En wiens schuld is dat?quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:35 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Trump krijgt dus niets voor elkaar.
GEEN (enkele) militaire garantstelling werd gezegd.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een garantstelling hoeft niet te betekenen in actieve steun, dat kan ook passief zijn.
Zeker, net zoals je passief je steun in kunt trekken (bijvoorbeeld het delen van informatie), kun je dit ook passief ondersteunen, bijvoorbeeld via delen van Informatie en of levering van wapens.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, ik lees het al. Je hebt het nieuws de afgelopen maanden niet gevolgd. Maar uiteraard weet je het wél beter..
Hebben nauwelijks wat man. En wat ze sturen wordt al gauw vernietigd. Onze wapens zijn bepaald niet beter. Zijn al veel voorbeelden van gepost. Van f16 tot een leopard kapoet.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee Nederland , Polen , Duitsland en Frankrijk blijven wapens sturen
Je hebt gewoon geen idee waar je over het over hebt.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je snapt geloof ik niet zo goed hoe zaken werken, ik zou gewoon lekker je snaveltje houden.
Waarom zou je hardop je strategie duidelijk maken?quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
GEEN (enkele) militaire garantstelling werd gezegd.
Oekraine moet de afweging gaan maken of ze willen doorvechten, of verregaande concessies doen aan Rusland. Ik wist het wel. Maar het feit is dat de zaak er beroerd voor staat. En dat wil Poetin terugzien in het resultaat.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De VS roept al máánden dat er GEEN militaire garantstelling gaat komen. Nou zie ik ze prima in staat om van mening te veranderen. Maar tot ze dat gedaan hebben én publiek gemaakt hebben ik er niet klakkeloos vanuit gaan dat die er is (of zelfs maar gaat komen).
Omdat Trump.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom zou je hardop je strategie duidelijk maken?
Je wilt zeggen dat Rusland er lekker voor staat?quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oekraine moet de afweging gaan maken of ze willen doorvechten, of verregaande concessies doen aan Rusland. Ik wist het wel. Maar het feit is dat de zaak er beroerd voor staat. En dat wil Poetin terugzien in het resultaat.
Ik ook. Gewoon doorvechten.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oekraine moet de afweging gaan maken of ze willen doorvechten, of verregaande concessies doen aan Rusland. Ik wist het wel. Maar het feit is dat de zaak er beroerd voor staat. En dat wil Poetin terugzien in het resultaat.
Dat is precies het punt, Trump heeft geroepen dat hij vrede gaat fixen, Rusland werkt hem tegen, en dat raakt dus Trump, uiteraard kan hij Rusland zelf moeilijk aanvallen, maar hij kan Putin wel flink in die wielen rijden, en dat is precies wat er zal gebeuren als Rusland niet tot een akkoord komt.quote:
Na zo'n strijd staat niemand er lekker voor. Maar op dit moment heeft Rusland de beste perspectieven natuurlijk, hun productie draait al, veel getrainde militairen, USA wil Oekraiene niet blijven supporten.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat Rusland er lekker voor staat?
Wie weet levert dat wel wat op. Maar houdt ernstige rekening met een totale callapse.quote:
Ja, en als je rus wil motiveren om het anders aan te pakken, helpt het als je richting rus gewoon pijnlijk duidelijk bent dat je militaire garanties gaat geven als ze niet meewerken.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is precies het punt, Trump heeft geroepen dat hij vrede gaat fixen, Rusland werkt hem tegen, en dat raakt dus Trump, uiteraard kan hij Rusland zelf moeilijk aanvallen, maar hij kan Putin wel flink in die wielen rijden, en dat is precies wat er zal gebeuren als Rusland niet tot een akkoord komt.
Poetin zal zeker door willen gaan naar de Baltische staten , die stopt nietquote:Op vrijdag 18 april 2025 09:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hebben nauwelijks wat man. En wat ze sturen wordt al gauw vernietigd. Onze wapens zijn bepaald niet beter. Zijn al veel voorbeelden van gepost. Van f16 tot een leopard kapoet.
Daar zou je serieus rekening mee kunnen houden. Maar de retoriek van Kallas, en beleid zoals het afschaffen van de Russische taal in Estland dragen er niet aan bij dat Poetin wat milder wordt.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Poetin zal zeker door willen gaan naar de Baltische staten , die stopt niet
Ze verloren al direct hun eerste slag, in de eerste nacht, en dat was met hun beste militairen, oja waar zijn die goede wapens dan? Houden ze die achter de hand, of rijden ze daarom in spul van 70 jaar oudquote:Op vrijdag 18 april 2025 09:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Na zo'n strijd staat niemand er lekker voor. Maar op dit moment heeft Rusland de beste perspectieven natuurlijk, hun productie draait al, veel getrainde militairen, USA wil Oekraiene niet blijven supporten.
Het had minder gekund. EU kan op z'n vroegst iets over 2 jaar pas. En de stocks die EU heeft lijkt niet opgewassen te zijn tegen de Russische equivalenten.
beter de tegenstellingen wat duidelijk maken anders heeft ie een excuus om de russen te komen verdedigenquote:Op vrijdag 18 april 2025 09:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar zou je serieus rekening mee kunnen houden. Maar de retoriek van Kallas, en beleid zoals het afschaffen van de Russische taal dragen er niet aan bij dat Poetin wat milder wordt.
We roepen het deels over ons zelf af he.
Het gaat niet om geheimzinnigheid, het gaat er om dat Amerika niet keihard gaat uitspreken dat ze Oekraïne zullen helpen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en als je rus wil motiveren om het anders aan te pakken, helpt het als je richting rus gewoon pijnlijk duidelijk bent dat je militaire garanties gaat geven als ze niet meewerken.
Maar kleutertje hier denkt dat "geheimzinnigheid" onderdeel is van elke deal
als ze ali ets gaan doen dat is het Poetin helpenquote:Op vrijdag 18 april 2025 09:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat niet om geheimzinnigheid, het gaat er om dat Amerika niet keihard gaat uitspreken dat ze Oekraïne zullen helpen.
Onzin. Ik ga nie alles uitkouwen meer. Maar als er een luchtbrug zou zijn gekomen tussen Belarus en Hostomel was het klaar. Het verzet van Oekraiene was heroïsch te noemen. Maar anders was het klaar.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze verloren al direct hun eerste slag, in de eerste nacht, en dat was met hun beste militairen, oja waar zijn die goede wapens dan? Houden ze die achter de hand, of rijden ze daarom in spul van 70 jaar oud![]()
![]()
![]()
Ja leuk. Maar als je Russische minderheden gaat onderdrukken moet je niet verbaasd zijn als Poetin even komt aankloppen natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
beter de tegenstellingen wat duidelijk maken anders heeft ie een excuus om de russen te komen verdedigen
Waarom zouden ze dat niet doen?quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat niet om geheimzinnigheid, het gaat er om dat Amerika niet keihard gaat uitspreken dat ze Oekraïne zullen helpen.
Rusland kan maar 1 ding goed, de boel blind platgooien en metertje voor metertje pakken door een stelletje paupers naar voren te brengen, als dat Russiche leger van je zo goed is, waarom heb je dan hulp van Noord Koreanen nodigquote:Op vrijdag 18 april 2025 09:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Onzin. Ik ga nie alles uitkouwen meer. Maar als er een luchtbrug zou zijn gekomen tussen Belarus en Hostomel was het klaar. Het verzet van Oekraiene was heroïsch te noemen. Maar anders was het klaar.
Dat de Russen niet met ondeugdelijke of ernstig verouderde spullen werken normaliter lijkt mij voldoende gedebunked.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |