Not gonna happen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Doen we ook. De enige oplossing is namelijk de Russen breken. Dus wapens en hulp leveren en helpen met het in puin gooien van de gas/olie infrastructuur en industrie is de beste manier dat te bereiken.
hij zou dat kunnen he? maar wat hebben ze eraan? kost alleen maar?quote:
ja Wins voor hun mss? maar ik denk de gemiddelde USA inwoner denkt meer met ons mee als het beleid van hun gekozen president nu is.quote:
Ja, dan waren we nu 27 landen die het allemaal zelf hadden moeten rooien. Dan hadden we er qua deze materie veel beter voor gestaan!quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:25 schreef kree het volgende:
Ik heb het eerder gezegd, we hadden het bij de Benelux moeten houden en veel simpeler en kleiner was het dan nu geweest. En hadden we een mening gehad hierin mss als Benelux, want EU lacht trump hard uit nu natuurlijk..
nee Benelux is 3 was Duitsland er ook bij? weet niet meer. oke UK had nog gekund. prima.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dan waren we nu 27 landen die het allemaal zelf hadden moeten rooien. Dan hadden we er qua deze materie veel beter voor gestaan!
Nee.
ja en daarom. omdat we ons afhankelijk hebben gemaakt van USA teveel in mijn mening na WW2quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:34 schreef ExTec het volgende:
De EU is niet ontworpen met een militair component.
En de mensen die daar over na hadden gedacht, hadden daar goede redenen voor.
We hebben al 2 keer de wereld in de fik gezet, met de WO's, ze hadden geen zin in een 3de (gestart door ons).
En nu gaan we onherroepelijk richting dat de EU dat component toch gaat krijgen.
Oh, ik dacht dat er vroeger in Amerika alleen maar Palestijnen woondenquote:Op vrijdag 18 april 2025 11:31 schreef kree het volgende:
USA man. zijn allemaal migranten van hier en Engeland. oja we hadden nog indianen, die hebben ze de nek om gedraaid enzo allang al
nee klopt.quote:
Wat ik mij nu afvraag, wat deed Rutte eigenlijk deze week in Odessa? Met zijn pro-PoetinTrump-praat. Was dat om Zelensky te masseren tot deze deal?quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:17 schreef Tengano het volgende:
Dus de (wurg)mineralendeal is zo goed als rond nu en dus heeft de peacedeal van Trump geen enkele urgentie meer?![]()
Stukje America first?
Zie ik dat goed?
de ass kussen van de veiligheidsraad waar ie inzit. en wat dingen vergeten enzo wss hem kennende.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:39 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Wat ik mij nu afvraag, wat deed Rutte eigenlijk deze week in Odessa? Met zijn pro-Poetin-praat. Was dat om Zelensky te masseren tot deze deal?
Ik erger mij sowieso aan al die Nederlanders die Oekraïne nu platlopen. Brekelmans inmiddels ook al vijf keer. Zelensky heeft volgens mij wel belangrijkere dingen te doen.
Een empire bouwen duurt gewoon ff.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:39 schreef kree het volgende:
[..]
nee klopt.
enne ik dank elke amerikaan of iemand die hielp dit te bevrijden. maar deze situatie is toch uitzichtloos?
er komen alleen maar verliezers uit.
waar hoor. maar oke een empire bouwen moet mss niet over mensenlevens gaan, mss zijn we zover onderhand geëvolueerd enzo dat we elkaars hersenen niet in hoeven te slaan over wie het baasje mag zijn?quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Een empire bouwen duurt gewoon ff.
Logisch dat het voor mensen zoals jij en ik allemaal te traag gaat.
Vind jij maar een land waar mensen niet kk'eren op hun politiek.
Noord Korea misschien?quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:41 schreef ExTec het volgende:
Vind jij maar een land waar mensen niet kk'eren op hun politiek.
Benelux. België, Nederland, Luxemburg.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:35 schreef kree het volgende:
[..]
nee Benelux is 3 was Duitsland er ook bij? weet niet meer. oke UK had nog gekund. prima.
Lekker klein tactisch gelegen enzo met havens. dat was mooi geweest. en hadden we kunnen zeggen zoek het lekker allemaal maar uit. Wij zijn Benelux. neutraal.
ja moeten houden zo. ik ben voorstander we stappen met dit stel uit de EUquote:Op vrijdag 18 april 2025 11:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Benelux. België, Nederland, Lux
Daarom zeg ik dat ik de kans heel klein acht.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:12 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dus afhankelijk van anderen. En verder kan hij dit doen, maar hoe weet je zeker dat er dan geen vergelding komt of dat ze dan wel winnen.
Er is een test case met een atoom bom, en dit was tegen een hele unieke krijgerscultuur. Een nieuwe bom betekent niet gelijk capultilatie van oekraine zoals in Japan is gebeurd.
Ander scenario: Dus ze gooien een atoombom, schiet Engeland er een op Rusland (Engeland heeft ook veiligheidsgaranties gegeven) en ze hebben alsnog oorlog met de navo omdat trump bij draait. Mensen redeneren dit soort scenario's altijd dat alle onverwachte spelers dan in het voordeel van Rusland vallen.
Dus al dit soort scenario's zijn koffiedik kijken.
Want dan gaan we daarna neutraal worden, want dat werkte historisch ook zo goed....?quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:44 schreef kree het volgende:
[..]
ja moeten houden zo. ik ben voorstander we stappen met dit stel uit de EU
Eens kijken wat ze dan zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |