten is het ook niet.
pi_217400981
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
De enige optie die Rusland heeft is als de VS Oekraïne totaal zou laten vallen en Putin bijvoorbeeld een lichte atoombom boven een middelgrote stad laat afgaan. Is die kans groot? Waarschijn niet, maar uitgesloten is het ook niet.
hoop maar van niet dat. en zeker niet met Trump met de lanceercodes in zijn handen. zou het nog eens raar kunnen gaan lopen wellicht.

Beter stopt Rusland gewoon en oke geef ze stukje Krim enzo en daarmee opgelost. en dan rest van Ukraine bij de EU wat ze willen.

Problem solved.
Maar zo zal het niet gaan wss.

en denk ik meer aan hoeveel mensen erin sneuvelen weer voor niks nog.
pi_217400985
het kan zo simpel zijn eigenlijk, snap niet dat ik geen wereldleider ben :')
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:11:03 #253
6484 ExTec
pi_217400991
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Man gooi jezelf weg,
Gooi jezelf maar weg.

quote:
dacht je nou echt dat Ukraine een deal gaat maken zonder dat ze daar iets voor terug krijgen?
Hebben ze al een deal gemaakt dan?

Nee?

Waarom zou dat zijn denk je?

Mss omdat er geen militaire garanties in het vooruitzicht worden gesteld?

quote:
En ik geef net al heel duidelijk aan dat dit lang niet altijd naar buiten wordt gebracht,
rus motiveren om het e.e.a. anders te gaan doen, gaat niet werken zonder duidelijk te zijn welke stok er achter de deur staat.

quote:
maar volgens jou verzin ik dat allemaal, en is het heel geheimzinnig, flikker op als je het niet wilt begrijpen.
Ja, jij verzint "militaire garanties". :)
pi_217401019
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dus afhankelijk van anderen. En verder kan hij dit doen, maar hoe weet je zeker dat er dan geen vergelding komt of dat ze dan wel winnen.

Er is een test case met een atoom bom, en dit was tegen een hele unieke krijgerscultuur. Een nieuwe bom betekent niet gelijk capultilatie van oekraine zoals in Japan is gebeurd.
Ander scenario: Dus ze gooien een atoombom, schiet Engeland er een op Rusland (Engeland heeft ook veiligheidsgaranties gegeven) en ze hebben alsnog oorlog met de navo omdat trump bij draait. Mensen redeneren dit soort scenario's altijd dat alle onverwachte spelers dan in het voordeel van Rusland vallen.

Dus al dit soort scenario's zijn koffiedik kijken.
pi_217401021
het is ook wel eens goed om te bedenken? waarom kwam die hele oorlog er nu volgens jullie?
pi_217401040
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:34 schreef kree het volgende:
was obama er nog maar, die had iig verstand. na een demente en nu weer die egoïst en zakenman trump.
Romney zag het in 2008 beter dan Obama..
pi_217401044
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:13 schreef kree het volgende:
het is ook wel eens goed om te bedenken? waarom kwam die hele oorlog er nu volgens jullie?
Door incompentie en moeite met het reine komen met de realiteit.
pi_217401054
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:15 schreef Radegast het volgende:

[..]
Wat zag die dan?
pi_217401057
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:15 schreef Radegast het volgende:

[..]
ik ken die geschiedenis niet goed genoeg om er wat van te zeggen. ik bekijk het ff vanaf heden tot terug dus oorlog daar
pi_217401063
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:16 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Door incompentie en moeite met het reine komen met de realiteit.
leg dat eens meer uit? het is beetje cryptisch omschreven zo ?
pi_217401064
Sorry , Romney Obama was in
2012.
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:17:35 #262
6484 ExTec
pi_217401066
Obama stond erbij en keek er naar toen krim overlopen werd. En vertelde oekraine dat ze toch vooral maar niet militair moesten proberen dat terug te krijgen.

Tot zo ver meneer obama.
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:17:41 #263
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217401067
Dus de (wurg)mineralendeal is zo goed als rond nu en dus heeft de peacedeal van Trump geen enkele urgentie meer? :o

Stukje America first? :{

Zie ik dat goed?
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:17:51 #264
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217401071
Het wordt tijd dat de EU eens leiderschap gaat tonen, en dat begint met zelfreflectie en zelfkastijding en uit te spreken dat de EU kwalijke fouten heeft gemaakt. Vanuit die basis moet er met het Kremlin gesproken worden.

Mjah, leiderschap in de EU :')
Het pad wat nu bewandeld wordt, is het pad van het grote verlies. En dat is precies wat we nu zien.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:18:35 #265
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217401084
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:17 schreef Tengano het volgende:
Dus de (wurg)mineralendeal is zo goed als rond nu en dus heeft de peacedeal van Trump geen enkele urgentie meer? :o

Heel veel mensen spreken gekscherend over de zgn art of the deal. Nou dit is the art of the deal.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217401088
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:17 schreef ExTec het volgende:
Obama stond erbij en keek er naar toen krim overlopen werd. En vertelde oekraine dat ze toch vooral maar niet militair moesten proberen dat terug te krijgen.

Tot zo ver meneer obama.
Euhm ja wacht ff, dat was nooit zo in het nieuws enzo, Krim was al Russisch toch toen ook al voor die hele oorlog?
pi_217401104
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
Het wordt tijd dat de EU eens leiderschap gaat tonen, en dat begint met zelfreflectie en zelfkastijding en uit te spreken dat de EU kwalijke fouten heeft gemaakt. Vanuit die basis moet er met het Kremlin gesproken worden.

Het pad wat nu bewandeld wordt, is het pad van het grote verlies. En dat is precies wat we nu zien.
ja nouja wat ik eerder zei dus., USA papa en dochtertje EU huppelt aan handje mee en doet maar ja en amen.

Of zoals raptor zei. sugardaddy.
pi_217401106
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:13 schreef kree het volgende:
Omdat de Russische leiding zich niet kan permitteren om toe te geven dat liberale Europese waarden tot welvaart leidt, en iedereen dat eigenlijk wel wil.

Dus toen de zoveelste vroegere sovietstaat zich meer op Europa wilde richten, begonnen ze de oorlog. Dat etterde een decennium verder, en om verandering te forceren bliezen ze de oorlog nieuw leven in, maar ditmaal zetten ze alles op alles, en ruineren ze beide staten in het proces.
pi_217401110
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:17 schreef kree het volgende:

[..]
leg dat eens meer uit? het is beetje cryptisch omschreven zo ?
Nee precies zoals het is. Door ruslands incompetentie en beleid wil er niemand in hun invloedsfeer horen (daarom ging iedereen uit de sovjet unie), en omdat Poetin niet kan accepteren dat rijken vergaan, zoekt ie ruzie met de eu (jaloezie) en maakt oorlog (ik stoer en sterk want ik durf te vechten [tegen zwakkere]) met zijn buren die naief waren.
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:21:10 #270
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217401111
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:20 schreef kree het volgende:

[..]
ja nouja wat ik eerder zei dus., USA papa en dochtertje EU huppelt aan handje mee en doet maar ja en amen.

Of zoals rastor zei. sugardaddy.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:20 schreef kree het volgende:

[..]

Of zoals rastor zei. sugardaddy.
Dat. Maar het is ook blindelingse liberale haat tegen alles dat anders dan zijzelf. Een soort pan Europees fascisme.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:21:25 #271
6484 ExTec
pi_217401113
quote:
Neuh, laatste was dat er een "memorandum" getekend ging worden waarin de "intentie" uitgesproken wordt dat er een deal moet komen.

:')

Ofzo.

Gaat geen mineralen deal komen.
pi_217401125
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:20 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Omdat de Russische leiding zich niet kan permitteren om toe te geven dat liberale Europese waarden tot welvaart leidt, en iedereen dat eigenlijk wel wil.

Dus toen de zoveelste vroegere sovietstaat zich meer op Europa wilde richten, begonnen ze de oorlog. Dat etterde een decennium verder, en om verandering te forceren bliezen ze de oorlog nieuw leven in, maar ditmaal zetten ze alles op alles, en ruineren ze beide staten in het proces.
exact het was min of meer al bewezen dat het communisme niet werkte. maar oke Putin is ook net zo grote retard als trump natuurlijk.
pi_217401136
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:17 schreef phpmystyle het volgende:

Doen we ook. De enige oplossing is namelijk de Russen breken. Dus wapens en hulp leveren en helpen met het in puin gooien van de gas/olie infrastructuur en industrie is de beste manier dat te bereiken.
pi_217401147
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
Dat. Maar het is ook blindelingse liberale haat tegen alles dat anders dan zijzelf. Een soort pan Europees fascisme.
nouja de EU denkt vooral heel veel. en kost vermogens voor EU. (ben er wel eens geweest voor werk). Oke tonnen en tonnen per dag aan salarissen.

Om te denken en dan weer met een niks zeggend kut beleid te komen waar niemand wat aan heeft. voordeel voor hun kunnen ze weer tonnen vergaren. Ik heb het eerder gezegd, we hadden het bij de Benelux moeten houden en veel simpeler en kleiner was het dan nu geweest. En hadden we een mening gehad hierin mss als Benelux, want EU lacht trump hard uit nu natuurlijk..
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:25:48 #275
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217401148
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:18 schreef phpmystyle het volgende:
Heel veel mensen spreken gekscherend over de zgn art of the deal. Nou dit is the art of the deal.
Ongekend :{

pi_217401154
NL wil wel beste jongetje van de klas zijn natuurlijk :')
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:27:53 #277
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217401165
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Doen we ook. De enige oplossing is namelijk de Russen breken. Dus wapens en hulp leveren en helpen met het in puin gooien van de gas/olie infrastructuur en industrie is de beste manier dat te bereiken.
Not gonna happen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217401169
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:25 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ongekend :{

[ afbeelding ]
hij zou dat kunnen he? maar wat hebben ze eraan? kost alleen maar?

trump is zakenman dat wel, vergeet niet. en hij zal er altijd winst uit proberen te halen. Dat het levens kost verder.....?

marges in cijfers voor hun. denk niet dat het ze veel boeit.
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:29:02 #279
6484 ExTec
pi_217401173
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:28 schreef kree het volgende:
maar wat hebben ze eraan?
De USD als wereld reserve munt.
pi_217401181
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
De USD als wereld reserve munt.
ja Wins voor hun mss? maar ik denk de gemiddelde USA inwoner denkt meer met ons mee als het beleid van hun gekozen president nu is.
pi_217401192
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Not gonna happen.
Waarom zeikt Rusland dan zo over die paar raketten?
pi_217401196
USA man. zijn allemaal migranten van hier en Engeland. oja we hadden nog indianen, die hebben ze de nek om gedraaid enzo allang al
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:31:46 #283
6484 ExTec
pi_217401201
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:25 schreef kree het volgende:
Ik heb het eerder gezegd, we hadden het bij de Benelux moeten houden en veel simpeler en kleiner was het dan nu geweest. En hadden we een mening gehad hierin mss als Benelux, want EU lacht trump hard uit nu natuurlijk..
Ja, dan waren we nu 27 landen die het allemaal zelf hadden moeten rooien. Dan hadden we er qua deze materie veel beter voor gestaan!

Nee.
pi_217401216
oja lol kan hier zo van over de zeik gaan, enne het is ver van bed show nog wel hierzo in NL. maar heel ver is het niet.

USA boeit het sowieso geen flikker. EU is onderhand nog aan het bedenken en vergaderen van wat zullen we doen. (2 jaar weten ze het achter de feiten aan zoals gewoonlijk)

Wat een kut wereld eigenlijk :')
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:34:54 #285
6484 ExTec
pi_217401229
De EU is niet ontworpen met een militair component.

En de mensen die daar over na hadden gedacht, hadden daar goede redenen voor.

We hebben al 2 keer de wereld in de fik gezet, met de WO's, ze hadden geen zin in een 3de (gestart door ons).

En nu gaan we onherroepelijk richting dat de EU dat component toch gaat krijgen.
pi_217401233
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, dan waren we nu 27 landen die het allemaal zelf hadden moeten rooien. Dan hadden we er qua deze materie veel beter voor gestaan!

Nee.
nee Benelux is 3 was Duitsland er ook bij? weet niet meer. oke UK had nog gekund. prima.

Lekker klein tactisch gelegen enzo met havens. dat was mooi geweest. en hadden we kunnen zeggen zoek het lekker allemaal maar uit. Wij zijn Benelux. neutraal.
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:36:38 #287
6484 ExTec
pi_217401241
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:35 schreef kree het volgende:
neutraal.
Ja, dat werkte in WO2 ook zo goed.
pi_217401249
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:34 schreef ExTec het volgende:
De EU is niet ontworpen met een militair component.

En de mensen die daar over na hadden gedacht, hadden daar goede redenen voor.

We hebben al 2 keer de wereld in de fik gezet, met de WO's, ze hadden geen zin in een 3de (gestart door ons).

En nu gaan we onherroepelijk richting dat de EU dat component toch gaat krijgen.
ja en daarom. omdat we ons afhankelijk hebben gemaakt van USA teveel in mijn mening na WW2

en te groot gemaakt dat hele EU niet eens standaard regels kan verzinnen voor elkaar. ja over praten dat doen ze wel veel.
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:39:07 #289
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217401258
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:31 schreef kree het volgende:
USA man. zijn allemaal migranten van hier en Engeland. oja we hadden nog indianen, die hebben ze de nek om gedraaid enzo allang al
Oh, ik dacht dat er vroeger in Amerika alleen maar Palestijnen woonden :{
pi_217401260
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, dat werkte in WO2 ook zo goed.
nee klopt.

enne ik dank elke amerikaan of iemand die hielp dit te bevrijden. maar deze situatie is toch uitzichtloos?

er komen alleen maar verliezers uit.
pi_217401264
quote:

Zie ik dat goed?
Wat ik mij nu afvraag, wat deed Rutte eigenlijk deze week in Odessa? Met zijn pro-PoetinTrump-praat. Was dat om Zelensky te masseren tot deze deal?

Ik erger mij sowieso aan al die Nederlanders die Oekraïne nu platlopen. Brekelmans inmiddels ook al vijf keer. Zelensky heeft volgens mij wel belangrijkere dingen te doen.

Edit: Met pro-Poetin-praat bedoelde ik pro-Trump-praat
pi_217401275
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:39 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Wat ik mij nu afvraag, wat deed Rutte eigenlijk deze week in Odessa? Met zijn pro-Poetin-praat. Was dat om Zelensky te masseren tot deze deal?

Ik erger mij sowieso aan al die Nederlanders die Oekraïne nu platlopen. Brekelmans inmiddels ook al vijf keer. Zelensky heeft volgens mij wel belangrijkere dingen te doen.
de ass kussen van de veiligheidsraad waar ie inzit. en wat dingen vergeten enzo wss hem kennende.
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:41:16 #293
6484 ExTec
pi_217401278
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:39 schreef kree het volgende:

[..]
nee klopt.

enne ik dank elke amerikaan of iemand die hielp dit te bevrijden. maar deze situatie is toch uitzichtloos?

er komen alleen maar verliezers uit.
Een empire bouwen duurt gewoon ff.

Logisch dat het voor mensen zoals jij en ik allemaal te traag gaat.

Vind jij maar een land waar mensen niet kk'eren op hun politiek.
pi_217401288
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Een empire bouwen duurt gewoon ff.

Logisch dat het voor mensen zoals jij en ik allemaal te traag gaat.

waar hoor. maar oke een empire bouwen moet mss niet over mensenlevens gaan, mss zijn we zover onderhand geëvolueerd enzo dat we elkaars hersenen niet in hoeven te slaan over wie het baasje mag zijn?

Owh wacht :')
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:42:58 #295
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217401293
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:41 schreef ExTec het volgende:
Noord Korea misschien?
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:43:37 #296
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217401298
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:35 schreef kree het volgende:

[..]
nee Benelux is 3 was Duitsland er ook bij? weet niet meer. oke UK had nog gekund. prima.

Lekker klein tactisch gelegen enzo met havens. dat was mooi geweest. en hadden we kunnen zeggen zoek het lekker allemaal maar uit. Wij zijn Benelux. neutraal.
Benelux. België, Nederland, Luxemburg.
Dus NEE, niet ook Duitsland :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_217401300
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:42 schreef Tengano het volgende:

[..]
Noord Korea misschien?
ja omdat ze je daar gelijk de cel in gooien. LOL
pi_217401302
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Benelux. België, Nederland, Lux
ja moeten houden zo. ik ben voorstander we stappen met dit stel uit de EU

Eens kijken wat ze dan zeggen.
Uk mag zich aansluiten ook onder voorwaarden he. want die klojo's gingen er te vroeg uit. tarief
pi_217401304
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:12 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dus afhankelijk van anderen. En verder kan hij dit doen, maar hoe weet je zeker dat er dan geen vergelding komt of dat ze dan wel winnen.

Er is een test case met een atoom bom, en dit was tegen een hele unieke krijgerscultuur. Een nieuwe bom betekent niet gelijk capultilatie van oekraine zoals in Japan is gebeurd.
Ander scenario: Dus ze gooien een atoombom, schiet Engeland er een op Rusland (Engeland heeft ook veiligheidsgaranties gegeven) en ze hebben alsnog oorlog met de navo omdat trump bij draait. Mensen redeneren dit soort scenario's altijd dat alle onverwachte spelers dan in het voordeel van Rusland vallen.

Dus al dit soort scenario's zijn koffiedik kijken.
Daarom zeg ik dat ik de kans heel klein acht.
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:45:32 #300
6484 ExTec
pi_217401309
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:44 schreef kree het volgende:

[..]
ja moeten houden zo. ik ben voorstander we stappen met dit stel uit de EU

Eens kijken wat ze dan zeggen.
Want dan gaan we daarna neutraal worden, want dat werkte historisch ook zo goed....?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')