Erg milde straf weer voor zulke barbarij. Kennelijk is de dader schizofreen en dan ben je volgens de rechter zielig genoeg om zulk gestoord gedrag maar ten dele aangerekend te krijgen.quote:Vrouw ligt te zonnen en wordt daarna bijna doodgestoken: cel voor buurman
Subhi Al H. uit Helmond komt voorlopig niet vrij. De rechtbank in Den Bosch heeft hem maandag 2,5 jaar cel en tbs met dwangverpleging opgelegd. De man zat al in voorarrest nadat hij was aangehouden na een burenruzie, in juni 2023. Zijn toen 60-jarige benedenbuurvrouw Jacqueliena ontsnapte aan de dood toen de man zeker vijfmaal op haar instak. Haar belager moet een schadevergoeding van ruim 14.000 euro betalen.
Volgens de rechter heeft de 34-jarige Al H. zich schuldig gemaakt aan een poging tot doodslag en mishandeling. Toen Jacqueliena die zomerse dag in de tuin van haar huis aan de Trompstraat in Helmond lag te zonnen, werd ze zonder enige aanleiding door een asbak en een glazen bol geraakt. De vrouw liep verwondingen op aan haar hoofd en schouder. De boosdoener? Dat was haar Syrische buurman, die al bijna acht jaar in ons land woont. Hij bekogelde haar vanaf zijn balkon.
Geschrokken rende de vrouw naar binnen. In de keuken werd ze volgens de rechter opgewacht door Al H., die haar meermalen stak. Jacqueliena dacht dat het hierbij bleef, maar even later kwam de buurman terug en werden haar opnieuw messteken toegebracht. Toen pas vond Al H. het welletjes. Hij liet zijn buurvrouw hulpeloos, zwaargewond en in een plas bloed achter. Tijdens de zitting, twee weken geleden, bezwoer hij dat iemand anders Jacqueliena had gestoken.
Al langer ruzie
Volgens de vrouw hadden ze al langer ruzie, vooral over de herrie die haar buurman zou veroorzaken. "Hij draaide midden in de nacht Arabische muziek, gebruikte mijn tuin als asbak en hij piste vanaf zijn balkon in mijn tuin", vertelde Jacqueliena eerder aan Omroep Brabant. De wijkagent en de woningbouwvereniging wisten dat de twee met elkaar overhoop lagen, maar ze hadden waarschijnlijk ook geen idee dat het zo uit de hand zou gaan lopen.
[..]
https://www.omroepbrabant(...)ken-cel-voor-buurman
Verrassend weer. Echt totaal perplex.quote:Subhi Al H.
Graag niet in dit land maar in land van herkomst.quote:Op dinsdag 15 april 2025 23:18 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Levenslang voor deze gek is op zijn plaats
Subhi had dus dondersgoed kunnen voorzien wat de gevolgen voor hem in de toekomst zouden zijn.quote:werd ze zonder enige aanleiding door een asbak en een glazen bol geraakt.
In de eerste zin gaat het al mis. Moet natuurlijk zijn: Subhi Al H. uit Syrië.quote:Subhi Al H. uit Helmond..
https://www.rechtspraak.n(...)uitspraken-en-nieuwsquote:'s-Hertogenbosch, 14 april 2025
De rechtbank Oost-Brabant heeft een 34-jarige man veroordeeld tot een gevangenisstraf van tweeënhalf jaar en terbeschikkingstelling (tbs) met dwangverpleging. Hij lijdt aan schizofrenie en viel in juni 2023 vanuit het niets zijn buurvrouw aan, die ernstig gewond raakte.
De vrouw lag die dag op een ligbedje in de achtertuin van haar woning in Helmond. Haar bovenbuurman, de verdachte, hing over zijn balkon en gooide zonder aanleiding een glazen bol en een asbak naar het slachtoffer. Daarbij liep ze hoofdletsel op. De vrouw ging – al schreeuwend om hulp – naar de keuken om het alarmnummer te bellen. Daar kreeg ze echter geen kans voor, omdat de verdachte ineens opdook met een mes in zijn hand. Hij pakte de vrouw vast en stak meerdere keren op haar in. Daarna ging de man weg. Hij kwam vervolgens terug en stak het slachtoffer nogmaals meerdere keren. Daarna liet hij de vrouw in hulpeloze toestand achter in een plas bloed. Het slachtoffer liep naast steekwonden, een klaplong en een hoofdtrauma op.
De vrouw stond doodsangsten uit en dacht het steekincident niet te overleven. Het ernstige letsel had haar ook daadwerkelijk fataal kunnen worden. Ze mag van geluk spreken dat een andere buurman er getuige van was dat de verdachte spullen vanaf zijn balkon naar het slachtoffer gooide ; hij schoot met een buurvrouw te hulp. Het slachtoffer staat nog elke dag met pijn op en gaat met pijn naar bed, ook geestelijk liet het wonden na. Mede daarom is de vrouw verhuisd.
Bij het bepalen van de straf houdt de rechtbank er rekening mee dat de verdachte eerder met politie en justitie in aanraking is gekomen vanwege geweldsmisdrijven. Ook weegt mee dat er volgens een psychiater en een psycholoog ook ten tijde van het de incidenten sprake was van schizofrenie. De rechtbank beschouwt de verdachte daarom als verminderd toerekeningsvatbaar. Omdat er zonder behandeling een grote kans op herhaling is, legt de rechtbank naast een celstraf van tweeënhalf jaar tbs met dwangverpleging op. Tot slot moet de verdachte een schadevergoeding van ruim 14.000 euro betalen aan het slachtoffer.
Gemeente ook weer blij enzo.quote:Op woensdag 16 april 2025 06:23 schreef Twiitch het volgende:
Gelukkig kreeg Subhi voorrang op zn sociale huurwoning.
Zo klopt het beter.quote:Op dinsdag 15 april 2025 23:13 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Erg milde straf weer voor zulke barbarij. Kennelijk is de dader schizofreen en dan ben je volgens de rechter wet zielig verminderd toerekeningsvatbaar genoeg om zulk gestoord gedrag maar ten dele aangerekend te krijgen.
Dan moet hij van zijn balkon zijn gesprongen of zoiets dergelijks.quote:Op woensdag 16 april 2025 06:55 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik vraag me wel af hoe die man zo snel vanaf zijn balkon in de keuken van het slachtoffer terecht kwam. Hij bekogeld haar vanuit zijn appartement, zij vlucht naar binnen en ineens staat hij in haar appartement?
Er is een slachtoffer en er wordt niet adequaat ingegrepen en het is nog steeds niet opgelostquote:Op woensdag 16 april 2025 07:31 schreef Montagui het volgende:
Meer duiding en een link naar de uitspraak:
[..]
https://www.rechtspraak.n(...)uitspraken-en-nieuws
Uitspraak:
https://linkeddata.overhe(...)I:NL:RBOBR:2025:2259
En alweer iemand die in beeld was bij de politie/justitie én hulpverlening. Altijd moet er eerst een slachtoffer vallen voordat er adequaat ingegrepen kan worden. Dit valt blijkbaar niet op te lossen zonder dat er eerst een slachtoffer moet vallen?
TBS met dwangverpleging en dat is na de gevangenis, dus die zit wel een aantal jaar binnen.quote:Op woensdag 16 april 2025 05:34 schreef Het_Bokje het volgende:
2,5 jaar
Die is eerder vrij dan dat het slachtoffer een nieuwe woning heeft....
Ik zie je dat niet doen in de kindermisbruik zaken. Ook daar vaak the usual suspects.quote:Op dinsdag 15 april 2025 23:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Verrassend weer. Echt totaal perplex.
TBS met dwangverpleging.quote:Op woensdag 16 april 2025 08:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Er is een slachtoffer en er wordt niet adequaat ingegrepen en het is nog steeds niet opgelost
Deze gek staat zo weer buiten en pakt de volgende
Leg uit want je insuineert iets ....quote:Op woensdag 16 april 2025 08:27 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik zie je dat niet doen in de kindermisbruik zaken. Ook daar vaak the usual suspects.
GGZ dus ach Mantel der liefde en gooi er nog 6 man tegenaan om hem te ondersteunen zodat hij thuis kan blijven wonenquote:Op dinsdag 15 april 2025 23:13 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Erg milde straf weer voor zulke barbarij. Kennelijk is de dader schizofreen en dan ben je volgens de rechter zielig genoeg om zulk gestoord gedrag maar ten dele aangerekend te krijgen.
Sowieso is de hele gang van zaken is zo onrechtvaardig. Ten eerste wordt zo'n randfiguur hier verwelkomt nadat hij de halve wereld is afgereisd, zogenaamd op de vlucht, krijgt een gratis huis en een levenslange uitkering, begaat een gruwelijk misdrijf en wordt vervolgens gematst door de rechter.
Je moet onderhand toch wel door hebben dat het niets met afkomst te maken heeft. Sinds de ambulantisering van de GGZ is het gewoon schering en inslag omdat we ten koste van alles iemand thuis willen laten wonen.quote:Op woensdag 16 april 2025 08:59 schreef phpmystyle het volgende:
En toch wordt er elke keer weer zodanig gestemd op politieke partijen die dit faciliteren en bestendigen.
Wat is 'dit', en over welke partijen heb je het?quote:Op woensdag 16 april 2025 08:59 schreef phpmystyle het volgende:
En toch wordt er elke keer weer zodanig gestemd op politieke partijen die dit faciliteren en bestendigen.
Ah, het gebruikelijke riedeltje. Er werd weer niet ingegrepen en gedaan alsof het een tweezijdig conflict was. Dan hoef je als woningbouwvereniging namelijk niet zo snel in te grijpen.quote:Op dinsdag 15 april 2025 23:13 schreef RotatoR het volgende:
De wijkagent en de woningbouwvereniging wisten dat de twee met elkaar overhoop lagen
Precies dit. Deze man is schizofreen staat al in het artikel. Dus dat was bekend, het was bekend dat hij zich asociaal en agressief gedroeg, dat die vrouw hier last van had, maar daadwerkelijke hulp of een oplossing kon niet totdat dit gebeurde.quote:Op woensdag 16 april 2025 09:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je moet onderhand toch wel door hebben dat het niets met afkomst te maken heeft. Sinds de ambulantisering van de GGZ is het gewoon schering en inslag omdat we ten koste van alles iemand thuis willen laten wonen.
We geven ze gratis een mooie woning zonder wachtlijst en daarnaast ook een salaris en medische zorg. Zodra hij een formulier niet wil invullen doen wij het. Voelt hij zich niet lekker dan geven we hem een pammetje uit de staatskas of regelen we een bed op recept of maaltijd op recept. Zit hij dit drugs gebruik in de schulden dan zorgen we voor een bewindvoerder en vertrouwenspersoon en gemachtigde.
Joh dit land is gek geworden. Je bent zo 50k per maand kwijt aan dit soort lui terwijl het onderwijs en de rest van de zorg schreeuwt om geld.
Ik insuineer niks. Hij keek naar de naam en ik zie bij de andere zaken ook steeds bepaalde namen opduiken. Namen waar we de grenzen niet voor kunnen sluiten.quote:Op woensdag 16 april 2025 08:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Leg uit want je insuineert iets ....
Jij denkt dat schizofrenie op te lossen is door de patiënt in elkaar te trimmen?quote:Op woensdag 16 april 2025 09:24 schreef Buikbrein het volgende:
Weet het t is heel slecht wat ik nu denk.. maar zou het toch niet mooi/nodig zijn, dat zo'n vrouw een bepaald "nummer" kan bellen en dat zo'n man buiten justitie om écht een lesje geleerd krijgt? Bijv over wie er de baas is hier, en wie niet. Een lesje fatsoen die universeel is, die de Syrier dus ook begrijpt: een gruwelijk pak slaag die die nog eventjes voelt een maand. Met "nazorg" als dat nodig blijkt.
Oeff ik denk dat zo'n nummer roodgloeiend zou staan in NLen dat er vrijwilligers genoeg zijn, die gaan dan eerst op cursus bij Joke
![]()
Nu insuineer je weer van alles. Zeg toch eens duidelijk wat je bedoelt? Of moet ik dat gaan raden?quote:Op woensdag 16 april 2025 09:22 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik insuineer niks. Hij keek naar de naam en ik zie bij de andere zaken ook steeds bepaalde namen opduiken. Namen waar we de grenzen niet voor kunnen sluiten.
Vroeger gebruikten ze de elektroshock methodes - die goede oude tijdquote:Op woensdag 16 april 2025 09:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jij denkt dat schizofrenie op te lossen is door de patiënt in elkaar te trimmen?
Dan kan hij haar nooit in de keuken hebben opgewacht, want dan had hij ook in de tuin gestaan. Of de dader rende eerst naar binnen en zij er achteraan, maar zo wordt het niet beschreven in het artikel.quote:Op woensdag 16 april 2025 08:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan moet hij van zijn balkon zijn gesprongen of zoiets dergelijks.
Gok ik.
quote:“Er liggen 46 meldingen van overlast bij de politie. Zo heeft hij mijn hond proberen te vergiftigen. Hij draaide midden in de nacht Arabische muziek, gebruikte mijn tuin als asbak en hij piste vanaf zijn balkon in mijn tuin. Ik noem hem een psychopaat sinds hij een kapotgesneden vogel in mijn tuin heeft gegooid.”
Volgens de 60-jarige Helmondse wilde haar bovenbuurman haar vanaf de eerste dag weg hebben. “Hij vond mij te oud. Het laatste jaar had ik hier gewoon geen leven meer. Het was klote met een grote K." Gesprekken met de woningbouwstichting leidden tot niks. “Dag en nacht was hij aan het treiteren, maar ik liet me niet wegjagen.”
quote:Op woensdag 16 april 2025 06:55 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik vraag me wel af hoe die man zo snel vanaf zijn balkon in de keuken van het slachtoffer terecht kwam. Hij bekogeld haar vanuit zijn appartement, zij vlucht naar binnen en ineens staat hij in haar appartement?
https://www.omroepbrabant(...)-wilde-me-vermoordenquote:“Hij gooide een asbak naar mijn hoofd en is daarna van zijn balkon gesprongen om mij neer te steken”
Als je het artikel leest, dan snap je wellicht dat het (in dit geval althans) niets met afkomst en daaraan gekoppelde normen en waarden te maken heeft.quote:Op woensdag 16 april 2025 09:06 schreef Hathor het volgende:
Wat is dat toch voor een smerig paupervolk uit dat soort landen, en waarom vonden wij het hier wel een goed idee om ze massaal naar binnen te halen?
Tuurlijk weet je dat met die "slagers" uit Syrië. Dat blijkt wel uit andere verhalen.quote:De wijkagent en de woningbouwvereniging wisten dat de twee met elkaar overhoop lagen, maar ze hadden waarschijnlijk ook geen idee dat het zo uit de hand zou gaan lopen.
Fatsoenlijk deugvolk daarom.quote:Op woensdag 16 april 2025 09:06 schreef Hathor het volgende:
Wat is dat toch voor een smerig paupervolk uit dat soort landen, en waarom vonden wij het hier wel een goed idee om ze massaal naar binnen te halen?
Ik denk wel dat het met afkomst te maken heeft icm een veel te passieve opstelling vanuit de NL staat.quote:Op woensdag 16 april 2025 09:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je moet onderhand toch wel door hebben dat het niets met afkomst te maken heeft. Sinds de ambulantisering van de GGZ is het gewoon schering en inslag omdat we ten koste van alles iemand thuis willen laten wonen.
We geven ze gratis een mooie woning zonder wachtlijst en daarnaast ook een salaris en medische zorg. Zodra hij een formulier niet wil invullen doen wij het. Voelt hij zich niet lekker dan geven we hem een pammetje uit de staatskas of regelen we een bed op recept of maaltijd op recept. Zit hij dit drugs gebruik in de schulden dan zorgen we voor een bewindvoerder en vertrouwenspersoon en gemachtigde.
Joh dit land is gek geworden. Je bent zo 50k per maand kwijt aan dit soort lui terwijl het onderwijs en de rest van de zorg schreeuwt om geld.
Een mevrouw die verderop bij mijn ouders in de straat woont, is niet zozeer gevaarlijk of bedreigend voor anderen, maar sloopt wel regelmatig haar eigen interieur en staat midden in de nacht alleen op straat te brabbelen over haar (niet bestaande) kinderen. Buurtbewoners maken zich daar zorgen over en hebben dit bij verschillende instanties proberen aan te kaarten, maarhet enige wat die doen is adviseren dat je met mevrouw in gesprek moet blijven. Wat voor constructieve discussie wil je aangaan met iemand die geestelijk de weg kwijt is?quote:Op woensdag 16 april 2025 09:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah, het gebruikelijke riedeltje. Er werd weer niet ingegrepen en gedaan alsof het een tweezijdig conflict was. Dan hoef je als woningbouwvereniging namelijk niet zo snel in te grijpen.
Als je complete psycho's naast je hebt wonen moet je eerst echt in mediation, hoor!
Heb je de TBS met dwangverpleging gemist? Die gaat na die 2.5 jaar na de TBS kliniek en daar kom je als schizofreen niet zomaar meer uit.quote:Op woensdag 16 april 2025 05:34 schreef Het_Bokje het volgende:
2,5 jaar
Die is eerder vrij dan dat het slachtoffer een nieuwe woning heeft....
Een gebrek aan stokken achter de deur.quote:Op woensdag 16 april 2025 09:43 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Tuurlijk weet je dat met die "slagers" uit Syrië. Dat blijkt wel uit andere verhalen.
Met zulke lui moet je geen risico nemen. Maar ja, we pakken ze liever niet aan omdat anders deug NL weer staat te schuimbekken en wrs die buurvrouw vann racisme beschuldigen....
Kon hij er zelf helemaal niets aan down volgens jou?quote:Op woensdag 16 april 2025 09:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jij denkt dat schizofrenie op te lossen is door de patiënt in elkaar te trimmen?
Je doelt op partijen die de GGZ hebben kapot bezuinigd en wil dat dit soort gevallen in een normale wijk wonen in plaats van beschermd waar ze eerder woonden?quote:Op woensdag 16 april 2025 08:59 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een naiviteit weerquote:Op woensdag 16 april 2025 09:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je het artikel leest, dan snap je wellicht dat het (in dit geval althans) niets met afkomst en daaraan gekoppelde normen en waarden te maken heeft.
Als je iemand hier de schuld van moet geven, dan zijn dat de mensen die de kaalslag op de GGZ hebben veroorzaakt. Of met wat meer historisch besef zelfs de partijen die jarenlang te veel hebben uitgegeven aan onze verzorgingsstaat, waardoor die onverantwoorde bezuinigingen uiteindelijk onvermijdelijk waren.
Het probleem had niet binnengelaten moeten worden. We kunnen niet GGZ blijven opschalen omdat we mense halen uit landen die hulp nodig hebben. Of flinke straffen.quote:Op woensdag 16 april 2025 09:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je doelt op partijen die de GGZ hebben kapot bezuinigd en wil dat dit soort gevallen in een normale wijk wonen in plaats van beschermd waar ze eerder woonden?
Weet je wanneer de woningbouwvereniging ineens wel in kan grijpen? Als ze de woning beschadigen. Hierachter heeft een verward persoon zijn woning in de fik gestoken. In een keer was het afgelopen.quote:Op woensdag 16 april 2025 09:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Een mevrouw die verderop bij mijn ouders in de straat woont, is niet zozeer gevaarlijk of bedreigend voor anderen, maar sloopt wel regelmatig haar eigen interieur en staat midden in de nacht alleen op straat te brabbelen over haar (niet bestaande) kinderen. Buurtbewoners maken zich daar zorgen over en hebben dit bij verschillende instanties proberen aan te kaarten, maarhet enige wat die doen is adviseren dat je met mevrouw in gesprek moet blijven. Wat voor constructieve discussie wil je aangaan met iemand die geestelijk de weg kwijt is?
Nou.quote:Op dinsdag 15 april 2025 23:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Verrassend weer. Echt totaal perplex.
Hij krijgt 2,5 jaar celstraf voor het deel dat hij er wel aan kon doen, waarschijnlijk. Daarnaast tbs voor het andere deel.quote:Op woensdag 16 april 2025 09:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Kon hij er zelf helemaal niets aan down volgens jou?
Dat begrijp ik, maar het is geen toeval meer dat je wekelijks leest over steekincidenten waarbij Syriers betrokken zijn. Je zal maar zo'n pauper boven je hebben wonen die midden in de nacht keihard muziek afspeelt, en je tuin als asbak en urinoir gebruikt, en als je er dan iets van zegt meteen op je in begint te steken.quote:Op woensdag 16 april 2025 09:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je het artikel leest, dan snap je wellicht dat het (in dit geval althans) niets met afkomst en daaraan gekoppelde normen en waarden te maken heeft.
Als je iemand hier de schuld van moet geven, dan zijn dat de mensen die de kaalslag op de GGZ hebben veroorzaakt. Of met wat meer historisch besef zelfs de partijen die jarenlang te veel hebben uitgegeven aan onze verzorgingsstaat, waardoor die onverantwoorde bezuinigingen uiteindelijk onvermijdelijk waren.
Als we soldaten op missie naar het buitenland sturen, dan gaan ze daarna ook eerst netjes naar de psycholoog en krijgen ze psychologische hulp om hun trauma's te verwerken zodat ze weer veilig de samenleving in kunnen zonder een gevaar voor de burger te zijn. En nog lukt dat niet altijd.quote:Op woensdag 16 april 2025 09:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het probleem had niet binnengelaten moeten worden. We kunnen niet GGZ blijven opschalen omdat we mense halen uit landen die hulp nodig hebben. Of flinke straffen.
Waarom zouden wij schaarse middelen moeten opofferen voor het opnemen van vluchtelingen? Als we al vluchtelingen willen helpen, zouden wij het ook regionaal kunnen doen. Dus gewoon op locaties buiten Nederland.quote:Op woensdag 16 april 2025 10:28 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als we soldaten op missie naar het buitenland sturen, dan gaan ze daarna ook eerst netjes naar de psycholoog en krijgen ze psychologische hulp om hun trauma's te verwerken zodat ze weer veilig de samenleving in kunnen zonder een gevaar voor de burger te zijn. En nog lukt dat niet altijd.
Als we ex-soldaten uit het buitenland binnenlaten, dan zetten we ze een paar weken in een barak totdat ze van de wet mogen blijven en laten ze dan gewoon rücksichtlos los in de samenleving.
En daar gaat het dus mis. Vluchtelingen wel opnemen, maar tegelijkertijd ook zo ontzettend op hun hulp bezuinigen dat we er de samenleving mee in gevaar brengen.
Een oplossing moet van twee kanten komen: óf geen vluchtelingen meer opnemen, óf dat wel doen maar er dan ook voor zorgen dat ze eerst hun trauma's kunnen verwerken voordat we ze op onze samenleving loslaten.
Waarom? Omdat je die verantwoordelijkheid aangaat en het op de lange termijn meer vruchten draagt dan ze laten verpieteren.quote:Op woensdag 16 april 2025 10:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zouden wij schaarse middelen moeten opofferen voor het opnemen van vluchtelingen? Als we al vluchtelingen willen helpen, zouden wij het ook regionaal kunnen doen. Dus gewoon op locaties buiten Nederland.
Waarom zouden wij schaarse middelen moeten opofferen om in het buitenland hulp aan te bieden?quote:Op woensdag 16 april 2025 10:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zouden wij schaarse middelen moeten opofferen voor het opnemen van vluchtelingen? Als we al vluchtelingen willen helpen, zouden wij het ook regionaal kunnen doen. Dus gewoon op locaties buiten Nederland.
Ik bedoel: wij hoeven GGZ fasciliteiten niet te verzwaren als wij geen vluchtelingen opnemen uit die problematische gebieden. Het opnemen is van vluchtelingen is geen fysiologische wetmatigheid dat nu eenmaal moet. Het is optioneel, het is een wil, het is een keuze.quote:Op woensdag 16 april 2025 10:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Waarom? Omdat je die verantwoordelijkheid aangaat en het op de lange termijn meer vruchten draagt dan ze laten verpieteren.
Maar eigenlijk gaat dit verhaal helemaal niet over vluchtelingen, maar over hoe de GGZ compleet uitgekleed is en hoe daardoor de veiligheid en leefbaarheid in een hoop buurten achteruit is gehold.
Mensen met psychische nood in Nederland waar ook vandaan hebben hulp nodig en verdienen die. De overheid levert niet.
Je maakt het complex, en lastig.quote:Op woensdag 16 april 2025 10:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom zouden wij schaarse middelen moeten opofferen om in het buitenland hulp aan te bieden?
Weet je wel hoeveel miljarden we aan militaire missies en ontwikkelingshulp uitgaven? Iedereen klaagde er over en de laatste jaren hebben we daar dus ook ontzettend op bezuinigd. Zelfs nog niet eens de helft aan de NAVO uitgegeven als dat we beloofd hadden.
Bekijk de zaken eens aan elkaar gekoppeld, in plaats van allemaal losstaande dingen.
Zie het als een touwtje met de einden aan elkaar geknoopt. Leg het touwtje op tafel en meet het oppervlak erbinnen. Als je nu aan één kant trekt, dan vervormt het touwtje. Meet opnieuw het oppervlak. Trek aan een andere kant van het touwtje, het vervormt weer. Meet weer het oppervlak. Doe het nog een paar keer, totdat je het zat bent. En kijk dan eens of het oppervlak binnen het touwtje groter of kleiner is geworden.
Hetzelfde met vluchtelingenopvang, militaire missies en ontwikkelingshulp. Als je op het ene bezuinigd, dan zul je e meer gaan betalen voor het andere. Je kunt allerlei variaties maken, maar zo zal het gaan.
En dan denk je: ik bezuinig gewoon op alle 3. Maar dan zal er weer iets anders zijn waar je meer zal moeten gaan betalen. Of anderen moeten meer gaan betalen door jouw bezuinigingen, wat dan weer andere problemen oplevert zoals haat naar jou toe, en misschien oorlog.
Alles is met elkaar verbonden en er zijn geen simpele keuzes. De wereld laat zich niet buitensluiten.
Nee, het is onvermogen om ze buiten de deur te houden en om fatsoenlijke opvang in de regio te regelen voor echte vluchtelingen.quote:Op woensdag 16 april 2025 10:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik bedoel: wij hoeven GGZ fasciliteiten niet te verzwaren als wij geen vluchtelingen opnemen uit die problematische gebieden. Het opnemen is van vluchtelingen is geen fysiologische wetmatigheid dat nu eenmaal moet. Het is optioneel, het is een wil, het is een keuze.
Zelfs het regelen van opvang in de regio is niet eens echt onze verantwoordelijkheid als het om Syrië gaat. Landen als SA, VAE, Koeweit en Qatar hebben knaken zat om dat op poten te zetten en als ze dat niet kunnen kunnen ze ons inhuren.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, het is onvermogen om ze buiten de deur te houden en om fatsoenlijke opvang in de regio te regelen voor echte vluchtelingen.
Dat neemt niet weg dat je als beschaafd land verplicht bent om medische zorg te verlenen.
Niet onze verantwoordelijkheid is een andere discussie, maar het is wel degelijk de enige manier om te voorkomen dat men deze kant op wil komen: 1) zorgen dat het daar veilig en leefbaar genoeg is dat men deze kant niet meer op wil komen en 2) zorgen dat mensen niet meer zomaar binnen kunnen komen. In die volgorde.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zelfs het regelen van opvang in de regio is niet eens echt onze verantwoordelijkheid. Landen als SA, VAE, Koeweit en Qatar hebben knaken zat om dat op poten te zetten en als ze dat niet kunnen kunnen ze ons inhuren.
Klopt, het gaat reactief, zoveel mogelijk over de schutting en NIMBY.quote:Punt is dat dat nooit zou gebeuren dus zul je het voor eigen bestwil dan maar weer zelf moeten doen, wat ook nooit gebeurt.
Als het op vluchtelingen aankomt kiest iedereen ervoor om het zich maar te laten overkomen.
Ik "maak" het complex en lastig?quote:Op woensdag 16 april 2025 11:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je maakt het complex, en lastig.
We hoeven onze hulp en zorg in Nederland niet op te schalen als wij die vluchtelingen niet binnenlaten. Het is een keuze, het is optioneel, sommige mensen willen dat graag. Alleen die keuze kent consequenties.
Nee dat is niet onze verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Niet onze verantwoordelijkheid is een andere discussie, maar het is wel degelijk de enige manier om te voorkomen dat men deze kant op wil komen: 1) zorgen dat het daar veilig en leefbaar genoeg is dat men deze kant niet meer op wil komen en 2) zorgen dat mensen niet meer zomaar binnen kunnen komen. In die volgorde.
In de tussentijd kunnen we blijven klagen dat de Golfstaten niks bijdragen, maar blijven we zitten met de instroom die we niet kunnen beteugelen.
[..]
Klopt, het gaat reactief, zoveel mogelijk over de schutting en NIMBY.
Helemaal met je eens dat de geestelijke gezondheidszorg om te janken zo slecht is na al die bezuinigingen. Nederland hoort beter te zijn dan dit. Maar de druk op die geestelijke gezondheidszorg wordt ook steeds groter, en dat is mede door het accepteren van steeds meer mensen met vaak niet zulke gezellige achtergronden inclusief mogelijke trauma's. Dat zijn vaak ook mensen die trouwens hulp weigeren. Tel daarbij de woningnood op, waar die mensen ook een aandeel (geen schuld) in hebben als groep, en het wordt er niet beter op allemaal.quote:Op woensdag 16 april 2025 10:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hij krijgt 2,5 jaar celstraf voor het deel dat hij er wel aan kon doen, waarschijnlijk. Daarnaast tbs voor het andere deel.
Mijn verontwaardiging treft dan ook niet hem als dader, maar hoe je als normale burger in de kou staat wanneer je last hebt van ernstige overlast. De woningbouwverenigingen schuilen achter hun verantwoordelijkheid voor ook die mensen, en ergens terecht, maar ze gaan daarmee stelselmatig voorbij aan de verantwoordelijkheid voor de leefbaarheid voor de overige buurtbewoners.
De woningbouwvereniging heeft een taakstelling om deze mensen een dak boven het hoofd te bieden die door de verkrachte GGZ steeds vaker niet passend is en heeft zowel niet de middelen als de motivatie om dit recht te breien als dit niet goed gaat. Het is niet dat het woonvee opties heeft.
Dat is wel heel makkelijk. Doen alsof het een voldongen feit is dat men hier met (veronderstelde) mentale klachten naartoe komt.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik "maak" het complex en lastig?
Sorry hoor, maar wat denk je dat "de realiteit" is? Simpel en makkelijk?
Als wij vluchtelingen niet binnenlaten, denk je dan dat ze niet meer zullen binnenkomen?
En wat denk je dat er zou kunnen gebeuren als we niemand meer toelaten, die mensen vervolgens niks meer te verliezen hebben en er iemand opstaat die ze verenigt en op ons af stuurt?
De realiteit is niet simpel en gemakkelijk. Die gedachte is er de grondslag van dat we de afgelopen tientallen jaren in cirkeltjes aan het ronddraaien zijn en we nu nog steeds oorlogen en ellende om ons heen zien.
We kunnen ons natuurlijk helemaal afzonderen, volledig gesloten grens om Nederland of de EU heen. Dat deed de Soviet Unie. En kijk hoe dat is afgelopen en wat de gevolgen daar nu nog steeds van te merken zijn.
Dat eerste is niet realistisch. We kunnen niet heel Afrika even naar onze standaarden tillen. Dat is als je uitgaat van 100% efficiëntie al te duur, maar als je kijkt wat er met al het geld is gebeurd dat we er al heen hebben gestuurd is het ook nog eens volkomen zinloos. Tot slot vind ik het niet onze verantwoordelijkheid. Er zullen altijd landen zijn die het beter doen dan anderen, dat betekent niet dat degenen met de beste economie de rest de wereld maar moet laten binnenstromen tot het overal even slecht is.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Niet onze verantwoordelijkheid is een andere discussie, maar het is wel degelijk de enige manier om te voorkomen dat men deze kant op wil komen: 1) zorgen dat het daar veilig en leefbaar genoeg is dat men deze kant niet meer op wil komen en 2) zorgen dat mensen niet meer zomaar binnen kunnen komen. In die volgorde.
Nee inderdaad, dan maken we het hier maar expres kut en berusten we erin dat het daar kut blijft.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee dat is niet onze verantwoordelijkheid.
En dat is ook niet de enige oplossing om te voorkomen dat ze hierheen komen.
De oplossing is om het hier zo onleefbaar voor hen te maken dat ze een deurtje verder lopen. Waarom gaan er nauwelijks Afrikaanse vluchtelingen naar het midden oosten? Niet omdat het in Afrika veilig en leefbaar is (want anders zouden ze ook niet naar Europa komen) , maar omdat het voor hen in het midden oosten niet leefbaar is. Ze hebben daar namelijk geen enkel recht op iets en krijgen niets. Dus, ze komen naar Europa.
Afrika is nog steeds afrika. De vluchtelingen gaan wel naar Europa, niet naar Saoedi Arabië. Blijkbaar doen ze in Saoedi Arabie dus iets anders dan wat wij in Europa doen. Want zowel Europa als SA hebben te maken met hetzelfde afrika.
De sleutel is dus om gewoon geen huizen, uitkeringen, rechtsbijstand, medische zorg, gezinshereniging meer te verstrekken. Net zoals in Saoedi Arabie.
Dagdromen over Afrika veilig en leefbaar maken is naïef. Afrika is een puinzooi en zal een puinzooi blijven en iedere poging van ons het daar leefbaar te maken is geldverspilling zonder resultaat.
Nederland heeft geen zeggenschap over andere landen en kan daar dus ook geen beleid voor maken.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee inderdaad, dan maken we het hier maar expres kut en berusten we erin dat het daar kut blijft.
Je kan prima vluchtelingen weigeren, er is een reden dat ze naar ons toe komen, en niet naar Roemenie, China, Of Belarus. Daar gaan vluchtelingen niet heen. Of denk je dat de overheid aldaar competenter is?quote:Op woensdag 16 april 2025 11:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik "maak" het complex en lastig?
Sorry hoor, maar wat denk je dat "de realiteit" is? Simpel en makkelijk?
Als wij vluchtelingen niet binnenlaten, denk je dan dat ze niet meer zullen binnenkomen?
En wat denk je dat er zou kunnen gebeuren als we niemand meer toelaten, die mensen vervolgens niks meer te verliezen hebben en er iemand opstaat die ze verenigt en op ons af stuurt?
De realiteit is niet simpel en gemakkelijk. Die gedachte is er de grondslag van dat we de afgelopen tientallen jaren in cirkeltjes aan het ronddraaien zijn en we nu nog steeds oorlogen en ellende om ons heen zien.
We kunnen ons natuurlijk helemaal afzonderen, volledig gesloten grens om Nederland of de EU heen. Dat deed de Soviet Unie. En kijk hoe dat is afgelopen en wat de gevolgen daar nu nog steeds van te merken zijn.
Nu blijft het ook daar kut en maak je het ook voor de mensen die hier al wonen kut.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee inderdaad, dan maken we het hier maar expres kut en berusten we erin dat het daar kut blijft.
Nee, het zou ook naïef zijn om dat alleen vanuit Nederland te doen. Er is een globale inspanning nodig, niet in de laatste plaats omdat Zuidoost-Azië inclusief het Indiase subcontinent, de plek waar de meeste mensen wonen op deze planeet, straks onder druk gaat staan als de klimaatverandering zo doorzet en dan gaan we migratiepatronen zien zoals nooit eerder.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:38 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Nederland heeft geen zeggenschap over andere landen en kan daar dus ook geen beleid voor maken.
Ja er lopen meer van dit soort gekken rond dan dat er vast zitten.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:39 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Verder een angstaanjagend idee dat zo’n barbaar pardoes kan opduiken in een poging je leven te beëindigen.
Naïeve luchtfietserij.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, het zou ook naïef zijn om dat alleen vanuit Nederland te doen. Er is een globale inspanning nodig, niet in de laatste plaats omdat Zuidoost-Azië inclusief het Indiase subcontinent, de plek waar de meeste mensen wonen op deze planeet, straks onder druk gaat staan als de klimaatverandering zo doorzet en dan gaan we migratiepatronen zien zoals nooit eerder.
Ja, en dan kunnen we geen huurwoningen blijven uitdelen aan rampgevallen en blijven polderen over de GGZ. Want ondertussen voltrekken zich allerlei drama's.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, het zou ook naïef zijn om dat alleen vanuit Nederland te doen. Er is een globale inspanning nodig, niet in de laatste plaats omdat Zuidoost-Azië inclusief het Indiase subcontinent, de plek waar de meeste mensen wonen op deze planeet, straks onder druk gaat staan als de klimaatverandering zo doorzet en dan gaan we migratiepatronen zien zoals nooit eerder.
Tenzij we de boel weer koloniseren natuurlijk. Maar dat willen ze dan weer niet daar.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:38 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Nederland heeft geen zeggenschap over andere landen en kan daar dus ook geen beleid voor maken.
Geen plaats meer voor moraalridders, er moet actie worden ondernomen voordat deze plek op aarde ook zo verschrikkelijk wordt als de plekken waar 'ze' vandaan komen. Mensenrechten? Even pas op de plaats maken zodat we ons huisje weer op orde kunnen brengen. Pas wanneer dat weer op orde is kunnen we weer gaan kijken wie er aan de deur staan, om dan met een betere screening en toelatingsbeleid mensen toe te laten.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Naïeve luchtfietserij.
Je moet het voor jezelf goed regelen, zodat je niet afhankelijk bent van de inspanningen van anderen.
Zet alle sociale zekerheid stop voor iedereen die korter dan 25 jaar in Nederland belasting heeft betaald wanneer hij hier niet geboren is.
Geen voorrang meer op woningen.
Geen mogelijkheid tot gezinshereniging.
Geen oneindige beroepsmogelijkheden wanneer je een afwijzing krijgt.
Asiel aanvragen en procedure afwachten buiten Europa.
Aanmeldcentrum Ter Apel verplaatsen naar Rottumerplaat.
Etc.
Dat lijkt me nog een stuk efficiënter dan iedereen hier heen halen inderdaad!quote:Op woensdag 16 april 2025 11:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Tenzij we de boel weer koloniseren natuurlijk. Maar dat willen ze dan weer niet daar.
Nederland: "Nee! Je mag er niet in!"quote:Op woensdag 16 april 2025 11:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan prima vluchtelingen weigeren, er is een reden dat ze naar ons toe komen, en niet naar Roemenie, China, Of Belarus. Daar gaan vluchtelingen niet heen. Of denk je dat de overheid aldaar competenter is?
Haha, eenmalig geld kosten...quote:Op woensdag 16 april 2025 12:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nederland: "Nee! Je mag er niet in!"
Vluchtelingen: "Ok, kut, maar ok."
Nederlanders: "Phew, daar zijn we van af."
Vluchtelingen: "Als we even tot vannacht wachten en dan met honderden bij Hanik de grens over gaan, dan kost het hen miljoenen om ons weer op te sporen en terug de grens over te schoppen. En dat kunnen we oneindig keren blijven doen! Dan krijgen ze nog spijt dat ze die miljoenen niet in iets staken dat hen maar éénmalig geld zou kosten! Gelukkig maar dat ze een democratie zijn en dwazen ook een stem hebben!"
De PVV en daarvoor de VVD waren al enorm goed in het kut maken van hier, daar hebben we geen buud'nlenders voor nodig.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nu blijft het ook daar kut en maak je het ook voor de mensen die hier al wonen kut.
Ik vind 1 plek waar het kut is eerlijk gezegd wel voldoende, ik zie de meerwaarde er niet van onze eigen omgeving ook kut te maken omdat het in Afrika kut is.
Ok Hans.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:24 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
De PVV en daarvoor de VVD waren al enorm goed in het kut maken van hier, daar hebben we geen buud'nlenders voor nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
quote:Op woensdag 16 april 2025 12:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ok Hans.Ik vind het wel komisch hoe er serieus mensen zijn die voorstander zijn van het kut maken van hun land met als enige doel (lees: hoop) dat er minder allochtonen gaan komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee dus op wie je indruk probeert te maken met die huillach.Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
Velen worden anders gewoon door Westerse veerdiensten opgepikt voor de Afrikaanse kust. Er gaat dus al heel veel mis voordat ze überhaupt in de buurt van de Nederlandse grens komen.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Vluchtelingen: "Als we even tot vannacht wachten en dan met honderden bij Hanik de grens over gaan, dan kost het hen miljoenen om ons weer op te sporen en terug de grens over te schoppen. En dat kunnen we oneindig keren blijven doen! Dan krijgen ze nog spijt dat ze die miljoenen niet in iets staken dat hen maar éénmalig geld zou kosten! Gelukkig maar dat ze een democratie zijn en dwazen ook een stem hebben!"
Waar schrijf ik precies dat ik Nederland kut wil maken?quote:Op woensdag 16 april 2025 12:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik vind het wel komisch hoe er serieus mensen zijn die voorstander zijn van het kut maken van hun land met als enige doel (lees: hoop) dat er minder allochtonen gaan komen.
Geen idee dus op wie je indruk probeert te maken met die huillach.
Ok, doe er dan eens wat aan? Ga naar Spanje, Italië, Griekenland, Bulgarije, Turkije en Brussel om daar te gaan lobbyen zodat zij er eens iets aan gaan doen.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:29 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Velen worden anders gewoon door Westerse veerdiensten opgepikt voor de Afrikaanse kust. Er gaat dus al heel veel mis voordat ze überhaupt in de buurt van de Nederlandse grens komen.
Jij wil graag vluchtelingen, dat is wat anders. In veel landen met minder competente overheden en technologie zijn ze in staat om die vluchtelingen er buiten te houden.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Vele van deze organisaties zijn in Nederland gevestigd, varen onder Nederlandse vlag en ontvangen zelfs subsidie van de Nederlandse belastingbetaler. Het lijkt me het meest logisch om eerst financiële en juridische maatregelen tegen deze organisaties te nemen binnen de eigen landsgrenzen.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ok, doe er dan eens wat aan? Ga naar Spanje, Italië, Griekenland, Bulgarije, Turkije en Brussel om daar te gaan lobbyen zodat zij er eens iets aan gaan doen.
Heb je PVV gestemd?quote:Op woensdag 16 april 2025 12:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waar schrijf ik precies dat ik Nederland kut wil maken?
Wil je mijn vraag beantwoorden ipv op dit soort doorzichtige wijze de aandacht er van af proberen te leiden?quote:
Vind je het antwoord op jouw vraag zo relevant en boeiend dan? Ik beantwoord het met een wedervraag zodat je jouw eigen vraag al kunt beantwoorden en mij daar niet meer voor nodig hebt. Constructief hè?quote:Op woensdag 16 april 2025 12:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wil je mijn vraag beantwoorden ipv op dit soort doorzichtige wijze de aandacht er van af proberen te leiden?
O,je bent dus een niet serieus te nemen clown. Geen argumenten en mensen van alles in de mond leggen. Geen serieuze discussie partner en derhalve geen aandacht meer aan schenken.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Vind je het antwoord op jouw vraag zo relevant en boeiend dan? Ik beantwoord het met een wedervraag zodat je jouw eigen vraag al kunt beantwoorden en mij daar niet meer voor nodig hebt. Constructief hè?
Ik dacht aan uitzetting.quote:Op dinsdag 15 april 2025 23:18 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Levenslang voor deze gek is op zijn plaats
Hij vond haar te oud.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:05 schreef Gehakt_bal het volgende:
Waar gaat de man de 14000 euro van betalen?
Verder wil ik het verhaal wel eens horen over de ruzie die al een tijd speelde. Je steekt niet iemand zo maar neer, daar moet een reden voor zijn.
Hadden we nou maar een PVV-minister op Asiel en Migratie zitten, dan was dit allemaal in no-time geregeld.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Naïeve luchtfietserij.
Je moet het voor jezelf goed regelen, zodat je niet afhankelijk bent van de inspanningen van anderen.
Zet alle sociale zekerheid stop voor iedereen die korter dan 25 jaar in Nederland belasting heeft betaald wanneer hij hier niet geboren is.
Geen voorrang meer op woningen.
Geen mogelijkheid tot gezinshereniging.
Geen oneindige beroepsmogelijkheden wanneer je een afwijzing krijgt.
Asiel aanvragen en procedure afwachten buiten Europa.
Aanmeldcentrum Ter Apel verplaatsen naar Rottumerplaat.
Etc.
Dat zou je verwachten Ja.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:26 schreef thabit het volgende:
[..]
Hadden we nou maar een PVV-minister op Asiel en Migratie zitten, dan was dit allemaal in no-time geregeld.
https://www.omroepbrabant(...)-wilde-me-vermoordenquote:Op woensdag 16 april 2025 11:39 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Verder een angstaanjagend idee dat zo’n barbaar pardoes kan opduiken in een poging je leven te beëindigen.
Vroeger zat je dan in een gesticht. Tegenwoordig deel je dan gewoon mee in de maatschappij, met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:22 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Hij vond haar te oud.
Plus schizofrenie...
Als ik dit artikel lees :quote:Op woensdag 16 april 2025 13:38 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Vroeger zat je dan in een gesticht. Tegenwoordig deel je dan gewoon mee in de maatschappij, met alle gevolgen van dien.
Gelukkig bezuinigen we gerust verder.
Als je de OP hebt gelezen kun je zien dat de man haar tuin gebruikte om zijn peukies in te mikken en ook stond hij regelmatig vanaf zijn balkon in haar tuin te pissen. Logisch dat die dame daar op een gegeven moment wat over gezegd heeft, en dat zal bij die Arabische proleet wel in het verkeerde keelgat zijn geschoten, er is niet echt veel voor nodig om een Arabier over de rooie te krijgen.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:05 schreef Gehakt_bal het volgende:
Waar gaat de man de 14000 euro van betalen?
Verder wil ik het verhaal wel eens horen over de ruzie die al een tijd speelde. Je steekt niet iemand zo maar neer, daar moet een reden voor zijn.
Ik had het stuk over de Schizofrenie niet gelezen. Maar dat verklaart een hoop. Niet dat de man er wat aan kan doen dat hij een geestesziekte heeft.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je de OP hebt gelezen kun je zien dat de man haar tuin gebruikte om zijn peukies in te mikken en ook stond hij regelmatig vanaf zijn balkon in haar tuin te pissen. Logisch dat die dame daar op een gegeven moment wat over gezegd heeft, en dat zal bij die Arabische proleet wel in het verkeerde keelgat zijn geschoten, er is niet echt veel voor nodig om een Arabier over de rooie te krijgen.
Ja, maar nu was ze wel bijna dood. Nou, en hulp kreeg ze ook niet. Wat kan je dan nog doen? Niks.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je de OP hebt gelezen kun je zien dat de man haar tuin gebruikte om zijn peukies in te mikken en ook stond hij regelmatig vanaf zijn balkon in haar tuin te pissen. Logisch dat die dame daar op een gegeven moment wat over gezegd heeft, en dat zal bij die Arabische proleet wel in het verkeerde keelgat zijn geschoten, er is niet echt veel voor nodig om een Arabier over de rooie te krijgen.
Groetjes thuis.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
O,je bent dus een niet serieus te nemen clown. Geen argumenten en mensen van alles in de mond leggen. Geen serieuze discussie partner en derhalve geen aandacht meer aan schenken.
Alles moet wijken zodat hij thuis kan wonen. Met de rest van de wijk wordt totaal geen rekening gehouden. Dit kost ons echt klauwen met geld. Als we deze 30-40% van de GGZ gewoon aan de rand van de stad zetten in hun eigen wijk prima. Niemand die er last van heeft.quote:Op woensdag 16 april 2025 09:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies dit. Deze man is schizofreen staat al in het artikel. Dus dat was bekend, het was bekend dat hij zich asociaal en agressief gedroeg, dat die vrouw hier last van had, maar daadwerkelijke hulp of een oplossing kon niet totdat dit gebeurde.
We hebben hier in de straat ook iemand die om de paar maanden even opgehaald moet worden omdat hij dan zo agressief wordt dat het echt niet meer kan. Dan gaat hij buitenspelende kinderen achtervolgen en bedreigen. Dat gaat dus een keer mis en dan zit er net zo'n lang verhaal achter van doodsbange buren, overlast en ellende.
Waar het ook is, als ze goede begeleiding hebben en veilig kunnen wonen vind ik het prima. Zoals vroeger, in huizen met allemaal aardige meneren in witte jassen erbij.quote:Op woensdag 16 april 2025 16:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Alles moet wijken zodat hij thuis kan wonen. Met de rest van de wijk wordt totaal geen rekening gehouden. Dit kost ons echt klauwen met geld. Als we deze 30-40% van de GGZ gewoon aan de rand van de stad zetten in hun eigen wijk prima. Niemand die er last van heeft.
Jij bent welkom hoor.quote:Op woensdag 16 april 2025 16:40 schreef Servieskast het volgende:
🤣 de reacties als het een Syriërs betreft, waar waren jullie met die terror aanslag laatst in Amsterdam door een Oekraïner.
Kan mij niet voorstellen dat ik je die beloofd heb, tijger.quote:Op woensdag 16 april 2025 17:20 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Hoe gaat het met je squat oefeningen, ik wacht nog op de pics.
Tegenwoordig worden die naar West Europa gestuurd. Ook een soort open inrichting.quote:
quote:Op woensdag 16 april 2025 17:41 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Kan mij niet voorstellen dat ik je die beloofd heb, tijger.
Als je nadat je je 'doel' hebt bekogeld met een asbak en glazen bol haar in haar eigen huis meermaals -dus nog een keer terugkomen ook- neersteekt, dan is -zeker die 2e steekpartij- toch gewoon poging tot moord ?quote:Volgens de rechter heeft de 34-jarige Al H. zich schuldig gemaakt aan een poging tot doodslag en mishandeling
Of ben ik helemaal debiel?quote:Jacqueliena dacht dat het hierbij bleef, maar even later kwam de buurman terug en werden haar opnieuw messteken toegebracht. Toen pas vond Al H. het welletjes.
Er zit duidelijk een steekje los bij deze man.quote:Op woensdag 16 april 2025 21:28 schreef Boca_Raton het volgende:
Oh ze lag te zonnen hè? Ja, daarvan draaien ze door die gasten.
Klopt. Als het wel past onthoofden ze kennelijk hun moeder.quote:Op woensdag 16 april 2025 21:26 schreef Bloemkool het volgende:
Levenslang het land uit met dit vuilnis. Stop sowieso met Syriërs binnen te halen en begin met actief uitzetten van dat volk. Het is er veilig. Ze kunnen allemaal terug. Maakt niet uit hoelang ze al hier zijn.
Je ziet gewoon dat dit geloof, cultuur en de opvattingen van dit geïmporteerde tuig hier niet passen.
Er wordt totaal niet stil gestaan bij de omgeving die daar een periode voor moet betalen. Zoals deze onderbuurvrouw die nu onder gezeken is een daarna gestoken. Leuk speklap dat je wil dat zo'n bent en eigen huis heeft maar doe dat niet als mijn buur. Als je het echt zo goed vindt moet je er zelf met je kinderen tussen gaan wonen. Maar dat vinden ze dan niet zo geweldig.quote:Op woensdag 16 april 2025 16:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Waar het ook is, als ze goede begeleiding hebben en veilig kunnen wonen vind ik het prima. Zoals vroeger, in huizen met allemaal aardige meneren in witte jassen erbij.
Mijn zoon woonde tot 10 jaar terug in een project in een stuk wijk waar de architect bedacht had dat het geweldig was als mensen met een beperking echt onder de andere mensen leefden. Konden ze lekker samen spelen met de andere kinderen! Bleek dus dat andere kinderen het best eng vonden als mensen met een beperking met hun hoofd tot bloedens toe tegen het speelhuisje bonkten en met poep gooiden en zo.
Ze hebben de bezetting van de woning inmiddels aangepast naar jongvolwassenen met een lichte beperking (en permanente begeleiding) en dat werkt net.
Het is allemaal heel leuk bedacht, dat lekker zelfstandig wonen en meedoen in de maatschappij, maar mensen in een psychose of met andere zware problematiek die kunnen gewoon echt niet meedraaien. Het is onveilig voor iedereen. Voor lichte gevallen kun je het bekijken, maar het lijkt nu wel of een hoop mensen in het diepe gegooid worden en pas als het escaleert kan er iets gebeuren.
Ik ben gek op speklap maar hier kan ik niet op kauwenquote:Op donderdag 17 april 2025 13:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er wordt totaal niet stil gestaan bij de omgeving die daar een periode voor moet betalen. Zoals deze onderbuurvrouw die nu onder gezeken is een daarna gestoken. Leuk speklap dat je wil dat zo'n bent en eigen huis heeft maar doe dat niet als mijn buur. Als je het echt zo goed vindt moet je er zelf met je kinderen tussen gaan wonen. Maar dat vinden ze dan niet zo geweldig.
Christus 😂quote:Op donderdag 17 april 2025 15:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben gek op speklap maar hier kan ik niet op kauwen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |