hohoho je denkt verkeerd. het is ONLY AMERICA. america first enzo. Trump boeit het geen reet of we hier oorlog voeren in de bijna EU.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat niet om geheimzinnigheid, het gaat er om dat Amerika niet keihard gaat uitspreken dat ze Oekraïne zullen helpen.
Omdat dat een Geopolitieke nono is, je zet Rusland dan voor een onvolkomen feit, en dat is wat je doorgaans niet wilt. In ieder geval niet tegen een land als Rusland, dat kun je natuurlijk wel prima doen in een geval als Israël tegen iran.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat niet doen?
Willen ze dan niet dat rus meewerkt?
Nee. Rusland roept het over zichzelf af.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar zou je serieus rekening mee kunnen houden. Maar de retoriek van Kallas, en beleid zoals het afschaffen van de Russische taal in Estland dragen er niet aan bij dat Poetin wat milder wordt.
We roepen het deels over ons zelf af he.
Het is niet mijn leger. Ik aanschouw het alleen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Rusland kan maar 1 ding goed, de boel blind platgooien en metertje voor metertje pakken door een stelletje paupers naar voren te brengen, als dat Russiche leger van je zo goed is, waarom heb je dan hulp van Noord Koreanen nodig![]()
![]()
![]()
Uiteraard, maar Oekraïne is natuurlijk ook niet helemaal achterlijk he, die gaan niet hun spulletjes voor niks weggeven.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:01 schreef kree het volgende:
[..]
hohoho je denkt verkeerd. het is ONLY AMERICA. america first enzo. Trump boeit het geen reet of we hier oorlog voeren in de bijna EU.
Het gaat hem erom deals te maken met Rusland en Oekraïne zodat ze er zelf beste uit komen. Is dat niet de hele geschiedenis met USA? het land wat nooit eigenlijk aangevallen is? Ja door burgeroorlog noord/zuid tig jaar terug.
Nee nee het zint me voor geen meter en trump helpt er allemaal niet aan mee denk ik. niet voor ons eu dus.
Hahah, je bedoeld dat ze boeren ronselen voor forse bedragen en zonder enige opleiding de gehaktmolen worden ingestuurd? Of je dacht dat NK gratis troepen stuurde omdat ze Putin zo een toffe kerel vinden?quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is niet mijn leger. Ik aanschouw het alleen.
NK soldaten zijn geen Russische soldaten en dus geen Russische families die met slecht nieuws geconfronteerd worden.
Rusland beschikt over veel huurlingen en sympathisanten. De EU heeft die dom weg niet, omdat maar weinigen sympathiseren met het EU standpunt.
quote:Rubio: "If it is not possible to end the war in Ukraine, we need to move on," he told reporters before departing Paris. "We need to determine very quickly now, and I'm talking about a matter of days, whether or not this is doable."
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-hnk/index.html
https://bsky.app/profile/rebel44cz.bsky.social/post/3ln35xn24622e
Eerst Europa negeren en proberen handjeklap met de Russen te doen, en als dat een enorme faal blijkt wegrennen en roepen dat Europa maar moet doen wat Poetin wil.quote:Rubio says the EU should take a more active role in ending the war, suggesting that lifting European sanctions could be used as “part of a peace agreement.”
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ln35awwe7s2q
nee klopt. maar hebben ze een andere keus dan?quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Uiteraard, maar Oekraïne is natuurlijk ook niet helemaal achterlijk he, die gaan niet hun spulletjes voor niks weggeven.
Beiden zijn aan elkaar verbonden, het zou een afgang van jewelste zijn als Ukraine bijvoorbeeld een deal met China zou maken, niet dat ik dat snel zie gebeuren, maar het is van alle partijen een beetje pokeren.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:06 schreef kree het volgende:
[..]
nee klopt. maar hebben ze een andere keus dan?
USA zegt min of meer we helpen je niet meer tenzij?
Tegen EU zegt USA we geven geen steun meer tenzij?
Tegen Rusland zegt USA, we gaan Oekraïne helpen tenzij?
Dam,n. goh dat ik geen trump ben. dat is de hele strategie. en die Lummel in white house speelt het dan wel weer aardig uit. Dat het uiteindelijk weer geen reet opschiet en zoveel levens kost. goed dat maakte ze niet uit in Vietnam Irak Iran Koweit afganishtan en nu dit al helemaal niet wss.
JA , zo lust ik er nog wel een paar , Poetin is in Bulgarije ook pasporten een het uitdelen geweest en nog steedsquote:Op vrijdag 18 april 2025 09:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja leuk. Maar als je Russische minderheden gaat onderdrukken moet je niet verbaasd zijn als Poetin even komt aankloppen natuurlijk.
Uh huh, en nu tonen ze 0,0 intentie om in te schikken.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat dat een Geopolitieke nono is, je zet Rusland dan voor een onvolkomen feit, en dat is wat je doorgaans niet wilt.
Putin die in 1 keer om landgenoten geeftquote:Op vrijdag 18 april 2025 09:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja leuk. Maar als je Russische minderheden gaat onderdrukken moet je niet verbaasd zijn als Poetin even komt aankloppen natuurlijk.
Waarom denk je dat de VS de Ukraine volop van informatie heeft voorzien nog voordat de oorlog startte?quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh, en nu tonen ze 0,0 intentie om in te schikken.
Dus ipv: als jij dit niet doet, ga ik dat doen, zeg je gewoon helemaal niks.
Ik zie het al, briljante strategie dit.
Maar nee; anders dan in jouw rijke fantasie, zijn er geen militaire garanties.
En ik denk dat je voldongen bedoelde, ipv onvolkomen.
ukraine had een deal met de EU moeten maken, veel eerder al.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Beiden zijn aan elkaar verbonden, het zou een afgang van jewelste zijn als Ukraine bijvoorbeeld een deal met China zou maken, niet dat ik dat snel zie gebeuren, maar het is van alle partijen een beetje pokeren.
Het probleem is dat wij zelf ook enorm afhankelijk zijn van de VS.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:13 schreef kree het volgende:
[..]
ukraine had een deal met de EU moeten maken, veel eerder al.
Nu lukt dat niet meer omdat trump master er alweer zich in gemengd heeft. en al deal gesloten met Ukraine.
ja waar, maar het was te voorkomen geweest als EU wat meer sneller was geweest met beslissingen. Nu heeft trump de leiding genomen erin en het voordeel in onderhandelen. Je kunt zeggen wat je wil van hem. en denk dat het een oetlul is van eerste klas die afhangt van adviseurs. en dat denkt USA trouwens ook onderhand als je het sentiment ziet online.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat wij zelf ook enorm afhankelijk zijn van de VS.
Nou?quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de VS de Ukraine volop van informatie heeft voorzien nog voordat de oorlog startte?
En heeft de VS hier iets over naar buiten gebracht officieel?
Feit blijft dat als je dat niet in het vooruitzicht stelt, rus 0,0 motivatie heeft om het e.e.a. anders aan te gaan pakken.quote:JAAAA, MAAR DAT ZE INTEL GAVEN, HEBBEN ZE OOK NIET GEZEGD, DUS DAAROM ZEGGEN ZE NU OOK NIET DAT ER HEUS WEL MILITAIRE GARANTIES GAAN KOMEN!![]()
Het gaat mij niet zo zeer om het waarom, maar dat ze dit zwijgend doen, volgens jou is dat volkomen onlogisch dat als je iets doet, dat je het dan ook van de daken schreeuwt.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou?
En wat heeft dat te maken met eventuele toekomstige militaire garanties?
Of dalen we nou af naar een kinderlijk:
[..]
Feit blijft dat als je dat niet in het vooruitzicht stelt, rus 0,0 motivatie heeft om het e.e.a. anders aan te gaan pakken.
Lees dat laatste nog een keer, want de essentie lijkt integraal over je hoofd te gaan:
Feit blijft dat als je dat niet in het vooruitzicht stelt, rus 0,0 motivatie heeft om het e.e.a. anders aan te gaan pakken.
Nee, volgens mij werkt dreigen alleen goed, als je dat ook.... daadwerkelijk doet.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat mij niet zo zeer om het waarom, maar dat ze dit zwijgend doen, volgens jou is dat volkomen onlogisch dat als je iets doet, dat je het dan ook van de daken schreeuwt.
Zoals ik zei kun je dat tegen zwakke landen prima doen, zoals bijvoorbeeld Iran, Yemen, Syrie, etc. Tegen een nucleaire macht ben je doorgaans wat terughoudender.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, volgens mij werkt dreigen alleen goed, als je dat ook.... daadwerkelijk doet.
A'la: als jij dit of dat niet doet, ga ik dat doen.
Ipv niks zeggen.
Goede reden voor die landen dan ook maar voor nukes te gaan.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zoals ik zei kun je dat tegen zwakke landen prima doen, zoals bijvoorbeeld Iran, Yemen, Syrie, etc. Tegen een nucleaire macht ben je doorgaans wat terughoudender.
Dat gaan ze nooit toestaan.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Goede reden voor die landen dan ook maar voor nukes te gaan.
Want?quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zoals ik zei kun je dat tegen zwakke landen prima doen, zoals bijvoorbeeld Iran, Yemen, Syrie, etc. Tegen een nucleaire macht ben je doorgaans wat terughoudender.
dat hoop je dan maar, maar al met al ziet het er voor ons als EU niet best uit. en met iemand die het verstand heeft van 0 achter de knoppen in USA, zou me niet eens verbazen.quote:
Omdat als de VS zegt: Wij beschermen de Ukraine bij een Russische aanval, en dat als Rusland dat doet, en de VS trekken hun keutel in, dat ze dan door niemand meer serieus worden genomen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want?
Daarbij is helder zijn niet rus voor een voldongen, niet "onvolkomen", feit plaatsen.
rus heeft immers een keuze.
Dus er zijn geen garanties?quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat als de VS zegt: Wij beschermen de Ukraine bij een Russische aanval, en dat als Rusland dat doet, en de VS trekken hun keutel in, dat ze dan door niemand meer serieus worden genomen.
Dat soort landen zijn niet direct een bedreiging voor de VS, maar wel voor machtige spelers zoals SA, het gaat gewoon niet gebeuren.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:33 schreef kree het volgende:
[..]
dat hoop je dan maar, maar al met al ziet het er voor ons als EU niet best uit. en met iemand die het verstand heeft van 0 achter de knoppen in USA, zou me niet eens verbazen.
Oja geen voorstander ik van Trump. maar dat was denk al duidelijk
Je haalt mijn woorden uit de context.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus er zijn geen garanties?
Duurt ff, maar dan heb je ook wat.
denk ik ook niet, maar je zegt het goed. geen bedreiging voor Usa. dat is het en weten ze.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat soort landen zijn niet direct een bedreiging voor de VS, maar wel voor machtige spelers zoals SA, het gaat gewoon niet gebeuren.
Als je dollar als standaardmunt wilt houden betaal je daar een prijs voor.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:37 schreef kree het volgende:
[..]
denk ik ook niet, maar je zegt het goed. geen bedreiging voor Usa. dat is het en weten ze.
voor ons hier he is het mss wel anders.
Maar de Usa wil zich graag overal in bemoeien en het is altijd politiek geweest met al die oorlogen van ze.
Ik zou het meer een sugardaddy noemen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:38 schreef kree het volgende:
EU is beetje kleine dochtertje die maar meehuppelt met vader USA, kan ik het zo zeggen beetje?
owh trump mans kwam al heel snel terug over zijn tarief toen de beurzen in zijn eigen land kelderde erdoor?quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je dollar als standaardmunt wilt houden betaal je daar een prijs voor.
nou iets daar tussen idd, teveel hebben we ons als EU afhankelijk gemaakt van USA. dat is sowieso denk wel waar.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zou het meer een sugardaddy noemen.
Je moet niet onderschatten dat tussen 1910 en 1950 er 2 hele zware Europese oorlogen zijn geweest die ons allemaal straatarm hebben gemaakt. Een nieuw leger opbouwen was de minste prioriteit, zeker qua investeringen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:41 schreef kree het volgende:
[..]
nou iets daar tussen idd, teveel hebben we ons als EU afhankelijk gemaakt van USA. dat is sowieso denk wel waar.
maarre dat werkte ook tijden zo? en was opzich dan nog niks mis mee, totdat je een ongeleid projectiel krijgt daar als president.
Wat is de context dan?quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je haalt mijn woorden uit de context.
waar maar oke toen was NL nog neutraalquote:Op vrijdag 18 april 2025 10:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je moet niet onderschatten dat tussen 1910 en 1950 er 2 hele zware Europese oorlogen zijn geweest die ons allemaal straatarm hebben gemaakt. Een nieuw leger opbouwen was de minste prioriteit, zeker qua investeringen.
En de Amerikanen vonden het maar al te prima dat we het spul voortaan bij hun kochten.
Dit was een algemene context, maar jij gaat het gelijk weer betrekken op die mineralen deal, misschien moet je eens fatsoenlijk lezen wat ik schrijf.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat is de context dan?
Een soort schrodingers garanties?
Ze zijn er wel, maar eigenlijk ook niet?
Nee, heb ik niet over gehad.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:48 schreef raptorix het volgende:
maar jij gaat het gelijk weer betrekken op die mineralen deal
dat laatste iig soort van mee eens. maarja ze gaan nooit zo hard erin, want USA wil deal en liefst met de USSRquote:Op vrijdag 18 april 2025 10:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, heb ik niet over gehad.
Ik sprak je aan op die militaire garanties, die er volgens jou, en jou alleen, "heus wel zijn". Ook al schreeuwen ze van de daken in washington dat ze er niet zijn,
En daar express geheimzinnig over doen, motiveert rus niet om het e.e.a. anders te doen.
Zoals ik al zei: dreigen kan ook alleen werken als je ook daadwerkelijk dreigt.
Man gooi jezelf weg, dacht je nou echt dat Ukraine een deal gaat maken zonder dat ze daar iets voor terug krijgen? En ik geef net al heel duidelijk aan dat dit lang niet altijd naar buiten wordt gebracht, maar volgens jou verzin ik dat allemaal, en is het heel geheimzinnig, flikker op als je het niet wilt begrijpen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, heb ik niet over gehad.
Ik sprak je aan op die militaire garanties, die er volgens jou, en jou alleen, "heus wel zijn". Ook al schreeuwen ze van de daken in washington dat ze er niet zijn,
En daar express geheimzinnig over doen, motiveert rus niet om het e.e.a. anders te doen.
Zoals ik al zei: dreigen kan ook alleen werken als je ook daadwerkelijk dreigt.
eens met je. alleen USA doet dit wel in de vorm van. oke we gaan ruzie maken met Rusland en we sluiten wat deals (want oke die trump is vriendjes met ze)quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Man gooi jezelf weg, dacht je nou echt dat Ukraine een deal gaat maken zonder dat ze daar iets voor terug krijgen? En ik geef net al heel duidelijk aan dat dit lang niet altijd naar buiten wordt gebracht, maar volgens jou verzin ik dat allemaal, en is het heel geheimzinnig, flikker op als je het niet wilt begrijpen.
Waar het vooral neerkomt is dat de VS niet zoveel van de Russen te vrezen hebben, die vechten zich redelijk stuk op Oekraïne wat ze alleen maar een hoop geld en materiaal kost. De VS kan het zich prima permitteren door gewoon te zeggen: Hey Europa, jullie achtertuin staat in de fik!quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:59 schreef kree het volgende:
[..]
eens met je. alleen USA doet dit wel in de vorm van. oke we gaan ruzie maken met Rusland en we sluiten wat deals (want oke die trump is vriendjes met ze)
USA zegt wel we kunnen ook erbij ingrijpen in die oorlog en dat wil Rusland niet, want weten dat ze het verliezen.
EU staat erbij en kijkt ernaar.......
echt verbaas me er ook over soms, oke volgende project USA is oorlog met Iran, maar oke daar zit ook wel wat achter weer.
Enne het vervelende is het roept haart op naar elkaar en naties die eigenlijk als wereld samen zouden moeten werken. en kan wel. maarja doen ze niet.
ja helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waar het vooral neerkomt is dat de VS niet zoveel van de Russen te vrezen hebben, die vechten zich redelijk stuk op Oekraïne wat ze alleen maar een hoop geld en materiaal kost. De VS kan het zich prima permitteren door gewoon te zeggen: Hey Europa, jullie achtertuin staat in de fik!
De enige optie die Rusland heeft is als de VS Oekraïne totaal zou laten vallen en Putin bijvoorbeeld een lichte atoombom boven een middelgrote stad laat afgaan. Is die kans groot? Waarschijn niet, maar uitgesloten is het ook niet.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:04 schreef Korenfok het volgende:
Zowel Rusland als Oekraine zijn dus compleet afhankelijk van anderen partijen in het beindigen van de Oorlog of het winnen van de Oorlog.
Rusland kan deze oorlog nooit winnen zlefstandig.
hoop maar van niet dat. en zeker niet met Trump met de lanceercodes in zijn handen. zou het nog eens raar kunnen gaan lopen wellicht.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
De enige optie die Rusland heeft is als de VS Oekraïne totaal zou laten vallen en Putin bijvoorbeeld een lichte atoombom boven een middelgrote stad laat afgaan. Is die kans groot? Waarschijn niet, maar uitgesloten is het ook niet.
Gooi jezelf maar weg.quote:
Hebben ze al een deal gemaakt dan?quote:dacht je nou echt dat Ukraine een deal gaat maken zonder dat ze daar iets voor terug krijgen?
rus motiveren om het e.e.a. anders te gaan doen, gaat niet werken zonder duidelijk te zijn welke stok er achter de deur staat.quote:En ik geef net al heel duidelijk aan dat dit lang niet altijd naar buiten wordt gebracht,
Ja, jij verzint "militaire garanties".quote:maar volgens jou verzin ik dat allemaal, en is het heel geheimzinnig, flikker op als je het niet wilt begrijpen.
Dus afhankelijk van anderen. En verder kan hij dit doen, maar hoe weet je zeker dat er dan geen vergelding komt of dat ze dan wel winnen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
De enige optie die Rusland heeft is als de VS Oekraïne totaal zou laten vallen en Putin bijvoorbeeld een lichte atoombom boven een middelgrote stad laat afgaan. Is die kans groot? Waarschijn niet, maar uitgesloten is het ook niet.
Romney zag het in 2008 beter dan Obama..quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:34 schreef kree het volgende:
was obama er nog maar, die had iig verstand. na een demente en nu weer die egoïst en zakenman trump.
Door incompentie en moeite met het reine komen met de realiteit.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:13 schreef kree het volgende:
het is ook wel eens goed om te bedenken? waarom kwam die hele oorlog er nu volgens jullie?
Wat zag die dan?quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:15 schreef Radegast het volgende:
[..]
Romney zag het in 2008 beter dan Obama..
ik ken die geschiedenis niet goed genoeg om er wat van te zeggen. ik bekijk het ff vanaf heden tot terug dus oorlog daarquote:Op vrijdag 18 april 2025 11:15 schreef Radegast het volgende:
[..]
Romney zag het in 2008 beter dan Obama..
leg dat eens meer uit? het is beetje cryptisch omschreven zo ?quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:16 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Door incompentie en moeite met het reine komen met de realiteit.
Heel veel mensen spreken gekscherend over de zgn art of the deal. Nou dit is the art of the deal.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:17 schreef Tengano het volgende:
Dus de (wurg)mineralendeal is zo goed als rond nu en dus heeft de peacedeal van Trump geen enkele urgentie meer?![]()
Stukje America first?
Euhm ja wacht ff, dat was nooit zo in het nieuws enzo, Krim was al Russisch toch toen ook al voor die hele oorlog?quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:17 schreef ExTec het volgende:
Obama stond erbij en keek er naar toen krim overlopen werd. En vertelde oekraine dat ze toch vooral maar niet militair moesten proberen dat terug te krijgen.
Tot zo ver meneer obama.
ja nouja wat ik eerder zei dus., USA papa en dochtertje EU huppelt aan handje mee en doet maar ja en amen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
Het wordt tijd dat de EU eens leiderschap gaat tonen, en dat begint met zelfreflectie en zelfkastijding en uit te spreken dat de EU kwalijke fouten heeft gemaakt. Vanuit die basis moet er met het Kremlin gesproken worden.
Mjah, leiderschap in de EU![]()
Het pad wat nu bewandeld wordt, is het pad van het grote verlies. En dat is precies wat we nu zien.
Omdat de Russische leiding zich niet kan permitteren om toe te geven dat liberale Europese waarden tot welvaart leidt, en iedereen dat eigenlijk wel wil.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:13 schreef kree het volgende:
het is ook wel eens goed om te bedenken? waarom kwam die hele oorlog er nu volgens jullie?
Nee precies zoals het is. Door ruslands incompetentie en beleid wil er niemand in hun invloedsfeer horen (daarom ging iedereen uit de sovjet unie), en omdat Poetin niet kan accepteren dat rijken vergaan, zoekt ie ruzie met de eu (jaloezie) en maakt oorlog (ik stoer en sterk want ik durf te vechten [tegen zwakkere]) met zijn buren die naief waren.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:17 schreef kree het volgende:
[..]
leg dat eens meer uit? het is beetje cryptisch omschreven zo ?
quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:20 schreef kree het volgende:
[..]
ja nouja wat ik eerder zei dus., USA papa en dochtertje EU huppelt aan handje mee en doet maar ja en amen.
Of zoals rastor zei. sugardaddy.
Dat. Maar het is ook blindelingse liberale haat tegen alles dat anders dan zijzelf. Een soort pan Europees fascisme.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:20 schreef kree het volgende:
[..]
ja nouja wat ik eerder zei dus., USA papa en dochtertje EU huppelt aan handje mee en doet maar ja en amen.
Of zoals rastor zei. sugardaddy.
Neuh, laatste was dat er een "memorandum" getekend ging worden waarin de "intentie" uitgesproken wordt dat er een deal moet komen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:17 schreef Tengano het volgende:
Dus de (wurg)mineralendeal is zo goed als rond nu en dus heeft de peacedeal van Trump geen enkele urgentie meer?![]()
exact het was min of meer al bewezen dat het communisme niet werkte. maar oke Putin is ook net zo grote retard als trump natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:20 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Omdat de Russische leiding zich niet kan permitteren om toe te geven dat liberale Europese waarden tot welvaart leidt, en iedereen dat eigenlijk wel wil.
Dus toen de zoveelste vroegere sovietstaat zich meer op Europa wilde richten, begonnen ze de oorlog. Dat etterde een decennium verder, en om verandering te forceren bliezen ze de oorlog nieuw leven in, maar ditmaal zetten ze alles op alles, en ruineren ze beide staten in het proces.
Doen we ook. De enige oplossing is namelijk de Russen breken. Dus wapens en hulp leveren en helpen met het in puin gooien van de gas/olie infrastructuur en industrie is de beste manier dat te bereiken.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
Het wordt tijd dat de EU eens leiderschap gaat tonen, en dat begint met zelfreflectie en zelfkastijding en uit te spreken dat de EU kwalijke fouten heeft gemaakt. Vanuit die basis moet er met het Kremlin gesproken worden.
Mjah, leiderschap in de EU![]()
Het pad wat nu bewandeld wordt, is het pad van het grote verlies. En dat is precies wat we nu zien.
nouja de EU denkt vooral heel veel. en kost vermogens voor EU. (ben er wel eens geweest voor werk). Oke tonnen en tonnen per dag aan salarissen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Dat. Maar het is ook blindelingse liberale haat tegen alles dat anders dan zijzelf. Een soort pan Europees fascisme.
Ongekendquote:Op vrijdag 18 april 2025 11:18 schreef phpmystyle het volgende:
Heel veel mensen spreken gekscherend over de zgn art of the deal. Nou dit is the art of the deal.
Not gonna happen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Doen we ook. De enige oplossing is namelijk de Russen breken. Dus wapens en hulp leveren en helpen met het in puin gooien van de gas/olie infrastructuur en industrie is de beste manier dat te bereiken.
hij zou dat kunnen he? maar wat hebben ze eraan? kost alleen maar?quote:
ja Wins voor hun mss? maar ik denk de gemiddelde USA inwoner denkt meer met ons mee als het beleid van hun gekozen president nu is.quote:
Ja, dan waren we nu 27 landen die het allemaal zelf hadden moeten rooien. Dan hadden we er qua deze materie veel beter voor gestaan!quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:25 schreef kree het volgende:
Ik heb het eerder gezegd, we hadden het bij de Benelux moeten houden en veel simpeler en kleiner was het dan nu geweest. En hadden we een mening gehad hierin mss als Benelux, want EU lacht trump hard uit nu natuurlijk..
nee Benelux is 3 was Duitsland er ook bij? weet niet meer. oke UK had nog gekund. prima.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dan waren we nu 27 landen die het allemaal zelf hadden moeten rooien. Dan hadden we er qua deze materie veel beter voor gestaan!
Nee.
ja en daarom. omdat we ons afhankelijk hebben gemaakt van USA teveel in mijn mening na WW2quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:34 schreef ExTec het volgende:
De EU is niet ontworpen met een militair component.
En de mensen die daar over na hadden gedacht, hadden daar goede redenen voor.
We hebben al 2 keer de wereld in de fik gezet, met de WO's, ze hadden geen zin in een 3de (gestart door ons).
En nu gaan we onherroepelijk richting dat de EU dat component toch gaat krijgen.
Oh, ik dacht dat er vroeger in Amerika alleen maar Palestijnen woondenquote:Op vrijdag 18 april 2025 11:31 schreef kree het volgende:
USA man. zijn allemaal migranten van hier en Engeland. oja we hadden nog indianen, die hebben ze de nek om gedraaid enzo allang al
nee klopt.quote:
Wat ik mij nu afvraag, wat deed Rutte eigenlijk deze week in Odessa? Met zijn pro-PoetinTrump-praat. Was dat om Zelensky te masseren tot deze deal?quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:17 schreef Tengano het volgende:
Stukje America first?
Zie ik dat goed?
de ass kussen van de veiligheidsraad waar ie inzit. en wat dingen vergeten enzo wss hem kennende.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:39 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Wat ik mij nu afvraag, wat deed Rutte eigenlijk deze week in Odessa? Met zijn pro-Poetin-praat. Was dat om Zelensky te masseren tot deze deal?
Ik erger mij sowieso aan al die Nederlanders die Oekraïne nu platlopen. Brekelmans inmiddels ook al vijf keer. Zelensky heeft volgens mij wel belangrijkere dingen te doen.
Een empire bouwen duurt gewoon ff.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:39 schreef kree het volgende:
[..]
nee klopt.
enne ik dank elke amerikaan of iemand die hielp dit te bevrijden. maar deze situatie is toch uitzichtloos?
er komen alleen maar verliezers uit.
waar hoor. maar oke een empire bouwen moet mss niet over mensenlevens gaan, mss zijn we zover onderhand geëvolueerd enzo dat we elkaars hersenen niet in hoeven te slaan over wie het baasje mag zijn?quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Een empire bouwen duurt gewoon ff.
Logisch dat het voor mensen zoals jij en ik allemaal te traag gaat.
Vind jij maar een land waar mensen niet kk'eren op hun politiek.
Noord Korea misschien?quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:41 schreef ExTec het volgende:
Vind jij maar een land waar mensen niet kk'eren op hun politiek.
Benelux. België, Nederland, Luxemburg.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:35 schreef kree het volgende:
[..]
nee Benelux is 3 was Duitsland er ook bij? weet niet meer. oke UK had nog gekund. prima.
Lekker klein tactisch gelegen enzo met havens. dat was mooi geweest. en hadden we kunnen zeggen zoek het lekker allemaal maar uit. Wij zijn Benelux. neutraal.
ja moeten houden zo. ik ben voorstander we stappen met dit stel uit de EUquote:Op vrijdag 18 april 2025 11:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Benelux. België, Nederland, Lux
Daarom zeg ik dat ik de kans heel klein acht.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:12 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dus afhankelijk van anderen. En verder kan hij dit doen, maar hoe weet je zeker dat er dan geen vergelding komt of dat ze dan wel winnen.
Er is een test case met een atoom bom, en dit was tegen een hele unieke krijgerscultuur. Een nieuwe bom betekent niet gelijk capultilatie van oekraine zoals in Japan is gebeurd.
Ander scenario: Dus ze gooien een atoombom, schiet Engeland er een op Rusland (Engeland heeft ook veiligheidsgaranties gegeven) en ze hebben alsnog oorlog met de navo omdat trump bij draait. Mensen redeneren dit soort scenario's altijd dat alle onverwachte spelers dan in het voordeel van Rusland vallen.
Dus al dit soort scenario's zijn koffiedik kijken.
Want dan gaan we daarna neutraal worden, want dat werkte historisch ook zo goed....?quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:44 schreef kree het volgende:
[..]
ja moeten houden zo. ik ben voorstander we stappen met dit stel uit de EU
Eens kijken wat ze dan zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |